- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (106 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (87 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (322 opinie)
- 4 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (115 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (55 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (315 opinii)
Energa zapowiada koniec problemów z fakturami
Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.
Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.
- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.
Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.
- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-02 11:10
Edukacja...... (1)
Energa niech nas nie edukuje, niech uporządkuje swoje podwórko, ustali łatwy i czytelny system rozliczeń za energię. Po jakie licho mam naliczać co miesiąc, gdy mogę rozliczać RAZ na kwartał- połowa roboty, a pieniądze te same!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 7 0
-
2017-08-02 11:13
ale wtedy nie przejdą machloje...
energa potrzebuje systemu, który umożliwia manipulowanie wysokością wystawianych faktur
- 1 1
-
2017-08-02 12:11
Energa to mistrz obsługi klienta
Jeśli wątpisz , spróbuj załatwić coś na telefon lub w BOK.
- 4 0
-
2017-08-02 12:29
Porazka i błazenada
Jestem właścicielem kilku nieruchomości
Energa wysyła faktury za energię na jeden wskazany adres
Niestety zdarzają sie faktury dostarczone po terminie zapłaty
Na przykład faktury z terminem zapłaty na 17 07 2017 zostały dostarczone 26 07 2017
Oczywiście Energa nalicza sobie odsetki od nieterminowo zapłaconych ...BEZPRAWNIE !
Nie wystawiałem Energi zgody na wystawianie faktur bez mojego podpisu !
Nie otrzymuję faktur listem poleconym .......a to oznacza że, nie ma daty potwierdzenia odbioru
To w mojej ocenie oznacza że, Energa naciąga setki ludzi na odsetki
Podobnie zapewne PGNIG czy Saur
Takie prawo silniejszego w tym porąbanym kraju , ...Taki wymiar sprawiedliwości ?
Domagajmy się zwrotu nieprawnie naliczonych odsetek !- 4 0
-
2017-08-02 12:34
wyobraźcie sobie prywatną firmę dostarczająca co miesiąc paliwo do innych podmiotów
przy każdej wizycie cysterny jest rozlewane paliwo, spisywany stan wydania paliwa i na koniec miesiąca wystawiana faktura
tylko, że księgowa takiej firmy zamiast wystawiać faktury na podstawie protokołów wydania paliwa ściąga sobie cyfry z sufitu, aby się za bardzo nie męczyć i wysyła faktury do klientów...
tak właśnie działa ENERGA OBRÓT S.A. - wynajęli sobie ENERGA OPERATOR do zczytywania liczników i na podstawie danych od ENERGA OPERATOR wystawiają faktury... problem polega na tym, że pracownicy ENERGA OPERATOR w zdecydowanej większości przypadków nie mają zielonego pojęcia gdzie są liczniki bo najzwyczajniej nie jeżdżą w teren ich odczytywać, no ale jakiś stan raz na 2 miesiące trzeba podać... no więc podają z sufitu (pamiętacie scenę z "MIŚ" jak spisywali zeznania i stan licznika w samochodzie aby był kwit, że zrobili kilometrówkę???)... tak to właśnie wygląda
a teraz sobie wróćmy myślowo do prywatnej firmy handlującej paliwami, gdzie faktury się nie pokrywają ze stanem wydań paliwa... po kilku miesiącach cały zarząd siedzi w areszcie, księgowa siedzi w areszcie, CBŚ zamyka firmę a papiery studiuje prokuratura...
czy coś takiego jest możliwe gdzie indziej po za ENERGA OBRÓT S.A. - ano nie, bo energa ma monopol na taki przekręt bez jakiejkolwiek odpowiedzialności karnej i skarbowej... a dlaczego??? bo za ten przewał płacą Polacy więc można nas rżnąć równo na kasę...- 3 0
-
2017-08-02 13:11
Żenada
W tym miesiącu dostałam fakturę na ponad 1500 zł to jakaś masakra!
- 2 0
-
2017-08-11 23:06
ENERGA OSZUST
Ciekawa co na to KAS itp,zgodnie z ustawami podatkowymi, to na sprzedającym ciąży obowiązek dostarczenia faktury za dokonaną sprzedaż. zgodnie s orzeczeniem SN dowodem dostarczenia dokumentu sprzedaży jest nadanie przesyłki u operatora pocztowego. Jeżeli ENERGA nie nadała faktur ( brak potwierdzenia nadania ) to na jakiej podstawie żąda zapłaty, nalicza VAT ; AKCYZĘ ; itp, jeżeli by tak zrobił PIEKARZ to Urząd Skarbowy puścił by go "BOSO"po rozpalonym sądzie
- 3 0
-
2017-09-02 21:15
Pomylone z poplątanym!
Zamiast uczciwie i profesjonalnie prowadzić działalność do której są powołani tj. dystrybucję i sprzedaż energii elektrycznej, zajmują się opieką lekarską itd. Kto wszystko potrafi, ten nic nie umie! Pan Obajtek z Pcimia bajeruje, że jest wszystko już uporządkowane i skierowane zostały pisma do odbiorców wyjaśniające opóźnienia w fakturowaniu usługi.
- 1 0
-
2017-11-15 12:59
Energia tam maja taki syf w papierach ze asz glowa boli pujde z ty do sadu rachunek zaplacony a oni prat odcinaja. pitolone kije
- 2 0
-
2018-02-27 22:03
Uwaga na wezwania do zapłaty listem zwykłym z firmy Lindorff . Wezwania do zapłaty dotyczą FV za energię elektryczna z Energii nie dostarczone. Nie dostałem FV w 2015 r a teraz wysłali zaległe FV przez firmę windykacyjną Lindoorff bez wcześniejszego uprzedzenia o zaległościach(nie z mojej winy brak FV fizycznie i na ebok!). Wezwanie zostało wysłane listem zwykłym dnia 12.12.2017 odebrałem ze skrzynki 27.12.2017. Wiedząc o nieuczciwych wezwaniach zadzwoniłem do Energii i potwierdzili o zaległości. W dniu 28.12.2017 zapłaciłem wskazaną kwotę. Na drugi dzień zadzwoniłem do Energii i prosiłem o potwierdzenie wpłaty i takie potwierdzenie wpłaty otrzymałem smsm. W dniu 26.01.2018 dostałem postanowienie o zwrot kosztów procesu 180zł!! . Według pisma z sądu Lindorff wysłał 21.12.2017 wniósł pozew o zapłatę !!! Jakim prawem skoro nie mieliśmy wezwanie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
UWAGA NA ENERGE sprawa nadaje się do telewizji. Jeżeli jest więcej osób, które mają podobny problem z Energą proszę o informacje.- 0 0
-
2018-05-16 14:01
Żart
Energa24 to informatyczny bubel jak już łaskawie uda się zalogować to zapisanie stanu licznika to k.........A nierealne
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.