• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakady i tunele. Znamy szczegóły przebiegu nowej drogi do portu w Gdyni

Michał Brancewicz
7 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Tak wygląda skrzyżowanie ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta w koncepcji przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Na tym samym rozwiązaniu bazuje rekomendowany wariant nowej drogi dojazdowej do portu, której część stanowi OPAT. Tak wygląda skrzyżowanie ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta w koncepcji przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Na tym samym rozwiązaniu bazuje rekomendowany wariant nowej drogi dojazdowej do portu, której część stanowi OPAT.

Gotowe są trzy koncepcje przebiegu nowej drogi łączącej tereny portowe zobacz na mapie GdyniObwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni. Wariant rekomendowany zakłada, że pierwsza część trasy przebiegać będzie pod ziemią, a druga po estakadach i włączy się w ul. Janka Wiśniewskiego, przechodząc pod estakadą Kwiatkowskiego. Czy realizacja tej inwestycji odsunie w czasie budowę całej Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej?



Na początku marca na biurka urzędników trafiła koncepcja z trzema wariantami przebiegu nowej drogi do portu w Gdyni, opracowana przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Jakie rozwiązania zawierają?

Pierwszy wariant zakłada puszczenie całej trasy górą po estakadach, ale wiadomo, że jest on skazany na porażkę, gdyż nie ma akceptacji społecznej. Drugi i trzeci są do siebie podobne, gdyż przewidują, że na końcu obwodnicy zobacz na mapie Gdyni droga wejdzie w otwarty wykop (tunele powstaną jedynie na wysokości skrzyżowań z ulicami Morską zobacz na mapie Gdyni, Chylońską zobacz na mapie GdyniHutniczą zobacz na mapie Gdyni) i wyjdzie na powierzchnię za ul. Hutniczą. Dalej przejdzie estakadą nad torami kolejowymi zobacz na mapie Gdyni i skręci na wschód, przechodząc również nad ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni (na łuku powstałby węzeł stanowiący połączenie z OPAT-em).

Czy wybudowanie w pierwszej kolejności nowej drogi do portu oznacza koniec marzeń o powstaniu OPAT-u?

W tym miejscu warianty zaczynają się różnić. Drugi zakłada, że trasa dalej przebiegnie górą aż do estakady Kwiatkowskiego. Natomiast trzeci, że na moment znów "zanurkuje" pod ziemię, przejdzie pod torami kolejowymi zobacz na mapie Gdyni, by zaraz wyjść z powrotem na powierzchnię. Takie rozwiązanie ma dać możliwość poprowadzenia tamtędy w przyszłości linii kolei aglomeracyjnej.

W obu przypadkach nowa droga do portu ma przechodzić pod estakadą Kwiatkowskiego, ale nad łącznicami węzła i łączyć się z ul. Janka Wiśniewskiego na wysokości wiaduktu nr 2 zobacz na mapie Gdyni (nad torami kolejowymi).

- Rekomendujemy wariant trzeci - mówi Jan Kosiedowski, prezes BPBK.
Nie oznacza to oczywiście, że wszystkie rozwiązania zaproponowane w tym wariancie zostaną uwzględnione na etapie projektowania trasy.

Rekomendowany wariant zakłada również, że liczący ponad 4 km nowy dojazd do portu, na który złoży się fragment OPAT-u (ok. 1,6 km) oraz Drogi Czerwonej (2,5 km), będzie drogą główną, natomiast pozostała część Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej będzie drogą podporządkowaną. Czy to nie oznacza, że realizacja OPAT-u straci na znaczeniu?

- W moim przekonaniu takie ustalenie relacji tych tras odpowiada rzeczywistości. Połączenie portu, będącego jednym z trzech portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, z siecią dróg krajowych jest ponad wszelką wątpliwość zadaniem mogącym liczyć na priorytetowe potraktowanie ze względu na interes narodowy - uważa Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Przypisywanie nadrzędnego charakteru OPAT-owi mogłoby budzić wątpliwości i w skrajnym przypadku negatywnie zaważyć na decyzjach odnośnie finansowania tego projektu. Warto jednak zauważyć, że istotny fragment drogi dostępowej do portu pokrywa się z początkowym odcinkiem OPAT- u, który ma pochłonąć prawie jedną trzecią kosztów tej kilkunastokilometrowej trasy.
Sam nowy dojazd do portu może pochłonąć ok. 900 mln zł, natomiast koszt OPAT-u został oszacowany między 1,2 a 1,6 mld zł (z czego ok. 500 mln zł pójdzie na początkowy odcinek stanowiący zarazem część trasy do portu).

Gdynia od lat walczy, by obie inwestycje w całości zostały zrealizowane z budżetu centralnego. W październiku zeszłego roku, jeszcze za poprzedniej kadencji rządu, doszło do podpisania listu intencyjnego w sprawie budowy drogi do portu przez gdyńskich samorządowców, Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Jak na ten pomysł zapatrują się nowe władze?

- Widać pozytywne zjawisko kontynuacji. W zeszłym tygodniu w Gdyni odbyło się posiedzenie Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Posłowie zapoznali się z problemami obsługi portu od strony lądu i uchwalili dezyderat, że nowe połączenie powinno być przedmiotem troski państwa - relacjonuje Marek Stępa. - Na tym posiedzeniu obecny był również Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej oraz Kazimierz Smoliński, wiceminister resortu infrastruktury i budownictwa. Wypowiedź wiceministra wskazywała, że zna problem i podziela przekonanie, że powstanie nowego dojazdu do portu jest niezbędne.

Planowany przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Opinie (145) 1 zablokowana

  • pomarzyć zawsze można. kiedy realizacja 2030? (24)

    do tej pory gdańsk przejmie wszystkich armatorów a w gdyni może zostanie Stena

    • 169 65

    • I dlatego sobie marzysz (2)

      ale będzie odwrotnie Bolkowiaku.

      • 31 46

      • (1)

        czemu ty biedaczko wszędzie widzisz tylko Bolkowiaków??

        • 3 15

        • czemu biedaczko,a może biedaku?

          a może bogaczko,a może bogaczu?

          • 14 0

    • i ty w ciągu minuty przeczytałeś cały artykuł i już komentujesz? (11)

      artykuł ukazał się o 6.00 a twój komentarz o 6.01........widać czekałeś, jak kilku innych osobników, żeby tylko wpisać jako pierwszy jakiś bezsensowny komentarz. A potem w ciągu dnia już pozostaje tylko sobie plusować, tak aby pozostało wrażenie, że pół Polski podziwia twoją błyskotliwość - taki był plan?

      • 54 24

      • o jakich innych osobnikach bredzisz? (5)

        Ja dokładnie przeczytałem artykuł a napisałem jako drugi, 11 minut (jak liczysz) po opublikowaniu. Dla rozgarniętej osoby to czas dalece wystarczający do przeczytania krótkiego tekstu, więc może zacznij ogarniać swoją intelektualną kuwetę w głowie i nie mierz wszystkich swoja miarą.

        • 27 12

        • od dawna jest polityczna grupa która "obstawia" komentarze o 6.00 (4)

          Dziwię się, że redakcja jeszcze nie zrobiła z tym porządku - każdego dnia równo o 6.00 ukazuje się artykuł, a kilkadziesiąt sekund po nim już pierwsze komentarze jednej lub kilku osób, głównie sprzyjającej PiS - komentarze z reguły śmierdzące polityką jak stary lump po sobocie. Łup w tej postaci jest bardzo cenny bo tych kilka cwaniackich komentarzy potem czyta w ciągu dnia kilkadziesiąt tysięcy osób. wśród tej grupy bryluje osobnik, kt "komentuje", a potem z różnych urządzeń stawia sobie 6 lub 7 lajków i to w ciągu minuty...cyrki panie.....

          • 24 21

          • Nie kłam! Pójdziesz do piekła i będziesz się smażył w jednym kotle z onanistami.

            • 4 11

          • Dokładnie. Z tym, że podjerzewam, że nie jest to ktoś z PIS, a raczej z PO lub z samorządu Gdańska. (2)

            Wiadomo, że naśmiewa się z Gdyni i chwali wszytko co gdańskie.
            Podpisuje się najczęściej imieniem, np. Janusz, Sławek lub 100% Gdańszczanin, Kim Dzong Szczur 120% poparcia, Witominianin, h, itp. itd.
            Stała cechy rozpoznawcze to komentarze od 6:00 i dalej oraz stała liczba plusów na starcie, najczęściej 7-8 (kiedy jeszcze ludzie nie zdążyli od rana dać plusa).

            • 22 7

            • Czuję się wywołany do tablicy (1)

              A przecież wiadomo, że jeżeli ktoś nie ubóstwia całym sercem i duszą Słońca Bulwaru, to jest płatnym trollem i do tego z PiS-u!

              • 5 16

              • Czujesz się wywołany, a nie potrafisz zrozumieć słowa pisanego. Napisałem, że raczej z PO lub z sadmorzadu...

                a nie z PIS. No, ale jak już się tyle tysięcy komentarzy napisało w tylu różnych wątkach, to faktycznie można coś przeoczyć, nie doczytać itp.

                • 15 1

      • W jaki sposob udalo ci sie skonczyc szkole specjalna?

        • 3 15

      • (2)

        pisiory komentują bez czytania - po to, aby być u góry :) takie mają ustalenia + 3 zł za hejt.

        • 10 23

        • tak? (1)

          Nigdy nie dostałam nawet 1 grosza,nikt mi nawet nie proponował płacenia jakichkolwiek pieniędzy za komentarze....daję je sama zgodnie ze swoimi przekonaniami...ale powiedz gdzie mam się zgłosić to może dorobię sobie....skoro i tak piszę tak jak myślę i mogłabym przy tym coś dorobić....dawaj namiary czekam....ale zapewne żadnych namiarów nie masz tylko tak sobie szczekasz...może w PO albo u Cwetru płacą,bo w PISIe na pewno nie!!!

          • 19 8

          • zamiast durnych

            minusów może podacie namiary gdzie płacą za komentarze?Oczywiście nie podacie bo nic takiego nie ma...a z braku argumentów najlepiej postawić minus....debile

            • 1 0

      • Czytać dużo = czytać szybko

        Sorry, ale na luzaku przy odpowiednim IQ można to przeczytać z pełnym zrozumieniem w minutę. Uczcie się, jesli to komuś sprawia problem. Więcej książek. Bedzie łatwiej.

        • 0 0

    • I to wszystko niedługo bo za 20 lat

      • 8 19

    • później (2)

      2050.
      Do tej trasy decydenci biorą się jak pies do jeża. O OPAT i drogą do portu od zachodu mówi się co najmniej od 15 lat. W międzyczasie zbudowano nie wiadomo po co Trasę Kwiatkowskiego - drogą, niefunkcjonalną, niebezpieczną, nieekologiczną.

      • 11 24

      • W miedzyczasie? Kwiatkowskiego zbudowano w ciagu ostatnich 15lat?

        Do szkoły, historię nadrobić.

        • 25 3

      • Nie funkcjonalną? ?

        Może nie jest najbezpieczniejsza, ale dopiero byś marudził gdyby jej nie bylo. Pomyśl co mówisz.

        • 12 2

    • Przecież Horała wbił już łopatę...

      więc PiS da.... :D

      • 15 1

    • Hahaha, artykuł wstawiony o godz. 6:00, a ten troll już skomentował o godz. 6:01. Śmiech na sali normalnie. (2)

      • 18 6

      • Niemożliwe ? (1)

        Skomentuję to za wzór tuzów z PISu : nie ma dowodów, że nie jesteś idiotą, więc trzeba przyjąć hipotezę, że jesteś.

        • 6 14

        • oj trollu trollu, że tobie chce się siedzieć na komentarzach, pilnować i odpisywać. Naprawdę marne życie masz.

          • 16 3

    • Hahahaha

      2130 chyba:D

      • 0 8

  • Przedmiot troski państwa (3)

    Piękny dezyderat... A konkrety? Tyle "dobrych zmian" dookoła, to może dla odmiany coś naprawdę dobrze zrobić, zmienić w stosunku do poprzedników?

    Oby został uwzględniony wariant trzeci.

    • 45 10

    • ul. Widna już wstała? (2)

      • 2 13

      • Pewnie tak

        Jak pozostałe ulice Witomina. Dziękuję za troskę, choć akurat tam nie mieszkam :)

        Teraz jest tam chyba znacznie spokojniej niż za czasów mojej młodości....

        • 14 0

      • wstała

        i super,ja niestety już tam długo nie mieszkam i ubolewam nad tym....wbrew temu co inni sądzą mieszkałam tam 30 lat i nigdy nie narzekałam,może i jakaś patola była ale akurat nie w moim bloku..zresztą nikt nigdy mnie nie zaczepiał,nie bałam się choć nie raz w nocy wracałam.Teraz pewnie i tak jest inaczej bo towarzystwo raczej się wykruszyło.Chętnie bym tam wróciła,teraz muszę na Grabówku mieszkać i to jest dramat.

        • 12 2

  • (6)

    Ja może się nie znam albo źle mapę czytam, ale czy prosto do portu nie leci od obwodnicy bezkolizyjna dwupasmowa droga?

    • 60 7

    • leci (4)

      tylko wpina się w estakadę, która działa 6 miesięcy w roku i 6 kolejnych jest remontowana :)

      • 48 2

      • stąd rekomendacja na wariant trzeci ;)

        • 7 2

      • A to nie jest pomysł z cyklu nie stać nas na remont estakady, (2)

        wybudujmy i remontujmy drugą?

        • 7 4

        • tę estakadę trzeba wyburzyć

          projektant nie przewidział aż takiego przeładowania ciężarówek i konstrukcja jest już porządnie wyeksploatowana i w ciągu kilku lat grozi nam katastrofa budowlana. Remont to tylko pudrowanie trupa - konieczna jest całkowita wymiana

          • 8 1

        • estakada jest droga miejska, do portu musi prowadzic krajowka

          • 8 0

    • Źle czytasz. Bo ruch z portu jest teraz przez estakadę tylko na południe. A jak zbudują OPAT to będzie na północ i zachód.

      • 0 0

  • hehe na pewno (13)

    jak Gdynia nie potrafi PKM puścić na Pogórze / Obłuże / Oksywie bo gotowych już torach, to na pewno doprowadzi do budowy Trasy Kwiatkowskiego BIS.

    Prawda jest taka, że władze miasta mają w poważaniu mieszkańców Gdyni Północ.

    • 176 34

    • Zawsze możesz wystartować w wyborach (3)

      I jak je wygrasz to zadbasz o Gdynię tak jak się powinno.

      • 26 23

      • czemu trzeba kogoś zmienić (2)

        a nie rozliczyć z pracy, którą wykonuje dla społeczności, ale nie społecznie? Dalej mamy chować (prowadzić hodowlę), bandy niekompetentnych i za nic nie odpowiadających urzędników?

        • 19 19

        • No tak, oceniać innych, ale samemu to nie za wiele do zaproponowania. (1)

          • 17 12

          • stąd nie pcham się na afisz

            i chyba każdy ma prawo mieć swoje zdanie?

            • 12 15

    • Jakich gotowych torach? Widziałes te tory czy tylko liczy się ile postów natrzaskasz?

      • 23 6

    • Jeśli twoim zdaniem to są gotowe już tory to gratuluję.

      • 22 3

    • (6)

      Przecież po 1 w Gdyni Północ nie ma nic, ogary ogonami szczekają, a po drugie dostaliście lotnisko, to teraz morda w kubeł i się cieszyć. Albo wszystkich was wyślę do piekła, bo już mi się nudzi czytanie tych kretyńskich komentarzy.

      • 3 33

      • Przeciez te tory nie nadaja sie do niczego

        • 15 4

      • czy ktoś karze ci czytać komentarze? (2)

        po ubolewaj sobie lepiej nad Bolkowem

        • 14 3

        • A dlaczego (1)

          chcesz go karać za czytanie???

          • 2 9

          • dlatego że ubolewa

            że nudzi mu się czytanie kretyńskich komentarzy,więc pytam jeszcze raz czy ktoś go do tego zmusza?

            • 10 0

      • masz mój głos (1)

        lubię czytać kretynów

        • 4 3

        • Jak to

          swój swojego pozna!

          • 2 2

  • No ładnie, ładnie. Budować... (1)

    ..i nie oglądać się na politycznych maruderów sprzed ekranów komputerów

    • 45 10

    • Droga czerwona do portu - jestem na Tak

      OPAT - mam nadzieję że na ten bezsensowny pomysł nigdy się kasa nie znajdzie. Jak powstanie trasa kaszubska korki w szcycie na hel same znikną z krajowej 6. Droga na hel i tak bedzie stała bo jej rozbudowy sie nie przewiduje. OPAT to nie rozwiazanie problemu - to przerzucenie problemu ze swojego podwórka przez płot sąsiadowi.

      • 5 1

  • Ile to już lat o nowych drogach słyszę (4)

    Tymczasem od upadku komuny zrobili drogę Różową, kawałek Estakady, drugą nitkę Polskiej i poszerzyli Wiśniewskiego, marnie jak na ilość samochodów jaka przybyła od tamtego czasu.

    • 96 22

    • Hola, hola

      Polską wybudował port a nie miasto Gdynia i do Wiśniewskiego oraz Estakady się dołożył, więc jaki jest bilans? Marny.

      • 7 4

    • asd

      Jeszcze przebudowa chwarznienskiej na chwarzno !

      • 9 0

    • Jeszcze chyba Rdestowa, ale nie pamiętam już czy to lata 90 czy 80.

      • 3 0

    • Różowej jest tylko fragment z całości, jaka była na początku zakładana.

      • 1 0

  • Projekt bez sensu jest już estakada i wystarczy. (11)

    Zamiast inwestować w nowe drogi w środku miasta dla tirów lepiej wydać te pieniądze na organizację transportu publicznego dla mieszkańców którzy teraz zmuszeni są do jeżdżenia samochodami estakadą. SKM i PKM w stronę lotniska, nowe drogi rowerowe itd Budowa kolejnej drogi obciąży dodatkowo obwodnicę, a tak w ogóle to kontenery z portu powinny wyjeżdżać koleją!

    • 28 135

    • Obecne władze w stolicy zrobią WSZYSTKO, żeby tylko projekt nie dosał ani złotówki

      co do tego nie ma nikt, żadnych wątpliwości. A nawet gdyby to CBA będzie siedzieć dzień i noc w UM...

      • 15 9

    • chyba nie mieszkasz na Obłużu bo brednie piszesz, zapraszam od 15-tej (1)

      • 31 1

      • A wcześniej Obłuże zamknięte dla zwiedzających? Idziesz do piekła.

        • 1 13

    • Ten projekt jest potrzebny (3)

      To konieczność dla portowego miasta i okolicznych mieszkańców, a wszystkich kontenerów nie zapakujesz na wagony. Chyba, że gdzieś poza miastem wybudujesz bazę przeładunkową, ale i tak wtedy pozostanie konieczność transportu kołowego by rozwieść towar po odbiorcach (niestety, nie da się tego zrobić wyłącznie trakcja kolejową).

      • 24 2

      • Tiry nawet nie muszą wjeżdżać do miasta, ale nikt nie myśli rozwojowo. (2)

        Niestety pomysł, by przy największym węźle kolejowym na Pomorzu w Zajączkowie Tczewskim zbudować nowoczesny przyportowy hub dystrybucyjno-przeładunkowy, nie może się jakoś przebić. Jest to o tyle niezrozumiałe, że z portów Gdańska, Gdyni, a w przyszłości prawdopodobnie także Elbląga, można byłoby do Tczewa transportować kontenery zarówno pociągami (w ramach tzw Port Shuttle Service), jak i przystosowanymi do tego barkami a przywrócenie żeglugi na trasie do Tczewa nie jest żadną fantasmagorią, ani mission impossible! Do tego konieczna jest jednak inicjatywa na szczeblu rządowym oraz wizja rozwoju portów i ich zaplecza transportowego na minimum 15-20 lat. Być może nie stać nas teraz, by realizować jednocześnie wszystkie inwestycje, ale powinniśmy mieć jasno wyznaczony cel i systematycznie zmierzać w kierunku jego realizacji

        • 12 9

        • dzisiaj nieaktualne i nieoplacalne dla Gdynj

          Gdyński port powinien transportować przez linie 201 na Kościerzyne. Dzisiaj linie przez trójmiasto są przeciązone a forum Raduni zmasakruje je do końca

          • 5 1

        • To jest przedsięwzięcie szkodliwe dla trójmiejskich portów!

          • 2 4

    • zamiast setek milionów złotych na kolejne inwestycje drogowe

      można by przeznaczyć ułamek tej kwoty na budowę zwodzonej kładki pieszo - rowerowej od ulicy Admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza tak, by mieszkańcy wszystkich północnych dzielnic Gdyni mogli docierać wygodnie do centrum nie obciążając estakady Kwiatkowskiego i nie zakwitając na niej w korkach.

      • 3 12

    • Te, Rico (1)

      Ty sobie w końcu zrób to prawo jazdy, bo więcej wydajesz na żel międzypośladkowy na tym bicyklu.

      • 8 3

      • to i tak mniej niż ty bart zużywasz lubrykantu razem ze swoim partnerem

        • 1 4

    • popieram

      Kontenery powinny byc wywozone z portu koleja do pobliskiego,dobrze skomunikowanego juz z systemem drogowym terminalu przeladunkowego kolej-naczepa TIR.
      Bardziej potrzebne sa nowe drogi w "poprzek" Gdyni na osi polnoc-poludnie laczace os komunikacyjna Morska-Al.Zwyciestwa z Witominem,Chwarznem,Karwinami,Dabrowa.

      • 1 2

  • Jak zawsze narzekanie!!!

    Czytam te opinie i ludzie nie bardzo wiedza o co chodzi w tym artykule.Tylko biadolą ze nie warto by lepiej PKM dać na Oksywie i takie różne.Gdy nie będzie nowej drogi dla samochodów ciężarowych i plynnego wyjazdu z portu to nie będzie rozwoju w dalszych latach bo wielu klientów pójdzie do Gdańska a ci co narzekają na TIRy bo po poludniu jak z pracy wraca przeszkadzają to nie będzie biadolił bo nie będzie pracy bo nie będzie transportu i portu.

    • 85 6

  • Pomysł słuszny (6)

    Ale oznacza on że lansowana przez Gryzonia i jego ekipę budowa Trasy Kwiatkowskiego jako połąxzenie z portem nie spełniło swojej roli. Ergo kolejny dowód na to że ta ekipa jest do wymiany. Stawiam orzechy przeciwko dolarom że budowa ruszy w toku wyborczym. Ps: A jak tam budowa trasy Nowaka- Jezioranskiego? Jak tam PKM Obłuże ? Jak tam flughafen ?

    • 43 49

    • Jak tam leki.

      • 15 11

    • Trasa Kwiatkowskiego? (3)

      Cos ci sie popietrolilo....otoz ta trasa byla wybudowana juz po duzej czesci za komuny !!!!
      To ze kogos nie lubisz lub nie popierasz nie oznacza ze masz pisac pitoly

      • 24 6

      • Rzecz nie w sympatiach i antypatiach tego pana co sobie fantazjuje, tylko w tym kto mu za te brednie płaci

        • 7 14

      • Za komuny kolego to wybudowali tylko kawałek od Morskiej do Wiśniewskiego i drugi ogryzek od strony Obłuża ,z dziurą nad (1)

        A przedłużenie do Obwodnicy (czyli praktycznie drugie tyle co było wszystkiego do czasów Szkodnika) to już za Szczura. A teraz opłacili jakiegoś fantastę,który zbytnio się zafascynował śląską DTŚ-ką,do zrobienia filmiku,który rozmarzy elektorat. Baju baju...

        • 9 14

        • A co ja napisalem?

          Przeczytaj uwaznie.
          A tak naprawde odkorkowanie Estakady jest priorytetem i Pan Szczurek ma u mnie poparcie.

          • 14 2

    • Zauważ, że ruch z portu odbywa się przez estakadę na południe, a po wybudowaniu nowej drogi będzie można ruch sprawnie wyprowadzić w stronę zachodnia i północną. Cięzko to zauwazyć???

      • 0 0

  • Jak to nad torami?

    Przecież to tereny należące do PKP i do tej pory "się nie dało".

    • 35 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane