• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście na al. Hallera do likwidacji?

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Do tego potrącenia pieszej doszło na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku na początku grudnia.



Czy receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy al. Hallera w Gdańsku, gdzie ostatnio doszło do dwóch poważnych potrąceń, ma być jego likwidacja? W przyszłym tygodniu zapadnie decyzja na temat przyszłości tego przejścia.



Potrącenie pieszego na al. Hallera, do którego doszło na początku listopada.

We wtorek lub w środę zbierze się miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku. W jej skład wchodzą m.in. strażacy, policjanci, strażnicy miejscy i inżynierowie ruchu. Mają oni zdecydować o przyszłości przejścia dla pieszych znajdującego się na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, pomiędzy Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Doszło na nim w ostatnim czasie do dwóch poważnych potrąceń.

Przypomnijmy: do pierwszego zdarzenia doszło 8 listopada. 29-letni kierowca citroena omijał przed przejściem samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi. Pogotowie zabrało go do szpitala.

Drugi wypadek miał miejsce 3 grudnia. Piesza weszła na jezdnię, gdy z lewej strony ustąpił jej pierwszeństwa pojazd ciężarowy. Piesza swobodnie przeszła na przeciwny pas ruchu, tam potrącił ją pojazd osobowy jadący w kierunku wiaduktu kolejowego. Poszkodowaną do szpitala zabrało pogotowie.

Czy drogowcy powinni zlikwidować przejście na al. Hallera?

Obie sytuacje zarejestrowała kamera monitoringu należąca do firmy Satland. W obu przypadkach zawinili kierujący pojazdami.

Dwa potrącenia to jeszcze nie seria, ale już sygnał, że na przejściu dzieje się coś niedobrego. Jak sprawić, by zminimalizować ryzyko podobnych zdarzeń w tym miejscu?

- Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawdzi, czy jest możliwość poszerzenia w tym miejsca jezdni w celu stworzenia szykany dla kierowców, która wymusi ich ostrożniejszą jazdę - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Wiadomo na pewno, że w tym miejscu trudno będzie umieścić progi zwalniające. Jeśli będą szerokie, utrudniłyby przejazd tramwajom.

- Z kolei wąskie progi sprawiłyby, że kierowcy omijaliby je torami tramwajowymi - mówi rzecznik prasowy.

Praktykowanym przez drogowców sposobem radzenia sobie z wypadkami na przejściach jest... ich likwidacja. Tak się stało w latach 80. na al. Grunwaldzkiej - na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, kiedy to dzień po śmiertelnym potrąceniu zlikwidowano przejście. Inne przejście zlikwidowano dwa lata temu przy siedzibie Radia Gdańsk zobacz na mapie Gdańska na przejściu przez al. Grunwaldzką. Choć zapowiadano, że zostanie ono przebudowane, nie zrobiono tego do tej pory.

Czy teraz istnieje możliwość likwidacji przejścia przez al. Hallera? - Niewykluczone, że podczas obrad komisji BRD ktoś zgłosi taki postulat - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jeśli ktoś wystąpiłby z takim pomysłem i zostałoby ono zrealizowane, piesi musieliby przechodzić przez jezdnię pasami przy Operze Bałtyckiej, bądź przy wiadukcie kolejowym nieopodal ul. Klinicznej.

Na koniec zajrzeliśmy do statystyk Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych. W tego typu zdarzeniach poszkodowanych zostało 14 osób, jedna osoba poniosła śmierć - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (358) ponad 20 zablokowanych

  • Miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów! (57)

    Próba likwidacji przejść dla pieszych to jest polityka tak sama jak walka z gwałtami poprzez zakazanie noszenia spódnic nad kolano.
    Irracjonalne, szkodliwe i anty-miejskie.

    Skoro w tym miejscu dochodzi do niebezpiecznych sytuacji (z winy nieuważnych kierowców!) to należy pomyśleć o architektonicznym ograniczeniu prędkości - progi zwalniające, azyle, światła, wyniesienie tarczy skrzyżowania czy zwężenie odcinkowe drogi do jednego pasa.

    Budowanie tuneli dla pieszych to oczywiście tez chybiona polityka, tyle razy już było to tu dyskutowane. Ludzie to nie szczury, czas skończyć z tunelami w centrum miasta i wszechobecnym dyktatem lobby motoryzacyjnego.

    Nie niszczmy serca miasta i nie zamieniajmy naszych ulic w autostrady!

    • 399 121

    • Miasto jest dla wszystkich tylko wzajemnego szacunku do bliźniego brakuje katolicki narodzie (8)

      • 41 42

      • (3)

        zawsze się znajdzie jakiś psychol który nawet przy okazji wypadków będzie mówił o kaczyńskim, "katolach" czy "mgle"
        dno...

        • 40 28

        • dno to jesteś ty (1)

          widać kto ma chęć pogadać o kaczyńskim, "katolach" czy "mgle". I to jest dopiero dno...

          • 27 26

          • Większą ochotę mam wysmarować się guanem sam.

            • 5 4

        • ważne, by JK i jego zwolennicy przestali bałakać o mgle, trotylu i innych

          dyrdymałach. Wtedy poziom agresji w kraju opadnie znacząco.

          • 11 5

      • Porypało (2)

        ciebie dokumentnie....Co do katolików w tym kraju,to nawet wychodząc z kościoła jeden drugiemu podstawił by nogę...mimo że wcześniej w teatralnym geście przekazywali sobie "znak pokoju"

        • 39 9

        • wtedy nie są katolikami... proste, ale plebs tego nie ogarnie.

          • 13 9

        • Właśnie udowodniłeś, że nie chodzisz do kościoła. W przeciwnym wypadku nie wygłaszałbyś takich bzdur

          • 0 1

      • komu brakuje temu brakuje

        nie uogólniaj trollu. Ważne jest, by kierowcy szanowali pieszych, nawet jeśli ci się czasami zagapią.

        • 9 3

    • A kierowcy to nie ludzie ? (20)

      W każdym razie akurat to przejście nie jest jakoś szczególnie potrzebne. Przecież pod tunelem jest przejście i to z sygnalizacją świetlną. Jeśli na tym przejściu nie można zamontować sygnalizacji, powinno być zlikwidowane.

      • 21 67

      • nie, (1)

        to bestie
        to szatany

        • 23 5

        • To nie ludzie, to wilki

          • 26 5

      • (2)

        Niektórzy może i ludzie,
        ale spora cześć to niestety dobry przykład na przysłowiową "małpę z brzytwą"

        na prawo jazdy powinny być takie same wymagania (badania psychologiczne) jak na pozwolenie na broń - bo to jest broń.

        • 31 7

        • tak samo noz do masla - badania i nadzor nad kazdym nozem! (1)

          • 17 21

          • dla ciebie asdf tak

            • 6 4

      • potrzebne - często z niego korzystam (5)

        i nie, nie pasują mi te ze światłami.

        To, że dwóch kierowców wykazało się elementarnym brakiem umiejętności jeżdżenia po mieście nie znaczy, że należy zabierać przydatne przejście dla pieszych.

        • 35 7

        • Trzeba je usunąć wtedy sie zacznie eldorado jak przy sopockiej biedronie. (4)

          Przynajmniej ja nie znam takiego co będzie dymał do opery czy pod wiadukt.

          • 25 0

          • Trzeba usunąć... (3)

            ... aby w końcu było można dostrzec że wypadki to nie tylko wina kierowców!
            Przejścia nie będzie a piesi i tak będą chodzić jak święte krowy

            • 7 25

            • bo piesi powinni być traktowani przez kierowców jak święte krowy (2)

              ale bydło, co to się dorwało do poniemieckich szrotów i które nie słyszało o czymś takim jak kultura jazdy tego nie ogarnia. a prawo o ruchu drogowym mówi wyraźnie:

              Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

              • 18 5

              • "Art. 13. 1.... (1)

                ... Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność"
                Jak sam zauważyłeś/aś :) i i to z rozporządzenia jest czy z jakiego kodeksu czy z wyroku? Jak przytaczasz przepis to napisz z jakiej publikacji prawnej

                • 3 10

              • przecież napisałem: "Prawo o Ruchu Drogowym"

                To taka duża ustawa, uchwalona przez Sejm RP. Czasami nazywana Kodeksem Drogowym. Jego znajomość jest wymagana do otrzymania Prawa Jazdy. Nie wkleję ci linka do tej ustawy, bo na trojmiasto.pl nie można (ochrona przed spamem), ale chyba nie masz bana na google?

                Poza tym to cieszy, że przeczytałeś pierwsze zdanie z tego przepisu, ale przeczytaj także ostatnie - moim zdaniem nie pozostawia ono żadnych wątpliwości i jednoznacznie określa, kto powinien komu ustępować na przejściu dla pieszych.

                • 11 1

      • Przejscie pod tunelem nie zastąpi tego przejścia koło Konarskiego (8)

        - sprawa jest prosta: jest to najkrótsza droga dla osób idących z SKM na Politechnikę. A takich, jak łatwo się domyślić, jest sporo. Zarówno przez przejście koło Opery, jak i koło tunelu droga jest dłuższa. Jeśli to przejście zostanie zlikwidowane, to ludzie będą tam przechodzić na dziko i tyle.

        Rozwiązania widzę dwa: 1) światła z przyciskiem dla pieszych, 2) progi zwalniające dla aut (tak, skoro na Polankach sie dało, to dlaczego by na Hallera nie?)

        • 28 3

        • Zgadzam się, że to przejście jest potrzebne ale...

          ...nie jest prawdą, że to najkrótsza droga z SKM na Politechnikę. Do większości budynków tej uczelni (właściwie to chyba nawet wszystkich poza budynkiem katedry wysokich napięć wydziału EiA przy ul. Własna Strzecha) bliżej jest przez przejście przy Operze i park akademicki. Różnica w odległości jest jednak tak niewielka, że niemal nieznacząca.

          No chyba, że masz na myśli przystanek tramwajowy "Politechnika" to przepraszam :)

          Wracając do samego przejścia, nawet pomijając pobliską uczelnię, wiele jest relacji w których znacznie skraca ono drogę.

          Niestety sygnalizacja świetlna niekoniecznie poprawi w tym miejscu bezpieczeństwo. Przecież zawsze znajdzie się jakiś pieszy, któremu nie będzie się chciało czekać na zielone (zwłaszcza jak będą przyciski) czy też kierowca, który je zignoruje lub nie zauważy.

          Jeszcze nie tak dawno temu (przed zmianą organizacji ruchu na ul. Wyspiańskiego) czasami przez cały cykl świateł nie dało się wejść na przejście koło tunelu bo wciąż wjeżdżały na nie rozpędzone auta. Co mi więc po zielonym świetle jak po palcach przejeżdża mi samochód?

          Progi zwalniające również będą nieskuteczne o ile będzie można je ominąć torami tramwajowymi.

          Lepszym rozwiązaniem byłoby uniemożliwienie samochodom wjazdu na torowisko przez zastosowanie jakiś przeszkód np krawężników. Może to wymagać minimalnego poszerzenia jezdni, tak aby zmieścić choć najwęższy dozwolony przepisami pas ruchu.

          Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Nie możliwe staję się wyprzedzanie pojazdu, który zatrzymał się przed przejściem, po drugie mała ilość miejsca zniechęca kierowców do szybkiej jazdy (być może niepotrzebne będą wtedy progi) a dodatkowo samochody stojące w korku nie blokowałyby torowiska jak to ma często miejsce dzisiaj.

          Niestety są też i spore wady. Likwidacja jednego z pasów ruchu (przy jednym z nielicznych połączeń drogowych między Grunwaldzką a drugą stroną torów kolejowych) zmniejszy przepustowość ulicy a niefrasobliwi kierowcy, którzy się na niej nie zmieszczą będą blokować okoliczne skrzyżowania co jeszcze bardziej pogorszy sytuację. Do tego taka przebudowa może być droga i uciążliwa w realizacji.

          • 9 9

        • tak progi... jak by dziur było mało (6)

          Na szczęście nie od Ciebie zależy rozwiązanie.
          Przejście zlikwidować, niech święte krowy przejdą się parę metrów dalej (korona z główki nie spadnie) a kiedy jakieś bydło wtargnie na jezdnie W KOŃCU wypadek nie będzie z winy kierowcy!!!

          • 3 26

          • NARESZCIE KTOŚ NORMALNY (4)

            Dobrze kolego piszesz,bo to co tu się dzieje jest nagonką na kierowców,czytając tak BZDURNE!!! wypowiedzi ludzi dochodze do wniosku że mieszkam w państwie 3-go Świata gdzie najlepiej jest tylko chodzic na piechote i wogóle zlikwidowac samochody czyli cofnąc się do XVIII wieku gdzie wogóle nie było samochodów...OGARNIJCIE SIĘ RAZEM Z PANEM NASKRĘTEM NA CZELE - SPECJALISTĄ W ZASYPYWANIU TUNELI,LIKWIDATOREM ESTAKAD,NISZCZYCIELEM MOTORYZACJI I SPECJALISTĄ OD "TIRÓW" - NIEMAJĄCYM POJĘCIA CO ZNACZY OZNACZENIE "TIR".

            • 3 23

            • i tyle

              estakady tak-przy obwodnicy! ale nie w ścisłym centrum miasta! zrozum

              • 10 1

            • Człowieku, wyluzuj. (1)

              Bo potem wsiadasz za kółko i chcesz się na wszystkich wyżyć.

              Wielkie litery oznaczają krzyk.

              A jeśli chodzi o rzekomy "3-ci świat", to zobacz, jak wygląda sprawa w państwach pierwszego świata. Pieszy i rowerzysta mają tam pierwszeństwo. Ewentualnie komunikacja zbiorowa może mieć pierwszeństwo przed pieszym.

              Te wypadki są ekstremalnym łamaniem prawa. Jeśli nie widzisz tego, to może lepiej nie wsiadaj za kółko, bo nie znasz przepisów.

              • 9 1

              • To znaczy, że kraje Pierwszego Świata świrują.

                Poprzewracało im się od nadmiaru dobrobytu, więc chcą się umartwiać. My nie mamy w takiej ilości dobrobytu, więc pragniemy luksusów.

                Kierowców jest pi razy drzwi tyle samo co pieszych. Więc ważność interesów jednych i drugich jest taka sama. Ale rowerzyści statycznie rzecz biorąc są nieważni.

                • 0 9

            • jestem kierowcą przede wszystkim i pieszym czasami

              i patrząc na oba filmiki widzę totalny debilizm kierowców: pierwszy jak większość nerwowych rodaków się bardzo spieszył,drugi chciał ominąć laskę jadąc zwyczajowo "po piętach" ale źle wyliczył.Nie interesuje mnie,że pieszy z listopada nie spojrzał zza stojącego samochodu,dla mnie pieszy na pasach to święta krowa i może tańczyć taniec brzucha,bo w z zderzeniu z moich samochodem nie ma szans.Jako pieszy jestem nadczujny bo wiem,że mamy chorych psychicznie kierowców.Ale nie każdy jest tak czujny,i nie mam prawa tego wymagać. Pozdro dla dresików w BMW.

              • 11 1

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Kierowca z dzieckiem (10)

      od 3 dni postanowiłem zapisywac nr rejestracyjne samochodow które zajechały mi droge bez włączenia kierunkowskazu albo rozmawiających przez telefon albo na chama i do dzis mam 17 tylko ze nie wiem co z tym zrobic poprostu bede to traktowal jako hobby. Kierowcy w polsce to najwieksze CHAMY z całej UE.

      • 33 7

      • lepsza by byla kamerka, w przypadku idiotow zajezdzajacyh droge jest dowod przynamniej

        niestety od rosjan musiby brac przyklad nagrywania;/

        • 9 2

      • A kiedy zapisujesz te numery ...? (5)

        Podczas jazdy (stwarzając zagrożenie w ruchu), może foto telefonem komórkowym? a może zatrzymujesz się w poprzek jezdni - "a co mi tam , inni poczekają, ja muszę zapisać numer."

        • 2 10

        • i nawet przez chwilę nie pomyślałeś (2)

          że tamten post mógłby napisać pieszy

          • 4 1

          • "...które zajechały mi droge bez włączenia kierunkowskazu..." (1)

            Czemu pieszy miał by się pruć o zajechanie drogi BEZ KIERUNKOWSKAZU :D - Odpowiadając na Twoje pytanie, TAK zastanowiłem się

            • 0 4

            • Chyba nie bardzo pomyślałeś. Kierunkowskaz to nie jest tylko informacja dla innych kierowców - dla pieszych także, bo piesi też chcą wiedzieć, czy masz zamiar skręcać. Jeżeli nie dajesz kierunków to świadczy tylko o twoim braku kultury

              • 4 0

        • taki jesteś głupi, nawet nie zapamiętasz tych kilku cyferek?? żal, a zapisać to można jak się stoi na czerwonym żeby nie zapomnieć.

          • 4 3

        • czep się pługa bo tam jest miejsce trolla

          • 2 0

      • wstaw kamerę samochodową otwórz kanał na youtube i wrzucaj tam filmiki

        • 4 0

      • ano mamy, zwłaszcza względem pieszych

        niestety polski naród jest tak wykończony i styrany przez system, że zżera się sam. Kierowcy jada po piętach pieszym i jeszcze ..urwuja że ci za wolno przez przejście.sam częściej jeżdzę ale chamstwo jest masakryczne.na moim osiedlu gdzie nic nie widac kierowcy zaiwaniają jak na autostradzie i najlepsze że są to faceci z fotelikami dziecięcymi na tylnych siedzeniach,albo mamy z tymiże dziećmi. Czekam aż kogoś zgarną,wtedy to się zmieni.

        • 5 0

      • Prawda...

        Zgadzam się w 100%.Byłem 2 lata we Francji i wiem że pieszy i rowerzysta ZAWSZE mają pierszeństwo przed blachosmrodem.Co ciekawe tamtejsi kierowcy pamiętają że najpierw nauczyli się chodzić a potem jeździć!!!

        • 0 0

    • (1)

      Jeden mówi gwałt - ja mówię seks-niespodzianka

      • 8 11

      • no to mam nadzieję że amator męskich pośladków zrobi ci tą niespodziankę

        • 12 2

    • Budowanie tuneli dla pieszych to oczywiście tez chybiona polityka? (7)

      Miasto stara się wszelkimi sposobami unikać ich budowy nawet przez wybiórczą likwidację ważnych przejść dla pieszych.
      W latach 60-tych zbudowano tunel przed dworcem głównym w Gdańsku bo były takie okresy że prawie co dziennie ginął ktoś pod kołami samochodu lub tramwaju. W miejscach newralgicznych dla komunikacji miejskiej są wręcz niezbędne.

      • 5 10

      • w miejscach newralgicznych należy uspokoić ruch (6)

        i podnieść komfort ruchu pieszych. Samochód nie jest pojazdem do poruszania się po centrum miasta z prędkością większą niż 30 km/h. Przy takiej prędkości jest dość czasu do uwzględnienia obecności i zamiarów innych użytkowników ruchu (innych kierowców, pieszych i rowerzystów)

        • 17 4

        • Bezczelna dyskryminacja kierowcow. A na powaznie (3)

          To co na głównym poście powiedziano o tunelach jako że są niby dla szczurów... Gdyby pieniactwo było przestępstwem, dostałby dwa dożywocia i jeszcze dodatkowe 15 lat. Nie uznaje kompromisów. Ma być 100% dla jego paczki, a reszta ma cierpieć, jeśli to konieczne dla niej. Jeśli w tunelu spędza się ponad 30 sekund to dużo. Bezczelnym kłamstwem jest traktować to jak traumę. Nawet jeśli ma się lęki.

          • 3 14

          • przejedź się za granicę (1)

            W miastach dużo większych od Gdańska tuneli i kładek dla pieszych jest mniej. Tam się to robi tylko przy kolei i metrze. Pozostałe albo już zlikwidowano albo właśnie się do tego zabierają.

            • 11 1

            • "zagranica to, Zachód tamto" - d*powłastwo.

              Ocenianie książki po okładce jest z definicji głupie. Ja oceniam rozwiązania po tym jaki był zamierzany efekt i w jakim stopniu się sprawdził. Czy takie miasto jest zagranicą, czy w centrum Rzeczypospolitej, na biegunie, równiku czy Wenus, ma znaczenie tylko dla używających pamięci zamiast logiki. W omawianym miejscu nic nie będzie lepsze niż tunel. Nie dyskryminuj tych, co nie chcą być pieszymi.

              Gdyby kłamstwo było przestępstwem, każdy kto ględzi jaka to trauma 30 sekund w tunelu, miałby trzy i pół dożywocia.

              • 1 13

          • Pisanie tekstów o dyskryminacji kierowców

            przez wprowadzanie limitów prędkości na ulicach, obok których jest duży ruch pieszych świadczy o traktowaniu dyskusyjnej przyjemności z (szybkiej) jazdy samochodem za wartość nadrzędną, którą przecież można kwestionować. Spychanie pieszych do podziemi jest formą dyskryminacji ruchu pieszych, skądinąd kosztowną. Taka inwestycja nie poprawi płynności ruchu samochodów w tym miejscu, bo samochody same siebie będą tam blokować.

            • 6 0

        • a czemu nie 20 km/h i człowiek z chorągwią biegnący przed samochodem? (1)

          totalne skretynienie społeczeństwa zaczyna przybierać rozmiary pandemii.
          Tacy specjaliści jak ten od elementarza pozbawiają ludzi resztek instynktu samozachowaczego - doprowadziliście do tego, że co niektóry idiota(ka) przechodzący przez przejście myśli , ze samochód w miejscu się zatrzyma, bo on ma pierwszeństwo !!!
          I pchają się ludziska prosto pod koła lądując w szpitalu z połamanymi kulasami, zdziwieni, że przecież mieli pierwszeństwo.
          Samochód zawsze będzie twardszy....

          • 1 11

          • samochód jest twardszy, ale jest kierowany przez ludzi

            którzy potrafią zrozumieć, że limit 30 km/h ma sens - daje znaczny przyrost czasu na reakcję i wzrost szans uniknięcia kolizji. dalsze obniżanie prędkości nie daje takich przyrostów bezpieczeństwa ruchu. Przeginanie na temat ograniczeń do 20 km/h świadczy o potrzebie pogłębienia refleksji i słuchania argumentów.

            • 5 0

    • Wieloletni kierowca z duzym doświadczeniem. (1)

      Ewidentna nieuwaga kierowcy, tak w jednym i drugim przypadku. Nie mówimy o wtargnięciu pieszego na przejscie ale o spokojnym przechodzeniu przez pasy. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku kierowcy zbiegli. Teraz czytam, że w listopadzie był to 29 letni kierowca, a nikt nie napisał dlaczego nie udzielił pomocy po prostu odjechał, czyżby pomroczność jasna. A na tym filmie z grudnia potrącił kobiete i tez odjechał, czy może wypił piwko i czekał, aż promile wyparują. Najlepiej zlikwidować przejście i na drogi puszczać takich kierowców i co będie dalej na drogach wolnoamerykanka. Cała Polska słyszała instruktora jazdy dla cieżarówek nie hamuj wal w osobówkę. Teraz gdy TIRY zabijają tych z osobówek coraz więcej takich wypadków nikt już nie wspomina o tych szkoleniach. Zmienić prawo za ucieczkę z miejsca wypadku i nieudzielenie pomocy zabrać prawko na zawsze do końca życia. Dość zabójców na drogach. Ile razy gdy zatrzymuję się przed pasami słusze pisk hamulców z tyłu. A w podobny sposób jak na filmie niedawno sam straciłbym życie na szczęscie spojrzałem w prawo.

      • 16 3

      • nie uciekli ale zatrzymali się na boku dość daleko za przejściem

        Pierwszy jechał tak szybko że zatrzymał się za kadrem, dla drugiego kierowcy ważniejsze do udzielenia pomocy jest zjechanie z drogi i nie blokowanie ruchu. Różne ludzie mają priorytety w życiu.

        • 4 0

    • (1)

      Kierowcy zawsze czują sie pokrzywdzeni. Narzekają na pieszych, na policje, urzedników i rowerzystów. Tylko kierowca samochodu zawsze jest niewinny, to inni maja uwarzać. Jak ktoś wejdzie na pasy to jego wina, bo nie nie rozejrzał, jak zaparkują na chodniku, to wina urzędników bo mało parkingów, jak kłopot z rowerzystom to oczywiscie wina roweru bo niezahamował, ale wlecze się na jednopasmówce 20 km/h, a przecież powinien jak auto 70km w terenie zabudowanym.
      A od kierowcy niczego się już nie wymaga? I zawsze ten sam argument, że samochód jest cięższy więc kierowcy nic się nie stanie i to słabszy ma uważać. To może zabrońmy przezjadu przez tory, bo pociag jest silniejszy, albo po autostradzie bo tam się głównie TIR-y poruszają. Mnie jako kierowcy autobusu PKS własnie osobówki przeszkadzają, mam się domagac zakazu wjazdu dla nich? Absurd.
      Na drodze to zawsze słabysz ma więcej praw, tylko niektórzy koledzy kierowcy o tym zapominają.

      • 13 4

      • "Jak ktoś wejdzie na pasy to jego wina, bo się nie rozejrzał? "

        kolejny "geniusz" od ogłupiania ludzi - a w czyim interesie jest rozejrzenie się? Kierowcy samochodu?
        Takie myślenie już doprowadziło do tego, że część pieszych włazi prosto pod koła no bo przecież "mają pierwszeństwo".
        I co im po tym pierwszeństwie jak wylądują połamani w szpitalu (w najlepszym przypadku)?
        "samochód jest cięższy więc kierowcy nic się nie stanie i to słabszy ma uważać" - OCZYWIŚCIE ŻE TAK !!! Tak jak większość kierowców uważa na przejazdach kolejowych bo wiedzą, że zostanie z nich marmolada.
        A może wprowadźmy przepis , ze to pociąg ma uważać i przepuścić samochód no bo on przecież jest mniejszy i taki słabiutki.....

        • 0 10

    • ostatnio pani drze się do mnie zza kierownicy że jej prawie pod koła wlazłem

      Utopiłem twarz w dłoniach, przeszedłem przez przejście, pani ruszyła, przejechała 3 metry i stanęła na przejściu. Dalej jechać nie mogła bo za przejściem stał samochód, który czekał na możliwość wjazdu na rondo.

      Jakim cudem ludzie bez podstawowych funkcji mózgu dostali prawo jazdy?

      • 12 0

    • Domy wyburzyc, cholote przesiedlic, wylac asfaltem i narobic dróg czerwonych i we wszystkich kolorachtęczy

      BUDYŃ ABY SAMOCHODOM ŻYŁO SIĘ LEPIEJ

      • 3 2

  • Hmm...myślę że mogłoby pomóc (7)

    więcej policjantów czających się z suszarką za krzakami, w miejscach gdzie 2 lata temu skończył się remont drogi, ale dalej stoi ograniczenie do 40.

    • 77 21

    • znalezli sobie...

      na wysokosci starej oczyszczalni w strone brzezna i w druga stone za ZKMem za zaparkowana ciezarowka...
      a jeszcze wyniki ankiety: "nie, bo to kierowcy są głównie winni wypadkom, a nie piesi" - prawie polowa odpowiedzi...no tak SĄ winne ale trzeba jakos pomoc zeby wyzerowac wypadki! tak samo jade sobie powoli zabianka w strone ERGO Areny nic nie widac miedzy drzewami, ale ja mam swiatla i pieszy mnie widzi - jestem jedynym samochodem na drodze i co robi pieszy? Przechodzi mi przed maska ... a potem bedzie krzyczal ze byl na pasach i ze moja wina ... tak, ale ja mam maske do klepania a pieszy ma z glowy pare tygodni ................. tfu tfu!

      • 16 4

    • a co spotkało tą kobietę która potrąciła pieszą ? Nic komedia! dostała mandacik i punkty to wszystko! i tak dalej będzie i sięńie zmieni na każdym przejsciu bedzie się tak działo. nikt sobie nie robi nic z przejścia bo po co ?

      • 2 1

    • Postawic tam fotoradary w 2 strony

      i znaki ostrzegawcze. Problem sie rozwiaze. Tak, wiem, koszt fotoradaru spory, ale to jest popularne przejscie dla pieszych dla ludzi idacych z SKM.

      • 2 1

    • wczoraj na WZ w stronę Żukowa o godz:20:20 ok 100 zdjęć zrobiono tym co przekroczyli magiczne 80 km/h, wszystkich stać na

      • 0 0

    • A ja mam pytanie (2)

      Nie można wyprzedzać przed przejściem i na a ominięcie pojazdu który zatrzymał się by wpuścić pieszego to niemal zbrodnia. Tylko co zrobić, gdy na sąsiednim pasie korek? Staram się wtedy pomału przejechać przez przejście ale czy to zgodne z przepisami? No i zawsze jest ryzyko, że spomiędzy pojazdów wylezie pieszy prosto pod koła i najpierw go poczujesz a potem zahamujesz.

      • 0 1

      • "... należy zachować szczególną ostrożność i mieć na uwadze, że pieszy może wtargnąć..."

        • 2 0

      • Cud

        Cud że taki baraneczek (idiota) posiada niestety prawo jazdy i się jeszcze zastanawia,złamać przepisy czy nie!!!!!!!

        • 0 0

  • kto myslacy przechodzil przez to przejscie? (10)

    5 lat chodzilem do conradinum i zawsze przechodzilo sie przy samej operze jak juz. nigdy po tych zle zlokalizowanych pasach. Jakos wtedy kilkanascie lat temu nie bylo wypadkow w tym miejscu.

    p.s widac ze teraz ludzie zamieniaja sie w bezkrytyczne niemyslace samodzielnie persony.

    • 72 138

    • aaa sorry (5)

      raz zaryzkowalem gdy konczylem szkole i wychodzac przeszlismy tym przejsciem. i to by bylo na tyle.
      Zeby zyc trzeba zachowac instynkt i nie lazic tam gdzie ci wskaza tylko tam gdzie czujesz ze bedzie bezpieczniej.

      • 18 10

      • zgadzam sie (1)

        z drugim zdaniem! i podpisuje sie rekoma i nogami!
        nie wskakuje sie pod ciezarowke przekraczajaca predkosc, bo ja mam pierwszenstwo...

        • 17 7

        • Tak

          tylko zauważ, że ta pani szła na pasach, samochód jej ustąpił pierwszeństa, już prawie była na drugiej stronie, ale drugi nie był taki "wspaniałomyślny" i nawet nie zwolnił przed przejściem. To jak piesi mają chodzić, latać nad ulicami, czy właśnie tak jak szczury, tunele sobie kopać?

          • 21 1

      • Otóż to! (2)

        Jak się lezie jak święta krowa, to są tego efekty. Jak chce się żyć to nigdy się nie wchodzi przed jadący samochód dopóki nie ma pewności, że jego kierowca nas widzi i zdąży się zatrzymać! Dotyczy to także przejść ze światłami!

        • 8 24

        • Ale wiesz przynajmniej, że na czerwonym sie nie jedzie?

          Bo jak rozumie, to że na zielonej strzałce trzeba się zatrzymać (tak jak przy znaku stopu), to jak rozumiem nie wiesz. Jasne, warto się rozejrzeć i sprawdzić czy na czerwonym nie zechce ktoś sobie przejechać, bo się śpieszy w bardzo ważnych sprawach... Ale nie popadajmy w paranoję.

          Pewnie nie wiesz też, że na (i przy) przejściu dla pieszych NIE WOLNO wyprzedzać. Nie można też przy nich parkować. Jak ktoś pomyśli chwile, to nawet zrozumie, że to dlatego, że inaczej zasłania po prostu innym kierowcom ludzi. Ale co tam wszyscy się śpieszymy przecież... Najwyżej dostanę mandat. Bah!

          Szkoda, że nikt nie pomyśli, że może dzisiaj kogoś zabije, albo zmarnuje życie drugiej osobie, jeśli nie zada sobie trudu by chwilę pomyśleć.

          • 12 3

        • ale ten kierowca (święta krowa) nie lazł tylko jechał - trzymaj się faktów

          Bo jedynymi świętymi krowami na tych przykładach są kierowcy.

          • 4 1

    • (1)

      nie zwalaj winy na pieszych. po pierwsze pieszy nie musi być znawcą ruchu drogowego i nie musi analizować czy normalne przejście dla pieszych jest dobrze umiejscowione czy nie. a skoro to takie oczywiste dla wszystkich to dlaczego tylko dla pieszych a nie kierowców? skoro przejście jest takie fatalne to powinni zachować na nim szczególną ostrożność.

      ale widzę że dla was winny jest zawsze pieszy. i to nieistotne czy sam wlezie pod koła idąc przez drogę na skróty, czy też przejdzie przez przejście dla pieszych które zignoruje jakiś baran próbując wyprzedzać w tym miejscu zatrzymującysię samochód.

      pieszy powinien nie tylko bezwzględnie przestrzegać przepisów ale także analizować schemat ruchu, korzystac tylko z tych "dobrych" przejść, brać pod uwagę siłę wiatru, kąt padania promieni słonecznych, ewentualną głupotę i brawurę kierowcy aby w razie czego jakiś mądrala nie napisał że to jego wina.

      a kierowca zawsze się wyłga, że nie widział, że go słońce oślepiło, że złe skrzyżowanie, złe przejście, ze dostał akurat czkawki albo się zamyślił

      • 20 6

      • a ty wchodzisz na jezdnie nie upewniajac sie ze nic cie nie puknie?

        tu winni akurat kierowcy ale poszkodowanymi piesi. Przeciez dopiero za kierownica widac ilu kierowcow "kupilo" prawko. Nie wazne jak jezdzisz to i tak musisz uwazac na innych. To samo dotyczy rowniez pieszych bo ludzie jezdza jak barany.
        Wg mnie to przejscie jest przydatne tylko uczniom Conradinum a i oni bez niego dali by sobie rade.

        • 3 7

    • 5 lat.............. nigdy po tych ......pasach.....nie bylo wypadkow w tym miejscu.
      No i masz odpowiedź od razu czemu nie było wypadków.

      Setki ludzi tamtędy przechodzi i tylko dwie ofiary nie patrzyły czy nadjeżdża pojazd. Dzięki bogu nie chodziłeś tamtędy bo z taka pewnością siebie to byś był ofiarą nr 1.

      • 0 7

    • zawsze tam były wypadki

      Też chodziłam do Conradinum i wypadki na tym przejściu zawsze były. Z pięciu lat pamiętam dwa z udziałem uczniów.

      Rozwiązaniem nie jest likwidacja przejścia tylko wystawienie świateł na żądanie. Ludzie jeśli nie będzie tego przejścia to będą przechodzić po całej długości tego odcinka z racji tego, że jest to optymalne przejście dla osób wysiadajacych z skm-ki.

      • 5 2

  • żadne likwidacje czy budowa kolejnych tuneli (10)

    nie zwalnia kierowców od myślenia.

    To przejście jest OK, tylko kierowcy łamią przepisy.
    Likwidacja kolejnego przejścia to porażka w walce z kierowcami-bandytami.

    • 230 33

    • jeżdżę tamtedy codziennie... (5)

      ..i stwierdzam, że to przejście to jakiś sen wariata. Podziwiam tych, którzy tam przechodzą na drugą stronę Hallera. Generalnie kierowcy trzymają się prawej strony jezdni, a lewym pasem jadą kamikadze z prędkością światła, a po środku jeszcze tramwaje.
      Likwidować i to jak najszybciej, zanim ktoś zginie.

      • 22 22

      • Dlaczego tylko to przejście? (3)

        To przejście jest w naturalnym ciągu z SKM do Politechniki i do LO. Proponuję zatem zlikwidować to liceum i przenieść PG. Aha i jeszcze trzeba zlikwidować przystanek tramwajowy, który jest przed głównym wejściem do PG.

        W ogóle najlepiej zróbmy sobie windy do samochodów z otwieranym dachem, dla biedniejszych może być wyciągarka z uprzężą. Spuszczamy się wprost do samochodu, wszystko załatwiamy w drive-inach i wracamy do bezpiecznej przystani - do naszego domu...

        Posr.ło kogoś tu chyba. Ci w puszkach, ci na metalowych rurkach i ci człapiący to wszystko ludzie. Szukajmy przestrzeni dla nas wszystkich, a nie dla opakowań.

        • 18 2

        • ogarnij sie studencie (2)

          jak dojdziesz lewa strona do opery to nic ci sie nie stanie. chodzi o przejscie kolo satlandu a nie PG

          • 5 13

          • Może jednak sam się ogarnij... (1)

            I zajrzyj na mapę:
            goo.gl/r1oyv

            Dla ułatwienia zaznaczyłem Ci trasę do liceum ;-]. Dalej na wprost idzie się do przejścia przy tramwaju i do różnych budynków PG.

            • 8 0

            • Ja na ksero chodzę.

              Jak zlikwidują przejście dalej będę chodził bo to najprostsza droga. Zawsze sie rozglądam. Jak usuną przejście to dalej będę się rozglądał tylko że dodatkowo za strażą miejską.

              • 12 0

      • skoro piesi mogą chodzić na około to kierowcy też mogą jeździć na około - zamknijmy tę drogę dla samochodów

        absurd jest widoczny tylko gdy dotyczy delikwenta

        • 7 0

    • Najprostsze (2)

      rozwiązanie to likwidacja po jednym pasie ruchu.Zakaz jazdy po torowisku tramwajowym poprzez zamontowanie "chorągiewek"rozwiąże dwie sprawy.Tramwaje nie będa z powodu blachosmrodów stały w korkach, no i przejście będzie bezpieczniejsze.A to,że korek na drodze kołowej będzie większy...no cóż,nic się nie stanie jak sobie troche postoją wszak pośpiech wskazany jest przy łapaniu pcheł....Gorzej bo w UM lobbing kierowców ma przewagę nad komunikacją zbiorową i ruchem pieszych.

      • 19 5

      • Pas zieleni bym dorzucił... (1)

        Do tego o czym piszesz, zamiast chorągiewek jakaś ładna trawka, może jakieś rabatki z kwiatami. W tamtej okolicy jest strasznie szaro. Serio. To aż dziwne, bo szeroko tam jest, ale nic sensownego tam nie ma. Może kwiaty złagodziłyby obyczaje.

        Azyl dla pieszych w pół drogi na przejściu też by nie zaszkodził.

        • 7 2

        • Całą Hallera powinno się przebudować jak kiedyś dolny odcinek Kartuskiej

          Parę osób by najpierw pokrzyczało (jak zawsze) a potem ruch by się uspokoił i wszyscy byliby zadowoleni.

          • 12 3

    • będąc pieszym najwięcej sytuacji niebezpiecznych miałem gdy było światło zielone dla mnie

      Większość kierowców w Polsce zwraca uwagę tylko na inne samochody. Przykłady można mnożyć.
      Zwróćcie uwagę jak wygląda parkowanie - bardzo szeroka jezdnia, wąski chodnik - samochód mógłby spokojnie zaparkować na jezdni bez spowalniania ruchu, ale nie - pakują się wszyscy na chodnik wszystkimi kołami zostawiając tam 0,5 metra. Ale do trąbienia na innych to pierwsi bo kodeks drogowy mają w paluszku - niestety tylko wybiórczo.

      • 3 0

  • To nie jest metoda! Skoro są wypadki na drogach mamy zamknąć wszystkie drogi? (4)

    Jak ktoś jeździ jak debil, w mieście nie trzyma 50 km/h, nie uważa, jedzie po alkoholu, robi makijaż czy gada przez telefon to powienien byc przykładnie ukarany. 500 zł maksymalnego mandatu jest śmieszne! Powinny być kary jak w cywilizowanych krajach - % od rocznego dochodu. Zamykanie przejść dla pieszych bo kierowcy nie potrafią jeździć to absurd!

    • 132 10

    • na 100% okazałoby się, że właściciel przysłowiowego nowego merca rocznie dochodu ma zero oficjalnie (2)

      z tym procentem od rocznego dochodu to nie tak hop siup i po sprawie
      na 100% okazałoby się, że właściciel przysłowiowego nowego merca rocznie dochodu ma zero oficjalnie
      i tym samym mandaty płaciliby głównie szaraczki
      to nie Skandynawia ...

      • 5 3

      • (1)

        to od równowartości samochodu. a jak oficjalnie nie ma to niech zapłaci w naturze. koledzy z celi się ucieszą

        • 6 0

        • od wartości samochodu - coś mi się zamaniło

          • 2 1

    • To nie jest metoda! Odp

      Ja bym był za pracami społecznymi i większymi mandatami np do 1,500zł ale tak aby policja nie wykożystywała tego jako wypełnianie dziury budżetowej ale KARY za łamanie przepisów ;)

      • 0 0

  • Likwidacja przejscia to przerzucenia odpowiedzialności ze sprawców na ofiary (12)

    karanie pieszych za głupotę kierowców.

    • 178 16

    • tylko ze piesi (8)

      przynajmniej ci kumaci nie uzywali tego przejscia.

      Wystarczylo je po prostu przesunac. Ale kto teraz u wladzy mysli?

      • 6 26

      • (6)

        ale dlaczego pieszy ma obowiązek znać się na ruchu drogowym?

        poza tym skoro wszyscy wiedzą jakie to przejście jest feralne to dlaczego pamiętać mają o tym tylko piesi a nie kierowcy? jasne, pieszy ma unikać przejścia bo źle zaprojektowane, a kierowca może sobie przez nie pruć jak chce no bo przecież... jest źle zaprojektowane to jak coś się stanie to winne przejście.

        przecież każdy kij ma dwa końce. skoro jest to tak fatalne przejście to moze niech kierowcy przez nie jadący zachowują szczególną ostrożność? bo rozumiem to pieszy ma się znać na przejściach, a kierowca nie?

        • 9 6

        • Bo kierowca co najwyżej straci farbę na masce auta,a.. (4)

          ...pieszy życie lub zdrowie.

          • 3 10

          • (3)

            no jasne, więc kierowcy niech sobie jeżdżą jak chcą, mają przewagę masy i mogą mieć wszystko w d*pie.



            zrozum że pieszy nie musi się znać na ruchu drogowym, to może być równie dobrze nastolatek który nie ma prawka a idzie na drugą stronę do sklepu po bułki.



            to może być staruszka która nigdy nie siedziała za kierownicą.



            to się robi już naprawdę kuriozalne. macie pretensje do pieszego, że... wszedł na przejście dla pieszych!!!



            z takim podejściem to żadne przejście nie będzie bezpieczne, bo zawsze pieszy będzie winien.



            a skoro już piszesz o nierównej walce pieszego z rozpędzoną toną żelaza, to może właśnie ze względu na to kierowca powinien miec szczególną odpowiedzialność za to jak tą toną kieruje?



            niedługo to pieszy będzie musiał uważać nawet na chodniku bo przecież ktoś może uznać że jest źle położony i nie widzi krawężnika.



            dla mnie to chore, skoro wszyscy tak dobrze wiedza o tym że pieszy w starciu z samochodem jest na przegranej pozycji, skoro samochód jest tak niebezpieczny to dlaczego sa takie niskie kary za łamanie przepisów? debil jedzie w mieście 2 razy szybciej niż powinien i zapłaci jakieś z****ne 500zł i jeszcze niezadowolony że mu nie dali samych punktów.



            powinien zabulić 2 tysiaki, w razie braku wpłaty zlicytowane auto i po zabawie.

            • 16 3

            • (2)

              Wina akurat leży po obu stronach.
              Jak wiemy obaj na przejściu sie nie wyprzedza.
              A to jak pokonywać pasy idąc uczyli mnie już w przedszkolu.

              Obejrzyj sobie te dwa filmy i zwróć uwagę jak pieszy zachowuje się na przejściu.
              Koleś nr 1. Cztery pasy. Pierwszy pas wolny. IDE. Co mi tam ide krokiem defiladowym klapki na oczy patrzę wprost przed siebie niech sie dzieje wola nieba.
              Panna nr 2. Idę mam więcej farta dwa pasy minęłam to ide na całość nie rozglądam się bo po co? A nawet jeśli sie obróciła w prawo to na ślepo zaufała kierowcy że on sie zatrzyma. Bo to takie oczywiste było że aż trzeba było to opisać butem na jego masce.
              Wina kierowców myślę że bezsporna. Zwyczajnie trafił swój na swego. Kumulacja Darwina.

              • 3 14

              • a jadące samochody które porąciły tych pieszych to 10km/h jechały niby?

                Przecież ewidentnie widać że w obu przypadkach kierowcy jechali ze znaczną prędkością, a tam jak dobrze pamiętam to 30km/h jest. Pomijam fakt że w Polsce panuje cały czas mania wyższości kierowcy na zasadzie alleluja i do przodu, a ustąpienie miejsca pieszemu to tylko zbędny przepis który i tak nie jest karany.

                • 16 1

              • zauważ że w przypadku 1 koleś wyprzedzał. więc chwilę wcześniej był prawdopodobnie na pasie za tym czerwonym samochodem. skąd pieszy rozglądając się wcześniej mógł przypuszczać że idiota odbije w lewo i będzie pruł przy pełnej prędkości przez przejście?

                za coś takiego powinny być ciężkie kary, w przypadku śmierci poszkodowanego z dożywociem włącznie

                • 4 0

        • pieszy ma obowiazek wiedziec ze jak wchodzi na jezdnie to musi uwazac

          najlepiej upewnic sie tak jak ucza panie w podstawowkach. Spojrzec w lewo potem w prawo i ponownie w lewo. jak nic nie jedzie mozna isc. Jak jest slisko, wystepuja opady kierowca ma dluzsza droge hamowania

          • 3 7

      • dokąd przesunąć?

        Ja korzystam z tego przejścia kilka razy w tygodniu.

        Jest w dobrym miejscu.

        • 10 1

    • to uratowanie komus zdrowia lub życia (1)

      Na Srebrzysku największa aleja to ta gdzie leżą ci co mieli pierszeństwo(i moralna rację).

      • 3 6

      • więc należy ich ostrzegać, ale życie uprzykrzać zabijającym

        nie zabijanym.

        Szczególnie, że w obu przypadkach winni byli ewidentnie kierowcy.

        • 10 0

    • Wina kierowcy to jedno, a glupota pieszego ktory wylazi zza jednego samochodu nie upewniwszy sie czy ktos na drugim pasie nie zamierza wyprzedzac to drugie.

      • 4 7

  • Lewactwo i popapraństwo (3)

    Dla nieudaczników jedyną receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściach jest ich likwidacja. Niedawno zlikwidowali na Grunwaldzkiej na wysokości Teatru Miniatura.

    To tak jak dla lekarza (ale z tej samej lewackiej rodziny) "receptą" na chorobę jest aborcja albo eutanazja.

    • 58 42

    • Przejście przy Miniaturze (2)

      bardzo dobrze, że je zlikwidowali - jako pieszy nie lubiałem tam przechodzić, a jako kierowca zawsze obawiałem się, że ktoś mi wtargnie, mimo że jeżdzę spokojnie. Po prostu na 3-pasmówce jest inna dynamika ruchu niż na mniejszej drodze...

      • 7 3

      • naucz się pan odmianów
        :)

        • 1 4

      • moim zdaniem powinni zlikwidować drogi a same przejścia piesze zostawić

        • 5 0

  • Próg zwalniający przed przejściem! (11)

    Obecnie mieszkam w Brazylii i tutaj w wielu miejscach stosuje się banalnie proste, ale bardzo skutecznie proste rozwiązanie. Przed niektórymi przejściami dla pieszych lub na odcinkach drogi, gdzie można rozwijać za dużą prędkość stosuje się progi zwalniające. W samym Trójmieście jest wiele miejsc, gdzie przyjęcie takiego rozwiązania poprawiłoby bardzo bezpieczeństwo.

    • 76 27

    • No, a potem bedzie jechala karetka i akurat beda robili komus zastrzyk i nagle hop!
      Krzyż na droge z takimi pomyslami.

      • 9 6

    • Zakopiańska

      tu mamy 3 progi na których kierowcy przyspieszaja bo fajnie sie podskakuje (chyba)! 3 szkoly 2 przedszkola i żłobek ale nikt na to nie zwraca uwagi kierowcy robią sobie skrot bo tu nie ma swiateł jak na Kartuskiej i jest szybciej mimo ze ta druga juz od dłuższego czasu nie jest zakorkowana. Pozdrowienia dla bezmyslnych kierowcow

      • 6 3

    • Postaw sobie próg

      przed wejściem do kibla, mądralo co jeździ trawmajem

      • 4 12

    • (3)

      bo brazylia to bardzo rozwinięty kraj heheh
      wyraźnie stoi napisane dlaczego z progami nie jet tam tak łatwo, w godzinach szczytu i tak jest tam ciasno a samochody zwalniające spowodują tylko jeszcze większe korki
      zlikwidować piesi niech chodzą inną drogą, kretyni przebiegają w całym trójmieście w nocy jak chcą i gdzie chcą

      • 2 9

      • Brazylia jest bardziej rozwinięta niż myślisz (1)

        Np. autostrad takich jakie mają tutaj to w Polsce nie będzie i za 100 lat.

        • 6 2

        • autostrady buduje się w krajach dopiero cywilizujących się

          w cywilizowanych miastach nie buduje się autostrad wewnątrzmiejskich

          • 3 2

      • no tak, bo zamiast jechać z normalną prędkością pruje się ile wlezie i zwolni tylko w obawie przed uszkodzeniem zawieszenia. to wtedy rzeczywiście będa korki z tego powodu

        • 0 1

    • (1)

      jak postawisz próg na głównej drodze, gdzie torowisko jest w jezdni. Pomyśl trochę.

      • 2 0

      • próg z wycięciem na szyny?

        • 0 2

    • pier***sz

      wystarczą sygnalizacja na rzadanie i po sprawie.

      • 0 1

    • Primo: "banalnie proste" to pleonazm

      Secundo: Progi stosować należy do woli, ale na drogach trzeciorzędnych. Na drugo i pierwszorzędnych są zbyt dezorganizujące.

      Na trójmiejskich przejściach przydaliby sie wolontariusze, którzy oblewaliby pieszych lodowatą wodą po buzi. Bo niektórzy wpadają myślami będąc gdzie indziej. Nie ważne kto ile waży i czy jest metalowy czy mięsny. Ważne kto więcej myśli na temat. A kto twierdzi inaczej, jest d*powłazem.

      Szczerze współczuję mieszkania w Brazylii. Jeśli wierzyć tym wszystkim programom podróżniczym...

      • 1 5

  • Policja do Bani (3)

    Tak jak przedmówca. Policja potrafi tylko suszyć na prostych bezpiecznych jezdniach gdzie jakiś głąb postawił 50km/h. Ul Budowlanych, Słowackiego, potokowa itp. Rozwiazanie ? Proste. 10 pkt, 1000 zeta, i zamiast suszenia postawić policjanta na wybranych tego typu przejściach.

    • 70 9

    • bedziesz aresztowany

      • 1 6

    • Mundurowi weżcie się do pracy.

      Przy Hallera Policja trzepie kasę radarami, a nie pilnuje bezpieczeństwa przy przejściach dla pieszych.
      To dobry przykład; Policja swoje a życie/ wypadki / swoje. Wpływy z mandatów kosmiczne/ radiowozy z radarami niemal codziennie/ a na tuż obok giną ludzie.

      • 5 2

    • prostych i bezpiecznych?

      wiadukt, tramwaj, dwa zakręty - rzeczywiście, widoczność że ho ho

      • 1 3

  • i jeszcze jedno (7)

    na tym filmiku z grudnia dokładnie widać, że kierowca ciężarówki stoi sobie jak gdyby nigdy nic na przejściu i je blokuje.

    • 5 130

    • no raczej....

      nie jak gdyby nigdy nic ... tylko tak by jak najszybciej pomóc kobiecie, przecież to on jest przy niej pierwszy.

      • 60 0

    • co za cymbał
      trzba naprawdę cierpieć na głowę zeby nawet z filmu nic nie rozumieć

      • 47 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Ty jesteś głupszy...

      od jeża...no i upodabniasz się do Kaczyńskiego.Kierowca ciężarówki jako pierwszy udzielił pomocy kobiecie,natomiast ta pi... wołowa co ja potraciła spokojnie zadbała o ...bezpieczeństwo samochodu.

      • 24 4

    • przecież on do niej wyleciał jakby to jego matka była (1)

      przynajmniej on coś zrobił a nie jak punciak wyminął i dalej w trase. W d*pie z babeczką.

      • 15 1

      • A na drugim filmiku jakiś koleś pod koniec chodnikiem wyminął.

        • 1 0

    • na tym filmiku widać co jest najważniejsze dla kierowcy debila - zjechać z jezdni

      Potrąciła pieszą i zamiast od razu pomagać to najpierw trzeba samochód z jezdni bo wiadomo: ona zawsze wie że jezdnia to nie miejsce dla ludzi, tylko dla samochodów. I broń boże żeby ruchu nie blokować. Więc jakby piesza upadła na jezdnie, to za włosy ją i na chodnik ściągnąć - niech jej krew nie brudzi świętej jezdni na której tylko samochody mają zaszczyt przebywać w spokoju.

      Kiedy do nas przyjdzie cywilizowane zachowanie na drogach?

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane