• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • (12)

    Budować, budować jak najszybciej !

    • 137 34

    • w tych czasach może nie być firm, które zbudują...pada jedna po drugiej (2)

      • 10 2

      • np.Słowackiego długi odcinek,czas krótszy,ale już 9mln w plecy

        • 4 0

      • padają z wlanej głupoty, byle by dostać przetarg oferują ceny poniżej kosztów...
        system przetargów też jest durny w tym kraju wygrywa najtańsza oferta...
        najtańsza i najdroższa oferta w przetargu winna być odrzucana z automatu a w naszym genialnym kraju wybór optymalnej oferty łączy się zawsze z oskarżeniami o łapówki wjazdem CBA a ostatecznie zawsze wygrywa nierealna w założeniach oferta czyli ta najtańsza a efekt mamy taki jak mamy jeden odcinek drogi nie skończony na czas blokuje cała inwestycje. Pomijam iż głupotom rozbijanie jest odcinka do zbudowania na kilka bo to dodatkowo sprzyja nadmiernie entuzjastycznym "małym" firmom wygrać przetarg i się z niego nie wywiązać...

        • 2 3

    • (3)

      Uważam że założenia tej trasy w obecnym kształcie są bezsensu;(
      Moim skromnym zdaniem bardziej potrzebna jest trasa równoległa do obwodnicy która odciążyłaby samą obwodnicę z ruchu tranzytowego. A tutaj po prostu nie ma takiego założenia. Będziemy zalewać Trójmiasto nowymi autami z miejscowości przyległych zamiast wyprowadzać z niego najcięższy ruch który jest najbardziej uciążliwy. Kto wam wybierze tę trasę? Ktoś będzie nadkładał drogi?

      • 15 8

      • (2)

        "Moim skromnym zdaniem bardziej potrzebna jest trasa równoległa do obwodnicy która odciążyłaby samą obwodnicę z ruchu tranzytowego. A tutaj po prostu nie ma takiego założenia." - no ale metropolitalna właśnie oddala od trójmiasta ten tranzyt który obecnie idzie obwodnicą - tranzyt będzie szedł południową >metropolitalną>kaszubską

        • 7 4

        • (1)

          tyle że ona robi zbyt wielkie "kółko" aby kierowcy tirów zaczęli ja używać do omijania Trójmiasta. Na mapie doskonale widać ile trzeba byłoby nadłożyć drogi ze Straszyna do Chwaszczyna nowa "genialną" obwodnicą. Nie trzeba być jasnowidzem żeby stwierdzić że GDDKiA chce zwalić na samorządy obowiązek utrzymywania obecnej obwodnicy na samorządy która w momencie ewentualnego oddania do użytku OM będzie potrzebowała generalnego remontu. Dla 3miasta lepiej byłoby stworzyć połączenie 2x2 od Węzła Karczemki do Żukowa + ewentualna budowa jednopasmowego kolizyjnego połączenia po nowym śladzie omijającego wszystkie wioski po drodze na trasie Węzeł Dąbrowa-Żukowo.

          • 9 4

          • tym bardziej, że nie ma tu ŻADNEGO tranzytu

            towar Szczecin - Olsztyn czy Kaliningrad - Berlin jeździ berlinką

            • 0 1

    • Progresja ? (3)

      W czasach tak szybkiego wzrostu cen paliwa ( ropa) strach się bać co będzie w 2018r. Nie lepiej stawiać na transport publiczny. Wprawdzie koniunktura spada - mniejsze zapotrzebowanie na ropę czyli stanieje ale o ile?

      • 5 5

      • (2)

        tak to genialne zwłaszcza zaopatrzenie wiezione do sklepów autobusem

        • 6 4

        • Tylko ograniczona osoba (1)

          mogła tak stwierdzić. Czy obwodnicami jeżdżą tylko dostawy?

          • 6 2

          • większość to auta firmowe

            i tiry i dostawcze i osobówki

            • 2 1

    • kaszubstwo to nienormalnosć

      w polsce już dawno by to zbudowano a na kaszubach wiadomo tuskowo :-(

      • 0 4

  • Wszystko piękne (3)

    ale na papierze!

    • 59 17

    • to samo mówiłeś o Obwodnicy Południowej i Trasie Kwiatkowskiego (2)

      • 3 2

      • nie uwierze poki nie zobacze...ciekawe kiedy remont poludniowej obwodnicy :) jak pieknie buduja juz wiemy po obwodnicy pruszcza :))))))))) jakie miasto taka obwodnica :))))))))))

        • 1 2

      • Widocznie mnie z kimś pomyliłeś

        lub ktoś się moim nickiem podpisał

        • 0 0

  • Po ile przejazd??? (2)

    Czy będzie nas stać???

    • 60 38

    • (1)

      obwodnica to nie autstrada :)) na obwodnicy viatol zapewne

      • 12 2

      • zapewne...

        ... jakie to piękne słowo.

        • 11 6

  • Huuuurrrraaaa!!!! (6)

    To jest najlepszy przebieg:)

    Wbrew manipulacjom MIRONA

    • 46 14

    • Wariant czerwony (5)

      Koliduje z naszą firmą. Firma zakupiła ziemię 19 lat temu, a teraz przez część hali produkcyjnej przejdzie nitka obwodnicy. Firma przestanie istnieć. Rozmowy z GDDKiA nic nie dają.
      Rozumiem, że gdyby tak każdy chciał, aby jego dom ominąć, to droga przebiegałaby slalomem gigantem.
      Jednak
      rekompensaty za działkę i wyburzenie firmy są po pierwsze zbyt małe, żeby za to wybudować w innym miejscu firmę. Dodatkowo analizy gruntów i urbanistyki są od czegoś...
      W okolicy jest jeszcze kilka innych firm, które nie mogą się ani rozbudować, ani istnieć. Dla kilku z nich brak rozbudowy wiąże się z ograniczeniem rozwoju, a w przypadku jednej końcem kariery.

      Dodam, że wszystkie burzone firmy ziemie mają kupione tak dawno temu, że o planach obwodnicy nic nie wiedziały.

      • 7 2

      • ad wariant czerwony (4)

        "Dodam, że wszystkie burzone firmy ziemie mają kupione tak dawno temu, że o planach obwodnicy nic nie wiedziały."
        Ale o planach drogi w korytarzu wariantu czerwonego wiedziały, więc co się dziwią?
        No a jeśli dla jakiegos "byznesmena" zmiana lokalizacji to koniec kariery to gratuluję zmysłu do "byznesu".
        A rekomendowany wariant jest najbardziej optymalny, więc biadolenia pseudobyznesmena nic tu nie pomogą.

        • 5 4

        • Najbardziej optymalne to by było poszerzenie Chwaszczyńskiej w Gdyni (3)

          drugi pas od Kokoszek do Żukowa i trzeci pas na obwodnicy istniejącej.

          • 3 2

          • najbardziej optymalne to jak masło maślane

            • 0 0

          • umarłbyś w korkach (1)

            Ale przez 5 lat budowania 3 pasa na obecnej obwodnicy wszyscy umarliby w korkach. Druga niezależna obwodnica jest świetnym rozwiązaniem na czas remontów, ale również dzięki tablicom świetlnym na okoliczność wypadku lub innego zdarzenia powodującego duży korek na obecnej obwodnicy.

            • 0 2

            • Ale jej racjonalność to jak fabryka budowana za Gierka

              Sensu w jeżdżeniu np. z Pruszcza do Gdyni przez drugą obwodnice nie widzę zadnego

              • 1 0

  • ciekawe co tym razem przeszkodzi w budowie (4)

    ekolodzy, czy mieszkańcy...?

    • 59 12

    • Koniec Świata

      • 12 1

    • plajta firmy, która najtańszą oferte złoży

      • 14 2

    • ja im przeszkodze

      • 4 6

    • Dobrze byłoby, gdyby to byli ekolodzy

      Przecięcie Lasów Otomińskich to proszenie się o kłopoty z dzikami np. na drodze w Kolbudach

      • 3 0

  • ww (2)

    Cud miód orzeszki ale durni ekolodzy powiedzą ,że mrówki będą miały zachwiany cykl rozwojowy !

    • 75 18

    • durni ekolodzy (1)

      • 3 1

      • Może bałwanie nie zauważasz swoich mutacji spowodowanych wdychaniem trójmiejskich spalin

        Ale dla mnie chwila oddechu w tamtejszych lasach ma dość istotny walor zdrowotny. I nie pieprz mi, że mam wyjezdżać na wieś, bo własnie to robię, ale samochodowe lobby zaasfaltowałoby chętnie ostatnią zabitą dechami dziurę.

        • 2 6

  • Za budowę się jeszcze nie zabrali... (1)

    ale spytam tak zapobiegawczo: kiedy pierwszy remont i usuwanie usterek?

    • 41 36

    • A poważnie?

      Nie jeżdżę często samochodem i zastanawiam się, które drogi odkorkują się dzięki tej inwestycji.

      • 1 1

  • A po co ta obwodnica? (6)

    • 96 58

    • (1)

      ZEBY CZARNE PODNIEBIENIA PRZYJECHAŁY DO GDAŃSKA ZABRAC TWOJA PRACĘ

      • 30 17

      • Mieszkasz na naszej ziemi, więc paszczę swą przymknij

        • 11 23

    • podobno dla mieszkańców Kaszub

      w materiałach informują, że 90% to będzie ruch lokalny a 10% tranzyt
      ciekawostka, bo z kim nie rozmawiam, to mówi, że korzystać nie będzie bo i po co - na codzień dojeżdża do Trójmiasta, więc korzysta z dróg lokalnych

      może jak z tym misiem - "nikt nie wiem po co on jest i dlatego nikt nie zapyta", ale "im więcej on kosztuje tym więcej kasy dla nas"...

      • 12 2

    • Bez sensu

      Niby wzdłuż Obwodnicy Trójmiejskiej, ale strasznie naokoło i do niczego nie prowadzi. Z Karwin do Straszyna można i dziś normalnie dojechać obwodnicą i nie trzeba się pchać do Chwaszczyna??!!! Mieszkańcom Żukowa też wiele dadzą dwa zjazdy. Do wyboru np. dojazd do Wrzeszcza przez Gdynię lub przez Straszyn. Kolejne pranie kasy, tak jak remonty świeżo wyremontowanych mostów nad obwodnicą, tylko na większą skalę? Może warto poszerzyć istniejące drogi o dodatkowy pas, żeby rozwiązać większość zatorów (pod warunkiem, że nie sprzedano działki pod dom/blok 1m od jezdni ;-) i że nie zrobią tego tak jak na Sapcerowej, czyli poszerzenie pasa nie wiadomo po co, zamiast już wepchnąć tam drugi pas.)

      • 9 1

    • o to samo chciałem spytać...po ch. taka droga? znikąd, do nikąd, nie lepiej za te pieniądze poprawić istniejące?

      • 5 1

    • potrzebna jest trasa kaszubska lub opat czyli obwodnica rumii, redy, wejherowa.

      obwodnica trójmiasta po zakończeniu budowy i remontow węzłów będzie OK. nie trzeba jej dublować tylko dbać o nią. OBWODNICY RUMII-REDY-WEJHEROWA nam trzeba.

      • 4 0

  • A gdzie wizualizacja? Wizualizacja musi być. Reszta już nie musi.

    • 53 6

  • Baj, baj żegnajcie marzenia! (2)

    Po EURO nie będzie już kasy, trzeba będzie oddawać kredyty.
    Nie będzie za co wykupować działek, finansować firm budowlanych a i na łapówki zabraknie.

    • 83 29

    • na łapówki musi być ZAWSZE

      • 17 2

    • Dlatego uciekam do Brukseli

      By żyło mi się jeszcze lepiej. A wam półgłówki, co na mnie głosowaliscie zostawiam cały tenz zadłużlony syf i pracujc ie do 67 lat na razie).
      Baj, baj.

      • 14 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane