aktualności 24h

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (23 opinie)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (83 opinie)

Kupcy protestowali w Gdyni (171 opinii)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (159 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (150 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (162 opinie)

Tajemniczy SMS od windykatora (206 opinii)

sport

Gdański klub nie przedłuży umowy z trenerem (150 opinii)

Gra licencjami w II lidze (44 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (145 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (204 opinie) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (34 opinie)

Władze klubu apelują do kibiców (69 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (139 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami nowość (7 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład nowość (5 opinii)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (9 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (7 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (166 opinii)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (16 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (38 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (3 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (9 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (80 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Gdańsk: nowe czynsze od 1 września

1 września najniższe czynsze w gdańskich mieszkaniach komunalnych wzrosną nawet o 150 proc.

fot. Wojtek Jakubowski/KFP

1 września najniższe czynsze w gdańskich mieszkaniach komunalnych wzrosną nawet o 150 proc.

Gdańsk na początku maja wypowie dotychczas obowiązujące umowy najmu lokatorom mieszkań komunalnych i zaproponuje im nowe warunki. Od 1 września zostanie wprowadzona podwyżka, która dla większości najemców może wynieść nawet 150 proc.



Czy w związku z podwyżką wykupisz swoje mieszkanie komunalne?

tak, ta podwyżka mnie zmobilizuje do szybszego wykupu

19%

postaram się to zrobić, ale muszę zdobyć fundusze

11%

obawiam się że nie będzie takiej możliwości

17%

nie, nie stać mnie na to nawet z bonifikatą

53%

łącznie głosów: 595

O planowanej reformie czynszów w Gdańsku wiadomo od 2009 roku. Obejmie ona 23 tys. lokali komunalnych. Miasto właśnie rusza z machiną informacyjną. Przygotowywana jest indywidualna informacja dla każdego najemcy, która na początku maja trafi do ich skrzynek pocztowych. Poza wypowiedzeniem dotychczasowych warunków najmu, mieszkańcy otrzymają propozycję nowej umowy. Przesyłka będzie też zawierać ulotki informacyjne o przysługujących bonifikatach, a także cztery symulacje czynszu.

Dziś najniższa stawka czynszu w VI strefie wynosi 4,08 zł za m kw., w I strefie 5,84 zł za m kw, a w nowych lokalach - 6,50 zł za m kw. Od 1 września znikną strefy i będzie jedna stawka dla wszystkich - 10,20 za m kw. W zależności od osiąganych dochodów, lokatorzy będą mogli liczyć na 20, 40 lub 60-procentowe bonifikaty. Aby uzyskać np. 60 proc. bonifikatę w gospodarstwie wielorodzinnym, dochód nie może przekroczyć 618,95 zł, w jednoosobowym - 910,22 zł na osobę.

Miasto zakłada, że po ulgi zgłosi się około 36 proc. najemców.

Na pewno nie dostaną ich lokatorzy dużych mieszkań. Na zniżkę nie może liczyć samotny najemca mieszkania większego niż 45,5 m kw., ani też czteroosobowa rodzina, która ma mieszkanie większe niż 71,5 metra.

- Dziś prawie cztery tysiące najemców ma ponadnormatywne mieszkania. Często na 70 m kw mieszkają tylko dwie osoby. Sprzedając np. jedno duże mieszkanie moglibyśmy kupić dwa małe. Dla tych najemców od czerwca będziemy mieli ponad 100 mieszkań na zamianę - wyjaśnia Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Dla osób o niskich dochodach, które nie będą w stanie regulować nowych opłat czynszowych, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku uruchomi Miejski Program Profilaktyczno - Osłonowy. Mieszkańcom, poza bonifikatami, będą oferowane możliwości odpracowania zadłużenia, rozłożenia go na raty czy zamiana mieszkania.

- Wnioski o bonifikatę będzie można składać w sumie w dziewięciu punktach utworzonych przez MOPS. Tam każdy mieszkaniec uzyska też szczegółowe instrukcje, jak ubiegać się o ulgi - wyjaśnia Danuta Podogrodzka, wicedyrektor gdańskiego MOPS.

W związku z wchodzącą reformą czynszową, musi być podjęta jeszcze jedna uchwała przez radnych, na sesji 31 marca, która rozszerzy zasady otrzymywania obniżek dochodowych i dodatków mieszkaniowych.

- Obecnie przysługiwały one raz na trzy lata, uchwała zakłada natomiast, że będzie można je uzyskać bezterminowo, ale dochody będą weryfikowane raz do roku. Co ważne. obniżki będą mogły uzyskać też osoby zadłużone i nie mające przydziału do lokalu - zapowiada Lisicki.

Uchwała zakłada też, że obowiązująca od 1 września podwyżka nie obejmie najemców mieszkających w budynkach do rozbiórki i w suterenach.

Co ma miastu dać reforma? Gdańsk liczy, że wielu lokatorów wykupi swoje mieszkania. Podobnie było w Białymstoku, na którym Gdańsk się wzoruje. Wykup mieszkań z 90 proc. bonifikatą wzrósł tam o ponad 300 proc.

- Liczymy, że uda nam się sprzedać łącznie 10 tysięcy mieszkań komunalnych. Chcemy mieć ich około 13 tysięcy. Reforma czynszowa ma także docelowo doprowadzić do całkowitej likwidacji deficytu mieszkań komunalnych, których dziś brakuje ok. 2 tysięcy - tłumaczy Lisicki. - Trzeba pamiętać że tego typu mieszkania mają zapewnić przede wszystkim godny dach nad głową. Ludzie ubodzy maja płacić mniej, a bogatsi więcej- dodaje.

Dziś Gdańsk pozyskuje z czynszów 61 mln zł rocznie. Według najkorzystniejszych dla miasta wyliczeń, po podwyżce będzie to ok. 106 mln zł rocznie.

Program osłonowy
Dla osób i rodzin w trudnej sytuacji materialnej w celu utrzymania na miejscu zamieszkania, zostanie utworzony Miejski Program Profilaktyczno-Osłonowy. Uczestnicy programu zostaną objęci m. in. pracą socjalną, poradnictwem prawnym i psychologicznym oraz uzyskają pomoc w uregulowaniu stanu prawnego lokalu i spraw związanych z miejscem pobytu.

Ważnym elementem będzie zatrudnienie wspomagane, które ma umożliwić spłatę zaległego czynszu oraz praca w ramach spółdzielni socjalnej, w tym osiedlowych spółdzielni socjalnych, dla których inkubatorem będzie Gdańska Spółdzielnia Socjalna. Planowana jest również pomoc finansowa i oddłużeniowa (np. umorzenie zaległości w całości lub części, rozłożenie spłaty zaległości na raty, umorzenie odsetek).

Ponadto powstanie Centrum Wspierania Rodziny, z główną siedzibą przy ul. Powstańców Warszawskich 25 zobacz na mapie Gdańska. Tam od 1 maja, zainteresowani będą mogli złożyć wniosek o przyznanie świadczeń rodzinnych, obniżek dochodowych i dodatków mieszkaniowych. Ponadto, będą mogli skorzystać z poradnictwa specjalistycznego (prawne, psychologiczne, pedagogiczne). Poza siedzibą główną będzie osiem punktów CWR, po jednym w każdej dzielnicy: ul. Powstańców Warszawskich 25; ul. Partyzantów 74; ul. Sienna 6; ul. Lecha 1; ul. Gustkowicza 13; ul. Modrzewskiego 2A; ul. Trakt św. Wojciecha 167; ul. Dolna 4.

Jednocześnie uruchomiona zostanie specjalna infolinia o nr: 0 800 505 500, pod którą będzie można uzyskać pełną informację na temat zmian. Od maja działać będzie również strona internetowa Centrum Wspierania Rodziny - www.cwr.gda.pl

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 435)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379120 2011-03-22 06:04 oby szlag trafił tą PO (14)

gacek

popieram opinię 190 / nie zgadzam się 110
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379122 2011-03-22 06:07 (5)

nie tylko PO, resztę też, z PIS włącznie i szczególnie

żul

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 34

zgłoś do moderacji opinię 3379140 2011-03-22 06:55 W Gdańsku jak i w całym kraju rządzi PO z "obrotowym" PSL

a ty uznajesz zasadę, że jak ty kradniesz to jest wszystko w porządku bo sąsiad też żle robi

nie ja zły tylko PIS

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3379193 2011-03-22 08:05 no dalej, zobaczny jak daleko nas PO poprowadzi

chyba do regresji, z której nie wyjdziemy przez 100 lat.
tak to jest jak ktos się bierze za rządzenie państwem, a kompletnie się na tym nie zna

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379199 2011-03-22 08:17 Jestem zwolennikiem PIS lecz na obecnym etapie nie życzę im wygranej (2)

wziąć na siebie czyjeś kłopoty to nie lada wyzwanie:(

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3379252 2011-03-22 09:38 Raczej bałagan,

żeby nie powiedziec totalny bajzel!

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3379365 2011-03-22 12:12 a dlaczego ?

uważasz że wladzę przejmuje się jak jest dobrze ? dziwne podejście jak na wyborcę PiS.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379186 2011-03-22 08:00 młodzieżówka PO ruszyła do akcji (4)

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379209 2011-03-22 08:33 zdecydowany na klęskę (1)

Nie jestem ani za PIS ani za PO ale będę głosował na PO ponieważ jestem zdania że jak się powiedziało A należy powiedzieć B i dalej niech teraz Tusk wypije piwo którego naważył ludzie go będę jeszcze długo wspominać za regres.

Wiosenny zając poziomka

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 3379451 2011-03-22 18:40

tylko że to doprowadzi do wojny domowej.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379210 2011-03-22 08:33 (1)

to urzędnicy w "pracy"

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3379552 2011-03-23 21:00 zgadza się że te głosy tu za po i budyniem i tuskowcem to urzedasy w pracy

tak jak ten na chudych nóżkach rzecznik "P" w czasie pracy wypisywał swoje prywatne opinie na państwowym kompie . Lecz niestety gdyby pisał przeciwko to już by go nie było -lecz że pisał za to jest zadowolony i dalej piastuje urząd który powinien piastować człowiek o innym honorze i moralności . Może z swego prywatnego domu i prywatnego kompa wypisywać aplauze i brednie lecz nie z państwowego i w czasie pracy. W prywatnej firmie by wyleciał a tak GZNK i budyniowcy trzymają go na stołku -a fe śmierdząca sprawa!!!!!!!!

nisasan

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379195 2011-03-22 08:13 No co ty ,przecież oni sa zadowoleni , a ich wyborcy jeszcze bardziej :)

W chwili kiedy to pisze masz 25 negatywów to jest sporo,więc zobacz jakie zadowolenie z podwyżek:)

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3379254 2011-03-22 09:44 TAK WYBRALIŚCIE

Tak Macie

ble11

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3379396 2011-03-22 14:13

i jej wyborców i miłośników

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379121 2011-03-22 06:05 wszystko drożeje w oczach (5)

a pensje coś nie za bardzo, długo ten naród tego nie zniesie

morderador

popieram opinię 254 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3379130 2011-03-22 06:35 Zniesie,zniesie.

Ci co strajkowali czy demonstrowali dawno się już ustawili i na ulicę już nie wyjdą. Pozostali niestety nie mają czasu by demonstrować,muszą zapieprzać na kilku etatach by starczyło na opłaty i suchy chleb z margaryną.

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379149 2011-03-22 07:12 (1)

Polska to ewenement na skalę Światowącukier w PL 5zł, w Niemczech 60centów czyli ok 2,40zł a co tam, polaków rozsprzedających swój kraj stać paliwo tanie, a co tam

brutalna rzeczywistość

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3379188 2011-03-22 08:03 podziękuj Tuskowi

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3379550 2011-03-23 20:51 ale posłowie i w urzędach sobie po 500zł podwyżek już dali

nie mówiąc o premiach i cichych podwyżkach

sap

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379560 2011-03-26 21:35

też tak sądzę

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379123 2011-03-22 06:13 (19)

no i bardzo dobrze. gdzie jest sprawiedliwosc, jak jeden placi za wynajem mieszkania 40m ponad 1500, drugi 400, z mozliwa bonifiikata. bo sie zalapal "na panstwowe".

popieram opinię 125 / nie zgadzam się 51
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379253 2011-03-22 09:41 Ok, (16)

ale pomyśl o staruszkach, którzy i tak ledwo zipią. Czy to ich wina, że po wojnie działo się to, co się działo? Że wtedy wszyscy dostawali mieszkania za free, dopóki nie nastały spółdzielnie mieszkaniowe?!

ja - nie beret

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379267 2011-03-22 10:08 Ci dostaną przecież bonifikatę, jest napisane. (9)

Uj

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379284 2011-03-22 10:26 Bardzo dobrze (8)

Dwie osoby mieszkają sobie na 70 metrach, a młodzi muszą zapożyczać się na 40 lat żeby kupić sobie wymarzone 40 metrów i jeszcze jak to jest w większości wspólnot mieszkaniowych pokrywać zadłużenia mieszkań komunalnych będących w ich wspólnocie. A tacy się nie przejmują, nie płacą, odpracować długu nie pójdą bo po co. Niech będą te mieszkania dla najbiedniejszych bez możliwości podjęcia pracy, ale nie dla cwaniactwa!!

Gaga

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379338 2011-03-22 11:27 (7)

40 lat splacać 40 metrów? to po ile spłacacie???

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379385 2011-03-22 13:19 po 1000 zł na miesiąc (6)

za niecałe 40 metrów - 36,6. Widzisz... i nie skarżą się tylko cieszą.

life is brutal

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379387 2011-03-22 13:45 (4)

to wychodzi prawie pół miliona (480 tys.) za mieszkanie 36.6m
na rynku kosztuje ok. 200.000,-

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3379390 2011-03-22 14:02 Dostaniesz kredyt na 40 lat bez procentów?

Dolicz sobie 7 procent rocznie i jeszcze raz oblicz.

Snoopy

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379392 2011-03-22 14:05 Widzisz ile bierze złodziejski bank? (2)

Ludzie spłacają podwójną kwotę za mieszkanie, ale jak widzisz nie mają wyjścia. Nie kazdy ma po kim "dostać" mieszkanie. Ci wszyscy oburzający się lokatorzy, którzy nie chcą wykupić mieszkań za zeta sami nie wiedzą jak wyglądają realia.

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379394 2011-03-22 14:09 (1)

Podwójna kwota? Nieprawda. Widać widza twoja jest zerowa i dlatego dajesz się rąbać.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3379441 2011-03-22 17:27 Widać Twoją zerową wiedzę o kredytach hipotecznych.

Mieszkasz w mieszkaniu po babci (albo z mamą) a wypowiadasz się o rzeczach, o których nie masz pojęcia. Żaden bank nie da Ci kredytu bez odsetek. Przy długim okresie kredytowania kwota kredytu może się podwoić i nie ma w tym nic dziwnego.

Snoopy

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379488 2011-03-22 20:31 to nie skarżcie się na staruszków

tylko na złodziejskie banki

d

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379315 2011-03-22 11:08 staruszkowie (5)

staruszkowie nie musza miec 70m dla 2 osob... przeciez ich na to nie stac. poza tym potrzebuja ciszy i spokoju. po co komus taka landara w centrum miasta. potem jeszcze narzekaja, ze kluby im przeszkadzaja, za glosna muzyka... oddac mieszkania mlodym, ktorzy ciezko prauja, a nie maja sie gdzie podziac i wynajmuja 10m pokoj za 600zl!!!!!!!!!!!!! to jest normalne???

zibi

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379329 2011-03-22 11:19 (1)

mlodzi mają sie gdzie podziać, bo mogą wziąć kredyt i szybko zamieszkać we własnym, nawet sporym, mieszkanku

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3379350 2011-03-22 11:41 dokładnie

ja też mam kredyt i nie płaczę - bo jakoś mieszkać trzeba, a nie na garnuszku u mamusi.
Trochę zaradności, a nie prowadzenia za rączkę.

Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379459 2011-03-22 18:59 starych drzew się nie przesadza. (1)

Moja mama mieszkała ponad 60 lat w jednym mieszkaniu. Była okazem zdrowia. Po przejćiu na nowe mieszkanie nagle zaczęła chorować, po 6 miesiącach już nie żyła

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3379512 2011-03-23 00:36 mogła się przenieść wcześniej :)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3379491 2011-03-22 21:16

moja mama mieszka w mieszkaniu około 60 m , dzielnica uznawana za nieciekawą stare budownictwo, mój ojciec mieszkał tam od urodzenia aż do smierci.Mieszkanie mimo iz znajduje sie w budynku który został zapomniany przez PGM jest wyremontowane,piece zostały zlikwidowane i zastąpione centralnym,wymienione okna,podłogi wszystko na koszt własny.Był okres że wraz z babcią mieszkało nas tam 6, dzisiaj mieszka sama mama i co ma teraz bulić ze swojej małej emerytury takie sumy?? A może ma zamienić sie na nie wiadomo co i nie wiadomo gdzie po tylu latach, jak to już ktos tu powiedział - starych drzew sie nie przesadza.
Kolejny wymysł który uderzy w tych najbiedniejszych, a tych cwaniaczków którzy i tak już kombinowali nic nie ruszy.

PS w pobliżu mieszkania mojej mamy stoi kilka pustych mieszkań, na dzielnicy jest ich pewnie więcej w całym Gdańsku?? Tym się zając!

Gdańszczanin

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379331 2011-03-22 11:20

bo 1500 płacisz osobie prywatnej, która wynajmuje swoje prywatne mieszkanie,przeciez tez musi mieć jakiś zarobek z tego,a ty nie musisz sie na to godzić,a państwowe...no cuz zdzierstwo,reforma znów udezry w tych co i tak juz mało mają

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3379409 2011-03-22 14:56

będę musiał zameldować bezrobotnych bo mam 90 metrów i cztery osoby.A jeszcze wspólny korytarz z sąsiadami starsze małzeństwo którzy maja w nosie wykup mieszkania.może budyń i spólka z PO mnie przygarnie.A jeżeli ktoś jeszcze mówi ze wynajmuje mieszkanie za 1000 to sie niech cieszy.Ja płacę 550 czynszu za obskórna klatke a zima 800 za ogrzanie .Tanie mieszkanie.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379124 2011-03-22 06:23 I to tylko wzmocni pozycję Gdańska jako najdroższego miasta do życia w Polsce! (12)

Tricki

popieram opinię 160 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379133 2011-03-22 06:36 I co z tego,jeśli o tym więdzą tylko Gdańszczanie? (2)

Takie informacje niestety nie są nagłaśniane.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379135 2011-03-22 06:40 (1)

zapraszam do rzeczpospolitej, ostatnio ukazał sie tam ranking

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3379410 2011-03-22 14:56 Dziś Gdańsk pozyskuje z czynszów 61 mln zł rocznie.

Na remonty wydaje 5 tys zł rocznie.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379152 2011-03-22 07:19 Pozostaje wykup mieszkania za 10% wartosci bez jeczenia ze drogo za czynsz (6)

do dzis tak zrobilo wielu mieszkancow i ma gdzies te podwyzki czynszow. A polacy potrafia tylko narzekac zamiast dzialac

kris

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3379243 2011-03-22 09:25 kupic cos co przez lata nie było remontowane? to musieliby jeszcze dopłacic

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379255 2011-03-22 09:45 Nie gadaj głupot, (3)

bo i tak będą płacic za różne "składniki opłat", np. podwyższaną corocznie opłatę za dzierżawę i podatek od nieruchomości (mieszkanie + ułamek działki, na której stoi dom + ułamek terenu wokół); do tego administrowanie, oświetlenie terenu, wywóz śmieci, fundusz remontowy itd. Wyjdzie, przy dobrych wiatrach, tyle samo jeśli nie więcej...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379303 2011-03-22 10:52 To źle że będą płacić za siebie? (2)

...a nie ciągle tylko dotowanie takich lokali przez miasto.

eko

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379343 2011-03-22 11:34 (1)

człowieku ales ty ograniczony. wspónota płaci na fundusz remontowy a miasto otrzymuje w czynszu pieniadze na remonty

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379411 2011-03-22 14:58 Których nie wykonuje

Dopiero solidny opierd... na miejscu i rzucanie krzesłami przynosi efekty.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379589 2012-01-12 22:24

a potem płaci się niemało za użytkowanie wieczyste, bo wykup gruntu na własność w bloku jest bardzo trudny (wystarczy, że jedna osoba nie będzie chciała i zostaje tylko użytkowanie wieczyste)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379375 2011-03-22 12:28

za tyle pieniędzy co my płacimy to dobry gospodarz już by marmury na chodnikach położył, nie mówie o remontach dachów czy elewacji , ale jak ktoś ma pilniejsze wydatki ( premie dla odchodzących pracowników , nagrody kwartalne itd itp) to gdzie nie spojrzeć mamy wstyd na ulicach , obsrane krzywe chodniki i dziury gdzie nie spojrzeć ,
tyle , że najpierw gospodarz powinien mieć HONOR , a takie słowo jest mu obce , więc można tylko strzępić język, klapki jak koniowi na oczy i galop, ślepo przed siebie, byle do przodu !!!

hihi

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3379551 2011-03-23 20:53 bo co platfusy rybie oko i budyniowie wywalą polaków a ich mieszkania

sprzedadzą szwabom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ruszcie się wreszcie polacy!!!!!!

bolo

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379125 2011-03-22 06:23 Gdy państwo staje się atrapą (1)

Wszystko drożeje już nie o 5%, tylko o 50, 100 i więcej procent. Zauważmy, że jak się słucha wypowiedzi działaczy z PO komentujących ugrupowanie PiS to używają stwierdzeń (najgorszy kandydat na prezydenta, język nienawiści, destrukcja i brak programów itd.) które jak ulał pasują do ludzi z PO.

Chociaż wg mnie oni wszyscy -ci z PO, PiS, SLD i PSL - są sobie warci, a w kwestii poglądów politycznych różnią się drobiazgami.

To Ja

popieram opinię 119 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 3379574 2011-04-04 08:20 TO TYLKO JEDEN PRZYKLAD Z SOCJALIZMU DLA BOGATYCH

jesli chcesz wiedziec jak w Polsce buduje sie socjalizm dla bogatych? czytaj..

od grudnia 2008 roku rzad wymyslil sobie strategie splacania za bogatych ludzi kredytow komercyjnych branych pod nowe budynki mieszkalne. Ludziom bogatym
ktorych stac na wziecie kredytu (zarobki na osobe powyzej 3 tys.) rzad doplaca do rat srednio kilkaset zlotych (od 200-400) w zaleznosci od zaciagnietego zobowiaszania.

Tutaj czytam jak Ci sami ludzie, ktorzy mimo ze maja o dwa razy wieksze pensje od wiekszosci Gdanszczan z pogarda wypowiadaja sie o ludziach zyjacych w lokalach komunalnych do ktorych nie ma zadnych doplat.

Przez dwa lata wesolo bierze sobie od panstwa dodatkowe pieniadze grupa ktora sie po nie zglosila do urzedu miasta na 3 maja. Widac ze mechanizmy socjalistyczne zostały. Jednak teraz dotycza one w glownej mierze tych ktorzy maja juz duzo.

OTO TYLKO JEDEN PRZYKLAD Z SOCJALIZMU DLA BOGATYCH NAZYWANEGO BLEDNIE LIBERALIZMEM RYNKOWYM.

+

h.r.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379126 2011-03-22 06:24 (1)

Przygnębiające jest to, że takie piękne budynki, w ogóle, mogą być i są komunalne.

Permafrost

popieram opinię 66 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 3379342 2011-03-22 11:34

szkoda że te pieniądze z czynszów łatają dziurę budżetową miasta, a w budynki, osiedla przy nich nic się nie inwestuje wszystko jest odrapane tynk odpada chodniki nierówne, placy zabaw dla dzieci brak.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379127 2011-03-22 06:24 JEŚLI PALIWO IDZIE W GÓRĘ (1)

TO SIŁĄ RZECZY WSZYSTKO JAK DOMINO TEŻ IDZIE W GÓRĘ NAWET CZYNSZE. SZKODA ŻE NASZE PENSJE NIE SĄ TYM KLOCKIEM W DOMINIE!

Kazik

popieram opinię 128 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3379413 2011-03-22 15:01 ktos kiedys popchnie pierwszy klocek w tym dominie.

MOże lepiej w tym nie uczestniczyć:)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379128 2011-03-22 06:26 (18)

patrząc realnie kogo bedzie stac płacić tak wysokie czynsze? Miasto docelowo chce zmusic di wykupu mieszkań, tylko zadaje pytanie;

Co z obecnym stanem budynków?
Kto zapłaci za wieloletnie zaległości w ich remontach?

Ja płącę czynsz sumiennnie dlaczego mam wiec miec stary dach i słabe rozsypujące sie ściany.

klikacz

popieram opinię 119 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379138 2011-03-22 06:52 chetnie sie zamienie..... (12)

po doliczeniu mediow moj czynsz wynosi 5 zl/m2 + rata kredytu 1350 zl ...... po wzroscie franka o 20g pewnie kolo 1500 zl ...... jesli czujesz sie pokrzywdzony wez kredyt i kup mieszkanie bedziesz placil "mniej" ;-p

kredty 30letni

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3379139 2011-03-22 06:52

ps odliczeniu mediow - literowka

kredyt 30letni

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379153 2011-03-22 07:20 Masz rację (2)

Też mam kredyt na całe życie (około 1000 miesięcznie). Oprócz tego oczywście czynsz. Najlepszi są goście, którzy wykupili mieszkanie za złotówkę a sprzedać to za 200 000 - kawalerka.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379198 2011-03-22 08:16 nie płacz (1)

ja mam ratę prawie 7000 zł, ale jak dobrze pójdzie to spłacę to za 4-5 lat

devi

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3379272 2011-03-22 10:11 A czy on płacze?

Podejrzewam, że ze szczęścia, bo nie każdego stać na kredyt.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379201 2011-03-22 08:22 a za gazowe ogrzewanie (5)

będziesz placić 700zl co miesiac???? Ja mam prywatne mieszkanie w kamienicy,,,,,,,,, i tyle mnie grzanie zima wynosi!!! Troche rozwagi i wiecej informacji.
Po drugie czesc mieszkań w tych starych kamienicach jest bez prawa wykupu. bo w ksiegach zapisani sa wlasciciele!!! Miasto przez 20 lat nic niezrobnilo w tym temacie.a teraz zrzuca odpowiedzialnosc na zwyklych ludzi

krata

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379204 2011-03-22 08:27 20 lat to już zasiedzenie (1)

złożyć wniosek do Sądu i działać ;)

devi

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3379263 2011-03-22 10:01 nie da rady

to prawo juz nie skutkuje

krata

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379270 2011-03-22 10:10 (2)

jesli mieszkasz na 120 m2 i chcesz miec 22 stopnie to twoj wybor..... rodzice mieszkaja w starej kamienicy, wlanosciowe zeby nie bylo, budynek bez ocieplenia i tez maja c.o. - mieszkanie narozne, szczytowe itd przy srogich mrozach placa 400-500 ale to sa 2 mc w roku, w pozostale zimowe 200-300 - trzeba oszczedzac
jak Cie nie stac a nie biadolic......

dla porownania koszt ogrzewania mojego mieszkania rocznie to okolo 450 zl - nowy budynek, bez grzania mam stala temp. 19-20 stopni, przy tegich mrozach spada do 18

kredyt 30letni

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379339 2011-03-22 11:32 450 zł Rocznie za ogrzewanie? (1)

więcej płacę miesięcznie

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379407 2011-03-22 14:54

w czynszu zaliczka 1 zł / m2 - 54 zl co mc - na koniec roku rozliczenie (wg. licznikow przepływowych) i okolo 200 zl zwrot..... nowy budynek, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepla, pompa itd. mieszkanie w srodku, jednostronne od południa, sypialnia narozna - w zasadzie tylko w niej grzejemy jak sa mrozy, gdzieki wentylacji i wymuszonemu obiegowi powietrza nie ma potrzeby wietrzyc mieszkania, bardzo ciepla klatka schodowa (piony z co.)

kredyt 30letni

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379269 2011-03-22 10:09 iiiiiiii płacisz funusz remontowy zczego robicie remonty , a komunalni płaca na remonty ,a mieszkają w warunkach

subsdandardowych

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379271 2011-03-22 10:11 ok.jest jeden pan co chetnie odda ci lokalzalokal on mieszka w Nowym Porcie , daj namiary , a on się zgłosi :))

poważnie!!!!może podaj namiary ???

zainteresowany

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379151 2011-03-22 07:17 Nie wykupujesz budynku, tylko swoje mieszkanie. (1)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3379203 2011-03-22 08:24 Pomyśl!

Masz udział w częściach wspólnych - dach, klatka, mury, itd więc jesteś za nie odpowiedzialny finansowo. Rozmawiałem ostatnio ze znajomy, który mieszka w starej kamienicy - 6 lokatorów - wymiana dachu + fundamenty + ocieplenie i Administrator wyliczył im 400 zł/m-c na FR przez najbliższe 10 lat. Ponieważ w dwóch mieszkaniach mieszkają emeryci co ledwo wiążą koniec z końcem to jakikolwiek remont to utopia.

Miasto musi zmusić ludzi do wykupu tam gdzie nie ma ponad 50% udziałów, bo jak Wspólnota przegłosuje remont to będzie płaciło kupę kasy. A za kilka lat większość tych budynków będzie waliło się bez remontów.

devi

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379234 2011-03-22 09:12 podziękuj sąsiadom którzy nie płacą :) (1)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3379261 2011-03-22 09:58

podziekuje to ja wam przy kolejnych wyborach!!!

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3379334 2011-03-22 11:23

SZczera prawda !!!!!!! Teraz niech z taką samą determinacją jak wprowadzanie 150% podwyżek będzie wprowadzenie remontów tych że domów komunalnych . Banda złodziei tylko patrzy jak tu zapchać dziury w budżecie i swoich i tak pełnych kieszeni a biedny człowiek znów dostanie po pupie. Pytanie tylko ile ludzi wyleci na bruk bo nie stać ich będzie na opłacanie czynszu ??????

Artur

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379129 2011-03-22 06:32 Piszą że wiadomo o podwyżkach od 2009 roku a dlaczego media piszą o tym dopiero teraz? (9)

bo ja i wielu moich sąsiadów pierwszy raz słyszy o tak wielkiej podwyżce!!! To skandal płacić czynsz za NIC: Nic to

rozpadające się budynki nieremontowane dachy, rynny, klatki schodowe, instalacje elektryczne od kilkudziesięciu lat.

W nowych blokach opłaty są niższe niż te które sprezentuje nam pan prezydent i rada miasta. Zresztą o ironio przez nas wybrana

klikacz

popieram opinię 60 / nie zgadzam się 30

zgłoś do moderacji opinię 3379134 2011-03-22 06:39

ide do sklepu to nie kupuje czegoś co jest zniszczone? Tak czy nie?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379168 2011-03-22 07:34 (2)

a ja mam taki problem, że nie mogę wykupić mieszkania dopóki moja babcia żyje. wiem, że brzmi to strasznie ale taka jest prawda, bo gdy wykupię mieszkanie, którego głównym najemcą jest moja babcia a ja tam mieszkam od urodzenia i jestem zameldowana to po śmierci mojej babci będę musiała spłacić jej pozostałe córki.
Z ciotkami nie utrzymuję przyjacielskich stosunków i one na pewno nie zrzekną się należnej im części.
Miasto natomiast nie przewidziało takiej sytuacji i tak na prawdę jedyną szansą byłoby notarialne zrzeczenie się przez ciotki praw do mieszkania ale one tego nie zrobią.
Wiem, że sporo osób ma podobny problem :/ i tu sprawdza się powiedzenie, że z rodziną to najlepiej wychodzi się na zdjęciach :/

ania

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379275 2011-03-22 10:15 do Ani (1)

niestety nie masz szansy zostać najemcą lokalu po babci - wnuki nie mają prawa do takiego mieszkania tylko np. dzieci Twojej babci jeśli oczywiście w nim mieszkają...

xxx

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3379293 2011-03-22 10:38 według prawa jest tak jak mówisz,

ale wystarczy odpowiedni wniosek z logicznymi argumentami, no i zarobki naśrednim poziomie. umowę najmu masz wtedy bez problemu.

mi się udało

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3379226 2011-03-22 08:49 media klikaczu-anarchisto pisały o tym już w 2009 roku, więc nie mąć

szkoda, że nic o długach lokatorów tu nic nie ma

ent

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3379256 2011-03-22 09:48 Było myślec

podczas głosowania:)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379278 2011-03-22 10:20 (2)

Jak czytasz superekspres i fakt to faktycznie tam to nie było nic napisane. Płacić za nic..? to wynajmij sobie mieszkanie za 1000 1500 zł najlepiej mieszkać za darmo i to w luksusowych warunkach prawda.... Nie ma jak polskie podejście "mi się należy"

marcin

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379346 2011-03-22 11:38 (1)

znowu urzeda..s klepie w czasie pracy obrazliwe wpisy

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3379509 2011-03-22 23:59 może nie urzędas, tylko zwykły młody człowiek

który haruje dzień i noc na 1,5 etatu, żeby mieć na wynajęcie mieszkania za 1300 zł, bo mu się komunalne "drogie" mieszkanko nie należy...

:(

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379131 2011-03-22 06:35 (5)

porównywalnie za 40-to metrowe mieszkanie w bloku taki sam czynsz jak w nieremontowanej od stu lat ruderze, z kiblem za winklem??
od 10 lat, odkąd istnieje PełO, a budyń jej czołowym działaczem, wcześniej zdajemiesie AWS, od 10 lat problem mieszkań komunalnych w gdańsku wraca jak bociany na wiosne, wraca, potem znika, pojawia się nowa koncepcja, potem też znika, potem podwyżka, a potem sie zobaczy, ludzie te ruiny wykupią i nie będzie problemu
raczej nie wykupią, nie liczyłbym na to, zostali już tylko ci co nie mogą albo nie chcą

g@llux

popieram opinię 79 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3379136 2011-03-22 06:41 Dobrze gada,a teraz lizusy PO atakujcie i udowodnijcie że g@lux nie ma racji. (1)

A,i ne zapomnijce dać negata...tylko nie zapuszczajcie się sami na te biedniejsze dzielnice bo możecie goli stamtąd wrócić...

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3379274 2011-03-22 10:15 nie biedniejsze dzielnice tylko dziadowskie i złodziejskie menelnie

mozna być biednym ale nie dziadem, dziady to tacy którzy mysla co ukraść i kogo napaść i chyba do takich się zaliczasz.

slums-master

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3379183 2011-03-22 07:57 W sumie to mogółbym się zgodzić

Niestety, dopisanie fragmentu o PO skazuje Twoja wypowiedź na automatyczne zaliczenie do nurtu PiS kontra PO (lub dowolna konfiguracja), zamiast do konstruktywnej krytyki - czyli do śmietnika.

zal

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3379194 2011-03-22 08:07 Wróci do władzy PIS i ci kibel wyłoży masą perłową

co byś miał gdzie kac-kupę postawić.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3379584 2011-05-13 13:33 rudera

jak mozna tak zdzierac z ludzi ktorzy uczciwie placa i sami dbaja o rozpaduwe ktora ma zamiar sie rozwalic a bom twierdzi ze nie ma pieniedzy!!!!!!!! bo daja sobie podwyszki !!!!!! a ci co nie placili to i tak p l a c i c nie beda i beda gnoic dalej ta zgnilizne !!!!!!!!! p Adamowicz i p Lisicki dbaja tylko o swoja kieszen i robia co chca!!!!!!!!!!!!!

bob

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: