• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • (18)

    To prawda dróg rowerowych w Gdańsku jest dużo ,są w dobrym stanie duży plus dla włodarzy za infrastrukturę rowerową w Gdańsku! Nie jeździ jeszcze tylu ludzi co w Holandii ale każdego roku rowerzystów przybywa.Jest gdzie jeździć rowerem w w naszym regionie czy to za Żuławach czy Kaszubach.

    • 196 23

    • nie prawda (10)

      w tym roku rowerzystów ubyło. popatrz na dane z liczników

      • 14 25

      • (1)

        Gdzie można popatrzeć na dane z liczników?

        • 4 2

        • rowerowygdansk.pl

          • 11 2

      • (4)

        Dane z liczników? Normalni ludzie jeżdżą rowerami na Żuławy,Kaszuby ile ty rowerem przejeżdżasz w sezonie? Bo ja w tym sezonie prawie cztery tyś km zrobiłem.Jeśli chodzi o dojazd do pracy czy po zakupy rowerem , to oceniając w skali od 1 do 10 jest 9 w Gdańsku!

        • 12 20

        • Dokładnie :-) dobrze, że jeszcze inwestują, bo warto inwestować w coś, w czym jesteśmy jednymi z najlepszych ;)

          Ja miałam slabe tylko lato, ledwo 1,5tys ale jeżdżę ;) ewentualnie nie podobają mi się leśne progi zwalniające

          • 9 4

        • a ja w tym roku zrobiłem 7000km po mieście (1)

          i co pan nam zrobisz :P

          • 4 6

          • a ja mam ładniejsze gacie

            • 12 6

        • Sam jesteś tyŚ...

          A jak jeżdżę po mieście, bo jestem kutafonem na kolarzówce w obcisłych majtach to jestem nienormalny?

          • 0 0

      • Ja tam nie wiem czy ubyło (2)

        Widzę przez okno, że rowery jeżdżą w aktualnej aurze. Jest ich mniej, to prawda, ale z roku na rok przybywa. Dłuższe wycieczki w tej pogodzie wymagają dobrej odzieży i wiadomo, że sezonowi rowerzyści inwestować ceny dobrego roweru w ubranko nie zechcą. Deszcz i błoto, to dodatkowy minus gdy rower trzyma się w domu. Jest jednak coraz więcej ludzi jeżdżących cały rok i bardzo dobrze.

        • 19 6

        • (1)

          Ja osobiście nie jestem zwolennikiem jazdy rowerem od początku listopada do połowy, końca marca. Jadąc teraz np.Od urzędu marszałkowskiego przez:Olszynke,Przejazdowo ,Dziewieć włók ,Bystrą Wróblewo,Trutnowy ,Miłocin,Cedry wielkie,Serowo ,Kiezmark,Przegaline ,Świbno ,Sobieszewo Przejazdowo Olszynkę, jest ok 80 km. Pogoda jest teraz paskudna ,zimno ,deszcz mi to nie pasi. Odnośnie ubrań na rower do takiej aury nie są to duże koszta.Późną jesienią i zimą lepiej iść na basen czy lodowisko. Masz rower MTB? Jak tak to polecam gdy jest ciepło pojechać na plaże do Świbna i gdy są fale można jechać po twardym piasku do samych Górek wschodnich! Fakt czkowiek jest cały mokry i można wpaść do morza ale jest super.Rower trzeba po takiej jeździe opłukać wodą na myjce bo od soli morskiej rdzewieją części metalowe roweru.

          • 10 8

          • Ty i rower, już to widzę szpilek. Ty ciągle online i komentarze piszesz.

            A co do jazdy jesień, zima. To nie ciągle pada. Ostatnio było kilka dni słonecznych, można jeździć. Oczywiście chodzi o rekreację, a nie dojazdy do pracy, bo to inna bajka.

            • 2 1

    • jednak powiesz cos przyjemnego od czasu do czasu.

      ostatnio Cie oskarzalen, ze tylko trujesz. zwracam honor.

      • 7 3

    • niech nam źyje nasza władza

      niech się święci 1 maja

      • 4 7

    • Wez wyjedz gdzies za trojmiasto. Jak ty to nazywasz dobrym stanem....

      • 2 12

    • co do jakości ścieżek to bym nie przesadzał, starsze ścieżki wykonane z czarnego asfaltu jak na Chełmie na skrzyżowaniu Łostowickiej z AK praktycznie cała jest popękana, nierówna i co najwyżej wlepią jakiegoś kleksa na odwal jak się robi wyrwa. Nie rozumiem dlaczego po rozkopaniu asfaltowej ścieżki zalepiają dziury kostką ? No i powinni poprawić oznaczenia poziome na ścieżkach.

      • 2 3

    • tak to jest jak sie wazeliniarz wypowiada a sam roweru nieposiada (2)

      • 1 5

      • Mam dwa dobrej firmy Niemieckiej.

        • 1 4

      • Żadnym zaściankiem

        Gdańsk ma gęstą sieć dróg rowerowych i niewiele jest miejsc gdzie jeździ się ciężko.
        I, jak widać po artykule, będzie ich coraz mniej.

        • 2 1

  • Dobrze (17)

    ale to tylko pokazuje jak kulawa jest rowerowa polityka Gdańska, ze na załatanie dziur w przebiegu ścieżek trzeba czekać latami, a część inwestycji powstaje z inicjatywy społecznej - Budżet obywatelski, a nie polityki rozwojowej miasta

    • 66 42

    • (12)

      Bądź obiektywny.Zobacz w jakim stanie są ulice w tym kraju. Trzeba być obiektywnym jest w skali kraju bardzo dobrze w z trasami rowerowymi w Gdańsku!

      • 22 12

      • (11)

        Co ma stan ulic do rozwoju sieci rowerowej? - to są sprawy w dużej mierze niezależne. Budowa dobrej wydzielonej j drogi rowerowej kosztuje 10% tego co ulicy.

        • 12 9

        • (10)

          No ma,bo kierowcy płacą duży podatek który jest w paliwie i teoretycznie szmal powinien trafiać na remonty i budowę nowych dróg.Rowerzysta nie płaci jakiegoś podatku aby były pieniądze na infrastrukturę rowerową.Wielu ludzi nie jeździ rowerem...

          • 7 21

          • (9)

            O podatkach w Polsce to ty niewiele wiesz

            • 15 5

            • Darmozjad na rowerze (2)

              jak finansuje rowerzysta budowę drogi rowerowej? Kierowcy płaci spalając paliwo a ich pieniądze są przejadane i roztrwaniane przez urzędasów.

              • 2 14

              • Więc do kogo to sapanie, burku?

                Pisz do urzędasów.

                • 3 3

              • płaci PIT i podatek od nieruchomości jak wszyscy. Spalając paliwo nie dokładasz się nawet 1zł do budowy dróg w mieście

                podatki w paliwie idą na inwestycje centralne obwodnice ekspresówki drogi krajowe. W mieście miasto ze swoich środków buduje ulice i chodniki

                • 5 3

            • (5)

              To z czego się buduje i remontuje ulice ,drogi szybkiego ruchu i autostrady z PODATKÓW! Wiesz ile jest mądralo wszystkich podatków w litrze benzyny? Wszystkie inwestycje publiczne są z podatków! To nie partia polityczna sponsoruje inwestycje a podatnik czyli prawie wszyscy!Co ty sobie myślisz ,że masz ciemną mase z KOD- u przed sobą? Nie każdy jest takim ekonomistą jak Ryszard Petru ,że pieprzy o pieniądzach a jego partia zrobiła bład i i nie będzie kasy publicznej na partie! Hahahahah .

              • 3 6

              • Inwestycje miejskie są z PITów i podatków od nieruchomości nie z żadnych podatków zawartych w benzynie (3)

                • 6 2

              • (2)

                Ale do kur*y nędzy ,podatek to podatek ! Kto go płaci ? Obywatele! Jaka to różnica z jakiego to podatku jest? Szmal i tak idzie od ludzi!Ośla łąko.

                • 1 8

              • (1)

                tez jestem tego zdania, podatek to podatek z nas wszystkich, i jezeli 90% jezdzi samochodam a 10% rowerami to tak tez powinny wygladac wydatki na infrastrukture w miescie.
                jak teraz to wyglada to nie mam pojecia ale obawiam sie ze na rowery idzie jakis pomijalny procent...

                • 1 0

              • i tak wyglądają

                w 2017r na drogi 10mln, na drogi rowerowe 0zł.

                • 0 1

              • Wykazujesz się totalną niewiedzą w temacie podatków! VAT i akcyza są podatkami pośrednimi i trafiają w całości do budżetu państwa a nie do gminy. Finansują więc zadania centralne a nie ulice, chodniki czy ścieżki w mieście. Słusznie zauważasz, że podatki to podatki i oburzasz się co za różnica. No ale właśnie rowerzysci też są obywatelami i płacą podatki! I to nie tylko dochodowe i majątkowe z których to właśnie utrzymuje się gmina. Ale jeśli wysuwasz argument o akcyzie zawartej w paliwie to równie dobrze można napisać że rowerzysta który dużo pali i popija wyroby alkoholowe także finansuje drogi! ;) Także nie można wysuwać postulatow kto co finansuje z podatków. Podatek z definicji jest świadczeniem nieodplatnym co oznacza, że nie otrzymujesz w zamian za jego zapłatę Żadnego konkretnego świadczenia! Trafia do jednego wora i tyle w temacie. Nie ma co dywagowac. Jak wprowadzą podatek drogowy dedykowany do budowy dróg, to będziesz mógł krzyczeć by z niego nie ruszać złotówki na inne cele.

                • 3 1

    • (1)

      do tego przejazdy rowerowe z przyciskami, swietokrzyska bez drogi rowerowej. jak tam rowerzysta wjezdza to od razu tworzy sie korek

      • 3 5

      • korki się tworzą przez nadmiar samochodów

        i skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.

        Rowerzysta tylko trochę spowalnia ruch, ale korka nie tworzy.

        Problem pojawia się ewentualnie gdy rowerzysta jedzie pod górkę, a z naprzeciwka jedzie samochód za samochodem, i trudno go wyprzedzić. Rower wspomagany elektrycznie takich problemów nie stwarza nawet pod górkę.

        • 4 4

    • dokladnie tak buduje sie byle jak i tylko na pokaz

      koszt budowy drogoi rowerowej jest taki sam kjak koszt budowy ulicy takie sa dane urzedu miasta .A mimo to jakosc drogi rowerowej jest 100 razy gorsza czyli kto zgarnia kase do kieszeni??

      • 2 2

    • Dobrze:

      Nie można powiedzieć, że niewiele się dzieje. Dzieje się dobrze, że przybywa ścieżek rowerowych - to plus dla władz. Mam jednak nadzieję, że dożyję dnia kiedy z Orunii Górnej rowerem po ścieżce rowerowej będę mógł dojechać do centrum, nie musząc po drodze walczyć o przeżycie na zwykłej drodze lub chodniku.

      • 2 1

  • Gdansk jest we wszystkim naj... (14)

    Nawet stolica Kaszub jest Gdansk...

    • 48 29

    • Kiedy Policja rowerowa? (10)

      • 11 3

      • Nie ma czegoś takiego jak policja rowerowa! (8)

        Może być natomiast policja na rowerach bezlitośnie wystawiającą mandaty blachosmrodziarzom.

        • 6 6

        • Wściekła nienawiść do samochodów i ich właścicieli... (7)

          ... to choroba psychiczna. A tymczasem rowerzyści mają na swoim koncie znacznie więcej niebezpiecznych przewinień i uważają się za nieśmiertelnych, ponad prawem o ruchu drogowym.

          • 13 9

          • statystyki mówią coś innego (1)

            innymi słowy, pier... Hipolicie

            • 7 7

            • statystyki też mówią, że bezpieczniej latać samolotem niż jeżdzić rowerem

              • 6 0

          • Hahaha, to z pewnością jest samochodofobia (3)

            podobny sierocy wymysł jak islamofobia czy homofobia.

            • 3 2

            • jak na razie dominuje rowerofobia (2)

              połączona z poniżającym traktowaniem pieszych w wielu sytuacjach.

              • 9 0

              • Rowerofobia pieszych źle traktowanych przez rowerzystów? (1)

                Czy jak?

                • 0 3

              • rowerofobia i pieszofobia to stan umysłu wielu kierowców

                całe szczęście nie wszystkich.

                • 0 0

          • przekonanie, że samochód jest jedynym i najlepszym sposobem poruszania się po mieście

            to tylko paranoja.

            Cierpiący na nią podejrzewają inaczej myślących że są chorzy psychicznie i że im zagrażają. Tutaj mamy przypuszczalnie do czynienia z takim przypadkiem.

            • 0 0

      • A po co?

        • 0 0

    • (1)

      kaszuby to nie gdańsk to kiepski stan umysłu

      • 9 11

      • dokładnie. zaliczanie Gdańska do Kaszub to nieporozumienie i nieuctwo. najblizej gdanskowi do hanzy czyli np amsterdamu ale na pewno nie do kaszub

        • 6 5

    • GDAŃSK jest stolicą POMORZA a nie kaszub.

      • 0 0

  • (1)

    Dużo lepiej byłoby zrobić ścieżkę wzdłuż gdańskiej, a nie uczniowskiej. Tam na drodze i chodniku jest konkretny ruch. Na uczniowskiej? Sżeroka ulica z kontrapasem albo szeroki pusty chodnik z kostki.

    • 47 10

    • TU i TU ......

      ..... i na Gdańskiej i na Uczniowskiej dokończyć !

      • 0 1

  • (16)

    A ja chciałabym się dostać z domu rowerem do miasta, ale nie ma ścieżki od strony Kowal. Świętokrzyską jest niebezpiecznie jechać, poza tym utrudnia się ruch samochodom. Trzeba kombinować, kawałek do stawu, kawałek po piachu, chodnikiem, itp. Z przyczepką jest już ciężko.

    • 89 8

    • Fakt, tam się przyda

      • 17 0

    • Bez przesady. (1)

      Tam powinny być szerokie pobocza oddzielone linią, a nie ścieżki. Jeszcze znajdzie się fantasta, co wymyśli, że z kostki.

      • 3 16

      • Tam nie ma miejsca nawet na to. Trzeba przebudować wszystko, albo zbudować ścieżkę inaczej niż wzdłuż drogi.

        • 7 1

    • (1)

      Kowale to dalekie południe, ogólnie wszystkie dzielnice w tych rejonach mogą pomarzyć o ścieżce...patrząc nawet bliżej, z Chelmu tez się nie dostaniesz do centrum.
      Pruszcz ma ładnie porobione ścieżki, niestety wraz z tablicami gdanska znika cala infrastruktura i już taka Orunia musi korzystać z pasa technicznego wzdłuż Raduni.
      Bardziej mi się wydaje ze gdansk jest przodownikiem tempa 30 (bo takie ulice sa wliczane w scieżki), a nie typowych tras rowerowych.

      • 10 2

      • takie ulice nie są wliczane w ścieżki

        są jedynie wliczane w to, co się nazywa "niewidzialną infrastrukturą rowerową".

        Niestety i w strefach Tempo 30 bywa nadmiar samochodów i nie daje się jechać ani samochodem, ani rowerem (por. np. ulica Batorego w stronę Jaśkowej Doliny po południu).

        • 3 0

    • (9)

      Można jechać ul. Porębskiego a następnie chodnikiem bez jezdni do ul. Przemyskiej. Z tamtąd krótkim odcinkiem Łódzkiej do Drogi Rowerowej na Al. Havla. Dalej do Centrum Łostowicką albo przez Chełm

      • 1 1

      • (5)

        czyli trzeba kombinować, to tak jakby ktoś chciał z głównego jechac na oliwę samochodem przez siedlce, morene, niedzwiednik, strzyze malymi uliczkami zamiast wybrac grunwaldzka i zwyciestwa

        • 5 1

        • Akurat rowerem małymi uliczkami to nie jest taki zły pomysł (4)

          • 1 1

          • (3)

            Spróbuj dojechać z Kowal do węzła Świętokrzyska rowerem, bez brodzenia po błocie - bez szans. No i reszta jedynie chodnikiem, bo w godzinach szczytu szkoda ryzykować życie.

            • 9 0

            • A i zdarzają się tacy, co trąbią, ponieważ rower jedzie drogą. Cóż, perły przed wieprze...

              • 4 1

            • można jeździć zimą (1)

              jak zamarznie nie będzie błota

              • 0 1

              • Ok, jak będzie wiosna, to będę jeździł zimą. Dzięki za podpowiedź.

                • 1 0

      • Chodnikiem powiadasz (2)

        trzeba powiadomić odpowiednie służby, by wlepiły ci mandat ze 150zł, to się oduczysz łamania przepisów. Kup sobie porządny rower i naucz się jeździć w terenie, a nie zabierasz chodnik pieszym.

        • 1 1

        • 50zl jest. (1)

          • 0 0

          • Dla WOJTA

            widać za mało. On tyle za 1 kawę płaci.

            • 0 0

    • To problem dojazdu ze wszystkich osiedli z górnego tarasu

      Ja dojeżdżam z Osowej przez las drogą gruntową, bo prawdziwej ścieżki nie ma. W tym roku jest gorzej, bo ciągłe deszcze rozmiękczają grunt. W takich warunkach nie ma mowy o większym ruchu rowerowym, więc korki na dojazdówkach są olbrzymie, szczególnie od późnej jesieni do wiosny.
      Ale i tak nie narzekam, bo faktycznie z Kowal już gorzej dojeżdżać do centrum.

      • 2 0

  • Praise 1mln na rowery (29)

    Znów kierowcy zapłacą ze swoich podatków na ścisłe gacie. Znów zafundujemy im ścieżki, z których i tak nie bedą korzystać, bo fajniej chodnikiem.
    A rowerzyści i tak sie nie zrewanżują, bo państwo tylko traci na mniejszym wpływie podatków z paliwa.
    Nawet ich dzieci sie nie zrewanżują, bo jak badania pokazują, większość rowerzystów jest bezpłodna od siódelek.

    • 54 178

    • Też uważam, że rowerzyści powinni jeździć ulicami (11)

      a zabicie rowerzysty samochodem powinno podlegać osądowi jak zabójstwo z premedytacją.

      • 33 9

      • (10)

        Zgoda, ale tylko wtedy, gdy rowerzysta ma prawo jazdy i opłaca OC. W pozostałych przypadkach powinno to być klasyfikowane jako nielegalny ubój.

        • 10 22

        • 3/4 rowerzystów ma prawo jazdy (4)

          Spora część z nich ma też OC - wystarczy OC w życiu prywatnym zawarte w ubezpieczeniu mieszkania

          • 18 6

          • A cytaty (3)

            z jakich badań pochodzą? Może przedstaw źródła? Moje badania pokazują, że nawet połowa rowerzystów nie posiada prawa jazdy,

            • 3 7

            • znane badania, da się wygooglać, motomłotku

              • 3 2

            • U mnie w pracy 100% rowerzystow ma prawko

              • 4 3

            • Źródło: niedawny raport Fundacji Allegro All For Planet

              Raport wprost stwierdza że 3/4 rowerzystów miejskich ma prawo jazdy.
              A twoje źródło to.... ?

              • 1 2

        • (4)

          Racja. Powinni płacić oc, ac i mieć obowiązek posiadania apteczki, zapasowego koła, lewarka i trójkąta ostrzegawczego. Nawet dziecięce trzykołowe rowerki.

          • 14 2

          • zapomniales o obowiazkowym foteliku z izofixem (2)

            • 7 1

            • (1)

              No właśnie! I pasy bezpieczeństwa, światła mijania i przeciwmgielne.

              • 5 1

              • no i 5 airbagów

                1 na kierownicy, 2 na nogi i dwie kurtyny boczne!

                • 2 1

          • I koniecznie gaśnica!

            • 1 2

    • (2)

      ty 500pluskwo nic nie fundujesz a jak masz się wypowiadać to się chociaż dowiedz co gdzie idzie z podatków.

      Następny pajac co myśli że vat z paliwa idzie na drogi, jak by to starczyło to dawno byśmy mieli wszystkie drogi zrobione a nie cały czas prosili unie.

      Lepiej się trzymaj tego piwa z dyskontu

      • 28 5

      • "ynteligentny" inaczej! Czemu bluzgasz świnio? (1)

        Skoro kulturę uzyskałeś na rowerze to czy to świadczy to o wszystkich rowerzystach?

        • 2 12

        • Wole auta i więcej prowadzę i pedałuje, ale umiem prowadzić i leniem nie jestem i dlatego nie mam problemu z rowerzystami ani pieszymi ani z motocyklistami bo są uczestnikami ruch i mają pełno prawo tam być. Zatem mam coś do kiepskich kierowców co mają problem ze wszystkim i wszystkimi na drodze bo im się nie chce ruszyć głowy i nie patrzą w lusterka i zatrzymują się 2 długości auta przed światłami bo tak nie muszą nic robić, co pasa blokują bo tak by musieli się skupić i pas zmienić a oni nie mają sił, do leni którym nie chce się tymi grubymi paluszkami ruszyć i włączyć kierunkowskaz, po prostu do nieudaczników którym nic się nie chce a narzekają naj bardzie.

          A o tych badania to pewnie kolega przy piwie ci opowiedział

          • 6 3

    • korki bedziesz miał miejsze kmiocie...

      wystarczy chwilę pomyśleć, chyba że siedzenie ciagłe w samochodzie spowodowało uszczerbek na głowie, a niepłodność kolego jest od przegrzanych jaj w samochodach...na rowerze masz wietrzenie :P

      • 23 7

    • Nie jeździ na rowerze, ale ból d*py ma :D

      Wybierz się lepiej do jakiegoś lekarza.

      • 10 5

    • Wg badań rowerzyści płacą średnio wyższe podatki. Są to ludzi średnio zamożniejsi

      • 11 6

    • Wg badań rowerzyści płacą średnio wyższe podatki. Są to ludzi średnio zamożniejsi

      • 7 8

    • masc na bol d*py sobie zakup

      • 5 0

    • a jaki podatek kierowcy płacą? w tym problem że nie ma żadnego podatku, a powinien byc (1)

      • 6 4

      • W cenie paliwa ponad 50% to danina

        VAT+ akcyza + opłata paliwowa. Podatku drogowego rzeczywiście nie ma.

        • 1 0

    • a mam pytanie czy placą ci za chwalenie sie głupota czy tak zwłasnej woli? :)

      jak człowiek pisze głupoty to znaczy ze jest głupi.Bo inaczej by sie zastanowił nad tym co pisze i publikuje.

      • 2 0

    • Drogi rowerowe są z budżetu miejskiego

      Drogi również - o ile nie jest to droga wojewódzka lub droga krajowa. Więc podatki - lokalne, które płacą również rowerzyści.
      To co oddajemy w paliwie idzie na drogi krajowe i ekspresowe, więc nie płacz. Poza tym osobiście dla mnie - im więcej rowerzystów na ścieżkach tym lepiej - to mniej rowerzystów na drogach oraz mniej samochodów na drogach.
      Sam w lato jak mogę wsiadam na rower, ale 20 km w jedną to trochę za dużo.

      • 6 3

    • (2)

      Troche ci sie pomieszalo. Pomimo siodelka i scislych gaci splodzilem trojke dzieci. To kierowcy grzeja jaja, unikaja ruchu, przybieraja na wadze, a co za tym idzie poziom testosteronu opada, no i mamy skutki jakie mamy. Porownaj przecietnego Holendra i Polaka: tam chlop na 2 metry, szczuply, wozi dzieci do przedszkola na rowerze, a u nas nalany bysio w wypierdzialym BMW na obiadku z mc drive´a.

      • 13 2

      • Wolę żeby mnie tata woził w BMW. Rower to wiocha

        • 2 4

      • nie wstyd ci?

        To jak widzę rowerek kupiony za kasę z 500+

        • 1 0

    • Pamiętaj, że duża część kierowców samochodów to też rowerzyści więc oni również dokładają się do tych ścieżek.
      Jeżeli chodzi o wpływy z podatków za paliwo to się o to nie martw, Państw osobie poradzi. Poza tym większa aktywność obywateli powinna wpłynąć dobrze na ich zdrowie, a więc mniejsze koszty generowane przez nich z NFZ.
      Co do bezpłodności to nie znam bezpłodnego rowerzysty ale za to kierowców tak. Może to wynik błędu statystycznego, ponieważ znam więcej kierowców niż rowerzystów.

      Trzymaj się ciepło i płodnie.

      • 5 0

    • Praise

      A ty całe życie bez siodełka

      • 1 0

  • Uczniowska? (5)

    Ludzie! Urzędnicy!
    Po co ta ścieżka na Uczniowskiej?
    Korzystam bardzo często z kontrapasu albo szerokiego pustego chodnika. Tam nie ma problemu!
    Problem jest wzdłuż Gdańskiej. Gdzie pełno jest pieszych szczególnie koło Biedronki i Lidla!

    • 75 7

    • Racja - usunąć pieszych! Na jezdnię ich!

      • 6 5

    • (1)

      Ale wiesz że za jazdę po chodniku jest mandat nawet jeśli chodnik jest szeroki i pusty

      • 4 3

      • to się stawia C13/16 i już nie jest to chodnik

        i to właśnie zostanie zrobione

        • 3 0

    • Prawda (1)

      Na Uczniowskiej jest mały ruch, a stan obecny gwarantuje wygodną podróż rowerem - szeroka droga, kontrpas i wspomniany mały ruch (również rowerowy). Jako rowerzysta śmiało powiem, że inwestycja w tym miejscu jest całkowicie zbędna.
      Poruszanie się po Gdańskiej jest dużo większym problemem - wysokie krawężniki i dziurawa jezdnia przy nich, powoduje, że na większości drogi nie da się jechać wystarczająco blisko krawędzi jezdni, aby zapewnić możliwość bezpiecznego i komfortowego wyprzedzania kierowcom.

      • 6 0

      • Bo to ma ładnie wyglądać na papierze/mapie, a nie być funkcjonalne i optymalne dla rowerzystów.

        • 0 0

  • A kontrapas jest? (2)

    Bo w Gdyni jest ... Tylko nie na Wiśniewskiego bo tam jest unikatowe połączenie ścieżki z chodnikiem. No ale nie do końca bo jest przystanek. Wtedy trzeba z roweru. Albo pod tira. A zresztą - nie można autobusem? Trzeba koniecznie rowerem?

    • 13 10

    • Riva del Garda - uważana za jedne z najlepszych miejsc dla rówerów

      Połączenie chodnika i ddr jest tam na porządku dziennym. Bo uwaga! (To może być dla niektórych szok) Rowerzysta ma w mieście prędkość i mase bliższą pieszemu a nie samochodowi...

      • 6 1

    • Zryty masz beret przez tą politykę, w którą chcesz się bawić

      • 1 0

  • Po co? (5)

    Jak kolarzyści polscy i tak muszą inaczej po chodniku po ulicy gdzie jest zakaz a obok wolna czysta ścieżka rowerowa.Ubierze leginsy źony koszulkę syna włączy mrugające światełko i jedzie jak pojazd uprzywilejowany środkiem drogi zamiast trzymać się prawej strony jak przepisy nakazują. Głupota w czystej postaci. Pozdrawiam sepleniących i sapących na mój post :)

    • 56 73

    • Nie fantazjuj.

      I nie eksponuj swoich odchylonych zainteresowań.

      • 8 15

    • Taka prawda, szczególnie często na trakcie św wojciecha jedzie rowerzysta (1)

      a ma po prawej pusty chodnik, a po lewej na wale super ścieżkę - praktycznie bezkolizyjnie od pruszcza do Gdańska da się nią dojechać

      • 12 6

      • Jak nie ma drogi rowerowej to miejsce roweru jest na jezdni nie na chodniku

        jezeli piszesz o drodze technicznej na wale raduni że jest bezkolizyjna to chyba nigdy tam nie byłeś

        • 12 4

    • Dlaczego ma sapac na post trola frustrata,hejtera czy jak tam teraz takich jak ty nazywaja ?

      Napisałes bzdury ,udowodniłes ze jestes głupi ,liczyłeś ze zdenerwujesz ludzi .I nie możesz doczekać sie jak ktos cie obrzuci wyzwiskami ,bo tylko tak potrafisz sie dowartościować.I co ty teraz biedaku zrobisz czym sie dowartościujesz.?

      • 7 8

    • No taka prawda.

      Ścieżki budują a rowerzyści swoje... ulica,chodnik czy przejście dla pieszych im przepisy nie straszne bo .... wiedzą lepiej :) Takie mądrale drogowe .

      • 8 6

  • A remot istniejących, np na Wilanowskiej?

    • 10 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane