• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zamówi auta elektryczne. Czy to początek eko zmian w Trójmieście?

Maciej Naskręt
9 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na ulicach Gdańska ma pojawić się więcej samochodów elektrycznych. Na ulicach Gdańska ma pojawić się więcej samochodów elektrycznych.

W przyszłym roku Gdańsk zamówi cztery pojazdy elektryczne. Będą z nich korzystać urzędnicy, straż miejska i pracownicy ogrodu zoologicznego. Przy tej okazji miasto szykuje zwolnienia m.in. z opłat za parkowanie eko pojazdów w strefie płatnego parkowania. Sprawdzamy, czy korzystanie z aut elektrycznych w Trójmieście się opłaca.



Podczas ubiegłorocznego Maratonu Solidarności samochody elektryczne wspomagały działania organizatorów biegu. Podczas ubiegłorocznego Maratonu Solidarności samochody elektryczne wspomagały działania organizatorów biegu.
Gdańsk chce w przyszłym roku zakupić cztery eko pojazdy, napędzane energią elektryczną. - Korzystać z nich będą pracownicy urzędu miejskiego, ogrodu zoologicznego, Zarządu Dróg i Zieleni, a także funkcjonariusze straży miejskiej. By obsłużyć - naładować akumulatory - pojazdy, zostaną urządzone cztery stanowiska dystrybucji energii. Będą one dostępne także dla prywatnych posiadaczy samochodów hybrydowych i elektrycznych - mówi Magdalena Kuczyńska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Władzom miasta trudno w tej chwili rozmawiać o kwocie, jaką będą musieli przeznaczyć na wspomniane przedsięwzięcie. Nie wiadomo też, czy i ile kierowcy prywatnych aut elektrycznych zapłacą za ładowanie swoich pojazdów w miejskich dystrybutorach energii. - Inwestycja jest rozwojowa, a jej projekt może ulegać zmianom - mówi Kuczyńska.

Czy ulgi dla posiadaczy samochodów elektrycznych zwiększą ich sprzedaż?

Wiadomo już na pewno, że właściciele aut elektrycznych nie będą musieli płacić, obowiązującego od 1 października, 500-złotowego abonamentu za stawianie auta w strefie płatnego parkowania. Podczas ostatniej sesji Rady Miasta w listopadzie radni przegłosowali zerową stawkę opłaty dla kierowców parkujących pojazdy elektryczne i hybrydowe na specjalnie wydzielonych (z dystrybutorem energii) stanowiskach postojowych w Strefie Płatnego Parkowania.

- Chcemy być inteligentną - smart metropolią, więc promujemy ekologiczne pojazdy. Zerowa stawka za parkowanie to sygnał dla użytkowników, że ich postawa jest godna naśladowania i warta promowania poprzez zwolnienie z opłat - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydent miasta Gdańska.

Identyfikator zerowej stawki dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych ma być wydawany przez ZDiZ na podstawie wniosku, do którego załączyć należy dowód rejestracyjny i kserokopię wyciągu ze świadectwa homologacji. Przepisy dotyczące bezpłatnego parkowania oczekują na publikację w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

O zmiany we wspomnianych przepisach zabiegali nie tylko właściciele pojazdów elektrycznych, ale także Organizacja Pracodawców Pomorza. To jednak nie koniec ich działań. Właściciel pojazdów elektrycznych oczekują także ułatwień w ruchu na ulicach Trójmiasta.

Ilu kierowców będzie mogło skorzystać z okazji ładowania pojazdu w strefie miejskiej? Niewielu. W Gdańsku zarejestrowano dotychczas 24 pojazdy elektryczne i 15 hybryd, ale w przypadku tych ostatnich nie wszystkie posiadają możliwość ładowania akumulatorów.

Użytkownikiem trzech samochodów elektrycznych - marki Fiat Panda - od ponad roku jest redakcja Radia Gdańsk. Jak po względem kosztów wygląda korzystanie z tego rodzaju pojazdów? - Miesięcznie na przejazdy elektrycznymi pojazdami wydajemy ok. 250 zł. Gdybyśmy pokonane kilometry wykonali samochodem tej samej marki, ale napędzanym silnikiem spalinowym przy cenie 5,60 zł za litr benzyny wydawalibyśmy ok. 940 zł - mówi Jacek Czeszejko z Radia Gdańsk.

Redakcja dotychczas nie miała poważnych problemów technicznych z użytkowaniem pojazdów elektrycznych. Akumulatory pojazdów powinny wytrzymać 5 tys. cyklów ładowań, czyli ok. 20 lat. Do pełnego "zatankowania" ze zwykłego gniazdka auto potrzebuje około sześciu godzin, co wystarcza na przejechanie nawet 150 kilometrów.

- Jednak sporą barierą przed powszechnym korzystaniem z aut elektrycznych jest ich wysoka cena. Koszt użytkowanych przez nas samochodów - czyli zakup i przerobienie auta na elektryczne - to wydatek ok. 80 tys. zł. W tej cenie mamy bardzo dobre auto kompaktowe - dodaje Czeszejko.

Właścicielem samochodów, z których korzysta redakcja radia, jest spółka Energa.

Auta elektryczne coraz tańsze

W maju na Amber Expo odbyło się seminarium "Trendy rozwoju napędów alternatywnych - wyzwania dla aglomeracji Trójmiasta", zorganizowane przez lokalnych dealerów, zajmujących się sprzedażą samochodów elektrycznych i hybrydowych: Toyotę Carter i Opel Haller oraz Pracodawców Pomorza. Jej celem było przekonanie trójmiejskich samorządowców do systemu ułatwień, które promowałyby napędy alternatywne także w Trójmieście. W trakcie rozmów po konferencji okazało się, że Miasto Gdańsk myśli nad wprowadzeniem takich ulg i zakupem pojazdów.

Był czas, kiedy Trójmiasto zajmowało pozycję lidera inicjatyw w zakresie rozwoju i propagowania ekologicznych napędów elektrycznych i hybrydowych w motoryzacji. W pewnym momencie oddaliśmy jednak pierwszeństwo w tym zakresie innym polskim miastom. Zabrakło nam realnych rozwiązań strukturalnych, które pojawiły się szybciej między innymi w Krakowie, Toruniu, Szczecinie, czy Katowicach.

Jeżeli Gdańsk zrealizuje swój nowy pomysł, będzie to powrót na należne nam miejsce. Realizowany w dodatku we właściwym czasie. Na naszym rynku pojawiają się bowiem coraz bardziej dostępne samochody elektryczne - choćby Renault Twizy, który kosztuje nieco ponad 30 tysięcy zł, a zza granicy można go przywieźć nawet za 15 tysięcy złotych. Tanieją też zaawansowane hybrydy.

Bartosz Gondek, dziennikarz motoryzacyjny.

Miejsca

Opinie (185) 6 zablokowanych

  • Który znajomu budynia (13)

    Handluje takimi samochodami?

    • 292 31

    • Grupa HTEP (4)

      Czyli sunreff yacht ;)

      • 32 3

      • Lisicki chce być smart z Puddingiem

        ha ha ha.Za późno dla Was,teraz tylko na nogi pozostało się leczyć...

        • 16 2

      • robią sobie prezenty za cudze

        mają to we krwi
        odjechali na całego
        -
        rozpasanie elit

        • 15 1

      • zaczęli od rowerów (1)

        obiecywali że jak dostaną rowery to będą dojeżdżać
        i promować
        teraz samochodziki elektryczne muszą mieć żeby dojeżdżać
        i promować

        czyżby ktoś tu grał w

        • 27 0

        • jutro bentley'e będą chcieli bo warszafka też ma

          • 2 0

    • "Chcemy być inteligentną - smart metropolią" (6)

      jestem pod wieeeeeelkim wrażeniem

      • 28 0

      • tylko szkoda (5)

        ze TESLA na przyklad sie tu nie przyjmie!
        Nie ma SZANS! W USA serwis jest po najmniejszych kosztach w ramach gwarncji wieczysstej itd! Silnik ma właściwie tylko jedną ruchomą część! Akumulatory wytrzymają MAX 10 lat. W USA ładowarki są na każdym kroku, a serwis gwarancyjny szeroko rozwinięty. A u nas będzie ściąganie PIENIADZY za to ze jest to nowinka i stać cie na samochod - stac cie na drogi serwis... zasieg samochodu to .. 100 km ....!

        • 15 2

        • Akumulatory 10 lat? Chyba z 10% początkowej pojemności. (3)

          Obecnie stosowane w samochodach akumulatory już po 4 latach powinny być wymieniane bo ich pojemność spada do 50% pierwotnej. Sam koszt akumulatorów to nie mniej niż 50% ceny nowego samochodu a ilość energii i chemikaliów zużytych do ich produkcji wielokrotnie przekracza te które generuje samochód spalinowy w ciągu całego życia. Ekologiczne auta haha dobre sobie.

          • 26 3

          • (2)

            zapodaj linka
            myślałem, że akumulatory się utylizuje
            i regeneruje

            • 4 5

            • (1)

              a ja myślałem że śmieci się utylizuje a nie wywozi do lasu. myślałem też, ale to bardzo dawno, że na śmieciach w polsce (przykładem innych państw) można zarobić

              • 9 2

              • można i się zarabia (patrz ostatnia reforma)

                ale ty na tym nie zarobisz bo ty płacisz za ich zarobek

                • 1 0

        • 50km jak włączysz ogrzewanie

          Jechałem takim autem - Nissan za 120 000 a trudno nim w złą pogodę dojechać z Żabianki na Orunie i wrócić do domu jak sie włączy ogrzewanie. Nie włączysz to nic nie widzisz bo szyby zaparowane! To auto jest oszustwem i niczym wiecej

          • 16 1

    • toć w zeszłym roku zakupili dla urzędasów wypasione rowery, miał się zrobić

      drugi Amsterdam i co? forsa na rowery wywalona w błoto? (a tanie nie były)
      Teraz nowy trend na samochody elektryczne? Już widzę te tłumy w salonach po eko-autka, jakieś Renault Twizy za 30 tysięcy , tylko po to by zaoszczędzić stówę na parkowaniu. Ale mi zachęta, chyba Budynia pogięło. Może jakby poleciał szerszym gestem, np ekologiczne pojazdy osobowe mogą parkować bez konsekwencji dla kierowcy nawet na trawnikach albo na miejscach dla inwalidów...albo wprowadzić, że będą w ogóle traktowane jak pojazdy uprzywilejowane, no to może i byłby jakiś odzew

      • 16 1

  • Kierowców też potrzebują?? (3)

    I cztery etaty więcej w Budyniowej świcie... By żyło się lepiej...

    • 125 18

    • (2)

      Im więcej państwa w naszym prywatnym życiu (nie mówię o takich sprawach jak dostęp do państwowej edukacji, służby zdrowia czy emerytury - nie oszukujmy się to jest potrzebne) ale cała reszta z wchodzeniem z butami w nasze życie, nasze biznesy, nasze poglądy są zwykłym bandytyzmem, który trzeba ukrócić! Po co nam urzędasy, od miliona spraw, po co nam miliony ustaw i przepisów? Dość! Dość tego totalitarnego eurokołchozu, gdzie burzy się zdrowe podstawy Europy budowane od tysięcy lat.

      • 4 1

      • NWO (1)

        To zaden spisek. Panstwa typu ameryka od wielu lat chca stworzyc jedno super panstwo w ktorym latwiej bedzie dazyc do celow ktorych pojedyncze panstwa nigdy nie osiagna. Wyrownanie poziomu zycia, ulozenie ludzi do jednej religii -chrzescijanstwa, no i ustalenia norm zycia. A wszystko to zeby czlowiek jak w zssrr byl pracownikiem i pracowal na rzecz ogolu. Wtracanie sie wladz w zycie tym wieksze by plan sie ziscil. Juz mam zalazki jego UE i USA. To zaden spisek. Duzo politykow na zachodzie o tym mowi. Tylko w pl owiane tajemnica jakis spisek...

        • 1 0

        • Nie patrz na globalizację przez pryzmat państw a interesu.

          To co nam wydaje się fajne, dla tych co chcą zarobić wcale takie nie musi być.

          Globalizacja oznacza przede wszystkim łaczenie się kapitałów a nie narodów, religii, itp. Czyli spodziewaj się jeszcze więcej monopoli, bezrobocia, faszyzmu niż mamy go obecnie.

          • 0 0

  • Kto będzie dostarczał energię elektryczną? (3)

    Czy z góry wiadomo że dostawcą prądu będzie Energa?

    • 98 11

    • Ktoś musi

      A parking dla aut elektrycznych powinien być za darmo w miejscach ładowania, od razu z zakazem parkowania innych aut. Dwa stanowiska na dzielnicę.

      • 5 2

    • dostawca może być tylko jeden (ten który ma tutaj sieć) a wybierać można sprzedawcę, tak jest od 2007 roku, te dwie kwestie trzeba rozróżnić - dostawa i sprzedaż

      • 11 0

    • kto?

      Nie ważne. Ta ekologia to ściema. Samochody pobierają energie elektryczną ze stacji dokujących. One z sieci miejskiej. Ona zasilana jest przez molochy węglowe bo nasza gospodarka energetyczna stoi węglem (żeby to jeszcze z Polskich kopalń ale nie Australia, Chiny). Ergo? Samochody te będą jeździć na węgiel, a pośrednikiem będzie energia elektryczna. To ci dopiero ekologia.

      • 1 1

  • Jeśli waaaadza na siłę (2)

    wprowadza ograniczenia dla swych współobywateli i karze ich dodatkowymi obciążeniami a jednocześnie promuje producentów (^), to nie jest już władzą a jedynie organem wykonawczym tych ostatnich.

    (^) tu można wpisać- samochodów, developerów, hipermarketów, itp.

    • 79 8

    • 1. Waaadza ma zawsze rację

      2. Jak Waaadza racji nie ma , patrz pkt 1.

      • 9 0

    • Czas skończyć z dopłacaniem do spalinowych produkcji,

      bo jeszcze do tego one nas zatruwają spalinami z rur wydechowych i jeżdżącym pada na mózg.

      • 0 0

  • Cytuje (6)

    "Podczas ostatniej sesji Rady Miasta w listopadzie radni przegłosowali zerową stawkę opłaty dla kierowców parkujących pojazdy elektryczne i hybrydowe na specjalnie wydzielonych (z dystrybutorem energii) stanowiskach postojowych w Strefie Płatnego Parkowania. "
    "- Chcemy być inteligentną - smart metropolią, więc promujemy ekologiczne pojazdy. Zerowa stawka za parkowanie to sygnał dla użytkowników, że ich postawa jest godna naśladowania i warta promowania poprzez zwolnienie z opłat "

    No to sie wysilili - zerowa stawka jak zaparukjesz przy dystrybutorze, beda 4 dystrybutory czyli raptem 8 miejsc do bezplatnego parkowania.

    • 87 4

    • Jednocześnie by nie było zniżek na lokale komunalne w śródmieściu, wprowadzono linię autobusową nr 100. W ten sposób nie mogło powstać warunku do dania podstaw do zniżki, jak odległość większa niż 300 m od przystanku komunikacji miejskiej.

      • 22 3

    • Tylko ja się pytam gdzie tu ekologia? (4)

      znowu przygłupy biorą się za 'ekologie' nie mając o niej pojęcia. Samochody elektryczne nie produkują co2, tylko że akumulatory trzeba wymieniać co kilka lat a jak wiadomo akumulatory są źródłem metali ciężkich i bardzo szkodzą środowisku. Po za tym nawet jak same samochody nie produkują co2 to już elektrownia go produkuje więc mówienie o ekologii w przypadku samochodów elektrycznych to jakaś głupota do kwadratu. Mówią o tym autorytety już od dawna ale przygłupy urzędasy będą na siłę promować coś co nie ma zupełnie sensu.

      • 29 2

      • Urzędasy promują bo szef im tak każe. A szef każe bo ma z tego zysk. Ekologi nie ma tu żadnej.

        • 11 0

      • Mam Priusa akumulator działa od 8lat i jest nadal w pełni sprawny (1)

        Toyota daje aż 7 lat gwarancji na działanie akumulatorów

        • 3 0

        • ja też mam laptopa HP co ma 10 lat i też daje radę

          mimo, że bateria trzyma już tylko 1 godzinę z 3 fabrycznie podanych...

          • 0 0

      • Bzdura i uleganie lobby paliwowemu,

        przyłuż głowę do rury wydechowej, to ............

        • 0 0

  • I D I O T Y Z M B U D Y N I A!!!!! (12)

    Aż mnie szlag trafia. Nie mają na co wywalać publicznej kasy???
    Eco samochodzik na prąd??????
    Głupszego pomysłu nie było.
    Przecież ta niby czysta energia musi zostać najpierw wytworzona w elektrowni węglowej!!!!
    No cóż Budyń jest na wzór rzymskich cesarzy, którzy też co chwila mieli nowe zabawki....

    • 153 26

    • (4)

      Oczywiście Homo-Eco powiedzą że nie tylko z węglowej elektrowni ale też gazowej, atomowej, wiatrowej, wodnej itd. Jednak nie biorą pod uwagę że pozostałe typy elektrowni mają swe olbrzymie wady jak odpady promieniotwórcze lub braki wiatru, zbyt duże ilości wody (albo zbyt niski stan), przerwy w dostawach (gaz) itd.
      Regułą jest u ekologów sposób pseudomyślenia, że jednym pstryknięciem palcami da się zmienić dotychczasowe elektrownie innymi i że kasa znajdzie się na to od ręki a jak jej nie ma to od czego sa podatki. Tak jest choćby w przypadku "atomówek" której to elektrowni nie wybudowała na świecie jak do tej pory ani jedna PRYWATNA firma energetyczna. Wszystkie takie obiekty były budowane za kase podatników a najczęściej przekraczały one (min.) budżet o 100%.
      Można by też zadać pytanie np szefostwu "Energii" czemu odstąpiło od budowy elektrowni w Ostrołęce ale tu "ekodupki" siedzą cicho. Cicho tez siedzą gdy w obwodzie kaliningradzkim buduje się elektrownię jądrową większą niż ta co miała powstać w Choczewie. Na polską plażą protestowali a tu co ... "nie nada" czy "nielzia"?!

      • 40 9

      • Jeszcze dodam po krótce... (2)

        że tutaj nie tylko odgrywa znaczącą rolę wytworzenie energii ale także wytworzenie takich ogromnych akumulatorów a później ich utylizacja - o tym nikt nie mówi, bo eko-głowy mogłyby doznać szoku, że coś takiego jest jednak mniej ekologiczne od zwykłej benzyny/diesla. Zauważyłem, że obecnie mówi się o eko tylko w kwestii końcowego odbiorcy (zużycie paliwa) a nie mówi się nic o koszcie produkcji/utylizacji.

        • 39 5

        • W pełni zgoda (1)

          Swego czasu był na jakimś "politpoprawnym" kanale (bodaj TLC) filmik gdzie budowano dla pewnej paniusi dom w "pełni ekologiczny". Ilość betonu jaką zużyto (trzeba było wykonać betonową nieckę i dwie wielkie przeciwskarpy) do budowy tej siedziby wystarczyłaby na niewielkie osiedle nieekologicznych "szeregowców". Ogrzewanie opierało się na pompach ciepła ale ponieważ warunki terenowe nie były łatwe to i tu kolejne kleksy betonu zużyto. Kuriozum w tym budynku były jednak zabezpieczenia na wypadek "gdyby coś"?! Otóż zamontowano zbiornik (na oko pow. 1000 l na olej) na paliwo do agregatu prądotwórczego!!!
          Gdyby podsumować wydatek energetyczny zużytych surowców do budowy tego obiektu, to kilka domów opalanych węglem przez 50 lat nie zużyłoby takiej ilości energii.

          • 28 5

          • Otóż to.

            Ale co z tego, że Ty wiesz, ja wiem i jakiś procent ludzi także to wie? Najbardziej "zainteresowani ekologią" są najczęściej celebryci - w większości dna intelektualne, które takich rzeczy nie pojmą nawet jak przedstawisz to w prosty sposób. Dlatego to całe lobby ekologiczne nadal żyje.

            • 8 1

      • nie nazywaj ekologiem ekooszołoma

        wiele osób w tym dziennikarze mylą krzykaczy z prawdziwymi ekologami. Prawdziwy ekolog to spec z dziedziny fizyki, chemii, biologi czy pokrewnej a nie jakiś leszcz, który myśli płasko. Na YT jest wywiad z polskiej telewizji, gdzie siedzi jakiś profesorek i ekooszołom i w pewnej chwili pada pytanie od profesorka do ekooszołoma "a wie pan w ogóle jak działa elektrownia?" i cisza, "czy wie pan że w PL działa reaktor jądrowy do celów naukowych od przeszło 20 lat?" znowu cisza i jakieś mętne tłumaczenie "bo skażenia, bo niemcy, bo japonia".

        • 16 6

    • A mieszkasz obok takiej elektrowni ?

      A mieszkasz obok takiej elektrowni ?
      Nie wydaje mnie się. Ale za to na pewno mieszkasz obok ulicy, po której jeżdżą smrodzące samochody.

      • 9 10

    • myślę, że bardziej eko od tych samochodów na prąd byłaby furmanka (1)

      czy jeśli zarzucę jazdę samochodem z 3,5 litrowym silnikiem benzynowym a kupię sobie konia i bryczkę to czy w zamian za tę ekologię w najczystszej postaci miasto zobowiąże się do odpowiedniego przystosowania ulic i miejsc postojowych

      • 11 1

      • Nie będziesz ekologiczny. Koń będzie produkować metan, który przyczyni się bardziej do ocieplenia klimatu

        • 0 0

    • marna wiedza o przełożeniu energii elektrycznej i spalania paliwa przez auto.

      polecam pokształcić się, zdobyć ogłady i odstawić na bok narzekanie, dla samego narzekania.

      • 0 0

    • wspaniały pomysł

      Z opóźnieniem, ale zawsze dobre i to, dołączamy do cywilizowanych krajów. Przy okazji jest to początek końca płacenia Rosjanom i Arabom. Kasa zostanie w Europie ;)

      • 0 0

    • Czas przestać dopłacać do produkcji spalinowych, lepiej te miliony dać na EV.

      Do tego nas jeszcze trują spalinami z rur wydechowych.

      • 0 0

    • Glupoty wypisujesz

      Piszecie glupoty. Najpier kup lub zbuduj taki samochod a pozniej sie wypowiadaj o jego zaletach i wadach. Nie masz tez najmniejszej wiedzy na temat wytwarzania energii elektrycznej i "szkodliwosci" dla srodowiska

      • 0 0

  • napęd elektryczny nie likwiduje podstawowej wady samochodów w mieście (6)

    to znaczy podstawowej cechy samochodu: ich terenochłonności.

    • 62 25

    • (1)

      Nie zmniejsza tez korków ulicznych anie nie zmniejsza zagrożenia dla życia pieszych.
      Ot jeden kretyn rzucił hasło, wielu innych je podjęło i wymyślili K U P Ę.

      • 21 6

      • smart kupę :)

        • 1 0

    • (1)

      Planowanie przestrzeni publicznej bez uwzględniania terenochłonności jest podstawowym grzechem. Tkanka miejska jest przestrzenią publiczną. A ktoś bezmyślnie stawia na niej terenochłonne elementy. Nie tylko samochody są terenochłonne. Jeżeli chcemy żyć normalnie nie możemy pozwalać aby przestrzeń miejską zajmowały tak terenochłonne obiekty jak budynki mieszkalne, budynki użyteczności publicznej, sklepy, place zabaw, kina, teatry, hale sportowe itp. To wszystko zajmuje teren przestrzeni publicznej i ludzie przestają uśmiechać się do siebie. Jeśli będziemy pozwalali dalej budować w mieście i zawłaszczać przestrzeń publiczną w aspekcie terenochłonności to miasto umrze. Jak Detroit.

      • 7 5

      • podszywanie się pod cudze nicki zwykle łączy się z bełkotem

        gratuluję uporczywości ale formy nie popieram

        • 2 0

    • ochlon

      beka z Ciebie leci

      • 1 0

    • prostota samochodu i brak napraw

      A mnie rajcuje:
      1. brak filtrów powietrza, oleju.
      2. brak układu chłodzenia (poza prostym obsługującym aku)
      3. brak układu wydechowego (tłumiki, rurki, katalizatory itp.)
      4. brak układu rozruchowego
      5. brak alternatora
      6. brak układu zasilania, świec, wtrysków, pomp itp.
      7. zużycie klocków hamulcowych - minimalne

      podsumowując: minimalne, żeby nie powiedzieć żadne wydatki na naprawy :))))))

      • 0 0

  • fanaberia rozkapryszonego dużego dzieciaka budynia.... (2)

    ....jak już musicie kupować auta to kupcie małolitrażowe a nie skody superby i głupie elektryczne zabawki.......

    • 108 13

    • taaa, nic nowego.

      Z jednej strony superb (koniecznie z dużym, mocnym silnikiem, bo co jak prezydent będzie musiał uciekać przed "złodziejami") a z drugiej strony takie eko-pajacowanie. Popadanie ze skrajności w skrajność.

      • 31 2

    • Taka Ampera

      to z 200tys kosztuje? Za to można by coś podobnego do UPa kupić, a za zaoszczędzone pieniądze na coś sensownego przeznaczyć. No tak ale Prezio do UPa się nie zmieści i to obciach trochę.

      • 3 0

  • Tak, a Wy dalej frajersko płaćcie podatki ;] (1)

    • 60 6

    • "Sprawdzamy, czy korzystanie z aut elektrycznych w Trójmieście się opłaca."

      Za publiczne, cudze, czyli wg władających złodziei niczyje pieniądze zawsze będzie się opłacać.

      Ba, okazuje się nawet, że im więcej wydasz, tym bardziej się opłaci !

      • 1 0

  • sciema :) czyli jak wyprowadzic (1)

    kase pod pseudo projekty. Przy naszych warunkach atmosferycznych takie auta nie sprawdza sie :)

    • 61 13

    • Jak działa ogrzewanie w zimie w samochodzie elektrycznym

      i jaki ma to wpływ na zasięg tego samochodu?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane