• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zrewiduje plany inwestycji drogowych w południowych dzielnicach

Maciej Naskręt
3 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Możliwe, że mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej będą dłużej czekać na rozbudowę ul. Małomiejskiej. Możliwe, że mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej będą dłużej czekać na rozbudowę ul. Małomiejskiej.

Nowa Bulońska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Małomiejska i na końcu Nowa Świętokrzyska - w takiej kolejności dotychczas miały być realizowane inwestycje drogowe na południu Gdańska. W magistracie jednak zdecydowano o kolejnej analizie wspomnianego rankingu. Powód? Dynamiczny rozwój tej części miasta.



W sierpniu 2011 r. radni Gdańska przyjęli dla południowych dzielnic Strategiczny program transportowy, który określał m.in. kolejność realizacji poszczególnych elementów układu drogowego w tej części miasta. Plan zakładał budowę w pierwszym rozdaniu ulic: Nowej Bulońskiej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską.

Szacunkowy koszt budowy wspomnianych tras według zapewnień władz Gdańska z 2011 r. wynosi ok. 685 mln zł. Każda z tras byłaby w przekroju dwóch jezdni (po dwa pasy każdy) i dodatkowo w jej świetle wiodłaby dwutorowa linia tramwajowa.

W drugiej kolejności miasto przystąpi do zlecenia budowy ulic: Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Ich budowa miałaby pochłonąć ok. 333 mln zł.

Wydawałoby się, że po upływie zaledwie trzech lat przestrzeń miasta zmieniła się w nieznacznym stopniu. Nie dla pracowników gdańskiego magistratu, którzy rozpoczynają prace nad aktualizacją dokumentu z 2011 r.

- Południe to rejon miasta, który rozwija się niezwykle dynamicznie. I dlatego musimy nie tylko uważnie śledzić zachodzące tam zmiany, ale również na bieżąco dostosowywać do nich plany inwestycyjne - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.

- Nowy, zaktualizowany program strategiczny będzie dokumentem wspomagającym starania miasta o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej - dodaje dyrektor WPR.

Przedmiotem nowego opracowania będzie określenie kolejności realizacji poszczególnych elementów układu drogowego i tramwajowego, których struktura przestrzenna i funkcjonalna jest już określona w dokumentach planistycznych i/lub administracyjnych.

Która inwestycja jest najpilniejsza?

Założenia aktualizacji uwzględnią m.in. zrealizowane dotychczas inwestycje w tej części miasta, funkcjonowanie układu drogowego oraz, co najważniejsze, koszty inwestycji planowanych do budowy ulic. Wskazane zostaną środki ograniczające środowiskowe skutki realizacji. Projekt programu zostanie zaprezentowany mieszkańcom miasta w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kto może stracić, a kto zyska?

Wszystko wskazuje na to, że po aktualizacji programu priorytet może stracić budowa dwujezdniowych ulic: Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej - alternatywy dla zakorkowanej każdego dnia Trasy W-Z. Póki co miasto nie zdecydowało się sfinansować nawet dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia łączącego Orunię Górną z Traktem św. Wojciecha i dalej Dolnym Miastem.

Budowa ulic: Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej w najbliższych latach spotęgowałaby ruch na i tak zatłoczonym Trakcie św. Wojciecha - powstałyby tam poważne zatory.

Które inwestycje mogą zatem zająć trzecie - priorytetowe - miejsce? Będzie to raczej ul. Nowa Świętokrzyska lub ul. Nowa Warszawska, dla których zostały zatwierdzone środki w budżecie miasta na projekt budowlany. Jeśli tak się stanie będzie to dowód na to, że nie ma co liczyć na sprawny przejazd samochodem z południa Gdańska do centrum. Taką możliwość ma zapewniać tramwajowa komunikacja miejska.

Trzy dotychczasowe priorytety drogowe:

Nowa Bulońska Północna
Najbardziej potrzebna według Strategicznego programu transportowego jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej o długości 1,65 km. Jej koszt oszacowano na ok. 220 mln zł. Nowa trasa połączy istniejącą, starą ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska na Morenie z ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska na gdańskim Jasieniu. Droga ma być trasą dwujezdniową, o dwóch przeciwnych pasach ruchu. Trasa będzie przebiegać przez teren, na którym dziś są ogródki działkowe. Dla tej inwestycji gotowy jest już projekt a miasto czeka na dofinansowanie inwestycji z UE.

Nowa Jabłoniowa
Tańszą i drugą do realizacji jest budowa ul. Nowej Jabłoniowej. Ponad dwukilometrowy odcinek trasy kosztować będzie ok. 90 mln zł. Jej przebieg przewidziano od węzła przy al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska do Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Dwujezdniowa droga o dwóch pasach ruchu ma się zakończyć na gdańskich Szadółkach przy ul. Lubowidzkiej zobacz na mapie Gdańska. Dalej, w kierunku obwodnicy pojedziemy jednojezdniową trasą składającą się z czterech pasów ruchu - tak jak jest to na al. Niepodległości w Sopocie zobacz na mapie Gdańska.

Nowa Podmiejska wraz z Nową Małomiejską
Najdroższą i trzecią w kolejności spośród najbardziej priorytetowych inwestycji na Południu jest budowa ul. Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską o długości 2,55 km. Droga połączy pętlę przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie GdańskaTraktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Będzie ona kosztować ok. 370 mln zł. Dlaczego aż tyle? Jest tam bowiem najwięcej obiektów, które będzie trzeba zrównać z ziemią zanim rozpoczną się pierwsze prace budowlane. Choć to wciąż odległy moment, w świetle planowanej dwujezdniowej ulicy będzie trzeba usunąć ok. 13 domów mieszkalnych i ok. 25 budynków gospodarczych. Część mieszkańców będzie trzeba przesiedlić, co trwa już od kilku lat.

W związku z rozpoczęciem aktualizacji "Strategicznego programu transportowego dzielnicy Południe w mieście Gdańsku" został utworzony adres e-mail: gdansk-poludnie@gdansk.gda.pl, na który można składać wnioski do ww. Strategicznego programu transportowego, w terminie do dnia 15 grudnia 2014 roku. Wnioski można składać także na adres: Biuro Rozwoju Gdańska, ul Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk.

Miejsca

Opinie (160) 6 zablokowanych

  • Mogliby remontować w nocy (7)

    i wtedy wszystko będzie przejezdne!

    • 43 34

    • W nocy, to ludzie spia, o!

      • 9 5

    • na Twojej ulicy też czy tylko tam gdzie smrodzisz samochodem? (1)

      • 6 5

      • nie, tam gdzie siodełko ciśnie mi prostatę

        • 4 1

    • (1)

      mogliby remontować w nocy ale na to nie wpadną
      mogliby wybierać solidniejszych wykonawców ale na to nie wpadną
      ... ... ... "ale urzędasy na to nie wpadną"
      I TO WŁAŚNIE jest argument, żeby skończyć z demokracją przedstawicielską i wprowadzić demokrację bezpośrednią. Wtedy pretensje za określone decyzje będziecie mieli tylko do siebie, a nie do "urzędasów". Owszem, jedynymi którzy na tym stracą, są owe "urzędasy" "politycy" itp. Łatwo władzy nie oddadzą. Ale i wam jak widać na niej nie zależy, skoro tolerujecie "urzędasów" i "polityków" tyle już lat. Łatwiej jest narzekać niż zlikwidować przyczynę narzekania?

      • 8 11

      • Remontować w nocy,ale nie Tobie pod domem,co?

        • 8 3

    • Aha, i co jeszcze?

      Rozumiem, że stać cię na stawki za pracę w tych godzinach i na opłacenie skarg okolicznych mieszkańców, że im w nocy hałasują?

      • 8 0

    • To może jeździj w nocy i po kłopocie

      • 7 1

  • Kowale kosztem Politechniczne szybko nie powstanie... a glosowanie za pasem.

    • 11 14

  • Kochamy (10)

    Was wyborcy. Co chcecie aby wam obiecać?

    • 147 16

    • Żądamy obietnic!

      • 17 5

    • Dziewic w burdelach.:-)

      • 35 3

    • festyn demokracji przedstawicielskiej w pełni

      • 1 1

    • Czego wy jeszcze chcecie

      Przecież obiecałem wam już wszystko! Czego ode mnie jeszcze chcecie.

      • 9 2

    • Czy PO chroni interesy swoich Radnych ? (3)

      Nowa cztero pasmowa Małomiejska miała iść nowym wejściem z Traktu na wysokości dawnej Restauracji Adria potem Nakielską i łączyć się na skrzyżowaniu z Ptasią tam gdzie stoi pizzeria Radnego PO -Lecha Kazimierczaka - Leone i co teraz mamy uwierzyć w inną argumentację ?

      • 4 3

      • To,że stoi tam pizzeria,nie zmienia faktu,że na ten moment dwupasmowa Małomiejska nie ma krzty sensu. (1)

        • 2 5

        • wraz z nową Chmielną miała sens, ale jak się buduje nowy peron SKM po to, żeby urzędasy z UW miały bliżej kolejki, zamiast 500 metrów dalej robić węzeł Czerwony Most dla kilku tysięcy mieszkańców południa miasta, to cóż... wszystko traci sens.
          Zwłaszcza jak ktoś może zyskać...

          • 6 2

      • Czteropasmowa to by dopiero była tragedia.

        • 1 4

    • Jeszcze więcej budyniu

      Bo wszystkiego innego mamy juz w nadmiarze, a zwłaszcza planów i wizualizacji.
      O spłacie zadłużenia miasta i jego spółeczek-córeczek nie wspominam, bo i po co. Lemingi zaraz krzykną "Budować, nie gadać" albo "Nie ma alternatywy dla Budynia". Głupich jednak i rodzą i sieją.

      • 4 3

    • samobójstwo,

      tylko szybko

      • 0 0

  • Co za durny pomysł! (20)

    Po co tam w ogóle inwestować? Ludzie kupili sobie mieszkania w apartamentowcach z tektury stojących na środku ścierniska i spodziewają się, że Gdańsk im tam zrobi miasto. Więcej inwestycji w prawdziwym, starym Gdańsku, a nie w jakichś Kokoszkach czy innych Ujeściskach.
    Unruga - gdzie to w ogóle jest?!

    • 82 227

    • Boli, ze lakowa i inne wszyscy omijaja... (4)

      szerokim lukiem, co? Nie ma co sie dziwic, jak tam sama holota, zbieranina pijakow, meneli. Fakt, z wami powinni cos zrobic, zaorac, lacznie z tymi ruderami i wybudowac wszystko od nowa.

      • 43 25

      • hehe, to jak bardzo sie mylisz jest piekne... (3)

        Niektorzy widza tylko makijaz, inni dostrzegaja rysy twarzy.

        Niektorzy patrza na charakter.

        Dolne Miasto, Glowne Miasto, Wrzeszcz, Stara Oliwa maja cos, czego na poludniu nie znajdziesz jeszcze dlugo. Charakter.

        Gdansk Poludnie jest troche jak lekko szalona nastolatka. Poki co ladna i dosc latwa. Czemu nie skorzystac. Za 20-30 lat bedzie stara panna w srednim wieku z niezbyt ciekawa przeszloscia i bez przyszlosci.

        • 35 23

        • (1)

          Ktoś kto kupuje mieszkanie stawia "charakter" na ostatnim miejscu raczej :)
          Skoro ludzie się decydują tam kupować w takich ilościach w dodatku, to znaczy że wolą tam niż w starych dzielnicach

          Jeszcze Głowne miasto i Oliwa ok ale dolne miasto i wrzeszcz masakra ,same bunkry, hałas i smrod spalin ( Nie mowię o nowych inwestycjach)

          • 9 4

          • wola tam, bo mieszkania kosztuja 4-5k za metr, a nie 5-8 jak w miescie

            moze z 20-30% kupuje na poludniu, bo naprawde chca mieszkac na srodku konca swiata.

            Sa na pewno tacy ludzie. Jednak jesli za takie same pieniadze mogliby kupic sobie cos blizej centrum, wiekszosc chetnie skorzystalaby.

            Jesli natomiast chodzi o owe mowienie o zieleni (bo wielu sie na nia powoluje):
            1. stojac 2h dziennie w korkach masz juz niewiele czasu na zielen.
            2. poludnie zabudowuje sie coraz gesciej i moze sie nie dlugo okazac, ze owej zieleni jest mniej niz w starszych dzielnicach

            Kwestia bezpieczenstwa:
            Poczekajmy z 10-20 lat, aby zobaczyc, co sie stanie z mieszkancami tych dzielnic. Przeciez na Zaspie czy Przymorzu tez kiedys wszystko bylo nowe i cacy :)

            Jesli mowisz, ze Wrzeszcz to masakra, nie byles we Wrzeszczu dalej niz na Grunwaldzkiej i Do Studzienki. No, moze Slowackiego jechales. Zajrzyj kiedys pieszo na te dzielnice. Idz na Matejki, przejdz sie Wajdeloty czy Lelewela, albo Batorego czy Staszica albo odbij w jakas boczna uliczke Jaskowej Doliny. Dostrzezesz prawdziwe oblicze Wrzeszcza.

            Dolne Miasto... Nie bede mowil, co tam sie niedlugo stanie. Najpierw kupie tam kilka mieszkan po smiesznych cenach :) Zasugeruje jedynie poszukania informacji o Kazimierzu w Krakowie. My mamy jeszcze wspanialsza perelke. Nie chcesz - nie wierz :)

            • 13 4

        • tylko ze póki co to na południu sie rozbudowuje młodzi a w starych ruderach z dusza nie chca mieszkac,wiec po co takie kąsliwe uwagi
          oliwa była fajna jak było kino i cos tam tetniło teraz co jest tam fajnego katedra,park i szczurowiska

          • 0 0

    • kukuła

      kukuła - Gdańsk już w tych dzielnicach 'robi miasto' - zapraszamy wszystkich ze starego miasta, u Nas jest co zwiedzać :)

      • 4 3

    • Bo przez brak Nowej Świętokrzyskiej korek na Małomiejskiej stoi z rzadka nawet na Trakcie - a to już przeszkadza wszystkim.

      • 5 5

    • Kukuła a spodenki na wuef zabrałeś?

      • 4 1

    • Jak ja się cieszę kupiłem chatę 80 m2 za 260 tyś a teraz tramwaj mi puszczą. (6)

      Co za szczęście, o mało bym nie kupił w garnizonie ale bym się łabejw. uffff a teraz jak trampolina mieszkania będą pikować w tych dzielnicach hahahaha

      • 9 3

      • nieprawda (5)

        Mieszkania juz teraz sprzedawane byly z zadatkiem na to, ze "niedlugo cos bedzie".

        Poza tym, w kazdym miejscu Gdanska wlasnie dzieje sie cos, co sprawia, ze mieszkania powinny byc tam drozsze:
        Srodmiescie - SKM, rewitalizajca Dolnego Miasta
        Wrzeszcz - PKM, SKM, Browar, Galeria Metropolia, Garnizon, rewitalizacja Wajdeloty
        "Morena" - tramwaje i PKM, remont rakoczego, Remont Bullonskiej oraz Nowa Bullonska
        Poludnie - liczne nowe drogi i tramwaj
        Osowa - PKM

        itd. itp. Nie oczekiwalbym naglego skoku cen mieszkan. Cena mieszkania to emocje. Ktos uwaza, ze mieszkanie jest tyle warte w tym miejscu i dlatego kupuje. Nie oznacza to, ze to w jakikolwiek sposob odzwierciedla rzeczywista wartosc wyrazona w logicznych argumentach. Moze sie wrecz okazac, ze dla niektorych ten tramwaj bedzie minusem, bo i tak nie uznaja komunikacji publicznej, a przeszkadza im halas i wstrzasy.

        Dobrze, ze wiele sie w infrastrukturze Gdanska dzieje, ale nie popadalym w taki hurraoptymizm w kwestii cen. Za wiele sie dzieje wszedzie, aby jakas jedna dzielnica na tym miala szczegolnie skorzystac.

        • 7 1

        • Mówie Ci będą pikować, jak trampolina. (2)

          Góra góra góra jeszcze mocniej bardziej szybciej para buch ceny w ruch do przodu do przodu coraz szybciej i szybciej uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

          • 2 3

          • (1)

            wystarczy że miasto uruchomi tą bańkę która jest w mieście.

            mnóstwo mieszkań komunalnych do wyremontowania stoi w środku miasta. wystarcza wystawić te mieszkania na aukcje za powiedzmy 100 tys zł. jak pójdą za 150 tys zł. to dokładasz 100 tys na kapitalny remont i masz mieszkanie w kamienicy 100 m2 z nowoczesnym ogrzewaniem, ocieplone i w centrum.

            tylko miasto musi uruchomić te mieszkania

            • 0 0

            • to sa mieszkania

              dla zulerni i biedoty bez szkoly i pracy, na mieszkanie w centrum trzeba sobie zasluzyc

              • 2 1

        • (1)

          Wieza Leszka Białego,Żabianka, piękna cisza nad ranem ,a tu tramwaj sobie pomyka wtedy wiem,że musze wstać za dwie godziny i zbierać się do pracy.dzień jak codzień

          • 4 1

          • noc jak conoc

            • 2 0

    • Do wypowiedzi "kukuła"

      Debil

      • 5 1

    • My przynajmneij płacimy podatki a nie bierzmy socjal. Jakoś u nas mało żuli widać w przeciwieństwie do Wrzeszcza, Oruni, Nowego Portu.

      • 5 5

    • ?? (1)

      Kolejny frajer który mieszka w komunalnym po babci a zgrywa kamienicznika. Piękna ta Starówka i Dolne Miasto jak wieczorne spacerki ? Po ryju nie dostaniesz bo tubylec. Nie spadło ci coś z elewacji na głowę? Złomiarze ukradli instalację. Grzyb w piwnicy jeszcze nie zyskał samoświadomości? Czy może inny kamienicznik Henio porąbał poręcze schodów na opał?

      • 11 3

      • Starówka jest w Warszawie

        • 1 0

    • durny jest ten, kto nazywa dobre pomysły durnymi !!! Siedź cichi i się nie odzywaj gnoju!!

      • 0 0

  • No i dobrze. (2)

    Zaraz zacznie się płacz, bo wybory... No i? Grunt, żeby lepiej mi się jeździło a że jest to robione pod publikę? Kuźwa, kogo to obchodzi? Jeśli z okazji wyborów postawią mi dom i będą go opłacać, to jeszcze piękniej. Nie płakać dziewczyny, ile można?

    • 18 12

    • Uważaj, bo się zdziwisz (1)

      Szybciej znajdzie się kasa na pomnik wszelkiej budyniowej wspaniałości niż na potrzeby twoje mieszkańcu. O, przepraszam, chyba że należysz do wąskiego grona znajomych królika, wtedy to się wszystko da, nawet gacie prze głowe założyć

      • 3 5

      • Poki mi nie szkodza, a nawet pomagaja, to zyje dobrze.

        Ja wiem, ze czesc z was ma to w naturze, ze cokolwiek by sie nie stalo, to zawsze zle. Znam niejakiego polityka, chyba kaczynski, zapraszaja go na spotkania - zle, nie zapraszaja - tez zle. Jesli postawia pomnik budynia, ktory nie bedzie mi wadzil, zaslanial slonca, to niech stawiaja. Nawet niech postawia pomnik jakze ukochanego swietej pamieci lecha k. W koncu ptaki tez musza gdzies posiedziec. Naprawde tak zle w tym Gdansku? Zreszta po co ja pytam, czesci z was zafundowaliby wiezowiec wielkosci WTC i byscie narzekali, ze za wysoko, ze wiatr wieje, ze za blisko slonca, ze moze tez samolot uderzy. Placzcie dalej dziewczyny a ja bede cieszyc sie zyciem.

        • 4 2

  • Brakuje jeszcze Nowej Budyniowej. (5)

    A tak na poważnie, to czas pogonić tego lenia i jego sitwę bo działalność prezydenta Budynowicza polega na tym, że ciągle tylko architekci robią plany budowy dróg a potem nie ruszają z budową ulic i ulic.
    Niedługo tramwaj na planach będzie dojeżdżał do Kościerzyny i Kartuz mijając po drodze puste pola w centrum Gdańska, na których nie wiadomo czemu nie rozwija się miasto. W centrum miasta marnotrawi się przestrzeń na nieużytki publiczne typu ECS albo uprawia elitarną deweloperkę z cenami mieszkań wyjętymi z kosmosu. Dlatego dużo ludzi nie tyle chciało co nie miało innego wyjścia niż osiedlać się na tzw. górnym tarasie.

    • 107 22

    • Jaworski, ty sie tak nie spiiinaj.:-) (4)

      • 16 10

      • No nie wiem, czy tylko Jaworski (3)

        Myślę, że więcej gdańszczan znajdzie się, którzy widzą, że deweloperka dobrze się ma, a podstawowe sprawy mieszkańców to "w następnej kadencji". Ilu mieszkańców tego miasta zostało zrobionych w bambuko przez zmiany planów zagospodarowania pod życzenie dewelopera, ilu płaci za prywatne żłobki przedszkola, bo w publicznych nie było miejsca, ilu w mieszkaniach śmierdzi z Szadółek, gdy tymczasem prezes ZU pobiera premie za efektywność, itd., itp. Że nie wspomnę, że wszyscy finansujemy ogrzenianie mieszkańcom niemieckiego Lipska, którym prezydent sprzedał naszą, miejską spółkę grzewczą. ECS i TS pominę miłościwym milczeniem.

        • 16 5

        • Zadne placze i spinanie sie nie pomoga.:-)

          Prawda jest taka, ze i tak wygra Pawel i szkoda, ze "ktos" placi za te wszystkie wystapienia, szopki, skoro i tak wynik jest wszystkim dobrze znany.
          Wole "budynia" niz kolesia, ktory w tv mowi, ze 11-latka zgwalcona przez kilku chlopow, ktora zaszla w ciaze, powinna ja donosic... Bydlak.

          • 11 5

        • a kto to jest ten Bartelik ? Jakaś postkomuna ? (1)

          • 7 1

          • Budyń to też postkomuna, niech nikogo nie zmylą jego legendy o opozycji demokratycznej

            tzw opozycja demokratyczna w tzw III RP bardziej broniła ludzi i układów PRL-u niż pozostałych obywateli, którzy wcześniej z nadzieją ufali że coś się zmieni. Owszem, zmieniły się ale świnie przy korycie. Ten sama sposób sprawowania władzy, arogancja, buta i nieliczenie się z ludźmi. Stąd m.in. taka niechęć do np ECS, ludzie nie traktują wydarzeń i przemian lat 80-90 jako "nasze zwycięstwo a jako zwycięstwo kolejnego pokolenia świń do koryta. Od lat te same gęby u władzy jak za PRL. Adamowicz - 4 kadencje, Tusk był jednym z liderów zdradzieckiej unii demokratycznej od samego jej początku a dziś jest prezydentem unii europejskiej, Pawlak - mianowany premierem w 1992.
            Naprawdę wierzycie, ze się faktycznie zmieniło. Budyń to tez postkomuna bo wyszedł z tamtych układów. Nie słyszałem, żeby od razu po studiach ktoś bez "pleców" zostawał rektorem na uczelni tylko za swoje liczne "talenty"

            • 7 2

  • Drążyć tunele, budować kładki i estakady. (3)

    Płaskie, duże skrzyżowania w mieście to przeżytek - szkoda terenu i za dużo łażenia dla pieszych.

    • 37 21

    • Lełon daj piniondzy (1)

      to już jutro polecę drążyć

      • 3 3

      • cóż: nadprodukcja - fundamentalny problem kapitalizmu - wszyscy wiedzą że trzeba zrobić, są moce przerobowe (a nawet ich nadmiar), tylko nie ma czym zapłacić. Sztuką jest sprzedać a nie wyprodukować lub wykonać usługę. Tylko tak dalej, a obudzicie się w szałasach :/

        • 1 2

    • Tak,a tunele odwodnią i wentylują się same...

      • 3 2

  • (2)

    I bardzo dobrze Małomiejska i Podmiejska po dwa pasy to jakiś chory pomysł. Przecież te tabuny samochodów i tak nie wjechałyby w Św Wojciecha. Co do linii tramwajowych to priorytetem powinna być Politechniczna, Nowa Bulońska i Nowa Warszawska która zepnie tramwajowo Południe z Moreną i Wrzeszczem. Więcej tramwajów tam nie powinno powstawać żeby nie powodować dalszego rozlewania miasta. Jest P&R przy Świętokszyskiej do tego dojdzie P&R przy Jabłoniowej i to powinno wystarczyć.

    • 32 29

    • slusznie

      • 4 2

    • Żeby dojechać do P&R potrzeba nowej

      Świętokrzyskiej, bo stara zaje.ana, że zgroza. Cały węzeł Kowale stoi. Rok temu obiecali przebudować i nic nie robią.

      • 3 3

  • Ktoś ważny dostał/kupił mieszkania (3)

    w konkretnej dzielni.

    • 38 19

    • Oczywiście z bonusem

      Za pieniądze z darowizny.

      • 4 4

    • nie dostałem. uczciwie kupiłem za 2500 zł/m2 (1)

      • 5 2

      • Oczywiście brutto...

        • 0 1

  • Gwóźdź do trumny przed wyborami? (2)

    Przecież to logiczne, że brakuje połączenia na południu obwodnica-nowa świętokrzyska- havla (bądź nowa małomiejska) bez tego się nie odkorkuje...

    • 47 7

    • Wszyscy bujaja sie tymi samochodami...

      smrodza, korki, a nikt nie wpadl na to, ze latwiej i szybciej jest sie teleportowac.

      • 6 4

    • Po prostu zadecydował rachunek: obiecajmy coś większej grupie motłochu... przepraszam wyborców...to oni na nas zagłosują

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane