• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zyska jeszcze jeden przystanek PKM

Krzysztof Koprowski
23 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wizualizacja nowego przystanku PKM Gdańsk Firoga.
  • Wizualizacja nowego przystanku PKM Gdańsk Firoga.
  • Wizualizacja nowego przystanku PKM Gdańsk Firoga.
  • Wizualizacja nowego przystanku PKM Gdańsk Firoga.

W najbliższych latach na trasie Pomorskiej Kolej Metropolitalnej powstać może jeszcze jeden przystanek - Gdańsk Firoga zobacz na mapie Gdańska. Miałby on służyć pracownikom biurowców zlokalizowanych w pobliżu lotniska. Dodatkowo cała trasa PKM ma szansę zostać zelektryfikowana.



Jak oceniasz pomysł budowy przystanku PKM Gdańsk Firoga?

W ramach starań o dofinansowanie unijne na elektryfikację trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej urzędnicy postanowili rozszerzyć projekt o budowę nowego przystanku - Gdańsk Firoga. Będzie to już dziewiąty przystanek PKM w granicach Gdańska.

- Przystanek Gdańsk Firoga był przez nas planowany od samego początku [wcześniej występował także pod roboczą nazwą Gdańsk Dolina Krzemowa - dop. red.]. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane już w 2010 r. przez ekspertów unijnych wykazały, że ze względu na powstanie w jego pobliżu firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie właśnie w tym miejscu dodatkowego przystanku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Lokalizacja przystanku została również uwzględniona w najnowszym projekcie studium Gdańska, a wcześniej - podczas budowy infrastruktury kolejowej - pozostawiono odpowiednią rezerwę terenową oraz wykonano przejście podziemne zobacz na mapie Gdańska, którym teraz będzie można dotrzeć na nowe perony.

- Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej. W związku ze stałym elementem graficznym - numeracją umieszczoną na wiatach, przystankowi Gdańsk Firoga zlokalizowanemu między 6. (Gdańsk Matarnia zobacz na mapie Gdańska) a 7. (Gdańsk Port Lotniczy zobacz na mapie Gdańska) przystankiem postanowiliśmy nadać numer 6@ - dodaje Konopacki.
Gdańsk Firoga jest obecnie jedynym planowanym w Gdańsku przystankiem przewidzianym do realizacji w najbliższych latach. To oznacza, że na razie nie ma szans na powstanie równie potrzebnego przystanku PKM na Zaspie zobacz na mapie Gdańska czy w rejonie ul. (Nowej) Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska.

W przypadku Zaspy problemem jest układ torów, który wymusiłby dodatkowo kosztowne "przeniesienie" przystanku SKM na drugą stronę wiaduktu Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańska, zaś w rejonie ul. Kielnieńskiej niezbędny jest wykup gruntów prywatnych. Ponadto obie inwestycje obejmują tory zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a to wymagałoby dodatkowych uzgodnień.

  • Wizualizacja sieci trakcyjnej na trasie PKM - wiadukt nad Trasą Słowackiego.
  • Wizualizacja sieci trakcyjnej na trasie PKM - przystanek Gdańsk Port Lotniczy.
Przewidywany koszt netto budowy przystanku Gdańsk Firoga wraz z elektryfikacją odcinka Gdańsk Wrzeszcz - Rębiechowo to 73,1 mln zł. Wniosek do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakłada dofinansowanie na poziomie 85 proc.

Elektryfikacja linii PKM będzie ściśle powiązana z podobną inwestycją zaplanowaną przez PKP PLK, która zamierza wykonać sieć trakcyjną na odcinku z Gdyni do Kościerzyny oraz Kartuz wraz z ułożeniem dodatkowych torów.

- Oczywiście ze względu na fakt, iż linia PKM łączy się w Rębiechowie z linią 201 PKP PLK, obydwie inwestycje realizowane będą przy ścisłej współpracy pomiędzy naszymi spółkami - zapowiada Konopacki.

Materiał z lipca br.

Miejsca

Opinie (259) 6 zablokowanych

  • (15)

    Przecież to jest cios w cały PR Gdyni, która przekonywała, że prezydent jest najlepszy na świecie, a tylko złe władze PO blokują rozwój Gdyni! Tymczasem PiS u sterów, a w Gdyni dalej marazm inwestycyjny. Znaczy 40 metrów ścieżki rowerowej zbudują :D

    • 168 43

    • (5)

      Sorry, a Szczurek z PISu? W pomorskiem PO przestała rządzić? Nie za bardzo ogarniam twój tok myślenia.

      • 21 32

      • (4)

        Jednym słowem spisek!!!! Spisek PO-PiS i całego świata, by zablokować rozwój Gdyni!!!

        • 42 4

        • Podsumuje twój post tak (3)

          Albo masz wielki kompleks Gdyni, że w artykule o budowie kolejnego przystanka PKM-ki, która wozi powietrze i generuje straty, atakujesz włodrzy Gdyni że nie dokładają się do tej studni bez dna. Albo jesteś jednym z tych opłacanych trolli pana Horały o których wszyscy już wiedzą. Innego wytłumaczenia nie ma bo my jako mieszkańcy Gdyni wiemy, że nam ta kolejka nie potrzebna bo do Gdańska można SKM dojechać bez problemu.

          • 5 25

          • Co ty wiesz o Pkmce (2)

            Przejedź się PKMką a zobaczysz, że powietrze wozisz w swojej pustej głowie.

            • 13 2

            • (1)

              jechałem w sobotę o 10. Przeszedłem cały skład. Były w nim 3 osoby. Słownie TRZY

              • 4 8

              • Ja jeżdżę PKM do pracy, 7 dni w tygodniu, rano i wieczorem
                I coraz częściej nie mam gdzie usiąść
                Jak pogodzić nasze wypowiedzi?

                • 5 0

    • Po co mieszasz tu Gdynię (1)

      • 21 8

      • Bo sie w niej nic nie dzieje

        • 18 9

    • raczej 10 metrów

      • 3 1

    • Oj nie wyszło Ci to wkręcenie Gdyni i PO ;)

      • 6 0

    • ciekawe kiedy przystanek Gdańsk Główny

      • 7 3

    • A co temat tego artykułu ma wspólnego z rozwojem Gdyni?

      • 6 2

    • ej się nie śmiej

      w gdyni łatwiej wybudować lotnisko niż 40m ścieżki rowerowej

      • 8 0

    • (1)

      Przeciez pis neguje UE ale juz kasa unijna to im nie smierdzi. Chetnie wezma.

      • 1 3

      • W alcie sie niemce

        • 0 0

  • (13)

    Elektryfikacja? Co ze spalinowymi składami? Ktoś znowu zarobi na wymianie taboru?

    • 39 107

    • (3)

      Mało to tras w województwie, gdzie spalinowy by się przydaly? Chojnice czekają!

      • 77 1

      • Hel też

        • 53 2

      • gdzie Firoga a gdzie burowce przy lotnisku (1)

        • 1 0

        • To jak nazwać miejsce gdzie PKM przecina ul. Szybowcową?

          • 1 0

    • (4)

      Zanim zelektryfikują to te spalinowe padną. One już ledwie dają radę na wzniesieniach.

      • 23 16

      • Jakie już? Od samego początku ledwo jadą pod górkę.

        • 29 5

      • (1)

        Ale pod jaką górkę?

        • 5 8

        • z dołu do góry.

          • 13 0

      • To nie kwestia nie dawania rady, tylko "delikatnej nogi" maszynistów, bo trzeba oszczędzać paliwo.

        • 14 1

    • Kwidzyn, Chojnice, Człuchów czekają na spalinówki (2)

      • 24 1

      • Pewnie pójdą na HEL (1)

        Część pójdzie na HEL, bo tam brakuje w sezonie, a tak jak mówiłeś w Pomorskim sporo jest brakujących pociągów lub czekających na wymianę.

        • 25 0

        • a konkretnie, które połaczenia w pomorskim

          są na starych spalinowych składach, które czekają na wymianę?
          Na wymianę to czekają elektryki.

          • 2 7

    • nom...to straszne...ktoś wyda, ktoś zarobi...

      • 5 0

  • Nie potrzeba budować dodatkowego peronu na Zaspie (26)

    Linię PKM trzeba jak najszybciej wpiąć do głównej linii SKM tak żeby pociągi zjeżdżające z linii PKM zatrzymywały się na przystankach SKM - Zaspie, Wrzeszczu, Politechnice, Stoczni itd. Tak samo w Gdyni, pociąg powinien zatrzymywać się na Wzgórzu i umożliwiać dogodną przesiadkę z tego samego peronu.

    • 200 17

    • Tak!

      • 13 3

    • (5)

      chyba sie nie da wysokosc peronow jest bariera

      • 6 2

      • jeśli linia ma być zelektryfikowana (3)

        to będą po niej jeździć zwykłe składy SKM więc nie ma żadnej bariery

        • 15 6

        • nie będą (2)

          Zostaną zakupione składy o odpowiednich parametrach technicznych. Pamiętajmy, że tu pociągi mają spore wzniesienia do pokonania.

          Inna sprawa, że kupując nowe składy można dobrać takie, które umożliwią korzystanie z obu wysokości peronów.

          • 10 1

          • EN71, czyli EN57 w wersji czterowagonowej nadają się na górskie tereny. (1)

            To dlatego Jugosławia zamówiła takie w latach 60-tych do górzystej Słowenii, a 20 zupełnie nowych EN71 (od 001 do 020) Pafawag przygotował na świeżo elektryfikowaną linię Kraków Płaszów - Zakopane w 1975 roku.
            Dodatkowy środkowy wagon silnikowy znacznie poprawia parametry trakcyjne tych składów.
            SKM ma trochę EN71 i one powinny sobie poradzić na PKM-ce jak i na podjeździe z Gdyni do Wielkiego Kacka.
            Ale będzie chyba nowy tabor, który musi być podobny do EN71 (większa liczba wagonów silnikowych).

            • 2 0

            • skończcie już z tymi EN** - te stare graty nie nadają się do przewozu ludzi w XXI wieku

              Pomorskie - najgorszy tabor kolejowy w całej Polsce, bo leśne dziadki kochają EN** i boją się wszystkiego co nowe

              • 1 0

      • Nie ma żadnej bariery

        Różnica rzędu 20 cm to wysokość jednego schodka

        • 6 2

    • INT

      Po co skoro jeździ tam już SKM?

      • 5 8

    • Ale to: (6)

      "Linię PKM trzeba jak najszybciej wpiąć do głównej linii SKM tak żeby pociągi zjeżdżające z linii PKM zatrzymywały się na przystankach SKM - Zaspie ..." jest nie do zrobienia przy obecnym układzie Zaspy. Na północ od peronu trzeba podjechać na wysokość wiaduktu, przejechać na torami do Gdyni i wpiąć się w istniejącą PKM. Dlatego peron trzeba przesunąć na południe.

      • 11 2

      • są takie plany przesunięcia peronu SKM (2)

        Na Zaspie powinien powstać węzeł integracyjny podobnie jak w Gdyni na Wzgórzu przecież to absurd że chcąc dojechać PKM np. z lotniska do Sopotu trzeba dojechać do Wrzeszcza, a potem wracać przez Zaspę i vice versa dojeżdżać PKM do Gd. Głównej i wracać przez Wzgórze

        • 18 1

        • dodatkowo pociągnąć tramwaj od Rzeczpospolitej do Wojska Polskiego (1)

          Podobny zabieg przy SKM Przymorze, od Chłopskiej do Stwosza z dużym węzłem komunikacyjnym przy przystanku kolejki.

          • 6 0

          • czyli projekt Nowa Abrahama

            ale kiedy to powstanie jeśli w ogóle, poza tym trzeba wyeksmitować działkowców

            • 2 0

      • Nicht verstehen tego, co napisałeś (1)

        • 1 3

        • No trudno

          Peron jednak trzeba przesunąć. i ewentualnie dodać jeden dla nie zjeżdżających na tory SKM.

          • 3 0

      • Bzdury ! Co z główną linią SKM ? Na odcinku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana -

        Gdańsk Zaspa składy mają jeździć co 15 minut ? Bo ty nie masz ochoty się przesiąść we Wrzeszczu ?
        W przyszłości ma powstać przystanek PKM na Wzgórzu w Gdyni.

        • 2 1

    • (8)

      A co z przepustowością linii SKM, która pozwala na kursowanie pociągów co 6 minut? W tej chwili w godzinach szczytu wynosi 7 minut.

      • 9 1

      • co 6 minut SKM jeździła w latach 70-tych XX wieku (6)

        teraz, korzystając z lepszej elektroniki sterowania ruchem, można sobie łatwo wyobrazić bardziej gęsty takt - np. co 4 minuty.

        Do tego potrzebne jest więcej lepszego taboru, a nie tylko lifting starych składów projektowanych na linie podwarszawskie.

        • 25 1

        • (1)

          Te stare składy po remoncie są lepsze od nowych - vide przewóz rowerów w pkm i skm

          • 14 0

          • z czym się na głowę zamieniłeś? kogo obchodzą jakieś kretyńskie rowery w pociągu?

            przejedź się nowym pociągiem, a potem tym po pudrowaniu... jeśli nie zauważysz różnicy - zalecam badania. Psychiatryczne.

            • 1 3

        • W Niemczech składy jeżdżą nawet co 1 min

          A sterowanie jest stare, analogowe i istnieje od lat 80-tych. Zwykłe pętle indukcyjne. Tylko w tym kraju się "nie da".

          • 14 0

        • (1)

          Przykro mi ale głupoty piszesz. Droga hamowania, długość całkowita składu pociągu, blokada samoczynna (nie ważne jakiego typu), mówi Ci to coś? Nie przeskoczysz tego, chyba że zmniejszysz długość pociągów i drogę hamowania której od tak się nie zmienia.
          Wystarczy teraz zaobserwować, gdy jeden pociąg jedzie opóźniony, a drugi jedzie 4 - 5 za nim i właściwie siedzi mu na pupie.

          • 5 4

          • a tramwaj za tramwajem może? i to na ulicy, a nie na zupełnie samodzielnym torowisku

            a w systemach metra? Widać, że jesteś polskim kolejarzem, lepiej się pobaw PIKO

            • 3 2

        • Zapominasz koleś o ulicy Puckiej w Chyloni i przejeździe kolejowym na niej. To on

          odpowiada za obecny takt co 7,5 minuty, bo inaczej szlabany w godzinach szczytu powinny być opuszczone na ich czas.
          Pora aby władze Gdyni z PLK zbudowały tu wiadukty na ulicami, to wtedy na całej SKM można myśleć o większej częstotliwości.

          • 5 1

      • W dzisiejszym cywilizowanym świecie nie ma problemu, żeby pociągu kursowały co kilkadziesiąt sekund

        Przykładem jest metro.

        • 11 1

    • a co ma jedno do drugiego?

      budowa peronu (jeśli wynika z kalkulacji ruchu pasażerów) dotyczy tego konkretnego miejsca - a nie Wrzeszcza

      • 3 0

    • niestety trzeba przesunąć peron SKM - żeby możliwe było wpięcie torów PKM w SKM

      Niestety trzeba przenieść peron. Obecne usytuowanie peronu SKM Zaspa uniemożliwiałoby podjazd na wysokość linii - do wiaduktu nad Grunwaldzką. Po prostu stromizna byłaby za ostra. Temat dawno już został rozpoznany. W trakcie planowania inwestycji gdzieś w 2011 roku okazało się, że takie wpięcie wraz z przesunięciem peronu SKM kosztowałoby kilkadziesiąt mln więcej - a i tak budżet na PKM ledwo się spinał. Ogólnie mówiąc dobrze, że mamy tę PKM-kę i że co raz więcej ludzi korzysta. Sam jeżdżę i widzę, że co raz mniej miejsc siedzących.

      • 19 0

  • (8)

    PKMka powinna być od razu zelektryfikowana. To jakieś nieporozumienie żeby kolej o charakterze miejskim była spalinowa - wolniej się rozpędza, wyższe koszty utrzymania, nie wspominając o emisji spalin. Typowo polskie podejście do inwestycji

    • 147 33

    • tylko oni twierdzą, ze to nie jest kolej ani miejska ani aglomeracyjna, ale regionalna

      tak kiedyś się wypowiadali

      • 17 4

    • i jaki hałas!

      np. na dworcu we Wrzeszczu gdy czeka na odjazd

      • 12 5

    • Głupku.

      To było celowe i zamierzone działanie. Gdyby PKM była budowana od razu jako elektryczna, ze względu na dużo większy koszt budowy, termin realizacji przesunął by się o kilka lat. Postanowiono (słusznie) więc aby wybudować już wcześniej PKM a zelektryfikować kilka lat później.
      Po elektryfikacji pojazdy spalinowe trafią do Województwa Pomorskiego na trasy, które nie mają trakcji elektrycznej.

      No ale przecież TAKI ekspert jak ty wie lepiej, prawda?

      • 46 7

    • I by dojeżdżała do Gdańska Rębiechowa, bo dalej są tory PLK-i, która dopiero wyłania wykonawcę projektu elektryfikacji.

      Miliony na infrastrukturę, która byłaby nieczynna przez kilka lat. Projekt elektryfikacji jest, obiekty są przygotowane, a wbicie fundamentów prefabrykowanych to jest chwila. Bardzo dobra decyzja i jeszcze na dodatek można było wyciągnąć kasę na SZTy, które potem będą jeździć po całym województwie.

      • 28 1

    • nieprawda, że polskie (1)

      przedwojenna pomorska linia do Gdyni powstała ekspresowo

      • 8 1

      • Tak,

        Nawet pierwsza powstała tak ekspresowo, że nastepna budowana kilka lat później i tak poszła trochę innym śladem, bo ta ekspresowa była "za slona"

        • 2 3

    • I zamierzasz elektryfikować całą linię? Czy tylko linie Gdynia - Wrzeszcz przez lotnisko? (1)

      Linie:
      Gdynia - Kościerzyna,
      Wrzeszcz - Kartuzy
      To jest sporo kilometrów

      Wiecie, elektryfikacja to są bardzo duże koszty

      • 3 4

      • Porty Trójmiasta są zainteresowane elektryfikacją linii z Gdyni przez Kościerzynę aż pod

        Bydgoszcz (dokładnie do Maksymilianowa przed nią patrząc od nas). Może przywrócą wtedy ruch osobowy poza Kościerzynę - do samej Bydgoszczy czy np. do Czerska, gdzie powinno być skomunikowanie z pociągami relacji Chojnice - Tczew.

        • 3 1

  • A Zaspa? (6)

    Najbardziej brakuje przystanku na Zaspie!

    • 105 18

    • (4)

      W idealnym układzie PKM korzystałaby z istniejącego przystanku, byłoby wygodniej dla pasażerów na przesiadkach i nie trzeba by budować nowego peronu. Nie rozumiem czemu nie zostało to zrobione od razu,.

      • 20 4

      • (3)

        Zwłaszcza, że istniejący nasyp i tak rozbierali i budowali od nowa.

        Zresztą przesiadka we Wrzeszczu i teraz nie byłaby uciążliwością gdyby PKM wjeżdżała tam na tory SKM. No, ale "niedasię", bo to by trzeba się dogadać i nie istniałby problem zapowiedzi o peronie a to przecież taki fajny temat do ciągnięcia latami...

        • 14 1

        • Da się ale to kosztuje

          Jak myślisz po co jest ten zawijas torów PPKM miedzy wiaduktami Słowackiego i Lewoniewskich. Jeżeli cos tu było błędne to to że na linii dalekobieżnej PKM wjeżdża na zewnętrzne tory, a nie wewnętrzne. Uniemożliwia to bezkolizyjne zawracanie i powoduje zamieszanie z peronami.

          • 3 0

        • nie wiesz nic a się wypowiadasz..... (1)

          żeby pociągi mogły się zatrzymywać na peronach SKM muszą jakoś przedostać się na drugą stronę torów dalekobieżnych. Przecież matołku - nie mogą się z nimi krzyżować w poziomie. TO wymaga naprawdę dużego przestawienia torów na wysokości SKM Zaspa + przeniesienia peronu SKM na drugą stronę wiaduktu Braci Lewoniewskich (bliżej Wrzeszcza). Taka inwestycja kosztowałaby kolejne kilkadziesiąt milionów, których normalnie nie było. Więc zdecydowano się na tańszy wariant. Niestety alternatywą było w ogóle odpuszczenie budowy PKMki. Uświadom to sobie!

          • 8 3

          • Może i nie wiem...

            .... ale PKM Zaspa ułatwi życie wielu mieszkańcom.

            • 2 1

    • Ważne jest też otoczenie. Na wysokości ul. Hynka od strony Zaspy nie ma dogodnego dojścia/dojazdu do kolei, ani na drugą stronę. Okolica rozwija się, a sytuacja prawie jak w krajach trzeciego świata.

      • 0 1

  • (12)

    Ile pieniędzy dołożą do budowy firmy, dla których pracowników budowany będzie ten przystanek?

    • 62 19

    • (9)

      Przystanek intelowi się należy;) za ich wkład w gospodarkę Gdańska i Polski.

      • 14 11

      • he he, dobry tekst, normalnie tekst roku (5)

        i co, myślisz jeszcze że dziobaki pozostawią swoje brand new cary w garażach i przesiądą się na kolej? never - nie po to kupowałem aby jeździć pociągiem
        kasa w błoto

        • 8 16

        • Spokojnie zostawią

          Spora część ich już jeździ, a przy coraz większych korkach to tym bardziej chętnie się przesiądą.

          • 15 1

        • (2)

          hahah, band new car? w intelu? rozbawiłeś mnie. teraz w intelu wiekszość to starzyści, a oni to raczej 15 letnie passeratii

          • 6 2

          • no to wlasnie stazysci raczej nie zrezygnuja z samochodu (1)

            Im ktos biedniejszy tym mocniej przywiazany do wlasnego auta - bo co sasiad pomysli.

            • 9 1

            • no ale nie mierz wszystkich swoją miarą :)

              • 1 2

        • Jeśli pociąg będzie kursował częściej to tak, przesiądą się. I stażyści aby nie utrzymywać dogorywającego starego złoma i wyższa kadra bo zarabia tyle że przechwala się kolegom gdzie była na wakacjach a nie tym jakie auto posiada.

          • 1 0

      • ile?

        • 0 0

      • (1)

        No tak, bo Intel żadnych ułatwień, choćby podatkowych nie miał, a na np. Zaspie nie mieszkają ludzie, którzy coś włożyli w gospodarkę Gdańska i Polski. Dlatego za publiczne 70+ milionów trzeba wybudować przystanek dla pracowników kilku prywatnych firm, które dziwnym trafem zbudowały sobie siedziby w polu.

        • 10 6

        • w Oliwie zle, przy lotnisku zle

          to gdzie twoim zdaniem maja powstawac te biurowce?

          • 4 2

    • przecież z lotniska mają 5 min. drogi

      • 12 2

    • pieniądze

      Pytanie powinno brzmieć kto i ile weźmie do "łapy", żeby INTEL miał wygodniej ? I dlaczego z publicznych pieniędzy ma to być finansowane. Gdy realizowano projekt PKM to Unia dawała kasę i wtedy nie było zgody na prywatne interesy bo inaczej kasy by nie było. A teraz można ? Już nie liczą się poprzednie ekspertyzy ? Kroi się kolejne wielkie oszustwo z udziałem miasta i PKM. Gratulacje.

      • 0 1

  • P&R (6)

    I znowu to samo. Bardziej niż kształt perforacji interesuje mnie, czy będzie parking P&R. Jeśli nie, to znaczy że władze regionu niczego się nie nauczyły. Kryminał wręcz, że budując od podstaw nową kolej łączącą przedmieścia z centrum nie przewidziano parkingów P&R przy przystankach !!!

    Wizualizacje, numeracji, kształty daszków, perforacji. Tym zyły media jak budowano linię PKM, a o tym że w duże mierze powstał bubel, wszyscy przekonali się po fakcie.

    • 73 11

    • Ale po co w tym miejscu? (1)

      Dla kogo w tym przypadku ten parking miałby być? Przecież na Słowackiego w tym rejonie prawie nikt nie mieszka. Jakby powstał to by tylko zachęcał do nie korzystania z pociągu na lotnisko bo więcej osób miało by darmowe miejsca parkingowe. Obok na Matarni jest ogromny parking i on wystarczy na takie cele.
      Oczywiście popieram ideę P&R ale tylko w rozsądnych miejscach - największe parkingi powinny być na obrzeżach miasta - Rębiechowo takiego potrzebuje, jak największego. Tak samo przy dużych dzielnicach też są potrzebne - Osowa, Jasień i Kiełpinek w przyszłości można by jeszcze powiększyć.

      • 14 2

      • Jak to nikt ? Biurowce tu nie są same, blisko jest Klukowo i wolne tereny.

        • 1 0

    • bublem jest organizacja, rozkład, częstotliwość i zarządzanie, (1)

      a nie sama infrastruktura, no może poza nieadekwatnymi składami, ale przecież o to chodzi w tym projekcie, żeby jak najszybciej zelektryfikować i puścić normalne miejskie składy

      • 7 0

      • ale skoro przekazali to SKM w Gdyni to wiadomo było, że taka organizacja nastąpi

        a raczej dezorganizacja i dziadostwo już od nowego

        • 1 0

    • co lepsze.....

      jeśli dobrze myślę to przy tunelu o którym mowa jest teraz jakiś plac/parking prywaciarza - ciekawe jak to rozwiążą .....

      • 2 0

    • zimą ciężko dojść pieszo ale latem to niestety za blisko lotniska na bezpłatny P&R - i tak byłby zawsze zajęty przez ludzi którzy przyjechali na lotnisko. Mógłby być płatny z dużą zniżką dla posiadaczy biletów PKM.

      • 0 0

  • PKM Barniewice (4)

    Też mogliby przy okazji wybudować. Przyszłościowy przystanek między PKM Rębiechowo a PKP Osowa przy który w niedługim czasie zaczełyby pojawiać się nowe osiedla.

    • 27 21

    • Jak się pojawią osiedla to się pomyśli o przystanku. Przystanek Firoga jest potrzebny bo naprawdę dużo osób tam korzysta z komunikacji miejskiej i autobusu dowozacego do lotniska.

      • 13 2

    • Nie dość, że to wolno jedzie, to jeszcze dokładać przystanki.

      mam podobny czas co PKM w przejechaniu rowerem z Matarni do Kartuz,

      • 3 6

    • To bardziej potrzebny jest PKM Karczemki/Kokoszki mieszkaniowe (1)

      Tam już ludzie mieszkają. W dodatku całą pozostałą okolicę UM Gdańska zamierza przekształcać pod budownictwo mieszkaniowe.

      • 13 1

      • Zgadza się. Chociaż zrobili by drogę do obecnych przystanków

        • 3 0

  • A w Gdyni wciąż: "nie da się". (3)

    Nawet pomyśleć w UM.
    Podpowiem nowemu prezydentowi: PKM z przedłużeniem do Oksywia, dodatkowa trasa przez Dąbrowę, Wiczlino. Niech już myśli, czas nagli.

    • 74 7

    • (1)

      Inwestycje w Gdyni? Tutaj najważniejsza jest zabawa.

      • 18 2

      • W kotka i

        szczurka.

        • 13 1

    • Taak

      Tylko po co dla Gdyni PKMka? Od września znowu wprowadzają d*pny rozkład jazdy.

      Władze Gdyni powinny zacząć rozwijać swój transport na lotnisko, np kolej lotnisko-port( terminal promowy ) - Wrzeszcz i centrum Gdyni, i pościć składy co 15-45 minut i nie dalej jak w ciągu pół roku PKMka splajtuje bo Kartuzy nie będą dofinansowywać tyle co Gdynia.

      • 4 9

  • I tam budować biurowce a nie przy zakorkowanej Grunwaldzkiej. (6)

    • 82 23

    • (4)

      Rewelacyjny pomysł. Budować biurowce na końcu świata, gdzie bez auta nie dojedziesz w rozsądnym czasie. I nawet ta PKM nie pomoże, jak jeździ raz na godzinę.

      • 29 20

      • (2)

        Miasto dla mieszkańców nie dla firm.

        • 14 28

        • a gdzie mieszkańcy pracują? na polach uprawnych na Kaszubach, czy w firmach?

          • 32 5

        • mieszkaniec szuka pracy

          Mieszkaniec szuka pracy blisko domu, żeby dojść na piechotę w 15 min, a nie tłuc się komunikacją. Wszelkie biurowce powinny być integralną częścią osiedli, bo inaczej utoniemy w problemach komunikacyjnych.

          Dlaczego na wsi kurniki, stodoły i obory stoją przy domach, a nie daleko na końcu pola? Bo to wygodne i efektywne.

          • 30 3

      • Byles tam kiedys?
        Czy tylko na swojej zaspie czy innym blokowisku...

        • 5 3

    • przenieść SII na Szadółki!

      tam jest dobry klimat do biznesu!

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane