• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie ulice będą bezpieczniejsze?

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Trwa uspokajanie ruchu w Gdańsku. W zeszłym roku zwiększyła się liczba skrzyżowań równorzędnych. W tym roku przybędzie progów zwalniających. Trwa uspokajanie ruchu w Gdańsku. W zeszłym roku zwiększyła się liczba skrzyżowań równorzędnych. W tym roku przybędzie progów zwalniających.

Zarząd Dróg i Zieleni chce, by na gdańskich ulicach powstały kolejne progi zwalniające, wyniesienia przejść dla pieszych, wyspy segregujące jezdnie i barierki ochronne. Będzie też więcej skrzyżowań równorzędnych, co jest ostro krytykowane przez wielu kierowców.



Kolizja samochodów na ul. Długie Ogrody, gdzie występują skrzyżowania równorzędne.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku kontynuuje program uspokajania ruchu w mieście. Za kilkanaście dni ruszy przetarg na wykonanie w 11 nowych miejscach w Gdańsku elementów spowalniających ruch. Mają one poprawić bezpieczeństwo na gdańskich ulicach.

- Pojawią się nowe progi zwalniające, wyniesione przejścia dla pieszych, wyspy segregujące i barierki. Koszt całości to ok. 270 tysięcy złotych - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.

Gdańscy drogowcy sukcesywnie wdrażają strategię zwiększenia bezpieczeństwa w mieście poprzez przypisanie poszczególnym ulicom tzw. zadań przewozowych. Zmiany w ruchu można było w zeszłym roku zauważyć m.in. w Śródmieściu, a także na Zaspie.

Czy progi zwalniające poprawiają bezpieczeństwo na drogach?

Elementami tej strategii jest między innymi wydzielenie stref skrzyżowań równorzędnych z równoczesnym umieszczeniem w nich dodatkowych elementów poprawiających bezpieczeństwo - to m.in. azyle, progi, wyniesione skrzyżowania.

Założeniem programu jest poprawa przepustowości ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na głównych ulicach w osiedlach - na przykład ul. Kościuszki czy al. Hallera - poprzez obniżanie lub podwyższanie dopuszczalnych prędkości, z jakimi mogą poruszać się pojazdy. Natomiast na ulicach lokalnych - osiedlowych - w celu zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców tworzona jest sieć tak zwanej "niewidzialnej infrastruktury", czyli - skrzyżowań równorzędnych przy równoczesnym obniżeniu dopuszczalnej prędkości do 30 km/h.

Sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście - czyli ok. 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. - Obecnie skrzyżowania równorzędne w połączeniu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h funkcjonują na ok. 35-40 proc. ulic - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek.

Jednak pomysły gdańskich drogowców krytykowane są przez część kierowców. Uważają oni, że zmiany na drogach wprowadzają duże zamieszanie i potęgują niebezpieczne sytuacje. Dlaczego? Część głównych dróg zamienia się w ulice równorzędne, a wielu kierowców jeździ z przekonaniem, że skoro jedzie ulicą szeroką lub o dużym natężeniu, nie musi ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej strony pojazdu. Tak jest chociażby na ul. Długie Ogrody lub ul. Morenowej.

Nowe progi zwalniające, wyniesione przejścia dla pieszych, wyspy segregujące i barierki pojawią się w następujących lokalizacjach:

- ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska - dwa progi z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Opacka zobacz na mapie Gdańska - dwa progi wyspowe oraz wyniesione przejście dla pieszych (Rada Osiedla finansuje 2 progi wyspowe),
- ul. Polanki zobacz na mapie Gdańska (rejon skrzyżowania z ul. Tetmajera) - dwa progi wyspowe z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Chałubińskiego zobacz na mapie Gdańska - wyniesione przejście dla pieszych plus wymiana nawierzchni (Rada Osiedla finansuje przejścia),
- ul. Raduńska zobacz na mapie Gdańska - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Gościnna-ul. Dworcowa zobacz na mapie Gdańska - strefa ograniczonej prędkości, wyniesione przejście dla pieszych,
- ul. Raduńska zobacz na mapie Gdańska (przy ul. Diamentowej) - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Radarowa-ul. Radiowa zobacz na mapie Gdańska - strefa ograniczonej prędkości plus dwa progi wyspowe,
- ul. Pstrowskiego zobacz na mapie Gdańska - szykana i próg płytowy,
- ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska - dwa zestawy progów wyspowych z wyspą segregującą na istniejącym oraz na nowym przejściu dla pieszych, nowy chodnik, obniżenie krawężnika, barierki,
- ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska - dwa progi wyspowe z azylem na przejściu dla pieszych, korekta krawężnika.

Miejsca

Opinie (191) 5 zablokowanych

  • Wąsalom w Golfach i tak się nie spodoba (11)

    od kiedy po 1989 prawie każdy może sobie pozwolić na samochód trwa ten ślepy zachwyt i ekscytacja motoryzacją, w normalnych krajach proces ten zaczął się w latach 40' i skończył jakoś w 70-80' u nas też niedługo mam nadzieję się skończy. W najbogatszych krajach świata to nie samochód a sprawna komunikacja miejska jest podstawowym środkiem transportu w mieście

    • 111 28

    • co prawda to prawda

      • 17 5

    • co bzdura to bzdura

      • 6 24

    • Ano właśnie... (4)

      ...sprawna
      ...czysta
      ...punktualna
      ...nieawaryjna
      ...uprzejma.

      A u nas? Po prostu komunikajcja MIEJSKA.

      • 19 3

      • A jakie miasto taka komunikacja.

        • 5 4

      • Czysta? (1)

        Sprawdź jak cuchnie metro w Paryżu czy Londynie. W Gdańsku - nie do pomyślenia.

        • 8 4

        • nie narzekam, ale...

          nieeee, nasze perony pachną czystością....

          • 5 1

      • Każdy zapomina

        że zmiany powinno się zacząć od siebie.

        • 5 0

    • To trzeba by pogonic SKM z Gluszkiem na czele

      Zlikwidowac ta firme, tabor sprzedac na zlom, zamowic nowy, wyremontowac perony, dworce, trakcje, tory, nasypy, jednym slowem totalna rewolucja. Inaczej bydlowozy SKM dalej beda osmieszac transport publiczny.

      • 5 9

    • (2)

      widac nigdy nie byles w usa

      • 3 2

      • A ja znam kogoś kto był. (1)

        I kto był ten wie, że w polityce transportowej to antywzór.
        Często nawet chodników nie ma, wszyskie grubasy do siedzeń przyrosły.

        • 21 0

        • zależy w jakim mieście

          w miastach realizujących nowe trendy polityki transportowej/rowerowej sytuacja się zmienia szybciej niż ktokolwiek by przypuszczał jeszcze 10 lat temu. Ale to nie jest kwestia tylko mieszkańców, ale woli politycznej: ona może być skierowana w różne kierunki.

          • 0 0

  • Szkoda pieniędzy na take bzdury lepiej dać biednym (3)

    • 34 44

    • Bez sensu.

      Podzielisz kasę pomiędzy wszystkich biednych, wyjdzie maksymalnie po 100zł na głowę (przy bardzoooo optymistycznych szacunkach). Nie poprawi to ich sytuacji życiowej. Za to może poprawić bezpieczeństwo w mieście. Widzisz różnicę, Panie Populisto?

      • 16 5

    • Biednym?

      To będzie jakoś z pół narodu... Nie starczy.

      • 12 2

    • troll

      • 6 0

  • Bezpieczniej (7)

    Zabierzcie malującym się w samochodzie blondynkom prawko.

    • 75 18

    • a gapiącym się na GPS niedzielnym kierowcom to już nie? (5)

      a rozmawiającym przez CB radio to już nie?
      a palącym przy kierownicy to już nie?
      a pijącym i jedzącym przy kierownicy to już nie?
      a jadącym ciągle 5 km/h ze strachu to już nie?
      a łapiącym za kolano blondynkę siedzącą obok i bajerującym ją już nie?

      wiele jest spraw które mimo że są legalne sprawiają zagrożenie na drodze

      tylko jakoś dziwnie wciąż jesteśmy w czołówce śmierci w europie.

      A jakoś ten polski kierowca co w polsce nie potrafi jechać wolniej niż 120 km/h w mieście to jak pojedzie do Niemiec to nagle się potrafi uspokoić. Obłuda czy już głupota?

      • 15 7

      • Dlaczego (2)

        nie można palić,pić i jeść przy kierowcy????

        • 5 11

        • beata, przemyśl jeszcze raz co chciałaś powiedzieć

          • 10 6

        • no bo jak to, z pełnymi ustami? :)

          • 8 0

      • sorki

        przeczytałam przy kierowcy zamiast kierownicy :)))

        • 1 5

      • pewnie jak ktoś jedzie zgodnie ze znakami np 30 to jest twój wróg nr 1

        • 2 1

    • jakaś blondynka cię olała,że się czepiasz blondynek

      • 0 1

  • Progi zwalniające, fotoradary, tristar (38)

    może w ogóle zakazać jazdy samochodem? Ja zrobiłem prawko i kupiłem auto dla przyjemności prowadzenia. Ale wlec się 50 km/h i zwalniać przy każdym skrzyżowaniu (bo jest równorzędne ) to żadna przyjemność

    • 71 76

    • A ja sobie kupiłem dla przyjemności jazdy quada (3)

      i będę ci jeździł na pełnym fullu codziennie pod domem, bo dla przyjemności jazdy kupiłem

      • 26 10

      • to sobie jeździj. (1)

        mi to nie przeszkadza

        • 11 17

        • Mieszkam obok Ciebie i dla przyjemności kupiłem kij do baseballa więc będzie cicho.

          • 11 2

      • tylko nie pod moim domem

        • 3 12

    • (2)

      Zauważ, że równorzędne będą w strefach tempo 30, więc o 50km/h nie ma mowy.

      • 13 2

      • (1)

        haha, tylko pokaż mi takich co przestrzegają ograniczeń;-)) mysliwska jest strefą 30km/h ( kilka progów tez się pojawiło) a jadąc 30km/h jest sie obtrąbianym, wymijanym i wyzywanym. Ot, kultura...

        • 17 3

        • jechałem tam wiele razy rowerem 28-32km/h, nikt mnie nie obtrąbił

          • 4 0

    • (14)

      pojedz sobie na autostrade jak chcesz jezdzic szybciej. Gardze zimnymi łokciami którzy na osiedlowych uliczkach rozpedzaja sie ile fabryka dala. To wlasnie przez takie łajzy trzeba więcej progów montować zeby ci idioci (widac ze tacy jak ty) nie pozabijali reszty spoleczenstwa.
      Gratuluje inteligencji wojtku.

      • 30 9

      • przez takie zawalidrogi jak ty jedzie się przez Gdańsk 30 minut zamiast 15 bo sie wlecze te 50 kmh (12)

        gdzie na Grunwaldzkiej mozna spokojnie 70-90 jechac.I może mi powiesz po co mi auto maksymalnie osiągające 250 km/h jak na autostradzie mogę jechać tylko 140 km/h?

        • 13 36

        • No właśnie. (4)

          Po co Ci takie auto? Podobno są takie maści i pompki które cuda czynią.

          • 30 6

          • Zeby biedocie gul skakal jak mnie widzi (3)

            • 4 10

            • oj bogaczu bogaczu (1)

              a co masz, wypasione tico?

              • 7 0

              • Ma i to w gazie!

                • 7 0

            • siedzi w dziurawych kapciach i sobie marzy ;gdybym był bogaty...

              • 2 0

        • Z braku autostrad chesz bić rekordy w mieście? (2)

          • 21 3

          • dlaczego rekordy? (1)

            chce normalnie jechać. A 50 km/h to nie jest normalna prędkość

            • 9 11

            • takich jak ty powinni izolować a nie dawać prawo jazdy o internecie nie wspominajac

              • 7 6

        • (3)

          a widziales na grunwaldzkiej skrzyzowanie rowolegle albo prog zwalniający?
          Mysle ze to wlasnie przez takich jak ty jedzie sie te 30 minut.
          Ruszasz z piskiem spod swiatel i zamiast jechac 70 (plynnie przez nastepne kilka skrzyzowan) to dojezdzasz do nastepnych swiatel przed czasem. Musisz hamowac potem zanim sie ogarniesz ze jest juz zielone to mija troche czasu i tworzysz korki MATOLE! bo ten za toba musi tez zahamowac i zaczynac od predkosci zerowej.

          • 26 6

          • bzdura

            • 1 12

          • Racja panie profesor te ostatnie słowa to w ogóle świętość co od 16 lat mnie wkurza na ulicach miasta,hołocie musi 5-10 sekund minąć czasu dopóki dopóty łaskawie skojarzą że czas jechać bo ślepia połączone z mózgiem załapały że zapaliło się zielone.

            • 8 1

          • Tez mnie to zastanawia, jak mozna miec prawo jazdy od 20 lat i nie wpasc na to, ze to plynna jazda z mozliwie stala predkoscia pozwala na efektywne przemieszczanie sie. Zamiast leciec do czerwonego swiatla zawsze lepiej zwolnic i toczac sie dojechac do skrzyzowania. Swietnym pomocnikiem takiego rozwiazania sa "zegarki" przy sygnalizacji, ktore odmierzaja czas do zmiany swiatel (przez co niesamowicie uplynniaja ruch), ale w Trojmiescie, co mnie bardzo dziwi, nigdzie jeszcze ich nie widzialem.

            Inna sprawa, ze przejezdzajac codziennie przez Wejherowo musze na kazdym skrzyzowaniu sie zatrzymac, jadac przepisowa predkoscia (70-80km/h), bo zamiast fali zielonego jest fala czerwonego swiatla. Aby zdazyc na zielone przy nastepnym skrzyzowaniu trzeba jechac ponad 100km/h co jest nie szczegolnie bezpieczne.

            Najlepszym rozwiazaniem sa ronda. Tak sie sklada, ze codziennie jezdze rowniez po Slupsku, i od dwoch lat odkad mam przyjemnosc tam jezdzic NIGDY nie widzialem zakorkowanej ulicy (ani przed 7 rano, ani tez po 15), mimo, ze miasto wkoncu nie takie male, a i w lato do Ustki duzo turystow jedzie. Cala magia to wiekszosc skrzyzowan o ruchu okreznym.

            • 0 1

      • hmm..

        Ostatnio artykuł tu czytałem że na A1 Korki... ;D

        • 5 0

    • Twoja przyjemność... (6)

      ...albo moje i mojej rodziny bezpieczeństwo. Hmmm. Zgadnij co mnie bardziej obchodzi. Dodajmy że słowo "bardziej" mogłoby sugerować ze mnie twoja przyjemność coś w ogóle interesuje. Sprostowanie: nie interesuje.

      • 16 5

      • A mnie nie intersuje twoje bezpieczenistwo (1)

        • 4 10

        • I to właśnie aspołeczność...

          ... krótkowzroczność i głupota. Wystawiłeś sobie właśnie świadectwo dojrzałości... z niedostatecznym z etyki. Trochę to smutne, aczkolwiek z dnia na dzień coraz bardziej się przyzwyczajam że jestem takimi troglodytami otoczony.

          • 12 3

      • i co ma moja prędkość wspólnego z twoim bezpieczeństwem? (3)

        Nie ważne czy jadę 50 czy 100, ty zanim np przejdziesz przez przejście masz się rozejrzeć czy nic nie jedzie

        • 4 10

        • (2)

          a później traci taki matoł kontrolę nad samochodem i wjeżdża w drzewo lub przystanek... myśl człowieku, życia szkoda

          • 7 1

          • na co szkoda jak ktoś umie jeździć to ma się męczyć bo są tacy co nie umieją gdzie sa granice takiego myślenia?

            • 0 5

          • oby wjechal w drzewo a nie jakąś Bogu ducha winną rodzinę
            bo zadatki na takiego mordercę ma

            • 4 1

    • Lepszy pomysł! (2)

      Chcemy za wszelką cenę spowolnić ruch w mieście?
      Proszę, umieśćmy na drogach, oprócz leżących policjantów jeszcze:
      - płonące kubły na śmieci (na środku),
      - wyrwy w asfalcie (a nie, sorry, już mamy),
      - kolczatki,
      - plamy oleju,
      - szlabany,
      - demonstrantów Nie-Dla-ATOMU,
      ...

      Tylko.. jak tak dobrze zdenerwujemy kierowcę, spowalniając go na reprezentacyjnych ulicach, to na tych mniej uczęszczanych/ gorzej utrzymanych traktach będzie chciał nadgonić. I tam się zrobi (bardziej) niebezpiecznie.

      • 20 13

      • Popieram!

        Dodałbym jeszcze losowy ostrzał artyleryjski i miny-pułapki, jak w Afganistanie!

        A może durnie-planiści zajęliby się najpierw remontem dróg? Np. wspomniana Hallera - tam się wcale nie można uspokoić przez dziury i zapadnięte studzienki

        • 13 3

      • iksie, nie za wszelką cenę, tylko na podstawie przekonywujących argumentów

        znak 50km/h w mieście to nie jest dolna granica zalecanej prędkości

        • 0 0

    • Siedział mi dziś na tyłku jeden taki na drodze do Tczewa (4)

      bo wlekłem się przez teren zabudowany. Przekraczałem prędkość tylko o 10 km/h, więc jestem zawalidrogą. Jechał jakieś 10 cm od zderzaka, więc zwolniłem do przepisowych 50.

      • 26 4

      • moze to był wojtek

        • 13 3

      • (2)

        ja ostatnio w podobnej sytuacji zostałam potraktowana długimi światłami....w środku dnia więc nie za bardzo wiem czy smarkacz wiedział że mnie nie oślepia....

        • 10 5

        • (1)

          jak sie komuś mruga długimi to raczej nie po to żeby go oślepić, jak mnie irytują takie wleczące się pipy, i najczęściej jeszcze taka sobie upodoba lewy pas.

          • 10 10

          • wlokące się ,jak już - nieuku.I nie ubliżaj cywilizowanym kierowcom.

            Zamiast finansowania w/w infrastruktury podniosłabym 10-cio krotnie mandaty za przekraczanie prędkości i inne wykroczenia.jeśli by nadal nie pomogło,to przynajmniej zamiast wydatków, byłyby znaczące przychody.

            • 2 2

    • A Ja chcę sobie kupić spluwę

      dla przyjemności strzelania

      • 5 2

  • ul. Polanki (8)

    a może by tak zrobić coś z przejściem dla pieszych przy szpitalu dziecięcym? Przejść się tam nie da, póki nic nie jedzie bo niewyedukowani kierowcy nie rozumieją, że przed przejściem dla pieszych, jeśli ktoś czeka na przejście należy się zatrzymać nawet jak nie ma świateł...

    • 37 15

    • nie należy. (1)

      zatrzymanie przed przejściem to tylko kwestia kultury i tego, jak bardzo komuś się śpieszy...przepisy dają pierwszeństwo kierowcy, chyba, że pieszy wtargnie już na jezdnie, wtedy ma pierwszeństwo, ale równocześnie popełnia wykroczenie.
      dużym problemem w Polsce jest to, ze wiele osób pieszych, rowerzystów, ale również kierowców po prostu nie zna przepisów i próbuje egzekwować to co 'mi się wydaje'

      • 13 9

      • kierowcom przekraczającym nagminnie ograniczenia prędkości też się wiele może wydawać

        i to jest problem

        • 4 0

    • Poznaj przepisy, a potem pisz... (2)

      "Art. 13. 1. Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym: Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem."
      Wtedy i tylko wtedy pieszy ma pierwszeństwo!!!

      • 11 2

      • To ty przeczytaj sobie konwencję wiedeńską, którą Polska ratyfikowała. (1)

        • 6 6

        • Chętnie przeczytam tylko powiedz którą

          A nie rzucisz ogólnikiem i tyle... poproszę o konkretny artykuł :) Chyba, że nie wiesz i tylko powtarzasz coś co kiedyś ktoś Ci powiedział, że on usłyszał itd...

          • 1 0

    • W cywilizowanej Europie, czytaj Niemcy, samochod zatrzyma sie by przepuscic pieszego (2)

      W dzikim kraju, pelnym ludzi jak powyzej w postach, pieszy ma czekac. Ej pajace durne.

      • 21 7

      • wg badań zachowań kierowców w Katowicach i Ciechocinku wielu kierowców też się (1)

        zatrzymuje i przepuszcza pieszego. sprawdziłem osobiście. U nas też tak może być - dzięki uspokojeniu ruchu ta szansa się przybliża. Dzikich krajów jest coraz mniej, bywają niestety niedostatecznie cywilizowani kierowcy.

        • 1 0

        • wielu, prawda, lecz kilka dni temu staneły ładnie samochody na jednym pasie

          a na drugim białe pordzewiałe tico z zapasioną blondyną jechało, jechało ...
          - to był Gdańsk, ulica Hallera, pasy przy ZSBO

          • 2 1

  • Progi zwalniające?! (3)

    One w żaden sposób nie poprawiają bezpieczeństwa, wręcz przeciwnie. Ktoś kto "późno" zauważy taki próg, a zap***, znaczy jedzie szybko, stwarza jeszcze większe zagrożenie nagle hamując albo wyskakując z progu. Poza tym znacząco wpływają na pogorszenie płynności jazdy.
    Nieraz mam wrażenie, że progi powstają po to, żeby szybciej niszczyć zawieszenia aut (nie, nie mam obniżonego golfa ani civica). I żeby powodować większe zużycie paliwa.

    • 60 33

    • to przestancie zap***lać!

      własnie dlatego nalezy generalnie jeździć wolniej- w ten sposób szybciej zauważysz próg i nię będziesz musiał zatrzymywac sie w miejscu tylko spokojnie przejedziesz. Nowe progi nie wyglądają tez jak powalone drzewa, są szersze więc zawieszenie nie ucierpi

      • 11 11

    • Gwałtowne hamowanie...

      z 30 na 20?

      • 14 2

    • "Ktoś kto "późno" zauważy taki próg"

      Jeśl stosownego znaku ostrzegawczego też nie zauważył to nie powinien posiadać prawa jazdy gdyż stwarza zagrożenie zarówno dla siebie jak i innych użytkowników drogi.

      • 18 2

  • ulice powinny być całe z progów zwalniających! (4)

    • 65 7

    • Bezedura! (3)

      Ulice powinny być pozbawione progów zwalniających i wszelkich znaków i reguł, bo utrudniają płynną jazdę.

      • 7 9

      • Taki z Ciebie zwolennik Korwina ,jak z koziej d... trąba. (1)

        Ja jako zwolennik A.Michnika postuluję wprowadzenie ruchu lewostronnego.

        • 3 5

        • Na początek tylko dla tirów!!

          By było bezpieczniej!!!

          • 6 1

      • nawet korwin skuma

        że w mieście samochody przeszkadzają sobie nawzajem i są największymi przeszkodami płynnej jazdy

        • 0 2

  • Gdzie są wielopoziomowe parkingi dla aut dookoła centrum? (4)

    Gdzie jest SIEĆ ścieżek rowerowych PO CENTRUM? Pierwszego nie ma, drugie jeszcze w powijakach. Dajcie nam, mieszkańcom MOZLIWOŚĆI to skorzystamy, a nie tylko ograniczenia, zakazy, opłaty itepe.

    • 72 14

    • Znalazł się

      stoliczku nakryj się

      • 3 4

    • Gdzie jest centrum?

      No?

      • 3 3

    • ani jedno ani drugie nie ma sensu

      zapraszanie ruchu do centrum skończyć może się tylko większymi korkami. Ścieżki rowerowe na Głównym Mieście nie mają sensu - niska dopuszczalna prędkość, szerokie ulice.

      • 5 0

    • budowa wielopoziomowych parkingów w centrum

      zwiększa korki na dojazdach do niego. Nie pomyślałeś o tym? wyłącz silnik, włącz myślenie

      • 1 1

  • skrzyzowania rownolegle (12)

    To jakas paranoja. Ma to sens jezeli golym okiem widac mniej wiecej porównywalne ulice, ale nie na Dlugich ogrodach, gdzie uliczek ktorych prawie nie widać mają pierszeństow. Ekstremalna sytuacja występuje przy budynku ZUS (róg Spichrzowej i Chmielnej. W tym wypadku Chmielna jest podporządkowana Spichrzowej jadąc w kierunku zielonego mostu. Jednak ulicę spichrzową jest nawet łatwo przeoczyć, ponieważ ta ulica to "zart drogowców". Ułożona z płyt azurowych, przecięta przez chodnik dla pieszych, zastawiona ciągle samochodami w ciągu ul. Chmielnej, tak ze jej w ogole nie widać. Z moich obserwacj widac ze pierszenstaw przejajazdu ustępują tam tylko taksówkarze i pojazdy nauki jazdy. Reszta "wymusza" nawet nie wiedząc o tym. Również pojazdy wyjeżdzające z ul. Spichrzowej ustępują wszystkim na chmielnej (nie tylko tym z prawej) bo pewnie wolą nie ryzykować. Nie wspominając o utrudnionej widocznosci przez notorycznie parkujące na Chmielnej autobusy wysadzające niemieckie wycieczki.
    Przez tą zmianę organizacyjną na Chmielnej jest jeden wielki chaos. Polecam to miejsce jezeli ktoś chce sobie zrobić na koszt ubezpieczyciela poprawki lakiernicze w samochodzie. ..... Wystarczy tam po prostu poruszać się zgodnie z prawem drogowym..... Kolizja murowana.

    • 88 16

    • częściowo racja, (1)

      ale myślę, ze to również kwestia myślenia. przykłąd: galeria bałtycka, parking zadaszony. wszystkie skrzyżowania równorzędne z wyjątkiem jednego przy wyjeździe. paradoksalnie większość to jedno skrzyżowanie traktuje jako równorzędne zapewne w imię źle pojętej uprzejmości, a na pozostałych przejeżdża na pełnej prędkości przed ludźmi z prawej, a ci nawet jak im się ustępuje, to stoją jak kołki...

      • 3 1

      • a ile scen jest na skrzyżwaniu między parkingami Castoramy i MediaMarkt

        już kilka razy ostro hamowałem, żeby jakiś kołek nie wjechał mi w lewy bok jednocześnie trąbiąc i groźnie machając ręką

        • 11 2

    • Tylko kompletny ignorant mógł wpaść na taki pomysł !!!!!!!!!! (1)

      A wszystko to dzieje się za naszą kasę ! Widocznie ten "myśliciel" jest mocno popierany przez Adamowicza, niezaleznie od posiadanej wiedzy tego ignoranta na temat ruchu dropgowego. Do tego kilka zaprzyjaźnionych firm otrzyma zlecenie na te przeróbki, które , aby usprawiedliwić ich bezmyślność i nepotyzm, rzekomo dla poprawy bezpieczeństwa.

      • 9 9

      • a za jaką kasę buduje się estakady które mają zmniejszyć korki?

        kasa na uspokojenie ruchu jest dużo mniejsza. Takie działania oparte są o sprawdzone doświadczenia - nie tylko zagraniczne. Przejedź się do Krakowa i zobacz, jakie są ograniczenia ruchu samochodów w obrębie Plant. Podobnie odwiedź Toruń i wiele innych miast.

        • 1 0

    • brawo, nareszcie ktoś poruszył problem ulicy Spichrzowej i w ogóle nonsensu z równorzędnymi skrzyżowaniami (2)

      na Długich Ogrodach (i nie tylko tam) robi się bałagan, bo np z mało uczęszczanej uliczki Seredyńskiego grzeje ostro osobnik, który oczywiście wie, że skręcając w Dł.Ogrody ma terez pierszeństwo i chyba liczy na kolizję z autami, które napotka i tak co krok...spod byle śmietnika wyjeżdża ktoś na okazałą,ruchliwą ulicę nie używając hamulców, ze złośliwym uśmiechem, taaaa bo on jedzie od prawej i to wg niektórych ma usprawnić ruch w mieście?
      BUSPAS z kamerą też nie usprawnia jazdy na Podwalu.... Chciałabym poznać pomysłodawcę BUSPASA !!!!

      • 18 11

      • fajnie wiedziec ze nie jestem sam :)

        • 9 4

      • buspas

        bzdury piszesz. w normalnych krajach komunikacja miejska wygląda inaczej. albo sie jeździ rowerem albo komunikacją miejską - chcesz stać w korkach toi stój -komunikacja miejska ma swoje rozkłady a to że ty stoisz w korku w swoim samochodziku nie oznacza że 60 osób w autobusie też musi

        • 6 1

    • Skrzyżowanie równoległe?

      WTF?

      • 2 6

    • (1)

      równoległe?

      • 0 2

      • równorzędne, pikuś

        • 0 0

    • zgadza się (1)

      wszystko podporządkowuje się tylko temu, by ruch był mniejszy i piesi mogli chodzić jak święte krowy

      • 3 2

      • by mieszkańcy w każdym wieku mieli lepsze warunki do życia

        • 1 0

  • na pewno !!!! mniej kotów zginie :) heheh

    niebezpiecznacedrowa blip pl

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane