• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe kierunki ruchu na Działkach Leśnych

Patryk Szczerba
28 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Zmiany pozwolą uniknąć takich sytuacji, jak ta na zdjęciu, podczas uroczystości komunijnych w kościele przy ul. Tatrzańskiej. Zmiany pozwolą uniknąć takich sytuacji, jak ta na zdjęciu, podczas uroczystości komunijnych w kościele przy ul. Tatrzańskiej.

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na części ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Słupeckiej zobacz na mapie Gdyni to najważniejsze zmiany, które czekają w nadchodzącym tygodniu na kierowców jeżdżących po Działkach Leśnych. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 5 lipca, ale już teraz warto zapoznać się ze szczegółami.



Jak oceniasz wprowadzanie ruchu jednokierunkowego na ulicach?

Niebawem minie dekada od momentu, gdy postulaty mieszkańców dzielnicy, dotyczące ograniczenia ruchu kołowego, trafiły na biurka urzędników Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Od tego czasu zmiany były co prawda wprowadzane, ale ich tempo przyprawiało o ból głowy pomysłodawców, czyli głównie społeczników skupionych wokół Rady Dzielnicy.

Zmiany w ruchu przez ostatnie 10 lat

Pierwsze korekty miały miejsce w 2009 roku, kolejne dwa lata później. Na pełne dokończenie projektu zaakceptowanego po dyskusjach przez miasto trzeba było czekać następnych sześć lat. W zeszłym roku jednokierunkowy ruch został wprowadzony na ulicy Podlaskiej i na kolejnym odcinku Tatrzańskiej. W nadchodzącym tygodniu nastąpią ostatnie zmiany.

Ulica Pomorska na odcinku od skrzyżowania z ul. Zjazdową do skrzyżowania z ul. Słupecką zostanie objęta ruchem jednokierunkowym (w kierunku ul. Słupeckiej). Ul. Słupecka na odcinku od skrzyżowania z ul. Pomorską do skrzyżowania z ul. Warszawską zostanie objęta ruchem jednokierunkowym w kierunku ul. Warszawskiej.

Najważniejsze zmiany na Działkach Leśnych od 5 lipca Najważniejsze zmiany na Działkach Leśnych od 5 lipca
Zmiany w kierunku ruchu pociągną za sobą zmiany w parkowaniu. Na ul. Zjazdowej zostanie wprowadzony jednostronny zakaz zatrzymywania w kierunku ul. Pomorskiej. Zasady parkowania zmienią się także na części ul. Pomorskiej, Słupeckiej, Wolności i Nowogrodzkiej.

Większa strefa Tempo 30

Przy okazji zostanie również rozszerzona strefa Tempo 30. Kierowcy będą musieli zwolnić na ulicach Kwidzyńskiej, Pomorskiej, Zjazdowej, Zakopiańskiej, Urszulanek i Słupeckiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Pomorską do skrzyżowania z ul. Warszawską.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

- Na początku zmiany zawsze wywołują opór, ale gdy kierowcy się do nich przyzwyczają, to je sobie chwalą. Optujemy za nimi, bo samochodów jest coraz więcej, a w nich kierowców chcących bezpłatnie parkować - zaznacza Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Czytaj też: Parkingowe zamieszanie przy ul. Warszawskiej

Dyskusja o strefie parkowania

W najbliższych latach zmiany mogą iść jeszcze dalej. Radni dzielnicy chcą bowiem ograniczyć samowolę parkingową poprzez rozszerzenie miejskiej strefy płatnego parkowania o Działki Leśne. Są wspierani przez miejskich aktywistów z Miasta Wspólnego, proponujących podobny ruch na Wzgórzu św. Maksymiliana.

- Mamy w Gdyni problem z brakiem równowagi między popytem a podażą miejsc parkingowych. Jeśli popyt na nie w takich dzielnicach, jak Działki Leśne, jest za duży i utrudnia życie mieszkańców, to lepsza jest w tym miejscu strefa płatnego parkowania, wyznaczenie miejsc zgodnych z przepisami i większa kontrola tego, jak kierowcy parkują - przekonuje Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Dyskusja o ewentualnych zmianach parkingowych odbędzie się w piątek w siedzibie Zarządu Dróg i Zieleni, w budynku dawnego PLO przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Początek o godz. 13.

Opinie (123) 2 zablokowane

  • Troche przesada z tym ograniczenim parkowania na ul. Pomorskiej (5)

    Zamiast ograniczeń może wzmóc patrole i karać tych co zastawiają wjazdy czy parkują na skrzyżowaniu. Tam nie można ograniczyć stref parkowania. Tam stoi dużo bloków, mieszka bardzo dużo ludzi, a miejsc do parkowania i tak praktycznie nie ma. A proszę jeszcze wziąć pod uwagę, że tam i tak wielu mieszkańców nie ma samochodu.
    Usprawnienia ruchu tak, ale wypadłoby też pomyśleć o miejscach do parkowania.

    • 54 1

    • działkowiczka

      Nowogrodzka jest 2kierunkowa i na samej górze rozwidla się na Tar=trzańsą w lewo i w prawo,Kto wymyśli żeby do Kościoła nie móc dojechać Nowogrodzką i w prawo Ttrzańską? a wyjazd z Kosciola Tatrzańską i Słupecką powi ien być. Poza tym do kościoła jezżi tak mało ludzi ,że miasto powinno dać BUSA a nie wielki pusty autobus (po co ?)Przystanki dla kościelnego autobusu są zle rozmieszczone ,Brakuje przystanku u zbiegu z Kwidzyśką i u zbiegu z Nowogrodzkką.Na przystanku Pomorska 45 wsiada czasem 1 osoba a 2 to już tłum, Ten przeniesiony przystanek z Pomorskiej 57 na 54 zrobiony był tylko dla deweloperó i dzisiaj mieszkańców dzielnicy mają w ......nie jeden sobie już głowę o niego rozbił więc uświadomiłam ,że do wydziału komunikacji mają iść po odszkodowania. Słowa dyrektorów są jednym kłastwem .Po latach tj po wybudowaniu budynku przez dewelopera wszyscy umywają rączkii niczego nie pamiętaja ze swoich obietnic dot. przeniesienia przystanku o 20m niżej albo 30 m wyżej.Draństwo urzędników.

      • 0 0

    • (2)

      Zaproponuj jakieś rozwiązanie?

      Na płycie redłowskiej miasto rozbudowało kilka parkingów przy istniejących tam blokach, ale do tego trzeba przestrzeni. Na działkach jest ciasno, a nikt parkingu od 0 budować nie będzie, bo nie ma na to miejsca.

      • 2 1

      • Działki leśne

        Mieszkam na Zakopiańskiej i największy problem jest z pracownikami i klientami przychodni lekarskiej na Warszawskiej. Przychodnia ma za mały parking i wszyscy przyjezdni parkują na skrzyżowaniu Pomorskiej i Zakopiańskiej oraz na Zakopiańskiej.
        Śmieciarki i większe samochody jedżą po chodnikach i już są one zniszczone.
        Dopóki nie bedzię porządnego parkingu dla przychodni i okolicznych "wieżowców", które nie mają w ogóle żadnych miejsc parkingowych to problem nie będzie rozwązany przez proste ustawianie różnych znaków drogowych.

        • 0 0

      • Ciężko cos zaproponować, na razie proponuje nie ograniczać

        bo w tej okolicy samochodów może przybywać. Tam w tej chwili mieszka sporo ludzi starszych, bez samochodu. Stopniowo będą się wprowadzać młodsi, większośc za samochodami i problem może narastać.

        • 4 1

    • podobno konsultacje społeczne były. Z kim i kiedy to już nie wiadomo.

      • 6 1

  • To jest jedna z największych (10)

    inwestycji w gdyni.

    • 66 4

    • (9)

      Niestety ale pod względem inwestycji w infrastrukturę z roku na rok jest coraz gorzej

      • 16 4

      • A pod względem inwesycji w innych dziedzinach (7)

        to jest niby lepiej?
        gdynia leży i kwiczy.

        • 12 6

        • nie ma to jak sobie odpisać 3 razy i udawać dyskusję (2)

          na dodatek kłamać w żywe oczy,

          wskaźniki Gdyni są jedne z najlepszych w kraju,
          to jest udokumentowany fakt

          • 2 4

          • Taa jasne papier wszystko przyjmie (1)

            • 3 1

            • Troll zawsze na miejscu

              zawsze wierny horale i szefernakerowi... co mu każą to milion razy napisze na forum

              • 0 0

        • W opinii trolla na pewno Gdynia leży i kwiczy, zresztą w którym twoim ze stu komentarzy, nie wyrażasz tego poglądu? (3)

          Zalewasz każdy artykuł swoim jadem.

          • 7 8

          • (1)

            Kolejny troll gryzonia...
            Włodarze tego miasta to jedna wielka kpina

            • 4 1

            • Battlefield

              Ludzie Horały vs Um

              • 3 1

          • To ludzie Horaly

            Gdynski pis. Nie przejmowal bym sie

            • 4 5

      • Za to z trollowaniem Gdyni jest coraz lepiej.

        • 3 3

  • Inwestycje w Gdyni to jak nie malowanie farbą kontrapasów rowerowych to wyznaczanie dróg jednokierunkowych (8)

    To w Wejherowie się więcej inwestuje w infrastrukturę ;)

    PS kiedy jakieś remonty ale tak chociaż po kilometrze, a nie po 100 metrów..

    • 66 8

    • Na remonty i nową infrastrukturę nie ma pieniędzy, bo się fontanny i lotniska buduje.

      • 0 2

    • jakos nie maluja tych kontrpasow

      czy wciaz przezywasz ten 100 metrowy odcinek na Starowiejskiej? To byla jedyna "inwestycja" w infrastrukture rowerowa od lat w Gdyni. Tak to ci wstretni rowerzysci wysysaja kase przeznaczana na drogi i parkingi.

      • 2 1

    • W Wejherowie pewnie nigdy nie byłeś źe tak kpisz. A to urocze i zadbane miasteczko. A o takiej starówce jak jest w Wejherowie to Gdynia moźe jedynie pomaźyc...

      • 4 3

    • (1)

      W Wejherowie właśnie drugi tunel pod torami budują, a włodarze Gdyni mówią, że pod Pucką to się nie da.

      • 23 4

      • Nic tylko jak sie napić cieplej wodki z tego powodu

        Wejo jest 500 lat na mapie polski i wybudowało tunel huurrraaaa ! To duzo lepiej niz Gdansk, 1000 lat a w 2016 przekopali martwą wisle. Mozna ? Mozna ! Wyprowadzamy sie do Wejherowa

        • 3 3

    • Powód jest oczywisty - Gdynia (finasowo) to bankrut (2)

      To nie wynika , że nie chcą ... po prostu nie mogą - nie mają kasy, są zadłużeni, nie mogą wystąpić o dotacje unijne, banki nie pożyczą. Dziwne że opozycja tego nie nagaśnia - może nie potrafią czytać danych finanasowych - powinni wziąc doradcę który wyjasni im poszczególne pozycje w budżecie - i czym one skutkują.

      • 16 3

      • żółte łapy znów produkuje setki postów (1)

        żółte łapy i brązowa smuga,
        taki romans posypany rublami i polany ruską wódką

        • 1 8

        • Wmawiaja Gdynie w ruinie

          Jak Kaczynski wmowił Polske .

          • 3 3

  • jednokierunkowa pomorska tylko w połączeniu ze strefą płatnego parkowania (3)

    inaczej będzie niestety więcej problemów niż korzyści.
    Dlaczego:
    Ponieważ gdyby się zrobiło strefę płatnego parkowania to automatycznie przychodnia swój wewnętrzny parking zrobi zamknięty dla petentów, żeby pracownicy nie ponosili kosztów. Taka migracja wbrew pozorom będzie bardzo korzystna dla mieszkańców.
    Przy ul. Pomorskiej staje większość pracowników przychodni - zajmują miejsca tak długo jak jest otwarta przychodznia tj. dłużej niż do 17stej, co oznacza że ludzie mieszkający na Pomorskiej po powrocie z pracy (16-17:30 i dłużej) nie mają wolnych miejsc gdyż zajęte są one przez pracowników przychodni. Petenci to nie problem - są - za chwile znikają - duża rotacja.
    Mieszkańcy chętnie zapłacą 30 pln / mc za parking (być może można dla 'niecentrum' zrobić taniej parkowanie płatne np. 20 pln w razie malkontentstwa... to naprawdę niewiele - a dzięki temu znacznie wzrasta prawdopodobieństwo znalezienia wolnego miejsca do zaparkowania przy ul. Pomorskiej - przede wszystkim dla mieszkańców (ale też dla pacjentów).

    • 13 4

    • Sam ze sobą to ustaliłeś ? (1)

      Mieszkańcy chętnie NIE zapłacą. Nie wiem skąd swoje wnioski wyciągasz. 30x12 to 360 na rok. Za to, że tobie się wydaje, że ludzie chcą zapłacić. 360x1000 osób to tylko 360000 do budżetu. A może tak 5000 osób ? 1,5 mln na czysto i za nic. Pięknie kombinujecie :)

      • 1 3

      • proste chodniki, załatane dziury na ulicach, mijanki itd

        widzę że nie jest problemem wydanie pieniędzy tylko obawa że miasto mogłoby zarobić... powiem tak spodziewam się że zarówno mijanki na nowogrodzkiej jak i chodniki na pomorskiej (i oby całych działkach bo strach am jeźdizić na rowercach, hulajnogach i rolkach) będą niebawem zrobione - dostosowane do jednostronnego parkowania itd... "za coś w końcu płacimy" czy też wg niektórych "(nie)będziemy płacić".
        Jedno pewne - nie będzie parkingów płatnych to będzie to wyglądać teraz tak:
        nowogrodzka zawalona, słupecka zawalona, wolności zapchana, warszawska napchana... nie wiem jakie jest inne wyjście - z przyjemnością się dowiem

        • 2 0

    • Janusz-majster

      dobrze gada, polać mu

      • 5 0

  • dlaczego trojmiasto.pl przy prawie kazdym artykule o Gdyni (2)

    pyta się o zdanie Ł. Piesiewicza z "miasta wspólnego"? Dlaczego redakcja lansuje nam tego gościa?
    A pomysł z płatnym parkowaniem na działkach leśnych to chory pomysł. Bo przypominam, jaka jest idea tego rozwiązania? Miało ono obowiązywać centrum miasta, a nie dzielnice typowo mieszkalne! Tak skonstruowana strefa płatnego parkowania niebawem całe miasto obejmie!

    • 16 3

    • a potem Rumię, Redę i Wejherowo!

      strzeżcie się!

      • 1 0

    • Bo nikt inny nie miał nic mądrego do powiedzenia?

      strefa płatnego parkowania powinna być też w niektórych miejscach w Orłowie i Redłowie.

      • 2 4

  • Garaz do wynajęcia przy Pomorskiej (3)

    Mam garaż do wynajęcia przy ul. Pomorskiej. Tel 884 074 064

    • 8 3

    • jestem chętny na zakup

      • 1 0

    • za ile ? (1)

      • 0 1

      • Garaz do wynajęcia przy Pomorskiej

        350

        • 0 1

  • (4)

    Na działkach leśnych większość to starsi ludzie mieszkają i całe szczęście że jeździ tu autobus bo sklepów na tej dzielnicy nie ma.A naprawdę ciężko podejść pod górę z zakupami.Wiem coś o tym.

    • 6 1

    • Forsa leży na ulicy! Ludzie, ludzie, pieniądze rozdają! Tylko brać! (3)

      Zdecydowanie popularniejsze powinny być tanie sklepy z dostawą do domu. Wtedy ludzie o wózku, o kulach, starzy i chorzy, mieszkający w takich trefnych stromych ulicach jak ten gdyński slums mieli by wygodę, a sklepy miały by ich forsę! Może jednostkowo, to nie był by majątek, ale stałość dochodu i dostaw kompensowało by to "z palcem".

      Teraz Piotr i Paweł, oraz bodaj Tesco dostarczają, ale oni celują w młodych, bogatych, leniwych z internetem i kartą płatniczą. I przez to niewiele zarobią, bo forsę mają rozproszeni samotni, starzy, chorowici i bez internetu, nie ufający kartom płatniczym, płacący drobniakami w Biedronkach i na bazarkach. Tacy Klienci powinni być hołubieni, móc zamawiać przez telefon, bo jak raz zaczną, pozostaną wierni wiele lat, bo niechętnie zmieniają przyzwyczajenia!

      A żeby to uprościć, pierwszy zakup równał by się dostarczeniu darmowego katalogu, który musiał by mieć stały niezmienny rdzeń repertuaru, a towary ponumerowane. Każda zmiana tego rdzenia = nowa rozsyłka katalogu, im rzadziej tym lepiej. A pełen katalog oczywiście on-line, ale to nie dla tych wykluczonych cyfrowo. Starzy ludzie kupujący w Oszołomie rodzynki i makaron na wagę, bardzo sprawnie wpisują numer towaru (bo cyfrę łatwiej przeczytać i zapamiętać) w wagę automatyczną i dają radę, trzeba tylko się DO NICH przystosować, a nie zmuszać Ich do przystosowania się do sklepu. Dwie dostawy tygodniowo za darmo, następne płatne, wymusiły by większe zakupy. Płatność przy dostawie, wolno sprawdzić i odrzucić co się nie spodoba, znana z góry suma, bo podana już przy zamawianiu, można płacić gotówką, można kartą, można by nawet jako zlecenie stałe w banku gdzie emerytura (tak placą czynsz i gaz!), dla szczególnie zaufanego sklepu, jak sklep zasłuży, po kilkunastu nienagannych dostawach :-) Za to czas dostawy w szerokich zakresach, staruszek chętnie poczeka, jak będzie miał pewność, że jest na co, więc jeden kierowca mógł by obskoczyć pół miasta.

      Nic nowego nie wymyślam. Np. w Finlandii cała wieś robi zakupy przez pocztę, ich wiejskie skrzynki pocztowe bywają większe niż budy dla dużych psów! Cała Grecja kupuje chleb na abonament dostawy do domu, ja my kiedyś mleko! Co więcej, jak trzeba więcej niż zwykle, zamawiają telefonicznie więcej i zostawiają drobniaki w siatce dla dostawców i nikt tej forsy nie kradnie! Potrzebne jest tylko zasłużyć na zaufanie, a elektronika i gadżety nie były by potrzebne!

      • 0 4

      • Głupiś i pewnie sam mieszkasz w slumsie...

        • 2 0

      • Akurat tak się składa że Działki Lesne są jedną z bardziej atrakcyjnych dzielnic. Bardzo blisko centrum a jednak na uboczu.

        • 2 1

      • Brawo za elaborat.Panie szanowny nie wiem i nie chcę wiedzieć gdzie pan mieszkasz,ale nie każdego stać na nowe mieszkanie.Mieszkam na działkach leśnych a nie w slamsie.Miłego dnia.

        • 2 1

  • procesjs (1)

    Procesja chodzi ulicami i jest dobrze, o co Wam chodzi? To jest nagonka Prl'owskich komisarzy ambulatoryjnych !!!

    • 2 2

    • A co ma piernik do procesji?

      • 1 0

  • (3)

    Obecnie aby z ul.Podlaskiej dojechać na ul.Szczecińską to muszę zjechać ul.Słupecką w dół, wjechać na ul.Warszawską i jechać nia do góry mijać równoległą ul.Podlaską. W ten sposób tylko zwieksza się ruch i generuje się korki na ul.Wraszawskiej. Ponadto jadąc do centrum Gdyni często stoję na światłach na skrzyżowaniu ul.Warszwaskiej i ul.Wolnosci, bo skrzyżowanie to blokowane jest przez skęcających z ul.Warszawskiej w ul.Wolnosci, no i w ten sposób nie można jechać w dół ul. Warszawskiej…. Czy nie lepiej na wjeździe w ul. Podlaską ustawić znak 'BĄDŹ UPRZEJMY NA DRODZE’ …. i pozostawić tę krótką ulice jako dwukierunkową, a co najwyżej jeszcze przed samym wjazdem do Gimnazjum Nr 2 położyć jeszcze jeden garb, bo często kierowcy tam pędzą a jest to wyjście/wyjazd ze szkoły. No i może firmy zlokalizowane w ‘Willi Barbara’ wjeżdżały by na parking tam usytuowany na zapleczu i w podziemiach tego budynku, bo po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul.Podlaskiej to zaczęli już parkować po obu stronach ulicy.
    A ponadto mam prośbę aby mieszkańcy Działek Leśnych posiadający garaże i miejsca parkingowe na terenie swoich posesji parkowali swoje samochody tam właśnie, a nie zastawiali i tak zatłoczone ulice.

    • 7 1

    • klamiesz! (2)

      To jest klamstwo !!!!

      • 0 4

      • Prawdę napisał.

        • 1 1

      • Przeciez kazdy wie, ze procesja daje rade tymi ulicami, o co chodzi do ?

        • 1 0

  • Wiczlino (1)

    Wiczlino do strefy platnego parkowania wchodzi od grudnia 2017, tyko po co?

    • 2 1

    • bo macie tam za dużo kasiory i trzeba Was doić!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane