• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • po co> (8)

    po co było budować a teraz oddawać? warszawa jak weźmie to nie odda!

    • 33 38

    • to ja wezmę sobie, od przybytku, no wiecie :D (1)

      • 5 1

      • a pozniej w pomaranczowej kamizelce bedziesz łatał dziure jak sie zrobi po zimie

        • 3 1

    • Gdynię też oddajcie

      I Bałtyk, a ludzi w euro-jasyr. Stocznię oddaliście to oddajcie jeszcze tlen i ustanowcie podatek od myślenia.

      • 8 8

    • (1)

      po co ... to sie nogi nocą pocą:P

      • 1 2

      • chyba tobie :P

        • 0 1

    • nie odda

      postawi mur na wjeździe!

      • 1 0

    • to może opłaty niech wprowadzą

      10zł od tira za jazdę do i z portu. Może problemu nie rozwiąże, ale na pewno zmniejszy. Oczywiście przy jednoczesnym wprowadzeniu zakazu poruszania się TIR-ów innymi okolicznymi drogami, żeby ruch nie przeniósł się do centrum.

      • 5 1

    • pocą to się giry nocą

      • 0 1

  • (32)

    Tak naprawdę turyści przypływający do Gdyni, nie mają co zwiedzać w tym mieście. Gdynia jest tylko przystankiem tranzytowym. Ich celem głównym jest Gdańsk i Sopot.

    • 104 101

    • nie do końca (26)

      Turyści z tych wielkich pasażerów byli w takich miejscach, że Gdańsk i Sopot też nie zrobią na nich najmniejszego wrażenia.

      • 21 15

      • Olo masz czałkowitą racje (25)

        Gdańsk robi wrażenie na turystach "jarmarcznych" a najlepiej gdyby POprzebierać ich mieszkańców za ludzi z poszczególnych epok.

        Gdynia ma turystom najwiecej do zaoferowania tylko inteligentnym, wrażliwym i kochającym estetykę.
        Niepowtarzalny w Świecie czysty i nie skalany modernizm. Wspaniałe lasy, niepowtarzalne IMPREZY, wysokiej klasy odpoczynek(SPA, odnowa biologiczna,...) świetną gastronomie, wspaniałych pomocnych mieszkańców

        • 24 40

        • hahahahahaahahahahahaha (15)

          o kurde - niech lekarz szybko zmieni ci medykamenty, przestają działać.
          Dawno takich bzdur nie czytałem...

          modernizm? O w morde, ale atrakcja - czemu miastoi tego nie wykorzystuje w zaproszeniach kierowanych do turystów. Kto by się oparł modernizmowi, szczególnie jak w piękny modernistyczny sposób tynk odpada z większości budynków. Lasy.. hmmm rzeczywiśca każde maisto powinno oferować własnie lasy, najlepiej z górami i jeziorami. Poza tym park krajobrazowy jest nieco większy niż tylko Gdynia. Wysokiej klasy odpoczynek ... o tak w mieście nie ma nawet jednego 5 gwiazdkowca - jest za to aż jeden 4 gwiadkowiec, podczas gdy w Sopocie i Gdańsku samych 5 gwiazdkowych hoteli jest 7. A wspaniali pomocni mieszkańcy to są szczególnie na Chylonii - pomogą ci stracic życie jak pójdziez pobiegać wieczorem...

          • 27 23

          • Obaj macie i nie macie racji (1)

            W Gdańskim Śródmieściu niestety śmierdzi, pijaczkowie zaczepiają ludzi. Wyspa Spichrzów na razie nie zachęca widokiem. A turystom właściwie pokazuje się tylko Śródmieście.
            W Gdyni natomiast dla turysty w zasadzie nie ma nic ciekawego oprócz pooglądania paru statków w porcie i spaceru nad morzem.
            Stosunkowo najlepiej moim zdaniem wypada Sopot. Chociaż tu w zasadzie dla turysty mamy tylko deptak i molo.

            Dłuższy pobyt w Trójmieście to dla turysty raczej strata czasu. Woda w zatoce nie zachęca do kąpieli. Także licytowanie się na ilość hoteli jest trochę bez sensu. A szkoda, bo potencjał jest OGRMNY, tylko ciągle marnowany.

            A i przez "turysta" rozumiem ludzi z caago świata, a nie tylko paru Polaków i Niemców, którzy jeżdżą do Trójmiasta głównie przez sentyment.

            • 25 4

            • jestem gdanszczaninem a zgadzam sie z toba

              jestem gdanszczaninem a zgadzam sie z toba gdansk to wlasciwie dluga i dlugi targ i spacer dlugim pobrzezem nad motlawa i nic wiecej sopot to deptak monciak a gdynia to statki i nic wiecej nie ma atrakcyjnego w trojmiescie. gdyby tak wzdluz motlawy podbudowac troche na wzor londyn nad tamiza troche ciekawch budowli z szkla i stali to bedzie bardziej interesujaco

              • 8 5

          • zwykły trep przez Ciebie przemawia. (11)

            Poruczniku, baczność!!! Czas na myślenie!!!!

            Ja mogę zrozumieć, że dla takich jak Ty wystarczy namiot, kantyna,.... no i ew, gdańskie bastiony, ale od normalnego inteligentnego człowieka, który tu przyjeżdża wymaga się więcej choćby w postrzeganiu architektury nowoczesnej. Wyobraź cobie poruczniku, że spotkałem na Skwerze Japończyków, którzy żywo interesowali się ST i to nie pobieżnie tylko naprawdę szczegółowo, również jaki odbiór jest społeczny tego budynku:))) Ochów i Achów nie było końca.

            • 9 12

            • no dobra (8)

              ale wyobraż sobie, że ja tu na długiej spotykam tylu japończyków co godzinę, że niedługo zaczne rozumieć ich język...
              A oni wcale nie są najliczniejsi...
              Poza tym umówmy sie. Ludzi z branży może interesować taka czy inna architektura, ale ilu turystów? Garstkę co najwyżej...

              • 10 4

              • Gdynia nie dla plebsu!!! (7)

                taki jest fakt i nic na to nie poradzimy. Gdynia jest prywatna i zamknięta dla biedniejszej części społeczeństwa - co zrobić? Też mogę ubolewać, ale mają Redę, Rumie, Bojano, Kosakowo, ostatecznie Gdańsk:))

                A jak osiągną tam sukces będą mogli zawsze się do Gdyni przeprowadzić. Turyści też pożądani z wyższym ilorazem IQ:))

                • 4 18

              • no i koniec dyskusji... (2)

                aha no brawo. Z takim podejściem rzeczywiście nie ma o czym rozmawiać - jednak zmień te leki i zamknij się sam w Gdyni. To nie powinno być specjalnei trudne bo i tak nikt się nią nie interesuje. Chciałem napisać żebyś wlazł w odbyt szczurowi ale niestety tam miałbyś więcej towarzsytwa niż turystów rocznie Gdańsku. Na szcęscie to obszerne miejsce, tylko nie byłbyś sam...

                • 4 9

              • "Chciałem napisać żebyś wlazł w odbyt szczurowi" (1)

                Widzisz tacy jak tY nie pasują do tego wspaniałego miasta. Żałuje, że władza nie ma tyle kompetencji i możliwości, aby takie PARCHY wyrywać z wspaniałej tkanki miejskiej, bo one przynoszą mu tylko ujmę i przez takich abnegatów bedzie na pewno mniej turystów.
                Dla takich jak tY poruczników powinny być tylko namioty na poligonie(BZOK) i bezwzględny zakaz opuszczania koszar!!!

                • 5 5

              • bezstronny tam nie wlezie, bo go już zalizał

                • 0 1

              • Bezstronny: chyba powinieneś przeprosić mieszkańców miast, które wymieniasz bo się zachowałeś jak małomiasteczkowy gburiszcze (2)

                Mieszkam w Gdyni i wstyd mi za takie durne komentarze jak Twój powyżej.

                • 7 2

              • "dla biedniejszej części społeczeństwa" (1)

                a co tak nie jest?
                - jeśli uważasz inaczej, jesteś po prostu zakłamany a może niedoinformowany.
                - Porównaj sobie ceny działek?
                - mieszkań?
                - czy nawet wyżywienia?
                Zawsze tak było. Tylko ja jako bezstronny to mówię w oczy, a Ty kamuflujesz.
                Temu nie jest winien ani prezydent Szczurek, czy bogatsza część mieszkańców Gdyni. Tak dyktuje RYNEK!!! Władza samorządowa te dysproporcje próbuje wyrównywać, ale na to nie ma kasy. Widzimy co dzieje się na Pekinie i innych "ogródkach", które chluby miastu z marzeń nie przynoszą:)) A i turyści lepiej gdyby je omijały szerokim łukiem:))

                • 1 10

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

            • Ale na taras widokowy dla MIESZKAŃCÓW nie mogli wejść, hehe.

              • 5 2

            • głupoty wypisujesz

              Od turysty się czegoś wymaga? Nie, to turysta wymaga.

              A co do tej nowoczesnej architektury w Gdyni. Co takiego Gdynia ma ciekawego? ST? Dwa ciemne molochy, które "och achują" chyba tylko osoby, które nigdy nie widziały żadnych innych wysokościowców. Przecież ST są po prostu brzydkie i nie przypominają tych świetnych poczatkowych wizualizacji. Gdynia poza Skwerem Kościuszki i klifami na Orłowie faktycznie nie ma wiele do zaoferowania "przeciętnemu" turyście. Ma oczywiście dobre teatry itp. Ale jaki "przeciętny" turysta jeździ zwiedzać teatry. Imprez okolicznościowych typu Heineken nie biorę pod uwagę, bo to nie są stałe atrakcje Gdyni.

              • 5 5

          • MODERNISTYCZNY SZPITAL Z MODERNISTYCZNĄ FARBĄ ODLATUJĄCĄ PŁATAMI

            • 9 3

        • Zero ścieżek rowerowych, ulice bankową, pustki w mieście po 20, budy na skwerze, zakaz picia piwa na plaży (6)

          Taka jest twoja gdynia. Zalizałeś już otwór Szczurkowi?

          • 9 7

          • (5)

            sciezki rowerowe mamy,
            wczoraj jezdzilem wiec nie pierd....

            • 5 5

            • to se pojeździłeś, hehehe. Chyba nie wiesz, co to są ŚCIEŻKI ROWEROWE W MIEŚCIE (4)

              FAKT, CHYBA ZA GDYNIĘ NIE WYJECHAŁEŚ W SWOIM GÓWNIANYM ŻYCIU

              • 5 2

              • CHYBA ZA GDYNIĘ NIE WYJECHAŁEŚ W SWOIM GÓWNIANYM ŻYCIU (3)

                tak sie składa chłoptasiu, że Gdynianie to ludzie-obieżyświaty - zawsze tak było.
                Nie jest przypadkiem, że właśnie w Gdyni są KOLOSY.

                A prezydent Szczurek jako najlepszy włodarz w Polsce daje wspaniały przykład kultur, którego zazdrości cały kraj - wybierz się na któraś z imprez np. ostatnio w hali Gdynia jaka muzyka czy literomania ?

                Tylko taki prymityw jak ty co o tym może powiedzieć. Nawet leśne ścieżki ma najlepsze, o czym informował Newsweek

                • 2 6

              • zgadza się

                pewnie że gdynianie to obieżyśiwaty - każdy stamtąd spier..la tak szybko jak może i byle dalej...

                • 1 0

              • Jestem jednym z laureatów Kolosów i potwierdzam opinie o beznadziejności i braku pomysłu na drogi rowerowe w Gdyni (1)

                Wystarczy na Kaszuby i do sąsiednich miast pojechać, by zobaczyć, że wszędzie robią drogi rowerowe- Kościerzyna, Kartuzy, Rumia, Kosakowo,- moje codzienne trasy treningowe, o Gdańsku nie wspominając z ich swietnymi incjatywami. Gdynia jawi się jak miasto sprzed dwudziestu lat. Naprawdę w porównaniu do miast zachodnich to bida z nędzą. Widać brak wizji włodarzy. Pijar za to rozdmuchany, a tak naprawdę Gdynia umiera.

                • 0 2

              • "o Gdańsku nie wspominając z ich swietnymi incjatywami."

                to dlaczego tam się jeszcze na Kaszuby nie przeprowadziłeś czy do w.w.-go?

                • 0 0

        • Zwłaszcza, że taki przyjazdny to idzie do lasu... (1)

          • 2 0

          • a zebyś wiedział

            bo u arabusów takich wspaniałych z ścieżkami rekreacyjnymi, ławeczkami i całą infrastrukturą nie ma. A rezerwat leśno przyrodniczy na Polance Redłowskiej z armatami to już full wypas

            • 2 3

    • do gdanska i sopotu dodalbym jeszcze malbork

      bo wyglada to tak ze gdansk i malbork zwiedzaja,a w sopocie odpoczywaja

      lubie gdynie, ale to prawda, ze tu turyscie nie zostawiaja swoich pieniedzy.

      chyba ze zorganizuja operera i tall ships.. wtedy rangi tych imprez przytlaczaja wszytko przyklad z przed roku gdzie w wekend blo ok 3mln turystow.

      • 15 0

    • Sopot może....

      Sopot może tak (bez tej makabry z ostatnich 4 lat)ale Gdynia jest lepszym miejscem do podziwiania przedwojennej architektury niż Gdańsk. Gdańsk z tymi makabrycznymi nowo powstającymi hotelikami i pseudo stylizowanymi kamienicami to makabra . Jak można budować takie klocki w mieście które chce uchodzić za turystyczna atrakcje.....?

      • 8 8

    • Gdynia - Wenecja (2)

      I dlatego Gdynia potrzebuje dobrego połączenia z Wenecją (!). Lotnisko w powijakach, to może autostrada?

      • 1 0

      • i ateny (1)

        • 0 0

        • jednak Wenecja

          Nawiązałem do Wenecji, bo "chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji".
          Jasne, że Gdyni potrzebna szybka droga do Wenecji. Chyba tej na Pałukach.

          • 1 0

  • w wekend byłem w Gdyni i z przerażeniem patrzyłem na ilość samochodów (25)

    na skwerku, kierowcy wjeżdżali na chodniki, parkowanie na przejściach dla pieszych, gdziekolwiek wolne miejsca to stały auta, ogólny bałagan i wdychanie spalin na każdym kroku, nie wiem czy nie powinno się ograniczyć wjazdu aut na skwer w dni wolne od pracy?

    • 141 14

    • DARMOWA KOMUNIKACJA MIEJSKA (18)

      Problem leży w tym że większość ludzi jest zacofana. Samochód nadal uchodzi za najlepszy środek komunikacji w dodatku element szpanu.Od przeszło 100 lat niewiele się zmieniło w sposobie korzystania z tego pojazdu. Potrzeba odważnych polityków którzy ograniczą ilość auto w mieście. Wpierw należy jednak wprowadzić obowiązkowy podatek na komunikację miejską. Mieszkańcy nie będą musieli kupować biletów, komunikacja będzie "darmowa". Dopiero wtedy znaczna część kierowców zrezygnuje z aut. Jest jednak jeden warunek. Komunikacja miejska musi być lepiej zorganizowana (większa ilość pojazdów, częstotliwość kursowania, możliwość szybkiej przesiadki) .Nie ma innego wyjścia jak inwestycje w masową komunikację miejską.

      • 10 11

      • To komunizm! (11)

        Dlaczego ma być "za darmo"? Niech płaci ten, kto korzysta, a nie wymyślasz jakieś "krzywe" podatki. Kierowcy już płacą dość podatków. Chętnie bym sobie pojechał komunikacją miejską, ale jeśli z domu do Skweru Kościuszki podróż zajmie mi 1,5h, a samochodem 40min, to nic dziwnego, że wolę samochód, którym szybko mogę się przemieścić w kilka dodatkowych miejsc. Niestety nasza komunikacja jest źle skorelowana, w niektórych porach za rzadko kursuje, stoi w korkach itd. To są rzeczy do zmiany, a nie jakieś darmowe bilety dla jednych grup kosztem innych grup.

        • 12 2

        • (10)

          Nie wszyscy korzystają z autostrad a na budowę ich płacą wszyscy. Ba sponsorujemy różnym prywaciarzom budowę autostrad.Więc nie pisz o komunizmie. Jeśli dzisiaj nie wprowadzi się powszechnej i darmowej komunikacji miejskiej (obowiązkowy podatek) to za kilka lat wszyscy staniemy w jednym wielkim korku. Wiele miast w USA, Wielkiej Brytanii czy Korei Południowej wydało miliardy dolarów na budowę i modernizacje dróg w mieście. I co? Nic, jak były korki tak dalej są. Po prostu ludzie zawsze będą woleli pojechać autem, niż komunikacja miejską gdy będą musieli czekać na przystanku i płacić za bilet. Przyjrzyj się autom jeżdżącym po mieście. Ile zazwyczaj osób siedzi w samochodzie? Jedna osoba. Wydaje się kupę kasy na transport który jest nieefektywny, nie mający nic wspólnego z ekologia i drogi. Gdyby 120 lat temu myśleli tak jak niektórzy dzisiejsi kierowcy to zamiast samochodów na ulicach jeździłyby furmanki. A proszę czytać ze zrozumieniem. Darmowa komunikacja nie oznacza bezpłatna. Po prostu zamiast biletu płaci się roczny podatek. Wygoda, niski koszt i oszczędność czasu.

          • 2 8

          • do komunisty (1)

            ile trzeba mieć lat, żeby nie rozumieć, że to co jest "darmowe" schodzi na psy i nie nadaje się do użytku ? (patrz: opieka zdrowotna/edukacja)

            • 2 2

            • Zapłać za bajpasy w prywatnej klinice.

              • 0 0

          • ale ty serio mowicz czy tylko zartujesz?

            • 1 1

          • "Darmowa komunikacja nie oznacza bezpłatna" (2)

            sluchaj, dam ci darmowe mieszkanie, 112 m2, wielki kack, z 2 miejscami w garazu, ale mi za nie zapłac, powiedzmy 2.500.000 PLN OK ?

            • 3 1

            • (1)

              Nie lubię Gdyni. Poza Skwerem Kościuszki nie ma nic ciekawego. Może dlatego że to miasto wybudowali Polacy. Zawsze wrażliwi, obrażeni i bez wizji.

              • 2 1

              • Widać to na pocztówkach. Znalezienie na poczcie, w kiosku, czy gdziekolwiek

                indziej gdzie sprzedaje się pocztówki, takiej na której nie ma nic z ze Skweru Kościuszki jest prawie niemożliwe. Raz po długich poszukiwaniach znalazłem taką, która zawierała wyłącznie architekturę. Konkretnie, Teatr Muzyczny. Inna zawierała kilka zdjęć budynków. Ale też niestety plażę. Nic tylko Skwer Kościuszki i okolice można kupić. Czasem widok portu z samolotu.

                • 1 0

          • (3)

            Właściwie moi przedmówcy już Ci odpowiedzieli, ale dodam jeszcze, że system finansowania komunikacji miejskiej przez wszystkich dla wybranych (tych, co jeżdżą) nie jest sprawiedliwy i już. Czy Ty płacisz za moje obiady? Nie płacisz, sam płacę, więc dlaczego ja mam płacić za to, że Ty chcesz jeździć autobusem.
            Moim zdaniem komunikacja może być dochodowa, ale ludzie muszą mieć jakąś korzyść z korzystania z niej, a nie na zasadzie zapakowania wszystkich siłą do autobusów, bo pan X uważa, że pozostali mają jeździć autobusem, a nie swoim samochodem. Po to mam samochód, żeby nim jeździć i to ja decyduję, czy to jest za drogie, czy nie. I jak będę chciał, to będę nim sam jeździł, a jak zechcę, to podwiozę kolegów.
            I - moim zdaniem - najważniejsze, jeździłbym komunikacją miejską, gdyby była w stanie dowieźć mnie porównywalnie szybko, co mój samochód, ale niestety zarówno obecna sieć połączeń, jak i fakt, że autobusy stoją w korkach, powodują, że autobusem jechałbym do pracy ponad godzinę, a samochodem 20min. Oczywiście można powiedzieć, że co to jest 40min różnicy, ale w obie strony to jest 80min, a jeśli przemnożysz to przez 252 dni robocze, to otrzymasz 336h straconego czasu, czyli 14dni. Czyli czas spędzony w autobusie kosztowałby mnie rocznie połowę mojej miesięcznej pensji (zakładając, że czas zaoszczędzony poświęcę na pracę). Oczywiście, mogę czytać książki w podróży, mogę uczyć się języków słuchając mp3, ale wracamy do kwestii, że to ja decyduję, jak zagospodaruję swój czas. A ja decyduję, że mi szkoda tych 80 min dziennie na autobusy.

            • 1 1

            • i właśnie dlatego nic się w tym kraju nie zmieni (2)

              bo każdy myśli tylko o własnej dupie...
              A gdyby większość przesiadła się na autobusy, zniknęłyby korki i autobusy jeździłyby szycbiej. Tylko że autobusem nie da się "przykozaczyć".

              • 2 2

              • a czemu od razu niemiło (1)

                Wyjaśnił Ci dlaczego woli samochód, ja się podpisuję, a Ty od razu obrażasz, z kimś mi się to kojarzy- kwa,kwa. Skoro traktujesz samochód do kozaczenia to Ci gratuluję. Akurat mam taką pracę, że się kilka razy w ciągu dnia spotykam z Klientami w różnych miejscach w Trójmieście, jeżdżąc komunikacją, straciłabym kontrahentów, nie podpisałabym umów, nie dostała prowizji i jeszcze by mi zabrali podatek na komunikację.

                • 0 1

              • Czy ktoś mówił że ktoś zabroni Tobie jeździć samochodem? Jeśli potrzebujesz auto do pracy to na tym skorzystasz. M
                Będą mniejsze korki. Głownie chodzi mi o osoby które mają dobre połączenie z miejscem pracy a korzystają z samochodu. \Czyli przemieszczają się z pkt. A do B.

                • 0 0

      • czas to pieniadz. jezeli autem jade z wielkiego kacka do pracy w centrum gdyni (2)

        15 minut , a komunikacja miejska 45 (liczac dojscie) + gratis smród, szarpanie kierowcy i tłok, to o czym my w ogole mówimy ? godzina czasu w plecy dziennie. sory, to nie jest zacofanie ludzi, tylko zacofanie miasta i jego komunikacji. przejedź sie np. do berlina albo hamburga to zroumiesz o czym mowie.

        • 4 3

        • Czytaj z zrozumieniem. Przeczytałaś dokładnie mój tekst. Wątpię. Aby system zadziałał trzeba wpierw usprawnić komunikację miejską. Napisałem o tym wcześniej.

          • 0 0

        • W Dublinie ludzie zostawiają samochody na parkingach przy stacjach kolei miejskiej i przesiadają się do pociągów.

          • 0 0

      • wiesz co, wprowadzmy obowiazkowy podatek na zywnosc - nie bedziemy musieli (1)

        kupowac, bo bedzie "darmowa"; jednak najlepiej od razu przeprowadz sie na stale do Korei Polnocnej - tam znajdziesz prawdziwy raj i podatny grunt dla swoich tworczych pomysłow

        • 2 3

        • Rozumiem że Belgia to komunistyczny kraj. Tak samo jak i Szkocja która przypatruje się uważnie niektórym belgijskim miastom które opodatkowały mieszkańców i wprowadziły darmową komunikację. Taki system zadziała pod warunkiem większej ilości pojazdów komunikacji miejskiej - możliwość przesiadek bez czekania. Ale kto z Was to zrozumie? Zwolennicy PIS i PO są niereformowalni.

          • 0 0

      • Każdy kto ma przy sobie dowód rejestracyjny pojazdu powinien jeździć komunikacją za free;)

        • 0 0

    • A ja bylam w 2 weekendy w Poznaniu i we Wrocławiu i to co tam zobaczyłam i

      przezylam na ulicach uswiadomiło mi, ze jazda po Trojmiescie, nawet w korkach, to czysta przyjemnosc.

      • 9 1

    • a parking (1)

      za Gemini wolny, bo płatny

      • 7 0

      • przy tak bandyckich stawkach jakie podali mają to co mają

        wkurza mnie to, że nie parkuję tam gdzie zawsze, ale ktoś to dzierżawi a Gmina wydała pozwolenie na płatny parking i tyle.

        Biznes - wolny kraj

        • 3 0

    • co więcej, bezkarne parkowanie na zakazach.

      • 0 0

    • problem który należałoby ograniczyć to nadmiar taksówek

      ile razy ja jestem na Skwerku, nie ma gdzie zaparkować bo "królowie szosy" spod znaku taxi obstawiają oba pobocza o każdej porze dnia i nocy. Nawet przejścia dla pieszych czasem nie oszczędzą. Ulicę traktują jak deptak, zostawiają drzwi otwarte i spacerują sobie wte i wewte, rzucając bluzgami. Panowie, jeśli to czytacie - macie swoje postoje i trzymajcie się ich. Przez obstawienie całej długości ulicy klientów naprawdę wam nie przybędzie, tylko sobie i innym przysparzacie w ten sposób nerwów. Swoją drogą miasto też mogłoby zrobić z tym porządek, bo taksówki zajmują miejsca w strefie płatnego parkowania i zmniejszają zysk z parkomatów.

      • 0 0

    • izzis

      Skwer w samochodach- i co z tego!Łazić i tak jest gdzie, chociażby deptak po środku ulic, a gdzie się ludzie parkować mają jak parkingów nie ma? A teraz wyobraźmy sobie zamknięcie skweru: samochody na całej Świętojańskiej,10 lutego i we wszystkich uliczkach zaparkowane po brzegi, a na Skwerze troszkę chodzących ludków. Wizja przednia, brawo!

      • 1 0

  • Kiedy w Polsce zacznie się budować raz a dobrze?? (8)

    Po co budować z założeniem, że po roku trzeba będzie przeprowadzać roboty modernizacyjne z milionowymi wkładami finansowymi??? Kto zarazbia na takiej fuszerce? Przecież tak powstaje zamknięte koło!!

    • 58 13

    • (3)

      Bylejakość to nasza cecha narodowa.
      Najlepiej wychodzi nam modlitwa, machanie szabelką i maszerowanie z ziemi polskiej do Wolski.

      • 28 8

      • (2)

        Idź leczyć swoje kompleksy gdzie indziej!

        • 3 12

        • on nie ma, ale ty za to wyraźnie masz kompleks (1)

          i to duuuuuuży, wpadnij do mnie na wizytę

          • 10 3

          • Do niego nie wpadaj...on udaje że jest Psychiatrą

            • 3 0

    • jakbyś nie zauważył to remontuje się "starą" część Estakady Kwiatkowskiego

      • 7 3

    • stara częsc estakady powstała ponad 30 lat temu i jej remonty sa konieczne- to jednak most po którym codziennie przejeżdza setki tirów- nic nie jest przecież niezniszczalne

      • 12 4

    • trasa kwiatkowskiego jest juz leciwa, wiec wymaga remontow.

      nie narzekajcie, jak nie myslicie lub nie wszytko w swoim myslaniu uwzgledniacie, bo jeden z drugim tworzycie zamet.

      • 2 1

    • nigdy, bo to się nie opłaca. Nowe zlecenia, prowizje, itp.

      do szkoły nie chodziłeś?

      • 1 0

  • Rowiązanie - szlaban i opłata (1)

    i po kłopocie - komu nie pasuje - mozna dojechać na około przez pogórze , żelistrzewo lub wpław

    • 28 19

    • Święta racja. Problemem są nie samochody osobowe, lecz TIR-y,

      bo za samochody osobowe powinno płacić miasto (droga w aglomeracji jak każda inna), ale za wykorzystujące trasę wielkie i ciężkie TIR-y należy się kasa dla miasta (bądź co bądź firmy transportowe nie zawsze pochodzą z Trójmiasta, a nawet te trójmiejskie tylko parę % CIT-u tutaj zostawiają). Wtedy nie byłoby potrzeby wprowadzania eurokomunizmu do modelu gospodarczego. Jak tak dalej pójdzie, to Polska będzie dorzucać się głównie do korytarzy transportowych nie mających z Polską nic wspólnego, bo właściwie jedynym korytarzem z prawdziwego zdarzenia jest w Polsce właśnie korytarz morsko-drogowo-kolejowy przez Trójmiasto (są też inne pośledniejsze).

      • 0 0

  • Może miasto wreszcie zacznie remontować drogi w mieście a nie gdybać (1)

    Coraz w gorszym stanie są drogi w naszym mieście :(

    • 32 15

    • Właśnie remontują i rozbudowują, stąd tyle korków w aglomeracji.

      • 11 1

  • Trójmiasto robi się zaściankiem :/ (2)

    Fatalny stan dróg dojazdowych, fatalna kolej i jak tu inwestować jak wszystkie drogi prowadzą do zakorkowanego Trojmiasta

    • 20 29

    • i fatalny twój komentarz

      • 5 1

    • Sporo dróg sie buduje i jeszcze więcej jest w planach...

      Linia kolejowa GdyniaW-wa jest praktycznie budowana od początku... nie jest tak źle, po prostu musimy gonić bo jesteśmy w tyle, na powierzchni się utrzymujemy ale fakt że trzeba robić trochę więcej

      • 2 0

  • Juz jest zadłużona.. (6)

    po uszy Gdynia to i szuka oszczedności. A będzie ich coraz więcej szukać...

    • 35 15

    • Pozyczac (2)

      kase jest latwo z oddaniem duzo gorzej , tylko ten co pozycza zadnych konsekfencji nie poniesie a placic beda mieszkancy Gdyni , Szczur zastanow ty sie chlopino troche , moze juz za dlugo na tym foteliku?????

      • 4 4

      • NIECH ZBUDUJĄ JESCZE DWA LOTNISKA DO KTÓRYCH TRZEBA BĘDZIE DOPŁACAĆ (1)

        • 4 3

        • Nie płacz...nie doplaciłeś jeszcze złotówki do zadnego z nich

          • 2 1

    • ale czy jest w tym coś złego? (1)

      O wiele lepiej jest wydawać czyjeś(kredyt) pieniądze niż czekać aż uzbierają się własne które na nic w tym czasie nie pracują - tą zasadą rządzi sie ekonomia całego świata - Kredyt to nic złego, Kredyt to nie pożyczenie kasy od sąsiada, Kredyt to nie wstyd, Kredyt oznacza Inwestycje.

      • 2 3

      • Budżetówka powinna mieć zakaz brania kredytów, bo i ile prywatne przedsiębiorstwo umie dobrze ocenić opłacalność wzięcia kredytu, to w to, że w budżetówce tego zrobić nie potrafią jest oczywiste.

        • 3 1

    • O ile mi wiadomo, z bieżącym poziomem zadłużenia nie jest jeszcze tak tragicznie

      (w porównaniu z innymi miastami, które nierzadko dobiły do 60% dochodów).
      Problem polega na tym, że sieroty po upadłej Stoczni Gdynia właśnie utraciły prawo do zasiłku (czyli teraz przechodzą z garnuszka Skarbu Państwa na garnuszek lokalnej pomocy społecznej), a właśnie poleciało następnych kilkaset osób z lewie ciągnącej Stoczni Marynarki Wojennej. Z przemysłu stoczniowego w Gdyni pozostały jedynie maleńkie (choć dość prężne) stocznie, które jednak nie dają tylu miejsc pracy (oczywiście w dłuższej perspektywie dobrze, że niewydajne stocznie upadają, zwłaszcza że sytuacja, w której w stoczni rządziła "Solidarność", a ubezwłasnowolniony prezes był marionetką, była anty-edukacyjna).
      Miasto stara się przenieść ciężar finansowania inwestycji ponadregionalnych na państwo lub eurosojuz, a jednocześnie rezygnuje z fajerwerków, na które i tak już sporo wydało (Hala, oba stadiony etc.)

      • 0 0

  • ooooo (6)

    autobusu nie umia zalatwic a co dopiero kawelek drogi. ale inwestycja nie dawno skonczyli a juz do remontuuu. od polska technologia , a na ruskich sie sadza z motyka.naprawde to sa jaja gdyncy kosynierzyyyyy. pewnie niech europejczycy placa jak mozna ich wyrolowac

    • 12 21

    • (4)

      co to jest "UMIA"?? lepiej weź się za naukę (chociaż koniec roku się zbliża - warto nawet ostatnie dni poświecić na dokształcenie)...

      • 9 4

      • (3)

        czep sie mala tramwaju ucz swojego burka pisze jak lubie

        • 2 8

        • ale urwał

          • 1 0

        • masz pełne prawo (1)

          z resztą, w pewnym sensie podziwiam takich ludzi jak Ty. Nie wstydzisz się przekazywać swoich poglądów. Mimo świadomości, że sposób,w jaki piszesz naraża Cię na śmieszność i posądzenie o bardzo niski iloraz inteligencji (inaczej - jest prawie pewne, że ludzie czytający Twój tekst mają Cię za idiotę) i tak z uporem muchy uderzającej w szybę będziesz próbował przekazywać swoje myśli dalej. Nie mam pojęcia skąd w Tobie taka niczym nie uzasadniona pewność siebie, ale głęboko wierzę, że takie oszołomy też są światu do czegoś potrzebne. Pozdrawiam

          • 1 1

          • polski innteligent

            wasz smiech mam gleboko to moj najwiekszy problem ze sie smiejecie. a zkogo polacy sie nie smieja??? wszystkich maja za idiotow a sami sa najbardziej lubianym narodem w europie , twoja opinia i rady mi nie sa pridatne.one sa akceptoowane u takich hipokrytow jak ty, ale ciebie musze tez docenic wole hipokryte od cynika, bo ty to masz swoj teorie poglad typowo polski

            • 0 0

    • Pan Radosław panikuje

      • 0 0

  • Porządek a remont to dwie różne rzeczy ... (1)

    Remont remontem ale sterty piasku przy krawędziach i na poboczu oraz śmieci i brud to kol. Szczurek moglby zauważyć ! , i kazać swoim podwladnym posprzątać !!!, chodzi o nowy odcinek między Morską a obwodnicą . Od nowości napewno nie byl sprzątany !...

    • 24 4

    • Masz tak przyciemnione szyby (w tym cholernym golfie) ze nic nie widzisz.

      Oj Zenada, chlopie..

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane