• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia pyta o lokalizację buspasów

Patryk Szczerba
6 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte. Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte.

Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.



Czy Gdyni potrzebne są buspasy?

Dwa odcinki przeznaczone dla kierowców autobusów i trolejbusów powstaną na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni(1,5 km) oraz Morskiej na odcinku od Zakrętu do Oksywia do Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (300 m). W ramach inwestycji o wartości 39 mln zł powstanie też 21 zatok autobusowych i przybędzie 30 nowych autobusów. 16 mln zł na roboty i zakupy pojazdów będzie pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.

O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.

Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni - Działdowska zobacz na mapie Gdyni w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada zobacz na mapie Gdyni - ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska zobacz na mapie Gdyni - przystanek dworzec zobacz na mapie Gdyni.

Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, 10 lutego zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.

- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.

W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.

- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.

W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdyni


Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • Żadnych buspasów czasem nie robić proszę! (26)

    Bzdura.

    • 142 93

    • (23)

      Twoje życie to bzdura.
      Bus pasy przede wszystkim na Morskiej w 2 strony oraz Wielkopolskiej, najlepiej całej długości również w dwie strony.
      Przydał by się również w godzinach szczytu na Wieśniewskiego, ale tam raczej nie ma aż takiego ruchu co Morska i Wielkopolska.

      Osobiście nie poruszam sie autobusami poza sezonem zimowym po opadach śniegu, ale jeździłem i widziałem co się dzieje, czasem lepiej było wyjść i pieszo iść, zwłaszcza na Morskiej

      Negatywne komentarze będą pisane przez osoby które wożą swoją d*pe golfem II, a do autobusu wsiadają tylko jak im zabraknie paliwa i to pewnie na gapę. Tak więc nie wypowiadać sie ćwoki.

      Na Władysława nie ma takiego ruchu, ale są 3 pasy więc również jestem jak najbardziej na tak !

      • 37 49

      • Tak dla buspasów! (10)

        Buspas powinien znajdować się na całym ciągu Chwaszczyńska-Wielkopolska-Zwycięstwa-Władysława IV-Wiśniewskiego. Buspas może być zlokalizowany na ulicy Morskiej choć 100 razy bardziej wolałbym gdyby miasto zamaist niego zainwestowało w SKM co 5 minut z Cisowej oraz zapewniło wspólną taryfę ZKM-SKM!

        • 25 21

        • Do minusujących: Możę wy lubicie stać w korku w swojej blaszce.... (9)

          ale dajcie normalnym ludziom dojechać komunikacją miejską do centrum. Tworzycie korki, blokujecie autobusy i jeszcze nie chcecie pozwolić na buspasy....

          Cały cywilizowany świat opiera się na priorytetach dla komunikacji zbiorowej. Niestety horda kierowców GKA GWE GDA GKS oraz GA GD z przedmieści dyktuje ludziom żyjącym w centralnych dzielnicach Trójmiasta swoje warunki.

          • 20 28

          • Rada (1)

            Ludzie piszący że jeżdżą autobusami bo to jest lepsze od własnego auta.Powini sprzedać swoje mieszkania i zamieszkać w noclegowni bo tam jest taniej,ekologicznie i mniej miejsca będą zajmować! Być żalem i ekoterorystą to jest modne.

            • 17 15

            • widzę po minusach

              że prawda w oczy kole...

              • 1 1

          • ty bucu (5)

            Co rozumiesz przez"normalni ludzie dojeżdżających do pracy"? To ty jesteś nienormalny bo sie kisisz w zbiorówce zamiast zorganizować sobie własny środek transportu. Poza tym kto ci dał prawo osądzania że ty pracujesz a ludzie z samochodów to nieroby.

            • 11 7

            • (4)

              Długość autobusu 25metrów pojemność 100 osób
              długość samochodu 5 metrów pojemność 5 osób
              w 80% pojazdów jedzie jedynie kierowca co daje nam jakieś z odstępami 500metrów na jednym pasie i 250m na dwóch...
              Nie jesteś pragmatykiem ;)

              • 4 10

              • wystarczyło wkleić to

                2.static.s-trojmiasto.pl/zdj/c/9/131/920x0/1317385-W-Lodzi-podczas-Tygodnia-Zrownowazonego-Transportu-przeprowadzono-symulacje-pokazujaca-ile-przestrzeni-zajmuje-40-samochodow-45-rowerzystow-i-jeden-autobus-zdolny-pomiescic-razem-wszystkich-prowadzacych-auta-i-rowery.jpg

                • 5 3

              • (1)

                zanim coś napiszesz weź się dokształć, autobusy są produkowane w długościach 10m, 12m, 15m i 18m z czego 18metrowe to przegubowe jakbyś nie wiedział.

                • 7 0

              • mniejsza o długość autobusu zasada jest prosta im większa metropolia tym mniej wydajny staje się transport indywidualny...
                (a są też dwu-przegubowe autobusy o długości 25metrów więc sam sprawdź zanim coś napiszesz ignorancie i pewnie też i u nas się kiedyś pojawią ;)

                • 1 1

              • ciekawe ile ludzi będzie jeździć autobusami zapakowanymi do 100osób

                Trzeba zrozumieć że ludzi jeżdżących samochodami, należy zachęcić punktualnością, i względną wygodą dojazdów, a nie odstraszać bus pasami.
                Komunikacja nigdy nie będzie konkurencyjna dla dojazdów indywidualnych jeśli np wychodząc na przystanek na którym o 7.40 powinien być autobus czekam na niego 15 min mimo że kursuje co 7 (Rka na wielkopolskiej), potem kiszę się do centrum jak sardynka i nie chodzi o miejsce siedzące, ale o jakieś poczucie prywatności, i miejsce gdzie mogę się odwrócić/oddalić np od osoby nie dbającej o higienę, albo ujadającego dziecka.

                • 4 0

          • żadne bus pasy nie pomogą jak autobusami i trolejbusami jadą p..dy które nie umieją z tych pojazdów korzystać i nawet przy pustej drodze łapią kompromitujące spóźnienia.Niech z tej j..nej Warszawskiej da się wyjechać za jednym zamachem a nie na dwie zmiany świateł prawie po 2 minuty to nie trzeba będzie żadnych z****nych bus pasów.Śmieszne propozycje 10 lutego Wójta Radtkego podrzędne ulice na których nigdy nie ma korków to samo Władysława IV widział tam ktoś kiedyś korki?Gdynia to wiocha a nie miasto jak taką wiochę porównać z Warszawą np korki w Gdyni to jest nic w porównaniu do innych miast no ale okazja do wywalenia kasy jest

            • 3 0

      • Chyba ty jesteś bezedurą. Nie jeździsz chyba po gdyni skoro twierdzisz takie herezje. (1)

        Sam jesteś na gapę czyli ćwok szalbierz i wozid*pa golfem ii. Nie ma ruchu na którego wladysława ? Jagiełly czy łokietka? Bo na tego władysława jest ruch.
        no ale jak się raz na rok jedzie do miasta w zad*pia to tak jest że się "wie" to nie buspasy uleczą korki.

        • 5 11

        • Mieszkam w Centrum więc jeździć do miasta jakoś nie ma sensu bo w nim mieszkam, samochodu nie posiadam, tylko motocykl, dość duży bo turystyczny, więc przeciskanie się środkiem tylko możliwe jak puszkarze ogarną się i rozsuną.

          Resztę czasu poruszam się rowerem, samochodem już się nie poruszam gdyż traciłem zbyt dużo czasu na dojazd do pracy, szybciej poruszam się rowerem, wiec auto sprzedałem, a w zimę poruszam sie autobusem jeśli spadnie śnieg.



          Władysława IV ośle, nigdy prócz podczas imprez masowych nie jechałem tutaj w znaczącym korku w porównaniu do Morskiej czy Wielkopolskiej.



          A i s**** na te twoje korki, stój sobie dalej w tym Golfie w korku, ale przez to że jedziesz sam w golfie jak i 10k innych osób stoi całe miasto, w tym autobusy, młodzież do szkoły i starsze osoby nie wiadomo gdzie, jak dla mnie stój sobie w tym korku nawet 4h dziennie, ale niech autobus z ludźmi egoisto durny przejedzie sobie dalej bez korków swoim pasem skoro poruszają się autobusem zamiast pojedyńczo autem.

          Nie nie pieprz głupot że jak ich nie stać to ich problem, bardzo dużo osób z mojej pracy jeździ do pracy autobusem, na szczęście są ludzie bardziej myślący niż ty.



          Wracaj do swoich Kartuz, znajdź tam robotę, opuść to forum i daj mieszkańcom normalnie funkcjonować.

          Najwięcej do powiedzenia zawsze ma przyjezdny.

          • 15 13

      • Ma wladka busy jeżdżą i tak środkowym pasem do centrum, skrajny omijają bo wystają źle zaparkowane auta i to jest kłopot. a tam (2)

        Ma wladka busy jeżdżą i tak środkowym pasem do centrum, skrajny omijają bo wystają źle zaparkowane auta i to jest kłopot. a tam gdzie się korkuje to jest prswoskret kolo baktorego, który już jest jak buspas i pusty. problem to lewoskret i światła kolo baktorego. w druga stronę kłopot to węzeł wzgórze cudowny po remoncie, milion świateł. zawsze stoisz, przed remontem tego nie było. i korkuje się dojazd do świętojanskiej ma 10 lutka.

        • 4 2

        • Wyłącz słownik w smartfonie,bo cię oszukuje.

          • 1 0

        • nie źle zaparkowane tylko te zatoczki projektował jakiś idiota który nie wie jaki wymiar ma przeciętne auto trochę więcej niż fiat 126 p pod którego chyba to projektowano

          • 0 0

      • Szok (2)

        Burak bezdomny się odezwał!Taka chołota to na piechotę chodzić! Autobusy są dla menelei!

        • 4 5

        • (1)

          "chołota"... i wszystko jasne. Wracaj do kartuz.

          • 2 3

          • "kartuz", wracaj do Gimnazjum

            Przyganiał kocioł...

            • 3 0

      • (2)

        Ja jako kierowca nie chcę dopłacać do biletów autobusowych. Chołota chcę jeździć wagonami bydlęcymi to niech płaci za siebie. Bilet bez dopłaty kosztuje z 12 zł. Mi jako kierowcy prywatnego auta nikt nie dopłaca a wręcz przeciwnie dowala coraz większę opłaty a drogi dziurawe,buspasy, deptaki,drogi rowerowe, pomniki, lotniska, tristary, opłaty za parkowanie! Dosyć tego bilety na komunikację tzw miejską niech opłacają zainteresowani! Zobaczymy jak będziecie pomykać za 50 zł dziennie za bilety bez dopłaty kierowców którzy nigdy nie korzystają z autobusów!

        • 4 4

        • A ja nie życzę sobie dopłacać do twojego miejsca parkingowego. Masz auto,to płać 50 zł za dzień parkowania. (1)

          • 3 9

          • Ty dopłacasz do mojego miejsca parkingowego? dureń Ja do twojego biletu dopłacam! Mam trzy garaże a jak stanę na chwilę to muszę płacić za postój w swoim mieście ,za moje chodniki. Kup sobie autobus a później jeździj. Dodam że mieszkam w samym centrum!!! Bus pasy to komunistyczny pomysł!

            • 3 0

      • "Osobiście nie poruszam sie autobusami poza sezonem zimowym po opadach śniegu..." :D

        buhahahaha

        • 0 0

    • Tylko wieśniaki określają swoje miejsce we wszechświecie na podstawie auta, którego niemiec płakał jak sprzedawał

      • 3 3

    • golenie frajerów

      miasto wprowadzając bus pasy chce po prostu zniechęcić do własnych samochodów i zmusić do płacenia za komunikację miejską. Rodzina 5-cio osobowa do centrum autobusem zajedzie za 15 PLN a samochodem za 2PLN. Kolejny po ustawie śmieciowej ukryty podatek.

      • 3 0

  • Jestem ZA buspasem na Morskiej (11)

    - to rozwiązanie sprawdziło się podczas ostatniego remontu estakady

    • 64 79

    • Szczególnie się sprawdziło na skręcie w prawo na Estakadę. (9)

      Z Zakrętu do Oksywia w prawo nie dało się w ogóle skręcić, na Morskiej były korki dwie przecznice wcześniej. Cieszyli się, za to policjanci łapiący co drugiego kierowcę skręcającego w prawo na Estakadę. W Gdyni rządzi ideologia nie praktyka.

      • 20 14

      • Korki nie były spowodowane przez buspas tylko toczący się na Estakadzie remont (2)

        Nie kłam człowieku.... a buspas pomógł tysiącom ludzi sprawnie przedostać się od strony Grabówka i centrum w kierunku Chyloni. Przypominam że w jednym trolejbusie jedzie tyle ludzi co w 30-60 samochodach więc gra jest warta świeczki!

        • 9 10

        • (1)

          Jakoś nie widziałem samochodów stojących na łącznicach Estakady tylko na Morskiej. Więc to jednak zwężenie powodowało korki. Więc nie kłam człowieku:)

          • 6 5

          • Sw. Tomasz widzi jak robisz k... z logiki

            A pomyśl panie super-kierowco - wjazd na Estakadę odbywa się po łączniku, zwężony jest do 1 pasa ruchu. Pomyśl gdzie tworzą się w takim wypadku zatory bo jak na logikę to właśnie PRZED łącznikiem czyli na tak jak pisałem - na Morskiej...

            • 7 3

      • A może.... (1)

        ... przy skręcie w Estakadę dorobić dodatkowy pas po lewej stronie? W końcu miejsca dość na ty trawniku, a drogę można by trochę powyginać i by się zmieściło. Poza tym - kosztowny temat, ale warto postawić wiadukt na pasie Morskiej w kierunku Rumi nad wylotem Chylońskiej w Chyloni. Wówczas osobowe szły by dołem, co skasowałoby korek w tym miejscu i tu obyłoby się bez buspasa.

        • 3 1

        • Estakadę na skrzyżowaniu z Chylońską!? I po co?

          Chcesz jeszcze więcej samochodów wtłoczyć do miasta? Tym swoim super pomysłem przesuwasz tylko korek o jedno skrzyżowanie dalej i co gorsza - pogłębiasz zlą sytuację bo nowa droga generuje zawsze nowy ruch.

          Na prawdę nie mamy na co pieniędzy wydawać?

          • 1 2

      • buspasy na 10 lutego i światła kierunkowe dla lewoskretow!!

        • 3 3

      • buspasy na 10 lutego i światła kierunkowe dla lewoskretow!!

        • 1 4

      • buspasy na 10 lutego i światła kierunkowe dla lewoskretow!!

        • 2 3

      • buspasy na 10 lutego i światła kierunkowe dla lewoskretow!!

        • 1 3

    • buspas od Kalksztajnow po sama Dzialdowska

      Bus pas od ul . Kalksztajnów do Działdowskiej w stronę Chyloni. Za estakadą w stronę Chyloni na trzecim pasie zlikwidować dziki powtarzam dziki parking i bus pas gotowy samochody won z głównej arterii Gdyni.

      • 3 2

  • (10)

    Jestem za buspasami, jednak w miejscach przemyślanych i potrzebnych. Nie - dla buspasów mających za zadanie podbić wskaźniki. Morska - jak najbardziej, lecz na Kieleckiej ? to już bicie wskaźników.

    • 33 43

    • Nie, to umożliwi podjazd autobusu bez korków. (7)

      • 9 3

      • (6)

        Nie rozumiem do czego Pan nawiązuje. Korki na Kieleckiej ?

        • 2 9

        • Jak diabli. (1)

          W godzinach szczytu korek potrafi się rozpoczynać niedaleko domu bawełny, czy jak tam teraz nazywa się uczelnia w jego miejscu.

          • 13 1

          • Widocznie znamy tę ulicę z różnych stron. Dla mnie Kielecka to jedna z mniej uczęszczanych dróg w Gdyni. Mając 4 drogi dojazdowe do Witomina (Gdzie np Pogórze, Obłuże itp mają na upartego z 3 (?). A skala porównawcza jest bardzo duża. To Witomino jest w bardo komfortowej sytuacji. Robienie tam dodatkowo buspasów, dla mnie jest wrzucaniem kasy w błoto.

            • 1 8

        • Między 15:00 a 18:00 stoi się w korku w stronę Witomina już od budynku Nordei! (3)

          Widać, że wypowiadają się osoby, które tamtędy jeżdżą sporadycznie.

          • 8 0

          • (2)

            masz 3 ulice do wyboru, ale większość musi się pchać tą środkową :)

            • 0 4

            • tak się składa, że od strony ciapkowa korek na małokackiej taki sam jak na kieleckiej (1)

              wysiadając o 17 z kolejki, wolę się na pieszo przejść niż jechać autobusem, bo szybciej wychodzi. buspas na kieleckiej to bardzo dobry pomysł.

              • 4 0

              • podobnie na Witomińskiej...

                Korek robi się właśnie dlatego, że schodzą tam te 3 ulice i na każdej ciągnie się sznur samochodów.

                • 2 0

    • Na Kieleckiej w stronę Witomina buspas jest niezbędny! (1)

      Do tego Kielecka jest wystarczająco szeroka żeby zrobić to małym kosztem.

      • 5 1

      • Popieram! Tam w godzinach szczytu stoi się godzinę w korku w stronę Witomina.

        • 3 1

  • Buspasy maja sens wtedy gdy w jednym kierunku prowadzą co najmniej 3 (trzy) pasy!!! (5)

    Rozumiem, że lepiej zeby wszyscy przesiedli się na komunikacje miejską, ale nie można utworzyć buspasa kosztem pozostałych uzytkowników drogi!!

    • 167 22

    • A może od razu mandacik dla kierowcy czarnej Giulietty??

      GA8414L

      • 14 11

    • Mimo tego, ul. Kielecka w godzinach popoludniowych w kierunku do gory wskazana (3)

      • 8 4

      • 10 x NIE (2)

        najpierw niech pacjenci z UM Gdynia udroznia skrzyzowanie na Witominie przy Witawie a pozniej niech sie gonia.

        • 16 5

        • Sam się udrożnij (1)

          WInni za korki są kierowcy, a dokładniej ich ilość na drodze!

          • 12 18

          • winni kierowcy???

            może trzeba ograniczyć liczbę urodzin dzieci w Polsce, żeby nie wyrośli z nich kolejni kierowcy i w końcu przestanie ich przybywać!!! potem koniecznie trzeba wprowadzić ograniczenie co do ilości samochodów w jednym gospodarstwie domowym do jednego i problem korków będzie w końcu rozwiązany, pasuje...?!?!

            • 5 2

  • Nie podoba mi się to. (5)

    Nic dobrego z tego nie wyniknie.

    • 58 24

    • (4)

      Skąd wiesz profesorze ekonomiki transportu miejskiego? :/

      Krytyka z góry, zanim coś zacznie działać jest bez sensu!

      • 5 10

      • (2)

        Zgadzanie się na wszystko "z góry" jest równie bez sensu

        • 5 2

        • (1)

          Ale praktyka ma sens. A nie będzie możliwa bez zgody.

          • 0 2

          • ... ale jeśli...

            się nie sprawdzi kto ma ponieść koszty? Odpowiedzialnych nie, będzie znowu standardowy jęczenie leminga "bo w tej Polsce wszystko jest nie tak"...

            • 1 0

      • z doswiadczenia

        nigdy nie ma nic dobrego z urzedniczych wymyslow

        • 4 0

  • Uważam, że spróbować i przetestować pomysł w praktyce zawsze warto. (3)

    .. Jak się nie sprawdzi to zawsze można zrezygnować i będzie "po staremu".

    • 17 25

    • Przetestowano w praktyce.

      W trakcie remontu Estakady Kwiatkowskiego. Z pozytywnym skutkiem

      • 6 7

    • Nie buspas na dwupasmówkach!

      Testowano buspas jakiś czas temu na al. Zwycięstwa od ul. Wielkopolskiej do skrzyżowania w Redłowie koło Biedronki i to w niedzielę, a korek i tak utworzył się niesamowicie duży, blokując prawie skrzyżowanie Wielkopolska/Zwycięstwa. W dzień pracujący to skrzyżowanie byłoby całkowicie sparaliżowane cały czas, co już nie raz można było obserwować, gdy któraś z pobliskich dróg nie była drożna w pełni.

      • 7 2

    • Po staremu za 6,7milionów to ja sobie mogę wakacje na wypasie zrobić a nie testować projekty w realu

      • 4 1

  • ul. Kielecka -> Witomino (10)

    Jestem ZA - przez osoby, które podróżują same samochodami ciągle spóźniam się do przedszkola po swoje dziecko bo czekam przez pacanów pół godziny, jak nie więcej - w zamian za 5 minut.

    • 34 59

    • to kup se samochód kosztuje mniej niż telewizor (4)

      i dołącz do "pacanów" będzie taniej i szybciej.

      • 21 16

      • W jaki sposób będzie to taniej i szybciej skoro wszyscy stoją w tym samym korku? (2)

        • 15 2

        • ja nie stoję (1)

          ja jadę :)

          • 4 0

          • ja też

            nas nie dogoniat
            niat niat
            ;-)

            • 0 1

      • Spadaj

        Trucicielu świata

        • 0 8

    • To wyjedź wcześniej mamusiu (1)

      skoro regularnie się spóźniasz, to przecież można zaplanować wcześniejsze wyjście tak, by się nie spóźniać.
      A pacany to ci, co wjeżdżają na skrzyżowanie nie mając możliwości jego opuszczenia, przez co sterczą i blokują gdy im się zaświeci czerwone.

      • 16 6

      • mądra głowa poprostu.... weź wyjdź z pracy wcześniej. NIE DA SIĘ!

        • 11 5

    • (2)

      Po części się zgadam, ale pacany to są w UM, bo wystarczy zapewne poszerzyć kielecką o jakieś 1,5 - 2m i byłyby po 2 pasy w obu kierunkach

      • 15 3

      • To niewątpliwie jest metoda na zbudowanie bezbolesnych dla kierowców samochodów buspasów na Kieleckiej. W zasadzie popieram. Tylko.. To nie rozwiązuje problemu. Problemem jest słaba przepustowość skrzyżowania Rolnicza-Chwarznieńska. Może warto pieniądze na buspas zainwestować w przebudowę tego skrzyżowania? Wtedy wszyscy pojadą szybko.

        • 7 2

      • jeden

        wystarczy jeden, wkierunku witomina. W stronę wzgórza korków nie ma. Podobnie na kackiej

        • 3 0

  • Żadna lokalizacja nie jest dobra jeśli bus pasy maja być (10)

    wyodrębnione z istniejącej już drogi. Ludzie gdzie macie rozum. To będzie jeden wielki korek.

    • 85 19

    • Korki? Niekoniecznie - jeśli są 3 pasy np. na Morskiej (1)

      .

      • 3 5

      • A gdzie są? Na tym jednym kawałku koło Estakady, na którym za chwilę będzie buspas? Poza tym z tego co pamiętam na Morskiej są dwa pasy.

        • 6 1

    • Ludzie mają rozum (4)

      Spójrz na siebie. Wysiądź z samochodu - korki będą mniejsze.

      • 7 18

      • (2)

        Popieram. Idźmy dalej. Zamknijmy wszystkie ulice w mieście dla samochodów. Nie będzie korków w ogóle. Zakażmy idiotom wypowiadania się na forum. Będzie mądrzej.

        • 15 4

        • Nikt nie mówi o zamykaniu ulic. A o udostępnieniu ich części dla sprawnego transportu zbiorowego (1)

          A demagodzy powinni stąd wyjść.

          • 5 15

          • Transport zbiorowy jest dla żuli i meneli!

            • 8 5

      • Sprzedaj mieszkanie zamieszkaj w noclegowni będzie więcej miejsca dla innych! Mieszkanie sam albo z rodziną to straszne samolubstwo i brak zrozumienia!50 osób w jednym pokoju to jest eko.

        • 11 3

    • Warszawa wydzieliła buspasy na al. Solidarności czy Trasie Łazienkowskiej i wiesz co się stało? (2)

      Korki się zmniejszyły!

      Ale logika przyspawanego do samochodu tego nie pojmie

      • 12 16

      • Ty ostatnio byłeś w Warszawie? Czy wiesz to z nawiedzenia?

        • 12 2

      • w wawie zmniejszyły się korki?

        No nie mogę. Może ci się miasta pomyliły?

        • 4 0

  • Buspas dla stępy. (1)

    Super za ile? Kilka, kilkanaście milionów? Ulica kielecka jest idealna żeby wybudować buspas.

    • 21 10

    • Zarówno Hutnicza jak i Kielecka

      powinny posiadać po dwa zwykłe pasy w każdym kierunku. Na Kieleckiej oprócz tego da radę jeszcze wcisnąć buspas. :P

      • 2 0

  • Na Wielkopolskiej korek jest tylko rano i wieczorem, (6)

    więc bez sensu byłoby jeszcze zabrać jeden pas w ciągu dnia.

    • 55 8

    • Czemu bez sensu? Gdyby powstał buspas to korek by zlikwidowano! (3)

      Przypominam, że w jednym autobusie mieści się tyle osób co w kilkudziesięciu samochodach. Gdyby istniał buspas, część kierowców przesiadłaby się na trolejbusy i autobusy. A wtedy korek na jednym pasie byłby mniejszy niż teraz na dwóch.

      • 7 17

      • Buspasy są dla bezrobotnych bezdomnych!

        • 6 2

      • co ty sobie...

        Myślisz, że nagle wszyscy przesiądą sie z samochodów do busów? Gdyby komunikacja miejska była w rozsądnej cenie to może i tak. Jednakże użytkownicy drogi to nie tylko plebs w autobusie ale: samochody dostawcze, turyści, przejezdni z innych miast, dojeżdzający z poza miasta, samochody usługowe, samochody ciężarowe i dojeżdżający do pracy z jednego miasta do drugiego.

        • 6 1

      • Gdyby rzeczywiscie

        wszyscy przesiedli się do autobusów czy też trajtków to współczuję jadącym komunikacją miejska tłoku, a w sezonie letnim zapachów :)

        • 4 0

    • bus pasy rano i wieczorem, poza tym - normalne pasy. Da się? - da (1)

      • 7 5

      • Po co buspas wieczorem??? Jak juz to rano i popoludniu.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane