• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skorzysta na terminalu intermodalnym w Karlskronie

neo
2 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Z pociągu można teraz dostarczyć kontener wraz z podwoziem wymiennym wprost na prom. Z pociągu można teraz dostarczyć kontener wraz z podwoziem wymiennym wprost na prom.

Dzięki uruchomieniu w Karlskronie nowego terminalu intermodalnego Gdynia zyska łatwiejszy dostęp do kluczowych miast w Skandynawii. - Każda taka inwestycja to korzyść dla naszego portu - podkreśla Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu Portu Morskiego w Gdyni. Nowy terminal umożliwia przeładunek kontenerów z promu na pociąg.



Czy uważasz, że potencjał trójmiejskich portów jest w pełni wykorzystywany?

Uruchomiony w tym tygodniu terminal intermodalny powstał na wyspie Verkö w Karlskronie. Czym jest? Niezbędną do przeładunków kontenerów z promu na pociąg infrastrukturą, czyli realizacją popularnego hasła "Tiry na tory". W Karskronie tuż przy terminalu promowym powstał bowiem plac do załadunku i rozładunku całych naczep z kontenerami, czyli tzw. nadwozi wymiennych.

Dzięki temu Gdynia uzyska łatwiejsze połączenie z ponad 40 terminalami w całej Szwecji i Norwegii. Zmodernizowana linia kolejowa połączy bowiem Karlskronę, do której z Gdyni pływają w tym roku trzy promy Steny Line, z takimi skandynawskimi miastami, jak: Sztokholm, Oslo, Göteborg oraz Haparanda, Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Borlänge, Hallsberg, a nawet z Kiruną - na północy Szwecji.

- Zakończenie realizacji inwestycji na terminalu w Karlskronie sprawia, że wzrasta znaczenie Karlskrona Baltic Port, który jako hub dla towarów wysyłanych zarówno do, jak i z Europy Wschodniej oraz Południowo-Wschodniej umożliwi korzystanie z efektywnego kosztowo systemu, dającego możliwości rozwoju - mówi Christer Kjellberg, manager projektu oraz członek zarządu ds. frachtu w Stena Line.

Czytaj także: Inwestycje w trójmiejskich portach.

Nowa inwestycja ma spore znaczenie dla Gdyni, która dzięki temu może liczyć na wzrost przeładunków w porcie. Będzie bowiem częścią trasy łączącej północ z południem Europy. - Każda taka inwestycja to korzyść dla naszego portu. Im więcej możliwości i ułatwień, tym większa konkurencyjność naszej oferty - podkreśla Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Przeładunki w porcie rosną także dzięki Stena Line. W 2013 pobito rekord. W tym okresie trzy promy skandynawskiego przewoźnika miały ponad 509 tys. pasażerów, przewiozły też ponad 102 tys. jednostek frachtowych.
neo

Miejsca

Opinie (14) 1 zablokowana

  • Uwaga (2)

    Terminala!

    niektórzy piszę "terminalu", "donaldu"...
    nawet są profesorowie, którzy uznają takie dziwolągi językowe...

    zatem: nie piszcie "terminalu"...

    • 2 11

    • skorzysta na terminala? (1)

      Gratuluje

      • 6 1

      • :)

        "Skorzysta na budowie terminala"

        Ps. Ja "starą maturę zdałem" ;)

        • 2 1

  • Artykuł Sponsorowany (2)

    Zabrakło informacji -Artykuł sponsorowany,czy autor dosyał daromwy przejaz

    • 9 6

    • dostał "przejaz" kontenerem? (1)

      Nie martw się. Zaraz przyjdzie pan doktor z lekarstewkiem.

      • 3 8

      • prezjazd

        przejazd Steną -tobie już doktor nie pomoże

        • 6 4

  • Dobrze, ale gdzie jest OPAT? (4)

    • 15 0

    • Kontenery na Hel nie jadą (3)

      Im OPAT niepotrzebny. Transport jest 99% na południe.

      • 2 6

      • Na Hel jadą głównie ludzie z południa, a obwodnica Trojmiasta już pęka w szwach w obu kierunkach (1)

        poza tym kontenery pełne jadą na południe, ale puste muszą wrócić na północ

        • 4 3

        • Tyle, że powód inny

          Zbudowano dobre dojazdy do obwodnicy, to teraz każdy kursuje obwodnicą między Gdańskiem, a Gdynią.
          Ale o tym co piszesz najwięcej zadziałał Sopot. Stawiając zakaz pow 24t. I skończył skracanie przez miasto.

          • 0 0

      • OPAT dla portu.

        OPAT, a głównie jej pierwszy odcinek, jest portowi bardzo potrzebny, jako alternatywne połączenie z obwodnicą Trójmiasta przez projektowaną drogę "czerwoną".
        Obecnie eksploatowana Trasa Kwiatkowskiego nie spełnia wymogów obciążeniowych, czego uciążliwe skutki są widoczne podczas notorycznych okresów jej naprawiania.

        • 2 1

  • Tankiewicz (2)

    Jedyne co sie liczy dla tego gościa to własny stołek. Mam nadzieje ze w czerwcu zostanie wymieniony

    • 2 1

    • (1)

      Sądząc po profesjonalizmie i efektach jego pracy uważam tę wypowiedź za wysoce nieuzasadnioną. Zresztą, cały obecny zarząd portu gdyńskiego jest bardzo dobry, czego widocznym zewnętrznym rezultatem jest systematyczny jakościowy rozwój portu oraz jego bardzo dobra kondycja finansowa.

      • 1 0

      • Poszło, zanim się podpisałem. Takie jest to pisanie na smartfonie...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane