• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia stawia na parkowanie równoległe, choć powoli

Patryk Szczerba
18 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Parkowanie na Zygmunta Augusta będzie równoległe. Parkowanie na Zygmunta Augusta będzie równoległe.

Jak ograniczyć samowolę parkingową w centrum Gdyni? Pomysłów jest wiele, ale możliwych do wprowadzenia zaledwie kilka. Te najbliższe realizacji to wprowadzenie równoległego parkowania na początkowym odcinku ulic Abrahama zobacz na mapie GdyniZygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni oraz montaż stojaków rowerowych na zastawianych skrzyżowaniach przy ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni.



Czy parkowanie równoległe sprawia ci trudności?

Z jednej strony straż miejska w Gdyni chwali się rosnącymi statystykami dotyczącymi interwencji związanych z nieprawidłowym parkowaniem w całym mieście, a z drugiej - siedem stowarzyszeń zwiera szeregi, apelując do władz miasta o stanowcze zmiany i skuteczniejszą walkę z nieprawidłowo parkującymi kierowcami, wnioskując o konkretne rozwiązania w Śródmieściu.

Na razie asekuracja, ale decyzje już są

Oprócz wymalowania linii na ul. Starowiejskiej, dzięki którym miasto może pobierać opłaty za parkowanie w tym rejonie, zmieniło się póki co w kwestii walki z samowolą parkingową. Jak można usłyszeć nieoficjalnie, dalsze ruchy są uzależnione od stopnia przekonania mieszkańców co do ich sensowności, a niektóre zostały wręcz w pewnym momencie zablokowane.

Czytaj też: Mieszkańcy chcą więcej równoległego parkowania w Gdyni

Urzędnicy próbują się bowiem wciąż dystansować i organizują debaty, by poznać stanowiska różnych stron. Bo też trzeba pamiętać, że nie wszyscy chcą ograniczeń w parkowaniu i ruchu kołowym w śródmieściu Gdyni. Na środowej debacie, dotyczącej w głównej mierze ul. Starowiejskiej, pojawiły się nawet tłumaczenia, że przez wprowadzanie ograniczeń może przyjeżdżać do miasta mniej turystów, a na pewno zwiększą się korki, bo aut w centrum Gdyni i tak będzie przybywać i nikt tego nie zatrzyma.

By uniknąć takich sytuacji, urzędnicy planują montaż stojaków rowerowych. By uniknąć takich sytuacji, urzędnicy planują montaż stojaków rowerowych.
Ze strony miasta zaczynają padać jednak coraz bardziej stanowcze i konkretne zapowiedzi. Wśród tych, których realizacja miałaby nastąpić najszybciej jest wymalowanie miejsc parkingowych na odcinku Abrahama pomiędzy 10 Lutego i Starowiejską oraz Zygmunta Augusta i Mściwoja. To zresztą obietnica sprzed kilku miesięcy. Miasto chcąc bowiem pobierać tam opłaty za parkowanie, musi wprowadzić oznaczenie poziome.

Praktycznie pewne jest, że na wymienionych ulicach zasady zmienią się zasadniczo, bowiem parkować będzie można tylko równolegle.

- Parkowanie równoległe poprawia dostępność dla pieszych. Musimy zwrócić uwagę na kwestię polaryzacji wielu stanowisk. Z badań które przeprowadzaliśmy wynikało, że stracimy kilka miejsc, ale piesi rzeczywiście będą mieli lepiej. Wprowadzimy je na ul. Zygmunta Augusta i odcinku Abrahama po lewej stronie jezdni, zabraniając parkowania po prawej stronie - mówi Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zobacz też: Straż miejska kontra kierowcy

Stojaki zamiast upomnień

Parkowanie "w jodełkę" w niedługim czasie nie powinno być możliwe także na ul. Abrahama. Parkowanie "w jodełkę" w niedługim czasie nie powinno być możliwe także na ul. Abrahama.
Póki co nie wiadomo, kiedy miejsca będą malowane. Niewykluczone, że będzie trzeba na to poczekać do wiosny, bo jesienią i zimą - jak zwykle tłumaczą urzędnicy - malować nie można. Szybciej może zacząć przybywać stojaków rowerowych na skrzyżowaniach ulic Starowiejskiej z Abrahama, Mściwoja i Zygmunta Augusta.

Ma to być pomysł na ograniczenie samowoli kierowców parkujących w tych miejscach i blokujących pieszych oraz zasłaniających widok innym zmotoryzowanym.

- Zaczynamy ustawiać stojaki na Starowiejskiej w miejscach, gdzie samochody nie powinny stawać. Wymalowania niewiele dają. Chcemy wprowadzić w kilku punktach stojaki tam, gdzie jest ograniczenie widoczności - uzupełnia Roman Witowski.

Opinie (247)

  • ech... (8)

    bez komentarza

    • 95 28

    • Ciekawe czy to malowanie pasów będzie przyszłoroczną największą inwestycją Szczurka (4)

      • 28 7

      • Kolejny raz artykuł o Gdyni

        Słowo klucz?
        DEBATA!
        Debaty są najtańsze!

        • 6 5

      • Gdańsk raz postawił na takie parkowanie np na ulicy Kartuskiej (2)

        I w ogóle nie można tam teraz zaparkować.

        • 12 9

        • jest,jest gdzie zaparkować,

          za łostowicką jest dużo miejsca.

          • 6 1

        • kolejny wpis wybitnego internauty

          który uważa, że w mieście jest za mało miejsc do parkowania (w domyśle: darmowego) a nie że jest w nim nadmiar samochodów.

          Na Kartuskiej jest bardzo dużo miejsc do (darmowego) parkowania (również skośnego) ale w godzinach pracy w większości są zajęte.

          Wzdłuż Kartuskiej funkcjonuje: droga dla rowerów, kilka linii autobusowych i dwie linie tramwajowe.

          • 5 2

    • (1)

      rejestracja grata z zachodu dla Polaka tylko w przypadku - okazania rocznego PITa z dochodem np min 40 tys rocznie/osoba.
      Zakazać rejestracji aut typom o imieniu Janusz, Mirosław, Grażyna, osobnikom bez uzębienia, z wąsami (kobiety też), wnioski o rejestrację VW Sharan, Audi A3, Golf III i IV od razu do kosza itp itd. trzeba w końcu zrobić porządek z tym narodem

      • 5 3

      • napisał:

        Janusz z wąsami, z brakami w uzębieniu, bez samochodu, magazynier z Lidla :))))))))))))))

        • 1 0

    • a czy:

      w Gdyni ktoś umie parkować równolegle ?

      • 1 0

  • Parkingi wielopoziomowe (12)

    Dwa takie parkingi w centrum kilka poziomów nad i pod. I miasto czyste.
    Ale po co.
    Ach zapomniałbym czereśniaki będą sępić parę złotych na bilet parkingowy.
    Kraj sie rozwija ale nadal dominuje mentalnośc pastucha z czworaków co dorwał furmankę i czuje się "panem".

    • 187 38

    • Mylisz się kolego. (1)

      W Gdyni jest problem innego typu, mianowicie każdy kierowca parkujący w centrum stawia swoje auto dosłownie w drzwiach miejsca do którego się wybiera. i to się nie zmieni, żadne parkingi nic nie dadzą bo ludzie są po prostu za wygodni. moim zdaniem powinny zostać wprowadzone strefy, które wyłączać będą możliwość zaparkowania samochodu. albo praktycznie cała świętojańską z przyległymi ulicami wyłączyć z możliwości parkowania, a wpuszczać tylko mieszkańców z identyfikatorami i np dostawców. czasami nawet problem jest Świętojańska przejechać, bo co 300m dystrybucja się rozładowywuje, a miejsca parkingowe, z których mogli by realizować dostawy są wiecznie zajęte przez przypadkowych Januszy co po pączki albo do banku musieli przyjechać samochodem. A trajtki jeżdżą puste...

      • 55 16

      • A Ty z trajtka to zaobserwowales czy sam nie mogles sutem przejechac bo na paczki jechales ;)

        • 5 12

    • przecież są parkingi

      • 13 6

    • W Gdańsku parking wielopoziomowy stoi pusty !!! (3)

      • 13 0

      • w Gdyni ten w pobliżu Teatru Muzycznego też (2)

        • 9 2

        • Ciiii bo się nam tam zlecą i nie będzie gdzie parkować spokojnie :D

          • 4 0

        • Gdzie tam widzisz parking wielopoziomowy?

          Parking wielopoziomowy mógł być np. obok CH Batory (miejsce idealne - wyjazd na kilka stron), ale zdaje się ten temat jest już nieaktualny. Szkoda

          • 3 0

    • zlkwidowac parkingi w całym miescie

      i nie bedzie problemu.

      • 3 2

    • wielopoziomowe parkingi w centrum miasta bez szczelnego systemu egzekwowania (1)

      opłat za parkowanie na poziomie jezdni/chodników stoją puste oraz / lub zwiększają korki na dojazdach do niego.

      Wystarczy obejrzeć funkcjonowanie wielopiętrowego parkingu w okolicach Bramy Oliwskiej w Gdańsku: stoi prawie pusty, a chodniki, trawniki, place, wydepczyska i część jezdni zastawione parkującymi samochodami.

      • 9 1

      • przeciez jest kolo batorego wieeelki parking, ale ze trzeba placic to stoi pusty, tu chodzi bardziej o to ze ludzie nie chca placic, a nie ze nie ma parkingow....

        • 4 0

    • parkingi nie są na rękę Szczurkowi bo Riviera dostanie po d*pie a wtedy będzie problem!!!! wiadomo o co chodzi, włodarze robią wszystko żeby centrum miasta nie chodziło a jaki maja w tym cel to każdy wie !!!!!

      • 0 0

    • dokładnie!!! i do tego tanie niech miasto dokłada do tego ale przynajmniej będzie porządek

      • 0 0

  • Patrząc po dotychczasowych dokonaniach pewnie będą się 10 lat zastanawiać i analizować (1)

    Kasę wydadzą, ktoś sobie zarobi, a ostatecznie okaże się, że nic z tego bo się nie da ;)

    • 74 12

    • i nie ma co żałować komuś kasy,

      jego sprawa,jak wiesz albo masz sposób to kombinuj.

      • 3 3

  • Niepotrzebnie się pitolą - robić i już! (4)

    Co to za argument, że 'mniej turystów przyjedzie do miasta'? Turyści chcą przyjemnego i przestrzennego śródmieścia a nie chodników zawalonych autami bez możliwości przejścia, a o braku miejsca na ławki/ogródki lokali nie wspominając. Miejscowości, które odwiedzałem za granicą i wspominam mile jako turysta to te, które miały przyjemne ulice./deptaki otwarte na pieszych, a nie auta. We Włoszech wystarczyło na 2min omyłkowo wjechać na ulicę z zakazem ruchu i wyjechać, aby potem dostać mandat pocztą. A u nas straż miejska potrzebuje kilku lat, żeby się nauczyć egzekwować obowiązujące przepisy karając mandatami i holowaniem, a nie kartkami, laurkami i kwiatkami...

    • 108 40

    • akurat tu przyjeżdżają tacy turyści,którzy lubią tłok,

      a nie tacy co chcą wypocząć.

      • 5 5

    • Turyści (2)

      Puste gadanie, że turyści chcą pustego miasta.. Spójrzmy na Rzym, Florencję Zagrzeb, Wiedeń, Paryż. Bzdura tam samochód parkuje na samochodzie, Pan z ZDiZ niech odwiezie nam dzieci na rowerze. Nie myślmy w kryteriach singli.

      • 5 6

      • turyści są różniści

        miasto powinno być przede wszystkim dla mieszkańców (niekoniecznie głównie dla tych, którzy chcą po nim jeździć samochodem).

        Dobrze funkcjonujące i zarządzane miasto tworzy warunki to tego, by dzieci mogły bezpiecznie dojeżdżać do szkoły rowerem.

        Dowożenie ich samochodem do szkoły to zabieranie im dzieciństwa.

        Jak się rozwija dziecko przymocowane pasami do fotelika umieszczonego na tylnym siedzeniu nawet najbardziej wypasionego SUVa?

        • 4 3

      • Panie Jurku. Proszę nie robić z dzieci kalek i nieudaczników. Dzieci są w stanie dotrzeć do szkoły samodzielnie tak jak my to robiliśmy

        • 0 0

  • Czyli jak zwykle zero konkretów (2)

    Kiedyś coś tam zrobią ale do końca nie wiadomo co i kiedy ale teraz nie bo teraz nie można. No i oczywiście najpierw musieli badania zrobić..

    • 50 10

    • Niedasie

      • 4 3

    • badania nie są potrzebne

      potrzebny jest system konsekwentnego wdrażania sensownych przepisów.
      Jak na razie pierwsze kroki w tym kierunku zostały wykonane.

      • 1 0

  • Co raz mniej podoba mi się moje ukochane miasto... (21)

    O co chodzi- aut przybywa, a ogranicza się ich normalne wykorzystywanie. Gdybyśmy mieli taką komunikację jak w Londynie, chętnie porzuciłabym samochód. Parkowanie równoległe jest niewygodne, niewydajne, a zrobienie ukośnych parkingów wykorzystujących trochę chodnika nie musi przeszkadzać pieszym. Generalnie co raz słabiej mi się żyje w Gdyni. A tak ją zawsze broniłam.

    • 158 79

    • Gdyni trzeba bronić. Ale Gdyni a nie Szczurka. Jego trzeba rozliczać z konkretów (2)

      A konkretnych sukcesów zdecydowanie brakuje. Z dynamicznego miasta stajemy się coraz bardziej głęboką prowincją. Trzeba to zmienić nim będzie za późno

      • 31 13

      • zminmy na kogos z ,,dobrej zmiany ''i bedzie takie przyspieszenie ze och i ach.

        • 6 5

      • Gdyni, tak jak i inne miasta, trzeba bronić przed nadmiarem samochodów

        i skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.

        • 6 6

    • gdybyśmy mieli taką gęstość zaludnienia, jak Londyn - to mielibyśmy taką komunikację

      a jeżeli mamy porównywalną z mazurską wioską - to i jest komunikacja jak na mazurskiej wsi.

      • 22 19

    • (10)

      a co ci przeszkadza w komunikacji w gdyni?

      Autobusy z każdej dzielnicy (poza wsią wiczlino-chwarzno) jeżdzą co 2-3 minuty.
      Przez miasto biegnie SKM i PKM.

      Jedyne co można w tej komunikacji usprawnić to sprawić aby autobusy nie stały w korkach - buspasy.

      Cena biletu? na całą gdynię i część sopotu 110 zł/mc, na wszystko!

      ile wydajesz na auto?

      • 18 15

      • komunikacja wsziędzie i zawsze dojadę co najmniej 2 razy dłużej niż autem (6)

        dotakowo regularne i w miarę sensowe kursy sa do i z centrum, spróbuj np. przejechać się z obłuża do karwiny (duże dzielnice) albo jeszcze lepiej z obłuża na chylonie - czyli sąsiadujące dzilnice

        Czas przejazdu nieporównywalny z samochodem,

        Mówisz koszta ? to zależy - przeliczę sobie utracone godziny na godzinówkę w robocie i samochód sie broni.

        Chociaż sam staram sie dojeżdzać autobusem przez Wielkopolską

        • 17 4

        • (3)

          mowimy o dojezdzie do centrum.
          ale proszę bardzo:

          z obłuża na karwiny - autobus 20 min do centrum
          PKM z centrum do kariwn 10 minut

          to daje 30 minut.

          • 3 5

          • (1)

            Z obłuża na karwiny jedziesz 30 min? No to chyba Ci autobus pod drzwi podstawiają i mkniesz niczym ferrari

            • 13 4

            • Chyba 197 z Obłuża do Chyloni i tam przesiadka na pospieszny K

              i obwodnicą prosto na Karwiny. Można? Można, ale ja i tak pojechałbym samochodem :-)

              • 0 0

          • PKM się na Karwinach nie zatrzymuje, tylko w Kacku. Dolicz czas dojścia - choćby do Wielkopolskiej. Częstotliwość kursów PKM też nie zachęca.

            • 1 0

        • co czasu jazdy samochodem spróbuj dodać czas poświęcony na zarabianie na paliwo do niego (1)

          spłatę kredytu oraz czas poświęcony na zarabianie na podatki na budowę (przewymiarowanej) infrastruktury drogowej i parkingowej, która według wielu posiadaczy samochodów przysługuje im "za darmo".

          W długim okresie do tego rachunku trzeba dodać czas poświęcony na leczenie chorób cywilizacyjnych: miasta tworzone pod dyktando prosamochodowych inżynierów komunikacji jest miastem, w którym wiele dzieci choruje na serce i cukrzycę już od 12 lat, a 27 letni mężczyźni umierają na zawał serca.

          • 6 4

          • przecież oni tego nie rozumieją

            bo wielu z nich już dawno pozbyłoby się samochodów. Ktoś tak tym ludziom namieszał w głowach, że nie da się inaczej niż olać.
            Dam jeździłem samochodem 15 lat wszędzie. Nic tak nie niszczy zdrowia jak samochód.

            • 0 0

      • W komunikacji miejskiej przeszkadza mi

        ... smród. Spora część pasażerów zapomina, że dezodorant używa się PO wzięciu prysznica, a nie ZAMIAST!

        • 15 4

      • przejedź się R-ką

        o ile zdołasz do niej wsiąść w godzinach szczytu.

        • 7 0

      • Dojazd z obłuza na ulice polska zajmuje ok 40 minut komunikacje, a to dlatego. Dojazd z ulicy podgórskiej dom węzła zajmuje ok 10 minut. ( dojść na przystanek 5 minut) i żeby dojść do środkowej części ulicy Polskiej trzeba iść pieszo ponieważ autobusy jadą tam bardzo rzadko(a nie ma bezpośrednio z węzła od strony obłuża do np urzędu morskiego) i gdzie tu komunikacja dobrze jeździ?)

        • 3 1

    • Zaorać,zabić dechami i dobranoc (1)

      po co sie menczyć?

      • 4 6

      • oj tak

        byłoby super,już z tego bolkowa byś nie smęcił jak by je zaorali

        • 1 0

    • ujawnij stosowane przez Ciebie kryteria normalnego wykorzystywania miasta (3)

      Dla mnie miasto, w którym właściciele samochodów uważają, że posiadanie samochodu implikuje prawo do parkowania nim za darmo w dowolnym miejscu nie jest miastem sprzyjającym normalne korzystanie z niego.

      W długim okresie do tego rachunku trzeba dodać czas poświęcony na leczenie chorób cywilizacyjnych: miasta tworzone pod dyktando prosamochodowych inżynierów komunikacji jest miastem, w którym wiele dzieci choruje na serce i cukrzycę już od 12 lat, a 27 letni mężczyźni umierają na zawał serca.

      • 2 6

      • Implikuje (2)

        ...jak czytam to Twoje "IMPLIKUJE" to krew mnie zalewa... Pod każdym artykułem o tematyce drogowej wciskasz tę nowomowę. Nie ma w słowniku języka polskiego jakiegoś zamiennika? Może wybierz sobie jakiś z poniższych?
        Synonimy do słowa implikować
        determinować, mieścić coś w sobie, pociągać coś za sobą, powodować, zawierać coś w sobie, pociągać, stawać się przyczyną, wywoływać, określać, uwarunkowywać, warunkować, wyznaczać, mieścić, oznaczać, zawierać w sobie, zawierać znaczenie, konkludować, wnioskować, wyciągać wnioski, pociągać za sobą, wywoływać konsekwencje, zawierać, podejrzewać, sugerować, insynuować, skutkować,

        • 5 1

        • (1)

          Puryści językowi to gorszy sort ludzi, mimo iż mają rację

          • 0 1

          • przegrałeś

            znów

            • 0 0

  • świetnie że Gdynia dokonuje takich epokowych odkryć ale jakoś wolno to idzie
    swoją drogą na krzyżówce starowiejskiej z Abrahama dalej jaśnie oświeceni władycy z samorządności ze swoim wodzem na czele nie wymalowali pasów dla pieszych... latać trzeba

    tak na marginesie to i Sopot mógłby takiego wynalazku jak parkowanie równoległe odkryć nawet wis a wis UM mimo stosownego oznakowania kierowcy parkują prostopadle przy aplauzie SM i Policji

    • 27 15

  • Żeby płacić za parkowanie to muszą być oznakowania pionowe-znaki i poziome-pasy... (9)

    Z tago wynika, że na Abrahama pasy sa namalowane na ulicy, tzn. że na chodnikach można parkowa bez wnoszenia opłat?
    Bo tam niema oznaczeń poziomych.
    Oczywiście zachowując odpowiednią odległość dla pieszych, zgodnie z przepisami?

    Proszę o odpowiedź.

    • 22 5

    • parkowanie dwurzędowe jest nielegalne (tzn obok pasa postojowego) (3)

      • 8 0

      • Z tego wynika, że przeważnie mieszkańcy parkują nielegalnie ponieważ miejsca parkingowe wyznaczone przez SPP są zajęte. (1)

        Chodzi mi głównie o godziny szczytu.
        Wielu mieszkańców tak parkuje i pierwsze słyszę żeby było nielegalne.
        Chodnik na Abrahama jest tak szeroki jak ulica.

        Nie do końca jestem przekonany do Twojej odpowiedzi ale bardzo za nią dziękuje i pozdrawiam.

        • 0 0

        • 2. Zabrania się postoju:
          1) w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy,
          garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
          2) w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego
          pojazdu lub wyjazd tego pojazdu;

          Jak widać nie jest to wskazane wprost - ale samochód stojący na chodniku utrudnia dostęp do samochodu w zatoce postojowej/na pasie postojowym.

          • 5 1

      • Chodzi mi o odcinek Abrahama od powiedzmy Obrońców Wybrzeża do Kilińskiego.

        • 0 0

    • (4)

      Zakładając, że nie ma znaku zakazu zatrzymywania, to może dojść do innych naruszeń przepisów.

      Mianowicie, skoro: "Dopuszcza się, (...) zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego". To zaparkowany przy krawędzi pojazd może stać w miejscu "utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu".

      Poza tym, w przypadku zajętych miejsc w SPP, aby zaparkować na chodniku, trzeba po nim przejechać, co jest wykroczeniem. Oczywiście trzeba złapać na gorącym uczynku samochód jadący po chodniku, a nie już na nim stojący.

      • 4 0

      • "trzeba złapać na gorącym uczynku samochód "

        nie łapać samochodu tylko kierowcę.
        Samochód mandatu nie zapłaci... :-)

        • 6 1

      • Ale płacić za parkowanie na takim chodniku j/w nie trzeba i SPP mogą mnie w pompkę cmoknać, prawda? (2)

        • 0 1

        • ale zapłacisz mandat za parkowanie w miejscu nieprawidłowym (1)

          a to nawet więcej, niż na brak opłaty parkingowej

          • 3 0

          • Nikt mandatów nie wystawia oprócz tych ludzi od tego obywatela z SPP z tyloma zarzutami.

            • 1 2

  • Kraków pod tym względem jest wzorem (5)

    Na starym mieście jest pełno wyznaczonych miejsc parkingowych równoległych. Istotne, że są to wyznaczone miejsca,gdyż eliminuje to bałagan i wszelkie własne interpretacje przepisów.

    • 28 6

    • Ale masz tez strefy do ktorych nie wjedziesz nie bedac mieszkancem lub gosciem hotelowym,ale fakt,jest porzadek. I nikt, nie placze, ze trzeba placic...

      • 20 1

    • akurat Kraków to największy drogowy kibel w tym kraju (1)

      Coś o tym wiem, bardzo dużo jeżdżę. Akurat godzinę temu wyjechałem z Krakowa.

      Pozdrowienia z A4 ;-)

      • 7 5

      • Kraków jest "kiblem drogowym" ponieważ polityka transportowa tego miasta

        nadal ma charakter pro-samochodowy: wyłączenie wielu obszarów starego miasta z ruchu samochodów nie jest dowodem na przeciwną tezę.

        • 0 0

    • to przeprowadź się do Krakowa

      i parkuj gdzie chcesz.

      • 1 8

    • nie jest istotne czy to równoległe czy skośne - ważne jest że wyznaczone i tylko na tych się parkuje !! A równoległe parkowanie na ruchliwych ulicach to lipa, bo żeby dobrze zaparkować to trzeba wjechać tyłem co nie jest takie proste mając kogoś za sobą na zderzaku.

      • 4 1

  • "Póki co" to okropny rusycyzm, powielany coraz częściej nawet przez dziennikarzy (7)

    Panie Patryku, trochę wstyd...

    • 21 14

    • idź nieuku do biblioteki

      i dowiedz się nieco o językach

      • 7 5

    • I widzisz, od innych nieuków minusy dostałeś. (2)

      Nie ceni się ludzi, którzy mają wiedzę. To denerwuje i "redaktorów", i większość czytelników tego portalu.

      • 7 4

      • a jak ma byc ? (1)

        Natenczas ?

        • 8 0

        • wtenczas :)

          to ktoś kto ma "tenczowe" spodnie

          • 0 0

    • Minus w tą czy plus w tamtą,co za rużnica? (1)

      ważne że przeczytane,ciągle sprawdzane i jakoś to funkcjonuje.

      • 1 4

      • widzę, że różnicy ci nie robi przez jakie "u"

        • 4 1

    • Język to twór elastyczny i ciągle się zmieniający, pogódź się pan z tym. Nic złego nie ma w tym, że takowy zwrot wszedł w powszechne użycie - nie bądźmy purystami-faszystami.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane