• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: światła na Hodowlanej i Władysława IV do świąt

Patryk Szczerba
15 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem. Obecność pieszych na przejściu przy Obrońców Wybrzeża nierzadko kończy się ostrym hamowaniem.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic: Hodowlanej i Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni oraz Obrońców Wybrzeża i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma poprawić bezpieczeństwo głównie pieszych. W centrum pojawi się także nowy pas rowerowy. Obydwie inwestycje powinny zakończyć się przed świętami.



Bezpieczeństwo pieszych

Jak oceniasz liczbę sygnalizatorów na drogach Trójmiasta

Ich realizacja była anonsowana wiosną, przy okazji poszukiwania projektantów przygotowujących stosowną dokumentację dla obydwu inwestycji. Obecnie miasto szuka wykonawców prac budowlanych. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie sygnalizacja świetlna powinna pojawić się na skrzyżowaniach przed świętami.

W przypadku krzyżówki Władysława IV i Obrońców Wybrzeża, oprócz sygnalizatorów wyznaczonych zostanie pas dla rowerów na jednokierunkowej obecnie ulicy. Urzędnicy zapewniają, że chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo pieszych.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na Władysława IV. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo osób, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - opowiadał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Więcej kontrowersji wzbudza druga inwestycja, na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Hodowlanej. Blisko rok temu miasto zlikwidowało sygnalizator przy Domu za Falochronem, oddając pieszym do dyspozycji kładkę, tłumacząc, że wcześniejsze rozwiązanie blokowało ruch na ulicy. Decyzja wzbudziła protesty seniorów domagających się powrotu świateł w okolicy.

Łatwiejszy wyjazd na Chwarznieńską

Urzędnicy tłumaczą, że na Chwarznieńskiej kolejne światła są potrzebne, by pomóc pieszym i... kierowcom. Urzędnicy tłumaczą, że na Chwarznieńskiej kolejne światła są potrzebne, by pomóc pieszym i... kierowcom.
Urzędnicy nie ugięli się, ale na początku roku poinformowali o budowie nowej sygnalizacji, tyle że pół kilometra dalej. Tutaj elementem, który przeważył, jest docelowa poprawa szybkiego wyjazdu z podporządkowanej ul. Hodowlanej w ul. Chwarznieńską oraz w drugą stronę.

- Prowadziliśmy dość długo analizy w tym względzie. Jednym z wariantów było stworzenie tzw. azylu dla pieszych, jednak okazało się, że takie rozwiązanie będzie zbyt kosztowne. Sprawę komplikuje fakt, że znajdują się tu urządzenia podziemne - opowiadał w maju Oskarbski.
Piesi mają włączać zielone światło przyciskiem. Jak zapewniają urzędnicy, oczekiwanie nie będzie długie, ale natychmiastowej reakcji sygnalizatora nie należy się spodziewać. Wiele będzie zależało od natężenia ruchu. W przypadku ruchu samochodowego pomogą pętle indukcyjne: jadący przelotówką przez Witomino, będą musieli się zatrzymać, tylko gdy ktoś będzie chciał się włączyć do ruchu.

Geometria jezdni nie będzie zmieniona, bo ulicę i tak czeka przebudowa w ramach trzeciego etapu. Wtedy dopiero pojawi się klasyczny pas do lewoskrętu dla jadących w górę i skręcających w ul. Hodowlaną.

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (20)

    Kiedy w końcu władze miasta rozwiążą problem dojazdu do Gdyni Zachód? Chwarznieńska już dawno przestała wystarczać. Kolejne bloki i osiedla są oddawane na Chwarznie-Wiczlinie a ułatwień dojazdu nie ma. Mieszkańcy tych dzielnic w końcu się zbuntują. Tu potrzeba szybkich i odważnych decyzji - albo nowa droga omijająca Witomino albo szynobus.

    • 122 28

    • Niech się buntują itd

      Przestroga dla kolejnych by tam nie kupować

      • 35 21

    • Taa

      Bo tylko tam tworzą się korki inne dzielnice nie mają takich problemów co?! A może tak lotnisko wam wybudować żebyście mogli latać a nie w korkach stać.

      • 31 15

    • (1)

      Reszta Gdyni ma już dosyć gadania o "problemach Chwarzna"... dopiero co oddali Chwarznieńską a już nie pasuje! A północne dzielnice, Chylonia, Karwiny nie stoją w korkach? Ile tam mieszka osób a ile u was?!

      • 50 19

      • że nie wspomnę o wiecznie zakorkowanym dojedzie na Oksywie i Obłuże

        • 1 1

    • chciało taniej chate - to ma, na wsi. Co ma do tego miasto.

      miało taniej to teraz niech ponosi koszty i trudy dojazdu.

      • 28 16

    • Odważna decyzja to.. (2)

      Rozbudowa bus pasów w całej Gdyni, a nie słuchanie auto-rowero-terrorystów...

      • 16 12

      • w Czechach włąśnie bys pasy likwidują, (1)

        bo od ich wprowadzenia korki zwiększyły się wprost proporcjonalnie. I co? Można? Można jak się okazuje.

        • 4 11

        • Taa

          Pardubice robią zawrotną karierę. Kierowcy, którym nie w smak buspasy cały czas jęczą i z uporem maniaka podają przykład tego małego czeskiego miasteczka. Jakoś wszędzie indziej buspasy się sprawdzają.

          • 3 2

    • (3)

      Wsiądź w autobus i już korki będą mniejsze....

      • 12 11

      • (2)

        w teorii racja ale tylko w teoria bo połączenia ala samorządność też pozostawiają wiele do życzenia, np by dostać się do Chyloni z okolic dawnej stoczni trzeba iść kilometr pod wiadukt i następnie czekać lekko licząc pół godziny na jedyny jeżdżący tam dyliżans 197... a Chylonia i Cisowa to bardzo ludne dzielnice...

        • 7 1

        • wsiądź sobie do dylizansa SKM (1)

          będziesz w kilka minut

          • 3 4

          • a bo na dyliżans SKM nie trzeba czekać inie trzeba na niego tak samo daleko iśc?

            • 2 5

    • Biorąc pod uwagę, że budowa nowej drogi

      np. omijającej Witomino, spowoduje tylko, że zamiast kilku mniejszych korków będzie jeden duży, (ruch samochodów dotychczas blokowany na Witominie, trafi na przeszkodę gdzie indziej, np. przy Śląskiej), to chyba jedynym rozsądnym są buspasy. Skoro inwestycje drogowe kosztują masę pieniędzy, a i tak nie gwarantują super efektu (patrz al. Żołnierzy Wyklętych w Gdańsku) to takie buspasy wydają się dużo bardziej efektywne.

      • 10 7

    • światła

      Wystarczy dobrze światła wyregulować przy obwodnicy i problem będzie mniejszy

      • 7 1

    • Prośbę proszę kierować do zarządu Hossy

      • 8 4

    • Uśmiałem sie jak norka.A co niby mają zrobić,wykarczować las i zbudować dla Was kolejna obwodnice ??!! Widziały gały co brały i gdzie ? (No tak,na "zachodzie" ) To teraz trzeba pocierpieć.W końcu miasto ma tyle kasy,że będzie spełniać każdą prośbę,taaaa....To nie koncert życzeń,drogi JAK.

      • 10 12

    • Juz lepiej pociagnac tam pociag albo wyznaczyc buspasy.Tansze.
      Rozbudowa drog to miliardy wywalone w spaliny i korki.
      Za te pieniadze co wrzucili w drogi a i tak jest wszystko zakorkowane mogliby zbudowac wszedzie kolej i jeszcze zafundowac darmowe bilety.
      A i wypadkow byloby mniej, czyli nie trzeba by bylo wydawac kolejnych miliardow na leczenie ofiar.

      • 4 1

    • Jest na to sposób - secesja od Gdyni. Stwórzcie sobie odrębne miasto.

      • 3 0

    • skoro zdecydowałes sie na zakup mieszkania tam, to byłes swiadomy jak wyglada sprawa dojazdu

      • 1 0

    • Przesłanie Szczurka jest jasne promuje kolarstwo i biegi - trasy przez Chwarzno i Wiczlino były już wytyczane więc sobie pobiegajcie albo po pedałujcie do centrum, przecież jak przyjdą wybory to i tak na Szczurka będziecie głosować, śmieszne człowieki

      • 0 1

  • Domagamy się powrotu przejścia dla pieszych przy domu za falochronem (12)

    A kładkę wsadźcie sobie w d.... jak się wam zmieści

    • 72 206

    • Krótka piłka... (4)

      ... skoro ci staruszkowie z falochronu mają siłę protestować chodząc w kółko po przejściu dla pieszych to mają też siłę wejść na kładkę. Koniec kropka.

      • 79 30

      • poczekamy aż się zestarzejesz....

        • 31 43

      • pogadamy, jak nie będziesz mógł zgiąć kolana (2)

        • 4 3

        • tam jest winda

          tam jest winda

          • 6 4

        • co?

          mają dobry trening przy zginaniu kolan w kościele i na cmentarzu

          • 4 3

    • Byłem za przejściem... (1)

      Dopóki nie musiałem objeżdżać pół Gdyni, żeby się do pracy dostać przez durne protesty.

      • 23 12

      • te protesty co były do tej pory to dopiero początek

        • 15 10

    • spoko, proponuję przywrócic przejście - zieloneświatło dla pieszych będzie co 10 min świecić się ok5 sek. Alternatywa - kładka.

      • 5 6

    • Mochery beda rzadzic ruchem drogowym w Gdyni. (2)

      Pisowskie mochery zawsze beda jeczec ze cos nie pasuje.
      Na cmentarz albo na pogaduchy do lekarza. Nie zawracajcie du*y ludziom którzy pracują i musza na czas dojechać do pracy. Za te protesty powinniście dostac po mandacie, jakby trzeba bylo emeryture oddać za glupie fochy to by byl lekki smuteczek

      SZCZYT!

      • 8 12

      • Jesteś jeszcze za młody, aby takich słów używać . I jeszcze jedna ważna sprawa .

        Moher należy do najdroższego gatunku wełny , więc pomyśl trochę zanim coś napiszesz i nie próbuj więcej obrażać osoby chore , cierpiące i kalekie . Wszystko w myśl porzekadła : nie śmiej się dziadku z cudzego przypadku .

        • 5 5

      • szczytem jest twoja ortografia

        • 3 0

    • Chcę pomóc

      Pragnę pomóc w organizacji i rozwiązaniu sprawy przejścia zamiast kładki, proszę o kontakt: 667-559-535. Przemek, Uniwersytet Gdański, Katedra Gospodarki Przestrzennej

      • 1 0

  • Takie czerwone światło bardzie przydałoby (2)

    Sie tam w miejscu przekraczania granic Europy

    • 69 9

    • Popieram przedmówcę

      W pełni.

      • 9 3

    • Tam czerwone światło już nie wystarczy. Nawet szlaban to za mało

      • 8 2

  • (3)

    Nie chcieliście pierwszeństwa pieszych, to będą światła, bo pani na zdjęciu prędzej korzenie zapuści niż doczeka się kultury ze strony kierowców.

    • 78 26

    • Ale jak ta sama pani zapierd...a

      poza wyznaczonym przejściem pod domem starców na Witominie wymachując laską to jest prawidłowo.

      • 11 12

    • Bo pieszy by chciał wejść na jezdnię najpóźniej po 5sek (1)

      Jak jestem pieszym to czekam kilka aut, aż będzie jakas luka między autami, a nie 10 aut hamować bo ja hrabia muszę przejść teraz, a nie za kilkanaście sek
      Jak dostaną światła i będą czekać na zielone 2min (wiele miejsc gdzie działa TriStar) to wtedy się nie dluzy.

      • 8 9

      • Są ulice i miejsca, na których w godzinach szczytu nie ma "luk", najpierw przejeżdząją kierowcy co się wiecznie "śpieszą" łamiąc przepisy dotycące prędkości, potem dojeżdżają "spóźnialcy",a jak oni mijają przejście, to już doganiają kolejni śpieszący się.

        • 3 1

  • Korki w mieście (5)

    Kolejne światła i jeszcze większe korki!!!

    • 88 39

    • (1)

      zacofany naród...
      ja sobie np. w ogóle nie życzę samochodów w mieście!

      • 11 17

      • A my nie życzymy sobie Ciebie.

        • 6 5

    • korki w mieście wynikają z nadmiaru samochodów

      oraz nadmiaru skłonności mieszkańców do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.

      • 17 8

    • puszczałbyś pieszych to świateł by nie było (1)

      • 13 6

      • Mądrala

        • 2 13

  • Nie ma potrzeby (2)

    ustawiania kolejnych świateł na Władysława w tym miejscu tym bardziej iż sygnalizacja sąsiednich skrzyżowań reguluje napływ pojazdów raz z jednej a raz z drugiej strony a przejście jest tu dwu etapowe.

    • 105 38

    • Dokładnie!

      Jedyne miejsce, gdzie można było normalnie przejść przez Władka, a nie stać dwie minuty...

      • 15 6

    • Nie zgadzam się. Niedawno byłam świadkiem, jak na jednym pasie kierowca autobusu ustąpił kobiecie z wózkiem, a kiedy już przechodziła na drugim pasie śmignął samochód osobowy nawet nie zwalniając. Gdyby nie ludzie po drugiej stronie przejścia, którzy krzyczeli, żeby się zatrzymała, doszłoby do tragedii. ;(

      • 4 0

  • (1)

    Idiotyczny pomysł !!!!

    najpierw należy na chwarznieńskiej naprawić nawierzchnię a potem myśleć o światłach !!!!

    • 63 25

    • idiotyczny komentarz !!!!

      • 6 12

  • Za dużo mamy przejść dlanpieszych czy skrzyżowań Z sygnallizatotami (2)

    zobaczcie jak czasami rano światła nie działają z powodu awarii to od razu korki mniejsze albo nie ma w ogóle.

    • 58 27

    • Przed przebudową węzła wzgórze - jechało się bez stania od baktorego do redłowa. (1)

      Obecnie staje się niezależnie od pory dnia - 5-6 razy!

      • 10 5

      • Naneży wprowadzić w centrum miast strefę 30 km/h, a podnieść wysokość mandatów za prędkość w mieście pięciokrotnie .

        Będzie spokojniej

        • 1 5

  • (4)

    Kiedy trzypasmowa droga łącząca centrum Gdyni z Fikakowem?

    • 35 31

    • (3)

      a czemu nie 6-pasmowa?

      • 14 5

      • a może 8 pasmowa? (2)

        taka w Moskwie też się regularnie korkuje, a co...

        • 9 6

        • Tylko ze tam mieszka 15x więcej ludzi (1)

          • 6 5

          • Dlatego jeden pas wystarczy .

            • 4 2

  • (5)

    Miasto dla ludzi nie dla samochodów. Kupujesz mieszkanie za obwodnica to licz się z tym ze będziesz stał w korku i na nie jednych światłach

    • 61 52

    • (4)

      Mieszkanie za obwodnicą implikuje posiadanie samochodu, jak sobie to inaczej wyobrażasz? Twoje pieprzenie o konieczności stania w korkach jest kuriozalne. Po prostu niepotrzebnie ludzie osiedlają się z dala od centrum i potem jest płacz. Trzeba się zdecydować.

      • 9 12

      • Szukałem mieszkania w centrum. (3)

        Nie znalazłem jakiego chciałem za pieniądze jakie miałem. I co mi poradzisz w takiej sytuacji? Aha pracy nie mam co zmieniać bo średnią płacę w swoim zawodzie raczej zawyżam, a i zawód mam nienajgorszy.

        • 7 8

        • zmień pracę, weź kredyt i nie bądź złodziejem bądź idiotą co pracuje za mniej niż 6k

          • 10 4

        • tak w centrum mieszkania za drogie, ale na wachę spalaną w korkach to już kasa jest (1)

          • 10 5

          • jeśli auto spala 10l/100 km (uwzględniając korki), benzyna jest po 5 pln/l, a odległość do centrum to 12,5 km

            to w ciągu miesiąca pracy (22 dni) koszt dojazdu to 275 pln/m-c (3300 pln/rok kieratu bez urlopu)

            Różnica w cenie m2 w centrum i "za obwodnicą" to 4-6 kpln do 3,5-4 kpln

            Przy mieszkaniu 60 m2 różnica zwróci się po 9-36 latach.

            dlatego mnie nie stać

            • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane