• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: ul. Kielecka jednokierunkowa

Michał Sielski
24 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Do tej pory na ul. Kieleckiej były utrudnienia w ruchu, ale można było jeździć w obu kierunkach. Do tej pory na ul. Kieleckiej były utrudnienia w ruchu, ale można było jeździć w obu kierunkach.

Przebudowa ul. Kieleckiej w Gdyni wkracza w decydującą fazę. We wtorek i środę na jezdni układana będzie ostatnia, ścieralna warstwa nawierzchni. W tym okresie w stronę centrum droga będzie tylko jednokierunkowa.



Jak znosisz utrudnienia związane z remontami?

Remont ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni to efekt decyzji o stworzeniu 1,5-kilometrowej drogi dla autobusów oraz buspasa, który powstanie także na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. W ciągu najbliższych dni będzie układana ostatnia warstwa ścieralna nawierzchni bitumicznej.

Czytaj więcej: Dlaczego kierowcy boją się buspasów?

Warstwa ścieralna położona zostanie na ul. Kieleckiej na odcinku od ul. Bydgoskiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Witomińskiej. Właśnie dlatego na odcinku od ul. Witomińskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum będzie ruch jednokierunkowy. Objazd do Witomina i Chwarzna będzie odbywał się ulicami Witomińską i Małokacką zobacz na mapie Gdyni.

Całkowita wartość gdyńskiej inwestycji, która obejmuje także zakup 30 nowych autobusów, to niemal 39 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej, która przeznaczyła dodatkowe środki dla Pomorza w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, wyniesie nieco ponad 16 mln zł.

Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej:

Zmiany zaczną obowiązywać już od poniedziałku 24 listopada od godz. 23:10. Zakończą się w czwartek 27 listopada, ok. godz. 6. Zmienione będą trasy linii W, 103, 109, 140, 147, 150, 160, 182 i N20. W związku z tym przystanek "Węzeł Franciszki Cegielskiej 02" przy ul. Kieleckiej, w kierunku Witomina, będzie nieczynny.

Linie W, 103, 140, 147, 150 i 160
Autobusy w kierunku Witomina będą kursować z pominięciem Węzła Franciszki Cegielskiej - ulicą Witomińską. Trasy w przeciwnym kierunku nie zmieniają się.

Linia 109
Kursy rozpoczynające się na pętli "Węzeł Franciszki Cegielskiej" będą wykonywane od następnego przystanku na trasie - "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM 01". Nie zmienia się trasa w kursach z Redłowa SKM.

Linia 182
Kursy rozpoczynające się na pętli "Węzeł Franciszki Cegielskiej" będą wykonywane z przystanku "Węzeł Franciszki Cegielskiej 03" przy Drodze Gdyńskiej, w kierunku Obłuża (dojście tunelem w kierunku przystanku SKM).

Linia N20
Kursy w kierunku ze Śródmieścia do Chwarzna i Dąbrowy, będą wykonane objazdem, ul. Górskiego, Łużycką i Małokacką. Autobusy będą obsługiwać przystanek "Węzeł Franciszki Cegielskiej 04" przy ul. Śląskiej. Trasa w przeciwnym kierunku nie zmienia się.


Kierowcy przestrzegają zakazu jazdy po bus pasie głównie wtedy, gdy widzą policję.

Miejsca

Opinie (112) 9 zablokowanych

  • Najważniejsze, że coś remontują. (4)

    Nieważne jak :-p

    • 35 11

    • morska 1 pas dla kierowcow drugi dla busow.. kielecka to samo... (3)

      dobrze ze juz po wyborach.. 4 lata kasa leci a keirowcy w korkach

      • 12 4

      • to się kierowcy mogą przesiąść na niestojący w korkach autobus (2)

        tylko bez lamentu, że sprzęt wozicie do pracy i piątkę dzieci do przedszkola. Słuchawki się nie liczą.

        • 15 7

        • miszczu nie kazdy ma szczscie mieszkac przy komunikacji... (1)

          ja do pracy autem jade 45 minut a komunikacja rano 1h55 a wracam 2h25 bo oczywiscie polacznia nie ma.. owszem fajnie sie mieszka na wsi, ale komunikacja nie jest krysztalowa...

          • 6 3

          • Mieszkasz na wsi to sobie koszyki na gminie wyplataj. Chcesz pracować w mieście - twój problem.

            • 6 9

  • Grunt, że w ogóle jest jakiś kierunek. (1)

    • 24 5

    • W jaki sposób w stronę centrum można było jeździć w dwóch kierunkach?

      "W tym okresie w stronę centrum droga będzie tylko jednokierunkowa."
      A może po prostu droga będzie jednokierunkowa, a ruch będzie możliwy tylko w kierunku centrum.

      • 8 1

  • Fajnie, że w Gdyni nawet po wyborach remontują drogi. (6)

    Niedawno Morska, teraz Kielecka, brawo!

    • 65 42

    • (2)

      morska jest twoim zdaniem wyremontowana?
      khm...
      nie mam więcej pytań...

      • 12 10

      • A na Cisowej nie było przypadkiem remontu? (1)

        Choć ładnie jest i ścieżką dla rowerów (póki nie jest okupowana przez pieszych, w tym wrotkarzy, którzy nawet nie wiedzą, że są pieszymi) bardzo dobrze się jedzie moim zdaniem, to jednak spieprzyli drogę stawiając zatoczki, a nie ciągłe buspasy, przez co traci się sporo czasu na liczne wjazdy i wyjazdy. Nieprzemyślane to było.

        • 4 3

        • Takie remont niech sobie w d wsadza

          Zamiast polepszyć to pogorszyli

          • 4 9

    • Władca robi to dla siebie (2)

      Przecież tędy jeździ do pałacu.

      • 11 10

      • tia - zapewne autobusem (1)

        • 4 1

        • Mercedesem z kierowcą

          • 4 1

  • Czy to pomoże? (4)

    Czy to oznacza, że podróż z węzła Franciszki do Rolniczej w godzinach szczytu nie będzie trwać już 40min?

    • 28 7

    • Będzie trwac 1 h 40mni

      • 7 5

    • Tak

      Autobusy wreszcie będą jeździły punktualnie na Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino.

      • 13 2

    • Tak, teraz będzie trwać 5 minut do skrzyżowania z Witomińską i co najmniej kolejne 15 minut do przystanku Rolnicza :)

      • 2 0

    • Zależy czym kolego

      • 0 0

  • Koniec Świata! Gdybyż tylko istniała jakaś inna ulica prowadząca z Witomina do Centrum...

    ..nazwali byśmy ją ulicą Witominową.

    • 11 21

  • Ciekawe jaką Morska (3)

    będzie miała przepustowość gdy powstanie buspas?

    • 53 8

    • PRZEPUSTOWOŚĆ

      Będziemy chronić najcenniejszy nasz - dogmat przepustowości, dzięki której Polska rośnie w siłę !

      • 12 2

    • Ach ta przepustowosc. Wysiadz z samochodu, wtedy jest super przepustowosc, mozna isc i isc, nie zatrzymywac sie, nie siedziec zdretwialym w puszce.

      • 6 17

    • licz przepustowość ludzi, a nie pojazdów - dojdziesz do ciekawszych skojarzeń

      samochód jest bardzo niewydajny jeśli chodzi o przepustowość, ale żeby to ogarnąć, trzeba wyłączyć silnik i włączyć wyobraźnię

      • 8 11

  • Po cholerę jakiś buspas?? (7)

    Poszerzyć kielecką o 3m (i tak jest szeroka) i zrobić po dwa pasy w każdą stronę!
    Buspas będzie niepotrzebny.
    W około jest miejsce na poszerzenie.

    • 96 26

    • (4)

      ale na witominie jest jeden pas wiec to nic nie da

      • 25 6

      • Hej, to zawsze będzie tylko jeden pas...? (3)

        Przecież przebudowano już drugi etap Chwarznieńskiej (estakada łącząca Chwarzno i Witomino), a w trzecim obejmie ona centrum Witomina. Jeśli Kielecką uczynić jeszcze taką szeroką arterią (po dwa pasy w jednym kierunku + buspas), to jakąż super drogę otrzymamy, na której cała Gdynia i przybysze zyskają! To będzie także bardzo dogodne połączenie Obwodnicy z Centrum miasta. No i Chwarzna oraz Witomina.

        • 7 9

        • Ej, a macie juz maka na

          Witominie?

          • 7 1

        • Gdynia na budowie szerokich arterii zyskuje korki w centrum (1)

          do tego kierowcy zyskują kłopoty z zaparkowaniem. Przestań myśleć wyłącznie o samochodach, pomyśl o ludziach

          • 11 8

          • Samochodami jak wiadomo jeżdżą kosmici

            • 8 3

    • ....a gdzie wtedy rozprowadzisz ruch z już "nowej" wielopasmowej Kieleckiej ???

      Posłuchaj, takim myśleniem zablokowałbyś cały węzeł Wzgórze i pół centrum miasta przy okazji. Bez budowy Drogi Czerwonej, biegnącej pod torami PKP, mającej właśnie na celu ominięcie ulic ścisłego centrum Gdyni,nie ma mowy o rozbudowie Kieleckiej.

      • 9 4

    • Jak to po co

      Żeby stępa mógł być szybciej w domu po pracy

      • 5 1

  • Nie rozumiem. (15)

    To ten pas nowy co wylali, będzie na busa pas, a resztę asfaltu zostawią lub połatają jak dotychczas? Przecież ta ulica nie była remontowana od 62 roku.... nie można nowym dywanem wszystkiego zrobić?
    Z innej strony ten bus pas jest niepotrzebny, to jest trasa główna na obwodnicę, więc tu chodzi o przepustowość aut, a nie ludzi w autobusach (nie umniejszając, bo sam jeżdżę ZKM). Jeżeli ten bus pas miałby mieć sens, to wtedy gdy cała droga od centrum do Chwarzna włącznie miała ten wydzielony pas, inaczej nie widzę sensu w tym. Ktoś ma inne zdanie na ten temat? Jakieś inne pomysły? Tylko nie Gdynia Realna, plisss dziękuję.

    • 41 16

    • To jest miasto... :) (11)

      Miasta są dla ludzi, nie dla samochodów. Przepustowość prowadzi do niczego. Nigdy nie uda się wybudować tylu pasów, mostów, tuneli, aby nie było korków. W mieście nie ma miejsca na autostrady.
      Gdynia podpisała też dokument Civitas Dynamo, zgodnie z którym należy stosować rozwiązania, zwiększające atrakcyjność zbiorowej komunikacji, czy roweru. Nie chodzi tylko o buspasy, ale też racje bytu mają darmowe bilety (utrzymanie zkm wliczone w podatki), i koniecznie nowe, wygodne autobusy. Oprócz tego oferta ZKM powinna być bogatsza. Nie dziwie się, że osoby, które mieszkają np. w Koleczkowie wybierają samochód, a nie autobus. Połączenia Gdynia - Koleczkowo są bardzo rzadkie, a nikt nie będzie czekał godzinę na busa do centrum. I jescze jedno, przeczytaj artykuł raz jeszcze. Wyraźnie jest napisane, że będzie nowa "kołderka", dlatego na czas robót muszą zamknąć Kielecką w jedną stronę.

      • 20 18

      • veto (9)

        Z jakiej racji mam z moich podatków utrzymywać cudze przejazdy ? To może jeszcze darmowa wóda i buły ? Poza tym transport publiczny NIGDY nie będzie tak szybki jak samochód. Samochód to wolność. Transport zbiorowy to urawniłowka i niewola !!! Precz z lewactwem, urzędactwem i socjalizmem !

        • 19 28

        • Wolnosc, ale w korku. Skoro dla ciebie to wolnosc, to nie narzekaj na korki, bo nikt nie zrowna miasta z ziemia, zeby bylo po 10 pasow.

          • 18 8

        • wolność to nie tylko samochód (7)

          jeżdżę do pracy rowerem i bez korków :-)

          • 16 7

          • niedlugo zacznie padac snieg... (1)

            chcialbym Ciebie wtedy zobaczyc na tym rowerze, a opony na zimowe juz zmieniles? najlepiej takie z kolcami inaczej wywrotka gwarantowana i wtedy co? z pretensjami ze Ci sciezki rowerowej o 6:45 rano nie odsniezyli na czas?

            • 10 6

            • opony zmieniłem. jak ścieżka jest nieprzejezdna to można legalnie jechać ulicą. kolce przydają się jedynie na lodzie. na śniegu są bez znaczenia.

              • 6 3

          • nie stać cię na samochód? (4)

            • 3 12

            • Pilskie bydełko jeździ takimi szrotami,że rower droższy...

              • 5 3

            • (2)

              mam 2 samochody ale chyba jeden sprzedam. drugim jeździ żona. poza tym jak ktoś zauważył wyżej: rower może być droższy od samochodu.

              • 5 2

              • więc po co przepłacać - tańszy samochód i na łeb nie kapie (1)

                • 3 2

              • trza się hartować co by nie chorować :-)

                • 0 0

      • Ja nie jestem za tym, by bilety były darmowe

        Nie zapominajmy, że żyjemy w nadmorskim mieście, do którego przyjeżdża całkiem sporo osób.
        Po pierwsze (primo), jeśli ustanowimy darmowe bilety, to turyści zamiast doładować nasz budżet kasą za bilety, będą jeździć sobie za naszą.
        Po drugie (primo), jeśli komunikacja będzie bezpłatna, to będzie notorycznie zapchana. Latem podróżni, którzy przyjechali do nas koleją bądź busem, zamiast pieszo, będą woleli podwieźć d*pkę trajtkiem, więc nie wiem, czy my się wszyscy pomieścimy.
        Po trzecie (primo), już byli tacy, co chcieli "upaństwawiać". Podpowiem tylko, że taki model lekko mówiąc się nie sprawdził. Obawiam się, że aby utrzymać nasz ZKM (którego zepsucie grozi śmiercią jednego z najlepszych systemów transportu miejskiego w Polsce), trzeba by podnieść podatki do niebotycznych wartości, albo przy obecnych byłby on niewydajny, lub co gorsza nie byłoby kasy na nic innego oprócz tego.

        Podsumowując, jest to najgłupszy pomysł, jaki kiedykolwiek słyszałem.
        Pozdrawiam.

        • 13 1

    • Wszystko będzie zrobione nowym dywanem

      Jak zawsze artykuł pisany bez doinformowania się, ale wszystko po kolei......
      studzienki i kratki są już podregulowane na całej szerokości jezdni do nowej wysokości warstwy ścieralnej.

      Pytanie jednak, dlaczego Nikt nie wpadł jeszcze na pomysł, aby pierwszy 150 metrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej, konkretnie odcinek prawoskrętu do ulicy Widnej, przeznaczyć również na buspass do jazdy na wprost.
      Wystarczy tylko odpowiednie namalowanie strzałek na wprost z napisem BUS, oznaczających jazdę na wprost tylko dla autobusów.

      Tam aż prosi się o to, by nie blokować środkowego pasa na wprost na Chwarzno-Wiczlino autobusami, które i tak zaraz za krzyżówką z ul. Widną zjeżdżają na prawo w zatokę przystankową Witomino-Centrum.

      • 14 1

    • Korki zawdzięczamy indywidualizacji transportu (1)

      Niestety transport idzie w złą stronę tj. totalnej indywidualizacji - w jednym samochodzie podróżuje zazwyczaj tylko sam kierowca. A potem wielkie stękania, że korki, że za mało pasów jezdni. Na szczeście żyjemy w zbyt biednym kraju, żeby każdego było stac na własne autko, więc tylko się cieszyc że nadal całkiem sporo społeczeństwa (w porównaniu do krajów zachodnich) podróżuje jednak transportem publicznym, inaczej miasta stałyby od rana do wieczora w korkach.

      • 4 1

      • Po pierwsze,byle chmyza stać w PL na szrot za 2000 (ale niekoniecznie na H7 oraz na E95 :)) - po drugie,na zachodzie mnóstwo

        • 0 0

  • Morska powinna mieć 3 pasy (2 + Buspas)... (5)

    ... tam, gdzie to tylko możliwe. Szczególnie Morska - komunikacyjny kręgosłup Gdyni. Buspas to oznaka nowoczesnego miasta. A Kielecka już dawno powinna go mieć - jest na tyle szeroka żeby zrobić na niej 3 pasy. Jeden w dół do centrum i dwa w górę do Witomina, przy czym jeden to buspas. Przecież to tylko malowanie - minimalne koszty. Czy zarząd gdyńskiego ZDiZ grał kiedykolwiek w SimCity?

    • 39 8

    • Polać Panu u góry, mądrze prawi. (1)

      Podobnie z Hutniczą - tam podzielić istniejące pasy ruchu na dwoje. Na Kieleckiej również byłbym za tym, co powinno być na Morskiej, bo wraz z Nową Chwarznieńską tworzy ona świetny wylot z Centrum na Obwodnicę. Kwiatkowskiego na Obłużu to gorsza sprawa, ale potrzebna tak, jak poszerzenie wąskiego gardła na krzyżówce płk. Dąbka-Kwiatkowskiego.

      Do tego nie rozumiem przebudowy Morskiej w Cisowej: Czemu tam nie ma Buspasa?! Idealne miejsce. Teraz trajtki muszą zawijać sobie do zatoczek w tę i we w tę Zabawnie dzieje się, gdy jest korek na Morskiej. Efekty braku myślenia...

      • 2 1

      • a po co bus pas na ulicy która normalnie się nie korkuje?Morska w Cisowej nie jest ulicą którą jakoś trudno pokonać

        • 2 1

    • (1)

      bus pasy użyteczne dwie godziny dziennie super pomysł na wywalanie kasy.Bus pas na Morskiej po co?Czy na tej ulicy są jakieś korki wynikające z innego powodu niż idiotycznie ustawiane światła?

      • 4 5

      • Idiotycznie ustawione zatoczki.

        Trolejbus musi gibać się w jedną i w drugą stronę marnując czas na czekanie, żeby go ktoś przepuścił, podczas gdy można było skosić te pół-wysepki a trolejbus po prostu podjeżdżałby pod następny przystanek bez skręcania bez sensu kilkakrotnie.

        • 2 0

    • Małokacka też mogłaby mieć bus pas.

      Co prawda mniej autobusów i pasażerów, ale korki do góry jak na Kieleckiej. Droga szeroka, można zrobić pas dla autobusów.

      • 0 0

  • Proszę zwrócić uwagę na człowieka z wielkim ołówkiem, którego przedstawia fotografia.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane