• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zadba o bezpieczeństwo pieszych na Jana z Kolna?

Patryk Szczerba
9 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Decyzja o tym, czy obok skrzyżowania ulic Jana z Kolna z 3 Maja jest potrzebna sygnalizacja, zostanie podjęta po analizach. Decyzja o tym, czy obok skrzyżowania ulic Jana z Kolna z 3 Maja jest potrzebna sygnalizacja, zostanie podjęta po analizach.

Na dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości Hal Targowych zobacz na mapie Gdyni w Gdyni szans nie ma, ale miasto zbada, czy nie powinna pojawić się sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Jana z Kolna z 3 Maja, która mogłaby uspokoić ruch w tym miejscu.



Przechodzisz przez jezdnię poza wyznaczonymi przejściami?

Jeśli ktoś z mieszkańców liczy na wyznaczenie przejścia na ul. Jana z Kolna na wysokości Miejskich Hal Targowych, powinien o tym jak najszybciej zapomnieć. Co prawda miasto wspominało kiedyś o planach przebudowy ulicy, ale szybko te plany zarzucono. W praktyce oznacza to, iż codziennie setki osób przebiega w tym miejscu przez jezdnię i pokonuje drogę od przystanków komunikacji miejskiej w kierunku boksów hali.

Statystyki i kodeks

Obecnie koronnym argumentem, że nie trzeba zmian, są statystyki, z których wynika, nie ma tam potrąceń oraz kodeks drogowy.

- Najbliższe Gdyńskich Hal Targowych przejścia dla pieszych przez ul. Jana z Kolna są wyznaczone przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz przy budynku Sądu Rejonowego zobacz na mapie Gdyni. Przejścia te znajdują się w odległości około 150 metrów od jezdni przebiegającej pomiędzy halą mięsną a halą rybną. Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, piesi mogą przejść przez jezdnię ulicy takiej jak Jana z Kolna w miejscu niewyznaczonym, jeżeli odległość od wyznaczonego przejścia przekracza 100 metrów - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, powtarzając zdania urzędników wypowiadane od lat.
Częściowym rozwiązaniem problemu, poprawiającym bezpieczeństwo, nie tylko przy halach targowych, mogłaby być nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Jana z Kolna i 3 Maja zobacz na mapie Gdyni. Dałaby szansę przejść pieszym, ale także zatrzymała zwykle rozpędzonych kierowców jadących od świateł na krzyżówce z Władysława IV.

Analiza wykaże

- Najpierw trzeba byłoby przesunąć przejście dla pieszych za skrzyżowanie, a dopiero później pomyśleć o sygnalizacji świetlnej. Ograniczyłoby to niebezpieczeństwo dla pieszych w okolicy - tłumaczy Michał Bełbot, radny PiS.
To, czy powstanie sygnalizacja świetlna, zależy od analizy, która zostanie przeprowadzona po zebraniu danych o zdarzeniach drogowych. Dane takie ma przygotować policja. Warto pamiętać, że trzy lata temu podobny dokument nie wykazał takiej potrzeby. Niemniej jednak urzędnicy zdecydowali się ponownie zbadać sprawę.

- Zarząd Dróg i Zieleni 29 sierpnia wystąpił do Komendy Miejskiej Policji z prośbą o przekazanie statystyki zdarzeń drogowych z omawianego przejścia dla pieszych za okres ostatnich dwóch lat, w celu ponownego przeprowadzenia analizy z wykorzystaniem aktualnych danych - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Przebiegający ulicą mieszkańcy. Film z lutego.

Miejsca

Opinie (129) 1 zablokowana

  • Przejścia wyłączają u pieszych mylenie - czują się na pasach nieśmiertelni, najwięcej potrąceń jest na przejściach (17)

    I to najlepszy dowód, że gdy nie ma przejścia, to wszyscy na wzajem na siebie uważają i nic się złego nie dzieje.
    Gdyby było przejście w tym miejscu - na pewno byłbyby potrącenia. A ty nic się nie dzieje, mimo, że są dwa pasy do jazdy, a nawet trzy i przejścia brak.
    Za to najwięcej potrąceń jest właśnie na przejściu, bo wówczas pieszy czuje się zwolniony z zachowania szczególnej ostrożności. Uważa, że kierowca musi go widzieć i się zatrzymać.
    Ponadto bez przejścia nie ma problemu, że ktoś wyświadcza pieszemu przysługe puszczając, a drugi go omija.

    • 71 55

    • (5)

      Raczej jezdnia odbiera rozum kierowcom. Kierowca ma psi obowiązek zachować ostrożność, czy są pasy, czy nie.

      • 37 19

      • piesi na szczęście nic nie muszą

        • 18 10

      • (3)

        Obywatelu mam nadzieje, że nie posiadasz prawa jazdy...
        Prawo powinno być zmienione tak by to kierowca miał obowiązek zatrzymania się przed przejściem gdy znajduje się tam pieszy i tyle w temacie

        • 9 13

        • zwłaszcza wtedy kiedy stoi sobie i patrzy w niebo albo plotkuje niech cały ruch drogowy zatrzyma się bo dwie baby się spotkały przed pasami i trują o d.. maryni

          • 6 1

        • taka powinna być kultura, a nie prawo. takie prawo będzie zabijać ludzi na przejściach idioto. (1)

          • 5 2

          • Mandat 10 000 i odebranie prawka dożywotnio za potracenie na pasach i po problemie. Za zabicie pieszego oczywiście dożywocie.

            • 0 2

    • (4)

      No sorry, ale kierowca powinien jadąc w mieście baaardzo uważać i spodziewać się pieszych. Chyba nie spodziewasz się krów czy koni na przejściach??? Oczywiście łatwiej ci to przyjdzie jak spadniesz z piedastalu kierowcy i zwolnisz.

      • 24 13

      • (3)

        ale czy wszędzie muszą być przejścia dla pieszych?Czy rejon hali jest faktycznie tak niebezpieczny?Czy po prostu jakiś debilny urzędas próbuje robić pokazówkę że coś robi?

        • 7 21

        • (2)

          Pojedź w to miejsce. Przejdź się w godzinie szczytu od hali do autobusu. Zrób tak kilka razy. Wyobraź sobie, że masz 75 lat i biegasz po 3 pasmowce. Wtedy znajdziesz odpowiedź.

          • 28 4

          • (1)

            ależ baranie skoro teraz tak jest i nie słyszę tam jakoś o potrąceniach to znaczy że wszyscy w tym miejscu w miarę uważają to właśnie debilne wynalazki typu światła przejścia dla pieszych ta siłowa separacja samochodów rowerzystów itd to się przyczynia do wypadków jak na Morskiej nie było świateł przy estakadzie bo się zepsuły jakiegoś dnia to nagle wszyscy jechali 50 tką ba przepuszczali pieszych i wyjeżdżające z estakady auta może pora trochę zaufać ludzkiemu rozumowi?A nie debile w tym urzędzie dokładają światełek które g..wno dają bo są tak ustawione że pieszy dostaje w..wa zanim łaskawie zapali się d;la niego zielone światło

            • 2 1

            • baran to cie zrobił i wychował prostaku z mózgiem wielkości orzeszka ziemnego, niestety przez takich imbecyli jak ty w 20 letnich BMW dla których jazda po mieście mniej niż 100km/h to dyshonor a czerwone i przejścia dla pieszych to tylko sugestia jesteśmy na samym końcu w europie pod względem śmiertelnych wypadków na drogach...

              • 1 3

    • coś w tym jest... (1)

      ale co, zlikwidować przejścia?

      • 5 1

      • oczywiście, to jest możliwe, ale sensowne tylko wtedy, gdy będzie skutecznie uspokojony ruch

        uspokojonych kierowców.

        Na przykład przez zmianę nawierzchni, esowanie osi jezdni, szerokie progi, zwężenia etc.

        Kierowcy muszą intuicyjnie wyczuwać, że na jakimś odcinku nie ma sensu jechać szybko.

        To nie musi obniżać przepustowości ulicy dla pojazdów. Paradoksalne ale prawdziwe, sprawdzone empirycznie

        • 8 3

    • zachowania szczególnej ostrożności (1)

      ja chyba śnie.... Przypominam że w pierwszej kolejności to kierowca jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności. Pieszy oczywiście powinien racjonalnie oceniać sytuacje. Na koniec - tak kierowca musi widzieć, a jak ktoś nie czuje się na siłach polecam hulajnoge.

      • 14 8

      • To, że kierowca ma obowiązki to nie oznacza ich braku dla pieszego.

        Art. 13.

        1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

        Art. 14.

        Zabrania się:

        wchodzenia na jezdnię:
        bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
        spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
        przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
        zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
        przebiegania przez jezdnię;
        chodzenia po torowisku;
        wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
        przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

        Tak więc pieszy to nie święta krowa a kierowca nie król szos i gdy wszyscy zachowamy minimum ostrożności i przestaniemy się zachowywać "bo ja mam prawo" wszyscy na tym skorzystamy.

        • 11 2

    • Karać ludzi co leza wszędzie bez patrzenia

      Ulica jest dla samochodów!

      • 6 4

    • Jana z kolana a potem jeszcze luta na ryło i do gleby

      • 0 1

  • oby nie zrobili tam tych swiateł (2)

    a jak ktoś się nawinie na maskę koło hali to jego problem :)

    • 49 34

    • (1)

      to może niech zdejmą szlabany koło przystanku Gdynia Chylonia. Jak wjedziesz pod pociąg swoją puszką, to twój problem :)

      • 9 5

      • jak nie ma szlabanów to uwazam nie wjezdzam pod pociag :)

        a piesi i swiete rowerowe krowy nie :) wiec maja problem bo ja i pociąg nie zahamuje :)

        • 2 2

  • (4)

    Przede wszystkim nawierzchnia jest tam cała do wymiany, podobnie jak na Wójta Radkiego. Koleiny niesamowite.

    • 60 5

    • Najpierw lotnisko. Później inwestycje miejskie.

      • 16 3

    • Hello! A gdzie w naszym mieście jest dobra nawierzchnia?? (2)

      • 16 4

      • Pod domem Wielkiego Wojciecha. (1)

        Najlepszego prezydenta.

        • 10 3

        • przecież on podobno nie ma domu i mieszka u żony

          • 3 1

  • Na pasach widocznych na pierwszy zdjęciu, samosmrody NIGDY nie zatrzymują się (4)

    a niejednokrotnie potrącają pieszych. Z jednym wyjątkiem: ładna panna w mini.

    • 30 30

    • Gdyby tam przechodził cesarz Gdyni to też nikt by się nie zatrzymał?? (3)

      • 5 2

      • Też nie

        jw.

        • 3 5

      • Jakby był w mini, to pewnie ktoś by się zatrzymał.

        • 10 3

      • Wtedy jeszcze bym przyspieszył.

        • 4 3

  • Chcecie zrobić coś dla pieszych to zabierzcie się do roboty z remontami chodników (1)

    Nigdy w Gdyni nie było z tym tak tragicznie jak obecnie

    • 66 11

    • Kasę Szczurek wydał na denne imprezki.

      • 11 7

  • (2)

    haha ale mają sposób ci geniusze światła na przejściu i skrzyżowaniu które w sumie jest mało oblegane a przed halami niech faktycznie nic nie robią bo jak wyznaczą gdzieś przejście to i tak babcie z siatami uznają że to za daleko a autobus panie już jedzie i tak czy siak będą leźć jak święte krowy a kierowcy właśnie w przypadku wymalowania pasów będą najbardziej uważni na samym przejściu a nie 50 m w przód czy w tył nie słychać tam coś o żadnych potrąceniach pomimo wielkiego ruchu pieszych chodzących jak chcą mnóstwa autobusów i samochodów

    • 18 10

    • Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak interpunkcja?

      • 11 4

    • Ram zarówno i kierowcy i piesi bardzo uważają, bo jest to taki newralgiczny punkt w centrum. Inna sprawa to TO konkretne przejście. Rzadko kiedy zatrzymują sie tam kierowcy, zwykle grzeją .... Ale jednocześnie rzadko kiedy jest ono używane.

      • 0 0

  • (2)

    W gdyni Bangladesz i ludzie latają po jezdni hah i znowu fiasko co do remontu czy przebudowy. Gdynia morze możliwości jak nic nie robić. Kiedy w końcu weźmiecie przykład z preznego Gdańska ?

    • 31 17

    • Dopiero po zmianie władzy. Z nim stoimy a wręcz cofamy się w rozwoju. (1)

      Szczurek odejdz!!!

      • 8 5

      • urlopu nie masz ciemna maso?

        bieda

        • 0 0

  • (6)

    jak zawsze w naszej Gdyni - analizy, gadki, opinie, referenda i nic więcej!
    tymczasem ta rządząca paczka do dziś nie namalowała pasów na krzyżówce Starowiejskiej z Abrahama a wy tu wyskakujecie z Jana z Kolna...
    a co do tej ulicy (dotyczy odcinka hala - sprzedawcy aut) to zamiast malować pasy:
    1) wyremontowałbym koszmarną nawierzchnię i chodniki (drogę całą jednym słowem)
    2) dostawiłbym wiatrołapy i kosze na śmieci na przystankach
    3) ograniczyłbym prędkość do 30 km/h
    4) postawiłbym znak Uwaga piesi na drodze
    5) postawiłbym znak Zakaz wyprzedzania
    6) ucywilizował parkowanie przy hali poza nią postawił znak zakaz zatrzymywania

    tam ludzie zwyczajnie muszą i będą chodzić...

    • 68 11

    • Takie proste a dla nieroba takie skomplikowane.

      Oczywiście on Ci powie że nie ma pieniędzy.

      • 9 2

    • To zbyt rozsądne, by przeszło w Gdyni.

      Nie mówiąc już o kosztach.

      • 11 2

    • proponuję jeszcze punt 7)

      przyciąć drzewa, bo latarnie na przystanku zasłonięte sa przez gałęzie....
      już ok.20-ej jest ciemno jak w d.....

      • 7 1

    • Ograniczenie do 30..?

      Może jeszcze szlaban i objazd przez Wejherowo???

      • 3 7

    • zakaz wyprzedzania na 3 pasach... (1)

      ktoś tu chyba nigdy pojazdu silnikowego nie prowadził...

      • 2 0

      • prowadził i nie widzi niczego nadzwyczajnego w takim zakazie - zwyczajnie są ludzie którzy nie wciskają gazu do dechy w szmelcwagenie w tedjiku...

        • 2 0

  • i kto tam będzie chodził (4)

    myślcie, myślnie to nie boli. Na tym przejściu przechodzi max 7 os. na godzinę.

    • 22 14

    • (2)

      Czytanie ze zrozumieniem i myslenie boli?
      Swiatla maja przystopowac auta, zeby piesi przechodzili dalej w niedozwolonym miejscu..

      • 7 0

      • (1)

        To nie jest niedozwolone miejsce. Kiedy w odległości 100 metrów nie ma wyznaczonego przejścia, to pieszy ma prawo przekraczać ulice w miejscu nie wyznaczonym.

        • 12 2

        • Ale niecale 100 metrów

          Wyzej jest przejście dla pieszych...

          • 2 1

    • Tak tam jest..

      Przechodzę przez to przejście kilka razy dziennie i niewielu kierowców zwraca tam uwagę na pieszych ..

      • 3 1

  • A gdyby...

    ... postawić tam pomnik Chrystusa Obrońcy Pieszych? To na pewno będzie najlepsze rozwiązanie.

    • 52 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane