aktualności 24h

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (149 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (25 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (83 opinie)

Kupcy protestowali w Gdyni (173 opinie)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (159 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (150 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (162 opinie)

Tajemniczy SMS od windykatora (206 opinii)

sport

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (156 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (2 opinie)

Gra licencjami w II lidze (44 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (145 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (206 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (36 opinii)

Władze klubu apelują do kibiców (71 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (139 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

rozrywka

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami nowość (6 opinii)

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami nowość (11 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (18 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (9 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (170 opinii)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (16 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (39 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (3 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (10 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (84 opinie)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki (1 opinia)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Gildia może handlować tylko do końca roku

Gildia działa w Gdańsku od 1991 roku. Urzędnicy chcieliby, aby hala zniknęła na początku przyszłego roku.

fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Gildia działa w Gdańsku od 1991 roku. Urzędnicy chcieliby, aby hala zniknęła na początku przyszłego roku.

Handel do 31 grudnia, likwidacja sklepów do 31 stycznia - takie terminy miasto dało kupcom handlującym w Gildii. - To skandal, ze informują nas o tym w ostatniej chwili - skarżą się kupcy. - Kupcy znają tę datę od lat - ripostują urzędnicy.



Kupcy mogą handlować do 31 grudnia, by wykorzystać gorączkę przedświątecznych zakupów. - O wypowiedzeniu dowiadujemy się za późno - denerwują się pracujący w Gildii.

fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Kupcy mogą handlować do 31 grudnia, by wykorzystać gorączkę przedświątecznych zakupów. - O wypowiedzeniu dowiadujemy się za późno - denerwują się pracujący w Gildii.

Centrum handlowe Gildia, które stoi na Targu Siennym zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku od 1991 r. zawsze miało charakter "tymczasowy". Kupcy przetrwali w swoich blaszakach spory o nowy plan zagospodarowania przestrzennego, zapewniania dewelopera z ING Real Estate, że powstanie tu nowe centrum miasta i wieloletnie negocjacje miasta z PKP w sprawie zabudowy tego terenu.

Wygląda jednak na to, że czas Gildii dobiegł końca. - Wysłaliśmy kupcom pismo, w którym informujemy, że w pawilonach mogą handlować do końca grudnia, by jeszcze skorzystać na okresie przedświątecznych zakupów. Potem będą mieli miesiąc na uprzątnięcie hal i opuszczenie ich - informuje Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. Przestrzennych.

Kiedy Gildia powinna zniknąć z Targu Siennego?

tuż przed rozpoczęciem inwestycji w tym miejscu, czyli najwcześniej za rok

33%

jak najszybciej, ale dopiero po porozumieniu się z kupcami. Trzeba uniknąć sytuacji z Warszawy

19%

termin dany przez miasto jest uczciwy i zapowiadany od dłuższego czasu

29%

w ogóle nigdy nie powinna tu powstać

19%

łącznie głosów: 2093

- Trudno mi to skomentować, ponieważ o sprawie dowiaduję się od dziennikarzy, a samego pisma jeszcze nie dostałem. Ten gest odbieram jednak jako złamanie umowy, w której miasto zobowiązało się, że będzie przedłużało z nami umowę do czasu, aż wniesie działkę do spółki z deweloperem, po wystąpieniu przez niego o pozwolenie na budowę - mówi Sławomir Gryczka, prezes Gildii Gdańskiej SA.

Dlaczego, skoro do wniosku o pozwolenie na budowę jeszcze daleko, miasto już teraz postanowiło pożegnać się z kupcami? Ma to związek z inwestycjami, jakie w przyszłym roku ruszą w tym miejscu. Choć firma deweloperska Multi Development, która zabuduje Targ Sienny i Rakowy, przyszły rok poświęci na projektowanie, to latem 2011 r. ma ruszyć budowa nowej linii kolejowej i stacji SKM Gdańsk Śródmieście. Podczas prac, których inwestorem jest spółka PKP SKM w Trójmieście, przygotowany zostanie teren dla inwestycji Multi Development. Chodzi o umożliwienie budowy słupów podtrzymujących betonową płytę, która przykryje wykop pomiędzy ul. 3 Maja a Targiem Siennym i Rakowym.

- Te prace trzeba wykonać w tym samym czasie, by dwukrotnie nie utrudniać ruchu pociągów w tym miejscu - przekonuje Wiesław Bielawski.

Już dziś wiadomo, że kupcy z Gildii będą protestować. - To niepoważne, że wciąż nie jesteśmy pewni naszej sytuacji, a przecież musimy rozwiązać nasze firmy, rozstać się z pracownikami. Dlaczego miasto zostawiło to na ostatnia chwilę? - mówi Danuta Kudrewicz, handlująca w Gildii.

Urzędnicy ripostują, że o zostawianiu wszystkiego na ostatnią chwilę nie może być mowy. Ich zdaniem kupcy od 6 lat wiedzieli, że czas Gildii jest policzony. Tomasz Lechowicz, dyrektor wydziału skarbu, przypomina, że od dłuższego czasu umowa dzierżawy terenu na Targu Siennym przedłużana jest co trzy miesiące.

- W 2004 roku zaproponowaliśmy kupcom bezprzetargowo cztery inne lokalizacje na ternie Gdańska. W 2005 roku kupcy zdecydowali się na teren przy Hali Olivia. W 2006 roku uchwalono plan zagospodarowania tamtego terenu i uprzątnięto ogródki działkowe. W 2009 roku poinformowaliśmy kupców, że teren na Targu Siennym muszą zwrócić do 31 grudnia 2010 roku - wylicza Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej miasta.

W czym więc problem? W tym, że przy al. Grunwaldzkiej 474 zobacz na mapie Gdańska wciąż nie powstały hale, do których mieliby przenieść się kupcy. I do czasu ich wyprowadzki z Gildii na pewno nie powstaną, bo czas ich budowy określono na 12-18 miesięcy. Z jakiego powodu?

Hale ma wybudować spółka, jaka zostanie zawiązana przez miasto i zrzeszającą kupców z Targu Siennego spółkę Gildia. Cały czas nie została ona jednak zawiązana. Dlaczego? Miejscy urzędnicy przekonują, że choć w 2009 roku wspólnie opracowano projekt umowy wspólników i umowy spółki, to sprawa rozbija się o drobiazgi.

- To nie drobiazgi, lecz jednostronna zmiana umowy przez miasto - ripostuje Sławomir Gryczka, prezes Gildii Gdańskiej SA. - Najpierw miasto zanegowało wagę listu intencyjnego od banku, który obiecywał nam finansowania nowego obiektu przy Grunwaldzkiej. Urzędnicy uznali, że list intencyjny to za mało, że musimy zapewnić co najmniej promesę lub gotówkę na budowę. Ile? Według studium wykonalności przygotowanego przez sopocką firmę NDI, od 30 do 50 mln zł, w zależności od wariantu - wylicza Gryczka. - Potem miasto jednak zgodziło się na list, ale podpisanie umowy uzależniło się od naszej wyprowadzki z Targu Siennego. Pytanie tylko, czy po opuszczeniu Gildii miasto wciąż będzie się z nami liczyć?

Jeśli jednak spółka zostanie zawiązana i Gdańsk wniesie do niej swój grunt, będzie ona musiała zrealizować cel społeczny. W tym wypadku będzie to ok. 1 tys. m kw. biur w nowym budynku, w których powstanie zespół obsługi mieszkańców Urzędu Miejskiego. Biura mają powstać na piętrze, nad pawilonami, w których będą handlować kupcy.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 317)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818561 2010-12-09 13:27 koniec bazarowania (7)

a szkoda...

popieram opinię 97 / nie zgadzam się 158

zgłoś do moderacji opinię 4818567 2010-12-09 13:31 tzn w Business center oliva będą się mieśćić?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4818578 2010-12-09 13:35 pamiętajcię,że NDI brało udział przy busowie centrum Haffnera, oj ślimaczyli się

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818684 2010-12-09 16:33 Kaczka

Dziennikarska.

Kwa

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818693 2010-12-09 16:39 (1)

Przed wyborami: cisza. Po wyborach: zamykamy Gildie i ludzi na bruk.

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4818702 2010-12-09 16:51 Teraz

niech zamieszczą wiadomości z naszym kochanym prezydentem, jaki to On wspaniały i szlachetny. Czego to nie robi jak się opłaca ;]

W

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4818755 2010-12-09 19:08 zlikwidują bazar, wykopią dziurę i będzie tak, jak przed NOTem

przez następne 10 lat

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4818844 2010-12-09 22:53 I dobrze

i tak tam nie chodziłem. Mogą wyburzać

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818562 2010-12-09 13:27 nareszcie koniec tego syfu (17)

SOPOT

popieram opinię 310 / nie zgadzam się 120
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818585 2010-12-09 13:37 szkoda, że Pan Głuszek się nie wypowiedział na ten temat :( (1)

liczę na wywiad z nim

czekam na skm

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818591 2010-12-09 13:38 a chciałbyś ten jego piskotliwy głos uszłyszeć?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818592 2010-12-09 13:39 jakiego syfu? (1)

a co w sopocie macie? ten pseudo bazar w sopot wyścigi?

Gildia to świetny kompleks sklepików.
zadaszony i schludny.
często go odwiedzam gdy czegoś potrzebuje po przystępnej cenie (nie liczę butów które mają trochę wygórowane).

oby się im udało uzyskać pozytywne umowy z miastem i równie schludne miejsce do pracy.

młody mieszkaniec

popieram opinię 50 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 4818636 2010-12-09 14:37 Zgadza się mamy niewielki rynek.

A ktoś kto podpisuje się SOPOT,widział miasto jedynie na pocztówce.

Bitwy

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818628 2010-12-09 14:26 jestem za z checia pomoge to hovno wyburzyc :d (6)

raz bylam w tym burdelu i to jeszcze z byla kolezanka i powiedzialam ze wiecej tam nie wejde ,wiocha jak nie wiem najwieksza bka z tego ze ci co sie ubieraja to uwazaja ze galeria madison jest drogi a ceny sa podobne i np w galerii mozna jeszcze taniej cos dostac

karola

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 29
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818639 2010-12-09 14:42 (1)

również byłam tam raz. i zrobiło mi się wstyd, że w ogóle tam weszłam. na lokalnych ryczneczkach można znaleźć bardziej estetyczne szmaty.

ninurta

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 4818732 2010-12-09 18:17

No i chodź sobie na te ryneczki po "estetyczne szmaty". A czego się wstydzisz za Gildię, nie chodź tam? Dlaczego odmawiasz tym ludziom prawa do prowadzenia swoich sklepików, zarabiania na swoje rodziny? Tak ci ulży jak ich wyślesz przymusem na ekspedientów do eleganckich sklepów niemieckich?

Gajowy

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818730 2010-12-09 18:12 (3)

Nie podoba ci się tam? To nie chodź tam. Na tym polega wolny rynek. Idziesz gdzie ci pasuje. A dlaczego chcesz to wyburzać? To jest bolszewizm. Kiedy z was wywietrzeje ten homo sovieticus?

Gajowy

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818767 2010-12-09 19:46 (2)

Bolszewizmem jest to że najdroższa ziemia, w centrum miasta a tam pchli targ.

el nino

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4818816 2010-12-09 21:05 nic się nie zmieni

No to teraz najdroższą ziemią w centrum miasta będzie zarządzała jakaś duża zagraniczna firma. Zrobią tam pewnie bank, biura na wynajem lub kolejne centrum ze sklepami sieciowymi, których jest i tak mnóstwo w każdym centrum handlowym. Powstaną markowe sklepy z drogimi markowymi ubraniami made in china. Ot cała magia "szykownych i markowych" sklepów.Stare stragany zastąpi szkło, beton i stal. Każde hovno można opakować w ładny papierek. Choć sam nie robiłem tam nigdy zakupów to chciałbym mieć wybór czy kasę chcę zostawić w blaszanej budzie u pana Kazia czy też w sklepie u Herr. Rossmana a niestety wszystko zmierza ku temu, że będziemy mogli wybierać jedynie, w którym sklepie tej samej sieci możemy zrobić zakupy.

raf

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4818840 2010-12-09 22:28

Chcesz powiedzieć że oni nie płacą podatków? Płacą takie same jak zapłaci niemieckie czy holenderskie centrum handlowe.

Gajowy

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4818665 2010-12-09 15:44 osioł.

yo

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818669 2010-12-09 15:54 nie wiem, kto tam robił zakupy.... (1)

10-15 lat temu było tam tanio, ale jak się przeszłam 3 lata temu - koszmar!!!!! wolę iść zrobić zakupy na przecenach w Galerii Bałtyckiej, bo w sklepach typu reserved, h&m jest po prostu taniej! a jeszcze mam większy wybór i możłiwość zwrotu...

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4818725 2010-12-09 17:52 JA

przez te wszystkie lata bylem tam dwa razy

zlotowki

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4818711 2010-12-09 17:19 Jezeli jestes z Sopotu

to co ci do tego!

@@@

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818721 2010-12-09 17:44 odczepta od Gildi (1)

można tam kupi porządne ciuchy za dostojna cene a i firmowe się znajdą

Gdańsk

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4818827 2010-12-09 21:35 tam nawet adidasy są lepsze.....

.... bo mają 4 paski.....

Borewicz

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818563 2010-12-09 13:28 I dobrze, postawić tam kilka banków i solarium. (1)

Witamy w Polsce.

prezes

popieram opinię 179 / nie zgadzam się 85

zgłoś do moderacji opinię 4818641 2010-12-09 14:46 Tylko kebab

i wtedy będzie Polska,o!

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818564 2010-12-09 13:29 i dokąd pójdą? (6)

tyle ludu bez pracy zostanie? jakoś to nie dociera do mnie

popieram opinię 157 / nie zgadzam się 97

zgłoś do moderacji opinię 4818589 2010-12-09 13:38 nic w przyrodzie nie ginie... przeniosą sie do innego miejsca.

popieram opinię 38 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818697 2010-12-09 16:43 (2)

Albo znajdą ucziwą pracę...

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818735 2010-12-09 18:19 (1)

a ta, którą wykonywali nie była uczciwa?

monik

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4818751 2010-12-09 18:53 najuczciwsza

zimą lodówka, latem piekarnik w tych blaszanych budach. do tego kawa i papierosek na zmianę oraz pogaduchy Pań z sąsiadujących boxów...się żyło

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818754 2010-12-09 19:06

I tak tam nie zarabiali ...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4818762 2010-12-09 19:38 Mam nadzieje ze powstanie z tej grupy kupcow silna opozycja i wykopie

tych urzedali zasiedzialych .

heya

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818566 2010-12-09 13:30 dobrze (11)

zrównać z ziemią ten syf, posypać wapnem, nawiezc ziemi i posadzic ładne kwiatki

gdynia piękniejsza

popieram opinię 141 / nie zgadzam się 130

zgłoś do moderacji opinię 4818580 2010-12-09 13:36 toć to tam aparamentowce będą, nie mówiąć,że Okopowa i 3Maja korskiem stoi, oj piękne widoki i zapach spalin będą mieć

mieszkańcy

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818648 2010-12-09 14:55 A U NAS W GDYNI.... (4)

HALA TARGOWA STRASZY 100 KROĆ BARDZIEJ!! NIE CZEPIAJ SIĘ GILDII !! PATRZ NA SWÓJ BAŁAGAN!!!

maras

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818662 2010-12-09 15:35 (3)

to racja hala w gdyni straszy i to bardzo,ale to kwestia czasu, mam nadzieję. za to dworzec główny w gdyni zapowiada się pięknie. i o to w naszej Gdyni chodzi. do przodu!

gdynia piękniejsza

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818689 2010-12-09 16:38 niech ci ta twoja gdynia w d...pę wejdzie (2)

i żyj sobie w tym zlepku nijakiej architektury. Nagle o dworcu piszesz, szkoda, że nie pisałaś o dworcu przed rozpoczęciem remontu. Gdynia - syf malaria

pedź śledź

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818719 2010-12-09 17:39 (1)

gdańsk to wylęgarnia mordziatej patologii. Pomijając starówkę, wszedzie panuje taka brzydota, ze na Euro 2012 wstyd bedzie ludzi ze świata wpuścic. zaorac te kolebkę prymitywnej, napływowej biedoty i nędzy...

gdynia piękniejsza

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 4818895 2011-03-05 17:54 a klawiatura cała?

może meliski na ochłodzenie emocji, gdynianko czy tam gdynianinie? jeśli nie pomoże, proponuję leczenie na główkę...

Niulka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818760 2010-12-09 19:38 (3)

patrz na swój śmietnik w Gdyni jeszcze większe hovno i nie chodzi tylko o bazar ale przede wszystkim o ludzi,którzy tam pracują.Ja się nie wybieram na zakupy do Gdyni bo wystarczająco mam swoich sklepów.Kupuj na swoim śmietniku i na jego temat się wypowiadaj

inna

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818775 2010-12-09 20:09 (2)

..inna, czyżbyś była zdrowo bolcowana przez tzw" pokolenie lechii" ..????

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818826 2010-12-09 21:30 Lechii wielką literą śledziu! (1)

Jak nie z szacunku to chociaż z języka polskiego!

Skip

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818883 2010-12-10 12:20

nie widzę powodów, by coś 'hoooovnianego' pisac z wielkiej litery, zakuta betonowa palo! poloz sie pod Heniem issij mu zimnego kabana, potomku Rudka H. jak piszesz slowo 'Śledź' to włóż niedzielne ubranko i stój na bacznośc

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4818813 2010-12-09 21:01 Tak jasnee

uważajcie ludzie , bo na pewno posadzą tam te ' piękne kwiatki ' -.-

smiley

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818568 2010-12-09 13:31 Bazary takie jak Gildia... (3)

...to czesc polskiego krajobrazu - wedlug mnie w nowoczesnych miastach powinno byc miejsce dla budowli typu Sea Towers w Gdyni , jak i dla bazarow typu Gildia - poza tym Gildia nie wyglada tak zle - gorzej prezentuje sie na przyklad rynek na Wyscigach.

family guy

popieram opinię 173 / nie zgadzam się 61
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818583 2010-12-09 13:36 kartą płatniczą na Gilidii nie zapłacisz a ich ceny sięgają już cen z Galerii czy Madisona (1)

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 4818603 2010-12-09 13:56 Bo to są dziady, co nawet terminali nie mają

koniec dziadowania i drożyzny.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4818857 2010-12-10 07:23 Rozgonić ich

Wygonili kupców z 3 Maja to i tych pogonić. Jak wszystkich to wszystkich.
Pobudować wszędzie luksusowe galerie handlowe i wtedy zobaczycie jakie super ceny będą. Pańszczyzna i niewola 21 wieku.

X

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818571 2010-12-09 13:33 i bardzo dobrze (2)

nie nawidze tego baraku, taki rynek tylko pod dachem

budowac stacje kolejową tam!

tak

popieram opinię 124 / nie zgadzam się 63
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818637 2010-12-09 14:38 Nie stację a peron nieuku (1)

to raz a dwa co tam będzie jeździło skoro kolej w Polsce pada na ryj.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4818712 2010-12-09 17:20 jeden c*uj

wiadomo o co chodzi

tak

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818573 2010-12-09 13:34 niech tam postawią nowe hotele albo zrobią park (2)

popieram opinię 64 / nie zgadzam się 44
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818609 2010-12-09 14:00 Architekci Gdańska powinni iść na emeryturę... (1)

Czy ktoś widział inne cywilizowane miasto, gdzie kilka km od centrum jest rafineria i wysypisko śmieci???

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4818715 2010-12-09 17:26 widzą miasto Ci co głosowali na budynia, i na przejście dla pieszych koło teatru miniatury

bo widzisz to miasto jest zamulone jak motława, a czemu ? właśnie przez takich 'ogarniętych' mieszkańców.

dobrytyp

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818575 2010-12-09 13:34 Polski handel znika (8)

Zobacz kto będzie budował w tym miejscu - holendrzy.... A więc zarobiona tutaj kasa trafi do Holandii. Coż, kiedyś Polacy umieli budować i na handlu się bogacili, dziś urzędnicy w POlsce dbają o to by rodzimy interes zatłuc - by konkurencji dla "obcego kapitału" nie było. A i tak kredyty na budowę da państwo - tak jak na budowę autostrad gdzie państwo poręcza kredyt na budowę drogi prywatnej firmie.

popieram opinię 128 / nie zgadzam się 49
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818584 2010-12-09 13:37 Bzdury (2)

Proponuję nie histeryzować tylko zrozumieć różnicę pomiędzy Handlem (przez duże H - patrz np. Piotr i Paweł), a zaściankowym geszefciarstwem i małomiasteczkowym syfem.

B.

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 32

zgłoś do moderacji opinię 4818728 2010-12-09 18:08 jaka to różnica

wyjaśnij mi różnicę pomiędzy handlem przez duże H a przez małe h.
Czy różnica jest taka, że w przypadku tego pierwszego cała kasa trafia do wielkiej korporacji? A może taka, że pracują tam dobrze opłacani prezesi i reszta kasjerek, sprzedawców dostających minimalne pensje?

Różnica jest taka, że z handlu przez duże H nie zobaczysz w lokalnej kasie ani jednej złotówki ale za to dostaniesz do skrzynki pocztowej kolorową ulotkę na święta.

raf

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4818746 2010-12-09 18:35

Kto ci każe chodzić do handlu przez małe 'h'? Jest wolny rynek, możesz chodzić gdzie chcesz. Dlaczego chcesz tym ludziom zamknąć ich sklepiki z których utrzymują swoje rodziny? Bolszewizm.

Gajowy

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818590 2010-12-09 13:38 (3)

Mylisz się, nikt nie bronił krajowemu kapitałowi stawać do zawodów. Wygrał lepszy i tyle.

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 4818622 2010-12-09 14:20 nie lepszy tylko tańszy

..a to różnica

mmmisss

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818739 2010-12-09 18:23 Czasami tańszy nie znaczy lepszy (1)

Widzisz, polskie nieruchomoci zaczynają znikać. Oprócz podatków firmy inwestują - i to inwestycje są siłą napędową gospodarki. Tutaj biorą kredyty, tutaj budują nowe obiekty, pożyczają pieniądze czy inwestują w nowe przedsięwzięcia. I Holendrzy tak zrobią - ale u siebie. To ich bank udzieli kredytu - ich bank otrzyma procent z inwestycji. Oni wybudują obiekty blisko historycznego centrum - ito oni zarobią na sprzedaży towarów (które może sami dostaczą), gastronomii czy wynajmie pomieszczeń. Zarobiona kasa pójdzie na nowe inwestycje - może w Holandii, może w Niemczech... Ale generalnie kasa odpływa z kraju, pisała o tym Rzepa - mamy bardoz duże PKB na głowę stat. Polaka, ale z tego wypracowanego dochodu w kraju niewiele zostaje. Po prostu bardzo niskie PNB w Polsce... Na Zachodzie wymóg UDZIAŁU KRAJOWEGO BIZNESU - zwłaszcza w enegetyce, paliwach, czy nieruchomościach w historycznych centrach. Oni po prostu CHRONIĄ SWÓJ WŁASNY RYNEK. Spróbuj założyć w Niemczech czy Belgii sieć hipermarketów - musisz współpracować z lokalnym biznesem. Inaczej nie da rady.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4818777 2010-12-09 20:12 Dobrze mówi, popieram.

Dobrze mówi, popieram.

Drzazga

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818604 2010-12-09 13:57 bardzo mądra wypowiedź, poieram autora

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818576 2010-12-09 13:34 ZOSTAWIĆ!!! (10)

I co ci ludzie zrobią bez pracy??? Z czego będą żyć???

Ala

popieram opinię 139 / nie zgadzam się 106
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818587 2010-12-09 13:37 no przecież naszego Prezydenta to nie interesuje, łącznie z firmami, które wynosza się z Gdańska (2)

np. centrala GeMoney

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 20

zgłoś do moderacji opinię 4818701 2010-12-09 16:51 BPH teraz

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818738 2010-12-09 18:22

Pójdą na ekspedientów za parę stów miesięcznie w eleganckich, niemieckich centrach handlowych. I Budyń będzie wtedy szczęśliwy. O to chodzi.

Gajowy

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4818598 2010-12-09 13:46

Zauważmy ankietę, jak to narzucają nam myślenie. Pytają
Kiedy Gildia powinna zniknąć z Targu Siennego?
A pytanie powinno być
Czy Gildia powinna zniknąć z Targu Siennego?

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4818606 2010-12-09 13:58 a kogo to obchodzi

czy o twoj tyleczek ktos sie martwi?

zenon

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4818608 2010-12-09 13:59 W centrum miasta takiego jak Gdańsk nie ma miejsca na syf (1)

Niech sobie handlują i szukają amatorów drożyzny na wiejskich targach.

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 27

zgłoś do moderacji opinię 4818742 2010-12-09 18:31

Kto powiedział że nie ma miejsca? Niemieccy czy holenderscy właściciele eleganckich centrów handlowych? Przecież nie musisz tam chodzić jak ci się nie podoba. Co ci każe mówić że nie ma miejsca dla tych sklepików? Bolszewickie wychowanie? "Wojna o handel" z lat 50-tych ci się przypomniała?

Gajowy

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4818713 2010-12-09 17:22 Tam ma być peron

dzięki z olbrzymim parkingiem, dzięki któremu znikną korki w centrum.

i

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4818842 2010-12-09 22:36

trzeba było się uczyć.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4818866 2010-12-10 08:27 DO ŁOPATY !!!! ŚNIEGU DUŻO

XXX

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: