• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocny pożar pociągu w Gdańsku

Patsz
29 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 09:30 (29 listopada 2014)

Akcja gaszenia pociągu trwała do późnych godzin nocnych.


Siedem zastępów strażaków gasiło pożar pociągu stojącego przy jednym z peronów dworca w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Ogień pojawił się przed godz. 23 w wagonie w miejscu, gdzie znajdują się urządzenia elektryczne.



Pożar wybuchł przed godz. 23. Gasiło go początkowo siedem zastępów strażaków.

Aktualizacja godz. 9:30 Przedstawiciele PKP informują, że od rana mimo uszkodzenia trakcji nie ma utrudnień w kursowaniu pociągów jadących przez Gdańsk. Przyczyny pożaru, który wybuchł w jednym z ostatnim składów będą od dziś wyjaśniane.



Strażacy zgłoszenie otrzymali minutę przed godz. 23 w piątek. Ogień w pociągu relacji Olsztyn - Gdynia Chylonia pojawił się kilkanaście minut wcześniej. W akcji początkowo brało udział siedem zastępów straży pożarnej. Nie ma osób poszkodowanych.

- Trwa dogaszanie pożaru, w tej chwili udział biorą trzy zastępy straży pożarnej. Trwa sprawdzanie pociągu kamerą termowizyjną, która da odpowiedź, czy na pewno nikt nie ucierpiał w wyniku zdarzenia w pociągu relacji Olsztyn - Gdynia. Najprawdopodobniej ogień pojawił w miejscu, gdzie znajdują się urządzenia elektryczne - wyjaśnia dyżurny WSKR w Gdańsku.

Dodaje, że uszkodzeniu uległa też trakcja. Na ile poważne - z powodu pożaru - mogą być utrudnienia w kursowaniu innych pociągów okaże się w sobotę rano. Wtedy też mają być wstępnie wyjaśniane przyczyny zdarzenia.
23:35 28 LISTOPADA 14

PILNE! Pożar pociągu na dworcu w Gdańsku (3 opinie)

- Siedem zastępów strażaków gasi od 30 minut pożar składu pociągu Przewozów Regionalnych relacji Olsztyn - Gdynia, który wybuchł podczas postoju na dworcu w Gdańsku- informuje dyżurny WSKR w Gdańsku.

Nie ma osób poszkodowanych. Nic z elementów dworca nie zostało zniszczone. Na razie nie wiadomo, co było przyczyną pożaru
- Siedem zastępów strażaków gasi od 30 minut pożar składu pociągu Przewozów Regionalnych relacji Olsztyn - Gdynia, który wybuchł podczas postoju na dworcu w Gdańsku- informuje dyżurny WSKR w Gdańsku.

Nie ma osób poszkodowanych. Nic z elementów dworca nie zostało zniszczone. Na razie nie wiadomo, co było przyczyną pożaru
Zobacz więcej
Patsz

Opinie (147) 10 zablokowanych

  • Dowodzi to tego iż (10)

    paląco są potrzebne zmiany na kolei.

    • 293 14

    • Tak bardziej sie dba o palace samoloty dlaczego nie ma czujek dymu w przedzialach i kamer ?? (1)

      To jest dowod jak nie dba sie o bezpieczenstwo pasazerow gdzie czujki dymu?? czemu czujniki sa w kazdym budynku publicznym a w pociagach ich nie ma wogole?? gdzie ochrona jakis monitoring online lub do maszynisty??Faktycznie stare pociagi to bedzie takich awari wiecej za miast kupowac Pendolino mozna bylo nowe pociagi typu regio, skm byl ktos tam z was jak to bylo na live??

      • 6 11

      • To nie pociąg SKM tylko Przewozów Regionalnych

        • 8 1

    • TO PEWNIE W PENDOLINO BYŁO:)

      • 5 10

    • (5)

      Sztandarową reformą powinno być wprowadzenie WC do składów.

      • 14 5

      • Ciężko się wypròżnić przed wyjściem z domu/pracy,a po drodze powstrzymać od jedzenia kebabcia? (4)

        • 12 8

        • mam taką nerwice, pomimo opróżnienia pęcherza od wyjścia domu chce mi się (1)

          sikać. Mój psychterapeuta mówi ze to atawizm. Chęć znaczenia nowego terenu. Dlatego jeżdżę autem ..

          • 8 3

          • 99% kierowców ma podobnie ;)

            • 1 0

        • leming mamy 21 wiek i WC w składzie to przecietny standart zaden luksus !! (1)

          • 5 10

          • Pisze się "lemingu". Naucz się odmiany przez przypadki i nie kalecz języka polskiego!

            • 7 2

    • Kapitalny komentarz :)

      • 1 0

  • Najważniejsze (4)

    że nikomu nic się nie stało

    • 138 8

    • (1)

      https://www.youtube. com/watch?v=eXHR-RuDSwo
      Przed com usuncie spacje.

      • 2 1

      • slabe jak twoj profil na fb. nie wrzucaj juz nic.

        • 6 3

    • Ten nieszczęsny skład przeczytał artykuł w trojmiasto.pl

      O nowym składzie do Olsztyna ....

      I spalił sie ze wstydu .

      • 11 0

    • ...mogło dziecku nogę uciąć

      • 0 0

  • Na szczęście, tym razem to nie wandale podpalili... (7)

    ...ale i tak szkoda pociągu.

    • 66 13

    • Szczęście w nieszczęściu, że to stary "k.bel" EN57... (4)

      ...a nie Pendolino!

      • 54 11

      • chyba Pseudolino! (1)

        bo nie ma tego wihajstra od wychylania ;)

        • 26 5

        • nima bo szyny bo szyny sa zle

          • 16 2

      • EN57 (KIBEL) to rekordzista ;-) (1)

        W latach 1961-1993 wyprodukowano 1429 egzemplarze. Sam EN57 słynny polski kibelek jest światowym rekordzistą, ponieważ uważa się, że jest to najdłuższej W latach 1961-1993 wyprodukowano 1429 egzemplarze. Sam EN57 jest światowym rekordzistą, ponieważ uważa się, że jest to najdłuższej produkowana jednostka w historii światowego kolejnictwa. Tak długi okres produkcji zaowocował zmianami w konstrukcji i z biegiem lat wprowadzono do EN57 wiele ulepszeprodukowana jednostka w historii światowego kolejnictwa. Tak długi okres produkcji zaowocował zmianami w konstrukcji i z biegiem lat wprowadzono do EN57 wiele ulepszeń.

        • 3 13

        • To chyba jakiś przedruk przedruku to chyba jest. Z chińskiej wikipedii kopiowałeś?

          • 4 1

    • Złomu nie szkoda!!! (1)

      Mam nadzieje ze takich awarii będzie pełno.W końcu może same stare złomy sie wyeliminują I będą nowe składy.

      • 3 7

      • napisał...

        Napisał posiadacz Golfa 1...

        • 0 1

  • Stare SKM-ki, powinny iść na żyletki, są grubo po za terminem przydatkości do jazdy! (20)

    Nie ma się co dziwić, w pociągu który ma z 40 lat wszystko może się zdarzyć, już dawno powinni kupić nowe! Ale ich nie stać :(

    • 85 48

    • (3)

      nie stac bo kazdy by chcial za darmo albo za 2 zl jezdzic... tak sie nie da. nie da sie jezdzic nowym taborem w bidnym kraju. no ludzie.

      • 29 7

      • jakim bidnym na ECS i stadion nas stac aprzeciez z tego nikt nie korzysta (2)

        z pociagow to chociaz pozytek by byl.

        • 18 4

        • ja wole ecs i stare pociagi ktore przypominaja mi jak bylo naprawde.

          • 4 9

        • no ale nie myslisz chyba ze budyn bedzie dociagac do emerytury jako kierownik pociagu?

          • 4 2

    • artykuł (1)

      nie dotyczył skm

      • 16 4

      • EN57

        Ale te same składy,tylko inny przewoźnik

        • 4 4

    • Owszem stać kolej na Pendolino

      .

      • 7 0

    • Błąd logiczny

      Kupili dawno 40 lat temu nowe.

      • 7 0

    • To był nowy skład

      Jeździłem nim :(

      • 4 1

    • Tylko że to nie SKMka.

      • 11 0

    • Ale

      to nie pociąg SKM tylko PR.

      • 8 1

    • Są grubo poza terminem przydatności do jazdy? Masz dowody na to że składy przekroczyły termin rewizji? To zgłoś, bo jest to poważne przestępstwo. Tak dla twojej wiadomości - właśnie po to SKM-ki przechodzą modernizację, aby odnowić termin rewizji. A 40 letnie składy nie powinny nikogo dziwić, bo - jak to pisał inny użytkownik - "to nie matiz w gazie"

      • 11 1

    • stac nas na nowe pociafgi i to te najbardziej luksusowe!! (2)

      Skoro stac nas setki milionów wydac na pomniku głupoty i zachcianek POlityków które przynoszą dziesiatki milionów rocznie a nikt z nich nie korzysta! To tym bardziej nas stać na nowe pociągi z których dziennie korzystają wszyscy! Stac nas wydac 100tys zł na oswietlene drzewa!!

      • 5 6

      • (1)

        Wymiana taboru SKM to byłby koszt około miliarda złotych. I pytanie po co to robić skoro za ułamek tej kwoty można modernizować "stare" które nie odbiegają wiekiem od pociągów które normalnie eksploatuje się na świecie? Pociąg to nie samochód, z założenia ma jeździć przez dekady.

        • 8 2

        • PROSZĘ CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM, BŁAGAM

          • 2 8

    • jak błaźnie skm-ka ? to był pojazd PR najpierw obejrzyj potem pisz te swoje wypociny. SKM ma większość taboru odnowionego i jakbyś kmiotku nie wiedział, to ogłoszono przetarg na kupno 2 nowych składów :)

      • 3 1

    • Masz kasę na 1000 nowych ezt ? Wydaje ci się, że wagony można kupić jak (1)

      samochody ? Tylko ile kosztuje auto, a ile taki pociąg. I ile czasu się go produkuje. Więc nie dziw się że na świecie i to na Zachodzie jeździ jeszcze bardziej starszy tabor. Do tej pory kursują najstarsze zestawy TGV z linii Paryż - Lyon - wiem o tym bo czytałem w specjalistycznej prasie i te składy mają już 40 lat (najstarsze) i mają jeździć jeszcze 15 lat - 10 lat po liftingu. A jeżdżą max. 300 km/h. Cena decyduje o tym, iż takie coś kupuje się na ok. 50 lat. A stare trójmiejskie ezt, które jeździły do 1976 roku były produkcji niemieckiej z przełomu lat 1928-32. Były przekazane do Trójmiasta z Berlina zaraz po wojnie w ramach odszkodowań za II WŚ. A w Berlinie ten tabor w służbie czynnej dożył początków XXI w, czyli eksploatowano je prawie 70 lat - w Berlinie Zachodnim żeby nie było iż może to dotyczyć NRD i Berlina wschodniego (z nędzy).

      PS. W tytule podałem 1000 ezt - bo chyba takie są potrzeby w skali kraju.

      • 5 1

      • Małą poprawka

        Wojtku mądrze piszesz, ale modraki dotarły do Trójmiasta z Lubania, bo tam znajdowały się w 1945 roku. Z Berlina część pojazdów S-bahnu dotarło do ZSRR. A spora ilość została na miejscu. Nie dziwię się pretensjom ludzi, że "kible" i "jamniki" powinny już trafić do skansenów, bo ich konstrukcja nie grzeszy i nigdy nie grzeszyła nowością. Jednak na warunki PRL była łatwa w eksploatacji, a na talent obecnych wandali szkoda nowszych pojazdów.

        • 0 0

    • (1)

      Tak stare jak tutejsze tramwaje 105Na których stan techniczny pozostawia dużo wręcz baaaardzo duuuużo do życzenia, a jazda nimi to wręcz typowy hardkor, a każdy z tych stopiątkowych składów to prawdziwa techniczna bomba zegarowa. Parę przystanków taki skład przejedzie i już się "rozkracza". A jeszcze dyrekcja ZKM-u twierdzi że są to sprawne tramwaje.

      • 0 1

      • 105Na są dużo lepsze, niż np. Dortmundy, czy Swingi.

        • 0 0

  • Wyjaśnienie zdarzenia -3 C w Gdańsku.
    Zima nas zaskoczyła znowu.

    • 35 12

  • No i moje krakanie sie w końcu ziściło. (7)

    Kilkukrotnie pisałam, że te stare gruchoty do niczego się już nie nadają i dostawałam za to minusy. No i co sceptycy i niedowiarki?

    • 55 100

    • taa, pożar w kamienicy dowodzi, że kamienice są do niczego, pożar samochodu, że samochody ...

      i tak dalej, końca nie widać

      • 40 1

    • jedna jaskółka wiosny nie czyni (1)

      droga Pani.

      • 9 1

      • to nie Pani

        to wrona która kracze :)

        • 9 1

    • dostajesz minusa

      • 11 3

    • Należałoby udowodnić że pożar wystąpił wskutek zużycia starego elementu

      • 6 0

    • a ja popieram stwierdzenie Jamnik_Meganki (1)

      codziennie korzystam z skm na dość długiej trasie od Gda - Wejherowo
      wielokrotnie, żeby nie mówić prawie codziennie jadę zdezelowana skm
      nikt mi nie powie,że wszystko z nimi jest ok
      ogrzewanie nie działa albo działa tak,że w d...parzy, okna nie dają się otworzyć albo wręcz odwrotnie. A drzwi które są między składami pozostawiają WIELE !!! do życzenia - czekać tylko jak się zdarzy jakiś pożar i nie będzie można wyjść z przedziału. Niejednokrotnie byłam świadkiem kiedy to np "kanar" nie mógł się wydostać z przedziału,czy też inny pasażer..
      nie wiem na co SKM czeka - chyba na to aż się jakaś tragedia wydarzy
      zastanawia mnie fakt jakim cudem składy skm przechodzą przegląd

      • 3 0

      • z tymi drzwiami nieraz trzeba się nieźle szarpać.

        • 0 0

  • Pewnie palił się do odjazdu. (1)

    • 100 3

    • u nas w gimnazjum mowi sie, ze pociag byl niepoczytalny.

      • 5 1

  • Ogień nie pojawił się w miejscu gdzie znajdują się urządzenia elektryczne, lecz w miejscu gdzie jest tzw. żulowski przedział :) (5)

    I przyczyna pożaru wyjaśniona :)

    • 109 5

    • jazda aja się pytam czy jechałeś tym pociagiem (1)

      • 1 2

      • tak, wracal z gimnazjum wieczorowego do siebie do sloikowa.

        • 8 3

    • dosadnie piszesz

      dla palących i nagrzanych pasażerów to forma poprawna politycznie

      • 9 0

    • ,,,

      nie "żulowski przedział " tylko WARS .... :)

      • 1 1

    • Może z więzienia wyszli ci co je podpalali na przełomie wieków - jakaś banda

      graficiarzy, obrażonych że nie pozwalano im malować w nocy składów. To poprzysięgli iż będą puszczać je z dymem. I faktycznie sporo zniszczyli ezt. Ponoć (wg doniesień prasowych, w tym "Dziennika Bałtyckiego") chcieli na postojówce w Cisowej spalić za jednym zamachem je wszystkie, bowiem na sąsiednich torach stoją w ciasnym skupisku i liczyli że jak podpalą cały jeden skład, to od ognia zajmą się pozostałe. Na szczęście zostali na tym przyłapani i aresztowani. Okazało się, iż byli to graficiarze.

      • 0 0

  • Palił się EN57 (7)

    Czyli co?
    Modernizowany do nieprzytomności "k.bel".
    Własność pomorskiego zakładu przewozów regionalnych.
    Po co inwestować w nowy tabor... jak można spalić, dostać kasę.

    • 36 13

    • (4)

      palił się najprawdopodobniej EN71-009

      • 3 0

      • dobrze - "pochodna" EN57... (3)

        ale się paliła

        • 6 1

        • Te wynalazki PES-y i NEWAG-u to też pochodne tych kibli, jak je nazywasz (2)

          Tyle, tylko, że one nie mają szans na "dożycie" do wieku kibli. Gorsza jakość wykonania i za dużo elektroniki.

          • 4 6

          • Dobra elektronika

            jest dobra. Rozruch na przekształtnikach dużo sprawniejszy i mniej strat energii. Hamowanie silnikami trakcyjnymi nie dość że oddaje energie do sieci trakcyjnej to jeszcze oszczędza klocki hamulcowe, które w skm wymienia się niemal codziennie w konwencjonalnych składach. Nie ma się co bać elektroniki bo bez niej już teraz nawet żarówki, czy żelazka nie ma; tylko musi ona być dobrze zaprojektowana i i przebadana zanim wejdzie do produkcji - i tu moze pojawiac się problem, z brakiem czasu czyli pieniędzy na wystarczające testy.

            • 7 0

          • Sami specjalisci?

            Domyslam sie, ze znasz sie na pociagach skoro twierdzisz, ze posciagi Pesy i Newagu sa gorszej jakosci... tutaj zawsze sporo specjallistow na forum, dziwie się, ze nikt nie szuka tutaj wyspecjalizowanej kadry...

            • 4 0

    • Nie EN71 się palił

      To był EN71-009

      • 0 2

    • Nie słyszałeś o nowych zakupach PR ? Więc nie masz racji.

      • 0 0

  • Łolaboga

    Zatrzymuje się pociągi, plebs wysiada palić... nic dziwnego, że pożar.

    • 12 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane