Najczęściej czytane

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Hałas nie daje mieszkańcom spokoju

Nowe okna nie są w stanie wytłumić dobiegającego z portu hałasu.

fot. czytelnik

Nowe okna nie są w stanie wytłumić dobiegającego z portu hałasu.

Piszę do redakcji w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej Chrzanowskiego 11 w Gdyni. Od kilku lat przed naszym blokiem na przyległym placu portowym składowany jest złom. Początkowo składowano po 2-3 hałdy. Stopniowo jednak zaczęto poszerzać działalność. Hałas jaki dobiegał w trakcie przeładowywania złomu był i jest nie do opisania. Najgorsze, że hałas słychać tylko nocą.



Parę lat temu mój ojciec jako przewodniczący Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Chrzanowskiego 11 zobacz na mapie Gdyni wraz z jej członkami złożyli protest do Urzędu Miasta Gdyni oraz zarządu Portu Gdynia poparty badaniami natężenia hałasu w trakcie przeładunku. Po trzech rozprawach złom kazano przesunąć na drugi koniec placu. Ale jako pretekst nie wzięto pod uwagę hałasu towarzyszącego przeładunkowi, tylko niebezpieczeństwo bliskości cystern z substancjami ropopochodnymi (w trakcie przerzucania złomu pojawiają się iskry, portowa straż pożarna po porostu nie wyraziła na to zgody ).

Firma zajmująca się złomowiskiem oddaliła więc swój "produkt" na koniec placu. Niestety problem powrócił. Nie tyle, że złom jest bliżej składowany co dosłownie "leży" na torach. Hałas podczas przeładunku jest potworny, dodatkowo przy tak bliskiej odległości od naszego bloku (ok. 100m) do mieszkań dostają się zanieczyszczenia w postaci pyłu i opiłków zardzewiałego metalu nie wspominając oczywiście o zagrożeniu które płynie ze strony bliskości przepompowni paliw i cystern tam stojących. Jestem ciekaw czy osoba odpowiedzialna za to chce po prostu zafundować pokaz fajerwerków jeżeli dojdzie do eksplozji czy, grzecznie mówiąc, jest mało kompetentna? Jeszcze jedno pytanie jakie się nasuwa: to kto dał zgodę na składowanie złomu tak blisko bloku mieszkalnego?

Tym razem ani miasto, ani port nawet nie poinformował mieszkańców o planowanym przesunięciu złomowiska pod nasz "nos". Apele w tej sprawie i ponowne skargi przyniosły następujący rezultat: miasto twierdzi że to sprawa portu, a port, że nasz blok należy już do miasta i że jest to sprawa miasta i kółko się zamyka.
Jedyna nadzieja na rozwiązanie tego absurdu i zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom jest w mediach, dlatego postanowiłem napisać do waszej redakcji i liczę na poparcie w tej sprawie bo takimi zdarzeniami nasze Trójmiasto się po prostu kompromituje.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie i zobacz co inni myślą o sprawie.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 87)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655421 2010-02-28 09:35 Jak widać w całym Trójmieście władze działają tak samo (4)

mają mieszkańca w d.....

popieram opinię 62/nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 1655557 2010-02-28 11:10 w całej tej komunistycznej norze ciemniaków tak jest, piergolony bantustan

szuszuszu

pierożek

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1657348 2010-03-01 11:48 (2)

niesamowite ! kilka lat temu, zaczęło się do dziwne zjawisko, jakieś dziwne jakby krzyki i piski w środku nocy...było lato, spałem przy otwartym oknie, czasem miałem problem z zaśnięciem. hałasy czasem są bardzo wyraźne i intensywne, czasem całkowicie stłumione. i zawsze się zastanawiam skąd pochodzą (oczywiste, że z portu..ale co je wywołuje ?). no cóż, zagadka rozwiązana ! pozdrawiam :)

mieszkaniec Oksywia

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1658579 2010-03-02 10:53 CHRZANOWSKIEGO to sam środek portu (1)

po co tam kupowali mieszkanie.... nie wiem!
jeśli ktoś mieszka w takim miejscu to jego pech. Port był tam już od lat 20-tych !!!

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1739273 2010-04-15 07:28 a mieszkania jeszcze wczesniej

a mieszkania jeszcze wczesniej

a

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655455 2010-02-28 09:58 Zamieszkali w porcie, to mają portowe klimaty. (8)

Nie wiem czego ludzie spodziewali się zamieszkując w porcie. Chrzanowskiego to sam środek gdyńskiego portu. Tam musi być hałas, cysterny z paliwem, statki, buczki mgłowe, TIR'y - takie miejsce. Nie przyszło mi do głowy, że można być tak szalonym by mieszkać w tym miejscu. Nie liczyłbym, że port przeniesie się do Wejherowa, więc perspektywy dla mieszkańców są raczej marne.

PrzemekB

popieram opinię 133/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655462 2010-02-28 10:03 (1)

Dokladnie, nikt nie zlikwiduje portu, bo jest halas. Nie podoba sie - wyprowadzka. Miasto mogloby w tym pomoc jedynie.

ms

popieram opinię 31/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1656014 2010-02-28 15:50 Zebym ja cie niewyprowadzil ciemniaku

popieram opinię 3/nie zgadzam się 39
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1656056 2010-02-28 16:29 Przemek ma trochę racji (5)

Tak samo ludzie budujący domy pod aktywnymi wulkanami są zdziwieni, że mają lawę w salonie. Oto odbija się budowanie wszędzie, za wszelką cenę, bez brania pod uwagę konsekwencji jakie niesie dana lokalizacja. Sama mieszkam przy ruchliwej ulicy i cóż mi po lamencie. Pozostaje w lato wybór - słuchać podjeżdżających autobusów pod okno, bądź kiszenie się w niewentylowanym pokoju.

Blondynka

popieram opinię 27/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1657271 2010-03-01 11:11 (1)

Może niektórzy nie wiedzą, ale to sa dość stare bloki. I to zaczęło się dziać w trakcie istnienia już bloków....

Oczywiście port był tam od "zawsze". Ale to nie oznacza, że ludziom nie należą się godne warunki do życia.

Justyna

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1658425 2010-03-02 08:36 poza tym - dlaczego przeładowywać złom nocą???

jakby za dnia nie można pracować?

Tu nie chodzi o sąsiedztwo portu, tylko o praktykę wywoływania uciążliwego hałasu w nocy.

.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1657272 2010-03-01 11:11 Szadółki (2)

Jeszcze lepsi są Ci, którzy dali się zwieść kłamstwom deweloperów o ,,spokojnej okolicy, 10 min od centrum, z widokiem na łąki...'' i teraz protestują przeciwko rozbudowie wysypiska śmieci. Jakby nie widzieli tej lokalizacji i nie spodziewali się, że mieszkanie w pobliżu wysypiska łączy się z ,,atrakcyjnymi'' zapachami i wydokami. Jak kupowali, to nie dziwiła ich atrakcyjna cena, a teraz są zdziwieni sąsiedztwem.

Piotr S.

popieram opinię 23/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1657404 2010-03-01 12:27 dogadać się z portem (1)

po prostu, skutecznie wynegocjować czas prac....
zarząd portu musi wiedzieć,że po 22 to nazywa sie "zakłóceniem ciszy nocnej" i podlega karze grzywny. Podpowiadam mieszkańcom by każdorazowo po 22 dzwonili do Policji w zwiazku z zakłóceniem ciszy,,,,

niebieski

popieram opinię 2/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1657539 2010-03-01 14:06 A ci mieszkają blisko lotniska niech dzwonią

że im samoloty wieczorami i wczesnym rankiem latają.
A ja zadzwonię bo mi tramwaj stuka za oknem o 4:30.

popieram opinię 12/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655460 2010-02-28 10:00 (2)

problem złomu na Chrzanowskiego - problemem Trójmiasta ??????

toto

popieram opinię 5/nie zgadzam się 28
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1656346 2010-02-28 20:21 (1)

Gdynia problemem Trojmiasta.

aa

popieram opinię 3/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 1657531 2010-03-01 14:03

najwiekszy problem to wasze glupie komentarze :/

inuno

popieram opinię 12/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1655493 2010-02-28 10:26 no dajcie spokój!

zamieszkując tuż obok kolejowych torów mam wymagać od PKP czy PLK, żeby było cicho? jakiś absurd! mieszkając koło portu trzeba się liczyć z hałasem

Steinfliess

popieram opinię 49/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1655511 2010-02-28 10:38 mieszkańcy niedługo pewnie zaczną sobie wynosić tamten złom a potem będą go sprzedawać

i zarobią na ekrany dźwiękocośtam ;p

popieram opinię 25/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655518 2010-02-28 10:41 pewnie zaczną się na tym wysypisku lęgnąć Szczury (7)

popieram opinię 16/nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655622 2010-02-28 11:49 to złomowisko a nie wysypisko (5)

czytanie ze zrozumieniem

pro

popieram opinię 14/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655652 2010-02-28 12:04 (4)

a czy ten złom to nie śmieci?

popieram opinię 1/nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1656558 2010-02-28 22:12 (3)

a szczury sie legna wg ciebie z milosci do smieci, czy dlatego ze maja co jesc? i, co za tym idzie, myslisz, ze jedza zlom?

popieram opinię 11/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1657352 2010-03-01 11:50

te mechaniczne szczury jedzą złom. tak jak mechaniczne pomarańcze, żywią się sztuczną wodą.

znawca

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1657727 2010-03-01 15:50 ludzie!!! (1)

szczury pisane dużą literą! a wy nic nie kumacie.....

łolaboga

popieram opinię 3/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1658580 2010-03-02 10:54 To ty nie zakumałeś że my kumamy ;o

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1656203 2010-02-28 18:50 przecierz szczur juz sie zagnieżdził w gdyni

red

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655540 2010-02-28 11:02 (3)

Pan Michał zapomniał chyba, że wszystkie media są równe, ale niektóre są równiejsze....

"Jedyna nadzieja na rozwiązanie tego absurdu i zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom jest w mediach, dlatego postanowiłem napisać do waszej redakcji i liczę na poparcie w tej sprawie..."

Jest Pan pewien, że wybrał właściwe media? Najpierw trzeba zrobić zwiad POlityczny, a potem dopiero pisać na ten portal, bo mozna sobie narobić więcej kuku, niż się człowiek spodziewa.

nie usuwajcie postów antyPO

popieram opinię 11/nie zgadzam się 17

zgłoś do moderacji opinię 1656932 2010-03-01 08:47

a te negatywy to od redakcji? ;)

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1657422 2010-03-01 12:41 (1)

zabierz swoją wszawą politykę od spraw ludzi. to że banda małp musi się w cyrku na wiejskiej kupą obrzucać nie znaczy, że każdy musi na to patrzeć.
Temat jest absolutnie apolitynczny.

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1657707 2010-03-01 15:40

tak? :) Ale media nie są. Nie pultaj się tak.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655690 2010-02-28 12:19 Klamka. (1)

Niech czytelnik dociśnie klamkę od okna do końca, to może będzie miał ciszej..

Splot

popieram opinię 61/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1656784 2010-03-01 03:37 nie może a napewno

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655744 2010-02-28 12:48 Zamknac port, bo p. Michalowi przeszkadza halas! (10)

A kto ssie kazal wprowadzac w najblizsze okolice portu? Przypominasz mi tych co to sie zamieszkali przy lotnisku i im teraz samoloty przeszkadzaja.
Dorosly czlowiek powinien miec jednak troche rozsadku i umiec kojarzyc fakty, szczegolnie takie, ze strefa przemyslowa = halas.

Yoku

popieram opinię 49/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655748 2010-02-28 12:51 (2)

Do tego ja bym sie raczej zastanowil kto wydal pozwolenie na budowe bloku w tak bliskiej okolicy przestrzeni przemyslowej o dzialanosci tak uciazliwej. To chyba nad tym sie p. Michal powinien zastanowic.

Yoku

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1656012 2010-02-28 15:47 (1)

budenk powsal zanim port zaczal funkcjonowac bo w latach 20 takze przykro mi

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1658583 2010-03-02 10:56 Nie prawda. Pierwszy był port :)

Pan Michał przegrał...

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1655945 2010-02-28 14:54 powiedz to mieszkańcom Pogórza, Obłuża itd. (4)

skąd mogli kiedyś wiedzieć, że z lotniska wojskowego zrobią lotnisko cywilne i będzie dużo hałasu?

popieram opinię 6/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1656304 2010-02-28 19:58 nic tak nie hałasuje jak wojskowe odrzutowce (2)

więc zmiana na cywilne jest zmianą na lepsze.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1656562 2010-02-28 22:13

wojskowe odrzutowce latają chyba rzadziej...?

popieram opinię 4/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1657537 2010-03-01 14:05

wojskowe lataja co jakis czas, wiec nie zgadzam sie, ze cywilne lotnisko to lepszy pomysl..

inuno

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1656732 2010-03-01 00:23 Mieszkańcy Pogórza i Obłuża byli tam wcześniej

Ale port był wcześniej niż mieszkańcy Chrzanowskiego. Kolejni którzy myślą, że skoro gdzieś mieszkają, świat ma bezwzględny obowiązek dostosować się.

Ludzie nie są drzewami!

Błękitny

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1656148 2010-02-28 17:50

przekazać do Polskiego Związku Głuchych. Im hałas przeszkadzać nie będzie, chyba że zacznie walić zza okna jak ze szczurzej chaty.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1657534 2010-03-01 14:04

drogi jasnowidzu.. nie wszystko jestes w stanie przewidziec..

inuno

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1655788 2010-02-28 13:13 SPRZEDAJ MIESZKANIE GOSCIU

MOZE JAKIS JELEN SIE ZNAJDZIE

DEWELOPER

popieram opinię 37/nie zgadzam się 0
Warte uwagi: