• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Impresje gdyńskie - Miasto z baśni

Dorota Korbut
5 grudnia 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 

Oryginalny sposób promocji swego miasta wymyśliła trójka gdynian: Justyna Wolf, Jarosław J. Wiatr i Jarosław Woliński. Stworzyli multimedialny album "Impresje gdyńskie", który przedstawia najbardziej urokliwe miejsca w mieście. Patronat nad przedsięwzięciem objął "Głos Wybrzeża".



Po raz pierwszy publiczność miała okazję zobaczyć nietypowy album w poniedziałek w siedzibie Towarzystwa Miłośników Gdyni. W magiczny klimat gdyńskich uliczek wprowadzał zebranych bard - Janusz Pierzak. Przybyli także autorzy innych albumów o nadmorskim mieście - Małgorzata Sokołowska, Sławomir Kitowski i Kazimierz Małkowski.

- Przy tworzeniu "Impresji gdyńskich" nie brakowało i przyjemnych momentów, i "schodów" - wspomina Jarosław Woliński. - Zaczynaliśmy w innym składzie. Był wśród nas kpt. Adam Narodzonek, nie dożył jednak chwili wydania albumu. Choć podobnych wydawnictw jest wiele, nasz album na płycie CD-ROM to nowość na polskim rynku. Chcemy, by jego oglądaniu towarzyszył nastrój jak z baśni Andersena - przygaszone światło, ośnieżone zaułki i dyskretne iluminacje.


- Chcieliśmy pokazać Gdynię w najpiękniejszych momentach - o wschodzie i zachodzie słońca - dodaje Justyna Wolf. - Album przedstawia urokliwe zakątki, które każdy gdynianin kocha i lubi odwiedzać.

Gdyby przeliczyć elektroniczny album na kartki papieru, będzie to 80 stron z fotografiami najbardziej charakterystycznych miejsc. Jest Gdynia stara i nowa, letnia i zimowa - architektura, pejzaże, nadmorskie widoki... Wszystko na jednej płycie.

- Książka może się zniszczyć, a ten album teraz i za sto lat powinien mieć tę samą jakość - mówi Jarosław J. Wiatr. - To pierwsza z czterech części. Skupia się na Orłowie i Śródmieściu. W przyszłości chcemy przedstawić także inne dzielnice. Każda z nich ma niepowtarzalny charakter i różni się od pozostałych.

- Mamy zamiar utrwalić wszystkie charakterystyczne zakątki i przedstawić Gdynię taką, jaka jest, z jej pięknem i brzydotą - dodaje Justyna Wolf.

Autorzy chcą, by album trafił do firm, które chciałyby obdarować pracowników niebanalnym prezentem oraz do zagranicznych gości odwiedzających Gdynię. Na razie "Impresje..." można kupić w Towarzystwie Miłośników Gdyni przy ul. Władysława IV. Być może wkrótce album trafi na półki trójmiejskich księgarń.
Głos WybrzeżaDorota Korbut

Opinie (1)

  • Super pomysł

    Oby więcej było takich imprez w Gdyni

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane