• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inspekcja Transportu Drogowego wyłapuje kierowców Ubera

Maciej Korolczuk
17 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł. Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Znów posypały się wysokie mandaty za nielegalny przewóz osób. Inspektorzy z gdańskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwóch kierowców Ubera, którzy przewozili pasażerów bez licencji transportowej. Każdy z nich będzie musiał zapłacić mandat w wysokości 8 tys. zł.



Czym kierujesz się zamawiając taksówkę lub inny pojazd świadczący tego typu usługi?

To nie pierwsze tego typu kontrole w Trójmieście. W lipcu kontrolerzy zatrzymali kierowcę audi, który wykonywał usługę bez jakichkolwiek dokumentów transportowych, nie miał też zgłoszonej działalności gospodarczej.

- Opłata za transport była pobierana na podstawie wskazań przebytej drogi według aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Tak jak w poprzednich przypadkach, po przeprowadzeniu czynności na miejscu inspektorzy wszczęli postępowanie administracyjne, by ukarać kierującego karą 8 tys. zł - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
W piątek akcję powtórzono, a tym razem inspektorów ITD powiadomili członkowie nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowcy z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP.

- Funkcjonariusze ITD zostali powiadomieni przez nas. Skontrolowali dwóch kierowców, którzy wykonywali usługę przewozu osób. W trakcie kontroli stwierdzono m.in. brak licencji i inne niezgodności wobec Ustawy o Transporcie Drogowym. Kontrola odbyła się na Ołowiance tuż przy Filharmonii Bałtyckiej oraz na ul. Bytowskiej w Oliwie. Wobec kierowców wszczęto postępowanie administracyjne, będą musieli zapłacić mandaty w wysokości 8 tys. zł każdy - mówi jeden z członków GAP, biorących udział w akcji.
Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy. Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy.
Jak przebiegała kontrola? Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera. Mimo że ci to potwierdzili, to jeden z kierowców próbował jeszcze przekonywać, że wiózł znajomych, a kurs odbył się bez opłat. Inspektorów to jednak nie przekonało.

Tym razem obyło się bez tłumaczeń, że kierowca wcale nie wiózł pasażera, lecz jego... telefon komórkowy (to jedna z najczęściej stosowanych wersji, bo na przewóz rzeczy do 3,5 tony licencja nie jest konieczna), czy próby wpłynięcia na kontrolerów poprzez... modlitwę.

- Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia. Wszczęto wobec niego postępowanie i nałożono dodatkowy mandat w wysokości 2 tys. zł - wyjaśnia Janusz Staniszewski z ITD w Gdańsku.
Jak tłumaczy Staniszewski, według ustawy o transporcie drogowym, każdy kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi posiadać licencję transportową. W przypadku Ubera i innych przewoźników niezrzeszonych np. w korporacji taksówkarskiej to kierowcy, a nie "firma" ponoszą całkowitą odpowiedzialność administracyjną.

Kontrole ITD dotyczą nie tylko kierowców Ubera. Wspólnie z Inspekcją Handlową pracownicy ITD regularnie sprawdzają też korporacje taksówkarskie. Szczególną uwagę przykładają do wydawania przez kierowców paragonów, legalizacji kas fiskalnych i taksometrów, a także ważności dokumentów oraz stanu technicznego samych pojazdów.

Miejsca

Opinie (587) 9 zablokowanych

  • Jestem psyhiatrą (6)

    Mogę udowodnić matematycznie, że taksówkarze to lenie i naciągacze. Prosta zasada ekonomii i matematyka mówią prawdę....taksiarze to śmierdzące lewusy.

    • 138 22

    • Panie dr.Stonka,idz do kolegi psyChiatry bo sam sie nie wyleczysz!!!!! (1)

      i na kurs ortografii.

      • 8 4

      • Jestem psyhiatrą

        Serio ? Dobrze, że gadasz bo sam bym na to nie wpadł.

        • 5 2

    • Jestes pacjentem psyhiatry

      zmień leki

      • 8 3

    • to zapewne tak samo możesz udowodnić matematycznie inny stereotyp

      że wszyscy Polacy to pijacy i złodzieje samochodów. Zgadzasz się z tym na własnym przykładzie ?

      • 2 3

    • Matematyk

      Koszty stałe to 3500. Paliwo ZUS opłaty korporacyjne. Przy przejechaniu 3000 km miesięcznie to koszt jednego km to 1,16. Do tego dolicz amortyzację ubezpieczenie o ewentualnych naprawach nie wspomnę. Do tego mam nadzieję że na opłaty rachunków i chleb też coś w swojej laskawosci doliczysz. I jak sądzisz jaka stawka za km będzie rozsadna? I przy okazji zastanów się dlaczego uber jest taki tani. Poproszę na spokojnie o trochę obiektywizmu. Pozdrawiam

      • 3 1

    • taxiarze nie maja systemu ocenianiabkierowcy

      w uberze wyrzucaja kierowcow ponizej 4.5 gwiazdki, zaden taksiarz by nie utrzymal takiego poziomu dlatego janusze moga byc chamami i dostawac za chamstwo nagrody

      • 1 0

  • Panie Staniszewski czy każdy emerytowany policjant drogówki

    ma w papierach zagwarantowaną pracę związaną z tym co wcześniej robił?. Czy ITD to aż tak ułomna służba, że nie może się obejść bez byłych policjantów RD?.

    • 74 8

  • kupiłem 3 tony węgla. W przypadkowej rozmowie gościu z ubera zaproponował mi transport z wniesieniem do piwnicy (5)

    za stówkę.
    To są ludzie przedsiębiorczy i pełni zapału. Tylko skoro miałby pół roku pracować na podatki i zus to woli nawet pod groźbą mandatu odwalać lewiznę

    • 91 9

    • (3)

      Skoro zusu nie płaci, to za pobyt w szpitalu za leczenie przeciążenia kręgosłupa zapłaci z własnej kieszeni.

      • 3 8

      • (2)

        proszę Cię, ja opłacam składki wszystkie. Ale jak idę do lekarza to muszę prywatnie, bo albo nie ma miejsca, albo kolejki na kilka miesięcy. Za każdą wizytę u specjalisty prywatnego, nfz powinien zwracać koszty, jeśli do specjalisty nfz są kolejki na więcej jak 2 miesiące

        • 34 0

        • (1)

          To oddaj minimum 6 litrów krwi, zdobądź odznakę honorowego dawcy i do lekarza lub zabieg masz kolejkę na max 7 dni. Wynika to z rozporządzenia ministerstwa

          • 3 13

          • Skąd te minusy ja się pytam? Ktoś dobrze radzi. Tobie się należy bo płacisz składki ale bezinteresownie komuś pomóc to już ujma i potwarz...może tobie będzie kiedyś potrzebna krew to pewnie szybciutko zmienisz zdanie.

            • 2 2

    • Tylko na lewiźnie są klarowne zasady.

      Pójście na lewiznę przysługuje namaszczonym przez partię. Kręcenie lodów bez zgody lokalnego towarzycha polityczno-biznesowego to jak kręcenie sobie pętli na szyję.
      W Gdańsku i tak macie dobrze, bo tutaj tylko jeden urzędnik na jedną firmę - ale np. w Olsztynie jest już 20-30 urzędników na jedną firmę i znajomej drobny wyszynk kontrolowali kilkanaście razy rocznie, tam jakikolwiek przejaw przedsiębiorczości jest duszony w zarodku.

      • 4 0

  • lobby złotów ciśnie (3)

    a ITD się temu poddaje. Ciekawe jak często są robione kontrole złotówom

    • 124 10

    • (1)

      Akcje nalotowe na postoje odbywają się co 2 miesiące na taxi

      • 1 12

      • Ostatnio w lato byly co miesiac

        • 1 1

    • co mniejewiecej 2-3 misiace.

      • 1 5

  • (1)

    Nie no pewnie. Lepiej niech jeżdżą byli UBecy zdezolowanymi mercami z przekręconymi taksometrami.

    • 123 8

    • tylko to moga robic

      wystawac godzinami na ulicach zamiast do roboty sie wziasc

      • 0 0

  • Złotówy to większości starzy ubecy więc nie dziwi mnie ze donieśli. Oszukancze kanalie. Czekam na wzrost zamówień ubera w kontrze do donosu ze strony tych buraków

    • 115 15

  • Złotówa to nie zawód tylko stan umysłu. Uber chce to zmienic. Dlatego jest wojna. (7)

    • 148 12

    • Widziałeś te twarze kierowców ubera- kwiat inteligencji (6)

      • 8 14

      • Nie mówimy o inteligencji, tylko sposobie myślenia.

        • 11 2

      • To może pokaż swoją twarz inteligencie.

        • 10 3

      • "kwiat inteligencji"?

        Chryste słodki,kto to pisał?! pomijając bzdurną stylistykę,to trąci takim PRL-em,że ufff.....tak....kwiat młodzieży robotniczej....tak....itd

        • 5 1

      • (2)

        Wystarczy że widzę te taksówkarskie ryje.......to dopiero jest inteligencja ha,ha

        • 6 0

        • Same słouki z prowincji w uberze

          • 0 1

        • Same słouki z prowincji w uberze

          • 0 0

  • Taxi czy Uber? (17)

    Wczoraj, niedziela. Kurs taksówką na trasie Gdynia, Al. Piłsudskiego - Gdańsk Wrzeszcz. Godzina 17sta, koszt - 80,30 PLN (!!!), do tego dwie strefy - do granicy Gdynia-Sopot na IV taryfie. Porażka jakaś (przy okazji - to jest jedna - podobno - metropolia zwana Trójmiasto). Uberem byłoby o połowę taniej. Uważam, że kierowcy Ubera powinni płacić podatki, ale nie obchodzi mnie jakaś licencja, bo licencje są po to, by dać daninę urzędowi. Licencja nie czyni kierowcy lepszym. Dotychczasowe moje doświadczenia z taksówkami są niestety średnio przyjemne. Objazdy turystyczne, brak znajomości zamkniętych ulic (!), czasem brudne auta. Nie mówię, że wszyscy, ale wszyscy taksówkarze mają tę swoją licencję - i co? Jest jak jest. Skandalem jest co innego - brak alternatywnego i szybkiego połączenia między Gdynią a Gdańskiem - SKM to nie jest opcja, jeżeli kursuje co 30 minut w weekendy!

    • 163 6

    • (1)

      W Komforcie i Asie nie masz stref w trójmieście. Wychodzi podobnie, a w godzinach szczytu nawet taniej niż Uberem

      • 7 9

      • dwie najgorsze taxi w Gdańsku,dziękujemy bardzo

        As beznadzieja
        Komfort beznadzieja i chamscy kierowcy,stestowane,negat,wszystko w temacie.

        • 9 1

    • (2)

      Prosta odpowiedź jeśli Uber ma płacić podatki będzie to ta sama cena co za taxi licencja obowiązywać powinna wszystkich.

      • 5 14

      • G prawda (1)

        Po pierwsze podatki to jedno a cala reszta kosztów zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci Taxi to drugie.

        Akurat jak chodzi o taksówkę to podatki sa mega niskie co innego koszty uzyskania dochodu.

        Już teraz kierowcy Ubera to frajerzy dający sie dymać Spółdzielniom plus samemu Uberowi.
        Niech jeszcze zapłacą normalny Zus wyzsze ubezpieczenie za samochód plus wbija sobie Taxi w dowód co automatycznie pomniejsza jego wartosc i jakies 10-20% i nie bedzie tak kolorowo.

        • 9 1

        • Nie jeśli jesteś vatowcem jeśli jestes na karcie podatkowej to tak.

          • 4 0

    • Jakie co 30 minut w weekendy? Między Gdańskiem a Gdynią co 15 minut. Ze Wzgórza do Wrzeszcza jedzie 24 minuty. Co byś chciał jeszcze szybszego jeśli chodzi o transport publiczny? Śmigłowce na życzenie?

      • 12 7

    • Kierowcy Ubera mają DG i płacą podatki! Większość nie ma po porostu licencji na przewóz osób i za to są mandaty...

      • 11 3

    • ludzie opamietajcie sie (3)

      .Nie wsiade do niezarejestrowanej taksowki.Nie wiem co mnie tam czeka.Taksowki w korporacjach maja przeglady techniczne a skargi klientow sa rozpatrywane przez zarzad. Obrzucanie blotem taksowkarzy jest bezzasadne. Jako klienci macie swoje prawa,wiec korzystajcie z nich

      • 4 22

      • (2)

        Problem w tm że połowa tych zagorzałych klientów Ubera to młode osoby nic nie wiedzące o życiu.

        Weś wytłumacz takiemu studentowi który jest głupi jak paczka gwoździ że jest cos takiego jak prawo pisane prawo umowne, reklamacja, urząd ochrony konsumentów itp.

        On potrafi tylko jak bezmózgie jetti powtarzać sponsorowane regułki.

        Brutalne to ale prawdziwe, dzisiaj jesteśmy sterowani jak pacynki przez polityków i sponsorujące je swiatowe korporacje ;)

        • 5 16

        • i jeszcze do tego

          GMO nam wciskają co by się szybciej nasze mózgi zlasowały

          • 5 0

        • pier@#$icie Hipolicie

          Za młodu jeździłem dużo autostopem i teraz też mam gdzieś " prawo pisane prawo umowne, reklamacje, urząd ochrony konsumentów itp" jeżdżę tanio i wygodnie czym chcę (zaraz PeKaeS i PKP się zaczną przypi@#&%lać do blabla cara, a to też tanie i wygodne jest).
          Sam jesteś bezmózga pacynka obwarowana kretyńskimi przepisami, bez których nie przeżyjesz jednego dnia. Co zrobisz jak kiedyś wszystkie przepisy spłoną w wielkim pożarze? Wpadniesz w panikę? Bo jak żyć bez przepisów?

          • 3 0

    • Wybierz Hallo Taxi

      Jedna taryfa na całe Trójmiasto

      • 2 6

    • (2)

      Tak to niestety dziala. Ja mialem podobna sytuacje- jechalem z sopotu na przymorze-jeden taksiarz odrazu powiedzial ze zaplace 2 razy wiecej bo jedzie poza granice sopotu I musi wrocic pusty. Nastepny taksiarz wzial normalnie

      • 5 0

      • Trzeba pytać (1)

        Niektore korporacje liczą powroty na terenie Trójmiasta, niektóre nie,
        Dzwoń na Hallo Taxi a pojedziesz na jednej taryfie.

        • 2 1

        • a jaka to taryfa jest na tym Hallo Taxi?

          jeśli macie dobrą ofertę,skorzystam.
          A więc-cena "na wejście"?
          I za kilometr?Np w ciągu dnia a ile nocą?
          pozdrawiam

          • 3 2

    • licencja to zart

      pytania na tescie to dziecinada np jakiej dlugosci szerokosci jest pasek taxi na drzwiach? gdzie jest ulica dluga a gdzie krotka? czy z nowitki mozna skrecic w lewo? po co to komu ten infatylizm ? stara ubecka polska musi umrzec, byle szybko

      • 1 0

    • Godzina 17 i IV taryfa?

      Bzykanko

      • 0 0

  • (3)

    Na twarzach inspektorów dostrzegam podobną zaciętość jak w zmotoryzowanych odwodach milicji obywatelskiej. To nie zawód to charakter. Maszynka do nabijania budżetu mandatami. I dali im jeszcze broń ostrą. Oni są gotowi strzelać do kierowców czy jak?

    • 81 6

    • Szacun dla inspekcji (1)

      Zupełnie odbiegając od tematu Ubera to ITD jest ostatnio bezstronna i naprawde profesjonalna instytucją w tym popsutym swiecie.
      Od 7 lat jestem kierowcą zawodowym i tylko do nich mam szacunek.

      • 2 18

      • a ja mam szacunek tylko dla strażaków

        • 9 0

    • kontroluja z pistoleami maszynowymi

      ostatnio mnie jeden niebieski majster z bronia maszynowa zaczepil i wylegitymowal a ja do niego czy pan czasem z donbasu nie wrocil, oni mysla ze sa bogami a my przestepcami

      • 0 0

  • Nic nie zminija od lat i chca zarabiac (2)

    Te taksówkarze sidza w swoich autach i nic nie robia. Chcą zarabiać ale nie wprowadzają żadnych zmian. Uber wymyślił inny system biznesowy, inne podejście i teraz jest znany na caly świat. A Waldek przy Gdańsku głównym siedzi i czeka na klientów nic nie robiąc.

    • 97 7

    • co ty gadasz za bzdury? (1)

      niemal kazda korpa ma swoja apke, a taka ogólnopolską jest mytaxi i jakas tam jeszcze...

      • 1 8

      • Jaka apke?

        My taxi mytaxi jeszce jakoś coś wymyśliła.
        A reszta? Apka dla kierowców?
        Czas sie zmienia i przyjdzie czas ze cała ta branża bedzie miala inny wygląd i raczej nie bedzie tam tradycyjnych taksuwkarzy

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane