• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Janino, co Ty pleciesz ... (41)

    Pani Janina wróci do garów, a nie próbuje trwonić publiczne pieniądze

    • 492 209

    • Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze (2)

      Są jej i moje pieniądze

      • 70 24

      • To sobie je weź i wyjedź.

        • 19 18

      • To ja poproszę o zwrot moich pińcet plus, które lekką ręką PiS rozdaje...

        • 17 3

    • trzeba by na to przeznaczyć jedno mieszkanie ... (3)

      • 14 25

      • (2)

        ... Pana Pawła..

        • 35 14

        • To ze dwa

          Bo dzieci w bidulach w grzybie siedzą

          • 12 10

        • Kukiza?!?

          • 3 4

    • (2)

      Alez z ciebie cham.
      Moze wez lopate i pokop jakies doly.

      • 22 17

      • ależ z niego cham

        może niech weźmie firmowego laptopa i uderzy się w czoło.

        • 12 1

      • Właśnie!
        Poszerzyć peron, tramwaje i autobusy! Zamontować tam też fotele masujące!
        I dawać to przejście, co będzie wygodniej przebiegać przez jezdnię gdy nadjeżdża mój tramwaj! Nie będę czekać na zielone ani 3 minuty na następny.

        • 26 7

    • Przejście nad ulica (3)

      Rozwiazanie z utworzeniem kładki nad ulica napewno bedzie wpisywało się w zabytkowy charakter :) tego miejsca. Jeśli kładka bedzie dobrze ustawiona to skutecznie zasłoni dworzec.

      • 22 28

      • Ale gdzie tu mowa o kladce? (2)

        Autorka pisze o przejsci NAziemnym, nie NADziemnym.

        • 15 1

        • Ma PODziemne, więc niech nie stęka.. (1)

          • 7 8

          • laskway pan - mogl zabic

            • 8 0

    • " podwale grodzkie "

      nie zamierzam przechodzić Grodzkiej pod żadnym wałem :(

      • 36 13

    • Nowe skrzyżowanie

      Czy Pani Janina nie OSWAJA publiki ze zmianami tego odcinka Podwala Grodzkiego w związku z nowym skrzyżowaniem- drogi do Forum Radunia

      • 17 8

    • (4)

      kobita ma racje a to ty pleciesz buble

      • 21 36

      • (3)

        W szczególności ma rację jak liczy zatoczki autobusowe jako pasy.
        Najpierw niech się zastanowi trochę zanim coś napisze.
        Od kiedy zatoczka autobusowa to pas ruchu.

        • 28 6

        • o nie! (2)

          zabierajo mi pasy, spada przepustowosc, koniec swiata. Nie po to mam golfa, aby nie bylo pasow.

          • 8 8

          • (1)

            Jak się otworzy Forum Radunia w centrum Gdańska to będziesz płakał, aby kolejny pas dobudowali bo autobus którym będziesz chciał jechać będzie stał w korku.

            • 7 4

            • nie, po prostu jeden pas przeznaczony tylko na autobusy i taksowki

              Sorted.

              Indywidualny transport powinien dostac tyle miejsca ile proporcjonalnie ludzi z niego korzysta. Ile osob przejezdza codziennie przez Srodmiescie tramwajem i autobusem, a ile samochodem? Mozna porownac te dwie liczby i okaze sie, ze wcale "biedni" kierowcy nie sa tak poszkodowani.

              • 8 1

    • DOSKONAŁY KOMENTARZ

      Konkretny a jednocześnie zabawny xD

      • 6 5

    • Co za baran. . .

      Bardzo dobry pomysł. Jakbyś miał choć kroplę oleju w głowie, to byś nie obrażał ludzi, którzy mają odwagę i chęć zaproponować rozsądne wyjście.

      • 16 18

    • Co za baran. . .
      Bardzo dobry pomysł. Jakbyś miał choć kroplę oleju w głowie, to byś nie obrażał ludzi, którzy mają odwagę i chęć zaproponować rozsądne wyjście.
      Jestem z miasta

      • 6 17

    • Wtf????? (4)

      Tak tunel otwary to juz zapomnijmy o centrum i zbudujmy tam mieszkania i przejscia dla pieszych. Bo nogi bola jak sie wchodzi i schodzi po schodach?Niech tunel sie w******w pewnym momencie ( odpukac ) i cale miasto stoi bo piesi musza sie pokazac na przejsciu. Tyle lat pod ziemia i juz zle? Jak chcesz sie pokazac to idz do opery albo teatru.

      • 21 15

      • stary tunel (2)

        Tak tyle lat był dobry ale miasto się rozwija i potrzebę są inne rozwiązania bo w ten sposob rozumować to po co wyszliśmy z jaskiń

        • 10 5

        • Sęk w tym, że na całym świecie buduje się tunele i kładki nad ulicami.. (1)

          A jeszcze nie slyszałem, żeby w przejściu podziemnym, albo na kładce ktoś zginął pod kołami samochodu... Niech zwiększa liczbę patroli w okolicach tych przejść, monitoring 24/7, pogonią menelstwo i bandyterkę i będzie git.

          • 5 4

          • A gdzie Ty na tym swiecie byles?

            W Kartuzach?

            Ja nie slyszalem, aby w nowoczesnych miastach nastawionych na mieszkanca, a nie leczenie kompleksow wlodarzy przez Srodmiescie przechodzila trasa tranzytowa.

            Przejscia podziemne, owszem istnieja. Jednak mowiac szczerze nie spotkalem zadnego nowego przejscia, czy to w Anglii, czy Francji czy Niemczech. Jesli sa to jakies zbudowane w latach 60-80, ewentualnie potem remontowane. Nowoczesne miasta unikaja takich rozwiazan, bo sie nie oplacaja urbanistycznie.

            • 5 3

      • No i w ogole ci poddani w panstwie

        tyle lat byli chlopami panszczyznianymi, obrabiali pole, a teraz sie raz im we lbie przewrocilo i nagle chca miec jakies prawa i panszczyzny nie chca robic.

        Skandal.

        • 5 1

    • Przejście naziemne?! (5)

      Przecież tunel jest zbawieniem dla ciągów komunikacyjnych miasta. To jest jedno przejście mniej. Jedno miejsce w którym ktoś nie zostanie potrącony lub zabity mniej.
      Może zamiast się przepychać wystarczy przyjść 5 minut prędzej?
      Nie każde miasto stać na tunel, ludzie czekają na tunele wiele lat, a tutaj - ponarzekajmy!!
      Nawet nie chce mi się polemizować z Pan argumentami gdyż są one wyssane z d..
      Jako miejsce przesiadkowe można wybrać inne stacje, zerwać z przyzwyczajeniami

      • 26 19

      • zabitym można zostać jadąc wewnątrz samochodu (1)

        Macieju Z.: SAMOCHÓD NAPRAWDĘ NIE JEST JEDYNYM SPOSOBEM PORUSZANIA SIĘ PO MIEŚCIE.

        Ludzie czekają na możliwość przejścia na drugą stronę ulicy wiele lat.

        W Warszawie proces tworzenia możliwości przejścia dla pieszych na poziomie jezdni w pobliżu dworca centralnego już się rozpoczął. Taki proces również rozpoczął się w Gdańsku.

        Jak myślisz wyłącznie o ruchu pojazdów i tak samo będą myśleć miejscy decydenci, całe miasto w godzinach szczytu będzie stało w korkach, a pasażerowie samochodów i komunikacji miejskiej będą kląć w żywy kamień.

        • 14 8

        • Zrobić kilka nowoczesnych wind i wystarczy tym z wózkami. Będzie też prościej i dużo taniej niż przebudowywać cokolwiek....

          • 2 2

      • Proponuję Rudniki jako centrum przesiadkowe. Panie Macieju proszę się zastanowić zanim Pan coś "chlapnie" (zwrot użyty celowo). Nie będę z Panem polemizować w kwestii przejść bo się nie dogadamy. Pan uważa, ze miasto to droga tranzytowa z biura do osiedla mieszkaniowego pod obwodnicą. Ok, Pana opinia, ja mam inną. Proszę tylko o odrobinę refleksji: gdzie, jak nie przy dworcu głównym lub lotnisku mają być duże węzły przesiadkowe? Ludzie przyjeżdżają, przylatują i chcą jechać dalej, szybko i sprawnie. Proponuję Panu popatrzeć czasem na świat inaczej niż przez szyby w samochodzie. Poproszę tez o nie zasłanianie swoich preferencji pseudo troską o bezpieczeństwo pieszych. Wypadki nie biorą się dlatego, ze są przejścia naziemne, tylko głównie dlatego, ze kierowcy i piesi nie przestrzegają przepisów. Pozdrawiam

        • 16 2

      • HAHAHA

        Wiec piesi maja przychodzic 5 minut wczesniej i maja marnowac czas na wchodzenie i schodzenie po schodach, bo panowie szlachta spod Szadolek w Golfie III musza szybko jechac?

        Zalosne

        • 14 6

      • słusznie

        część tramwajów można puścić górą tylko które - aby ludzie się nie mylili -te które jadą na Przeróbkę i Chełm puścić górą - te które jadą Kartuską i zawracają dołem

        • 1 1

    • Ja mam lepsze, prostsze i tańsze rozwiązanie.... (1)

      Na dodatek takie, które można zastosować w całym kraju...
      Może czas zaczać edukować to bydło które się rozpycha łokciami, że jednak nie są pępkiem świata?
      Jakoś na świecie nie ma takich problemów, jedynie kraje takie jak... Polska... Federacja Rosyjska... Ukraina... Bangladesz... W normalnych krajach ludzie współdzielą przestrzeń miejską bez problemów, a u nas... wojna.. rower vs samochód... pieszy vs samochód... rower vs pieszy... rower vs riksza... pieszy vs inny pieszy... rower vs inny rower... samochód vs autobus... autobus vs tramwaj... etc. Jak te małpy w dżungli.. każdy z każdym wojna.... bo ja... bo to mi się należy......

      • 22 2

      • Tja na jutubie masz filmiki jak ruscy jeżdżą

        • 1 0

    • czy pani janina ma wąsy? (1)

      • 4 5

      • Teżżż... :-)

        • 1 0

    • Wypowiedź p.Janiny

      -Z premedytacją pisana,aby w ONET zaistnieć.

      • 1 1

    • wychamuj ( c- ch napisalem swiadomie )

      Pani Janina jest modra wyksztalcona osoba , Ty odbierajac komukolwiek glosu
      w dyskusji prezentujesz sie jako prostak .

      • 0 0

  • Przejście koniecznie! (14)

    Po otwaciu tunelu, POG nie ma miejsca na tranzyt w mieście

    • 117 135

    • Zmiana konieczna (1)

      Tunel do zasypania, a przejście do namalowania!

      • 32 30

      • nie szedlbym az tak daleko

        Tunel moze istniec rownolegle. Niektorych moze byc wygodniej przejsc tunelem (chocby w przypadku slabej pogody lub jak i tak ich celem jest jeden z peronow kolejowch).

        Co do funkcji Srodmiescia - pelna zgoda. Powinno sie niwelowac wczesniejsze bledy.

        • 3 1

    • to postulaty dawnego radnego Słodkowskiego z nimi nie wygrał kolejnej kadencji (7)

      bo s aabsurdalne - tunele są bezpieczne dla pieszych

      • 19 19

      • Szczególnie po 23 są bardzo bezpieczne.

        • 21 16

      • Bezpiecziejsze od przejścia ze światłami? O ile? 2%? (3)

        • 8 14

        • Na przejściu ze światłami (2)

          zginęło wielu potrąconych pieszych. W tunelu żaden samochód pieszego nie potrącił.

          • 14 3

          • Siedzac cale zycie w piwnicy tez masz mniejsze szanse na raka skory (1)

            Masz racje. Zamykajmy ludzi zaraz po urodzeniu.

            ludzie, tu jest miasto. Miasto to nie tylko (a wlasciwie absolutnie nie) droga tranzytowa przez centrum. Tu zycia i funkcjonuja ludzie.

            na szczescie coraz wiecej ludzi lubi zyc i mieszkac w miescie. Za 10-20 lat najpozniej srodmiescie bedzie mialo wreszcie charakter miejski.

            • 2 1

            • Skoro ci drogi w mieście przeszkadzają, to wracaj na swoją wieś..

              • 0 0

      • oj, jaki dzielny obronca ucisnionych (1)

        Najbezpieczniej zatem jest trzymac dzieci w piwnicy cale zycie.

        Tu jest MIASTO. Miasto to cos wiecej niz droga dla Janusza z Passeratti.

        Moze kierowcy nie powinni traktowac tej drogi jak toru wyscigowego, to nie bedzie problemu z bezpieczenstwem. Ile osob zostalo rannych w ostatnim roku na przejsciu naziemnym przy Galerii Baltyckiej lub Operze?

        Prosze drogich kierowcow, aby nie probowali tlumaczyc pieszym, ze tunel jest dla dobra biedapieszych. Tunel jest dla mozliwosci zapier....lania przez miasto samochodem. I tego sie boicie, ze ktos wam wreszczcie miasto ucywilizuje.

        • 2 2

        • Tu jest miasto więc zlikwidujmy tunel W CAŁOŚCI. Ludzie niech przechodzą przez tory kolejowe a nie chowają się przed pociągiem. Od dworca autobusowego niech chodzą dookoła lub korzystają z tramwaju.

          • 1 1

    • tutaj nie ma dobrego rozwiązania. (1)

      Jak zabiorą pasy, będzie źle, jak zrobią przejście naziemne, zaslonia architekturę dworca - zabytkowego. Co nie zmienia faktu, że aby wyjść z przystanku pod tunel, to trzeba tak się nawkur... A to na dzieciaki patrzace w telefon - zwalniają, a to na rozgadane psiapsioly - zwalniają, a to na gapiow, co jednak wrócą się na przystanek... ludzie tam najwidoczniej się nie spieszą. Ot na spacerek po schodach. To jest PROBLEM.

      • 7 5

      • jakim cudem przejscie NAziemne ma zaslonic architekture?

        Chodniki tez chcesz likwidowac?

        Naprawde nie dostrzegacie roznicy miedzy przejsciem naziemnym (dla ubogich intelektualnie: "zebra") a przejsciem NADziemnym (np. kladka NAD droga).

        • 5 1

    • Pomysł (1)

      Trzeba przedłużyć przejście pod peronem. Zrobić kolejne wejscie dalej a sam peron podzielić na 2. Czesc tramwajów by odjeżdżała z jednej części a inna z drugiej. Jeśli chodzi o tramwaje to może pomóc bocznica. Tramwaje by się przepuszczały w zależności od spoznienia

      • 5 4

      • A taka bocznice gdzie zmiescic?

        Poza tym, jakie spoznienie? Tam trwamwaje w godzinach szczytu odjezdzaja co 1-2 min.

        Gdzie tu mowa o czekaniu. Po prostu jedzie i zatrzymuje sie. Wszelkie proby udoskonalenia bez powiekszenia przystanku sa skazane na niepowodzenie.

        • 2 0

  • oby nie kolejne przejście dla pieszych w okolicy dworca (12)

    toż to jeszcze bardziej zwiększy korki w mieście

    • 317 127

    • (8)

      Centrum miasta w godzinach szczytu i tak jest zakorkowane. Kierowcom krzywda się nie stanie, jak zostawią między autami W KORKU kilka metrów na przejście dla pieszych.

      • 42 30

      • a jednak krzywda się stanie nie tylko kierowcom ale i wszystkim mieszkańcom naszego miasta (7)

        pamiętaj proszę, że jedną z głównych przyczyn korków w mieście jest nieumiejętna jazda kierowców, w tym utrzymywanie zbyt dużych odległości między samochodami w trakcie poruszania się w korku. Czyli każda kolejna wolna przestrzeń między samochodami wydłuża korek i tym samym blokuje kolejne ulice i kolejne i kolejne...
        A jeśli do tego dodamy jeszcze dodatkowe światła na drodze to korki w Gdańsku będą coraz bardziej zbliżać się do Sopotu i Pruszcza. Tak więc 0- najpierw myślimy, później działamy :)

        • 16 31

        • (5)

          Jedź sobie obwodnicą albo tunelem, jak ci się tak spieszy. Masz jeszcze u góry 3 Maja w razie potrzeby. To jest centrum miasta, a nie autostrada, by ludzie chodzili tunelami i tłoczyli się na wąskim peronie.

          • 33 23

          • (4)

            Bedziesz kiedys jechal taksowka... i wtedy będziesz psioczyl czemu tak wysoki rachunek bo taksometr naliczyl "postojowe" w korku...
            Bedziesz kiedys zamiawial cos z kurierki... będziesz psioczyl na kuriera ze soe spoznia ze co za typ itp...
            Będziesz kiedys zamawial pizze i bedziesz psioczyl na pizzerie ze pizza dojechala zimna...
            Przykladow mozna mnozyc...

            Pamiętaj wtedy o swoich slowach i plac za nie w milczeniu ;)

            • 10 17

            • ta, bo najważniejsi w tym mieście są dostawcy pizzy.

              • 7 4

            • zyje na co dzien w miescie i psiocze, ze to miasto dla samochodow, a nie dla ludzi (2)

              Poza tym, czy dzisiaj kurier lub taksowka nie stoi w korku? Ponoc takie straszne korki, ze trzeba wydawac miliardy na drogi.

              Nie zaslaniaj sie pizza, ktora sie najczesciej zamawia poza godzinami szczytu (i bardziej psiocze na czas przygotowania niz czas dojazdu, bo pizzerie mieszkajac w miescie mam blisko), nie zaslaniaj sie dowozeniem lodowki, bo nie wieziesz jej codziennie.

              Powiedz zwyczajnie, ze TY chcesz jechac samochodem. Ze po prostu to lubisz. Ze uwlacza ci jazda tramwajem. Wtedy mozemy szczerze i otwarcie porozmawiac. Takie udawanie, ze masz na mysli dobro innych jest zwyczajnie smieszne.

              • 4 3

              • Oczywiscie ze lubie jezdzic samochodem. Rowniez przyznaje ze z komunikacji miejskiej korzystam srednio... Raz w roku.
                Co nie zmienia faktu iz pracuje jako kierowca. W miescie. I podalem przyklad ze swojego doświadczenia we wszystkich trzech opcjach ;)

                Dla Twojej wiadomosci od kilku lat pracuje tylko w nocy a dnia unikam jak ognia - wlasnie ze wzgledu na korki i wysluchiwanie zmeczonych ludzi jak to jest strasznie zakorkowane ;)

                Wiec wybacz - moja ocena raczej faktycznie bierze soe z doswiadczenia i rozmów z ludzmi, a nie z uwielbiania "pocenia swojego tylka podczas stania w korku" jak sugerujesz ;)

                • 0 0

              • A szczerze i otwarcie mozna rozmawiac tylko z ludzmi ktorzy chca stworzyc kompromis - a nie widza tylko czubek wlasnego nosa i "grabia pod siebie", z gory szufladkujac swego rozmówcę o którym nie maja pojęcia. Zycie w spoleczenstwie wymaga kompromisow. W tym wypadku dla każdego: pieszego, rowerzysty, cyklisty czy kierowcy auta.
                Kompromis polega na tym by szukac rozwiazania mozliwie dobrego dla wszystkich grup spolecznych. A nie tylko dla jednej, kosztem drugiej ;)

                Oczywiście, pisze to w ramach ogolu, a nie personalnie do Twojej osoby, zeby byla jasnosc ;)

                • 1 0

        • Podstawowym powodem korkow jest fakt, ze wielu kierowcow calkowicie odrzuca mozliwosc poruszania sie po miescie inaczej niz

          Samochodow jest za duzo, skoro na drodze 4x4 nadal robia sie korki. proponowane 20cm na pasie nie uniemozliwia poruszania sie samochodom. Jesli chodzi o pasy naziemne, ja jestem na tak.

          Korzystam z tej trasy w drodze do pracy (Wrzeszcz - Glowny) i uwazam, ze pozostawienie tunelu i otwarcie pasow na drodze to dobry pomysl.

          • 5 1

    • Racja! Piesi? W centrum miasta!

      Toż to jakaś dzicz! I bluźnierstwo przeciw św. Przepustowości!

      • 40 10

    • Jakie korki? Po otwarciu tunelu przed dworcem są pustki nawet po 16-tej. Przejedź się i zobacz zamiast krytykować zza ekranu.

      • 10 19

    • Miasto dla ludzi nie dla samochodów

      • 5 7

  • Postulat zupełnie nieuzasadniony. Wnoszę o uchylenie okna. Uchylam. (16)

    Wąsko to jest na kartuskiej koło kościoła. Tu jest wg mnie wystarczająco dużo miejsca. Radze czytelniczce zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Albo żyć wg zasady- się popieści i się zmieści.

    • 270 103

    • Głodnemu chleb na myśli...się popieści to się zmieści...ładnie .

      • 11 8

    • (6)

      Janina ma rację, że tam jest wąsko. Zdarzyło mi się nie wsiąść do swojego tramwaju, który podjechał do przodu przystanku, bo nie było jak. Chcesz podejść do swojego tramwaju, a tu wysypuje się masa ludzi i nie ma jak się przedrzeć.
      A co do reszty Janina niech się zajmie lepiej garami.
      Pominę, że liczy pasy razem z zatokami postojowymi dla autobusów. Poza tym nie po to wydawano miliony na tunel, żeby po likwidacji pasa wrócić do sytuacji jaka była wcześniej tzn; permanentny zator w godzinach szczytu. Do tego buduję dużą galerię kawałek dalej, która będzie generowała dodatkowy ruch w okolicy, ale Janina nie za bardzo potrafi najwyraźniej łączyć fakty.
      ...
      Ja mam propozycję jak to zrobić ale oczywiście będzie to trochę kosztować.
      Przystanki zamiast naprzeciwko siebie powinny być usytuowane o obu stronach tunelu. Wymagało by to oczywiście wybudowania wyjścia z tunelu po drugiej stronie i zmiany geometrii torów, ale wtedy dałoby radę zrobić szersze (przynajmniej o szerokość torów) i wygodniejsze przystanki.
      Jestem nawet skłonny do wyznaczenia tego przejścia na stronę po której znajduje się Krewetka. Ale tylko na tą stronę. Dalej nie chce mi się pisać.

      • 18 20

      • taaak, twoj podpis dobrze swiadczy o twojej wypowiedzi

        • 6 6

      • dobrze, ze dalej nie chce ci sie pisac (4)

        bo niewiele madrego masz do powiedzenia.

        Srodmiescie aktualnie sluzy tranzytowi, a nie powinno. Wybudowano drogi za 2mld zlotych (tunel, Sucharskiego, Slowackiego, POG), a w Srodmiesciu kierowcy nie chca oddac nawet jednych swiatel.

        Szczegolnie, ze mowicie, ze jest teraz ciagle korek. Jak jest korek, to co za roznica, czy stoisz w bezwladnej masie samochodow czy stoisz przed swiatlami?

        Na szczescie ludzie sa coraz bogatsi (w tym mentalnie) i rozumieja, ze samochod nie jest dzisiaj zadnym symbolem luksusu.

        • 1 5

        • auto dla mnie nigdy nie było symbolem luksusu, (1)

          ale praktycznym środkiem ułatwiającym przemieszczanie się w celu realizacji obowiązków zawodowych jak i rodzinnych

          • 1 0

          • to ciekawe

            kazda dyskusja z przedstawicielami pogladu, ze samchod ma miec wygodnie w miescie konczy sie tym, ze odwoluja sie do rodziny czy bezpieczenstwa pieszych.

            A jak sie idzie ulica to najczesciej widac 1 osobe za kolkiem. Takze tam, gdzie nie ma tunelu to raczej taki kierowca ma gleboko w poszanowaniu bezpieczenstwo kogokolwiek.

            Tylko, jak przychodzi do dyskusji to sie okazuje, ze wcale nie fetyszuja samochodu. Robia to dla rodziny. Dbaja o wszystkich dookola.

            A i jeszcze ekologia. Oczywiscie - samochod pedzacy przez miasto 90kmph jest bardziej ekologiczny. Zapomnialbym.

            • 1 1

        • Przestań bredzić... (1)

          ludzie wracający z pracy do domu to nie jest żaden tranzyt. Co do tranzytu to będą lub już są zmiany w tym zakresie. Niektóre drogi będą wyłączane dla samochodów powyżej iluś tam ton - tak żeby tranzyt właśnie kierować przez tunel pod Wisłą i kierować na obw. południową itd... Był artykuł na trojmieście.
          ...
          Co do świateł / przejścia przy dworcu między "dworcem" właśnie a przystankiem tramwajowym - nie ma opcji. Przejście nie może przechodzić przez zatokę autobusową. Tam nie ma miejsca na przejście.
          ...
          Chciałbym jeszcze dodać, że szerokość pasów jest regulowana odpowiednimi przepisami a nie widzimisie Janiny. Janina do garów !
          ....
          Co do ostatniego twojego akapitu, to tak. Samochód nie jest luksusem tylko coraz bardziej dostępnym sposobem przemieszczania się. Ludzie jeżdżą i jeździć będą.
          ...
          Dalej nie chce mi się już pisać.

          • 0 0

          • btw

            we wcześniejszym komentarzu podałem z resztą swoją propozycję jak to załatwić żeby wilk był syty i owca cała. Czyli szersze przestanki bez uszczuplania przepustowości Wałów Jagielońskich. Tyle w temacie.

            • 0 0

    • proponuje zasade typowo polską (1)

      Lepiej poczekajmy aż ktoś zostanie potrącony albo pfu zabity przez nadjeżdżający tramwaj. Bo tak musi się skończyć ten Bangladesz w środku podobno europejskiego miasta jakim jest Gdańsk....

      • 12 9

      • jakie miasto to przecież już jest duża wiocha.

        Miasto to było 15 lat temu i dalej.

        • 9 3

    • jest wasko, pani Janina ma racje. (5)

      Uchylam uchylenie

      • 9 5

      • To zapraszam na Siedlce-Pętla... zatęsknisz za ilością miejsca przy Dworcu... (4)

        • 12 1

        • czy to jest powod, aby przy Glownym tez bylo zle? (3)

          Szczegolnie, ze mozna zrobic to lepiej. To, ze zepsuto petle na Siedlcach nie znaczy, ze nalezy utrzymywac zly stan przy Glownym.

          Droga sprawa - ile osob jest na petli Siedlce, a ile na przystanku przy Gdansku Glownym?

          Trzecia sprawa - czy da sie poszerzyc miejsce dla pasazerow na Siedlcach? Tu da sie bez wiekszej szkody dla transportu kolowego. Natomiast potencjalnym utrudnieniem dla Januszy jest przejscie naziemne.

          • 3 1

          • Oj durniu, durniu... (2)

            Pętla na Siedlcach została dostosowana do ilości miejsca.. więc tak, dałoby się to zrobić lepiej, kosztem eksmisji przyległych budynków.. podobnie jak z zabieraniem ulicy przy Dworcu..
            Ile osób jest na Siedlcach? Przyjedź i zobacz.. po likwidacji komunikacji autobusowej, to jest podobnie jak na Dworcu, a wiata szeroka na cały metr o_O
            Bez szkód? Zabieranie komuś, żeby dać innemu to nie jest szkoda? W całym trojmieście zabiera się tylko ulice, bo deptak.. bo droga dla rowerów... to może zacznijmy zabierać przystanki, chodniki, ddr i budować drogi? Przecież to bez szkód! Zawsze możesz przedreptać na około piechotą, czysty zysk...
            I nie, nie jestem blachosmrodziarzem.. poprostu mnie już wkurza ta roszczeniowa postawa. Im zabierzcie i dajcie mi! Bo im się nie należy, mi się należy! Co się z wami ludzie dzieje? Mieszkam tu czterdzieści lat i ludzie sobie dawali świetnie radę, a ostatnio tylko słyszę z każdej strony daj! daj! daj!... temu nie pasuje, że się z rowerem do PKMki nie zmieścił, tamtej riksze na ddr, komuś autobus co 20min przez tunel za rzadko jeździ, innemu pchli targ na Długiej....

            • 3 2

            • "daloby sie kosztem eksmisji budynkow" (1)

              oznacza - nie daloby sie.

              Nie ma sensu zabierac chodnikow i drog rowerowych pod budowe nowych drog, bo jak widac nawet tak szeroka droga jak opisywana w liscie sie korkuje. Samochod to dobry wynalazek, a zwyczajnie nie sprawdza sie w duzym miescie.

              Jesli uwazasz, ze sie sprawdza to oznacza, ze kazdy moglby codziennie korzystac z samochodu. Pomysl, ze wszyscy ci ludzie z przystanku obok Gdansk Glowny PKP wsiedliby do samochodow - nieduzy, jakies VW Polo. Jak ich chcesz wtedy pomiescic w miescie?

              Nie bylo krzyku, bo kiedys nikt nie mial samochodu. O co mialby byc krzyk? Teraz krzyk jest, bo samochod stal sie tani. Kazdy moze sobie kupic. Tyle, ze sie okazuje, ze nie ma miejsca. No i kierowcy szukaja winnych (a to za wolno ktos rusza, a to zle ustawione swiatla, a to piesi, a to rowerzysci).

              A tak naprawde - po prostu nie ma fizycznie mozliwosci, aby w miescie wielkosci Gdanska bylo 100tys. samochodow. Nie zlosliwosc, nie zawisc - fakt. Fizycznie nie zmiescisz 1,5x4m * 100 000. Bo gdzie? Bo jak?

              • 0 1

              • Nie dałoby się?

                Ale tu się da? Kosztem ulicy? Trochę naciągany ten twój argument, tu można zniszczyć, tam już nie?
                Auta może i są tanie jak barszcz, ale codzienna eksploatacja przegrywa z komunikacją miejską, paliwo, płyny, ubezpieczenie, części.. Ci co jeżdżą na codzień, to albo muszą to robić, albo mogą to robić.. a z każdej strony są karani kosztem innych. Jak dla mnie, to ci z przystanku mogą jeździć nawet TIRami, ja samochodu nie używam, więc mnie nie intersuje czy korek ma 100m, czy 5km.. ale to dalej nie jest powód do likwidacji infrastruktury istniejącej od wielu lat, bo się bydło nie potrafi przemieścić w obrębie przystanku.. Tu nie trzeba karać niewinnych, tu potrzeba uczyć bydło współżyć na wspólnym kawałku miasta. Trochę jeżdżę po świecie i zauważam, że to chamskie bydło potrafi się zachować kiedy nie jest w Polsce. Tu się łokciami i kolanami przedzierają, tam grzecznie gęsiego... Tutaj głośna muzyka z telefonu, ploteczki na cały autobus.. tam cisza i spokój.... przykłady można mnożyć. I jak widać, jednak się da...i to bez wyburzania miast...
                Ps. 100tys aut, to się na głupim WOCu mieści.. no i wszyscy nie jadą w jedno miejsce i to w jednej chwili..

                • 2 0

  • (2)

    Nawet mądra ta Pani Janina . Wielcy planiści zapomnieli ,że każda kolejna linia tramwajowa i częstrze kursowanie tramwajów z tych przystanków zwiększy liczbę pasażerów. Tłuki zawsze mają problem z myśleniem , ale dla dobra mieszkańców to robią... :-D

    • 85 63

    • (1)

      Zobaczymy czy jastrząb ortografii wyczai błąd ortograficzny... :-D CzęstRZe... :-D

      • 9 4

      • Nie wyczai bo to tłuk

        i nieuk.

        • 3 0

  • byłoby super... (7)

    no ale niestety, władze miasta promują ruch samochodów.

    • 109 118

    • nie trzeba zwężać jezdni (3)

      żeby poszerzyć te perony.Wystarczy ją nieco przesunąć.

      • 10 6

      • w sensie, dokad przesunac? (2)

        • 1 0

        • Do Girzycka (1)

          • 1 1

          • albo do Giżycka

            • 1 0

    • Hmmmmmmm... (2)

      Z tego co widzę na mieście, to raczej ruch rowerowy... później samochodowy... a na końcu pieszy....

      • 2 1

      • w miescie jest tak bardzo promowany ruch rowerowy, ze aby wzdluz Grunwaldzkiej przejechac rowerem z Wrzeszcza do Oliwy trzeba (1)

        • 1 1

        • Racja!

          A jeszcze dodałbym, że

          • 1 0

  • (2)

    promocja ruchu pieszego - dobre :)

    • 62 37

    • Dzień pieszego pasażera?

      • 6 0

    • naprawde nie rozumiesz, ze cos takiego istnieje i moze rozwiazywac problemy komunikacyjne w miescie?

      Do 1-2 km powinna byc to calkiem normalne rozwiazanie. Powyzej tego mozna polaczyc tramwaj/pociag/autobus i krotki spacer.

      Ciekawostka: ludzie dojezdzajacy do pracy inaczej niz samochodem sa 10% mniej otyli.

      • 1 1

  • (6)

    Wyznaczyć 3 stopniowe punkty zatrzymywania. Na samym początku np. tramwaje jadące na stogi,pośrodku jadące na morenę a na końcu jadące na orunię. Kolejność obojętna.

    • 92 35

    • Ale... na Oruni nie ma tramwajów od lat '70 XX w. :( (2)

      • 30 2

      • (1)

        Fajnie,że "złapałeś za słówko",ale wszyscy się domyślą,że chodzi o pętlę na Oruni vel Świętokrzyskiej ;)

        • 8 15

        • Świętokrzyska to nie Orunia

          • 16 2

    • a co jesli pierw wjedzie ten na morene i ten na stogi juz nie bedzie mogl podjechac bo jego miejsce jest wczesniej? Ma stać i czekać przez przystankiem? uniemożliwa to przesiadki. POZDRAWIAM

      • 17 0

    • Ale wiesz, że w każdą stronę jest tylko jeden tor? Takie rozwiązanie tylko spowolni tramwaje

      • 6 0

    • dokładnie ! kazdy by czekał na tramwaj w dane strefie a nie

      jeden stoi na początku i biegnie na koniec bo jednak tramwaj się tam zatrzymał /// bez sens

      • 0 0

  • tunel dla aut powinno sie tam wykopac. piesi i tramwaj u gory (4)

    tak powinno to wygladac

    • 263 8

    • (1)

      pomysł niezły - ale - heheh ale wiadomo o co chodzi.

      • 16 0

      • No tak nie będzie miejsca wtedy dla developera i nie będzie kolejnego mieszkania,ale zawsze można przydzielić tam menadżera podwala grodzkiego.

        • 16 3

    • lepiej wykopac tunel tramwajowy .korzystniej moze linie tramwajowa puscic w tunelu .

      Korzystniej byloby ta linie tramwajowa pusicic w tunelu na tym odcinku i zrobic przystanki pod ziemia ktore by byly polaczone bezposrednio z przejsciami do skm i kolei. Tyle ze to duze koszty i bez wzgledu czy bedziemy kopac dla samochodow czy dla linii tramwajowych to by nalezalo zamknac caly ten odcinek w czasie robot lecz po byloby korzystniej gdyz pod ziemia by byly duze przystanki i pasaze handlowe.

      • 11 9

    • Mozna tez zrobic w druga strone

      1zl za przejazd przez Srodmiescie samochodem. (bilet na komunikacje kosztuje 3zl).

      I sie nagle okaze, ze polowy samochod nie ma.

      A nie, zapomnialem. Przepraszam. Samochod. Wolnosc. Lodowka i tesciowa do szpitala. Dzieci do przedszkola. I male przyrodzenie.

      PS. Z (para-)podatkow nalozonych czy to na paliwo, czy na samochody jako takie do kasy miasta nie trafia nic. Wiec mowienie, ze samochod powinien miec zbudowana droge, bo jest akcyza (w kontekscie miasta) jest zwyczajnie nie na miejscu. Jak najbardziej w kwestii drog krajowych czy autostrad jest to sluszny argument. Dla miasta samochod jest kosztem. I tylko kosztem. Spojrzcie na budzet miasta i zobaczcie ile przez ostatnie 20 lat wydano na drogi samochodowe...

      • 3 2

  • (4)

    Tyle czasu funkcjonowało to i drugie tyle będzie funkcjonować. Pani Janino, świata Pani nie zbawi. A likwidacja pasa drogowego dla aut to już totalna krótkowzroczność w Pani wydaniu.

    • 193 73

    • To nie krotkowzrocznosc tylko jak najbardziej postepowe myslenie.

      Samochody maja za duzo przestrzeni.

      • 23 28

    • (1)

      Nie przesadzajmy. Tunel jest dobrym rozwiazaniem i kazda ingerencja w uklad drogowy tylko mu zaszkodzi. Nie przesadzajmy ze na tym peronie jest tak ciasno. Niedlugo na przystankach skmki beda za waskie perony...

      • 13 18

      • czesto korzystasz z tego przystanku, czy mowisz zza kierownicy?

        • 7 3

    • po wprowadzeniu zmiany w postaci likwidacji lub zwężeniu pasów dla samochodów jak przebije się karetka czy straż pożarna; już teraz to wielki problem !!!! a czasami nawet sekundy się liczą

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane