• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować skrzyżowania przy dworcu w Gdyni?

Patryk Szczerba
23 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Trwają badania i analizy ruchu drogowego przydworcowych skrzyżowań zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Opracowanie ma przynieść odpowiedź, jak w kilkuletniej perspektywie usprawnić tam ruch. Rozważana jest nawet zamiana ich w ronda bądź przebudowa na skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.



Po remoncie dworca przyszedł czas na przebudowy dróg w okolicach budynku. To jednak wciąż melodia przyszłości. Po remoncie dworca przyszedł czas na przebudowy dróg w okolicach budynku. To jednak wciąż melodia przyszłości.

Czy ronda na poddanych badaniu skrzyżowaniach sprawdziłyby się?

Pomiary natężenia ruchu pojazdów, rowerzystów i pieszych dotyczą dwóch skrzyżowań: Plac Konstytucji - ul. Janka Wiśniewskiego - ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Dworcowa - ul. Starowiejska zobacz na mapie Gdyni. Dodatkowo sprawdzane są zachowania kierowców oraz pieszych, a także ich bezpieczeństwo. W dokumencie znajdą się też prognozy dotyczące ruchu w roku 2016 oraz 2025 roku.

Czytaj też: Przebudowa skrzyżowania: Dworcowa i 10 Lutego w przyszłym roku

- Opracowywany plan zagospodarowania przestrzennego tej części miasta zmusza nas do przygotowania dla tego dokumentu także koncepcji ruchu drogowego. Stoi przed decyzjami, czy stworzyć skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, czy lepszym rozwiązaniem są ronda. Mamy nadzieję, że badania przyniosą na ten temat odpowiedź, także w kontekście projektowanej ulicy Nowej Węglowej - wyjaśnia Dorota Wawrzonek z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Badania potrwają do połowy października. Później wyniki znajdą się na biurkach urzędników. Wśród problemów, które mają rozstrzygnąć jest także stopień integracji różnych środków transportu w okolicach dworca.

O tym, że nie jest z tym najlepiej, świadczy brak jednego przystanku, z którego odjeżdżałyby dalej wszystkie autobusy oraz wciąż nieuporządkowany w pełni ruch rowerowy przy budynku.

Badania finansuje Unia Europejska w ramach wycenianego na ponad 700 tys. euro projektu Enter.Hub. Na działania w Gdyni przeznaczonych jest 40 tys. euro. Oprócz analiz nowa koncepcja zagospodarowania terenów przy dworcu ma wykrystalizować się w ramach spotkań ze wszystkimi instytucjami i stowarzyszeniami, które będą beneficjentami nieuniknionych zmian.

Ostatnio doszło do rozmów z rowerzystami. W przyszłości planowane jest bowiem także udostępnienie pasażerom nowych usług, między innymi wypożyczalni rowerów. W roboczych dyskusjach uczestniczy również PKP, ponieważ przy okazji rozwiązań drogowych tematem trwającego do kwietnia 2015 roku projektu jest promocja miasta poprzez dworce kolejowe. Dla turystów są bowiem pierwszym obiektem w mieście, z którym stykają się po zakończeniu podróży.

- Mamy nadzieję, że dzięki spotkaniom łatwiej będzie wypracować jedną koncepcję. To zawsze lepsze niż korespondencja w ramach służbowych pism, która nie pozwala na realną dyskusję. Konkretne wnioski będą potrzebne w najbliższej przyszłości, kiedy będą podejmowane decyzje co do statusu i charakteru tego miejsca - zaznacza Warzonek.

Miejsca

Opinie (117) 3 zablokowane

  • (1)

    Dodam cos od siebie: przez przejście dla pieszych bezporednio przy wyjściu z dworca SKM wjezdzaja na chodnik samochody (w tym dostawcze) i parkuja pod budynkiem - szkoda czasu na wymienianie lamanych przepisow. Generalnie trzeba wszedzie stawiac slupki (czyli zasieki przeciwsamochodowe).

    ps. Nie, nie obchodzi mnie ze towar sam sie nie przeniesie.

    • 96 28

    • a obchodzi że nie dostaniesz tego co chcesz? zastanów sie co piszesz,zaopatrzenie musi dojechac wiec trzeba im to umożliwic a w tej chwili tego nie ma...wiec stają gdzie sie da
      think

      • 1 0

  • debatujmy! (7)

    stworzmy makietę (nie! kilka makiet!) w infoboksie i dumajmy!

    • 88 28

    • oj chyba rano kupy nie było (2)

      • 26 13

      • ? (1)

        Oj chyba urzędnicy pana Szczurka od rana obrażają?

        • 17 16

        • świetnie kolejna inwestycja drogowa w centrum Gdyni...
          a tunelu/wiaduktu prowadzącego z obwodowej do Hutniczej brak...

          • 12 0

    • ale z ciebie prostak

      • 3 8

    • nie oblej się kawą

      • 2 2

    • Zgadzam się z opinią. (1)

      Na pewno w infoboksie wiedzą, jak rozwiązać ten problem.

      • 2 0

      • w infoboksie wiedzą jak rozwiązać każdy problem

        ot co! :)

        • 5 0

  • więc nie zmusza ich do przebudowy życie, duży ruch, dziury i stare rozwiązania (1)

    ale.. plan zagospodarowania, no proszę jak to wszystko jest robione dla naszej wygody, dla mieszkańca, pieszego, kierowcy. Gdyby nie pzp to byśmy chyba jeszcze 100 lat gnuśnieli z tym, co jest! ten urząd to jakaś porażka!

    • 25 9

    • Oczywiście gdyby nie kasa z Ue (która i tak oddamy ) to nikt by palcem nie ruszył , może gdyby ktoś tam kiedyś zginął to ewentualnie..

      • 7 2

  • (7)

    W przeszłości jakiś idiota zaplanował przy dworcu budynek pocztowy,który obecnie powinien być zburzony lub inaczej wykorzystany przez wyburzoną parterową część tego budynku.

    • 18 19

    • ty, opowiadaj jak wyburzyć parter pozostawiając wyższe kondygnacje' (3)

      oswiec nas o poligloto myśli porannej

      • 24 3

      • modernizacja komunikacyjna (1)

        Na słupach. Pod spodem jezdnia.

        • 3 5

        • rozbawiłes mnie :) pozdro

          • 1 0

      • ubawiona

        Dobre:)

        • 0 0

    • hahahahaha

      • 3 0

    • Logistyka nie jest Twoją mocną stroną

      • 1 0

    • idioci we Francji i Wielkiej Brytanii nadla wożą pocztę pociągami, szybszymi od ciężarówek

      Stąd to dziedzictwo przy dworcu. Peron pocztowy też został.

      • 1 0

  • należało by (4)

    usprawnić wyjazd z pl.konstytucji w 10 lutego -tam się wcisnąć to masakra !!!

    • 88 5

    • (1)

      po mailu maria48 przypuszczam że nie tylko tam masz problem z przejechaniem

      • 3 7

      • jakoś większość jest mojego zdania !!!

        • 0 1

    • a w którym miejscu Plac Konstytucji łączy się z 10 lutego??:-) (1)

      Ale domyślam się że chodziło o Dworcową

      • 8 0

      • ojoj!!!

        dobrze mówisz i dobrze kumasz, ale żeby znaleźć się na Dworcowej trza wyjechać z pl.Konstytucji no nie ?

        • 0 0

  • ja wiem jak.

    szybko :D

    • 22 2

  • ronda nie sprawdza sie bo nie potrafimy (6)

    po nich jezdzic ;)

    Widac to najbardziej na rondach w Chwaszczynie+Zukowie

    • 47 16

    • a rondo z więcej niż jednym pasem (2)

      to już w ogóle dla polskiego kierowcy wyższa szkoła jazdy. wjedzie taki matoł na zewnętrzny pas i zjeżdża na ostatnim zjeździe

      • 9 2

      • ? (1)

        A byłeś w Paryżu? Tam Francuzi na rondach kompletnie się gubią i dosłownie tłuka masowo o siebie ...

        • 4 3

        • Napewno Francuzi?

          • 0 0

    • To może czas się nauczyć-to nie pilotowanie wahadłowca (1)

      • 2 0

      • Właśnie dla niektórych jest to za trudne.Jedni włączają kierunkowskaz informując że będą się kręcić wokół ronda, drudzy nie włączają w ogóle kierunków na zjeździe z ronda (wiadomo co to powoduje i za to bym surowo karał) jeszcze następni pomimo że ktoś sygnalizuje zjazd z ronda to koniecznie musi się zatrzymać jak by co najmniej stał tam znak STOP (najczęściej taki zator powodują kobiety) oraz tacy co są niezdecydowani (zaczekam chociaż śmiało z 2 samochody by przejechały) no i ostatni którzy na chama wpychają się na rondo. Tak właśnie wygląda u nas jazda na rondzie i z doświadczenia widzę że to dla niektórych jest tak trudne jak pilotowanie wahadłowca.

        • 4 0

    • Nie o to chodzi. Ronda nie sprawdzają się tam gdzie jest duży ruch pieszych. Bo non stop do przejścia podchodzą piesi i wstrzymują ruch. a piesi powinni przechodzić grupami, stąd potrzebne są światła. Od razu mówię, że nie da się połączyć rondo ze światłami dla pieszych. Stąd nie zawsze ronda są najlepsze. Dziękuję.

      • 1 0

  • Proponuję tam nowe lotnisko (4)

    • 40 34

    • A obok lotniska nowy infobox i nowe centrum handlowe (3)

      • 18 8

      • (2)

        albo ecs

        • 7 0

        • teatr Szekspirowski? (1)

          i ze dwa muzea obrony polskości Gdańska

          • 10 2

          • Zakostkowac wszystko!

            • 0 0

  • Proponuję odsunąć przystanki komunikacji miejskiej (3)

    na jakiś 1 km od dworca. To będzie uwieńczenie radosnej twórczości projektantów drogowych, którzy od lat katują mieszkańców swoimi pomysłami przy akceptacji władz Gdyni.

    • 28 8

    • przystanki dalej (1)

      Naprzeciwko jest parking do wykorzystania na pętlę, a pod dworcem zrobić normalny parking, a nie 10 miejsc "obsługiwanych" przez żulików. Ruch auto-i trolejbusów się odsunie, przystanki zawsze można lekko przesunąć. Poza tym rondo ze światłami i będzie po problemie

      • 2 3

      • Nie misiu, nie wyczułeś sakrazmu

        Samochody precz, a przystanki "przytulić" do dworca, tak żeby ludzie nie musieli zapieprzać na i z Jana z Kolna i Starowiejską. Tylko wtedy trzeba zrobić rewolucję w organizacji ruchu, a to przerasta możliwości intelektualne większości projektantów okupujących od lat drzwi pod ZDiZ i skłonności władz Gdyni do zrobienia mieszkańcom dobrze.

        Parking dla samochodów P&R tylko dla posiadaczy biletów okresowych.

        • 6 0

    • a co tam 1km, dać 5km

      Nie masz samochodu czy nie chcesz bulić za taksówkę to zapieprzaj z bagażami na drugi koniec miasta. To tylko wyjdzie na zdrowie. Żeby jeszcze dodatkowo podnieść ciśnienie to tuż przy wyjściu z dworca autobusy niech mają przystanek techniczny, czyli stoi sobie taki, ale pasażerów wpuścić nie może. Często pasażer musi robić wyścig z takim autobusem do kolejnego przystanku - tak np. ma 133. Ale to tylko z myślą o naszym, czyli pasażerów zdrowiu. A może tak raz urządzić taki wyścig autobusu ze Szczurkiem i prezesikami ZKM? W ramach ulgi biegać mogą nawet bez bagażu.

      A poważnie, to właśnie władze ZKM prośbę Rady Dzielnicy Redłowo żeby tę bzdurę zlikwidować potraktowały stwierdzeniem, że do przystanku przy Hali nie jest tak daleko. Tak samo wg tych samych ludzi nie jest daleko z przystanku SKM Redłowo na Płytę Redłowską i autobus może odjeżdżać równo z przyjeżdżającą kolejką, mieszkańcy Płyty mogą pod górę zasuwać pieszo. Tylko później jest zdziwienie, że autobus kursujący na tej trasie jest nierentowny. hmmm... ciekawe dlaczego, pewnie trzeba zatrudnić eksperta żeby badania wielce naukowe porobił, zgarnął kasę i wymyślił to co ludzie codziennie widząc uciekający autobus mruczą pod nosem.

      • 5 0

  • Czekamy na tunel na ulicy Puckiej!!! (6)

    Tak w ramach przypomnienia!!!!

    • 95 8

    • (2)

      tunel to nie za kadencji Szczurka. on woli zutylizowac 100 mln na lotnisko dla kilku awionetek, albo 10 mln na estakadę rowerowa która nikt nie jeździ. A ty dalej stój na zamknietych rogatkach niczym w Pierdziszewie Dolnym.

      • 21 2

      • 10 mln na estakadę rowerowa to jest DRAMAT jeżeli chodzi o polityke rowerową Gdyni (1)

        Marnotrastwo przez DUŻE M

        • 17 3

        • szkoda, ze nie z malym "w"...

          • 1 0

    • Tunel na ulicy?

      Po pierwsze tunel pod - i tu jest pytanie pod czym. Jedyna najlepsza droga to tunel od Obwodnicy do Hutniczej i dalej do Rumi i Redy. Większość ruchu jest generowana przez ciężarówki zmierzające do hal na Hutniczej lub mieszkańców Małego Trójmiasta omijających zatłoczoną Morską, ewentualnie turystów. Więc nie bądź EGOISTA i podpisz się pod OPATEM! A jak ci się OPAT nie podoba to na rower.

      • 9 4

    • lepiej połączyć obwodnicę z Hutniczą

      • 5 0

    • Ja bym sugerowała zamienić quasi rondo przy dworcu na rondo

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane