• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak walczyć ze zrywaniem trakcji na Hallera?

Witold/czytelnik Trojmiasto.pl
25 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Na filmie widać ciężarówkę zaklinowaną pod wiaduktem


W czwartek po godz. 9 TIR jadący al. Hallera zaklinował się pod wiaduktem kolejowym zobacz na mapie Gdańska i zerwał trakcję (pisaliśmy o tym w naszym Raporcie Drogowym). Poniżej prezentujemy list pana Witolda, czytelnika Trojmiasto.pl.



Jak powinno się karać takie zachowania kierowców TIR-ów?

Ponownie bezmózgi kretyn za kierownicą TIR-a zerwał trakcję pod wiaduktem na al. Hallera. Dzieje się to z przerażającą regularnością. Setki osób krążą po okolicy szukając komunikacji zastępczej, ludzie spóźniają się do pracy i do szkół, bo kretyn nie chciał nadkładać kilku kilometrów.

Kierowca jak zwykle dostanie mandat 200-300 zł i nie poniesie żadnych innych konsekwencji. Naprawdę w takich wypadkach nie można nakładać najwyższych mandatów 5000 zł a dodatkowo karać pracodawcę? Albo od razu kierować sprawę do sądu? To nie jest czyn o niskiej szkodliwości społecznej, wręcz przeciwnie!

ZKM również się nie popisał, na trasę gdzie co 2-5 min jeżdżą dwuwagonowe tramwaje, wysłał dwa krótkie autobusy [za organizację komunikacji zastępczej odpowiada ZTM, a nie ZKM. To nie przewoźnik decyduje, co i gdzie ma jeździć - przy. redakcji]. Ludzie cisną się jak sardynki, a część zostaje na przystankach. Jak w starych, dobrych "Zmiennikach".

Autobus jest oznaczony "za tramwaj" więc jeśli ktoś nie doczytał na tablicy na przystanku dokąd jedzie komunikacja zastępcza, to nawet nie wie, że na ul. Klinicznej trzeba wysiąść. W autobusie, którym ja jechałem połowa osób była przekonana, że jedzie na linii nr 2 i dojadą nim do Gdańska.

O problemie z TIR-ami, które zrywają trakcję na ul. Hallera pisaliśmy już wcześniej
09:38 25 WRZEśNIA 14

TIR utknął pod wiaduktem na al. Hallera (13 opinii)

Około godz. 9:20 - Zerwana trakcja na al. Hallera pod wiaduktem kolejowym. Tworzą się korki od al. Grunwaldzkiej przy Operze i na al. Hallera od strony Brzeźna i ul. Klinicznej. Trakcję zerwał TIR, który zaklinował się pod wiaduktem.
Około godz. 9:20 - Zerwana trakcja na al. Hallera pod wiaduktem kolejowym. Tworzą się korki od al. Grunwaldzkiej przy Operze i na al. Hallera od strony Brzeźna i ul. Klinicznej. Trakcję zerwał TIR, który zaklinował się pod wiaduktem.
Witold/czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • Tiry na tory!! (34)

    • 174 30

    • Bocznica pod każdą Biedronką! (6)

      • 53 9

      • ten tir nie jechał do biedy (2)

        widać przecież że do portu. tranzyt na tory. transport lokalny to co innego

        • 23 4

        • (1)

          Grunt to nie załapać ironii. Chodzi o to, że nie da się wyeliminować ruchu ciężarówek w mieście. Łatwiej rzucać populistyczne hasła typu "TIRy na tory".

          • 18 10

          • To,że "nie da się wyeliminować",to jeszcze nie powód,żeby w ogóle rezygnować z ich ograniczania.

            • 4 0

      • Przyjeżdża policja i (2)

        i sie pyta kierowcy :
        Co zaklinowalismy sie
        Kierowca na to :
        Nie wiozę most tylko paliwo sie skończyło

        • 19 0

        • (1)

          Wiadukt a nie most

          • 2 2

          • wiadukt

            To tez most.

            • 0 0

    • tramwajowe!

      • 9 1

    • przyzwyczaic sie (13)

      Tiry jezdzily, jezdza i beda jezdzic. Jak w kazdym innym miescie, a szczegolnie jezeli chodzi o miasta portowe...

      • 14 17

      • Byłeś dalej na zachód niż w Lęborku? (8)

        Widywałeś tam tiry jadące przez miasto? Koniecznie wrzuć gdzieś fotki...

        • 22 6

        • (4)

          Oczywiscie że tak :) zjezdzilem tirem cala europe zach i wszedzie doslownie wszedzie jezdza tiry w kazdym miescie

          • 12 14

          • a żona wie ze korzystałes z tirówek? (2)

            • 16 11

            • (1)

              a matka wie ze dalej bierzesz narkotyki?

              • 11 8

              • A ja się pytam gdzie była matka tego kierowcy

                • 1 1

          • tak tak

            Wszedzie tiry. Chyba ta praca rzucila ci sie na glowe

            • 0 1

        • A droga krajowa nr 6 ? Co moze nie przechodzi przez Lebork ? Ok do samego centrum nie wjezdzasz ( dzieki bogu ) ale jakby nie bylo taki zestaw musi przejechac przez Lebork tzw tranzytem.

          • 4 2

        • Oczywiście TIRy powinny jeździć tunelem do i z portu (1)

          Tylko narazie takiego nie mają

          • 4 1

          • Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą =>3,5t powinno dostać ZAKAZ WJAZDU w ten odcinek Hallera

            Plus "pancerna" bramownica z obu stron wiaduktu

            • 9 0

      • a tam nie ma znaku do jakiej wysokości pojazdy mogą tam przejechać ? to takie trudne ?

        • 4 2

      • polska (2)

        no.. cóż zdarza się, myśle że osoby głosujące za tym aby karać kierowców wszystkimi kosztami to w wiekszosci ludzie którzy nie mają prawa jazdy ani auta bo ich poprostu nie stać dlatego są tak zawistni. Jak dobrye że już tu nie mieszkam bo bym tego nie wytrzymał

        • 8 22

        • mylisz sie

          Jezdze zawodowo pojazdem 24 dmc i szlag mnie trafia na wszelkiego rodzaju glupote drodowa, myslenie to podstawa zachowania bezpieczenstwa. Sa znaki i nalezy je czytac dodatkowo ksztalt wiaduktu powinien dac do myslenia... Karac za całokształt kosztow

          • 6 0

        • więc się nie udzielaj

          to już nie twoje podwórko

          • 0 0

    • CB radio (3)

      Co na to " ogolny " z kanalu 19 ? Nie mogl podpowiedziec, poprowadzic inaczej ? Zawsze taki wymadrzaly przez radio jest...

      • 11 4

      • To pan Witek z cb jezdzi tramwajami??

        • 2 1

      • To pewnie ten sam Witek

        • 0 0

      • Mówisz o tym gościu co takim smutnym, zmęczonym głosem jak by już wszystko przeżył zrzędzi i poucza przez radio?

        • 2 2

    • ZDIZ przerasta ten problem..

      • 9 0

    • tirówki na perony

      • 15 0

    • (2)

      Kierowcy ciężarówek i planiści mają ten sam poziom pomyślunku.

      • 3 3

      • A może wykopać dołek?

        • 2 0

      • jestes gamoń

        Ile cię:-!żarówek jeździ tamtędy, a ile wbilo się w wiadukt ? To pojedyncze przypadki tyle że uciążliwe dla ludzi jadących ul.hallera

        • 0 2

    • podnieść most i po problemie - taką mam koncepcję

      • 2 3

    • Przecież właśnie stoi na torach... i to jest problem. ;)

      • 5 0

    • świetliki lepiej zamontować

      bo kamery już są. Może to coś pomoże. Kto nie w temacie to przypominam że nasze tęgie urzędnicze głowy na przejściu które jest 100m za tym wiaduktem żeby wyeliminować wypadki najpierw zamontowali świetliki a że to nie pomogło to zamontowali kamery, które również nie odniosły żadnego skutku i w końcu zrobili zwężenie.

      • 0 0

  • Czy (7)

    kandydaci na prawo jazdy na takie auta poprzedzone są badani przez psychiatrów czy psychologów?

    • 80 8

    • Tak, muszą odpowiedziec na pytanie: "czy jest pan poczytalnu

      • 15 1

    • Czy nie mogą postawić kilku bramownic z wiszącymi szynami kolejowymi kilkanascie metrów bliżej?

      • 20 0

    • chyba przez psychopatów

      • 1 0

    • (1)

      dlaczego macie pretensje do kierowcy, a nie do infrastruktury niedostosowanej do potrzeb? powinni stawiać wyższe mosty, budować szersze i prostsze drogi, a przede wszystkim lepsze oznaczenia, to by nie było takich problemów. poza tym nie wypowiadajcie się, skoro nie wiecie jak wygląda jazda tirem w tym kraju, w wiele miejsc trzeba nieraz wjeżdżać mimo zakazu, bo wysokość na tablicy jest często śmiesznie zaniżona, a innego dojazdu nie ma. kierowcy przyzwyczajają się więc traktować te znaki z przymrużeniem oka i oto skutek, gdy okazuje się, że faktycznie było zbyt nisko.

      • 3 7

      • dodam, że np. w UK i innych cywilizowanych krajach, wysokość jest podana dokładnie taka, jak jest faktycznie, więc nikt nie ma dylematów "a może się zmieszczę".

        • 3 1

    • Bramka

      Należy ustawić bramkę za wjazdem w ul.Hallera

      • 0 0

    • do mir

      Jak byś człowieku był w temacie,to kierowcy ciężarówek mają co 5 lat badania psychologiczne. A Ty wogóle masz prawo jazdy?!

      • 0 1

  • Są znaki, jest informacja a i tak każdy robi po swojemu .... Powinni nałożyć karę na kierowcę. (2)

    • 130 7

    • a wiesz, że wysokość na takich znakach jest zaniżona? (1)

      do wielu firm nie da się dojechać legalnie, tylko trzeba wjechać pod ograniczenie wysokościowe, tonażowe itp. kierowcy uczą się takiej jazdy i oto efekt. łatwo oceniać nie znając tematu.

      • 3 5

      • spróbuj tej gadki w Berlinie albo w Amsterdamie, jak Ci dpier...ą grzywnę to dopiero będziesz miał "myślówę"

        • 7 0

  • nie popisała się też policja (4)

    -kierowcy kierujący się na Hallera niepotrzebnie tracili prawie 20 minut ! Dlaczego na wysokości Opery nie było żadnego policjanta,który mógłby informować kierowców jadący w kierunku Brzeźna,żeby nie skręcali w kierunku wiaduktu,tylko jechali prosto ? Czy to takie trudne ? Niepotrzebnie wielu kierowców robiło zator tylko dlatego,żeby później policja tuż przed wiaduktem kierowała z powrotem na Grunwaldzką.... myśleć,panowie !

    • 158 4

    • możę spali gdzieś niedaleko w radiowozie ?

      • 42 3

    • Nie za wiele wymagasz?

      przecież to tylko taka poczekalnia przed emeryturką.

      • 16 2

    • A może KMP nie ma tylu policjantów do rozstawienia po mieście? to kosztuje... (1)

      • 0 0

      • Buaahahaa

        • 0 0

  • Oczywiscie znajac zycie urzednikow i ich mylenie nic sie nie zmieni gdyz zaden '' fachowiec '' nie wpadnie na pomysl ! (14)

    Czy jakis fachowiec wpadnie w koncu na jakis pomysl zeby zmienic taki stan rzeczy ?.alez skad ! ..przeciez jak to zrobic ?..'' sie nie da panie ''.............Podobny tepy urzedniczy tryb jest z wiecznym zalewaniem ulic po deszczyku jesiennym i zadna tepota nie wpadnie na pomysl aby po latach juz i tysiach tych zdarzen etc wymienic rury na nowe lecz o przekroju 5 razy wiekszym niz te obecne co nawet sikow myszy nie odprowadza. Ma ktos jeszcze ogolnie '' Mozg '' w tych urzedach ?,,czy juz tylko tam wszyscy maja '' Muzg ''

    • 40 15

    • Skoro sie nie da '' podniesc wiaduktu '' to moze czas obnizyc ta ulice ? (6)

      cos z tym czas zrobic i moze warto przebudowac caly dojazd obnizajac go na dlugim odcinku aby pod wiaduktem bylo o np. 2 metry wiecej przestrzeni. Bo same znaki i zakazy mozecie sobie wsadzic gdyz tego jest tyle ze gnajacy TIR ma w D..e lub nie widzi.

      • 11 19

      • wystarczy zamontowac mocny slup oporowy przed wiaduktem (4)

        idioci zatrzymają się wcześniej nie blokując i przede wszystkim nie uszkadzajac linii tramwajowej

        • 36 1

        • zamiast slupa lepiej postawic laser :)

          bedzie laser spalal Tiry przed wiaduktem :))))

          • 36 1

        • (2)

          Już kiedyś tak było. Rozwalili tę "bramę" ciężarówkami.

          • 13 1

          • Przypomina mi to pewien film z czasu PRL :)) (1)

            Byl kiedys fim jak sie zaklinowala ciezarowka pod wiaduktem i biedni ludzie nie wiedzieli co zrobic i chyba ja tam zostawili :)))).czyli wniosek ?.Jednego TIRa tam zaklinowac i tak zostawic to za pol roku sie ludzie przyzwyczaja i czesc bedzie chodzic przez tory a inni beda jezdzic inna trasa :))..taka mam teorie i chyba podobne rozwiazania maja urzedy :)))........Szpunt zaszpuntowac szpuntem :)))

            • 16 0

            • przecież nic się nie zmienilo

              Bareja rządzi

              • 6 1

      • Niestety miasto przespało modernizację linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Wszystkie wiadukty na tej trasie były remontowane lub budowane od nowa. Wystarczyło dogadań się z kolejarzami i zbudować nowe wiadukty na Pomorskiej, Hallera, zlikwidować przejazd na Oruni, Lipcach i zastąpić je wiaduktami. Modernizacja miała duże dofinansowanie unijne, więc koszt nie byłby wielki. Niestety w UM Gdańsk nikt o tym nie pomyślał.

        • 19 2

    • A te to co to są ?.Punktowce ! acha ! to jezioro przeniesiemy a te niech se stoja w zieleni :) (2)

      Moj mąż jest ze zawodu derektorem '' :)..............Prosze wiadukt przeniesc lub w poprzek postawic :)

      • 15 4

      • dyrektorem

        • 2 9

      • aha, nie acha

        Ach, nie ah

        • 0 1

    • ale to wina urzędasów czy kierowców (2)

      kierowca jest winny i tyle co nie wie jak wysoki jest jego samochód czy znaków nie widzi. Mam wrażenie że dla polskich kierowców znaki to tylko sugestia jak się czegoś nie zagrodzi, fizycznie uniemożliwi złamania zakazu to znaki traktują jak częśc dekoracyjną drogi która się poruszają

      • 4 1

      • Winne są znaki (1)

        Problem w tym, że winna jest ewidentnie niekonsekwencja polskich drogowców. W Niemczech, Francji czy UK jak na znaku jest 3.8 metra, to wiadukt jest na wysokości 3.8 metra. Ale nie w Polsce. W Polsce 3.8 metra oznacza najczęściej 4 metry, czasami nawet 4.3! Po prostu widząc znak o mówiący o wysokości 3.5 (a taki stoi na Hallera) kierowca wie, że w 99% przypadków typowy zestaw, mający nieco ponad 3.6 przechodzi ze sporym zapasem.

        Trzeba zacząć stawiać realne znaki, tak, jak robi się na zachodzie - wtedy nikt nie "próbuje szczęścia". Albo postawić 3.3m i pogłębiać ten absurd jeszcze bardziej.

        • 2 6

        • Nie, trzeba przestać jeździć pod wiaduktami na podstawie info z radyjka i "na oko" oceny własnej wysokości, a zacząć

          respektować znaki! Zachód widziałeś tylko na pocztówce...Tam,gdy jest zakaz,przede wszystkim żaden tłok nie pcha się,bo uważa,że jest mądrzejszy... Tam powinien być całkowity zakaz dla 3,5t! Skoro inaczej nie umieją...

          • 5 0

    • a nie

      Musk??

      • 0 0

  • Putin by sobie jakoś poradził. (6)

    A z resztą, gdyby ten przejazd był prywatny, a nie państwowy to zarządca tego przejazdu też by wpadł na jakieś proste i sensowne rozwiązanie. Niestety gdy coś jest państwowe, to jest niczyje i każdy ma to głęboko w d..e. Urzędnicy nie poczuwają się do odpowiedzialności, bo przecież postawili znak i oni umwaja od tego ręce

    • 21 16

    • obniza sie ulice i po klopocie. (3)

      nalezy zdjac 3 metry ziemi i polozyc nowa nawierzchnie i uzyskamy przestrzen pod wiaduktem.

      • 6 20

      • (1)

        Jasne i zamontować we wszystkich tramwajach odbieraki prądu o wysokości 5 metrów.

        • 21 3

        • juz o tym pisalem poprzednim razem, ale tumany z gimnazjum twierdzily, ze sa takie odbieraki.

          • 0 0

      • a tramwaj przeskoczy przez takie obnizenie, bo przeciez spadki terenu dla tramwaju sa identyczne jak dla auta. Doliczyles do tego przebudowe infry podziemnej i calego skrzyzowania w poblizu?

        • 5 0

    • I prywatny zarządca by postawił bramkę do pobierania opłat WiadukToll ;)

      Nie pamiętam gdzie dokładnie,ale gdzieś w jakimś Chorzowie czy gdzieś, prywatny właściciel zamknął w ten sposób drogę do jakiejś kopalni czy zakładu...

      • 1 0

    • weż stefan się ogarnij

      pi3.... takie farmazony że ręcę opadają

      • 0 0

  • (5)

    Sam jesteś bezmozgi kretyn!!! Sprawdź w słowniku co oznacza słowo TIR. Bo z tego co widzę to ta scania jest ciężarówka ale nie TIR-em!!!

    • 20 69

    • dokładnie to jest CIĄGNIK SIODŁOWY !!!!!!!

      • 15 3

    • a słyszałeś

      kiedyś coś o nazwach POTOCZNYCH?
      Jełopie ze Słoikowa.

      • 29 11

    • Ęteligęt sie znalazł

      z miodem w uszach

      • 14 0

    • TIR to nie słowo,tylko skrót. przyganiał kocioł... (1)

      • 3 0

      • Skrót, jesteś pewien?

        TIR to skrótowiec, a nie skrót.

        • 0 0

  • Szczery i prawdziwy artykół (5)

    nie wymagający komentarza.

    • 22 12

    • tak ! :) szczery '' Artykół '' :) (2)

      moze jednak '' Artykuł ''...............czy jestes jednym z urzednikow ?:)))))))))

      • 15 1

      • A co nie kómasz

        jak to rurznica, u czy ó.

        • 1 4

      • to proponuję dociepać się również

        do coraz powszechniej używanego "z resztą"... Naprawdę wszyscy maja problem z pieniędzmi?
        Zresztą po co ja to piszę, i tak niewielu skuma o co chodzi

        • 5 0

    • szczery do bulu (1)

      • 2 0

      • do buló :)

        • 3 0

  • Do Pana Witolda (12)

    Nie rozumiem dlaczego ma być ukarany pracodawca???

    • 42 21

    • dlatego że odpowiada za swojego pracownika (8)

      Jak pracownik się nachleje na budowie to pracodawca jest karany a samego pracownika to można conajwyzej zwolnić. A tak naprawde to jak się nie podda badaniu to nie mamy nic... poza karą.

      • 21 5

      • (7)

        Jak Twoim zdaniem pracodawca miał zapobiec temu, aby pracownik nie wjechał pod wiadukt, tylko wybrał inną drogę. ????

        • 12 10

        • powiedzieć, że jak tak zrobi, to go zwolni (5)

          • 20 2

          • A później pracownik pójdzie do sądu pracy, które popierają pracownika i nałożą karę na pracodwacę. (4)

            I koło się zamyka :P

            • 1 7

            • Nic się nie zamyka, trzeba to tylko umieć uzasadnić (2)

              Choćby tym, że z winy pracownika pracodawca poniósł szkodę materialną.

              • 13 1

              • (1)

                to uzadanij to tutaj tak, zeby inni mieli juz gotowe pismo dla sadu.
                czekamy,.

                • 0 4

              • Zapłać za poradę, to dostaniesz wzór do wypełnienia.

                • 6 0

            • Poszukaj w guglu "rażąca niedbałość" i o jej związku z możliwością zwolnienia dyscyplinarnego...

              Inna sprawa,że 1) nie wszyscy kierowcy C myślą 2) nie wszyscy pracodawcy-spedytorzy myślą 3) niektórzy kierowcy są na działalności i kontrakcie - im nie zabronisz

              • 2 0

        • Proste nie przyjmować wiecej piekarzy stolarzy itp.Moźe wreszcie ktos zacznie szanowć prawdziwych kierowcow!!!

          • 1 0

    • bo zatrudnił idiotę

      jakby został ukarany, to następnym razem by 5 razy sprawdził kogo zatrudnia

      • 16 3

    • dlatego pracodawca,bo zdarzenie miało charakter wysokiej (1)

      szkodliwości społecznej....

      • 6 2

      • Pracodawca odpowiada za działania swoich opracowników i wysoka szkodliwość społeczna nie ma tu nic do rzeczy.

        I trzeba rozróżnić odpowiedzialność karną kierowcy od odpowiedzialności cywilnej pracodawcy.
        A poza tym poszkodowani mogliby wystapic przeciwko pracodawcy z pozwem zbiorowym za szkody spowodowane zerwaniem trakcji. Szkodę oczywiście trzeba je udowodnić, ale może warto?

        • 6 0

  • (6)

    Poprostu zle oznakowanie dla sam. ciezarowych . Obnizyc z 3.5 m do 3.00 na moscie i dodatkowe oznakowanie przed mostem w obu kierunkach.Jezeli sie zaklinuje to perfidnie wtedy obciazyc za akcje kierowce. Sam jezdze ciezarowym ale pomimo tego iz mieszcze sie pod srodkiem tego mostu objezdzam Mickiewicza i Miszewskiego dla bezpieczenstwa.

    • 83 3

    • 3.0m to bylaby przesada, jezdze sprinterem z buda 3,20m. Wystarczyloby ze kilka kierowcow z busow sie zagabi i blokada co drugi dzien...

      • 8 0

    • bardziej chodzi o to żeby zapobiec kolejnym zerwaniom niż żeby karać za już istniejące (1)

      ten kto zerwie to raczej już będzie pamiętał.

      • 5 1

      • No nie wydaje mnie się

        ... aby jełop pamiętał

        • 0 1

    • Popieram. Sam też jeżdżę dużym mobilem. Pierwszym przejazdom, mimo że dokładnie wiem ile mam (3.4), zawsze towarzyszyła ta niepewność. Po zmianie auta, kiedy wymiar podano mi "na słowo", wolę nie ryzykować.

      Gdybym nie był "miejscowy" i nie znał historii to oznakowanie jest do bani!!!

      Można by zdecydowanie lepiej wyeksponować zakaz. Za kasę jaką ktoś zgarnął za postawienie tablicy świetlnej. Pytałem parę osób - informacja jest prawie nie zauważalna.

      Poprawić oznakowanie. Poprawić też bramownicę która dawała do myślenia.

      Chyba nie sądzicie że _każdy_ kierowca wjeżdża tam licząc "jakoś będzie"? Tacy powinni być tępieni.

      • 10 2

    • W Polsce obojętnie czy będzie na znaku 3 metry czy 3 centymetry to tego typu kierowcy powiedzą... "a bo myślałem..." Tylko bezwzględny zakaz przejazdu pod mostem samochodów dostawczych i ciężarowych by przyniósł zmiany.

      • 3 1

    • Gdzie tam jest "most"? Chyba na Strzyży, kawałek dalej...

      WIADUKT!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane