fakty i opinie

dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Jak zwabić płetwonurków? Topiąc statek!

Podczas zimy stulecia Bryza przewoziła kadrę wojskową oraz mieszkańców do odciętego przez lód portu w Helu.

mat. prasowe

Podczas zimy stulecia Bryza przewoziła kadrę wojskową oraz mieszkańców do odciętego przez lód portu w Helu.

Wysłużony kuter wojskowy Bryza zamiast zostać przerobiony na żyletki, stanie się atrakcją turystyczną Helu. Ale nie będzie przycumowany do kei. W niedzielę statek celowo zostanie zatopiony w Bałtyku dla rzeszy płetwonurków.



- Rewelacyjny pomysł, turystyka nurkowa to świetny biznes. Mamy zaledwie 30 wraków udostępnionych do nurkowania, a ten będzie dodatkową atrakcją. Proszę spojrzeć na przykład Egiptu, gdzie nurkowanie to wręcz przemysł. U nas może być podobnie. W Polsce przecież można nurkować cały rok - zapewnia Grzegorz Skrzyński, nurek z 5 letnim doświadczeniem, z Centrum Nurkowego "Tryton" w Gdańsku.

Na pomysł zatopienia statku wpadli samorządowcy z Helu, którzy kupili Bryzę od wojska. - Operacja topienia rozpocznie się w niedzielę o godz. 13, ale już kilka godzin wcześniej na scenie obok mola odbędą się spotkania z dawnymi członkami załogi. Całą operację będzie można oglądać z mola na Helu - wyjaśnia Barbara Tabor z biura promocji miasta Helu.

Bryza zostanie zatopiona na głębokości 20 m, zaledwie 150 metrów od plaży. Operacja wbrew pozorom nie jest łatwa. Po przycumowaniu do boi na dziobie i rufie, dowiązaniu trzech kotwic, które będą utrzymywały kierunek tonięcia, rozpocznie się proces osadzania kadłuba na dnie. Nurek w hełmie zejdzie do maszynowni i odkręci znajdujące się w zęzach kingstony, czyli zawory denne. Bryza zacznie nabierać wody, wcześniej przygotowane otwory w burtach i grodziach pomogą w zalewaniu jednostki.

- Statek został oczyszczony z wszystkiego: oleju, silników, więc poszukiwacze nic ciekawego tam nie znajdą. Ale zacznie swoje drugie życie. Pomysł zatopienia wraku bezpiecznego dla płetwonurków, na którym można by organizować szkolenia wrakowo - morskie oraz uczyć ludzi nurkowania powstał prawie dekadę temu - wyjaśnia Tabor.

Aby wybrać się na wraki statków trzeba mieć przynajmniej najniższe uprawnienia (OWD / P1) oraz 20 zalogowanych nurkowań. Taka wyprawa organizowana przez Centrum Nurkowe "Tryton" to koszt od 100 do 150 zł.

Jak podkreśla Grzegorz Skrzyński, środowisko nurkowe w Polsce ciągle rośnie.- To ponad 20 tys. ludzi. Nurkowanie wrakowe jest bardzo atrakcyjne. Polskie prawo zazwyczaj zabrania penetracji wraków, ale można w Urzędzie Morskim uzyskać zezwolenie. Pływanie wewnątrz wraku a wokół niego dzieli gigantyczna przepaść, widoczność we wraku sięga 20 cm - wyjaśnia Skrzyński.

Jednostka, która spocznie na dnie Bałtyku, to kuter łącznikowy K- 18. Zbudowano go dla polskiej Marynarki Wojennej. Swoją służbę rozpoczął w końcu roku 1964, a zakończył w maju roku 2003. Zapewniał głównie komunikację nie tylko dla wojskowych, ale też cywili, między bazami w Gdyni a Helem.
autor

dodaj zdjęcie dodaj swoją opinię

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 123)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352466 2009-08-14 01:10 Czy zatopienie naprawdę będzie drugim zyciem statku? (3)

Co najmniej dziwne rozumowanie...

Nie pitol :)

zgłoś do moderacji opinię 1352557 2009-08-14 08:17 Bedzie

Bedzie. Za kilka lat wrak zarosnie i stanie sie domem dla zwierzat morskich. Wtedy bedzie naprawde atrakcyjnym miejscem do nurokowania.

Rdn

zgłoś do moderacji opinię 1352865 2009-08-14 10:59 widać że nigdy nie nurkowałęś

spróbuj, polecam

abx

zgłoś do moderacji opinię 1353961 2009-08-14 23:29 Zatopienie jest najczęsciej smiercią kazdego statku

no cóż... ktoś ma kłopoty z poprawnym rozumowaniem...
no chyba ze mamy do czynienia z lobbingiem nurków, a to co innego :)

Brak logiki

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352492 2009-08-14 07:05 News z Helu. reklama Trytona - co to ma znazczyć ;) (3)

maruda

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352550 2009-08-14 08:15 Brakuje podpisu "artykuł sponsorowany" (2)

Nic dziwnego, że pan Grzegorz uważa to za rewelacyjny pomysł, skoro to może mu napędzić nowych/więcej klientów. :)
Każdy chętny do nurkowania wie do kogo teraz iść - Tryton.
Grunt to reklama!

Brawo

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353118 2009-08-14 13:54 (1)

Tryton sryton, a ja chętnie to zobaczę

zgłoś do moderacji opinię 1355075 2009-08-16 13:55

kazde centrum nurkowe zyska na tym wraku nie tylko Tryton , a ze wypowiedz z Trytona :) co sie dziwic :) maja spore doswiadczenie i doskonala kadre :)

daniel20gda

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352494 2009-08-14 07:07 taaaa... (7)

nie ma to jak ekologia

llarog

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352495 2009-08-14 07:09 taaaa.. (1)

czołgi i inny sprzęt wojskowy niech też zakopią dla miłośników wykrywaczy metali..

llarog

zgłoś do moderacji opinię 1353861 2009-08-14 22:02 czołku nie chiał bym wykryć, ale podrabiane shlezwiczki i medaliki jak najbardziej, puszcze w obieg z przekonaniem, ze autentyki i ktoś zarobiony będzie :)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352527 2009-08-14 07:57 (4)

Ekolodzy zawsze strasznie histeryzowali, gdy na morzu zatapiano platformy wiertnicze. W końcu okazało się, że ze względu na urozmaiconą konstrukcję stwarzają one na płaskim dnie unikalne warunki do osiedlania się wielu gatunków roślin i zwierząt, często będących pod ochroną. Natura z reguły jest przeciw ekologom.

sz82

zgłoś do moderacji opinię 1352668 2009-08-14 09:24 Tzw. ekolodzy to przewżnie zwykłe menty i hieny

próbujące wyrwać kase albo działąjące na czyjeś zlecenie.

minister

zgłoś do moderacji opinię 1352729 2009-08-14 09:56

Cokolwiek zatopi się w morzu to zapewni "unikalne warunki dla osiedlania się wielu gatunków rożlin i zwierząt". przecież to właśnie morze - tak samo będzie z wrzuconą butelką czy puszką po piwie...

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352733 2009-08-14 10:01 to może śmieci też do morza wrzucajmy? (1)

zapewni to unikalne warunki dla wielu gatunków? Myślenie nie boli.

zgłoś do moderacji opinię 1352801 2009-08-14 10:25 taaaa..

Służyłem na okrętach podwodnych w Gdyni i myślisz co robią, podciśnieniem w workach wyrzucane są śmieci w głębiny naszą zatokę...

llarog

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352497 2009-08-14 07:12 Czy w Gdyni tez pojawi się jakiś wrak jako atrakcja turystyczna? (5)

Dlaczego Hel a nie Gdynia? :(

zgłoś do moderacji opinię 1352515 2009-08-14 07:39 możesz zwiedzić gdyński dworzec

poczujesz się jak na wraku pełnym zjaw "meneli"... mi nie brakuje atrakcji w Gdyni

Gda

zgłoś do moderacji opinię 1352525 2009-08-14 07:55

W Gdyni można podziwiać zatopione samochody

Szubi

zgłoś do moderacji opinię 1352540 2009-08-14 08:06 tak Horyzont II

zaraz po tym jak zlikwidują jedyną publiczną cywilną "uczelnię" w mieście

zgłoś do moderacji opinię 1352671 2009-08-14 09:25 No i jest cudowny kompleks karuzelowo-smażalniany na Skwerze

zbudowany z wszelkiego rodzaju odpadów. Jak przystało na nowoczesne miasto w XXI wieku.

minister

zgłoś do moderacji opinię 1352919 2009-08-14 11:27 wraki

cumują w porcie wojennym na Oksywiu

uhol

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352498 2009-08-14 07:15 (1)

portal trojmiasto pl zmienia działalność, zamiast pisać o przekrętach UM Gdynia to piszą o wrakach, phii

kzb

zgłoś do moderacji opinię 1352516 2009-08-14 07:42 bo dostali zlecenie od tegoż

portal jest w pełni komercyjny i albo publikuje na czyjeś zlecenie artykuły sponsorowane albo pisze michałki i koszmarnie nieistotne ciekawostki... przecież nie musisz tego czytać !

sbg

zgłoś do moderacji opinię 1352499 2009-08-14 07:15 Rewelacja !

bardzo fajny pomysl, popieram ! Zyletek jest chyba juz dosyc a takie miejsce do cwiczen jesli bedzie tylko dobrze przygotowane i wszystko pojdzie zgodnie z planem to super pomysl !

Greg

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352501 2009-08-14 07:18 Jak Premier Donald z FeldMarszałkiem Klichem za parę lat ostatecznie zlikwidują polską Marynarkę Wojenną (2)

to staniemy się turystyczną mekką dla płetwonurków. By żyło się lepiej.

Antoni Kosiba

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353703 2009-08-14 19:59 (1)

wiesz, to by nie było takie głupie, można by przy okazji rozgonić tą bandę zwaną wojskiem, o zapyziałych prl-owskich strukturach, i zaczać zarabiać prawdziwą kase na turystyce

Zed

zgłoś do moderacji opinię 1353943 2009-08-14 23:07 Racja drogi Zedzie. Po co nam armia, przemysł i gospodarka. Utrzymujmy się z dmuchania balonów

i kręcenia waty na molo

Antoni Kosiba

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352502 2009-08-14 07:18 Większość nurków to nowobogacie snoby - szpanerzy (7)

Wiem co mówię znam to środowisko - większość nurków to snoby

Krysia

zgłoś do moderacji opinię 1352513 2009-08-14 07:38 widać znasz tylko czubek "góry lodowej"

k

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352631 2009-08-14 09:07 re: nowobogacie snoby (5)

na basenie gdzie intensywnie pływam przychodza takie gogusie poćwiczyć w pełnym ekwipunku i mimo że mają zarezerwowany jeden tor to rozpychaja sie na sąsiednie i przeszkadzają innym. "kurs opłacony - mogę wszystko" to ich strategia. Poza tym to robią tak badziewiarskie ćwiczenia że śmiać się chce. Ale potem na zdjeciach pozują jakby byli komandosami i właśnie wykonali misję na superniebezpiecznym wraku. ha ha, żenua. No cóż, też mam pierwszy stopień nurkowy, nie jestem nowobogacki, nurkuję pół n a pół dla przyjemności i dla sportu a nie dla zdjęć i szpanowania. w sumie to nie kojarzę nawet abym miał choć jedno zdjęcie z nurkowania:)) pozdrawiam nieszpanerskich nurków!

marcin

zgłoś do moderacji opinię 1352681 2009-08-14 09:28 Marcin, trzeba było iść do oddziału komando-foki

jeśli rajcują cię niebezpieczne misje podwodne i nie podoba ci się że jakieś leszcze czują się jak komandosy. A czym sie różni nurkowanie dla przyjemności od nurkowania sportowego?

min

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352702 2009-08-14 09:42 (2)

nie stac cie na aparat po prostu, stad zawisc:(

maly Kazio

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353004 2009-08-14 12:20 (1)

mały kazio. ty masz aparat na pewno i podejrzewam że masz super czuper zdjęcia Czy umieszczasz je potem na naszej klasie? mały kazio na wycieczce w turcji, mały kazio uśmiecha się znad laptopa, mały kazio opiera się o prawdziwe(!!) ferrari!!! o matko! brawo! zazdroszczę Ci tego. bardzo zazdroszczę.

zgłoś do moderacji opinię 1355145 2009-08-16 16:27 o rany, ale kogoś energia rozpiera :D

duma i uprzedzenie

zgłoś do moderacji opinię 1355077 2009-08-16 14:03

skoro masz 1 stopien to sam na tym basenie cwiczylec i sie rozpychales wlasnie taki snow z CIebie wlasnie wychodzi, " ja tu plywam reszta won " Twoje myslenie- brawo. spora grupa pletwonurkow to zwykliludzie i by zebrac sprzet ciezko pracuja i nie krytykuja jak ktos w basenie sie pluska .

daniel

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352509 2009-08-14 07:35 Wilhelm Gustloff (27)

największy podmorski cmentarz na świecie znajduje się na wysokości Ustki, dwadzieścia mil od brzegu, czterdzieści metrów pod wodą, spoczywa tam wrak niemieckiego statku Wilhelm Gustloff z kilkoma tysiącami ofiar wojennej tragedii, ale ludzie od lat nielegalnie penetrują ten wrak i wyciągają różne przedmioty - "pamiątki" w celu ich późniejszej sprzedaży w Niemczech. Podobnie sie dzieje z innymi zatopionymi statkami np. naszym promem Heveliusz.

Każdy wrak na Bałtyku to miejsce śmierci jakichś ludzi, tak więc lepiej jest ćwiczyć lub zwiedzać specjalnie przygotowane wraki niż beszcześcić podwodne cmentarze!

sbg

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352685 2009-08-14 09:30 a przestań chłopie (7)

komu to przeszkadza. ani ty ani ja nigdy tego nie zobaczymy więc niech se tam kto chce się zanurza i zwiedza czy nawet zabiera jakieś przedmioty. co to? czyjeś jest? zakłóca tam komuś spokój? I daj spokój z tymi fanatycznymi hasłami o bezczeszczeniu cmentarzy - żenada.

Bolo

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352825 2009-08-14 10:37 (2)

idź i rozkop kilka grobów na Łostowicach, a lepiej na Srebrzysku. Potem poproś, że cię przyjęli idioto do szpitala.

zgłoś do moderacji opinię 1352868 2009-08-14 10:59 Wrak statku do cmentarza na Łostowicach przyrównujesz?

Ty już powinieneś biec do szpitala i błagać żeby cię przyjęli. Tępy łbie niedorozwinięty.

zgłoś do moderacji opinię 1354290 2009-08-15 12:18

proponuje przestać chodzić po ziemi - zawsze istnieje ryzyko, że tam gdzie postawimy stopę przed wiekami kogoś pochowano...

Gollux

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352953 2009-08-14 11:49 do Bolo (1)

jeżeli nie widzisz problemu w bezczeszczeniu podmorskich cmentarzy, to mi ciebie szkoda, są to miejsca spoczynku ludzi takie same jak cmentarz Łostowicki, mówi o tym międzynarodowe prawo morskie.

sbg

zgłoś do moderacji opinię 1352982 2009-08-14 12:07 ale co ty chcesz od mojej żony i dzieci?

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353003 2009-08-14 12:20 BOLO - wsiun z zAbianki sie odezwal! (1)

chlopie z kwaratowa glowa - gdzies ty sie podziewal taki szmat czasu

polikarp

zgłoś do moderacji opinię 1353301 2009-08-14 15:35 Twój stary raze z Twoją starą

to wsiury z żabianki

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353020 2009-08-14 12:29 kilka faktów dla Bolo: (7)

trzy niemieckie statki zatopione podczas drugiej wojny światowej - "Goya”, "Wilhelm Gustloff” oraz "General von Steuben” to około 15 tysięcy ofiar.

Blisko centrum Gdyni na głębokości około 20m leży pasażerki Stuttgard, W październiku 1943 roku zbombardowany podczas amerykańskiego nalotu na Gdynie. Trafiony bombą stanął w płomieniach wraz z rannymi na pokładzie. Przeżyła zaledwie garstka obecnych w tym czasie na pokładzie. Płonący statek wyprowadzono z portu i zatopiono wraz z ciałami poległych!!! A piszę o nim, bo mało kto wie o tym.

sbg

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353294 2009-08-14 15:31 Kto tam zginął? (4)

Chyba nie zakonnice i niewinne dzieci? Kilku Niemców mniej, kilka dni bliżej do przepędzenia ich kolegów, bliżej końca wojny.

Krzysztof

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1354283 2009-08-15 12:14 (3)

Też zakonnice i niewinne dzieci. Ale dla ciebie cywile to jak to Niemcy - to po rusku - pod ścianę i kula...

MM

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1354695 2009-08-15 20:19 (2)

raczej po niemiecku a nie po rusku. Wiesz co niemcy wyprawiali z cywilną ludnością Rosyjską podczas wojny?? mordowali, gwałcili, całe wsie niszczyli, więc ruscy podczas marszu na Berlin zrobili szkopom dokładnie to samo tylko w swoim ruskim, mocniejszym wydaniu.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1355050 2009-08-16 13:05 (1)

nie pierdziel o plemiennych zemstach, zrobiliby to tak czy siak

ninurta

zgłoś do moderacji opinię 1355147 2009-08-16 16:31 dobrze że chociaż Ty to wiesz, bo mało kto by się odważył tak gdybać..

sarkofag

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353309 2009-08-14 15:38 I co z tego ??? Niemieckie statki w polskim porcie jako okupant!!!! (1)

To nie były statki wożące miedzynarodowych gości na wycieczce krajoznawczej a okręty WOJENNE (służące w armii zabijającej m.in. POLAKÓW!!!). Co ty tutaj teraz próbujesz jakąś większą teorię i skalę do tego dorobić? Ty się zastanów nad sobą człowieku.

bolo

zgłoś do moderacji opinię 1354285 2009-08-15 12:15

Tak - statki pełne ewakuowanych cywilów to okręty wojenne służące zabijaniu Polaków... Powiedz coś jeszcze równie mądrego, to się jeszcze pośmiejemy...

D.G.A.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353085 2009-08-14 13:26 Mylisz się (6)

Jest sporo bardzo ciekawych wraków na Zatoce Gdańskiej i na otwartym morzu, które nie są świadkami śmierci ludzi. Niech wymienię: Groźny, Delfin, Wicher, Malutka, Kanonierka, chyba Trałowiec.

ptr

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353181 2009-08-14 14:31 Urząd Morski w Gdyni (5)

wydał zgode na około 20 wraków które można spokojnie eksplorować ale są takie wraki które nigdy nie powinny być eskplorowane przez nurków bo są uznane za podwodne cmentarze i włos mi się jeży, że różne hieny-nurkowie nie różniące się niczym od cmentarnych hien ze Srebrzyska czy Łostowic szukają tam pamiątek na handel bo jest zapotrzebowanie w Niemczech na konkretne statki np. na Gustloffa, bo był film i kilka książek.

sbg

zgłoś do moderacji opinię 1353296 2009-08-14 15:32

byłeś na Gustloffie? tam niema żadnych pamiątek! A o idiotach z CMM i UM lepiej mi nie mów. To są po prostu debile! Wiem walczyłem z ich debilizmami przez lata. A wrak WG jest po prostu majestatyczny i jego zwiedzanie (oglądanie z zewnątrz bo do środka nie radzę zaglądać z uwagi na zawaliska z boazerii) jest naprawdę dużą frajdą. argument o rabusiach plądrujących wraki jest tak samo trafiony jak by ktoś zabronił wchodzić turystom do Tatrzańskiego PN bo śmiecą, albo zakazano zwiedzania jaskiń bo turyści radna stalaktyty ..... Co prawda i takich idiotów spotkałem ...

LTK

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353298 2009-08-14 15:34 Ten statek przewoził uchodźców którzy byli okupantem Polaków (3)

Mnóstwo było tam wojskowych i politycznych, więc nie pojmuję skąd taka pedantyczna dbałość, żeby to było miejsce uświęcone?

bolo

zgłoś do moderacji opinię 1353445 2009-08-14 18:06 Grób to grób

jedynie stalina, hitlera oraz kilku żydów i komuchów to ...

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1354288 2009-08-15 12:17 (1)

Oby ktoś twój grób tak samo potraktował, jak ty chcesz innych traktować kanalio...

zdegustowany idiotą

zgłoś do moderacji opinię 1354857 2009-08-15 23:37 to znaczy jak potraktować ? Człowiek zanurkuje opłynie dookoła i tyle. Zbieracze fantów to margines społeczny wśród nurków.

ks

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1353219 2009-08-14 14:45 odsyłam na strone Urzędu Morskiego w Gdyni (1)

gdzie jest opublikowane zarządzenie w sprawie szczególnej ochrony wraków „Steuben”, „Wilhelm Gustloff” i „Goya”. W tym celu, zakazano nurkowania w promieniu 500 m od pozycji położenia wraków.

Na tej stronie można także przeczytać o wraku statku Graf Zeppelin, którego dotyczy także zakaz nurkowania ze wzgledu na zagrożenie życia nurków
(niewybuchy).

sbg

zgłoś do moderacji opinię 1353396 2009-08-14 17:14 drobna różnica

jest pomiędzy statkiem a okrętem. Graf Zeppelin to okręt (niedokończony lotniskowiec).

czesiek

zgłoś do moderacji opinię 1353280 2009-08-14 15:17 Egzaltacja egzaltacja egzaltacja

PO PIERWSZE każdy kościół, zamek, dwór itp albo jest grobem wielu ludzi albo "pamięta" nie jedna tragedię. Przy takim rozumowaniu nikt nie powinien mieszkać na Woli by nie bezcześcić setek tysięcy ofiar z czasów powstania..... podobnie albo nawet bardziej powinniśmy zlikwidować miasto Oświęcim i zakazać tam osadnictwa ...
PO DRUGIE na Gustloffie prawie niema zwłok większość ofiar zmarło w wodzie na skutek przechłodzenia organizmu a ich ciała woda wyrzucała na ląd ...
PO TRZECIE kampanię o pozostawieniu tego wraka jako "podwodnego cmentarza" rozpętała faszyzująca prasa Niemiecka, która usiłuje na siłę udowodnić iż to faszyści byli ofiarami wojny. (sprawdź kim był patron jednostki)

LTK

zgłoś do moderacji opinię 1353391 2009-08-14 17:06 Braki w wiedzy.

1. Fakt, leży tam i jest największym cmentarzyskiem.

2. Fakt, że jednostką pod polską banderą tam płynąć by nurkować nie wolno - przepisy Polskie zabraniają tego.

3. Przepisy państw nadbałtyckich tego nie zabraniają i statkami pod ich banderami wolno tam płynąć i nurkować.

Jestem za nurkowaniem w tym miejscu ale nie za wydobywaniem rzeczy czy ciał. W końcu na cmentarzu też się jest kilka metrów od zwłok (zakopanych) a ludzie w krótkich spodenkach, dzieci z lodami itp...

Gdańszczanin

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352512 2009-08-14 07:37 na załączonym zdjęciu (6)

jest morze
jest Bryza
są ludzie
brak zimy stulecia

sbg

zgłoś do moderacji opinię 1352514 2009-08-14 07:39 aparaty wówczas odmawiały posłuszeństwa

k

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1352519 2009-08-14 07:44 może ówczesna komunistyczna cenzura (2)

wymazała zimę ze zdjęcia ...

sbg

zgłoś do moderacji opinię 1352650 2009-08-14 09:14 dobre 10/10 :)

zgłoś do moderacji opinię 1353310 2009-08-14 15:39 uwazaj zeby wspolczesna demokratyczna cenzura

nie kasowala Twoich komentow na trojmiescie ;)

myslacy

zgłoś do moderacji opinię 1352652 2009-08-14 09:15 Zapomniales(-as) dodac:

brak Helu

zgłoś do moderacji opinię 1352655 2009-08-14 09:16

Cos nie w tym miejscu sie pojawilo:(
Nalezy dodac:
brak Helu

dodaj swoją opinię

Warte uwagi:   Tall Ships Races   -   Detektyw Gdańsk   -   Gdańskie Noce Jazsowe   -   Festiwal Dwa Teatry   -   Transvizualia