aktualności 24h

Komunikacyjny czerwiec w Gdańsku, czyli jak pojedziemy podczas Euro (187 opinii)

Nowa Zaspa niepokoi mieszkańców starej Zaspy (396 opinii)

Zatrzymano odpowiedzialnego za ewakuację Galerii Przymorze (153 opinie)

Najsmaczniejsze targi w Trójmieście wideo (101 opinii)

Co najlepszego turystom oferuje Gdańsk? (143 opinie)

Stadion arcydziełem, Krzywy Domek maszkarą? (262 opinie)

Zielone światło dla spalarni w Szadółkach (202 opinie)

sport

Amerykański rozgrywający na testach w Gdyni nowość (10 opinii)

Półfinaliści Ligi Środowiskowej w komplecie (5 opinii)

Wiceprezes Kicior: Jesteśmy na czysto! (30 opinii)

Fort Puente: Trzeba wygrać wszystko (7 opinii)

Czy Gdańsk przejmie mecz Wisły z Legią? (160 opinii)

Rogowska rozpoczęła sezon od trzeciego miejsca (5 opinii)

Litwin zastąpił Kameruńczyka na testach (94 opinie)

Biało-zieloni kończą zgrupowanie w Turcji (107 opinii)

Sopocianki - pokażcie charakter! (33 opinie)

rozrywka

Planuj tydzień: mróz wygrał z imprezami nowość

Goryl z Kongo w galerii sztuki wideo (15 opinii)

Imprezowy bilet - jedziesz na imprezę, za komunikację nie płacisz (62 opinie)

biznes

Gdyński port wybiera się "na zakupy" w stoczniach nowość (8 opinii)

W grupie raźniej, czyli dotacja na klastry w zasięgu ręki wideo (12 opinii)

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii (90 opinii)

zdrowie

Zakochaj się w czekoladzie. Gdańsk kocha ją od XVIII wieku nowość (13 opinii)

Poprawiamy urodę: ile kosztują operacje plastyczne twarzy nowość (17 opinii)

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (91 opinii)

Przemęczenie ogranicza moje libido. Co zrobić? Ekspert radzi (54 opinie)

historia

Dawny Gdańsk okiem Francuza w podróży nowość (8 opinii)

aktywne trójmiasto

Nie siedź przy świecach w Walentynki (13 opinii)

deluxe

Oldtimer - droga pasja, dobra inwestycja (20 opinii)

komunikacja

Walentynki z ZKM Gdańsk nowość (1 opinia)

kryminalne

Wyłudził pieniądze na obóz. Policja szuka pokrzywdzonych (75 opinii)

praca

Za minimalną pensję nie zajedziemy daleko (119 opinii)

moto

Akumulator kontra mrozy. Co robić, by się nie dać? (139 opinii)

kultura

Wystawa mistrza (anty)fotografii (6 opinii)

Diva do wynajęcia wideo (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Jaka będzie ta nasza Kolej Metropolitalna?

Odcinek tramwajowy, w porównaniu z ostatnimi planami, ulegnie znacznemu skróceniu. Wcześniej wariant 3a zakładał, ze tramwaj dojedzie aż do lotniska.

Odcinek tramwajowy, w porównaniu z ostatnimi planami, ulegnie znacznemu skróceniu. Wcześniej wariant 3a zakładał, ze tramwaj dojedzie aż do lotniska.

Trwają poszukiwania najlepszego wariantu Kolei Metropolitalnej. Akceptowany przez wszystkie zainteresowane strony pomysł budowy wspólnego odcinka dla tramwajów i pociągów jest cały czas modyfikowany.



Jeszcze niedawno wydawało się, że udało się wypracować kompromis, który zadowoli zarówno stawiającego na połączenie kolejowe marszałka, jak i optujących za budową tramwaju gdańskich urzędników. Miał nim być tzw. wariant trasy 3a, przewidujący, że na odcinku KM od ul. Abrahama, przez ul. Rakoczego, aż do lotniska w Rębiechowie kursować będą wspólnie tramwaje i szynobusy. Wyższość tej koncepcji nad innymi miało potwierdzić studium wykonalności przygotowywane przez niemiecką firmę IVV.

Termin oddania studium przesuwa się jednak z miesiąca na miesiąc – dziś mówi się o grudniu br. - a pomysły wciąż się zmieniają. Aktualna wersja zakłada, że wspólna część trasy zostanie skrócona i będzie przebiegać wyłącznie między pętlą przy ul. Abrahama, a ul. Rakoczego na Morenie. Dalej, do lotniska, pojedzie już tylko pociąg.

- Trasa od przyszłej stacji Rakoczego do Portu Lotniczego ma dłuższe odcinki między przystankami. Średnia prędkość, jaką będzie mógł tam rozwinąć pociąg, będzie znacznie wyższa, niż w przypadku tramwaju – argumentuje Krzysztof Rudziński, dyrektor departamentu koordynacji projektów województwa w Urzędzie Marszałkowskim

Na samym początku istnienia KM (2015 r.) całą trasę obsługiwałby wyłącznie tabor kolejowy. Dopiero 2-3 lata później Gdańsk kupiłby specjalne, budowane na zamówienie, hybrydy tramwajowo-kolejowe.

- Żeby nie obciążać wyłącznie kieszeni miasta takim zakupem, w ramach drugiego etapu rozbudowy Kolei Metropolitalnej moglibyśmy zrobić elektryfikację i zakupić tabor przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej – przekonuje dyrektor departamentu.

Czemu nie można od razu puścić hybryd na tory używane przez kolej? Powodem jest brak przepisów umożliwiających koegzystencję obu środków transportu na jednej trasie.

Eksperci z Jaspersa, którzy z ramienia Unii Europejskiej przyglądają się tworzeniu planów KM sugerują, że nawet przez pięć lat nie uda się w Polsce wprowadzić nowych uregulowań pozwalających na poruszanie się tramwajów i pociągów po tych samych torach. - To bzdura – irytuje się dyrektor Rudziński. - Rozmawiałem z prezesem Urzędu Transportu Kolejowego i wiem, że takie przepisy można wprowadzić w przeciągu półtora roku.

Nawet jednak jeśli procedura zmiany przepisów trwałaby dłużej, to i tak do 2015 r. powinna się zakończyć.

Eksperymenty na Kolei Metropolitalnej wciąż trwają. Wydaje się, że stopień skomplikowania tego projektu, a także ścieranie się różnych interesów chwilami przytłaczają urzędników i ekspertów zaangażowanych w tę inwestycję. Oby wybieranie najlepszego wariantu KM nie przeciągnęło sie na tyle, że unijne dofinansowanie do tej niezwykle ważnej inwestycji przejdzie nam koło nosa.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 168)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424854 2009-10-02 09:32 i tak bedzie zła (10)

ja

popieram opinię 29/nie zgadzam się 67
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424971 2009-10-02 10:14 (6)

wolne Miasto Gdańsk

popieram opinię 2/nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425023 2009-10-02 10:40 (3)

Gdańsk nigdy już nie będzie "Wolnym Miastem" bo niby po co? Jest Polski i tak już pozostanie. A cała reszta kretynów jeżdżących z naklejkami "DA" na samochodach niech spada za Odrę. Zdrajcy

Gdańszczanin

popieram opinię 24/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425050 2009-10-02 10:54 (2)

Niektórzy prawnicy się z Tobą nie zgodzą. Gdańsk został nielegalnie włączony do Rzeszy, więc w teorii po bezwarunkowej kapitulacji, WMG powinno uczestniczyć w traktacie pokojowym, a tak się nie stało. Coś mi się wydaj, że ty jednak Kresowiakiem jesteś.

Danziger

popieram opinię 5/nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425096 2009-10-02 11:17 Bose Antki (1)

Gdańsk to w 100% "Wilniuki", itp. Całe szczęście bo w WMG jedynym jeżykiem urzędowym był j. niemiecki!!!

WMG

popieram opinię 3/nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 1425139 2009-10-02 11:40

W 100% może nie bo w 45. było tu trochę jednak miejscowych.

Danziger

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425219 2009-10-02 12:21 Jechany sprzedawczyku - folksdojczu (1)

Nie podoba się -wynocha. Freie Stadt Danzig - to se ne wrati

Adam Owicz

popieram opinię 15/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1426112 2009-10-03 09:24 ni damy guzika od munduru, wie immer!

Nigdy nie mow nigdy, jak widzisz kraj przywiślański sam podąża do upadku. Kiedyś już tak się stało na własne życzenia i dzisiaj propaganda nazywa to rozbiorami. W przyszłości może nie być prezydenta Wilsona tworzącego strefe buforową między Niemcami a Rosją.

Jo

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425224 2009-10-02 12:25 standardowy komentarz na trojmiescie (2)

popieram opinię 7/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1426079 2009-10-03 08:50 (1)

prawidłowy. wszystko jest źle. nawet drobne rzeczy się nie udają - miało dzisiaj padać - i co ? od rana słońce :/ :/

automatyczna narzekarka

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1426294 2009-10-03 11:41

to slonce to chyba na monitorze masz

D

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424856 2009-10-02 09:32 inwestycja jest mega potrzebna jak każda inwestycja komunikacyjna i drogowa w mieście (13)

ale jak słyszę, że wydatki na ECS, pomniki i inne pierdoły są ważniejsze to krew mnie zalewa i zastanawiam się czy kiedyś dożyję czasów gdy po mieście będzie jeździło się w miarę sprawnie...

marecki

popieram opinię 209/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424990 2009-10-02 10:23 przykro mi (5)

ale te czasy juz dawno odeszly w niepamiec. Jest kiepsko a bedzie jeszcze gorzej. Miasto z natury rzeczy jest i bedzie zapchane.

komunikator

popieram opinię 7/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425308 2009-10-02 13:22 jasne (4)

powiedz to mieszkancom barcelony, lizbony, berlina, amsterdamu ba! pragi itd - jakos tam sie dalo stworzyc SPRAWNĄ komunikacje zbiorowa.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425348 2009-10-02 13:59 (2)

niestety Trójmiasto ma tę wadę, że od wschodniej strony jest zatoka, więc jakkolwiek by nie kombinować, ilość ulic, obwodnic musi być o połowę mniejsza niż w typowym mieście.

misiek

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425364 2009-10-02 14:08 Z tamtej strony dojeżdża połowę ludzi mniej, nieprawdaż? (1)

tak właśnie, ja mówię

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1425936 2009-10-02 22:35

to trochę bardziej skomplikowane. Niesymetryczność zabudowy miasta nie oznacza, że żyje w nim mniej ludzi i że wystarczy mniej ulic.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1426555 2009-10-03 17:30 rowerową także

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425006 2009-10-02 10:30 Tak, pod warunkiem, że głównie komunikacją zbiorową. (2)

Po prostu mamy już za dużo samochodów jak na tą powierzchnię Miasta. A wszystko wskazuje na to, że jeszcze ich przybędzie.

jedziemy razem! :)

popieram opinię 19/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1425071 2009-10-02 11:03

Polać mu! Dobrze godo ;)

J89

popieram opinię 14/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1425860 2009-10-02 21:23 za dużo samochodów??

ciągle poniżej średniej europejskiej...Przecież drogi nie muszą być budowane na wschodzie miasta. Największe osiedla powstają na zachodniej stronie i południowej - tam miejsce jest... Fajne Twoje teorie, ale nieprawdziwe.

kickstart

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425009 2009-10-02 10:31 A gdyby tę kolej obrzezać i dorobić pejsy, to może by się znalazło na nią trochę kasy. (2)

Tak jak się znalazło 800 tysięcy na pomnik dzieci URATOWANYCH!!! z holokaustu.

popieram opinię 20/nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 1425067 2009-10-02 11:02

Aż strach się bać co będzie następne. Będą pewnie odbudowywać Wielką Synagogę ... Paranoik

Danziger

popieram opinię 8/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1425374 2009-10-02 14:15 "Dopóki nie zacząłem korzystać z internetu, nie wiedziałem, że jest na świecie tylu idiotów."

Polecam cały wywiad ze Stanisławem Lemem, w którym powiedział te mądre słowa.

Jacek

popieram opinię 10/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1427232 2009-10-04 09:44

Trza władze wymienić, albo chociaż postraszyć wymianą.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424859 2009-10-02 09:34 hybrydy tramwajowo-kolejowe (15)

nie mają czego wymyślać...

zbx

popieram opinię 66/nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424896 2009-10-02 09:46 Widać że z zaścianka jesteś (9)

i po świecie nie jeździłeś. Tam takie hybrydy to normalka.

Kasia

popieram opinię 12/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424949 2009-10-02 10:05 (8)

W żadnym nowoczesnym mieście nie ma tramwajów. Teraz się liczy szybka kolejka i metro, ewentualnie autobusy. Precz z tramwajami i urzędnikami zabierają tylko miejsce.

Marcin

popieram opinię 7/nie zgadzam się 25

zgłoś do moderacji opinię 1424982 2009-10-02 10:19 A słyszałeś np o Krakowskim Szybkim Tramwaju?

Polecam Wikipedię.

uczta dla wron

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425008 2009-10-02 10:30 a słyzszałęś o PeSTce w Poznaniu? (1)

Do 2012 roku Poznanski Szybki Tramwaj będzie dojeżdzał na dworzec kolejowy!

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1425137 2009-10-02 11:40

Ale przy dworcu skończy się trasa tramwaju, na tory kolejowe nie wjedzie. Poza tym - to jest specjalna linia szybkiego tramwaju. W Gdańsku to za trudne.

pyra

popieram opinię 2/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425015 2009-10-02 10:34 Bzdury, Kolego. (2)

W żadnym nowoczesnym mieście nie wpuszcza się samochodów bez opamiętania do Śródmieścia. Za to rozwija się komunikację zbiorową, głównie szynową. Niestety Gdańsk coraz mniej odpowiada określeniu "nowoczesne miasto".

gdańszczanin

popieram opinię 22/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425127 2009-10-02 11:34 (1)

Nie mam nic do rozwijania komunikacji szynowej za wyjątkiem tramwajów. A samochody, motory, rowery mają ogromną przewagę nad szynowcami , dojadą do miejsca docelowego. I nie piszcie tutaj o korkach bo to właśnie tramwaje zabierają 30% aorty która się nazywa Grunwaldzka.

Marcin

popieram opinię 1/nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 1427907 2009-10-04 18:55 nic nie zabierają,

bo nawet gdyby usunąć torowisko, grunwaldzka nie stałaby sie nagle 5o pasmowa, bo część torowiska kluczy między budynkami... poza tym 3 pasy wystarczają(z wyjątkiem tego, ze przydałoby sie więcej prawoskrętów), to jej przecznice powinny być 2 i 3 pasmowe, zeby nie było korków...a transport szynowy jest sensowny, szybki i ma większe możliwosci transportowe(do jednego tramwaju wejdzie więcej ludzi niż do 2óch autobusów)więc pizesz bzdury. kolejka nie może dojeżdzac wszedzie.

ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1425094 2009-10-02 11:16 To wskaż te "nowoczesne miasta" Twoim zdaniem,

a ja Ci wskaże takie gdzie tramawje są. Zgadzam się natomiast, że metro jest o wiele lepsze.

przem

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1425152 2009-10-02 11:49 chyba mamy inne pojęcie nowoczesności

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1250109322.news
poczytaj sobie, chyba, że uważasz Londyn za miasto starożytne =]

enkidu

popieram opinię 0/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424975 2009-10-02 10:15 dwusystemow pojazdy to przyszłosc transportu na swiecie (3)

popieram opinię 6/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425010 2009-10-02 10:31 Pomyśl sobie jak by wyglądało 3miasto (2)

gdyby istniejącą kiedyś linię tramwajową do Spotu wykorzystano i z Gdańska do Sopotu jeździłoby się tramwajem, który tam by wjeżdżał na tory PKP i dalej mknąłby po tych torach do Gdyni?

popieram opinię 7/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425079 2009-10-02 11:12 idz na całość (1)

a jakby tak był kosmodrom i baza atomowych łodzi podwodnych i lotniskowce i bazylika z Lichenia. to by się żyło, lepiej.

Donald

popieram opinię 8/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1425133 2009-10-02 11:37 Donald chyba nie zrozumiałeś

Pomysł tramwaju do Gdyni to taki sam absurd jak twój kosmodrom :-)

popieram opinię 3/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1428250 2009-10-05 04:07 zbx = zbox

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1424860 2009-10-02 09:34 mi tam się podoba

ale i tak cos spierdzielą np ze po pol roku cos bedzie pod remontu bo pokradli
ablo będą aneksy do umów i wyjdzie im 2x drożej ;]

w końcu żyjemy w Polsce - chorym skorumpowanym kraju, który i tak niedługo sam umrze bo młodych nie stać na dzieci ;]

popieram opinię 62/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424868 2009-10-02 09:36 (5)

Można też wybudować alejki, żeby dowozić mieszkańców lektykami na górne tarasy...

popieram opinię 60/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424994 2009-10-02 10:24 heheh (4)

I ten pomysł to strzał w dziesiątkę :) Jak już wymyślać to z sensem! Lepsze lektyki niż hybryda i i kolejna izolacja Gdańska od pozostałych miast aglomeracji.
Kiedy wreszcie 3miasto będzie stanowić jeden infrastrukturalny organizm ?
I kiedy chore ambicje polityczne przestaną decydować o bezsensownym wyrzucaniu naszych pieniędzy w błoto? Założę się, że prężna Gdynia zakasuje szybko własnym lotniskiem to nieporozumienie im. Walesy. Będziemy wtedy wyglądać jak póldu..y lufcikiem :(

goo

popieram opinię 13/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425178 2009-10-02 12:02 a jeździsz ty tą prężną gdyńską kolejką? (2)

syf totalny i beznadziejny

popieram opinię 3/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1425448 2009-10-02 15:34 Podaj trasę tej " gdyńskiej kolejki " (1)

Chętnie sprawdzę czy taka istnieje,bo nigdy o niej nie słyszałem .

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1425630 2009-10-02 17:51 a kto powiedział, że jest????????

Miała być! I ten, kto czasem coś czyta wie o tym, że w planach była kolej metropolitalna dla całej aglomeracji. A wszyscy Ci, którzy potrafią analizować i wnioskować rozumieją skróty myślowe. Szkoda, że nie wszycy niestety :(

goo

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1427918 2009-10-04 19:00 ale o co chodzi

z ta izolacją? hybryda będzie pojazdem, który będzie mógł poruszać sie po standardowych torach tramwajowych i standardowych kolejowych i będzie obsługiwał oba rodzaje zasilania. gdzie tu izolacja? taki pojazd mógłby wykonać podróż z moreny do gdyni:) przyznaj siie, nie wiesz, co to ta hybryda i założyłeś, ze to coś, co nie bedzie pasować?

ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424870 2009-10-02 09:37 od projektu do realizacji minie z kilkadziesiat lat... (4)

popieram opinię 52/nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424884 2009-10-02 09:43 te Polaki nie potrafią nic zbudować zgrabnie i sprawnie (3)

jakby SBahn Berlin się tak budowała, to mieli by 2 linie zamiast obecnej gęstwiny U+S Bahn i jeszcze największej sieci tramwajowej na świecie.

Ehhh, co za ludzie

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424951 2009-10-02 10:06 Obecna linia trójmiejskiej "S-Bahn" (1)

została zbudowana przez Polaków, a co teraz powstanie zobaczymy.
Problemem nie są Polacy, a prezydent Gdańska, który nie się zakochał w tramwajach.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1426557 2009-10-03 17:33 pewnie od przedszkola chciał być motorniczym

a tu taka podła fucha mu się trafiła ;(

:)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1428101 2009-10-04 21:31 Najwiekszą sieć tramwajów na świecie

ma Melbourne. A nie Berlin. I prawie nie mają metra

McFly

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424876 2009-10-02 09:39 wołacz od "kolej" to "kolei" a nie "kolejo" (1)

http://www.sjp.pl/kolei

popieram opinię 19/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1425223 2009-10-02 12:25 ale po kolejo, o co Ci chodzi?

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424878 2009-10-02 09:40 a czy nie można zamiast kolejki zakupić kilka rikszy (3)

a do ich obsługi sprawadzić chińczyków (oczywiście na czarno) albo z urzędu pracy absolwentów na staż.... żeby przypadkiem nie dać zarobić

wyjdzie taniej i zrobimy w chu... sporo ludzi, przeceiż o to w tym kraju chodzi prawda? ;]

popieram opinię 39/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 1424888 2009-10-02 09:44

oj tak... polscy bYYznezmeni chętnie wykorzystają tanią siłę
BRONI BOŻE DAĆ LUDZIOM NORMALNIE ŻYĆ!!!

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1425013 2009-10-02 10:33 Niedługo to my będziemy mogli robić za riksiarzy dla Chińczyków

popieram opinię 9/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1425236 2009-10-02 12:35 BRAWO MISTRZU

I to jest prawda,cała prawda i tylko prawda .

xavi

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1424879 2009-10-02 09:41 T...

tempo prac na tym calym projektem kolei metropolitarnej jest tak slabe ze powstanie nowy terminal w rebiechowie, a dojazdu do niego srodka komunikacji dlugo jeszcze nie bedzie...

Pa

popieram opinię 41/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424886 2009-10-02 09:43 (6)

A po co tam wolne tramwaje?

pt

popieram opinię 39/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1424944 2009-10-02 10:04 Wolne tzn. niczym nie ograniczone (1)

nawet śmierdzącą puszką dla śledzi gdyńskich... he,he. Niech żyje wolność!

Bubu

popieram opinię 8/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 1425229 2009-10-02 12:29 ale ty wolny nie jesteś...

tzn. ograniczony, jak twoja wypowiedź.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1426047 2009-10-03 07:40 A co, mają być zniewolone? Wolność dla tramwajów!

.

Gonzo

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zgłoś do moderacji opinię 1427412 2009-10-04 13:27 Tamwaje mogą być bardzo szybkie.

Postęp techniki Cię zadziwi, trzeba tylko poczytać :)

co szyna, to szyna! :)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1427925 2009-10-04 19:08

by stworzyć komunikację miedzy dzielnicami:) tramwaje jeżdzą czesciej niż kolejki i zatrzymują się w większej ilości miejsc. to nie ma być transport gdynia-lotnisko+ osowa+ jedna dzielnica przy obwodnicy- gdańsk, bo się nigdy nie zwróci- około 90% pasażerów będzie korzystało z przystanków na jasieniu, morenie i niedxwiedniku, by dojechać do torowiska tramwajowego przy abrahama w oliwie. i chętniej wybiora tramwaj, chyba, ze kolejka akurat podjedzie:)

ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
Warte uwagi: