• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jazda na suwak będzie obowiązkowa?

Michał Jelionek
7 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jazda na suwak: częste błędy kierowców
Na szczycie listy miejsc, w których należy postawić znak nakazu jazdy na suwak jest ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Póki co, stoi tam znak zalecający jazdę na zamek. Na szczycie listy miejsc, w których należy postawić znak nakazu jazdy na suwak jest ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Póki co, stoi tam znak zalecający jazdę na zamek.

Jeździć na zamek czy nie jeździć - oto jest pytanie. Zdania na ten temat są mocno podzielone, bo w końcu ilu kierowców na polskich drogach, tyle opinii. Tematem (w końcu) zainteresowało się jednak Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które chce wprowadzić obowiązkową jazdę na suwak.



Czy jazda na suwak powinna być obowiązkowa?

Znak zalecający jazdę na zamek. Znak zalecający jazdę na zamek.
W naszym kraju jazda na zamek kuleje, i to mocno. Polscy kierowcy mają duży problem ze zrozumieniem tej metody upłynniania ruchu drogowego.

Jedni uważają, że zwężający się pas należy jak najszybciej opuścić (żeby przypadkiem nie dojechać do jego końca). Z kolei drudzy, znający zasady poprawnej jazdy na suwak, dojeżdżają do końca zanikającego pasa i dopiero wówczas zmieniają pas. Co zresztą przeważnie nie do końca podoba się stojącym w korku.

Oczywiście prawidłowo jadący kierowcy uznawani są przez pozostałych za "wpychających się cwaniaczków". To normalne. Dlatego też pojawiają się samozwańczy "szeryfowie", którzy "pilnują" porządku na drodze. W Polsce wciąż pokutuje zaściankowe przekonanie, że każdy musi odstać swoje. Ja stałem, więc ty też postoisz.

Zajmowanie wyłącznie pasów, na których można kontynuować jazdę, generuje jeszcze większe korki. Żeby tego unikać, resort chce zmobilizować i nauczyć polskich kierowców jazdy na zamek. W miejscach, w których dochodzi do zwężenia (np. związanego z remontem drogi) staną znaki nakazujące jazdę na suwak. Aktualnie na naszych drogach można spotkać znaki zalecające jazdę na zakładkę.

Czytaj także: Jazda na zamek wciąż kuleje w Trójmieście

Pół żartem, pół serio. Pół żartem, pół serio.
Po wprowadzeniu nakazu jazdy na zakładkę kierowcy będą zobligowani do ustępowania pierwszeństwa pojazdom ze zwężającego się pasa. Będzie tu obowiązywała prosta zasada: każdy wpuszcza jeden samochód.

Jeśli któryś z kierowców stojących w korku nie zastosuje się do znaku nakazu, popełni wykroczenie z art. 92 ust. 1. I jeśli dojdzie do kolizji - to on będzie winnym spowodowania stłuczki.

Niestety, szacuje się, że znowelizowane przepisy mogą wejść w życie dopiero pod koniec 2018 roku.

W Trójmieście miejsc, w których powinna obowiązywać przymusowa jazda na suwak jest przynajmniej kilka. W Gdańsku to chociażby ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska (w kierunku centrum), al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska (przed skrzyżowaniem z ul. Łostowicką) czy ul. Kartuska zobacz na mapie Gdańska (zaraz za obwodnicą Trójmiasta, za skrzyżowaniem z ul. Kalinową). Z kolei w Gdyni taki znak przydałby się z pewnością na końcu Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w kierunku Pogórza.

A jakie są wasze typy?

Zobacz jak wygląda niepoprawna jazda na suwak.

Opinie (350) 7 zablokowanych

  • dobrze, że nie jazda pod prąd (18)

    • 70 75

    • przestań panikować... (1)

      ubiorę kamizelkę odblaskową i włączę latarkę...

      • 2 17

      • Dobro powraca

        Nasmiewanie się z cudzej tragedii słabo o tobie świadczy. Obyś nie musiał tego odszczekiwac w czarnej godzinie, gościu.

        • 8 9

    • Cwaniaki jadą lewym do końca (5)

      a potem wpychają się bez kolejki.

      • 11 54

      • Janusz, musisz odmulic glowe od tanich ruskich fajek i browarow i wtedy dotrze do ciebie, ze po to sa dwa pasy zeby z nich korzystac i korek bedzie wtedy o polowe krotszy.

        • 33 7

      • Zawsze tak robię, trzeba myśleć

        • 6 3

      • Nie rozumiem problemu z suwakiem.
        Dziwi, że to jest w ogóle tematem!

        • 8 3

      • Jak to ktoś powyżej napisał trzeba myśleć. Wystarczy stanąć przy kończącym się pasie i obserwować, ludzie którzy stoją tępo w kolejce, albo nie mają co robić w domu/ albo są w pracy i im się nie śpieszy, albo zwyczajnie nie myślą. Co bardzo źle o nich świadczy, bo to właśnie na drodze mózg powinien chodzić na zwiększonych obrotach.

        Pochwalam, to często sam jadę takim pasem do końca, ale też zdarza mi się zamulić i stać jak ten kołek. Pora ukrócić szeryfów z ilorazem inteligencji ludzi pierwotnych.

        • 15 4

      • Widziałem

        samochód z "L" na dachu,nauka jazdy. Odcinek drogi,zalecana jazda na suwak.
        Korek na prawym pasie. Lewy zwężający się pas,pusty.Samochód z "L" zatrzymał się w korku. Co o tym sądzić?

        • 0 0

    • z gwiazdka (2)

      nie dotyczy GWE

      • 11 3

      • (1)

        dla mnie bez różnicy jaką ma rejestrację. Gdzie bym w Polsce nie był jak widzę rejestrację z miasta, w którym nie ma tramwajów to wiadomo, że kierowca może coś wywinąć.

        • 8 1

        • Wywinać..

          ..np. problem ze składnią.
          Poprawne mówienie także powinno być obowiązkowe.

          • 1 2

    • ci z lewego z reguły nie mają pojęcia o suwaku

      • 8 9

    • Albo z prądem :)

      • 0 0

    • co na to Petru? (2)

      • 5 6

      • POSZEDŁ DO WC

        I jeszcze nie wyszedł.

        • 2 3

      • co na to Petru?

        A co do tego kretynowi z młotkiem walącemu w szybę autobusową.

        • 3 0

    • ja jeżdżę na zatrzask

      spychaczem

      • 4 0

    • W tv powinny byc programy szkoleniowe z jazdy na zamek o z obslugi ronda turbinowego a takze jak dziala skrzyzowanie rownorzedne. A przedewszystkim obowiazkowe karty rowerowe i uprawnienia na skutery! Ale nie lepiej zajac sie operatoeami dronow....

      • 3 2

  • (23)

    Co z tego że postawią znaki...nasi kierowcy nie potrafią ich zrozumieć....Mistrz zderzaka..szeryf...ja bym dodał jeszcze wiecznie sfrustrowanego drajvera z reguły w niemieckich złomach.Temu wiecznie coś/ktoś przeszkadza.Niestety brak uprzejmości i złośliwość to cechy naszych rodzimych drajverów....ale dlaczego?Życie byłoby łatwiejsze jakby ludzi byli uprzejmi a nie wszędzie zawiść...i to w chrześcijańskim kraju gdzie bliźni powinien być szanowany.

    • 205 31

    • (7)

      Przyczyn takiego stanu rzeczy w Polsce jest kilka:
      - Zawisc "nie wpuszcze ch*ja bo ma lepszy/mlodszy o 15 lat samochod - pewnie zlodziej z PO"
      - IQ na poziomie 60-70
      - Stan umyslu - typowy Janusz , 45 lat za kolkiem, wie wszystko lepiej.
      - PJ znalezione w czipsach.

      • 39 22

      • to akurat ciekawe (5)

        ale obecnie najwiecej kolizji (nie mylic z wypadkiem) powoduja wlasnie panowei 40+
        z reguly maja prawo jazdy 20 lat i mysla ze wiedza wszystko najlepiej i sa najlepszymi kierowcami w kosmosie
        a najlepsze sa ich tlumaczenia jak cos zrobia zle "ja od 20 lat tak jezdze"
        i nie jest w stanie p[ojac ze od 20 lat jezdzi zle

        • 23 12

        • skąd masz takie dane??? (3)

          najwięcej wypadków i kolizji to osoby 18 - 25 lat

          • 9 7

          • (2)

            mam 24 lata, miałem 3 kolizje w tym jeden samochód skasowany, za każdym razem brak mojej winy wyjaśniała sprawcy policja. Za każdym razem był to człowieczek 40 +. Za każdym razem próbował uciekać z miejsca stłuczki. Więc nie wiem skąd te informację. Młodzi i owszem jak mają jakieś zdarzenie to najczęściej jest to poważny wypadek, ale co do kolizji to bym powiedział, że prym wiodą ludzie starsi.

            • 7 12

            • (1)

              mam 44 lata, miałem 3 kolizje w tym jeden samochód skasowany, za każdym razem brak mojej winy wyjaśniała sprawcy policja. Za każdym razem był to człowieczek 18+. Za każdym razem próbował uciekać z miejsca stłuczki. Więc nie wiem skąd te informację. Starzy i owszem jak mają jakieś zdarzenie to najczęściej jest to mało poważny wypadek, ale co do kolizji to bym powiedział, że prym wiodą ludzie młodsi.

              • 18 5

              • żal

                Czytać te wszystkie komentarze... Każdy z was wie najlepiej.... A kodeksu drogowego nigdy na oczy nie widział... hyhy

                • 0 0

        • Właśnie typowy Janusz :)

          • 0 0

      • Co za Janusz - ten tekst macie z piaskownicy, dzieci przyniosły

        • 0 1

    • będzie bat! (7)

      "Jeśli któryś z kierowców stojących w korku nie zastosuje się do znaku nakazu, popełni wykroczenie z art. 92 ust. 1. I jeśli dojdzie do kolizji - to on będzie winnym spowodowania stłuczki."

      Czyli kupić starą furę i akcja na stłuczkę, niech nauczy się Janusz w swoim pasacie czy skodzie octavii z 99r. ,że trzeba kulturalnie jeździć :-)

      • 13 14

      • (4)

        A dlaczego ma być winny ten co nie zmienia pasa tylko jedzie prosto i wpuścił już jednego kierowcę ale drugi się wepchnął i go huknął pytam serio! I jak to udowodnić bez kamery.

        • 16 3

        • (2)

          Beda dostepne w Biedronce kamery firmy Janusz model: This-Accident-Wasnt-My-Fault-2016 w cenie 99pln. Jakosc 1/16 HD.

          • 21 3

          • za 99 zł to masz Full HD (1)

            Ale tu raczej chodzi o jakość optyki a nie o rozdzielczość

            • 4 0

            • Tak, fullhd ale przez interpolacje, najtańsza sensowną kamera do auta to sjcam sj4000. Wszystko tańsze to Kiepski obraz gdzie nie da się odczytać rejestracji

              • 0 0

        • Ten co bedzie kombinowal na stluczke bedzie mial ze 4 kamery

          • 9 0

      • Aha, a ci w mazdach, toyotach czy innych są

        Tacy grzeczni, uprzejmi, zdyscyplinowani i ochoczy do wpuszczania. Witaj w swoim świecie...

        • 0 1

      • czeska lipa

        a ja jezdze octavia 00r i prosze sie od tych aut odczepic! ;)
        byle rowiesnikow GDA w swoich rydwanach wpi*rdolu typu bmw e36 compact zbyt duzo nie bylo

        • 0 2

    • Fajnie szybko sprawnie (2)

      Niestety, szacuje się, że znowelizowane przepisy mogą wejść w życie dopiero pod koniec 2018 roku.

      • 3 2

      • Dziś nagrałem jednego asa. Najpierw zajechał (1)

        mi drogę zmieniając pas, często wpuszczam auta, ale kmiot zrobił to tak gwałtownie i blisko, że nie zdążyłem nawet zahamować. Potem nie zrobił stopu na strzałce i mało nie rozjechał pieszego. Na koniec turlał się z górki na luzie i blokował ruch . Mam go zadenuncjować czy co? Pewnie dostanie 500 zł za niewskazanie sprawcy, a mnie będą ciągnąć po sądach jako świadka.

        • 8 2

        • nie ciągają, sprawdzone :)

          jedna wizyta na komisariacie wystarczy

          • 0 1

    • Kierowcy potrafia zrozumiec znaki
      tylko ze nigdzie nie ma nakazu jazdy na suwak
      jest zalecana jazda na suwak

      • 3 0

    • suwak na rondach normalnie to wystarczy zakaz wyprzedzania
      sam zmusi do jazdy na zamek

      • 1 0

    • To jest jazda na cwaniaka (1)

      Dojechanie do samych świateł i się wpychanie

      • 1 3

      • nie mam już siły do takich mózgów jak ty

        • 0 1

  • (8)

    To bedzie mialo tylko sens w przypadku ustawienia kamer i j***nia kar typu 5000pln wszystkim Januszom, ktorzy nie beda sie mogli do tego ustosunkowac ze wzgledu na opoznienie w rozwoju.

    • 198 27

    • Zabraknie miejsca na karcie pamięci na Januszów

      • 16 7

    • (4)

      Proponuję wybrać się estakadą Kwiatkowskiego w stronę Obłuża między 15.00-19.00. Niestety z uwagi na chorobę matki prawie codziennie wożę tam zakupy z innej dzielnicy Gdyni i nie wiem dlaczego (robię dziennie sporo kilometrów kursując między Gdynią a Wrzeszczem) ale tam przytłaczająca większość kierowców jeździ tylko i wyłącznie jednym pasem - lewy do Płk. Dąbka i prawym do Unruga.
      Nie ma jazdy na zamek, rzadko ktoś kogoś wpuści, cud jeśli przepuszczony zostanie pieszy, chyba że już "wlazł na zielonym". Naprawdę w innych dzielnicach Gdyni, w Sopocie i Gdańsku kierowcy jeżdżą o niebo lepiej. Współczuję każdemu, który codziennie tak jak ja musi obserwować ten kompletny brak szacunku dla innych ludzi...

      • 21 2

      • jak jest i w Gdańsku i praktycznie całej polsce...

        • 1 0

      • Bo tam mieszka patologia (1)

        • 1 1

        • Chcialem to samo o patolach napisac

          • 0 0

      • Bo problemem nie są ci "szeryfowie" co blokują kończący się pas, tylko nie wpuszczanie ludzi z tego pasa na jego końcu. Każdy się obawia że jeśli się znajdzie na końcu to będzie musiał się zatrzymać, nikt go nie wpuści i będzie sterczał jak ten kołek czekając na zmiłowanie. Wcześniej, jeszcze w ruchu, łatwiej zjechać z kończącego się pasa i dlatego ludzie to robią nie dojeżdżając do końca.

        • 5 1

    • niech postawia patrole strazy miejskiej i niech ona uczy driverow

      • 0 0

    • 5000 i 10 punktow

      • 0 0

  • A kto będzie te przepisy egzekwować..? (6)

    Na razie dzielnej polskiej policji na trójmiejskich drogach po prostu nie ma. Kierowcy mają się przestraszyć znaków? Dobre sobie.

    • 128 7

    • (2)

      Policja jest w krzakach. Kiedys zjechalem z drogi na lesny parking zeby zalatwic potrzebe. Wchodze w zarosla, a tam policja z Iskra.

      • 14 1

      • Hahaha (1)

        też tak miałem, wchodzę w krzaki za potrzebują, a tam już siedzi jeden I skra!

        • 12 1

        • Ja lukam z domu kamerkę którą mam tam w krzakach, poglądam policję jak ta podgląda radar, a tu ci nagle jakaś goła d*pa między krzaczorami.
          Zarośnięte to jak u silverbacka a ryk lwa!
          Nagle słyszę rechot kolejnego osobnika!
          I krzyki kobiety z nasypu szosy - Kochanie, co tak długo robisz?!

          • 0 0

    • Wykorzystajz sytuacje wlasciciele starych gratow (2)

      Jak kilku szeryfow zaplaci za szkody to sami sie oducza.

      • 3 3

      • (1)

        A polowa z nich nie bedziala miala OC. Pozniej przyjdzie komornik, a oni beda plakac u Jaworowicz.

        • 6 2

        • A ty masz?!

          • 0 0

  • Drogowy savoir vivre (1)

    Czy autor tekstu ma prawo jazdy i jeździ samochodem? Bo mam wrażenie że nie bo o zasadach pisze jak teoretyk :)

    • 31 147

    • to zmień wrażenie

      • 11 1

  • (2)

    To będzie jazda na " chama"

    • 48 80

    • Stój Halina! (1)

      • 11 2

      • To "cicha lipa"!

        ;)

        • 9 1

  • Błąd rzeczowy w artykule (3)

    To nieprawda, że ilu kierowców, tyle opinii.
    Opnie są dwie. Jeździć na zamek, albo być szeryfem.
    Nie ma innej drogi (nomen omen).

    • 77 24

    • jest 3 opcja (2)

      można wykorzystywać zasadę suwaka aby wepchnąć się przed innych oczekujących (4 samochody z lewej, 1 z prawej) - to nagminne

      • 13 6

      • najlepiej ustawić się jako piąty i czekać aż przyjedzie szósty i wjedzie jako drugi .
        na suwak - to na suwak , jak stoi korek i jest zwężenie na suwak jedziemy od razu

        • 4 0

      • To takie proste

        Gdyby tych czterech zastosowało się do zamka, to sytuacja wyglądałaby inaczej: oba pasy byłyby jednakowo wypełnione i tzw. cwaniak nie wyprzedziłby stojących, bo nie miałby jak. Każdy wtedy opuszcza zwężenie w tej samej kolejności, w której wjechał w korek. Ale oczywiście lepiej się ustawić na jedynym słusznym pasie i pouczać tzw. cwaniaczków, którzy jadą prawidłowo.

        • 0 0

  • (10)

    Tu trzeba myslenie zmieniac a zaden nakaz tego nie zrobi.W tym kraju kretynow kazdy mysli o sobie i jezdzacych pasem zanikajacym traktuje sie jak cwaniakow.

    • 96 8

    • (9)

      A ten co jedzie pasem zanikajacym traktuje resztę jak frajerów... skoro ktoś grzecznie potrafi stać w korku za ostatnim autem to dlaczego ty nie możesz ?

      • 18 40

      • Gdyby ludzie umieli jeździć na suwak, oba pasy poruszałyby się z tą samą prędkością.

        Ale raz, że nie umieją a dwa - niepotrzebnie zwalniają.
        Zaraz za zwężeniem, na jednym pasie, korka często nie ma.

        • 25 2

      • (1)

        Po to wlasnie jest pas zanikajacy zeby po nim jeździć i rozładowywać korek.To że ty nie umiesz albo nie chcesz korzystać to twoja rzecz.

        • 26 0

        • Co innego jak walą pasem do skrętu w lewo,

          nikt nie chce ich wpuścić , stoją i blokują lewoskręt.

          • 18 2

      • Dlatego, tłuku malowany, (1)

        że jeżeli korek jest na 100 samochodów, a w odległości 60 aut od końca zwężenia jest skrzyżowanie, to przy jeździe na suwak (2x długość 50 aut) skrzyżowanie z tyłu masz odblokowane.. Przy szeryfowaniu blokujesz skrzyżowanie za sobą. Drugi Wiesiek stojący na tym skrzyżowaniu poprzecznie do Ciebie robi to samo. Spirala sie nakręca, korki rosną w postępie geometrycznym, a całe miasto stoi, bo kilku Waldemarów zachciało się pobawić w szeryfa.

        • 30 3

        • a jak pas ci sie skonczy. to jazda po wylaczonej powierzchni jestw zgodzie z przepisami?

          • 0 0

      • (2)

        A ja nie mogę stać w korku, a wiecie dlaczego? Bo wiem, że mam prawo poruszać się po zanikającym pasie do jego końca i dlatego tak robię. A czy Ty szeryfie stoisz w korku to już nie mój problem, skoro nie znasz przepisów ruchu drogowego. Jakbyś myślał to też byś skorzystał z tego pasa.

        • 13 2

        • mądraliński inaczej

          Przepisy obowiązujące dzisiaj nie dają ci prawa pierwszeństwa na końcu pasa zanikającego,jak tak uważasz to powodując wypadek będziesz winny.Zmienią się przepisy to będzie tak jak w artykule.

          • 3 9

        • i uwazasz ze na koncu pasa musze cie wpuscic?:))))))))) podaj taki przepis. stoj se tam i po,l godziny - JA NIE WPUSZE

          • 0 0

      • Bo to Ty powinieneś jechać również do końca pasa zanikającego, to że tego nie robisz, to Twój wybór i błąd. Dlaczego ktoś ma popełnić ten sam?

        • 0 1

  • gdzie (2)

    Okopowa pod ABW, oraz początek ulicy Czarny Dwór kier. tunel, tam gdzie lewy pas znika.

    • 13 4

    • (1)

      Najgorsze miejsce w Gdańsku. Kierowcy zajmują tylko prawy pas bo lewy przecież się kończy to po co. Przez to na zielonym od strony Dąbrowszczaków przejeżdża rano zmiast 5-7 samochodów 2-3. Pozdrawiamy wszystkich którzy boją się zająć lewy pas.

      • 2 0

      • Podobnie na końcówce chłopskiej

        https://www.google.pl/maps/@54.4196135,18.5844081,3a,75y,310.78h,70.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1s58Xi1uZbK7EsGutc8Cp_Cw!2e0!7i13312!8i6656
        Ludzie zamiast jechać z dwóch pasów prosto i za światłami na zwężeniu się przepuszczać na zamek, to wszyscy stoją na prawym pasie i nie dość, że sznurek blokuje prawo-skręt to jeszcze na wprost przejeżdża o połowę mniej samochodów, bo tylko z jednego pasa.
        Jak ktoś odważy się przejechać prosto z lewego to zapomnijcie, że go wpuszczą na zwężeniu.
        Pikanterii wszystkiemu dodaje stan torowiska po którym się przejeżdża po prawym pasie. Trzeba już zwalniać do 20km/h co dodatkowo zmniejsza ilość samochodów przejeżdżających na zielonym. A na lewym pasie gładziutko jak by dopiero szyny położone!

        • 0 0

  • im większy cham tym chętniej będzie wykorzystywał tą zasade sawuawrwiwru (16)

    • 71 89

    • (11)

      Jazda na zamek jest tylko przy zwężeniu drogi o jeden lub więcej pasów. I nikt to jedzie do końca pasem zanikającym nie jest chamem.

      • 36 8

      • tak.na trasie wz auta zwalniajace na srodkowym pasie widac na kilometr (10)

        ale zwolennicy zamka zapierdzielają dalej do końca

        • 10 28

        • No cóż jesteś jednym z wielu tych ktyórzy nie do końca zrozumieli zasady jazdy na" zamek"

          • 22 5

        • kur.a ile wam jełopy można tłumaczyć (7)

          Już 30 lat temu wyniki badań w USA , Europie, Japonii wykazały, że jazda na suwak zapewnia najwyższy stopień płynności ruchu. Ale nie w Polandii moje musi być na wierzchu, Banda "pomysłowych Dobromirów" zawsze wie lepiej. Co tam wyniki badań. To taka same buce jakich można zobaczyć w programach typu usterka - dwie lewe ręce, iloraz inteligencji na poziomie 7-latka i EGO jak Pałac Kultury.

          Jeden warunek - zmiana cyklu świateł i wydłużenie zielonego dla kierunku ruchu od strony zwężenia, jeżeli w pobliżu znajduje się skrzyżowanie.

          • 19 7

          • ale komu zapewnia ? Średnio, statystycznie każdemu z wyjątkiem tych co kombinują (1)

            Innymi słowy jeśli wszyscy jadą na suwak to losowo wybrany kierowca dojedzie z punktu A do B w 30 min.

            Ale w wariancie PL kierowca dojedzie w 5 min jeśli dojedzie do końca lewym pasem a w 60 min jeśli karnie będzie się trzymał prawego pasa.
            Średnio w wariancie PL wszyscy dojadą w 30 min!

            Oczywiście jeśli mamy Szeryfa to po szeryfie znów mamy suwak przez jakiś czas ale najbardziej narzeka się na Szeryfa.

            • 12 9

            • Wszystkim zapewnia

              W wariancie PL średnia jest znacząco wyższa chociażby dla tego, że kiedy większość stoi na jednym pasie to korek jest dłuższy i rośnie szansa na zablokowanie jakiegoś skrzyżowania / wyjazdu. Tym samym rośnie czas przejazdu kolejnym kierowcom, nawet tym którzy jadą w zupełnie innej relacji niż jest korek.

              Ewentualny szeryf albo, co spotyka się częściej a często jest potęgowane działaniem szeryfa, osoba która musi się zatrzymać daleko przed końcem zanikającego pasa i czekać aż ją ktoś wpuści tylko potęgują korek i sprawiają, że jazda jest mniej płynna i wolniejsza.

              Takie osoby znacznie bardziej spowalniają prawy pas niż "cwaniacy" jadący do końca. Dzieje się tak ponieważ samochody są wpuszczane na prawy nie tylko po jednym na końcu pasa a praktycznie na całej jego długości. W efekcie prawy jedzie jeszcze wolniej!

              • 5 0

          • klif, może i dobrze mówisz, ale trochę po chamsku, (4)

            Jeśli po chamsku się u nas jeździ, to niestety, po chamsku nic nie przetłumaczysz, bo najczęściej dostaniesz jeszcze bardziej chamską odpowiedź, nawet, jak nie będzie słuszna, bo tu już się włącza inteligencja drogowa i taki jest nasz naród. Są dwie opcje albo na zamek, albo kombinacją, może się uda. Wiele wody musi upłynąć, żeby Polak czegoś na drodze się nauczył. Kiedyś zaczęto wbijać nam do głowy, że ostrzeganie światłami przed kontrolą jest złe, wprowadzono kary, i tłumaczenia, że może w ten sposób ostrzega się złodzieja, i ni jak nie przetłumaczy, może mnie,j ale wciąż ostrzegamy mignięciem długimi światłami.

            • 5 1

            • Zacznijmy sie na wzajem szanowac!

              A taka jazda na suwak bedzie zupelnie zbedna!!!
              Z autopsji wiem nawet ze kobiety bawia sie w szeryfow....

              • 2 2

            • audiku (2)

              30 lat za kierownicą nauczyło mnie, że młodego jeszcze argumentami przekonam, starego durnia tylko mogę przekonać tylko ręcznie. 2 razy i dwa razy sztuka wypadła pomyślnie. Kolesie się zreflektowali z piz..pod okiem. Nie wiem na jak długo.
              Powtarzam z uporem maniaka: jazda na zamek jest najbardziej efektywna, tylko trzeba do tego dostosować cykl świateł na najbliższych skrzyżowaniach.. A hamulcowych na lewym pasie trzeba spychać do rowu.

              • 2 2

              • Wyskocz do mnie z lapami to nie tylko tobie oko rozwale,ale tez postaram sie upiekszyc twoje audi (1)

                • 2 3

              • he, trochę śmieszne co piszesz,

                wszystko anonimowo, więc wszystko wolno, właśnie jesteś przykładem, że jesteś tak jak większość nie reformowalny, i trzeba czekać aż tacy się wykruszą, może będzie lepiej. To jest tak jak z ciekawością, np na obwodnicy na jednej nitce jest stłuczka, a druga nitka się korkuje, bo ciekawscy kierowcy zwalniają i patrzą co się stało, i nie zważają, że robią zatwardzenie na drodze, gdzie ruch powinien być normalny. Jak im przetłumaczyć ?

                • 4 0

        • I bardzo dobrze bo na tym rzecz polega, po cholere wszyscy stoja na jednym pasie?

          • 1 0

    • Savoire vivre

      • 4 0

    • ja tam zawsze jeżdżę na zygzak i się sprawdza !

      • 4 0

    • Jełopy

      najbardziej mnie drażnią. Jeżdżę codziennie w korku i taki jełop co sobie rusza kiedy chce doprowadza mnie do szału,korek przed nim pojechał , widać go na horyzoncie, a on stoi, za nim korek do centrum Gdyni, a on stoi!!!!! Nie wiadomo dlaczego, o co chodzi tym trepom? Mózg zjedzony przez pasożyta, czy niedorozwój od urodzenia, nie wiem.Może mu się wydaje,że zaoszczędzi na paliwie, chociaż 2 złote.Skur....n. Kiedyś nie wyrobię i zadzwonię po policję .Zapłaci taki wacek połamany 500 zł to dopiero zaoszczędzi.

      • 2 0

    • A chamów jest dużo

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane