- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (68 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (94 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (304 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Jednakowe oznakowanie ważnych przystanków w Trójmieście
Czy wkrótce najważniejsze przystanki w Trójmieście i przyległych gminach zyskają ujednolicone oznakowanie i sposób zagospodarowania? Zarząd stowarzyszenia Obszaru Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przyjął dokument zawierający standardy projektowania węzłów integracyjnych, który umożliwi ich stosowanie przy nowych inwestycjach.
W dokumencie kompleksowo opracowany został system graficzny tablic m.in. w zakresie kroju czcionki, kolorystyki, wymiarów oraz lokalizacji w terenie. Przygotowano wzory tablic informacyjnych, nowych słupków przystankowych oraz drogowskazów dla pieszych i rowerzystów.
W przyjętej uchwale pojawiły się też zalecenia dla sposobu montażu wiat przystankowych, ich wyglądu, oznakowania oraz modeli ławek i śmietników. Omówione zostały również materiały nawierzchni chodników i oświetlenia.
Uwzględniono ponadto potrzeby rowerzystów, przedstawiając pożądane formy stojaków (odwrócone U) oraz lokalizację i wygląd parkingów rowerowych.
Nie zabrakło także postulatów odnoszących się do projektowania przestrzeni publicznej przyjaznej pieszym (w tym niepełnosprawnym) oraz wzorów słupków i innych elementów uniemożliwiających zastawianie chodników przez kierowców aut.
Nowych rozwiązań doczekamy się najwcześniej wraz z budową lub modernizacją węzłów integracyjnych. W Trójmieście uznano za takie: Gdańsk Główny , Gdańsk Wrzeszcz , Gdańsk Rębiechowo , Gdańsk Osowa , Gdynia Karwiny , Sopot Kamienny Potok oraz trasy dojazdowe do przystanków PKM i SKM w Gdańsku. Proponowane wzory mogą również objąć system metropolitalnego roweru miejskiego.
Miejsca
Opinie (59)
-
2017-04-24 11:08
Dlaczego rozdzielono 2 linie PKM? A co jak powstanie 3?
Albo chcemy mieć jeden system kolei miejskiej albo bawić się w osobne spółeczki...
- 12 0
-
2017-04-24 11:15
Bez sensu, że SKM i PKM rozdzielili! (3)
We Wrzeszczu na pociągi jadące na lotnisko mówią "Pociąg SKM do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowa" itd. Ktoś usłyszy w peronie, zobaczy, że SKM na peronie 3 i pójdzie, podczas gdy jego pociąg SKM (wg włodarzy PKM...), wjedzie na peron 1 albo 2 (tego nikt nie wie). Nie ma czegoś takiego jak pociągi PKM, to tylko spółka zarządzająca linią kolejową.
- 22 3
-
2017-04-24 11:46
dokladnie tak
PKM powstala tylko po to by paru waznych panow z UW zalapalo sie na posadki i fundusze unijne.Po 5 latach od zakonczenia inwestycji ta firma sie zwinie a zarzadzanie przejmie PKP PLK lub SKM.Nie ma czegos takiego jak pociag PKM nie ma i nie bedzie,ale dla panow z tego g*wnianego zwiazku to jest nie do ogarniecia
- 8 1
-
2017-04-24 15:25
nie masz racji
to SKM tymczasowo zarządza PKM-ką, a mówiąc ściśle jest operatorem,
jeśli operator się zmieni to nie będzie SKM.
PKM będzie istnieć ponieważ to Województwo jest właścicielem i nic nie wskazuje na to żeby to sprzedali/ oddali komuś - z resztą to chyba w ogóle niemożliwe- 3 0
-
2017-04-24 17:11
PKM to linia, a SKM to przewoźnik.
- 2 0
-
2017-04-24 11:15
Niedopracowany projekt (2)
1. połączenie tramwajów, autobusów i trolejbusów w jedną kategorię
2. rozbicie SKM i PKM jako osobnych bytów, pominięcie PR i brak informacji o pociągach dalekobieżnych
3. dziwne przyporządkowanie kolorów; od zawsze w Trójmieście było: czerwony - tramwaje, niebieski - autobusy, zielony - trolejbus, żółty - SKM
4. ograniczenie do wybranych przystanków, jeśli chcemy coś ujednolicać to w całym systemie, a nie wybiórczo
Za to bardzo podoba mi się projekt totemów przystankowych. Prosty i czytelny.- 19 1
-
2017-04-24 12:25
nic dodać, nic ująć! Pokrewne PKM i SKM w róźnyh kolorach, a SKM i autobusy w podobnych barwach1
Ktoto wymyślił, większej bzdury już chba nie moźna było wykoncypować. Ktoś zgarnal kasę za bubel
- 6 1
-
2017-04-24 13:21
a mi
brakuje jakiegoś jasnego elementu na tym wszystkim tak by to wszystko było widoczne z daleka, szary się będzie gubił. Może jeszcze wyróżnić w/w kolorami te wszystkie totemy, przystanki itd, no nie mówię by np. wiaty były całe żółte.
- 2 0
-
2017-04-24 11:18
calkiem nieźle to wygląda
Wreszcie coś profesjonalnego. Aby tylko oznaczenia były odpowiedniej wielkości tj. widoczne dla starszych a nie maczkiem pisane w kąciku
- 1 9
-
2017-04-24 11:18
tandetne to oznakowanie i nie czytelne.
podam przykład... piktogram wozka inwalidzkiego, dla 99% ludzi kojazy się z osobami tylko na wozku a niepelnosprawnosci sa rozne , sa te widoczne i te których nie widać co nie znaczy ze taki niepełnosprawny nie potrzebuje korzystać z uprzywilowanego miejsca.
Niejaj Bog jak młody człowiek niepełnosprawny usiądzie na takim miejscu i niedaj Bog nie wygląda na kaleke , to, już reszta się bezwzględnie rozprawi z nim ze az mu się odechce kozystac z komunikacji miejskiej, Mam tu na myśli zdrowych jak byk emerytow którym się wszystko należy!!!!
Zauwazylem jeszcze taki piktogram osoba z laska nie bardzo wiadomo do kogo się on odnosi, czyli żeby na takim miejscu usiasc trzeba mieć laske??/
To ze ktoś chodzi z kula nie znaczy ze jest az tak niepełnosprawny ze nie może stać.- 3 3
-
2017-04-24 11:21
czyj szwagier robi te znaki?
- 9 1
-
2017-04-24 12:39
tony papierów, tony analiz genialne myśli, tłumy na sali
- 6 1
-
2017-04-24 14:00
(1)
strona 25
piszą o czcionce Unit Pro a potem Uni Pro - sami nie wiedza co piszą
- błędów pewnie wiele i nie tylko takich ale i bardziej istotnych- 2 0
-
2017-04-24 14:23
A co to "iktogramy"? :)
- 1 0
-
2017-04-24 15:29
Niby nie ma czegos takiego jak transport Pkm a jednak dalej ludziom w glowach mieszaja
Jak zadzwonisz do Pkm to odsyłają do Skm jako przewoźnika.
- 4 0
-
2017-04-24 16:13
jak było w PRL :)
A było to tak mili ludzie. Przystanek autobusowy miał dużą z daleka widoczną literę "A". Przystanek tramwajowy miał dużą z daleka widoczną literę "T", zaś tramwaje na szczycie przodu kabiny tramwajowej miały olbrzymie, wielkie cyfry tak, że z odległości 200 metrów ludzie wiedzieli już jaki jedzie tramwaj.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.