- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Kierowca zatrzymał autobus miejski, bo przeszkadzał mu telefon pasażera
Naszego czytelnika - pana Jacka - spotkała nietypowa przygoda w gdyńskim autobusie miejskim. Jego kierowca nie chciał kontynuować jazdy, bo czytelnik dekoncentrował go przeglądając przy nim strony internetowe w telefonie.
Interwencja wprowadziła w osłupienie nie tylko naszego czytelnika, ale także innych pasażerów. Część z nich usiłowała ustalić u kierującego miejskim autobusem podstawę jego żądania, tym bardziej, że nasz czytelnik nie oglądał stron, które uznać można by za nieobyczajne, czy też nie zakłócał spokoju głośną muzyką z urządzenia.
Niestety, pasażerowie i kierowca nie mogli dojść do porozumienia, więc autobus stał. Wreszcie ktoś z tyłu pojazdu krzyknął, aby nasz czytelnik odpuścił i wyłączył telefon, bo kierowca nie da za wygraną. Pan Jacek schował więc telefon, a autobus ruszył w dalszą podróż.
Nasz czytelnik postanowił jednak wyjaśnić całą sprawę do końca i złożył skargę na kierowcę do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. 20 kwietnia otrzymał odpowiedź sygnowaną podpisem Olgierda Wyszomirskiego - dyrektora ZKM.
W piśmie czytamy: "Po przeanalizowaniu zapisu kamer z monitoringu, zainstalowanego w pojeździe, ustalono, że powodem zwrócenia się kierowcy do Pana z prośbą o wyłączenie telefonu lub zajęcie innego miejsca było to, że wyświetlacz Pańskiego telefonu odbijał się w przedniej szybie autobusu, co negatywnie wpływało na koncentrację kierowcy podczas prowadzenia pojazdu".
Dlatego ZKM w Gdyni skargę uznał za niezasadną.
Odpowiedź zaskoczyła naszego czytelnika, który przyznał, że sprawy by nie było, gdyby kierowca wyjaśnił, o co dokładnie mu chodzi. Wszyscy zaoszczędziliby czas i nerwy.
Miejsca
Opinie (390) 8 zablokowanych
-
2017-04-20 15:18
czytanie ze zrozumieniem (1)
się kłania. autor skargi mówi że gdyby kierowca wyjaśnił o co chodzi tak jak to zrobiono w piśmie sprawy by nie bylo
- 3 10
-
2017-04-20 16:08
tępi jesteście jak wierzycie...
bo autor skargi przedstawił się w roli ofiary. Biedny nie mógł się wgapiać w swój smartfonik... Problem w tym, że nie podał do artykułu wszystkiego (dowodem jest nagranie). Uwaga była najpierw kulturalnie zwrócona, ale jaśnie pan postanowił mieć gdzieś, bo jego telefonik jest ważniejszy niż bezpieczeństwo pasażerów...
- 7 0
-
2017-04-20 15:28
skoro faktycznie odbijał się, to mógł poprosić go o to by się przesiadł
nie wiem - ale to jakiś absurd
- 2 8
-
2017-04-20 15:31
ten telefon to chyba miał przekątną 40 cali :]
- 3 8
-
2017-04-20 15:33
Jaki wrażliwy kierowca
Bez przesady zeby na takie cos reagować
- 2 16
-
2017-04-20 15:33
(4)
ZKM Gdynia - Nagrywam was jak po Buspasie na końcu estakady zjeżdzacie na normalny pas, a potem na pas do skrętu w strone ul. Puckiej i później na chama wbijacie się znowu do skrętu na przystanek w stronę oksywia. To dopiero bedzie afera !!!
- 4 10
-
2017-04-20 21:26
następny z gów.... burzą (3)
podaj przepis który tego zabrania?
- 1 1
-
2017-04-20 21:50
Cześć (1)
Zabrania tego ustawienie w tym miejscu plastikowych słupków l, które rozdzielaja dwa pasy. A po, aby właśnie zmniejszyć korki dla jadących tam w lewo. Jak tego było to cymbalow, którzy robili tak jak to opisał ktoś wyżej było dużo więcej przez były większe korki. A tak kd początku jest podzielone, a później masz na pasach strzałki, które mówią w która stronę możesz z danego pasa jechać. Rusz głową zanim coś napiszesz. Pozdrawiam
- 2 1
-
2017-04-20 22:14
Cześć
Ruszyłem głową ,pytałem o przepis kodeksu drogowego ,słupki tylko rozdzielają pas ruchu a znaki poziome i pionowe ( w kodeksie nie istnieje pojęcie strzałki namalowane na pasach) informują że z obu pasów mogę skręcić w prawo, linia przerywana pozwala mi zmienić pas z lewego na prawy dopiero przed samym skrzyżowaniem zaczyna się linia ciągła i kolejne znaki poziome wyznaczające kierunek jazdy. Dopiero tam nie wolno zmieniać pasów.Też pozdrawiam
- 3 0
-
2017-04-21 07:03
Który przepis zabrania - wprost - używana telefonu w busie?
- 0 0
-
2017-04-20 15:36
Kierowca autobusu
Głupia sytuacja z dwojga złego to lepiej zatrzymać autobus nawet jak sytuacja wygląda głupio, niż by miało dojść do wypadku.
- 16 0
-
2017-04-20 15:42
(2)
A ja sądze ze ton i zachowanie kierowcy wobec pasarzera pozostawiało wiele do życzenia bo gdyby wyjasnił problem ten z pewnoscia by wylaczyl telefon lub tez poprostu się przesiadł ale lepiej w swojej chamskiej postawie było pokazać co to nie ja! co doprowadziło do konfliktu miedzy obiema stronami sporu. To typowe i po Polsku. Do tego jeszcze kierowca otrzymał ochrone od pracodawcy bo ci go usprawiedliwiaja Śmiechu warte. Ktoś powinien im przypomniec kim jest Klient a kim usługodawca ale na budrzetówce to mogą mieć to w d... To też typowe i Polskie i właśnie tak bardzo "kocham" mój kraj.
- 8 23
-
2017-04-20 16:31
Kierowcy wcale nie są tacy święci.
W PKT co drugi dziad to burak.- 1 6
-
2017-04-20 16:40
Wiele do życzenia ...
to pozostawia Twoja znajomość ortografii
- 6 1
-
2017-04-20 15:44
kierowca down
"wyłączyłby pan telefon, w szybie mi się odbija" i załatwione
- 5 18
-
2017-04-20 15:45
Ja też ..... (1)
Wracałem jakiś czas temu linią R z Rumi i kierowca też mi zwrócił uwagę ....więc przestałem zaglądać do internetu ....
- 12 1
-
2017-04-21 10:00
No i luz
- 0 0
-
2017-04-20 15:47
prawa pasazera w zkmg w obecnej sytuacji. (2)
W związku z nękaniem pasażerów przez zkmg ( przegłośnienie o znamionach alertu, elektroniczne sygnalizatory dźwiękowe zamykania drzwi ) w jednobryłowych solarisach, pasażerowi przysługuje prawo do protestu. Jako, że zagadnienie problematyczne jest prowadzone ( z kolei skm tłumaczy przegłośnienie jako zgodne z homologacją unii europejskiej - tak skm podało w korespondencji do wydziału zdrowia urzędu wojewódzkiego, a że nie podali faktycznego homologacyjnego, więc de facto, ukrywają podmiot sprawczy, czyli tzw. klub wzajemnej adoracji :) ), to jak wykonać protest ? najlepiej zaznaczyć w karniaku klauzulą rozstrzygania sporu na miejscu zdarzenia AL - PR obok podpisu odbioru lub w rubryce uwagi pasażera. Nie trzeba zakreślać, bowiem jest tylko jedne tematyczne zgłoszenie.
- 0 7
-
2017-04-20 16:01
prawa pasazera w zkmg w obecnej sytuacji
Jakie jest umocowanie ? otóż droga do pracy, szkoły. Na najbliższym posiedzeniu/rozprawie w sądzie administracyjnym zostanie przedstawione skrócone sprawozdanie oraz wysoki rachunek ( ponad dwa lata prowadzenia sporu, zaś rchunek jest wysoki, bowiem wielokrotnie w czasie informowania pasażerów o prowadzeniu sprawy na ich rzecz, prowadzący był niejednokrotnie słownie atakowany przez samych pasażerów ). O prowadzeniu sprawy powiadomiono: dziennik bałtycki Radio Gdańsk, TVP Gdańsk, trojmiasto.pl. Pozdrawiam. Skrócone sprawozdanie w formacie A4 będzie dostępne między innymi w księgarniach i punktach ksero. Niniejszym jest to oficjalne, przedwstępne powiadomienie dla beneficjentów. Poszlakowo informacja znajduje się również w korespondencji elektronicznej pomiędzy tymbarkiem - korespondencja zostanie wystawiona na aukcji od 1000 zł - prawo cytatu.
Ciekawostką jest to, że kierowcy przysługuje prawo zażądania naprawienia wadliwych elektrnicznych sygnalizatorów w jednobryłowych solarisach. Pozdrawiam.- 0 1
-
2017-04-20 21:02
Sygnał musi być słyszalny
Wiele osób jest głuchych, lub celowo ignoruje sygnał informujący o zamykaniu drzwi i zakazie wsiadania. Dzisiaj wiadomości poinformowały osobie, która wsiadania przy zamykany drzwiach i wpadła pod pociąg - pasażer już nie żyje, ale uprzykrzył życie zarówno obsłudze pociągu jak i innym pasażerom.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.