• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy do rowerzystów: zwolnijcie na Jaśkowej Dolinie

Maciej Naskręt
5 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy skarżą się, że rowerzyści pędzą nawet 50 km/h po ścieżce przy ul. Jaśkowa Dolina. Kierowcy skarżą się, że rowerzyści pędzą nawet 50 km/h po ścieżce przy ul. Jaśkowa Dolina.

Jeśli rowerzyści nie zwolnią, wypadki i kolizje na splocie Jaśkowej Doliny i Kruczkowskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą się powtarzać - przestrzegają kierowcy. Niewykluczone, że na feralnym skrzyżowaniu staną nowe zakazy.



Skrzyżowanie ul. Jaśkowa Dolina z ul. Kruczkowskiego w Gdańsku. Skrzyżowanie ul. Jaśkowa Dolina z ul. Kruczkowskiego w Gdańsku.
30 kwietnia otwarto nową drogę dla rowerów w ciągu ul. Jaśkowa Dolina, na odcinku od ul. Sobótki we Wrzeszczu do ul. Wileńskiej na Morenie. Nowa droga liczy 2,1 km. Podczas prac, trwających od lipca zeszłego roku, wykonano nie tylko nową jezdnię dla cyklistów, ale też przebudowano sieci energetyczne, wyremontowano sygnalizację świetlną, zadbano także o zieleń. Roboty zlecone przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wykonała firma Skanska, która za pracę zainkasowała 5,9 mln zł.

Droga dla rowerzystów z Wrzeszcza na Morenę wygląda zachęcająco. Jednak jej 200-metrowy, stromy odcinek od ul. Wileńskiej, wielu rowerzystów, skłonnych poczuć wiatr we włosach, wykorzystuje do rozwinięcia prędkości nawet 50 km/h. Problem w tym, że tuż za stromym zjazdem jest skrzyżowanie z ul. Kruczkowskiego. Dochodzi do groźnych zdarzeń. Właścicielom pojazdów trudno w porę dostrzec nadjeżdżający z góry rozpędzony rower zwłaszcza gdy skręcają z ul. Jaśkowa Dolina w ul. Kruczkowskiego jadąc od strony ul. Wileńskiej.

Czy rowerzyści jeżdżą ostrożnie?

Zajrzeliśmy do policyjnych statystyk. Okazuje się, że do groźnego wypadku na wspomnianym skrzyżowaniu doszło już 15 maja, czyli dwa tygodnie po otwarciu drogi.

- Kierowca nie udzielił pierwszeństwa przejazdu rowerzyście, w wyniku czego doszło do potrącenia. Kierujący rowerem doznał lekkich obrażeń ciała i został przewieziony do szpitala - informuje sierż. sztab. Emilia Karczewska Komenda Miejska Policji w Gdańsku. Nie wszystkie jednak zdarzenia policja odnotowuje.

Nasz czytelnik podsuwa pomysł, który może poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. - Proponuję postawić na ścieżce rowerowej bramki zwalniające z obu stron skrzyżowania tak, by można było przejechać przez nie bez zsiadania z roweru. Dodatkowo należy ustawić znaki ostrzegawcze. Jeśli nikt z tym nic nie zrobi to kwestią czasu jest tu wypadek śmiertelny - uważa Tomasz Karpienko, nasz czytelnik.

Co o sprawie myślą urzędnicy? - Kierowcy powinni zawsze stosować się do przepisów ruchu drogowego. Skrzyżowanie jest dobrze oznakowane. Jednak jeśli wypadki będą się powtarzać będziemy zmuszeni wprowadzić dodatkowy zakaz skrętu w lewo z Jaśkowej Doliny w ul. Kruczkowskiego - tłumaczy Remigiusz Kitliński, odpowiedzialny za politykę rowerową w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Co o tym pomyśle sądzi nasz czytelnik? - Blokowanie ruchu dla samochodów nie jest wyjściem. Wcześniej już stał tam zakaz skrętu w lewo, który utrudniał dojazd zamiejscowym do prywatnej przychodni i budynku stowarzyszenia księgowych. By wjechać na dolny odcinek ul. Kruczkowskiego będzie trzeba jechać przez ul. Piecewską i następnie zjechać na dół ul. Kruczkowskiego. Z pewnością niektórzy się pogubią - opowiada Tomasz Karpienko.

Miejsca

Opinie (562) 7 zablokowanych

  • "tłumaczy Remigiusz Kitliński"

    tłumacz a nie inżynier.

    Dostał rozwiązanie od czytelnika - nawet mnie zaskoczyło, jakie proste i skuteczne - a ten dalej tłumaczy. Jak z PZPR te tłumaczenia są moim zdaniem.

    Zakaz, nakaz ... a zaraz może być kara , mandat, więzienie.

    Władcy pomorza normalnie w tych urzędach.

    • 8 4

  • (5)

    na ścieżkach rowerowych wyznaczonych na chodniku powinno być ustawowe ograniczenie prędkości do 20 km/h. Przecież tam chodzą piesi, a oni pędzą 50 km/h po chodniku w zasadzie.

    • 5 10

    • po jakim chodniku? po ścieżce rowerowej (3)

      Piesi trzymajcie się chodników!

      • 6 0

      • (2)

        ta ścieżka to część chodnika

        • 0 2

        • (1)

          kolejny idiota pisze o rowerzystach jadących 50kmh.

          star trek normalnie. czysta fantastyka. a prasa te bzdury powiela, to stąd ludzie czerpią... bo sami nie siądą, na rower i nie spróbują go rozpędzić.

          50kmh na płaskim, na miejskim rowerze, na DDR, to jest NIEMOZLIWOŚĆ

          • 4 0

          • pzrecież to jest z górki !

            • 1 2

    • posługujesz się trollu wiedzą anegdotyczną

      badania prędkości rowerzystów nie są w Polsce jak wiem prowadzone - chociaż być może warto. W Kopenhadze mierzona przeciętna prędkość roweru w mieście wynosi niewiele ponad 15 km/h, chwilowa momentami jest oczywiście wyższa, ale pisanie o pędzeniu 50 km/h przez rowerzystów jest zawracaniem głowy. Wsiądź trollu na rower, kup sobie licznik i daj dobry przykład.

      • 0 0

  • (2)

    dawno temu jak zdawalem karte rowerowa w przepisach bylo:
    przez przejscie dla pieszych 'zebre' rower nalezy przeprowadzic a nie przejezdzac na nim...

    • 5 7

    • Przez zebrę - tak, ale

      przez przejazd dla rowerów wolno już _przejechać_. Na zdjęciach widać, że tam jest właśnie przejazd (obok "zebry" dla pieszych).

      • 7 0

    • Przepis ten mówił o przeprowadzaniu roweru przez "zebrę" po pierwsze dlatego, że nie było ścieżek rowerowych a po drugie nie można przejechać przez poprzeczne linie ciągłe i koniec kropka. Teraz wymyślili przejazdy dla rowerów, które umożliwiają przekraczanie jezdni bez zwalniania i zsiadania z roweru, bo linii poprzecznych nie ma. Co nie zwalnia rowerzystów z obowiązku zastosowania zasady ograniczonego zaufania i używania swojego mózgu w celu ochrony swojego zdrowia i życia.

      • 3 0

  • a kto sie ukmie za pieszymi

    którzy straszeni a nawet potracani są przez rozwydzona cholótę cyklistowską?

    • 1 5

  • Jakie wały spowalniające? Znak STOP dla samochodów powinien załatwić sprawdę (1)

    Albo naturalna selekcja - ja osobiście tam zwalniam, bo wiem, że na umiejętności polskiego kierowcy nie można liczyć, ale jak ktoś uważa, że jest to dobre miejsce do rozwijania prędkości 50 km/h na rowerze, to niech potem jeździ na wózku inwalidzkim. To samo tyczy kierowców: oczywiście, że można tam zwolnić (a wręcz się zatrzymać) i spojrzeć, czy nikt z góry nie nadjeżdża, ale jak komuś się nie chce, bo paliwa żal, to potem niech się ciągnie po sądach i blacharzach.

    • 8 1

    • Polski kierowca przestrzega przepisów tylko w czasie egzaminu

      ewentualnie 150 metrów przed fotoradarem

      • 2 2

  • napinacze (1)

    kilka razy juz tam byłem swiadkiem jak baby,dziady wyjezdzaja i maja głęboko rozgladanie sie czy zwolnienie przed ścieżką!!!staja dopiero przed jaskowa a co do pana ktory proponuje obowiazkowe kaski to chyba masz kask plastikowy zamiast muzgu!!!nigdy!!! walic kaski, frajerów w "lajkrach" i pustych kierowców!!!

    • 4 6

    • no bo dopiero tam widzą czy coś jedzie jaśkową.

      • 1 1

  • Niech jeźdzą też ścieżką a nie ulica

    Po co ta ścieżka jest zrobiona

    • 1 2

  • znaki na zdjęciu

    po lewej stronie są oddalone o 10m? mimo perspektywy wygląda to na maksymalnie 5m. Znowu ZDiZ dał ciała?

    • 0 1

  • Jak mawiał tow. Stalin (1)

    "Niet welocypeda, niet problema". Natychmiast zaprzestać promowania roweryzacji! Miasto powinno promować wyłącznie komunikację miejską.

    • 4 7

    • jesteś zacofanym bałwanem, Natychmiast obciąc ci nogi , koniec chodzenia

      • 3 0

  • idioci zero myślenia (7)

    co z tego ze zwolni samochód jak musi się wyprostować żeby zobaczyć jakiegoś rowerzystę który zap..... 50 i i tak będzie za późno

    • 7 6

    • (1)

      rowerzystów to nie interesuje .. oni mają pierwszeństwo

      • 0 4

      • Niech zawczasu poinformują o tym rodzinę

        żeby im to w razie czego kazali wyryć na nagrobku.

        • 0 2

    • Jeżeli zatrzymasz się PRZED skrzyżowaniem to zobaczysz. (3)

      Nadjeżdżającego TIRA lub pociąg pośpieszny to chyba zauważasz mimo że jada szybciej.

      • 2 0

      • (2)

        ale ty nie jedziesz po ulicy, tylko, gdzieś tam z boku po chodniku, dlatego ciebie nie widać. Gdyby ta ścieżka to był pas na jezdni byłbyś widoczny, a tak to nie jesteś widoczny

        • 0 1

        • pokaz mi palcen rowerzyste jadacego sciezka rowerowa 50kmh a dam ci stówe

          • 2 0

        • dlatego wolę rowerem po jezdni

          na DDR nie czuję się bezpieczny.
          nie tylko na przejazdach w obrębie skrzyżowań. nawet gorzej jest w miejscach, gdzie samochód włącza się do ruchu (posesja, stacja paliw) przecinając wytyczoną wzdłuż DDR - nawet nie spojrzy w prawo...

          • 4 0

    • zawsze może się zatrzymać

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane