• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy polubili parkingi Park&Ride przy linii PKM

Maciej Naskręt
4 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Największym powodzeniem wśród kierowców cieszy się parking przy przystanku PKM Gdańsk Jasień. Największym powodzeniem wśród kierowców cieszy się parking przy przystanku PKM Gdańsk Jasień.

Kierowcy coraz chętniej stawiają samochody na parkingach przy przystankach PKM, by przesiąść się na pociąg do centrum miasta. Największą popularnością cieszy się przystanek PKM Gdańsk Jasień. Jeśli zainteresowanie będzie rosnąć, mogą pojawić ograniczenia, które pozwolą parkować tam tylko pasażerom PKM. A może lepiej rozbudować parkingi?



Czy korzystałeś kiedykolwiek z parkingu Park&Ride?

Mija ósmy miesiąc funkcjonowania linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Trójmieście. Zanim jeszcze kolej ruszyła, część osób krytykowała inwestycję za budowę ogromnych węzłów przesiadkowych. Gros naszych czytelników przekonywało, że miejsca postojowe dla samochodów nigdy się nie zapełnią.

Tymczasem istniejące parkingi typu Park&Ride zyskują coraz większe zainteresowanie ze strony kierowców. Mogą oni przy pięciu spośród 10 przystanków za darmo postawić samochód i podróżować dalej.

Postanowiliśmy sprawdzić, ile pojazdów czeka na swoich właścicieli na parkingach Park&Ride przy przystankach PKM-ki, a także czy jest jeszcze miejsce dla innych kierowców chętnych pozostawić tam swoje pojazdy.

Miejsca postojowe dla samochodów przy wybranych stacjach PKM w Gdańsku. Miejsca postojowe dla samochodów przy wybranych stacjach PKM w Gdańsku.
Gdańsk Brętowo zobacz na mapie Gdańska - parking na 19 aut, obłożenie 65 proc.

Ten przystanek PKM jest wyposażony w najmniejszy parking, umożliwiający pozostawienie auta i przesiadkę na pociąg m.in. do centrum. Jest on przygotowany głównie dla mieszkańców Matemblewa.

Nie jest to przypadek. Twórcom PKM-ki jak i miastu, które sfinansowało budowę niewielkiego parkingu, zależało na tym, by kierowcy głównie przesiadali się do kolejek na górnym tarasie. Stąd też przy przystankach Gdańsk Strzyża, czy Gdańsk Niedźwiednik (dolny taras) nie przewidziano w ogóle parkingów dla samochodów.

Kierowcy, którzy zdecydują się tam stawiać teraz auto muszą się spieszyć, średnio pozostaje tam wolnych do pięciu miejsc, nie licząc tych dla osób niepełnosprawnych.

  • Parking Park & Ride przy przystanku PKM Gdańsk Brętowo.
  • Parking Park & Ride przy przystanku PKM Gdańsk Brętowo.
  • Na parkingu przy przystanku PKM Gdańsk Brętowo przewidziano jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych.
  • Tylko jeden rower przy przystanku PKM Gdańsk Brętowo.
Gdańsk Osowa zobacz na mapie Gdańska - parking na ok. 40 aut, obłożenie 10 proc.

Parking Park&Ride przy przystanku PKM w Osowej powstał najpóźniej - pod koniec 2015 r. Jego budowa pochłonęła 300 tys. zł. To grunt utwardzony kamieniami, które wzmacnia gumowa siatka.

Kierowcy jednak niechętnie stawiają swoje samochody na nowym parkingu. Podczas naszej wizyty były zaparkowane zaledwie 4 samochody. Tak małe, ok. 10-procentowe obłożenie wynika z faktu, że kierowcy znaleźli sobie nieco inne miejsce na postój - bliżej przystanku. Gdyby kierowcy tamtych pojazdów zaparkowali właśnie na nowym parkingu, obłożenie pewnie wyniosłoby nawet 60 proc. na właściwym parkingu.

  • Parking Park & Ride przy stacji w Osowej.
  • Parking Park & Ride przy stacji w Osowej.
  • Nawierzchnia parkingu Park & Ride przy stacji w Osowej.
  • Część kierowców rezygnuje z parkowania na parkingu miejskim i podjeżdża bliżej przystanku - na klepisko przy wiacie.
  • Część kierowców rezygnuje z parkowania na parkingu miejskim i podjeżdża bliżej przystanku - na klepisko przy wiacie.
Gdańsk Kiełpinek zobacz na mapie Gdańska - parking na 82 aut, obłożenie 40 proc.

Zdaniem mieszkańców Kiełpinka i Karczemek to przystanek PKM, do którego najtrudniej dotrzeć. Zjazd z Trasy W-Z wymaga przejechania wielu skrzyżowań, a czasem nawet skorzystania z ulic pobliskiego centrum handlowego.

W efekcie kierowcy niechętnie tam dojeżdżają samochodem. Warto, by miasto rozważyło ustawienie znaków, które zachęciłyby kolejnych kierowców do pozostawienia tam samochodów.

  • W Kiełpinku parking przy PKM-ce nie jest wykorzystywany nawet w 50 proc.
  • W Kiełpinku parking przy PKM-ce nie jest wykorzystywany nawet w 50 proc.
  • W Kiełpinku parking przy PKM-ce nie jest wykorzystywany nawet w 50 proc.
  • W Kiełpinku parking przy PKM-ce nie jest wykorzystywany nawet w 50 proc.
Gdańsk Jasień zobacz na mapie Gdańska - parking na 82 aut, obłożenie 80 proc.

Parking przy tym przystanku PKM jest obecnie najchętniej odwiedzanym miejscem przez kierowców udających się do pracy w centrum Gdańska. W środę trzeba było nieco pojeździć autem, by znaleźć wolne stanowisko.

Nie ma w tym nic dziwnego. Z parkingu korzystają mieszkańcy Jasienia, czy też nawet Szadółek. Sądzimy, że za pół roku będzie trudno tam znaleźć miejsce.

  • Praktycznie cały zajęty parking przy przystanku PKM Gdańsk Jasień.
  • Praktycznie cały zajęty parking przy przystanku PKM Gdańsk Jasień.
  • Praktycznie cały zajęty parking przy przystanku PKM Gdańsk Jasień.
Gdańsk Matarnia zobacz na mapie Gdańska - parking na 140 aut, obłożenie 60 proc.

Największy parking Park&Ride nie świeci pustkami w dni powszednie. Codziennie stoi tam kilkadziesiąt samochodów. Trzeba jednak uczciwie podkreślić, że ten dobry "wynik" może być związany z tym, że stawiają na nim pojazdy także pracownicy pobliskiego budynku PKM-ki - lokalnego centrum sterowania.

Wspomniany parking został wybudowany głównie z myślą o mieszkańcach Kokoszek, Karczemek, czy Matarni.

  • Parking Park & Ride przy przystanku PKM Gdańsk Matarnia.
  • Parking Park & Ride przy przystanku PKM Gdańsk Matarnia.
  • Parking Park&Ride przy przystanku PKM Gdańsk Matarnia wyposażony jest w tablice informującą o odjazdach pociągów i autobusów miejskich.
  • Parking Bike & Ride przy przystanku PKM Gdańsk Matarnia.
W Rębiechowie kierowcy czekają na parking

Każdego dnia przy przystanku w Rębiechowie zatrzymuje się średnio ok. 80 pojazdów. W trakcie budowy linii PKM nie doszło do porozumienia władz miasta Gdańska i gminy Żukowo w sprawie budowy węzła. Z tego powodu cierpią ci, którzy chcieliby tam zostawiać samochody w przyzwoitych warunkach, a nie mogą.

Władze PKM na razie przymykają oko na źle zaparkowane samochody, ale sytuacja jest coraz gorsza - podjeżdża tam coraz więcej samochodów. Niedawno zaczęła tam dojeżdżać prywatna linia autobusowa. Oczekiwania mieszkańców są ogromne wobec tego miejsca.

  • Parkowanie przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Parkowanie przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Parkowanie przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Parkowanie przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Parkowanie przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
  • Parkowanie przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo.
Co jeśli parkingi odniosą sukces?

Niemal pewnym jest, że parkingi Park&Ride przy przystankach PKM będą zakładnikiem swojego sukcesu. Coraz więcej osób nie będzie miało ochoty przedzierać się przez korki w centrum, a potem jeszcze szukać wolnego miejsca. Niebawem więc trudno będzie na wspomnianych parkingach zostawić auto. Co wtedy?

Nieoficjalnie mówi się o planach ustawienia szlabanów przed tego typu parkingami. Urządzenia mają wpuszczać tych kierowców, którzy na przykład korzystają regularnie z PKM-ki - posiadają bilety miesięczne. Jak to będzie rozwiązane technicznie, jeszcze nie wiadomo. Jeśli pomysł zostanie wprowadzony w życie, to najszybciej takie szlabany zobaczymy po oddaniu parkingu przy przystanku w Gdańsku Rębiechowie.

Wyeliminowałoby to tych kierowców, którzy już teraz pozostawiają na kilka dni samochody m.in. na przystanku PKM w Matarni i udają się na lotnisko by odbyć podróż samolotem. Co gorsza, takich parkujących jest coraz więcej.

Możliwe, że parkingi zostaną włączone także do sieci systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Wtedy będzie m.in. w internecie prezentowana liczba dostępnych miejsc.

Opinie (206)

  • (19)

    Dlaczego w Gdyni przy PKM nie ma parkingu no i kiedy kolejka pojedzie w stronę Oksywia?

    • 112 6

    • Ni gdy. albo jak lotnisko ruszy... (1)

      • 26 6

      • Na razie na Kamienna Górę masz połączenie...

        • 45 4

    • w stronę Oksywia nigdy nie pojedzie (2)

      jechałaby 20 min. Autobusy jadą 10min co 1 min....a pociąg by był 1 lub 2 na godzinę. Bezsens. lepiej puszczać w trasę w stronę Pucka, niech metropolia w tamtym kierunku się rozrasta...wzdłuż ciągów komunikacyjnych.

      • 10 32

      • Pkm na Oksywie jak najbardziej byc powinno

        W formule naprzemiennej z Kosakowem - urząd gminy. Rozjazd na Obluzu i sprawa byłaby załatwiona.

        • 13 0

      • Które autobusy jadą z Oksywia do centrum (powiedzmy dworzec główny) 10 min i odjeżdżają co minutę?

        • 11 0

    • Jest nasz ulubiony troll 6:01 jak zawsze o czasie i na posterunku pilnuje komentarzy. (5)

      Oczywiście merytorycznie po 1 minucie od przestudiowania artykułu o Gdańsku odniósł się do niego pisząc o Gdyni.
      Brawo trollu.

      • 16 14

      • Trzeba jakoś mobilizować Szczurka by w końcu zadbał o mieszkańców (4)

        • 19 3

        • ???

          Zadba o... Wiczlino.
          Chyba wiesz dlaczego?

          • 7 4

        • Raczej mobilizujesz mieszkańców przeciwko Szczurkowi i ja to rozumiem. Ty lub twoi mocodawcy/sponsorzy mają parcie na władzę. (2)

          Więc kampania komentarzy pod artykułami na trójmiasto.pl ma m. in. temu służyć.

          • 4 11

          • ty za to jesteś najlepszym wazeliniarzem szczurka (1)

            • 4 4

            • Klapki na oczach masz i widzisz wszędzie w komentarzach ludzi z Urzędu Miasta lub z PIS.

              Bo tak twój mózg łatwiej sobie tłumaczy informacje i nie musi się trudzić i zastanawiać, kto tam z drugiej strony pisze. Smutne życie musisz mieć. Taki współczesny lowlife z ciebie.

              • 4 2

    • budowa obszernych parkingów dla samochodów w centrum miasta

      zwiększa korki na dojazdach do niego.

      Dlatego nie ma sensu rozbudowywać parkingów w pobliżu stacji SKM/PKM położonych w pobliżu centrum takiego miasta jak Gdynia

      • 3 10

    • Tory już są tylko niestety w Szczurek ma wylane w północną Gdynie (1)

      Nawet Gruszecka stwierdziła, że na razie mają inne priorytety jak marszałek im sugerować by zrobić połączenie do północnych dzielnic

      • 14 1

      • Napisz wszystko co wiesz o tych torach w pólnocnych dzielniach. Podziel się wiedzą z innymi.

        Jaki jest ich stan, ile ich jest, mniej więcej jak PKM miałaby funkcjonować, gdzie przystanki, ile by jechały i jak często? Wytłumacz jakbyś mówił do prostego mieszkańca północnych dzielnic.

        • 2 4

    • to w Gdyni są jakieś przystanki PKM (2)

      oprócz dworca głównego?

      • 16 2

      • Dopiero będą budować, a w Gdańsku zobacz ile już jest przystanków.

        Czyli podział środków unijnych województwa pomorskiego był sprawiedliwy w tej kwestii, 80% dla Gdańska, 20% dla reszty.

        • 7 1

      • jest w Wielkim Kacku

        tam, gdzie nikt się nie zapuszcza

        • 1 4

    • oto jest pytanie, popieram i czekam na Oksywie, Pogorze, Obluze

      • 10 1

    • Oksywie...

      Myślę że to nie jest dobry pomysł by PKMki jechały w strone oksywia, nie wracały by stamtąd całe, jeżeli w ogóle. :)

      • 2 3

  • Gdynia chyba nigdy tych swoich przystanków nie zrobi, nie mówiąc o P&R. (10)

    Nawet na remont głównego skrzyżowania w mieście musi pożyczyć pieniądze.

    • 92 9

    • Na szczęście na kredyty nie musi pożyczać tak jak w Gdańsku (2)

      • 3 26

      • To gdzie pożycza?

        W parabankach pożyczki bierze?

        • 16 1

      • Propaganda Gdyni all the way! Gdańsk jest najmniej zadłużonym

        miastem powyżej 300 tysięcy mieszkańców. Dług wynosi raptem 43 proc. dochodów. Lepiej spójrz na kondycję swojego "dynamicznego" miasta, w którym hula wiatr i jest marazm inwestycyjny

        • 10 2

    • Chory człowiek z ciebie. Niedość, że pierwszy post o 6:01 dajesz o Gdyni, mimo że artykuł o Gdańsku, to w kolejnych (2)

      komentarzach dalej jedziesz po Gdyni. Ty masz jakąś manię. Nie wystarczy ci, że raz napiszesz swoje "inteligentne" wypociny?

      • 6 11

      • uprzejma uwaga (1)

        Powyższy troll z Urzędu Miasta pisze ciągle peany na cześć władz.

        • 8 2

        • Typowa dla ciebie odpowiedź. Jak ktoś ci coś zarzuci to jest albo z PIS albo z UrzędU Miasta.

          Innych opcji nie ma, jak się ma ograniczony punkt widzenia.

          • 3 2

    • W Gdyni nawet muzeum emigracji powstało za pożyczone pieniądze.. (2)

      PKM do północnych dzielnic jest dużo bardziej potrzebne mieszkańcom codziennie tkwiącym w korkach na Kwiatkowskiego. No ale Szczurek tam nie mieszka..

      • 16 4

      • Daj spokój Ważne że milony znalazły sie na muzea!

        Z czego będziesz korzystał co dziennie ? z Muzeum czy Kolejki . Ja co popołudnie ide do muzeum co dzień coś nowego

        • 11 2

      • Czy muzeum ECS, II Wojny Światowej, Teatr Szekspirowski powstały bez pożyczania pieniędzy?

        Jak już piszesz głupoty, to chociaż nie wprowadzaj ludzi w błąd.

        • 1 4

    • Przecież będą budować przystanki PKM. Śledzisz przecież artykuły na trójmiasto.pl, więc wiesz to dokładnie.

      • 1 3

  • a ja i tak wole pierdziec w swoj fotel (9)

    Co z tego ze pkm przejadę szybciej, jak i tak musze na nią poczekać, a potem dojść do miejsca docelowego - na to samo wychodzi

    • 39 98

    • Fuj smierdziel

      • 7 12

    • (1)

      Szpilek, czy to ty?

      • 6 1

      • tak to j szpilek

        Na imię mam emilek

        • 0 0

    • rozważ opcję rower publiczny na ostani odcinek (3)

      szkoda, że w Trójmieście jeszcze go nie ma

      • 4 6

      • i dobrze - za drogi (2)

        • 1 2

        • W Sopocie Next bike juz sie wycofuje

          • 2 0

        • za drogi? dla kogo?

          pierwsze 30 minut za darmo

          • 1 1

    • Żeby u mnie choć na to samo wychodziło

      Ale całkowity czas podróży do pracy to u mnie 40-45 min samochodem, za to co najmniej 1:10 z wykorzystaniem PKM, zwykle dłużej. Jadąc dołem skm udawało mi się czasem zejść do godziny, ale po 20 latach jeżdżenia skm mam dość na całe życie.

      • 7 8

    • Chyba nie stałeś w korku nigdy

      • 4 0

  • kiedy pińcet na pierwsze dziecko? (19)

    • 41 42

    • kiedy 500 dla starych kawalerow? (1)

      • 14 3

      • Chyba "od".

        • 3 4

    • przecież KODziarze nie mają dzieci (3)

      • 19 12

      • A ludzie popierający PIS mózgu - podobno (1)

        • 13 8

        • POproś

          kodziarzy, powców ,albo inne pierdu, to napewno dostaniesz. Ale do zapłacenia

          • 2 2

      • Kodziarze mają prawnuki.

        • 6 1

    • zapytaj się Grzesia Szetyny i Adasia Szajnfelda (12)

      zapytaj się Grzesia Szetyny i Adasia Szajnfelda, cóz takiego zrobili przez 8 lat dla społeczeństwa...

      • 16 8

      • Oni dużo zrobili dla społeczeństwa, ale tego z PO. Krewni i znajomi przez 8 lat się nachapali... (1)

        na państwowych posadach.
        Polecam w internecie znaleźć lekturę pt. "Lista wstydu PO". Dla balansu, Gazeta Wyborcza stworzyła taką listę za czasów PIS, czyli 100 ludzi PIS, którzy objęli stanowiska po dojściu do władzy tej partii.

        • 12 4

        • #dojnazmiana

          Jan Maria Tomaszewski, znany głównie ze swojego pokrewieństwa z Lechem i Jarosławem Kaczyńskim stracił intratną posadę w Orlenie - informuje "Wprost". Kuzyn braci Kaczyńskich pracował jako doradca w największej polskiej spółce paliwowej. Tomaszewski ma w swej karierze wiele stanowisk w państwowych spółkach. Z wykształcenia jest plastykiem. Tomaszewski trafił do Orlenu za czasów prezesury Piotra Kownackiego, byłego szefa Kancelarii Prezydenta. - Jego umowa o pracę została rozwiązana z upływem terminu, na który była zawarta. Nie przewidywała odprawy, nie obowiązuje go także zakaz konkurencji - powiedzieli tygodnikowi "Wprost" przedstawiciele firmy. Chciał kupić tron Augusta Mocnego. We wrześniu 2009 r. Tomaszewski został zatrudniony w Orlenie na stanowisku doradcy ds. mediów. Ten z wykształcenia plastyk pracę w firmie dostał niecały miesiąc po tym, jak funkcję prezesa objął Piotr Kownacki, bliski współpracownik głowy państwa. Kuzyn braci Kaczyńskich zarabiał w państwowej spółce ok. 10 tys. zł netto. Na swoim stanowisku zasłynął oryginalnymi pomysłami: chciał wyświetlić reklamy spółki na niebie, proponował swoim szefom zakup tronu Augusta Mocnego za, bagatela, kilka milionów euro... Ale to nie koniec kariery rodziny Kaczyńskich. Dziś, rok po inwestycji w Gazetę Polską Codziennie Jarosław Kaczyński w pełni kontroluje spółkę Forum, która jest jej wydawcą. W jej radzie nadzorczej zasiadają jego dwie sekretarki i kierowca szefa PiS a prezesem jest jego krewny. Prezesem spółki Forum od prawie roku jest. . . no kto??? No tak!!! Grzegorz ( uwaga!!) Tomaszewski. "To mój kuzyn"- przyznaje w rozmowie z "Newsweekiem" Jan Maria Tomaszewski, znany nam c*oteczny brat Jarosława Kaczyńskiego. Z kolei w jej radzie nadzorczej zasiadają europoseł PiS Ryszard Czarnecki, kierowca i asystent prezesa Jacek Rudziński i jego dwie sekretarki: Barbara Skrzypek i Katarzyna Lubiak. Ludzie z PiS pojawili się w Forum latem ubiegłego roku, dosłownie dwa dni po tym, gdy spółka podpisała umowę inwestycyjną z Geranium, którego prezesem jest dla odmiany drugi z kierowców Kaczyńskiego Jacek Cieślikowski. Właścicielem Geranium jest z kolei Srebrna, spółka ściśle powiązana z prezesem PiS."

          • 5 1

      • (9)

        Krótka jest pamięć krytyków Platformy.Najwyraźniej kłamstwa wymazały z pamięci części rodaków (tej mniej świadomej)to,co rząd PO-PSL zrobił.Bo jeśli policzyć, to nagle okazuje się, że"nic nierobiąca"ekipa wdrożyła znacznie, wprost nieporównywalnie więcej zmian niż poprzednicy. Platforma- 1.Ponownie uruchomiła prywatyzację-po sprzedaży koncernu Enea oraz chemii, przebiła prywatyzacyjne rekordy rządów AWS-UW (od października 2007 r.dochody z prywatyzacji przekroczyły 31 mld zł). Przy okazji wzmocniono rolę warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych,duże prywatyzacje robiąc w drodze giełdowego debiutu.I bonus:to PO zakończyła trwający od dekady koszmarny spór z Eureko ws. PZU.
        2.Platforma oddzieliła prokuraturę od rządu, raz na zawsze kończąc naciski polityków na prokuraturę (aż trudno uwierzyć, że nikt tej przełomowej reformy nie pamięta).
        3.Dokonała głębokich zmian w polskim prawie ochrony środowiska: wreszcie uzgodniła je z dyrektywami UE (co odblokowało miliardy unijnych euro z funduszy strukturalnych) i m.in. rozwiązała problem własności śmieci komunalnych oraz problem żywności GMO.
        4.A skoro już mówimy o funduszach unijnych-to PO-PSL stworzyła sprawny system ich wykorzystania. Dziś Polska jest europejskim liderem wydawania tych funduszy.
        5.Uzawodowienie armii, likwidacja poboru.Drobiazg?!
        6.Rząd PO-PSL okazał się być pierwszym w historii III RP, który ograniczył przywileje emerytalne, zamiast je rozdymać i przeprowadził reformę emerytalną.
        7.PO-PSL przeforsowały ustawy" społeczne":ułatwienia w zakładaniu żłobków, ustawa "parytetowa",ustawa o ochronie przed przemocą w rodzinie itp.
        8.PO-PSL przeprowadziła reformę szkolnictwa wyższego, dając uczelniom więcej autonomii i wprowadzając więcej wolnorynkowych zasad.
        9.Przygotowała ustawy deregulacyjne-m.in. powszechna zamiana" zaświadczeń" na "oświadczenia"-co ma duże znaczenie dla ograniczania biurokracji.
        10.PO-PSL jako pierwsza zaczęła porządkowanie finansów publicznych, m.in. wprowadzając ustawową "regułę wydatkową".
        11.Zaczęła budować drogi. 1400 km jest gotowych, dwa razy więcej w trakcie realizacji-to rekord 20-lecia IIIRP. Powstają nie tylko autostrady i ekspresówki: rząd PO-PSL jako pierwszy zaczął wydawać miliardy złotych na modernizację dróg lokalnych(program tzw. schetynówek).
        12.Mimo kryzysu, rząd PO-PSL podwyższał pensje nauczycielom.I z sukcesem zrealizował program budowy Orlików.

        A przecież to tylko część efektów pracy koalicji.Do listy można dodać zmiany w polityce zagranicznej - np. korzystne rozwiązanie sporu o pozwolenia przejazdowe dla TIR-ów,rozwiązanie sporu o mięso (i znów: czemu nikt nie pamięta, że to Platforma ten poważny konflikt handlowy rozwiązała).Nie sposób też nie przypomnieć o tym, że gdy świat i Europa pogrążały się w recesji-Polska utrzymywała się nad wodą. Warto pamiętać, że w 2008 i 2009 r. PO-PSL nie dały namówić opozycji na popełnienie samobójstwa, czyli na walkę z kryzysem za pożyczone pieniądze.
        - Oskarżanie PO za obecną sytuację z pominięciem tego,co działo się przez ostatnie 12 lat od wprowadzenia reform emerytalnych, to bezczelna demagogia. Kto oczekuje, że w w ciągu dwóch kadencji zbudujemy wszystkie autostrady, pozbędziemy się deficytu, usprawnimy całkowicie kolej, do tego uzdrowimy służbę zdrowia i całe finanse publiczne-jest po prostu idiotą. Biorąc pod uwagę to, co rząd PO- PSL do tej pory zrobił (mundurówki, wcześniejsze emerytury dla rolników, emerytury pomostowe) i to co zrobił SLD (strach przed górnikami i ustawa emerytalna dla górnictwa) oraz PiS (przedłużenie o rok funkcjonowania wcześniejszych emerytur, obniżenie składki rentowej przy zwiększeniu wydatków publicznych) to konkluzja wydaje się jedna. Platforma Obywatelska jest jedyną proreformatorską i prawdziwie DEMOKRATYCZNĄ, pro wolnościową siłą w Polsce!

        • 13 13

        • co ty wąchasz? (1)

          co ty wąchasz? rodzina wie o tym?

          • 8 12

          • Witam i pozdrawiam serdecznie. Jestem pod wielkim wrażeniem kultury, klasy i celności argumentacyjnej Pana wypowiedzi; dobra, pisowska szkoła erystyki. Dziękuję za Pana opinię; niewątpliwie wyrażona w niej twórcza krytyka oraz przedstawione merytoryczne argumenty pozwolą mi lepiej przedstawiać- tym którzy chcą je czytać- moje poglądy. Myślę, że dzięki ludziom takim jak prof. Bartoszewski, prof. Niesiołowski czy p. prez. Lech Wałęsa mamy dziś niewątpliwy przywilej życia w wolności. Wiele pokoleń Polaków tej wolności nie miało! Dziś ta wolność jest zagrożona korzystajmy więc z niej póki jeszcze możemy. Jeszcze raz pozdrawiam!

            • 10 6

        • pytanie było o społeczny pożytek działań PO (3)

          pytanie było o społeczny pożytek działań PO. To ty uprawiasz demagogię. Punkt 9, ograniczenie biurokracji, przecież za Tuska przybyło 200 tys. urzędasów

          Budowa dróg. to politycy PO budowali drogi? A ja myślałem, że firmy budowlane

          Ochrona przed przemocą w rodzinie - a odbieranie dzieci przez urzędników?

          Każdy z tych punktów można dziesięciokrotnie wyśmiać, ale nie chce mi się z głupotą dyskutować

          • 7 10

          • Platforma, partia którą wspieram i popieram. Tożsamość polskiej tradycji narodowej i śmiałego patrzenia w przyszłość. Wartości katolickie znakomicie współgrają z reprezentowana przez PO wizja europejskości. Platforma to partia stworzona przez wolnych i dumnych obywateli Rzeczpospolitej, często różniących się w poglądach i światopoglądach, ale świadomych swego dziedzictwa i chcących budować Polskę będąca emanacja Jej historii.
            Platforma, poza zapewnieniem Polsce osmiu lat demokracji, systematycznego rozwoju, koherencji z UE, przejscia sucha noga kryzysu a przede wszystkim poszanowania w Europie i spokoju w kraju potrafiła dac nam, Polakom poczucie bezpieczeństwa. Nikt sie nie zastanawial jaki idiotyzm rzadzacych podadza jutro jako jedynke gazety. Nasz kraj był tak szanowany, ze to polski polityk mógł objąć najwyższe stanowisko w Europie. Nikt nie myślal o Polsce jako o podnóżku jej dożywotniego Prezesa i właściciela. I za to Platformie dziekuje i czekam Jej powrotu do rzadów w Polsce. Oby jak nsjszybciej. Szkoda traconego teraz czasu świat nie będzie czekał.

            • 8 5

          • Za Jarosława K w 2 lata zbudowano 8260 metrów autostrady.
            Wrzesień 2015
            Obecnie w użytkowaniu jest juz ponad 3200 km autostrad i dróg szybkiego ruchu, z czego 2600 oddanych za rządów PO. Ponad 900 km w budowie i 800 w przetargach. Kolejne 400 jest do przetargów przygotowywane

            • 5 1

          • Jest już dziś oczywiste ,że po latach rządów koalicji PO-PSL możemy powiedzieć ,że dla Polski to były najlepsze lata od zakończenia drugiej wojny .Szczególnie dobrze to jest widoczne w porównaniu z rządami poprzedniej tzw. moherowej koalicji i, oczywiście , aktualnego rządu PiSu. Rzucała się w oczy głównie zmiana stylu i atmosfery rządzenia. Rząd przestał dzielić społeczeństwo na swoich i obcych ;skończyło się podsłuchiwanie własnego wicepremiera. Nie było agresji, straszenia lekarzy pójściem w kamasze i zagłuszaniem pielęgniarek ,nie ma aresztowania o świcie i "samobójstw" przeciwników politycznych. Skończyło się publiczne skazywanie ludzi winnymi czyjejś śmierci ,szybko i sprawnie wymieniano ludzi którzy się nie sprawdzili. Radykalnie spadła korupcja ( z opublikowanego właśnie przez Transparency International raportu wynika, że w ubiegłym roku przesunęliśmy się o 9 oczek wyżej w kierunku najmniej skorumpowanych państw ) i przestępczość ,sprawnie stworzona została ustawa cywilizująca wreszcie kwestię hazardu- pokonano niemoc poprzednich rządów .W polityce zagranicznej zmiany były równie oczywiste i jeszcze bardziej wyraźne niż zmiana klimatu rządzenia i komunikacji ze społeczeństwem. Nasza pozycja w Europie stała się silniejsza ,przestaliśmy być tylko pionkiem - staliśmy się rozgrywającym! To za kadencji poprzedniego Rządu Jerzy Buzek mógł zostać przewodniczącym Parlamentu Europejskiego a Donald Tusk przewodniczącym Rady Europy! I jeszcze jedno- rząd zrealizował swoją obietnicę i wycofał naszych żołnierzy z Iraku (czego zresztą za sukces nie uważam ). Dzięki osobistemu zaangażowaniu prem. Tuska wielkim sukcesem okazało się Euro2012. Wielkim osiągnięciem jest program Orlik- boisko w każdej gminie. Ruszyła w końcu budowa dróg -budowanych jest ok.1200 km. dróg krajowych w tym ok.600 autostrad (mamy najwięcej kilometrów budowanych autostrad w CAŁEJ Europie ! )- reszta to drogi szybkiego ruchu. Ogromna także była liczba budowanych i modernizowanych dróg lokalnych - udało się w końcu usunąć to co blokowało budowę dróg i autostrad, a z czym poprzednie rządy nie potrafili sobie poradzić - przeszkody biurokratyczne. O sukcesach gospodarczych nie ma co wspominać -tu podziwiała nas cała Europa a nawet świat -byliśmy zieloną wyspą na tle europejskiej czerwieni, wygraliśmy pakiet klimatyczny ,zreformowano emerytury i emerytury pomostowe ,doprowadzono do ugody z Eureko ,genialna interwencja w celu stabilizacji kursu złotówki , mamy dwukrotnie mniejsze bezrobocie niż Hiszpania, a mniejsze niż Stany Zjednoczone i średnia Unii Europejskiej ,jesteśmy europejskim liderem konsumpcji. W kwestii deficytu budżetowego i przyrostu długu publicznego Polska jest mniej więcej w połowie stawki europejskiej i teraz gdy przyjęliśmy sposób liczenia, który obowiązuje niemal w całej UE, to mamy powód do satysfakcji, bo jesteśmy w grupie sześciu najlepiej stojących w tej kwestii państw .Niestety jest jednak pewien obszar gdzie Rząd ewidentnie sobie nie radził - była to polityka medialna i to spowodowało też przegraną w wyborach. Większość mediów była Rządowi PO- PSL zdecydowanie niechętna ; ten Rząd nie cieszył się sympatią środków masowego przekazu i nie potrafił ich przekonać do swojej polityki. Myślę ,że wynikało to z braku tzw. "parcia na szkło" i niekierowania się sondażami.

            • 8 3

        • Za dużo w sieci i trwam (2)

          polecam poczytać jakieś niezależne media

          • 7 1

          • Dokładnie! (1)

            Socjotechnika, to inżynieria manipulacyjna, będąca na usługach PiSu, sprowadzająca się do ogłupiania części naszego ludu, czyli ludzi ociężałych intelektualnie, posiadających ubogi aparat pojęciowy, bardzo ograniczoną wiedzę, najczęściej pozyskiwaną z rządowej, pokornej "zaprzyjaźnionej" i najemnej szczujni medialnej (typu "TVPlwam", "TVRepublika", "RM", "Gazeta Polska", "Nasz Dennik", "Nowy Ekran", "niezależna", "W śmieci", "wPotylicę", "Salon24" czy, ostatni TVP i PR), oraz wyjątkową naiwność. Obecnie serwowana nam socjotechnika, powoduje między innymi efekt bezrefleksyjnej wiary w mit "Zamachu". Pamiętajmy, iż jeszcze niedawno wmawiano ludowi wiarę, że Gowin będzie ministrem Obrony Narodowej, kwota wolna od podatku w 2016 będzie wynosiła 8000zł a 500 zeta będzie na KAŻDE dziecko i od stycznia. Inżynieria socjotechniczna, pewną część naszego ludu, wprowadziła w stan zniewolenia syndromem inwersji poznawczej połączonej z Zespołem Macierewicza. Aby wyzwolić się z tego stanu, należy pozyskiwać wiedzę z wolnych, niezależnych, cywilizowanych i pedagogicznych mediów, takich jak TVN24, Radio Tok Fm, Polsat. Pozdrawiam myślących!

            • 4 2

            • Nie zgadzam się. Trzeba mieć krytyczny rozum, a nie oglądać/czytać TV Trwam, Wyborczą, Wsieci czy TVN.

              Nie ma mediów i dziennikarzy apolitycznych czy bezstronnych. Każdy przedstawia wydarzenia w taki sposób, jaki jest wygodny lub po myśli stacji. W Tv trwam będą manipulować na swoją stronę, z kolei w TVN będą manipulować na swoją.
              Rolą odbiorcy/widza jest odsianie z przekazu tego co jest manipulacją/socjotechniką od tego co jest esencją/meritum/faktem jakiejś wiadomości.

              • 5 2

  • (5)

    A kiedy parking w Rembiechowie. W Baninie wcale nie ma.Jest za to tsyf i błoto

    • 54 7

    • raj dal złodziei

      • 2 4

    • Niech sobie Żukowo wybuduje

      • 8 0

    • W Rembiechowie - nigdy (1)

      A jeśli chodzi o Rębiechowo - zapytaj władz Żukowa.

      • 11 0

      • mylisz się to GD

        • 0 4

    • Od kiedy to Banino jest na trasie PKM? Wszyscy się tak reklamują, że Banino takie super, że PKM - fakt jest przystanek PKM oddalony o jakieś 2-3 km...

      • 3 1

  • POLUBILI hahaha (4)

    To nie sa pasażerowie PKM tylko robotnicy z okolicznych budów gdzie nie da się zaparkować osobówki bo utonie w błocie czy w wypadku Rębiechowa dowożeni pasażerowie samolotów.
    Nic tylko rozbudowywać szczególnie w Osowej. Trasa PKM w Gdańsku to trasa przez prerie dlatego brak pasażerów. Na wsiach jest lepiej nieco ale tylko w dni robocze i szkolne.

    • 57 68

    • Jechałem PKM wczoraj (1)

      o 11:30 na lotnisko , i o 12:30 powrót - musieliśmy szukać miejsca do siedzenia

      • 12 1

      • a co, fotele wymontowali ?

        • 1 1

    • Ochłoń chłopie. Robotnicy nie będę drałować z buta w przypadku PKM Jasień kilku kilometrów na budowy (1)

      skoro są w godzinach pracy wolne są parkingi osiedlowe

      • 12 1

      • Sam ochłoń osiedlowe są zamykane

        • 1 2

  • Ciekawe kiedy złodzieje polubią.hyhy

    • 8 26

  • Nocleg samochodu powinien byc płatny np 100 zł (7)

    Wyeliminowaliby to kierowców parkujących ponad dobę wymuszając rotację pojazdów bez szlabanów i cudów wianków. Nie mam biletu miesięcznego, z parkingu p&r korzystam kilka razy w miesiącu, czemu zamykać przede mną szlaban?

    • 84 32

    • Nie rozumiem za co minusy (2)

      z tym wyeliminowaniem nocnego parkowania to przecież dobry pomysł

      • 29 8

      • w Warszawie za nocowanie samochodu na parkingu Młociny

        kierowca płaci 150 zł

        • 21 2

      • bardzo dobry pomysł, minusują cię cwaniaczki, które parkują nocą

        • 8 2

    • najprościej

      Idźcie tam jeszcze raz w nocy i sprawdźcie ile faktycznie samochodów "nocuje" na parkingu. Moze 65 samochodów to po prostu ci co się dali przekonać do idei pkm, jaki jest sens teraz widzieć w nich intruzów? Ewidentnie problemem jest brak dużego parkingu w Rębiechowie by mieszkańcy okolic nie musieli przejeżdżać obwodnicy i tam zostawiali swoje auta, pewnie wówczas mniej ciasno by bylo na parkingu na Jasieniu.

      • 8 2

    • paranoik (2)

      a co z ludkami pracującymi na nocnej zmianie?

      • 11 4

      • Jeżeli parkujesz powiedzmy mniej niż 20 godzin nic nie płacisz (1)

        powyżej - 100 zł to by rozwiązało problem

        • 5 5

        • Koszt utrzymania systemu nadzorującego = koszt budowy 1 miejsca postojowego miesięcznie

          Lepiej budować niż kombinować !

          • 1 0

  • Odnośnie Jasienia i Rębiechowa. (5)

    Nie tylko kierowcy, którzy zamierzają skorzystać z PKM-ki zostawiają tam swoje auta, ale również osoby korzystające z linii 127 i 130. Część z tych ludzi w ogóle zrezygnowałaby z dojazdów do pracy samochodem, ale brakuje linii autobusowych łączących Jasień z okolicami ulicy Armii Krajowej. Dobrym krokiem było wydłużenie linii autobusowej 155 do tego miejsca, ale niestety jej przyjazdy nie pokrywają się z odjazdami linii 127 i 130, a to sprawia, że lepiej tam podjechać samochodem i dalej jechać którymś z tych autobusów (z naciskiem na 127). Co zaś się tyczy drugiego z przystanków, to ktoś chyba żartuje, myśląc, że ludzie zasuwają stamtąd pieszo z walizkami na lotnisko, po to aby dalej już jechać samochodem. Owszem można skorzystać z PKM-ki na trasie Port Lotniczy -> Rębiechowo, ale równie dobrze za tę samą cenę można dojechać do innej stacji. Więc nie rozumiem jaki jest sens zostawiać akurat tam auto ?

    • 46 4

    • niekoniecznie najwięcej aut zaparkowanych jest ludzi tam spacerujących

      Przy zbiornikach i po lesie

      • 5 1

    • odnośnie Jasienia - część z samochodów które są tam zaparkowane to ludzi którzy

      przyjeżdżają z okolicznych osiedli nad to bajorko ze ścieżką dookoła aby sobie pospacerować

      • 5 1

    • Brakuje też linii autobusowych z Zaspy na UG, Alchemię i pozostałe biurowce... (2)

      • 8 2

      • i co z tego

        • 0 0

      • masz 127 i 227

        • 0 0

  • większość to ludzie którzy pracują w okolicy a nie pasażerowie PKM (3)

    Największe obłożenie będzie na P&R w Wrzeszczu przy Galerii Pieczara vel Wielka Dziura

    • 37 28

    • Tak, szczegolnie w okolicy przystanku Jasień... Firm zatrzęsienie...

      • 18 5

    • Byłem jechałem w niedziele (1)

      Zabraliśmy się z synkiem który uwielbia pociągi , ledwo miejsca wolne znaleźliśmy

      • 6 0

      • Sztuczny tłok

        Sztuczny tłok w PKM robią właśnie tacy, co sobie jeżdżą w kółko z nudów, albo po prostu - bo lubią pociągi... Nawet to można zrozumieć, ładna trasa, nowa infrastruktura, nowe składy - same plusy dla miłośników kolei.

        • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane