• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy wrócą na Most Siennicki w środę. Rewolucja w ruchu na Przeróbce

Maciej Naskręt
15 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej. Nie bez powodu projektant przewidział wąską jezdnię dla samochodów na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej.

W środę, po ponad roku przerwy, kierowcy wjadą m.in. na Most Siennicki, który był nieczynny z powodu przebudowy linii tramwajowej. Przy tej okazji szykuje się rewolucja w ruchu w dzielnicy Przeróbka. Autobusy pojadą po torowisku tramwajowym, a na ul. Lenartowicza i ul. Siennickiej nie zostaną odtworzone przejścia dla pieszych. W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat.



Czy podobają ci się zmiany w ruchu na Przeróbce?

W środę po południu miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która była inwestorem przebudowy 2,5-kilometrowej linii tramwajowej z centrum Gdańska na Stogi w ciągu ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska, otworzy dla ruchu samochodowego m.in. przebudowany Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska.

Pierwsze samochody pojadą ok. godz. 13. Co ważne, otwarte zostaną także wszystkie dojazdy do obecnie zamkniętych ulic w związku z przebudową linii tramwajowej.

Duża rewolucja w ruchu

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku uznały, że na tym odcinku ruch autobusowej komunikacji miejskiej będzie odbywał się po torowisku tramwajowym. Wiąże się to z koniecznością zwiększenia rozstawu osiowego torowiska tak, by mógł spokojnie minąć się autobus z jadącym w przeciwnym kierunku tramwajem lub autobusem.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez ZDiZ w Gdańsku projektem stałej organizacji ruchu od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki do wiaduktów kolejowych, zostaje wprowadzona strefa uspokojonego ruchu, która ma na celu poprawę warunków bezpieczeństwa dla mieszkańców tego rejonu - wyjaśnia rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Na wspomnianym odcinku zostanie ustawione oznakowanie pionowe - strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Zwężony został przekrój jezdni do minimum w celu redukcji prędkości pojazdów.

- Szerokość 2,25 m jest wystarczająca do poruszania się po jezdni samochodem osobowym bez konieczności wjeżdżania na torowisko przy prędkości 30 km/h - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki. Przejścia dla pieszych na drogach dojazdowych zostały wyniesione jako krawężniki.
Piesi przez jezdnię i torowisko przejdą w dowolnym miejscu

Przed remontem piesi na Przeróbce mogli poruszać się przez ul. Lenartowicza czy ul. Siennicką wyłącznie po przejściach. Teraz ma się to zmienić.

Po zakończeniu prac nie zostaną wyznaczone przejścia dla pieszych - generalnie piesi, po upewnieniu się, że mogą bezpiecznie przejść przez jezdnię, będą mogli to wykonać w dowolnym miejscu w tej strefie. W miejscach potencjalnych lokalizacji przejść dla pieszych (w rejonie skrzyżowań i dojść do przystanku) wykonano obniżenia krawężników, tak aby osoby niepełnosprawne nie miały żadnych barier architektonicznych.

Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego. Znak informujący o zbliżaniu się do przystanku wiedeńskiego.
Przystanki wiedeńskie

W związku z brakiem fizycznej możliwości na zlokalizowanie wyodrębnionych przystanków tramwajowych przy pętli Przeróbka oraz na ul. Lenartowicza zastosowano rozwiązanie polegające na wyniesieniu powierzchni jezdni i stworzeniu peronu na pasie ruchu - tzw. przystanki wiedeńskie. Rozwiązanie to zastosowano w Gdańsku po raz pierwszy.

Jak to będzie funkcjonować? Pasażerowie czekający na tramwaj stoją na chodniku, natomiast wsiadanie odbywa się z wyniesionej w tym miejscu jezdni.

Także w związku z powyższym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz ułatwienia wsiadania i wysiadania z pojazdu szynowego jak i autobusu, konieczne było wprowadzenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu prędkości w tym rejonie.

Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza. Przystanek wiedeński na ul. Lenartowicza.

Opinie (218) 3 zablokowane

  • Obawiam się.... (49)

    że nasze społeczeństwo, a szczególnie niektórzy mieszkańcy Przeróbki, nie są gotowi na posiadanie prawa przechodzenia przez jezdnie w dowolnym miejscu, tam gdzie im wygodnie. Myślę że nie będą pamiętać że w tej sytuacji, to pojazd ma pierwszeństwo, a nie pieszy... Oby nie dochodziło do wypadków....

    • 247 109

    • (2)

      Ależ oni to ćwiczą od dawna w całym Gdańsku, dadzą radę

      • 53 4

      • w Szczecinie już dawno są przystanki wiedeńskie (1)

        to może dowiemy sie o ich jakości i ilości wypadków

        • 20 3

        • nie potrzeba się dowiadywać

          wiadomo, że jak ruch jest odpowiednio fizycznie uspokojony, kierowcy mają czas na reakcję i powstaje jedynie możliwość kolizji z pieszym a nie wypadku.

          Liczba kolizji między pojazdami w takiej sytuacji spada do pomijalnego minimum

          • 1 0

    • nie obawiaj się (1)

      to tylko zalegalizowanie istniejącego od dawna status quo.

      • 48 0

      • Właśnie, i dobrze.

        Będzie można przejść gdzie się chce, tyle że się wcześniej rozejrzeć, a nie wchodzić jak panisko.
        Nikt nie musi ustępować, grunt że "nic nie jedzie". Trochę rozsądku u każdego i nie będzie problemu.
        Mandaty za przechodzenie "bez pasów" chociaż po horyzont nic nie jedzie to niezła bzdura...

        • 32 1

    • też się obawiam (26)

      że ten tu Artur nie wie pewnie, że są piesi, którzy mają pierwszeństwo na przejściach zanim jeszcze na nie wejdą. (Art.26.7) A gdy zmieni społeczeństwo, które nie pasuje mu, na angielskie czy niemieckie, to nawet kotu udzieli pierwszeństwa na drodze. Takich Arturów i Januszów, uważających że ich kupa blachy jest ważniejsza niż człowiek, powinno się jednak wysyłać na Wschód żeby trafili do podobnie myślących, nie na Zachód.

      • 44 36

      • (5)

        "Art. 26.7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej,
        używającej specjalnego
        znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący
        jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia."
        Pasuje mi społeczeństwo w którym żyję, natomiast nie pasują mi niektórzy ludzie w nim żyjący. Na przykład osoba która potrafi się jedynie podpisać jedną literką, a wie jak jest na zachodzi i wschodzie... Wie jak jest w Anglii, w Niemczech. Nie wie natomiast o czym mówi przytaczany paragraf. Nie wie też o tym że dyskusja kto powinien mieć pierwszeństwo toczy się od lat, nie tylko w naszym kraju. Nie wie może tego że dochodzi do wielu wypadków z powodu gwałtownego wtargnięcia na przejście pieszego, bo "przecież mam pierwszeństwo".. "Wszystkowiedzący" nie wie też chyba że w tej kupie blachy, siedzą ludzie, którzy giną właśnie przez tego typu pieszych, jak on sam, który nigdy nie prowadził auta. (noo, może oprócz wózka inwalidzkiego..) "Mam prawo, więc wchodzę w każdej chwili, bo tak mi wygodnie"
        Zwracając uwagę na potencjalny problem na Przeróbce, zwracam właśnie uwagę na bezpieczeństwo pieszych, ponieważ oczywistym jest że to oni jednak , gwałtownie wchodząc na jezdnie, ulegają wypadkowi...

        • 38 19

        • (3)

          @Artur

          Przecież napisał wyraźnie "że są piesi, którzy mają pierwszeństwo".

          I są, sam przytoczyłeś dowód. Masz jakieś problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego?

          • 19 14

          • Obawiam się, że ty maszz tym jendak większe problemy (1)

            • 9 7

            • I właśnie tacy ludzie jak Ty potem płaczą, że stracili oszczędności; że ubezpieczyciel ich oszukał etc - elementarna logika zdania ich przerasta, nie trzeba nawet zbyt skomplikowanej umowy. Są? Są. Wszyscy? Nie. A co to drugie ma do oryginalnego twierdzenia? Nic, ale to już zbyt wysoki poziom abstrakcji dla "fachowców", którzy piszą "maszz" czy "jendak" ;)

              • 3 1

          • JA nie mam problemów ze zrozumieniem, ale Ty chyba tak. Mojego tekstu...
            Podałem wykładnie 26.7 ponieważ kompletnie nie rozumiem w jakim celu "z" go tutaj przytoczył. "Co ma piernik do wiatraka"??? Możliwe że przejdzie w tym miejscu jedna osoba dziennie i skorzysta z danego mu prawa( inwalida). Ale temat dotyczy setek, jeśli nie tysięcy osób dziennie., którzy będą przechodzić przez jezdnie, tam gdzie im wygodnie.

            • 1 2

        • Arturze, epatujesz "bywaniem w świecie" i zrównoważonymi poglądami

          a jesteś po prostu nadopiekuńczym, pro-samochodowym d*pkiem

          • 3 1

      • Pracuj twardo (2)

        Kupisz porządny samochód to też sobie pojeździsz

        • 10 15

        • Jestem trupem bo miałem pierwszeństwo !!! (1)

          takie hasło powinno widnieć na wjezdzie do tej strefy samobójców

          • 17 17

          • Wlasnie. Albo jestem trupem ale mialem pierwszenstwo.

            • 7 10

      • (16)

        Takich nawiedzonych tłumoków jak ty należałoby porządnie kopnąć w d..., potem zrzucić ze schodów i jeszcze dołożyć na dole.
        Gdybyś był na tym Zachodzie a nie czerpał wiedzy z łamów "gazety wybiórczej" wiedziałbyś, że ruch tranzytowy odbywa się praktycznie poza miastami. Jeśli nie chcesz do miasta wjeżdżać, to nie wjeżdżasz tylko jedziesz autostradą. W Polsce wymusza się ruch przez centrum, łącznie z ciężarówkami a potem ględzi się o strefach tempo +30 i uspokojeniu ruchu.
        Wbijacie dzieciom do głów oszołomskie gadki "macie pierwszeństwo, macie pierwszeństwo, samochód MUSI wam ustąpić". Są setki powodów dla których kierowca może nie ustąpić. Jest rozkojarzony, jest pod wpływem narkotyków, ma atak serca, wysyła sms-a. Itp. Przyczyn setki, skutek jeden - śmierć lub kalectwo dziecka, któremu oszołom od uspokajania ruchu wbił w głowę, że ma pierwszeństwo. Dzieci najpierw nauczyć trzeba jakim zagrożeniem jest samochód, uświadomić, że samochód nie zatrzyma się na długości metra, nawet gdy jedzie z prędkością 30km/h.
        Dlaczego też nikt nie pomyśli o traumie, jaką przeżywają kierowcy, którzy uczestniczyli w wypadku. Jeśli nawet są winni to przecież z ta świadomością żyją do końca swoich dni. Ale przecież lepiej głupio zwyzywać ich od "wąsatych Januszy zakochanych w swoich samochodach".
        Mam dla ciebie oszołomie propozycję. Zacznij powtarzać jak mantrę "wszędzie mam pierwszeństwo". I z tą śpiewką na ustach wyjdź na autostradę. Im takich kretynów mniej tym lepiej.

        • 36 30

        • A ja ci chamie mogę statystyki K.R.B.R.D przytoczyć. (3)

          2/3 kierowców przekracza znacząco dozwoloną w mieście prędkość. To zbiorowisko chamów i ludzi którzy dostosowują się do nich z obawy że cham zatrąbi lub zajedzie drogę. qwerty to typowy polski idiota zza kółka. Zabija taki 3 razy częściej niż kierowca zza Odry. Z przepisami liczy się tylko gdy jest za granicą bo raz że tam go złapią a dwa że za biedny jest by je płacić. A tu ma setki "powodów" by prawo łamać jak sam pisze, jest rozkojarzony, jest pod wpływem narkotyków itp.

          • 35 19

          • (2)

            Przytocz statystyki K.R.B.R.D rodzinie dziecka ktore zginelo pod kolami samochodu bo ekobaran od uspokajania ruchu wbil dziecku do glowy ze ma pierwszenstwo.
            Statystyka ich na pewno pocieszy.

            • 18 23

            • (1)

              pisze do id**ty zwolnij "nie zabijaj" a ten nie zgadza się na zwolnienie ruchu.

              • 17 6

              • ja mam jedna zasade

                ZAWSZE zakładam ze inni użytkownicy mnie nie widza, nie wnikam w powody, ja mysle za nich
                każdy jak pisal jeden z przedmowcow może się zagapić, może go slonce oslepic i może wydazyc się 1000 innych rzeczy

                • 2 0

        • (6)

          Jak kierowca wysyła SMS-a, to łamie przepisy i doprowadza świadomie do zagrożenia w ruchu. Spowodowanie wypadku w takiej sytuacji lub pod wpływem alkoholu/środków odurzających powinno być w prawodawstwie traktowane jako działanie umyślne.

          Jak jest rozkojarzony, to najwyraźniej nie ma predyspozycji do kierowania pojazdem.

          Dla ruchu tranzytowego masz w Trójmieście 2 obwodnice, jak i na zachodzie.

          Strefy ograniczonej prędkości są w cywilizowanych krajach powszechne - nie są za to powszechne wynalazki typu Nowa Wałowa (gdzie nawet chodnika nie ma).

          Problemem polskich dróg są właśnie takie agresywne osobniki jak ten qwerty powyżej, jeżdżące "szybko i bezpiecznie" po "bzdurnej strefie 30" bo przecież "u nas dróg nie ma".

          • 27 7

          • (4)

            ale co ci po tym, że kierowca będzie winny skoro ty będziesz trupem?

            • 15 18

            • (1)

              Chciałbyś by pieszy bali się ciebie, bo wydałeś kilka tysięcy zł na blachosmroda?

              • 15 10

              • ale przecież już teraz się boją

                Prawie zawsze gdy zwalniam i zatrzymuje się przed przejściem by przepuścić pieszego to ten jeszcze przez pewną chwilę waha się czy może bezpiecznie wejść na ulicę.

                Skończcie więc pisać te bzdury o tym jak piesi są przekonani o swoim pierwszeństwie i o tym ile wypadków to powoduje.

                Oczywiście zdarzają się też piesi, którzy wchodzą prosto pod koła ale po pierwsze jest ich znacznie mniej niż tych przestraszonych a po drugie takie zachowania wynikają bardziej z braku koncentracji i zagapienia, ewentualnie zwyczajnej głupoty niż z przekonania o pierwszeństwie.

                • 15 2

            • Nie będę, bo życie w tym kraju nauczyło mnie zachowywać szczególną ostrożność nawet jak idę po deptaku - inaczej faktycznie już mamuśka która "nie wiedziała" że po deptaku się nie jeździ by mnie rozjechała. Co nie zmienia faktu, że nie toleruję tego typu zachowań i nie zamierzam ułatwiać sprawcom życia.

              A ofiary, owszem, są, kilkukrotnie więcej niż w krajach, do których się porównujemy - i jakoś póki co mało to osoby decyzyjne i opinię społeczną wzrusza. Przykład mamy przy "wyspie" obok Galerii Bałtyckiej - bandzior recydywista zabija ludzi, co jakiś czas wypadek, a w portalach się zastanawiają, co by tu zrobić, aby tam bezpieczniej było. Proste, jechać zgodnie z ograniczeniem. Doczekamy się z czasem kilku takich masakr jak na Monciaku, z większą liczbą poszkodowanych, dzieciakami - wtedy ktoś dopiero zacznie coś robić, bo się opinia społeczna nastroszy. Póki co typowy Janusz się wścieka, że ktoś mu robi w mieście ograniczenie prędkości, że raz na ruski rok mu kto wytknie, że 1,5m nie zostawił (on przecie szlachta tak zawsze stawał i o co chodzi) czy o to, że nie ma darmowych miejsc w centrum do parkowania (a że tani i bezpieczny parking podziemny np. w centrum Gdyni jest, to się ni liczy).

              To jest ten sam mechanizm błędu, co z nagłośnionymi uchodźcami. Zapraszamy (ajko EU), ustępujemy, pobłażamy - liczba ofiar zamiast spadać, rośnie. Uszczelnimy system, będziemy przyjmować faktycznych uchodźców i ich prześwietlać przed faktycznym wjazdem - problem radykalnie zmaleje, Australia przerabiała w praktyce. To samo z dziczą samochodową - prędzej czy później zacznie się egzekwować przepisy (nie wysokość kar, śmieszna notabene - ale realna szansa bycia ukaranym za poginanie "prawie 80, na wszelki wypadek, by prawka nie zabrali" w takich miejscach jak opisane). I wtedy się okaże, że Janusze jednak umieją jeździć (bo mijając granicę nagle dziwnym trafem już teraz zmienia im się tryb jazdy na "eco") i jakoś statystyki ofiar spadną. Nie stanie się to jednak wcześniej niż za dekadę.

              TL;DR - argumentacja na poziomie "nie reaguj na działania pedofila, bo jeszcze cię zgwałci" jest co najwyżej zabawna

              • 12 3

            • a ty bedziesz za kratami i wiecej juz nikogo nie zabijesz.

              • 0 0

          • Jak kierowca wysyła smsa

            Anonim napisał: Jak kierowca wysyła SMS-a, to łamie przepisy i doprowadza świadomie do zagrożenia w ruchu. Spowodowanie wypadku w takiej sytuacji lub pod wpływem alkoholu/środków odurzających powinno być w prawodawstwie traktowane jako działanie umyślne.Jak jest rozkojarzony, to najwyraźniej nie ma predyspozycji do kierowania pojazdem.

            No i co z tego, skoro jakieś dziecko przez to zginie, mając wpojone przez dorosłych, że ma pierwszeństwo przed samochodem?
            Nie jestem za pobłażaniem kierowcom, ale pieszy musi wiedzieć, zanim wejdzie na jezdnię, że samochód się w miejscu nie zatrzyma a kierowca może go nie widzieć lub się zagapić!

            • 1 1

        • Oj qwert, qwerty (1)

          Zgadzam się z Twoim rozumowaniem (sam przeżyłem taka traumę po wypadku na ciemnym skrzyżowaniu z g*wniarzem jadącym wieczorem na nieoświetlonym rowerze i wiem jak to boli), ale z tą wysyłką na autostradę to jednak pojechałeś. Sam popatrz - piszesz o traumie kierowców, którzy mieli wypadek z pieszym, a sam wysyłasz go na autostradę, żeby inni mieli taką traumę? Ogarnij się człowieku.

          • 8 3

          • Wieczorem porysuję kilka samochodów.

            • 3 7

        • Chahaha

          Nie pomne już tego miasteczka w Austrii przy drodze Brno - Wiedeń. TIRy ocierają się o ściany kamienic, a ten tu pisze o tranzytach, haha

          • 2 0

        • Tak samo pieszy moze byc roztargniony, miec atak serca, wysylac sms'a, albo byc niewidomy. Ale to kierowca chodzil na szkolenia, badania i zdobyl prawo jazdy. Prawo do jazdy ciezka, wielka maszyna. To tak jakby czolgiem jezdzil wsrod pieszych. I dlatego musi uwazac 10 razy bardziej niz pieszy. Masz wieksze wymagania od roztargnionego dziecka czy niewidomej staruszki niz od siebie??
          I dlatego byc moze prawo do jezdzenia tym czolgiem nie powinno byc powszechne, bo jak wiadomo kazda populacja sklada sie z duzej ilosci ludzie psychicznych, agresywnych, glupich, chorych. Oni nie powinni miec prawa do anonimowego poruszania sie blaszana maszyna, ktora daje im poczucie wladzy.
          Rozjada kogos i maja traume?? Bardzo slusznie!! Niech cierpia na ta traume za kratami.
          Chcesz jezdzic "szybko i bezpiecznie"? Jedz na autostrade.
          W miescie musisz miec oczy dookola glowy, jak nie potrafisz to wysiadz. Bo mam gdzies twoja traume. Matka dziecka zabitego przez podobnego do ciebie bedzie miala znacznie wieksza traume.
          I prosze cie, nie przekonasz mnie, ze 10-latek ma byc bardziej rozwazny niz 30 letni mezczyzna. Jest to fizycznie i biologicznie niemozliwe.

          I jeszcze jedno - w Polsce masz milion wytlumaczen dla swojego chamstwa na drodze. Pojedziesz do Szwecji i nagle znajdujesz w sobie nezwykle talenty do bycia kulturalnym, prawda? Bo tu jest bezprawie i chamstwo a tam jest prawo egzekwowane. Tylko taka roznica.

          • 1 1

        • na dlugości metra może się i nie zatrzyma

          przy prędkości 30 km/h zatrzyma się wystarczająco wcześnie.
          Jeśli ma problemy z narkotykami, cierpi na chorobę wieńcową i nie kojarzy, nie powinien w ogóle siadać za kierownicą.

          Dlaczego myślisz, że inni nie myślą o traumie, którą przeżywają kierowcy?
          Wciskanie innym poglądu typu"wszędzie mam pierwszeństwo" jest bezczelnym przeginaniem - dawno się przejadło na tym i na innych forach.

          Lepiej wyjdź na spacer i zaczerpnij świeżego powietrza. Nie wypisuj dyrdymałów, że w Polsce wymusza się ruch przez centrum, bo właśnie na łamach prasy, którą krytykujesz popiera się wyprowadzanie ruchu tranzytowego poza centra miast.

          Nadal program budowy obwodnic nie został zakońćzony, ale prace trwają.

          Nienawiść zalewa ci żółcią oczy - to się naprawdę leczy.

          • 1 1

    • A kiedy bedzie gotowe? Myslisz, ze inne spoleczenstwa byly gotowe? Część ludzi nigdy nie bylaby gotowa, gdyby nie narzucenie przepisow i ich egzekwowanie. Tak jest w kazdym kraju.

      • 12 1

    • (5)

      Wlasnie chcialem napisac ze to wlasnie piesi maja pierwszenstwo ale ktos mnie ubiegl... Jako kierowca jestem lekko przestraszony ze inni kierowcy moga o tym nie wiedziec... No ale niczym dziwnym nie jest tez wyprzedzanie przed a nawet na przejsciach... A sama modernizacja mi sie bardzo podoba, nie moglem sie doczekac kiedy bede mogl sie przejechac ta trasa

      • 14 13

      • (4)

        Owszem piesi mają pierwszeństwo na przejściach, ale nie na całej długości drogi. Jakby tak było nie byłoby sensu robić przejść dla pieszych.

        • 10 3

        • Art.26.4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić (1)

          Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.

          • 10 1

          • Ale tu nie będzie ani przejść, ani drogi dla pieszych.

            • 0 1

        • Rozjedz jakiegos nawet poza przejsciem to zobaczymy kogo bedzie wina...

          • 7 3

        • jakby w mieście budowano ulice z myślą, że nie służą one jedynie jako korytarz ruchu pojazdów

          nie byłoby sensu robienia przejść dla pieszych a ulice nie tworzyłyby dla pieszych efektu barierowego.

          Piesi mieliby dużo więcej swobody ruchu a ogólny poziom bezpieczeństwa uległby poprawie.

          • 1 0

    • Kierowcy gdańscy mają ośrodek myślenia w spodniach. (1)

      Dlatego jedyne co pobudza ich do myślenia to podrzut d*py na progach zwalniających, jak widać to na przejściu obok opery na Hallera. Teraz nawet kamerę tam zdemontowano bo już nie potrącają przechodniów.

      • 10 4

      • zaraz za podrzutem d..p.y

        idzie wyrzut hajsu z kiesy, kiedy trza naprawić zawieszenie:))

        • 0 0

    • Strefa Tempo 30 (4)

      Panie Arturze, ma Pan jakiś kompleks niższości, że z taką pogardą wypowiada się Pan o Polakach, a w szczególności mieszkańcach Przeróbki (którzy zapewne nie są za bardzo inni od całego społeczeństwa)?
      Jeżeli w strefie 30 km/h zrezygnujemy z wyodrębnionych chodników, wówczas podobnie jak w strefie zamieszkania, zgodnie z art. 26 ust. 4 kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu. A z opisu wynika, że będziemy mieli tu miejsce z podobną sytuacją. Strefa 30 to dość nowe rozwiązanie, warto zapoznać się z przepisami... zanim z wyższością zacznie komentować się przepisy.
      W internecie łatwo się pisze bez odpowiedzialności za słowa...

      • 14 5

      • @Miguel to pierwszeństwo pieszych na Przeróbce dotyczy chyba tylko przejść dla pieszych, które zostały podniesione do poziomu chodnika. Widzę takie również przy skrzyżowaniu Siennickiej z Groblą Angielską. W ten sposób nie zmieniając dotychczasowych przepisów dano pieszym pierwszeństwo na przejściach. Trochę za kosztowny sposób cywilizowania kierowców.

        • 4 2

      • panie Miguel (2)

        Absolutnie nie wypowiadam się z pogardą o Polakach! Nie mam też żadnego kompleksu. Więc proszę niczego nie insynuować. Wyraziłem swoje obawy o bezpieczeństwo pieszych w oparciu o własne wieloletnie doświadczenie oraz statystyki.Co do mieszkańców Przeróbki, to nie bez przyczyny zwróciłem na nich szczególną uwagę. Oczywiście nie wszystkich. Proponuje wycieczkę w rejon dawnej bramy ZNTK i sklepików tam będących. Zapewniam że dla wielu bywalców tego rejonu, i 30km/h może się okazać śmiertelną szybkością. Oczywiście oby nie. Nie rozumiem co ma pan na myśli wspominając o anonimowości i odpowiedzialności za słowa. To jakaś groźba? Uraziłem Pana?

        • 5 5

        • Panie Arturze, nie jestem Miguelem (1)

          ale Panu odpowiem: anonimowe forum daje możliwości pisania tekstów ze słowami powszechnie uważanych za obraźliwe, typu "oszołom" - wśród opinii przeciwników rozwiązania zastosowanego na Przeróbce można znaleźć wiele przykładów tego typu sformułowań.

          Rozumiem, że Pan tylko kwestionuje jego sens, posługując się argumentem "różnic kulturowych". Takie rozwiązania są stosowane we wszystkich miastach poważnie traktujących bezpieczeństwo ruchu drogowego - Gdańsk jest jednym z pionierów wśród polskich miast idących w tym kierunku, zgodnie z zapisami ustaleń debaty nad tekstem Strategia Gdańsk 2030+.

          Zgadzam się z tezą o różnicach kulturowych, kwestionuję przekonanie o ich nieprzezwyciężalności. Chciałbym usłyszeć Pana opinię za pół roku, jak będą znane statystyki dotyczące bezpieczeństwa pieszych w tym rejonie.

          Z mojej strony jestem przekonany, że pokażą one znaczącą poprawę bezpieczeństwa oraz poczucia bezpieczeństwa, którego również Panu życzę.

          • 1 1

          • Zenek

            Bardzo dziękuję za rzeczową oraz kulturalną wypowiedź. Również mam nadzieje że te rozwiązania z czasem przyniosą ogólną poprawę bezpieczeństwa oraz poprawiają płynność ruchu. Oby tak się stało, oby pół roku pokazało ze moje obawy były niesłuszne. Udanego dnia.

            • 0 0

    • Zgadzam się z Tobą! (1)

      Ludzie uważają się za święte krowy i wchodzą na ulicę tak jakby samochód się w miejscu zatrzymywał.

      • 9 5

      • naprawdę mi ciebie żal, żuczku....

        • 1 1

    • Kierowcy nie wpuszczaja pieszych nawet na pasy

      Co z tego, ze zaraz za pasami jest czerwone. Daleko nie szukac przejscie na Obroncow Wybrzeza pomiedzy wyjazdem ze stacji a Chlopska w kierunku Oliwy. Proponuje sobie zobaczyc jak to wyglada kiedy seniorzy próbują wejsc na przejscie i dopoki ktos mlodszy nie podejdzie dziarsko do przejscia to nie ma co liczyc na łaskę. Gaz za 1.70 z LeClerca jest, dwupasmowka jest, to wrecz sie czlowiek czuje zobowiazany by zap***dalac

      • 1 0

  • rany... (5)

    toż tam ludzie jak muchy będą ginąć!

    • 125 72

    • Widzisz w takiej Szwecji na takich ulicach nikt nie ginie. Dziwne. (3)

      • 29 7

      • (1)

        bo tam co piąty kierowca to imigrant z Azji lub Afryki a tu jeżdzi polska dzicz zmotoryzowana, jak widac po komentarzach

        • 3 15

        • Może teraz w Szwecji jest już inaczej niż było.

          • 3 1

      • a widzisz u nas na ulicach Szwedów?

        • 0 1

    • Paru zginie i przestaną.

      • 0 1

  • Potrąconka (7)

    Jak znam moich rodaków to piesi pajace będą czekać na tramwaj na jezdni a pajace w auteczkach będą jeżdzili stóweczką .Czyli nic nowego w naszym chorym kraju.

    • 79 69

    • Pisz raczej lokalnie kogo masz na myśli

      Szybko to tam jadą lokalsi w swoich błyszczących furach

      • 7 3

    • (1)

      To co proponujesz?

      • 4 2

      • Strefa "30" i patrol co 100m, budzet sie podreperuje a jak jeden z drugim wyscigowcy potraca prawka + gruby mandacik to sie naucza

        • 20 5

    • Już stoją na ulicy, a jak puszcza samochody to będzie jatka.

      • 9 1

    • (1)

      Polakożercy z kręgu Gazety wybiórczej,nazywają naszą Ojczyznę chorym krajem i chorym społeczeństwem,pewnie z tych kręgów sie wywodzisz....co ma wspólnego jakieś zachowanie sie niektórych kierowców i niektórych pieszych do ogólnego stanu państwa.Chyba że chora sama jestes...to się lecz

      • 4 9

      • Mój kraj określają jako chory kraj w ruinie raczej zwolennicy PiSu

        zastanów się nad swoim zdrowiem.

        • 0 0

    • Nie mierz wszystkich swoją miarą..

      • 3 0

  • Urzędnicy to niepoważni ludzie ! (13)

    "W zamian piesi będą mogli wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu bez narażania się na mandat."

    Dzieci zobaczą, że starsi chodzą po ulicy to one też zaczną nie oczekiwanie wbiegać na ulicę w dowolnym momencie.

    Jak można nie przestrzegać aktualnych przepisów i prawa albo dane miejsca od nich wyłączać? Czy to jest zgodne z prawem co Urzędnicy wyprawiają ?

    Tak, tak bierzcie przykład z zatłoczonych ulic se wschodu to za chwilę będzie jedne wielkie mrowisko i 0 jakiegokolwiek normalnego poruszania się - cofamy się do średniowiecza.

    • 123 88

    • (12)

      To kierowcy muszą zachować szczególną uwagę.

      • 22 10

      • Moment (8)

        Ulice są dla samochodów
        Chodniki są dla pieszych

        Więc na ulicy to pieszy powinien zachować ostrożność.

        • 22 21

        • nie na takich ulicach (3)

          poza tym to Ty jako kierowca dysponujesz puszką o masie 1,5 tony, więc Ty jesteś tym niebezpiecznym elementem układanki.

          • 20 5

          • Ja jestem niebezpieczny (1)

            Za to ty jesteś miękki. Kto w tym starciu ma większe szanse?
            Pieszym przydałoby się trochę więcej instynktu samozachowawczego. Co z tego, że masz rację, skoro jesteś kaleką albo trupem? Kierowca z różnych powodów może cię nie zauważyć - chcący czy niechcący. Trzeba brać na to poprawk3.

            • 14 16

            • jednego pieszego zabijesz ale wielu ucieszy, że siedzisz w mamrze. Z niebezpiecznymi :)

              • 11 4

          • W takim razie

            na torowisku pieszy też ma pierwszeństwo przed pociągiem ?

            • 6 8

        • (2)

          Skoro chodniki są dla pieszych, to czemu Janusze wiecznie zastawiaja je złomem?

          • 16 3

          • ostatnio spotkałem Janusza jadącego prawymi kołami po chodniku Ławniczej. Tak się zdumiał zwróconą uwagą, że pytał czy jestem normalny.

            • 5 0

          • bo to z ich podatków!

            • 1 6

        • ulice są nie tylko dla samochodów

          ziemia jest nie tylko dla ziemniaków
          Księżyc jest nie tylko dla księży.
          Szosy są nie tylko dla szosowców.
          Pisma są nie tylko dla pismaków.
          Rum jest raczej nie dla rumaków.

          Na poruszając się po jezdni samochód powinien być kierowany przez przytomnego człowieka.

          • 1 0

      • a pieśi będą narażeni na śmierć (1)

        przystanek wiedeński to super skocznia dla zamyslonych kierowców i rowerzystów zwłaszcza po zmroku.Oj bedzie sie działo!

        • 11 17

        • jeżdżę rowerem po ulicy z takimi przystankami i nie mam problemów

          tylko, że ja myślę o sytuacji na drodze, nie o du*ie Maryni

          • 11 1

      • Bredzisz, a zmienisz zdanie, jak ci ktoś wskoczy pod auto, nawet przy 30stce

        I oby nie było to dziecko

        • 5 10

  • Rewolucja to jest na pewno, ale nie krok do przodu. (6)

    A jeśli tramwaj się zepsuje, to większym autem z prawej go nie ominiemy, a chyba o awarie tych wynalazków w naszym mieście trudno nie jest.
    Dziwne, że dla pieszych nie wprowadzili ograniczenia do 3 km/h

    • 107 48

    • To ominie z lewej strony w czym problem?

      • 14 1

    • poczekasz minutę i pojedziesz za tramwajem

      • 7 3

    • Wg dla duzych zakaz wsadzic. Macie most wantowy

      • 20 0

    • trochę optymizmu

      da się lewą stroną ominąć, jak przy wyprzedzaniu tylko trzeba uważać ale to chyba normalne, no nie!

      • 2 1

    • Ominiemy ominiemy.Jeździły tu wielkie ciężarówki w czasie budowy i swobodnie mijały się z tramwajami.Zobacz , obejrzyj i dopiero skrytykuj to co złe,nigdy nie rób odwrotnie bo możesz wyjść na ignoranta.Co do prędkości .Jestem i kierowcą i pieszym i w niczym mi nie przeszkadza jak przejadę przez Przeróbkę 30km/h .Będzie bezpiecznie.

      • 6 1

    • a jak ciocia będzie miała druty, to będzie parasol

      • 0 0

  • Oby w okresie początkowym nie było wypadków. (5)

    W tamtych rejonach nikt poza ludzmi zmierzającymi do Sali królestwa swiadków jehowy nie jeździ szybko ze względu na ogromną ilość nietrzeźwych na ulicach.

    • 39 15

    • Skutecznie odcięto ruch ciężarówek na tej ulicy (3)

      Laweta z zepsutym autem też będzie miała kłopot. Trochę to śmieszne bo to droga dojazdowa na najliczniej obleganą plażę w Gdańsku. Zapewne wszyscy pojadą tramwajami :-)

      • 7 12

      • (2)

        Miasto chce aby na plaże jechać dziurawa Elbląska i mostem wantowym

        • 14 3

        • miasto chce aby na plażę jechać tramwajem (1)

          przy okazji można piwko wypić w barze na miejscu.

          • 12 4

          • To jeszcze tramwaje musiałyby na plaże kursować częściej, niż co 20-40 minut, co więcej, mieć pojemność odpowiednią do potrzeb i musiałyby być sprawne technicznie. A linie 8 i 3 ZKM od lat traktuje jak śmietnisko i wysyła tu wyłącznie wagony, których miejsce jest na złomowisku, a nie w ruchu liniowym.

            • 3 1

    • Myślę że mieszkańcy przeróbki przyzwyczają się do przechodzenia w dowolnym miejscu jezdni i zastosują to w innych dzielnicach Gdańska ,a to będzie bardzo niebezpieczne

      • 1 8

  • Te przystanki wiedeńskie... (4)

    ...mądra sprawa, ale powinny być pooznaczane tak jak niektóre skrzyżowania rowerowe, jaskrawą czerwoną farbą, dodatkowo wzbudziłoby to czujność kierowcy ( oprócz tego że się lekko wznosi )...

    • 104 9

    • wymalowana zebra i znak pionowy nie wzbudza czujności u naszych kierowców (3)

      czerwone światło skierowane wprost w tępy wzrok nie wzbudza czujności u naszych kierowców
      wystarczy tych jaskrawości wzbudzających czujność
      kierowca prowadząc pojazd ma być czujny cały czas koniec kropka

      • 18 5

      • co ci z tego ze "kierowca ma byc czujny" skoro zrobi ci z d.py garaż? (2)

        potrącenie, kalectwo lub zgon. Koniec kropka. Twojego zycia!!

        • 10 5

        • jak kierowca świadomie ignoruje wszelkie znaki i jeździ po ludziach to powinno się go na miejscu zastrzelić (1)

          • 4 3

          • Do tej pory też na przeróbce funkcjonowały takie przystanki i się to sprawdzało. I nie były w żaden sposób specjalnie oznakowane poza znakami pionowymi dla kierowców więc nie wiem o co tyle hałasu. Ale oczywiście naród marud i narzekaczy zawsze znajdzie sobie używkę.

            • 1 0

  • (16)

    Świetne rozwiązanie. Gdańsk zawsze w czołówce racjonalnych rozwiązań komunikacyjnych. Mamy najlepszy tabor komunikacyjny w Polsce. Najlepszą sieć ścieżek rowerowych. Najmniejsze korki z wszystkich miast wojewódzkich. To nas naśladują inne miasta w Polsce wprowadzając strefy 30 km/godz.. Jestem dumna, że jestem gdańszczanką. Dawaj, Budyń.

    • 90 79

    • Przepraszam ale pan prezydent woła Panią Pani Agnieszko... (4)

      ...prosi o dwie kawy i wodę.

      • 32 22

      • z wrażenia co przeczytał...

        • 11 4

      • (2)

        Mam na imię Agata i nigdy nie pracowałam w żadnej firmie państwowej ani żadnym urzędzie. Za słabo tam płacą :)

        • 16 14

        • lizod*pstwo (1)

          Ale wchodzenie bez wazeliny w pewne miejsca opanowałaś perfekcyjnie! W miejscu pracy też praktykujesz??

          • 5 4

          • Niby gość, a prostak.

            • 1 1

    • Nie łądnie panie budyń podszywać siepod panią age ;)

      • 18 12

    • gdybyś jeszcze napisała że nie pracujesz u Adamowicza to może bym nie komentował. (5)

      Ścierzki rowerowe sa ale poprowadzone tam gdzie nikt nie jeździ. Zobacz choćby Piecki Migowo gdzie rowerzyści jadą chodnikami po przeciwnej stronie ulicy niż ścieżki.
      Tabor nowy ale jego obsługa to już inna bajka. Latem bez wentylacji szczególnie nowe autobusy mercedesa a zimą stopy zamarzają. Do tego syfiasta klimatyzacja nigdy nie czyszczona.
      Najmniejsze korki? Stoi Trakt św Wojciecha stoi AK stoi Słowackiegoi eee
      Do tego wyjątkowy brud na chodnikach gdy ciepło i błoto posniegowe od jesieni.
      A zanieczyszcenie powietrza wody i gruntu oraz szkolnictwo to już sprawa dla śledczych.

      • 12 18

      • (4)

        Nie wnikam u kogo pracujesz. Insynuacjami się brzydzę. Na wszystkie zarzuty odpowiadam. Nikt nie jest doskonały, ale Trójmiasto to najlepsze miejsce do życia w Polsce :)

        • 16 10

        • Trucizny z PortService przywiezione nielegalnie z Ukrainy które zatruły wodę powietrze i grunt (3)

          to dla ciebie niedoskonałość?
          Wywożenie śmieci ciężarówkami w dzień do jaru na osiedla Gdańska południe to dla ciebie niedoskonałość?
          Pył i odcieki z hałdy fosfogipsów to dla ciebie niedoskonałość?
          Azbestowe rury i woda zawierająca mangan fluor i inne witaminki to dla ciebie niedoskonałość.
          Największa zachorowalność na nowotwory w Polsce a może i w Europie to dla ciebie niedoskonałość?

          • 14 11

          • (2)

            Nie lekceważę tych argumentów. Są w części prawdziwe w części zaś wyolbrzymione. Nie wpływa to jednak na moją ogólną ocenę sytuacji. Zawsze łatwiej znajdować argumenty, że coś jest źle niż dobrze. Łatwiej udowadniać, że czegoś nie należy robić niż działać. Patrzenie na świat to cecha charakteru. Ja zawsze "szukam jasnych stron życia"

            • 15 9

            • nemerek 999 w rejestracji w przychodni onkologicznej we wrzesczu to wyolbrzymienie (1)

              stale zajęta infolinia onkologiczna to wyolbrzymienie

              powiedz chorym na nowotwory w przychodni aby patrzyli na światło

              • 10 9

              • Żyjemy coraz dłużej i w coraz lepszej kondycji. Nawet nie ma co porównywać sześćdziesięciolatka w latach pięćdziesiątych i dzisiaj . Twoje argumenty są niepoważne. Chorym na nowotwory mogę życzyć zdrowia i powiedzieć jedno. W dzisiejszych czasach nowotwór to jeszcze nie wyrok. Wielu wyzdrowiało dzięki nowoczesnej medycynie a nie dzięki cudom.

                • 10 7

    • Widze, ze pani Aga ma bardzo duzo wolnego czasu (1)

      w urzedzie.

      • 13 9

      • Okuliści potrafią świetnie dopasować szkła.

        • 5 5

    • (1)

      Ta i co z tego że są ścieżki dla rowerów skoro nie ma wypożyczalni rowerowej

      • 1 9

      • wypożyczalni rowerów jest w Gdańsku co najmniej kilka

        wystarczy wygooglać.

        Wszystko po kolei

        Kupno własnego roweru chyba nie zrujnuje twojego budżetu, jak masz tyle czasu?

        • 2 0

  • (2)

    To swietny pomysl, ale do pelni szczescia przydalby sie tam jeszcze fotoradar. Wtedy to juz na pewno kierowcy by sobie przypomnieli o cywilizacji...

    • 55 24

    • Tu niepotrzebny fotoradar .Rozumny kierowca przejedzie wolno,głupi rozbije podwozie i miskę olejową i się nauczy.

      • 4 1

    • fotoradar ?

      To może kaz sobie w kiblu zainstalować na twój koszt

      • 0 0

  • (6)

    Na tych przystankach potrzebna jest jakąś instrukcja bo ludzie czekają na tramwaj stojąc na ulicy i myślą że to przystanek.

    • 98 8

    • jakie autobusy tam pojadą? (2)

      Ktoś wie

      Poproszę numery?

      • 3 3

      • 111 (1)

        • 5 1

        • Najważniejsze, że otwierają ! Reszta to pikuś.Za rok, po pierwszym niezbędnym remoncie, nawet nie wspomnimy,że kiedyś było inaczej.

          • 3 0

    • jakie autobusy tam pojadą? (2)

      Ktoś wie?
      jakie linie?

      • 1 5

      • Tak wiem..... (1)

        z pewnoscia czerwone.

        • 3 0

        • Linie?

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane