• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kładka na Ołowiankę coraz większa

Katarzyna Moritz
8 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • W związku z budową kładki na Ołowiankę powstały już kierownice naprowadzające na Motławie, a wkrótce ruszy budowa ścian sterowni i maszynowni.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.
  • Budowa maszynowni i sterowni kładki.

Zostało już tylko pięć i pół miesiąca do zakończenia budowy zwodzonej kładki przez Motławę zobacz na mapie Gdańska. Budowlańcom pogoda sprzyja, więc w tym tygodniu zaczną budowę ścian maszynowni i sterowni dla przeprawy. Równolegle, tylko że w Zawierciu, trwa też budowa głównego przęsła.



Korzystałeś kiedyś z podobnej kładki, jaka powstaje w Gdańsku?

Na terenie hal produkcyjnych przedsiębiorstwa Intercor w Zawierciu - generalnego wykonawcy inwestycji - wytwarzana jest konstrukcja stalowa zwodzonego przęsła kładki. Trwa tam też gięcie blach kortowych oraz prace przy konstrukcji płyty pomostowej.

W najbliższym czasie przęsło kładki zostanie przetransportowane na plac budowy drogą wodną i zamontowane. Będzie to zapewne jeden z bardziej spektakularnych etapów budowy kładki prowadzącej na Ołowiankę. Zgodnie z harmonogramem konstrukcja powinna zostać dostarczona na plac budowy na przełomie 2016/2017 r.

Widok z kamery na plac budowy kładki przez Motławę

Jednak także w Gdańsku, na terenie, gdzie do końca maja przyszłego roku ma powstać przeprawa, widać już całkiem sporo nowych elementów. Wbito 32 pale, powstały podpory dla przęsła kładki, wykonano także tzw. kierownice naprowadzające, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki. Kierownice te ograniczają szerokość toru wodnego w okolicy kładki do ok. 29 m.

- Wykonano też montaż zbrojenia oraz deskowanie ścian maszynowni i sterowni. W tym tygodniu wykonawca rozpocznie betonowanie ścian budynków. Od strony ul. Wartkiej, gdzie zostanie usytuowany stały element kładki, montowane jest podparcie tymczasowe pod poprzecznicę podporową. W tym celu wykonano wykop i ułożono beton wyrównawczy - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Planowane oznakowanie kładki. Planowane oznakowanie kładki.
Wcześniej, w związku z budową sterowni, powstały jej fundamenty, wykonano już m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstanie obiekt.

Prowadzone są też prace przy budowie budynku technicznego stacji transformatorowej. Na przełomie roku rozpoczną się prace instalacyjne, związane z wykonaniem przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz instalacji teletechnicznej.

Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.. Połączy ona okolice ul. Grodzkiej z Ołowianką, ma nie tylko usprawnić dostęp do znajdującej się na wyspie Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, ale i ułatwić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.

Otwarcie i zamknięcie kładki będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

W sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku, który zostanie udostępniony przede wszystkim żeglarzom i armatorom statków wycieczkowych. W okresie od października do maja będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie, tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką.

Wizualizacja kładki na Ołowiankę.



Parametry techniczne:
- długość całkowita: 70,5 m
- szerokość całkowita: od 6,76 do 10,56 m
- spadek poprzeczny - daszkowy na zewnątrz 1proc.
- spadek podłużny max. 6 proc.
- rozpiętość teoretyczna przęsła głównego (zwodzonego): 40,5 m
- światło przęsła głównego (zwodzonego): 39,05 m
- kąt otwarcia przęsła zwodzonego: 65 stopni
- wysokość kładki po otwarciu przęsła zwodzonego: 39,77 m n.p.m

Parametry żeglugowe:
- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania przęsła zwodzonego: 2 minuty
- czas zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • (27)

    Dziwne,że Pani Agnieszka Zakrzacka nie wspomniała nic o mitycznych środkach z UE...,,otrzymanych" na rozwój...Czyli obyło się bez propagandy!

    • 17 72

    • (25)

      Bo ten obiekt powstaje z pieniędzy partnerskich, bez udziału środków EU.

      • 19 1

      • (20)

        No to fajnie.Mógł byś nam napisać czym są środki UE? Skąd się biorą( kto i ile wpłaca do centrali Brukseli),jak się je pozyskuje,w jakim stopniu zadłuża się samorządy? Może na przykładzie wykresu?

        • 12 30

        • Gdyby nie UE, to Polska byłaby taką drugą Białorusią (16)

          I o tej porze roku zastanawiałbyś się, czy masz dość ziemniaków i kiszonej kapusty na zimę.

          • 27 15

          • (8)

            Dzięki unii? Wiesz,że w unii nie ma nic za darmo?Wiesz kto to był Edward Gierek? On też budował socjalistyczną utopie na kredyt! Długi zaciągnięte przez Gierka ,naród spłacał jeszcze w wolnej Polsce!Mamy teraz podobną sytuacje i propagandę.My jako naród musimy wpłacač do centrali w Brukseli pieniądze i później samorządy mogą się ubiegać o dotacje z centrali...zwanymi propagandowo środkami z UE..(sic)!Przypomnę tylko,że Polska jest płatnikiem netto w unii,czyli więcej wpłaca niż dostaje.
            PS.To co napisałem jest 100% prawdą.Chcąc to podważyć ,proszę o konkretne posty poparte dowodami!Minusowanie jest słabe,bo w dyskusji liczą się argumenty!

            • 17 33

            • Jak cos piszesz podaj zrodlo. W przeciwnym razie sa to brednie.

              • 19 5

            • kurde Szpilek pierwszy raz sie z Tobą zgadzam

              • 10 14

            • (3)

              W ciągu 10 lat obecności w UE Polska otrzymała ponad 92 miliardy euro, przekazując do budżetu wspólnoty około 31 miliardów euro.

              Płatnikiem netto będziemy w 2016, bo składkę trzeba wpłacić, a nie zaczęły się jeszcze wypłaty. W kolejnych latach odbierzemy to razy 3.

              Przeczytałeś jeden artykuł w PiSowskiej gadzinówce i siejesz dezinformację.

              • 27 8

              • (2)

                W kolejnych latach odbierzemy to 3 razy...ale propaganda! Skąd taka pewność? Może zacznij od tego ile Polska zapłaciła UE kar finansowych jak rolnicy są karani za to,że krowy dadzą więcej mleka,jakie wymogi trzeba spełnić aby dostać to co wpłaciliśmy jako naród.Wielu czytelników jie kupuje bajek.Przykro mi ale czas na zmiany.

                • 8 15

              • Właśnie czas wyjść z uni i to szybko!

                • 5 8

              • Zmiany zacznij od siebie

                Odstaw "niezależną" i "frondę" i kup mózg o lepszych parametrach, bo obecny wyraźnie nie daje rady.

                • 8 5

            • z debilami nie wygrasz

              Ludzie przecież wierzą w dobroć świata i że wszystko dostają za darmo. Głupim narodem łatwiej sterować.

              • 11 1

            • Wszystko prawda

              tylko, ze prawda jest takze FAKT, iz wplywy ze sprzedazy przedsiebiorstw zbudowanych przez Gierka byly wieksze niz koszt kredytu.

              Mozna zatem spokojnie uznac, ze "zwrocilo" sie.

              • 3 0

          • echh ta propaganda i wyprane mózgi

            Ty chyba (a raczej na pewno) w ostatnich latach na Białorusi nie byłeś ... szkoda gadąć

            • 9 5

          • (2)

            Szanowny Panie prof.Ciekawski pisze Pan,że gdyby nie UE zastanawiałbym się czy mam dość ziemniaków i kiszonej kapusty na zimę...Muszę Pana poinformować(mam nadzieję,że jako osoba mająca tytuł Profesora jest Pan inteligentny),że wielu Polaków będąc w UE nie ma nawet kapusty i ziemniaków!Ludzie nie mają na jedzenie,opłaty i leki takie są fakty.Narzuca się Polakom ceny jak w krajach starej unii a zarobki mamy jak na Białorusi! Mam nadzieję,że nie będzie Pan tego negował.

            • 5 14

            • Wszystko wina Tuska i UE. Szczególnie że mało zarabiamy. Aleś ty głupi.

              • 6 2

            • Niestety Białorus* od komuny

              do dnia dzisiejszego w ełbach Ma!
              POlska jest najdroższym EU krajem przeliczając na zarobki normalnych ludzi to z 65% lub więcej zabiera państwo! ceny unijne!
              Ale kabany siedzą i w kolorowe pudełka patrzą i łykają jak pelikany!
              Gd się rozbudowuje ale jak zadłuża! ... nie bez POwodu mamy najdroższe autostrady! nawet w Austriackich górach tyle nie kosztują!
              "tylko drogie inwestycje!!!!

              • 0 1

          • Milcz

            • 0 1

          • jest jak jest,ale bez UE byloby zdecydowanie gorzej.

            • 3 2

          • POlska już jest Białorusią EUpy!

            • 1 0

        • A po co? I tak nic nie skumasz

          • 1 1

        • poszukaj sobie w internetach "koszty bycie w EU" (1)

          nie ma? niemozliwe, przeciez w internetach wszystko jest

          • 2 2

          • Uważam Łże o tym pisało i towarzysz Piotrowicz z PiS mówił z ambony

            • 10 6

      • Może tu jeszcze druga Wenecja powinna być (2)

        • 3 3

        • Nie. drugie Żukowo

          dwa ronda w centrum "miasta" i klika monopolowych.

          • 15 2

        • Kiedyś była część Gdańska którą tak nazywano... i to całkiem niedaleko, w kierunku "Karpiej".

          • 1 1

      • Dlaczego PO wszystko robi co cztery lata na wybory?

        W takim tempie to za 100 lat nie dogonimy Kambodży...

        • 1 2

    • Jestem ograniczony umyslowo

      • 0 1

  • (8)

    Kładka ... Raczej kolejny most niezgody ;)

    • 38 68

    • "Nie ma zgody dla tych co nie chcą zgody ! "

      Bronek Bul

      • 5 7

    • Budujemy mosty dla pana starosty (1)

      • 6 3

      • budujemy mosty dla elyty.Najpierw odchamić się w filharmonii

        a następnie pójść kładką do jakiejś restauracji na zakrapianą kolacje.

        • 1 0

    • A coz to ...? (3)

      A coz to za olbrzymia nowobudowana klamociarnia ktora widac w tle na fotografii
      budowanej kladki ?
      Co za idiota wydal zgode deweloperowi na budowe tak wielkiego klamota w tym
      miejscu ?!
      Gdzie byli urbanisci i architekci od wizerunku przestrzeni ? Lapowami i
      przekupstwem smierdzi na kilometry .
      Obnizyc TO stolec co najmniej o jedno pietro !!!

      • 9 13

      • Jest jeden odpowiedzialny! (1)

        Budyń! Reszta się nie liczy.

        • 8 2

        • Suweren tak chciał!

          • 5 0

      • Nie martw się....

        Jak będziesz budować garaż przy domu, zetniesz własne drzewo, które sam kiedyś posadziłeś na swoim terenie albo zmienisz kolor elewacji lub jej styl - wtedy przyślą kontrolę i dopier... karę. Tak to działa w tym chorym mieście - a najlepszym przykładem jest syf jaki zaplanowali w "Młodym Mieście" - budynki przy wałowej budowane przez Czarneckiego to dopiero początek.....

        • 7 2

    • racja

      niestety każda inwestycja w trójmieście jest inwestycją niezgody :((
      a ja się cieszę że powstają takie cudeńka...

      • 1 0

  • Kładka naszych czasów!!!! (3)

    J.w

    • 23 16

    • Kładka będzie automatyczna? (2)

      Czy trzeba zatrudnić 3-4 ludzi żeby ją obsługiwali (etaty,zmianowość)? Trochę bezsens ekonomiczny, żeby zatrudniać ludzi po to by umożliwić ruch pieszym na drugą stronę kanału.

      • 1 1

      • Jakby mieli zatrudnić to wystarczyłbybprom na którym by pracowali...

        • 1 0

      • napewno będzie potrzebny menadżer kładki

        • 1 0

  • Kto za 269 lat będzie o tym pamiętał że jedni protestowali a drudzy klaskali (6)

    • 66 8

    • Kto będzie o tobie pamiętał za 269lat? (2)

      Zostanie tylko brzydki zapach

      • 5 15

      • (1)

        za 269 lat ta kładka jak i większość Gdańska będzie ze 20m pod wodą :D

        • 2 1

        • A wszystkie te durne wpisy pozostana na dyskach na serwerach na wieki...

          • 4 0

    • Za 269 lat to tej kładki nie będzie. Co ja gadam - juź za 29 lat.

      • 11 8

    • Kto bedzie pamietal? (1)

      NIkt .To bajoro za 269 lat zarosnie trzcina a po kladce nie bedzie sladu.

      • 7 3

      • jeśli będzie jeszcze choć trzcina...

        • 1 1

  • Osiągnięcie opóźnione o 8 lat ale znowu budyniu trąbi o sukcesie!!! (2)

    Tyle lat trzeba było czekać, ta kładka była planowana 10 lat temu min, 7-8 lat temu miała być gotowa...

    W końcu, dla turystów i mieszkańców to niezbędny element szlaku spacerowego.

    • 29 81

    • (1)

      Ponad dwa lata zajęło dyskutowanie i analizowanie prześwitu z żeglarzami, następnie trzeba było porozumieć się z partnerami co do kwot. Projektowanie itp łącznie 8 lat, warto przypomnieć o protestach Korzeniowskiego dodatkowy rok opoznieniaitp. Tyle bedą trwały teraz procwsyvinwestycyjne niestety.

      • 7 1

      • Zawsze są "obiektywne" czynniki... wiecie rozumiecie...

        Gierek

        • 0 4

  • te słupki naprowadzacze sa okropne (10)

    Największe oszpecenie Motławy jakie sobie można wyobrazić. Nie dość ze bardzo przewężają rzekę to są po prostu okropne. Po co było kłamać wizualizacjami? Zobaczcie na most Samuel Beckett Bridge w Dublinie jak pięknie można wkomponować zwodzony ( przekręcany) most w rzekę. To co powstaje w Gdańsku to jakiś straszny koszmarek.

    • 157 22

    • (2)

      Co na to projektant????

      • 18 3

      • (1)

        Nie wiemy. Tym redakcja sie juz nie interesuje.

        • 13 1

        • Te słpki po obu strocnach do tragedia!!!!!

          TRAGEDIA!!!!

          • 32 2

    • Te słupki naprowadzające sa koszmarne to fakt... (1)

      ....ale nasze wilki morskie,tak jak i kierowcy, jako rodzaj sportu traktują pływanie "na bani".Przecież oni są ,w swoim mniemaniu, najlepszymi kapitanami,sternikami i czymś tam jeszcze na świecie.Tak więc aby taki "narąbany" stateczek nie zmiótł kładki wraz z przechodniami potrzebne jest takie cudo.

      • 10 11

      • więc trzeba było tę kładkę postawić np w Osowie
        żaden statek by nie groził przechodniom...

        • 1 0

    • (1)

      brzydkie, to postawcie tyczki od fasoli będzie ładnie wtedy dla Ciebie? Wiesz coś o przepisach dotyczących żeglugi czy tylko tak sobie narzekasz z rana?

      • 8 16

      • przepisy srepisy

        to jest przekręt, oszustwo, naciągnięto nas wszystkich na cos potrzebnego jak rybie ręcznik

        tam powinien ewentualnie być maly prom, ale wtedy krewni i znajomi owicza nie zarobili by tyle

        a te pale są nie przez przepisy, tylko dlatego ze są drogie i można na nich zarobić

        • 3 1

    • ??

      Tak podpierając się słynnym cytatem.
      To jest kładka na miarę naszych możliwości. My tą kładką otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasza kładka, przez nas zrobiona, i to nie jest nasze ostatnie słowo!

      • 4 0

    • za to to "muzeum" nieopodal to cud architektoniczny ;-)

      • 4 0

    • .

      Z gustem wiesz jak jest każdy ma swój, ładne to to może i nie jest ale praktyczne.

      • 0 1

  • na wizualizacji lekka, smukła i elegancka kładka (4)

    w rzeczywistości powstaje toporny koszmarek

    • 109 22

    • To prawda. Na wizualizacji jakoś lepiej wygląda

      lżej. a tutaj wyszło jakieś takie ciężkie i prymitywne żelastwo.
      a miało być tak pięknie.

      • 18 3

    • Nie znacie się. Ta kładka jest sponsorowana przez Durex i Prostanol Uno. (2)

      W czasie erekcji kładki będzie można ją odpowiednio udekorować.

      • 5 1

      • aha (1)

        a ty się leczysz gdzieś dłużej czy jeszcze się wahasz?

        • 4 3

        • Widziłeś może konkurencyjne projekty. Np ten przeszklony , symetryczny.

          Ten jednostronny erectus dodatkowo jest zbyt modernistyczny. A jego siłownia to wręcz statek z STAR WARS.

          • 0 0

  • (6)

    Coraz wieksze prowadnice, ktorych nie bylo w zadnej wizualizacji. To jest temat Pani Katarzyno. W krajach bardziej "wodnych" od Polski takiego badziewia w centrach miast sie nie stawia patrz milenium bridge w Londynie. Przypominam, ze podobne g..no stanie pomiedzy wyspa spichrzow a brama sw Ducha.

    • 80 10

    • Niestety prawda (2)

      nawet jeśli powstaje coś użytecznego w Gdańsku, to jest w tak okropnym stylu, że aż się płakać/wściekać chce. Znaki czasu? NIE! Bezstylowe bezguście. Fuj !

      • 31 5

      • tak to jest jezeli za architekture i urbanistyke odpowiedzialni sa ludzie miałcy

        • 19 2

      • Budyniowa Budyniowi.

        • 1 0

    • Mam nadzieję, że ktoś za to odpowie.

      Przed prokuratorem i historia.

      • 8 0

    • Tyle w temacie. (1)

      Millenium Bridge nie jest mostem zwodzonym.

      • 0 1

      • Nie ma to zadnego znaczenia dla prowadnic czy most jest staly czy zwodzony.

        • 0 0

  • (2)

    Kolejny element niszczenia Gdańska...

    • 75 33

    • (1)

      Pytanie skąd Gdańsk ma kasę na te wszystkie inwestycje??

      • 4 3

      • Z kredytu.

        • 3 2

  • Kładka dla developerow!!! (8)

    trzeba jakoś zapłacić za rabaty na mieszkania

    • 96 27

    • Deweloperzy na tym skorzystają "przy okazji" (2)

      I może jakaś zniżka na apartament się znajdzie dla decydentów ..

      • 21 6

      • (1)

        no i dobrze że się znajdzie zniżka, zazdrościsz? Pewnie sam nieraz skorzystałeś z jakiejś okazji czy to w swojej pracy czy innym miejscu. Każdy orze jak morze, jeden załatwia sobie taniej kiełbasę drugi mieszkanie. Tak było jest i będzie.

        • 1 14

        • Nie. Tak jest tylko w Budyniopolis i kiedyś się skończy.

          • 5 1

    • (4)

      każda droga jest też dla deweloperów. mamy przestać budować drogi?

      • 9 14

      • (3)

        Mowa jest o kładce,a nie o drodze,to po pierwsze,a po drugie w cywilizowanych krajach developer buduje na własny koszt drogę do swojego budowanego osiedla.

        • 15 3

        • (1)

          tak tak developer w cywilizowanych krajach buduje kładki:). Skąd Ty takie informacje bierzesz?

          • 6 3

          • Nie kładki a drogi.

            • 0 2

        • Ha, ha, ha na własny koszt, który opłaca ze spadku po teściowej. Oj naiwniacy.

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane