aktualności 24h

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (246 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (152 opinie)

sport

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (223 opinie)

Oby nie trzeba ich było już stosować (13 opinii)

Natalia Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (4 opinie)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (95 opinii)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (209 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (29 opinii)

aktywne trójmiasto

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo nowość (51 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (4 opinie)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (13 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (18 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (242 opinie)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (12 opinii)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (90 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki (2 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Kolejne gdańskie dzielnice muszą segregować odpady

Od nowego roku w 10 dzielnicach Gdańska pojawią się pojemniki do dualnej segregacji odpadów na mokre i suche.

fot. trojmiasto.pl

Od nowego roku w 10 dzielnicach Gdańska pojawią się pojemniki do dualnej segregacji odpadów na mokre i suche.

Od 1 stycznia prawie 100 tys. gdańszczan z dziesięciu kolejnych dzielnic będzie dzielić odpady na mokre i suche. System dualny wkroczy w duże osiedla. Ale nawet tam, gdzie już funkcjonuje, mieszkańcy nie do końca wiedzą, jakie odpady zaliczyć do mokrych, a jakie do suchych.



Czy wiesz, które z odpadów zaliczyć do jakiej kategorii?

tak, przecież to oczywiste

37%

często mam wątpliwości

27%

nie wiem, nikt mnie nie informował

36%

łącznie głosów: 991

- System dualny, który wprowadziliśmy 1 kwietnia, obowiązuje na razie w dzielnicach, gdzie są domki jednorodzinne. Teraz skala będzie znacznie większa, bo system obejmie duże osiedla, jak Chełm czy Ujeścisko - wyjaśnia Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Segregacja odpadów obejmie odtąd Kokoszki, Smęgorzyno, Kiełpino Górne, Bysewo, Karczemki, Matarnia, Chełm, Szadółki, Ujeścisko i Zakoniczyn. Od kwietnia odpady segregują mieszkańcy Osowy, Klukowa, Wzgórza Mickiewicza,Rębiechowa i Firogi.

Nawet oni nie zawsze radzą sobie z dzieleniem śmieci. Narzekają, że akcja edukacyjna prowadzona przez miasto była zbyt ogólnikowa. Nie tłumaczyła, które śmieci zaliczyć do której kategorii.

- Zakończyliśmy rozsyłanie materiałów informacyjnych do osiedli, do których od stycznia wejdzie system. Jest tam broszura, w której dokładnie jest wyjaśnione, jakie odpady zaliczyć do jakiej kategorii. Przeprowadzone badania pokazały, że osiągamy 23 proc. odzysk odpadów mokrych w tych dzielnicach, gdzie system funkcjonuje. Górne założenia zakładały, że odzysk wyniesie 25 proc. - wyjaśnia Anna Dobrowolska.

Największa rewolucja czeka mieszkańców w ich własnych kuchniach. Każde mieszkanie powinno posiadać dwa pojemniki lub dwa worki na odpady.

- Co z tego, że będę miał w domu kilka worków na śmieci, skoro pod moim domem stoi jeden śmietnik, do którego wrzucane są wszystkie worki jak leci? - dziwi się pan Michał, mieszkaniec osiedla Pięć Wzgórz.

To się zmieni. W połowie listopada odbyły się spotkania miasta z przedstawicielami Spółdzielni Mieszkaniowych, wspólnot i z przewoźnikami odpadów. Od nowego roku wszystkie osiedlowe śmietniku zostaną podzielone na zbierające różne rodzaje odpadów.

Odpady mokre to odpady biodegradowalne - między innymi resztki mięsa, owoców i warzyw, drewno, zabrudzony papier. Odpady suche to puszki metalowe, kartony po mleku i sokach, pojemniki z resztkami jedzenia ale też fajans, pampersy czy tekstylia.

Dostarczając posegregowane odpady na wysypisko, przewoźnik mniej płaci za przyjęcie tych, które nadają się do przerobu, a w efekcie może mieć to przełożenie na niższe rachunki.

Od 2012 roku system dualny będzie obowiązywać na terenie całego Gdańska.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 229)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846338 2010-12-03 06:03 tu mokre suche (16)

w gdyni plastik szkło makulatura

w sopocie wcale

nie może być wszędzie tak samo?

popieram opinię 67 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846365 2010-12-03 07:47 plastik szkło i maku. w gdańsku też jest. od dawna (5)

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846439 2010-12-03 09:57 (4)

W Gdańsku może pojemniki na śmieci: plastik, szkło i makulatura stoją od dawna, ale wszystko i tak zawsze trafia do jednej smieciarki i laduje w tym smamym miejscu na wysypisku...
Pozdrowienia dla segregujących ;)

Nikoś

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4846454 2010-12-03 10:27 ???

A na obiad masz zupę, schabowego i kompot, i wszystko trafia w jedno miejsce. Jeżelibyś się przyjrzał, to byś zrozumiał na czym polega segregacja odpadów i ich wywózka. Możesz też podejść do panów śmieciarzy i oni Tobie wyjaśnią.

pepe

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846480 2010-12-03 11:26

Jak byś się zainteresował tematyką, to byś wiedział, że te śmieciarki mają ścianki dzielące szkło od makulatury i plastików. Z zewnątrz tego nie widać, ale to nie znaczy, że tego nie ma. Nie można od razu oceniać wszystkiego po pierwszym wrażeniu. Poza tym będziemy musieli prędzej czy później zacząć segregować śmieci, bo jesteśmy w Unii i to jest jeden z wymogów stawianych, to czemu nie zacząć już teraz, aby się przyzwyczaić na przyszłość?

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846513 2010-12-03 13:45 i przez takich głupków ekologia kuleje (1)

ludzie tak mówią, bo wygodniej jest im tak wierzyć.

NIE SIAĆ CIEMNOGRODU!!!!

ekologiczna dziewczyna

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846578 2010-12-04 10:18 ale golisz nogi nie ??

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846370 2010-12-03 07:54 mieszkam na Chełmie, a takie kosze są w innych jednostkach Chełmu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846420 2010-12-03 09:07 W Sopocie raz w tygodniu odbierają worki z posortowanymi odpadami. (3)

Tak jest przynajmniej na Wyścigach.

S.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846423 2010-12-03 09:15 Znaczy na Hipodromie? (1)

czy też chodziło Ci o Karlikowo lub Świemirowo?

Staś Czepialski dba o historię

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846574 2010-12-04 09:46

Pewnie chodziło o jakieś worki odbierane z dworca. ;)

Ja też dbam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846462 2010-12-03 10:52 raz w tygodniu???

a może raz w miesiącu????

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846436 2010-12-03 09:52

Nas jeszcze to nie dotknęło. Przynajmniej do czerwca

Balcerek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846441 2010-12-03 09:58 (1)

Rozwiązanie sopockie jest świetne, wygodne i w dodatku funkcjonuje już od wielu lat. I za wywóz posegregowanych śmieci mieszkańcy nie płacą.

P.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846463 2010-12-03 10:53 bo płaci miasto

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846499 2010-12-03 12:30 Ok pod blokiem rozumiem, ale czy przy każdym do 1 rodzinnym też będzie dodatkowy pojemnik?

jeżeli tak to kto mi go dostarczy? miasto, firma wywozowa czy sam mam kupić?

jajcew

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846552 2010-12-03 20:29

W większości dzielnic Sopot segreguje się odpady. co miesiąc są zabierane i zostawiane nowe worki do segregacji szkła, plastiku i makulatury. Wiem bo sam w tym uczestniczę.

Kirus

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846340 2010-12-03 06:17 WSYPY ... (4)

TUTAJ IDZIE WSZYSTKO DO JEDNEGO WORKA - POLIKWIDOWAĆ WSYPY W BUDYNKACH PILNE......

Andrzej

popieram opinię 79 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846366 2010-12-03 07:49 (1)

wsypy? raczej zsypy

kk

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846448 2010-12-03 10:19 a może wtopy ?

lol

kaczmar

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846503 2010-12-03 12:44 wsyp to co innego

wsyp to jest element poduszki, a zsyp jest na śmieci ;) ;)

hhhhh

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846517 2010-12-03 13:56 Andrzej

Takie teorie rozsiewa patologia, bo im się nie chce segregować. masakra...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846341 2010-12-03 06:21 (4)

ekoterroryzm juz nadchodzi
a pytanie czy wczesniejsza akcja segregacja szkła, tworzyw i papieru sie powiodła?
czy jak to w Polsce bywa wszystko na pokaz aby zadowolić WIELKIEGO BRATA
UNIĘ EUROPEJSKĄ(tfu SOWIECKĄ)

hydroboy

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 65
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846426 2010-12-03 09:19 To prawda (3)

tyumczasem w Gdańsku zbuduje się spalarnię - rozwiązanie adekwatne do składu odpadów w latach 60/70 ubiegłego wieku. Już lepiej niech sobie śmierdzi ta pryzma nieszkodliwym gazem niż emitować do atmosfery (do naszych organizmów) silnie toksyczne produkty spalania polimerów, laminatów i innych niebezpiecznych składników obecnych śmieci. W dzisiejszych czasach nie buduje się spalarni, jest to rozwiązanie nie ekologiczne i nie ekonomiczne, jaki jest sens wysyłać w mieście po śmieci 5 osobnych ciężarówek, w korkach, bez infrastruktury komunikacyjnej. Obecnie buduje się zakłady utylizacji, do których śmieci przywożone są nie posegregowane, jednym samochodem. W tymże zakładzie śmieci są segregowane i każda frakcja w inny sposób zagospodarowana - z zyskiem. Chińczycy sprowadzają śmieci z USA i przetwarzają je np. na odzież (polary z tesco) i mają z tego biznes.

wystarczy poczytać i pomyśleć

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846459 2010-12-03 10:44 soja z brokułami polana margaryną mózg wyżarała? (2)

każda sortowania spala to co się nie nada do odzysku tylko ekomłotki piszą takie bzdety, doucz się może poczytaj - o ile umiesz?

denaturator

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846493 2010-12-03 11:58

CO NIE ZNACZY ZE NIE EMITUJĄ DO POWIETRZA ŚWIŃSTWA?
a Z DRUGIEJ STRONY denatratorze NIE MUSISZ OBRAŻAĆ JAŚNIE OŚWIECONY MĄDRALO

h

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4846506 2010-12-03 12:56 Zatem doprecyzowując mędrcu, bo wykrzesać samemu cokolwiek ci trudno

ani słowem nie napisałem że biogazu z biomasy w nowoczesnych zakładach utylizacji się nie spala - biogazu a nie butelek plaskikowych młotku.

Poczytaj troszkę o ile ty umiesz, o nowoczenych metodach utylizacji odpadów zanim zaczniesz bzdury pisać, posłuchaj mądrzejszych od siebie

wystarczy poczytać i pomyśleć

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846342 2010-12-03 06:22 .. (3)

Pogłupieli z tym...

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 53
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846481 2010-12-03 11:26 (2)

Kolejny nie edukoowany za młodu przez rodziców głupek
p.s. pewnie nie wyrzucasz papierków do kasza ani nie sprzatasz po swoim piesku

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4846541 2010-12-03 17:07

Nie douczonym prostakiem jesteś ty tępa istoto.Zobacz co się dzieje na około tych \"wspaniałych\" i \"ekologicznych\" pojemników do śmieci.Przejdź się na dzielnicach gdzie ten badziew pobudowali i wtedy się dopiero wypowiadaj.

s

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846561 2010-12-04 00:55

Jak sie zesrasz w pieluche to wrucasz do suchych czy do mokrych jak bys sie zesrał i zeszczał czy moze do suchych śmierdzących albo do mokrych śmierdzących?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846343 2010-12-03 06:23 Miasta włoskie przestrogą (27)

Inną formą uczestnictwa w tej walce przeciw zaśmiecaniu świata jest stosowanie toreb foliowych wiele razy, jak i używanie ich do zbierania domowych śmieci. Faktem jest, że w wielu miastach na świecie obowiązuje zakaz używania toreb foliowych i - od wielu już lat - w sklepach można dostać jedynie ekologiczne torby papierowe. Wszyscy powinniśmy też segregować i wrzucać do odpowiednich pojemników makulaturę, szkło i plastyk.

To Ja

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846345 2010-12-03 06:39 (20)

Zdaje mi się, że niedawno wypowiadałeś się przeciwko takim akcjom, nazywając je \"lewackimi\", było tak?

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846361 2010-12-03 07:33 nie karmić trolla! (19)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846428 2010-12-03 09:26 (18)

To Ja ma mój plus zawsze w ciemno.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846516 2010-12-03 13:54 Toya (15)

to nie pierwszy raz gdy piszesz autopochwały. W ciemno to mogę dać jedynie mninusa. Przytaczam twoją wypowiedź o wytwórni filmowej w Gdańsku:

2010-12-01 11:19 Nie każda firma z branży filmowej jest warta \"ściągnięcia\" (110)

Nie wiem kim jest Hugh Welchman, nie znam jego filmów. Wiem, że filmowa twórczość niektórych reżyserów (często tych nagradzanych) jest nieustannym atakiem na katolicyzm, ciągłym poszukiwaniem wszelkich możliwych wad w chrześcijańskich rodzinach, w \"katolickiej Polsce\", a zwłaszcza inkryminowaniem różnorakich \"katolików grzechów\", a nawet \"zbrodni katolików\". Pogańscy antykatoliccy \"artyści\" doskonale zdają sobie z tego sprawę, że najpewniejszym sposobem \"wkurzenia\" człowieka wierzącego jest poprzez wymyślanie różnych bredni celowe gnojenie naszej wiary i naszych świętości, jak i niszczenie godności chrześcijańskiej rodziny, by z szatańskim uśmieszkiem zarzuty kwitować stwierdzeniem w stylu - bronię cię.

To Ja
odpowiedz
popieram opinię 17/nie zgadzam się 154

koleś git

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846524 2010-12-03 14:35 (11)

Mogę się tylko powtórzyć. Już sama ta wypowiedź świadczy o tym, że idziesz za większością, za stadem czyli dałeś (dałaś?) się złapać na lep propagandy obecnego i minionego systemu, gdzie dziesiątki lat ładowali do głów, że prawda się nie liczy tylko \"głos większości\", że łacina (cywilizacja łacińska) to język martwy (klerykalizm) i nikomu niepotrzebny, że piekła nie ma i można żyć tak, jakby Boga nie było wg hasła \"róbta ci chceta\" czyli \"można wszystko\" - rzucać papierki na chodnik i w ogóle śmiecić, kłamać i oszukiwać, cudzołożyć i kraść, byleby się nie wydało, byleby nie wpaść. Tak w Polsce uważa \"młodych, wykształconych i z wielkich miast\" większość.

Z kolei w Rosji większość uważa że Katyń to sprawka Niemców, a Stalin wcale nie był ludobójcą, a taki pogląd to wpływ propagandy \"imperialistów\". W USA i Kanadzie większość twierdzi, że holokaust to sprawka Polaków i że faszystami byli Polacy, bo skoro oni \"wiedzą\" o \"polskich obozach koncentracyjnych\" to i \"wiedzą\", kim byli \"faszyści\". W Europie większość powtarza kłamstwa za masonerią, że miliony ofiar zamordowano i zabito na stosach jakoby Świętej Inkwizycji itp., itd.

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846540 2010-12-03 17:02 mylisz się (10)

Jestem za młody, żeby mnie komuna wypaczyła. Ciebie jednak wypaczyła, już mówię dlaczego.
Walka komuny z kościołem spowodowała, że dla wielu osób kościół stał się smacznym zakazanym owocem. Stracili oni w ten sposób możliwość krytycznego spojrzenia i stali się łatwi do manipulowania przez kler.
Dla mnie np. Karol Wojtyła oprócz niewątpliwych zasług dla ludzkości jest odpowiedzialny za ludobójstwo (afryka, prezerwatywy, aids). Dopiero moje pokolenie jest w stanie trzeźwo patrzeć na najnowszą historię, w tym na Rosję i Rosjan. Nie przymykam też oczu na mroczną historię kościoła - np. krucjaty dziecięce i w ogóle krucjaty.
Katyń został przecież oficjalnie uznany przez Rosjan jako ich zbrodnię. Puścili nawet polski film Katyń w telewizji publicznej i nie wierzę by zrobiono to bez odpowiedniego przygotowania i komentarza.
Co do istnienia piekła.
Naprawdę szkoda mi ludzi, którzy każdy swój ruch dyktują strachem. Wnioskuję, że gdyby nie istnienie piekła byłbyś gwałcicielem, złodziejem i dałbyś się ponieść każdemu impulsowi i zachciance, nawet kosztem innego człowieka.
Ja np. nie wiem czy piekło istnieje, bo nie mam dowodów na tak ani na nie. Biblia jest zbiorem legend i opowieści spisanych długo po Chrystusie. To ludzie, a nie Bóg zadecydowali które opowieści wejdą w skład Biblii, a które nie. Apokryfów jest wiele i na Twoim miejscu szukając prawdy odniósłbym się właśnie do tych odrzuconych, niekorzystnych dla władz kościoła ksiąg.
Moje życie jest dyktowane zasadami moralnymi, które prowadzą do mojego szczęścia, w którym nie ma miejsca na krzywdzenie innych ludzi. Ty z kolei nie krzywdzisz, bo boisz się piekła.
Ale cóż - ślepa i bezkrytyczna wiara dobra jest dla ludzi prostych, jak Ty, inaczej na ulicach byłoby dużo niebezpieczniej.

Janek

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846564 2010-12-04 05:42 Michnikowszczyzna próbuje - niestety często skutecznie - odebrać nam wolność i dusze, zmienić wektory naszego myślenia (8)

Przeciwnicy założonego przez Chrystusa Kościoła katolickiego - jeśli swą wiedzę czerpiecie wyłącznie z masońskiej literatury, to wy słuchacie podszeptów szatana - przeciwnika Boga. Urbana NIE-czytajcie, ani zakłamanych, wybiórczych i zmanipulowanych FAKT-ów i Mitów i innych tego typu wybiórczych, gdzie aż roi się od sensacyjnych i dla zwykłych ludzi nie do sprawdzenia kłamstw i pomówień. Pamiętajmy - media są w większości w obcych rękach, często wrogich kulturze chrześcijańskiej, wrogiej niepodległej i samorządnej Polsce. ONI robią wszystko, aby zapanował męt i zamęt, aby owoce nauczania Kościoła wydrzeć Narodowi i to, co może stać się jego siłą, osłabić i rozmydlić.

Jeszcze raz PIERWSZY LIST DO KORYNTIAN 1,20-30. Gdzie jest mędrzec? Gdzie uczony? Gdzie badacz tego, co doczesne? Czyż nie uczynił Bóg głupstwem mądrości świata? Skoro bowiem świat przez mądrość nie poznał Boga w mądrości Bożej, spodobało się Bogu przez głupstwo głoszenia słowa zbawić wierzących... Przeto przypatrzcie się, bracia, powołaniu waszemu! Niewielu tam mędrców wg oceny ludzkiej, niewielu możnych, niewielu szlachetnie urodzonych. Bóg wybrał właśnie to, co głupie w oczach świata, by zawstydzić mędrców, wybrał to, co niemocne, aby mocnych poniżyć; i to, co nie jest szlachetnie urodzone wg świata i wzgardzone wyróżnił Bóg... Przez Niego bowiem jesteście w Chrystusie Jezusie, który stał się dla was mądrością od Boga i sprawiedliwością, i uświęceniem, i odkupieniem.
Pan Jezus, tworząc Kościół święty, dał ogromną władzę Apostołom. Z faktu pełnionej funkcji mieli oni też ogromną rolę w młodym Kościele; są jedynymi, których Chrystus powołał imiennie do tej misji. Nikogo innego nie powołał imiennie do tej stałej funkcji, jedynie ich. Wszak był jakiś powód, dla którego Pan Jezus z nimi przebywał przez cały czas; tłumaczył im bardziej szczegółowo przypowieści; przygotowywał ich na czas swojej męki i śmierci na krzyżu; poprzez nich dał Kościołowi sakramenty kapłaństwa i Eucharystii; jednego z nich, Piotra, uczynił skałą, na której On, Chrystus zbudował ten Kościół; to Piotra obdarzył szczególnym darem mądrości, jak i charyzmatem, i misją umacniania braci w wierze; potem to On, Bóg posłał tych apostołów na cały świat, aby głosili Ewangelię wszelkiemu stworzeniu, by chrzcili, odpuszczali grzechy, sprawowali Eucharystię, karmili lud Boży Ciałem i Krwią Chrystusa, tłumaczyli Słowo Boże. Kim byli ci przez Pana Jezusa wybrani do pełnienia tych wszystkich funkcji; przygotowywanymi przez Boskiego Mistrza do zadania, by Jego mocą, mocą Ducha Świętego, podbili świat dla Zbawiciela tegoż świata? Prostymi rybakami palestyńskimi.

Naprawdę wierzysz w tą niedorzeczność, że choroby przenoszone drogą weneryczną czy niechciane ciąże są skutkiem niestosowania antykoncepcji? Fakty ukazują niedorzeczność tego Twojego rozumowania. Czego to dowodzi, że we Francji prezerwatywy mozna kupić nawet w automacie na stacji metra? To prawda, naiwna wiara w skuteczność prezerwatyw to już zacofanie. A jak ktoś naiwnie wierzy masonom i powtarza w postach za nimi zwyczajne głupoty to... aż żal czytać takie głupoty!
Wciąż zbyt mało się wie, że prezerwatywy nie chronią przed HIV, że są zawodne, nieskuteczne. \"Niedziela\" napisała m. innymi: Prezerwatywy nie tylko nie rozwiązują problemu AIDS, ale go jeszcze bardziej pogłębiają - mówił Benedykt XVI. I miał rację. Wszystkie programy zapobiegawcze, z darmową dystrybucją prezerwatyw włącznie, przyczyniły się bowiem tylko do rozwoju epidemii. I nie tylko dlatego, że w 14% są one nieskuteczne, lecz przede wszystkim dlatego, że w założeniu model ludzkich zachowań seksualnych w tych programach przewiduje niczym nieograniczoną wolność w kontaktach seksualnych. To właśnie propagowany model zachowań okazał się największym, bo śmiertelnym zagrożeniem dla społeczeństw Afryki. W kampaniach bowiem, określanych jako zapobieganie AIDS, nacisk jest położony na akceptację swobody seksualnej jako naczelnej wartości. Są to więc kampanie nie tylko nietrafione, ale generalnie szkodliwe: przyczyniają się bowiem do wzrostu zakażeń.

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846566 2010-12-04 07:58 Hehehehehe (7)

Tygodnik Niedziela i B16 to najlepsze źródło wiedzy o antykoncepcji:) ech, zakompleksieni, ograniczeni i zmanipulowani ludzie...

B17

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846569 2010-12-04 09:01 Antykoncepcja jest droga, szkodliwa i zbędna - dla głupców (4)

Lekarze (których głównym celem jest nie swój zysk, tylko zdrowie człowieka) podkreślają tę prawdę, że nie ma bezpiecznej dla zdrowia antykoncepcji, a konsekwencje ich brania będą na pewno. Jedną z prawd jest stwierdzenie, że \"nowoczesna, bezpieczna antykoncepcja\" nie istnieje!

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846571 2010-12-04 09:32 Człowieku przestań wypisywać bzdury o antykoncepcji, bo będziesz miał na sumieniu życie jak Jan Paweł 2 (1)

1.nie zabijaj

Kościół chyba o tym zapomniał. Afryka, AIDS, antykoncepcja, jp2 = ludobójstwo.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846579 2010-12-04 10:19

Jasnogród ogłosił i naiwni goje to wciąż powtarzają, że już \"JPII zabronił używania prezerwatyw i dlatego cala Afryka umiera na AIDS...\" - oto przykład, do jakich absurdalnych stwierdzeń można dojść nie rozumiejąc istoty człowieczeństwa, etyki, wiary, prawdy... Producenci o tym oczywiście nie informują, ale pory w prezerwatywie są większe od HIV. O tym, że prezerwatywa nie chroni przed tą śmiertelną chorobą informują niezależne od seks-biznesu ośrodki badań. Fakty te podają polskie media.

To Ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846572 2010-12-04 09:42 Mocherowy zryty beret (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4846573 2010-12-04 09:46

Niedawno światem wstrząsnęła historia 16-letniej Szwajcarki, która po zażyciu antykoncepcyjnego środka hormonalnego Yasmine doznała nieodwracalnego uszkodzenia mózgu. Podobno nie jest to odosobniony przypadek, ponieważ coraz częściej słyszymy o negatywnych skutkach stosowania środków antykoncepcyjnych. Skoro tak, to dlaczego nie są prowadzone w Polsce jakiekolwiek statystyki dotyczące ich szkodliwości?

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846575 2010-12-04 09:50 hehehe sam sobie plusujesz, a mi minusujesz:) (1)

\"Tygodnik Niedziela i B16 to najlepsze źródło wiedzy o antykoncepcji:)\" - 4 minusy:D No tak, większość osób uważa, że antykoncepcja jest szkodliwa:D

Powiem jedno na koniec - będziesz się smażył w piekle.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846577 2010-12-04 09:59

Dr Jerzy Rodzeń: Typowe objawy uboczne zażywania niektórych środków antykoncepcyjnych to nudności, bolesność piersi, uczucie pełności, wzrost wagi ciała, nawracające zakażenia pochwy, złe samopoczucie, skłonności do depresji, spadek popędu płciowego. Długotrwałe stosowanie antykoncepcji wiąże się ze zwiększonym ryzykiem zachorowania na raka szyjki macicy. Środki te również nie są obojętne dla wątroby kobiet. Zagrożenie płynące ze stosowania antykoncepcji hormonalnej to również zmiany zakrzepowo-zatorowe, które wystąpiły u wspomnianej wyżej młodej Szwajcarki. Trzeba wiedzieć, że wszystkie tabletki, nawet z niską zawartością estrogenów, powodują zwiększone ryzyko zakrzepicy. Jest ono 3-6-krotnie wyższe niż w przypadku całej populacji. Mogą spowodować zatorowość płucną, a w obszarze układu tętniczego udar mózgu i zawał serca. Trudno również nie wspomnieć o psychicznym aspekcie zażywania tego typu środków, które prowadzi do instrumentalnego traktowania kobiety. Ich stosowanie może przyczyniać się także do myślenia proaborcyjnego. Jak wiemy, żaden środek czy metoda nie daje 100-procentowej pewności, że nie zaistnieje dziecko. Niestety, kobiety rzadko się informuje o niepożądanych skutkach, które niesie za sobą antykoncepcja, licząc na to, że same zdobędą potrzebną wiedzę albo przeczytają np. ulotkę. Reklama środków eksponuje potencjalne korzyści, marginalizując zagrożenia, ponieważ nastawiona jest na jak największe zyski. Dlatego poziom wiedzy wśród pacjentek na temat pigułek jest niski.

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846565 2010-12-04 06:39 W chrześcijaństwie mówi się o trzech córach pychy: zarozumiałość, niezdrowa ambicja i próżność

Tak w ogóle to dzięki za okazany szacunek. Nie jest regułą, że osoba niewierząca potrafi w pełni uszanować wiarę osoby wierzącej. Dziękuję za Twój post, w którym ukazujesz co najmniej szacunek dla wartości, które osoba wierząca ceni sobie szczególnie. Jest czymś psychologicznie chyba niemożliwym szanować kogoś, a zarazem gardzić jego świętościami lub je lekceważyć.
W mojej opinii również my - osoby wierzące - staramy się uszanować światopogląd pogan (ateistów czy innych religii), rozumieć przyczyny Waszej niewiary itp. Nierzadko dostrzegamy w szlachetnym Waszym postępowaniu niesprecyzowaną wierność Bogu i domyślamy się ukrytego działania Bożej łaski. Tym niemniej my - wierzący - jesteśmy chyba zgodni co do tego, że Wasza niewiara jest jakimś brakiem i staramy się ukazać drogę prowadzącą do pełni - wszak dość często zdarza się, że w końcu łaska Boża ten Wasz brak przezwycięża i do tego wszystkiego, co u Was było dobrego dotychczas, pewnego dnia dochodzi również wspólnota wiary.
Reasumując - widząc miłość Chrystusa mówimy o Nim, ukazujemy Jego dobroć, Jego drogę - ale przecież nie nakazujemy nikomu wierzyć czy chodzić do kościoła i nie przeszkadzamy Wam działać zgodnie z Waszym sumieniem i wiarą.

W temacie Twoich błędów i wypaczeń; Stary Testament był już w całości ukształtowany, kiedy Chrystus Pan przystąpił do założenia Kościoła. Nowego Testamentu poszczególne księgi były pisane już w Kościele i przyjmowane przez niego jako nieomylne, natchnione przez Ducha Świętego słowo Boże. Szukając w Biblii odpowiedzi na jakiekolwiek pytanie trzeba uznać ten fakt.
Na Nowy Testament złożyły się Pisma Apostołów oraz takie teksty, które zostały napisane z ich polecenia i przez nich przekazane Kościołowi. Rozstrzygającym zaś świadectwem, że nie były one dla Kościoła słowem ludzkim (choćby bardzo prawdziwym i pełnym pobożności), ale słowem Bożym, przemieniającym serca, było to, że czytano je podczas odprawiania Eucharystii.
Niebo, czyściec i piekło są, a Kościół głosi tylko prawdę objawioną nam przez Jezusa Chrystusa.
Ja wierzę w zapewnienie Chrystusa, że On mnie kocha. Nie lękam się na pewno. A Ty?

Patrzysz trzeźwo na historię, powiadasz. A zdajesz sobie z tego sprawę, że Rosja to jest zupełnie inny świat?! Wywodzący się z niedawnego ZSRR Rosją rządzący są gotowi na wszystko, by podporządkować sobie Polskę; co do tego nie miał wątpliwości zabity Lech Kaczyński - świadczy o tym także i to przemówienie z Gruzji. Współczesna Rosja to świat, w którym zniknęła norma. Fakty historyczne (także tej historii najnowszej) ukazują tą prawdą, że dla rosyjskich decydentów nie ma granicy, która nie mogłaby zostać przekroczona.

To Ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846531 2010-12-03 16:00 (2)

Tamtego dnia Mikuś w kontekście mojej osoby ukazał swoją opinię; ale zacytuję: \"(...) Mam jednak do Ciebie kilka uwag - weź je sobie proszę do serca:
1. Nie każdy katolik mysli tak jak Ty. (...)
2. Twoja niechęć do kobiet rzuca się w oczy. (...)
3. Nie używaj nowomowy i pseudointelektualnych sformułowań. One zanieczyszczają Twoje myśli. To typowe dla fanatyków (...)
4. To jest artykuł o wytwórni filmów, a nie atak na wiarę. Mogą w niej powstać filmy, które są przyjazne wierze w Boga. (...)

1) Przykładowo Komorowski - jest katolikiem? Ks. prof. Czesław S. Bartnik: Niektórzy mówią: \"Dlaczego to robi, przecież to katolik\". Tak, ale katolik wyznający platformiany liberalizm ateistyczny. Przyjedzie jakaś \"tolerancyjna\" figura z Zachodu i powie: Jaka tu w Polsce ciemnota katolicka!
Będzie to także nawiązanie do wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka nakazującego usunąć krzyż w szkole we Włoszech. Tak też argumentuje rzecznik rządu PO, mówiąc, że Pałac Prezydencki ma charakter publiczny, a nie prywatny lub, broń Boże, kościelny, czyli krzyż ma się nijak do polityki i do prezydenta. Jeszcze parę miesięcy, a będzie się naśladować senatora Belgii Philippe\'a Mahoux, który wystąpił z inicjatywą, ażeby usunąć krzyże ze wszystkich budynków użyteczności publicznej, łącznie z cmentarzami komunalnymi, i zabronić królowi i urzędnikom udziału w uroczystościach religijnych. Będzie to prosta kontynuacja postawy rządu PO - PSL, który nie dołączył do grupy państw wspierających Włochy na rozprawie odwoławczej przeciwko wyrokowi Trybunału.
2) odpowiedzi - także na nierozumne Mikusia z nich wnioski - napisałem jeszcze tamtego dnia i dzisiaj. Tutaj dodam że mężczyzna (tak jak kobieta) prowadzi - bo chce prowadzić - politykę uczciwości, sprawiedliwości i solidarności płci; czyli dąży, by w wzajemnych relacjach wprowadzać zasady partnerstwa. Feministki (inaczej facetki) dążą do nas uprzedmiotowienia, by uczynić z mężczyzny faceta, takiego bezwolnego kundla i posłusznego wasala w jednym. Nie martwią się tym, że jakże często ideologia kultu kobiet kształtuje postawy wprawdzie wierne, ale i mierne, i bierne. Nie martwią je fakty, że z niejednego kundla wyrasta wilk w ludzkiej skórze. W takich sytuacjach wskazując na męskie zło na nowo uskuteczniają nowomowę o dyskryminacji kobiet podkreślając, jak bardzo są one - te feministki - potrzebne. I tak świat się kręci z tą wściekłą bezsilnością zagubionych ludzi.
3) Apostołom i świętym, nawet samemu Chrystusowi fanatyzm zarzucano... naprawdę nie zasługuję na aż tak wielki komplement, ale miło mi to od Ciebie usłyszeć... W obliczu \"mowy nienawiści\" być silny duchem... męskość... dla mnie brzmi dumnie, co tak bardzo feministki drażni i by ona mnie \"własnymi rękami...\" Ale mam tego świadomość, że być mężczyzną to coś znacznie więcej, jak urodzić się osobą płci męskiej. Mężczyzna - kiedy jest przekonany, że postępuje słusznie, że mówi prawdę - nie boi się jednoznacznych stwierdzeń i ocen, nawet jeśli są one wymagające, kobiet i mężczyzn egoizm, grzechy zaniedbania krytykujące. Nie lubimy krytyki, czyli siłą rzeczy takie nawoływanie do zmiany swojego postępowania jest niepopularne (odrzucane). Propagujący wartości zawsze ma przeciw sobie tłum krytykantów z szatańską satysfakcją nieprzyjemnie oceniających tegoż mężczyznę z jednoczesnym unikaniem (jak diabeł święconej wody) oceny omawianego tematu, ukazanych doktryn, stwierdzeń i pojęć.
4) Oczywiście że powstają takie filmy. Zauważ, że tego typu filmy są \"biczowane\" jeszcze przed ekranizacją. Krzyż, modlitwa i serio traktowanie nauk Chrystusa także i w Polsce przeszkadzały zawsze tym, którzy wierzą, że można zbudować raj na ziemi po swojemu. Według nich np. pokazanie \"Pasji\" i za grzechy cudzołóstwa okrutne ubiczowanie Chrystusa może zaszkodzić młodemu pokoleniu. Erotyzm, mordobicie i chlustająca k rew im nie przeszkadza, byle nie była to k rew Pana Jezusa, którego chcą oni \"chronić\" - ściągają Go z krzyża, żenią z Marią Magdaleną, unicestwiają historycznie - byleby tylko nie wisiał i \"epatując okrucieństwem\" nie \"demoralizował młodego pokolenia\".
Bywalcy kin i teatru twierdzą, że coraz częściej wyśmiewa się chrześcijańskie wartości takie jak rodzina i bezpośrednio Kościół katolicki. Jak pisze krytyk teatralny pani Temida Stankiewicz-Podhorecka, \"odnosi się wrażenie, że istnieje jakiś scenariusz bardzo precyzyjnie przygotowany, według którego systematycznie dokonuje się dziś niszczenia kultury zakorzenionej w chrześcijaństwie\".

To Ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846567 2010-12-04 08:07 Ojojoj.... (1)

Szkoda pisać, bo nie zgadzam się z ani jednym słowem tego nieszczęśnika. Katyń to znak od Boga, a Chrystus nie założył kościoła katolickiego.

B17

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846570 2010-12-04 09:29

Należysz do jakiegoś Kościoła... a może jesteś Świadkiem Jehowy? Twierdzisz, że \"Chrystus nie założył kościoła katolickiego\". Jeśli nie Chrystus, to wg Ciebie kto?

Jezus wyraźnie podkreślił, że zakłada Kościół wsparty na \"skale\" - Piotrze, mówiąc: \"Ty jesteś Piotr (czyli skała), i na tej Skale zbuduję Kościół mój\" (Mt.16,18). Chrystus obiecał też, że moce szatana nie zapanują nad Kościołem. Czym jest moc szatana? Jezus mówi, że jest to śmierć i kłamstwo (patrz J.8,44). Pomimo że umarł Piotr, śmierć nie zatriumfowała, gdyż nieprzerwana linia papieży nadal pozostawała skałą, która nauczała tego czego nauczał Jezus. Nieprawda też nie zwyciężyła, gdyż Kościół naucza wszystkich doktryn, zarówno tych z Biblii, jak i Świętych Tradycji - bez błędów (nieomylnie), zgodnie z obietnicą Jezusa: \"Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - Ducha Prawdy. Duch Święty... On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystkim, co Ja wam powiedziałem\" (J.14,16; 26). \"A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata\" (Mt.28,20).
Papież, następca Piotra, jest głównym pasterzem Kościoła. Ale również innym powierzono opiekę nad stadem. Jezus powiedział do Apostołów: \"kto was słucha, Mnie słucha\" (Łk.10,16). Z kolei św. Piotr pisał: \"I On ustanowił jednych apostołami, innych prorokami, innych ewangelistami, innych pasterzami i nauczycielami dla przysposobienia świętych do wykonywania posługi...\".

To Ja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846523 2010-12-03 14:30 Dziękuję

DDD

To Ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4846542 2010-12-03 17:10 W ciemno robi się najmądrzejsze rzeczy.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846347 2010-12-03 06:47 (1)

ekologiczne papierowe.... tiaaa

ekolodzy mozg tobie zlasowali. torebka foliowa jest neutralna chemicznie. a zeby zrobic papier, a potem torbe z niego to naprawde troche chemii trzeba do rzek spuscic.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4846398 2010-12-03 08:34 tiaa

i jeszcze kilka drzew sciac

ALdis

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846376 2010-12-03 07:58 a gdyby torby eko były za darmo dawane w sklepach, to nie byłoby problemu z folią (3)

tylko w co pakowac mieso na wagę?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4846396 2010-12-03 08:26

W czasach PRL, pakowało się to mięso w papier, a najczęściej w gazetę i ludzie jakoś żyli.
Torby foliowe z napisem Marlboro lub jakim innym logo, to się za gruby szmal kupowało od marynarzy.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846406 2010-12-03 08:47 W papier

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846527 2010-12-03 14:59 nie jeśc mięsa!

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846344 2010-12-03 06:39 W każdym podwórku powinny znajdować się (17)

kontenery na:
- plastik/tworzywo sztuczne
- szkło bezbarwne
- szkło kolorowe
- makulatura
- odpady mokre i suche

oraz pojemniki na:
- puszki aluminiowe (by ułatwić życie \"zbieraczom\")
- zużyte baterie/akomulatory

resident in 3city

popieram opinię 126 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846369 2010-12-03 07:53 nie wszędzie są... (2)

spółdzielnia Bałtyk Gdynia - jakieś 2 lata temu zlikwidowali pojemniki na segregowane odpady - i co zrobić?

kk

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846390 2010-12-03 08:19 niech sprzątają (1)

ok, niech stawiają ale niech je opróźniają, a nie stoją te kontenery przepełnione i nikt się nimi nie zajmuje, to sie mija z celem, ja do przepelnionego ledwo trzymającego się pojemnika nie bede wrzucac swoich smieci bo i tak sie wyspia, takze wole do ogolnego, gdzie mam pewnosc ze za jakis czas zostanie on oczyszczony.

baba

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846562 2010-12-04 00:57 Powinien jeszcze stać Pan władek który by to wszystko segregował i miał płatne nadgodziny.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846424 2010-12-03 09:17 Ta, jasne... (3)

I obwieszony czternastoma worami będę wychodził wyrzucać śmieci...
Potem przez kwadransik będę rozkminiał co gdzie wrzucić, czy papierki po cukierkach to plastik, makulatura, suche czy mokre...

A potem znowu obiecają, że przestanie śmierdzieć z Szadółek... że jeszcze parę dni, że spalarnia, że cuda na kiju...
A śmierdzi nadal i śmierdzieć będzie niezależnie od ilości pojemników w śmietnikach.

Ekopropaganda i populizm - miejski tłum to lubi.

b666

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 4846469 2010-12-03 11:07

Tak właśnie powinno być, że będziesz chodził z kilkoma siatkami. Bo właśnie dzięki segregacji odpadów zadbasz o to cholernie zabrudzone środowisko. Produkujesz śmieci jak każdy inny człowiek, to chociaż wyrzuć je tam gdzie ich miejsce.
Czyżbyś uważał, że lepiej zużytą baterię wrzucić do jeziora lub nawet zwykłego śmietnika?!

Nem

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4846504 2010-12-03 12:49

Raz Ci się uzbieraja butelki, raz mokre, raz papier - wystarczy wyjść z dwoma workami tego, co akurat pilnie musisz wyrzucić. Głównym problemem jest tu brak takich smietników np. sa 2-3 na cale osiedle. Gdyby był komplet kontenerów na 3-4 bloki, to by nie było uciążliwe i możnaby było wyrzucac takie śmieci np. podczas wyjscia z psem albo po drodze do pracy. Zachęcanie do ekologii powinno zacząc się od stworzenia warunków do segregacji. Lepiej wydać pieniądze na nowe kontenery, niż na promowanie segregacji na billboardach, w mediach, prasie.

uuuu

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4846518 2010-12-03 13:57 jak jesteś pato, to nie będziesz chodził z 14 worami.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846451 2010-12-03 10:24 i codziennie będzie przyjeżdżać 15 roznych smieciarek kazda żeby zabrac inny rodzaj smieci... (2)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846470 2010-12-03 11:08 (1)

I nie 15 różnych śmieciarek, jak już to 3-4 bo one też mają oddzielone pojemniki w jednym kontenerze. A nawet niech przyjeżdża ich 10! W końcu to Ty i ja produkujemy te śmieci, więc nie rozumiem jak możesz narzekać, że będą jeździć!?

Nem

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4846490 2010-12-03 11:55

My nie produkujemy tylko fabryki, a my mamy płacić za segregowanie hovna które produkują..? Plastikowych pojemników po jogurcie czy śmietanie..

B4T1CH2

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846452 2010-12-03 10:25 zpomniałeś o zużytych żarówkach energooszczędnych

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846487 2010-12-03 11:52 a gdzie wrzucać prezerwatywy? (4)

do mokrych czy suchych?

impotent

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846492 2010-12-03 11:57 Tam gdzie plastikowe pojemniki po śmietanie i jogurcie..

A kask ormowca tam gdzie żółwie skorupy

B4T1HCH2

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846522 2010-12-03 14:29 To profanacja :/ (1)

Zużytych prezerwatyw nie wolno wyrzucać do śmieci, bowiem w nasieniu mieszkają duchy istot nienarodzonych. Należy je spalać w ogniu (kominku/piecu/ognisku) lub zakopywać w ziemi.

szaman

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4846525 2010-12-03 14:47 przejęzyczenie

nie \"mieszkają\" ale \"żyją\"

szaman

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846534 2010-12-03 16:27 zależy czy po praniu odwirowujesz

;))))))))))))))))

MiM

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846508 2010-12-03 13:09

A także kamerka i czytnik linii papilarnych na każdym kubełku

resident evil

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846348 2010-12-03 06:53 Ale Chełm przecież nie podlega tej akcji. Dopiero od 2011r (1)

dr

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4846377 2010-12-03 07:59 na jednej cześci Chełmu w jednym punkcie są kosze eko wystawiopne prze PRSP tylko,że

to daleko od mojej jednostki na Chełmie

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846349 2010-12-03 06:53 akcja informacyjna? (16)

jestem mieszkańcem 5 wzgórz i jakoś nie kojarzę, żeby rozesłane bły jakieś broszurki.....w dobie internetu nie rozumiem tą całkowitą dezinformację. Czy UM nie może zrobić jakiejś strony internetowej gdzie po prostu jest wykaz produktów z podziałem na suche i mokre........nie przypuszczałbym że pieluchy zużyte to odpad suchy:)........

minotauro

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846353 2010-12-03 07:07 Podział na suche i mokre (5)

jest niepoprawny. Powinien być na \"kompostowalne\" i \"niekompostowalne\".

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846382 2010-12-03 08:12 Nie (4)

Kompostowe i niekompostowe to zbyt trudne słowa dla Gdańszczan.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846407 2010-12-03 08:48 To może naturalne (organiczne) i sztuczne? (3)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846410 2010-12-03 08:51 (2)

no właśnie to jest ten podział organiczne i sztuczne, to mokre i suche.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846415 2010-12-03 08:58 Tak, ale organiczne może być suche, a sztuczne może być mokre ;)

Dlatego też uważam, że taki podział na suche i mokre nie jest poprawny i bardziej pasował by \"organiczne/naturalne i sztuczne\"

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846466 2010-12-03 11:05 mokre i suche to podział mylący i nieintuicyjny

bo np. karton po mleku jest mokry, a należy do wyrzucić do suchych. itp. itd. bardziej logiczny jest podział na kompostowalne i niekompostowalne.

me

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846363 2010-12-03 07:37 broszury informacyjne były wrzucane do skrzynek (2)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846409 2010-12-03 08:51 chyba nie wszędzie (1)

ja nie dostałam żadnej

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846554 2010-12-03 21:06 Złota Karczma / Matarnia

...ja też nie :(

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846394 2010-12-03 08:25 (3)

pampers tak jak zużyta podpaska jest odpadem suchym, ponieważ mokra jest tylko przez chwilkę :) a później wysycha :)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4846418 2010-12-03 09:00

nie wiem dlaczego dajecie \"-\" ?? był jakiś czas temu program w TV Gdańsk, w którym dokładnie tłumaczyli co jest odpadem mokrym a co suchym i tam właśnie babeczka mówiła tak o tych pampersach i podpaskach!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846472 2010-12-03 11:09 Zużyta chusteczka higieniczna lub ręcznik papierowy to już odpad mokry (1)

.... nawet jak wyschnie (takie info było w ulotce)

Tomek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846494 2010-12-03 12:05

czyli oni sami nie wiedzą jak to jest, każdy mówi inaczej

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846557 2010-12-03 22:05

tez mieszkam na 5 Wzgórzach i kilkakrotnie mnie informowano w postaci ulotek, nie narzekam

mz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846558 2010-12-03 22:53 taka strona istnieje!

taka strona istnieje! www.gdansk.pl/systemdualny, jest też uruchomiona dla mieszkańców bezpłatna linia informacyjna - nr znajdziesz na tej stronie.

mika

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846581 2010-12-05 11:34

ja też mieszkam na 5 wzgórzach, na porębskiego i do mnie ulotki do dotarły

Marek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846351 2010-12-03 06:57 co to jest fajans ? (9)

poważnie pytam.

znawca

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 4846352 2010-12-03 07:04 Odpowiedź na pytanie :p

Fajans – rodzaj ceramiki podobny nieco do porcelany wytwarzanej z zanieczyszczonego kaolinu.
Po wypaleniu (w temperaturach przekraczających 1000°C) wyroby fajansowe mają kolor od białego do jasnokremowego. Wytwarza się je najczęściej w wersji powleczonej nieprzezroczystym szkliwem.

Andy

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4846422 2010-12-03 09:13 masz bana na google?

ogarnij się kolo

max

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846496 2010-12-03 12:13 (1)

chyba chodzi o np.porcelanowe filiżanki itp.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846501 2010-12-03 12:37 porcelana to nie fajans

gdzie wy do szkoły chodziliście...w USA?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846507 2010-12-03 13:02

Ogólnie - to wyroby z ceramiki

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4846511 2010-12-03 13:34 a propos fajansu

w dobie internetu bardzo ciężko sprawdzić....

moni

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846515 2010-12-03 13:52 (1)

Życzliwym dziękuję za odpowiedzi, typom typu max życzę, aby kiedyś się spytał kogoś o cokolwiek, po prostu z rozpędu, z typowej ludzkiej ciekawości a ten ktoś mu wystrzelił chamskim \"masz bana na google?\". Jak innych traktujesz jak śmiecia, sam będziesz traktowany jak śmieć.

znawca

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4846547 2010-12-03 18:20 sam jesteś fajans.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4846532 2010-12-03 16:04

Fajansem \"koniarze\" nazywają też zużytą ściólkę słomianą ze stajni :)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846354 2010-12-03 07:09 tylko co pakowac mokre śmieci ? (11)

bo często widać w pojemnikach na śmieci mokre zapakowane w foliowe worki, czasami z napisami biodegradowalne są te torebki foliowe, ale jak wiadomo z nazwy są tylko biodegradowalne.... są gdzieś porządne worki na śmieci mokre, czy trzeba z kubełkiem jak 30 lat temu latać do śmietnika...?

ddd

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846372 2010-12-03 07:56

latać z kubłem - przypominają się stare czasy. Jeszcze z workiem od odkurzacza chodziłem i wytrzepałem go z kurzu na śmietniku :-)

janek

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846411 2010-12-03 08:51 ... i po powrocie do domu taki śmietnik trzeba było umyć. Brrr... (3)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846416 2010-12-03 08:59 (2)

Kubeł od suchych śmieci nie musi być często myty. Z kolei do mokrych używam jednorazowo plastikowych butelek po wodzie z odciętą górą (wbrew pozorom mokrych śmieci jest mało).

Przyjazny dla środowiska

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846433 2010-12-03 09:49 I te mokre biodegradowalne śmieci wyrzucasz do kubła w tej plastikowej butelce? (1)

Gratuluję - takich ekologów nam potrzeba!

b666

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4846478 2010-12-03 11:17

Oczywiście, że nie. Wysypuję z obciętej butelki, którą następnie wrzucam do zielonego pojemnika. Myślałem, że to oczywiste. Po prostu butelka służy jako jednorazowy kubeł na śmieci.

Przyjazny dla środowiska

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846412 2010-12-03 08:55 (5)

Ja chodzę z kubłem, nie jest to dla mnie problem. Mniej wygodnie, ale dzięki temu nie potrzebuję do niczego foliowych toreb i nie biorę ich w sklepie. Na wszelki wypadek zawsze mam w plecaku własne, używane wielokrotnie.

Przyjazny dla środowiska

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846429 2010-12-03 09:29 (1)

A podeszwy w butach masz tekturowe i wszędzie chodzisz na piechotę?

syn smogu i dwutlenku węgla

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4846482 2010-12-03 11:28

Uważasz, że skoro mam samochód i czasem nawet nim jeżdżę, to powinienem szkodzić środowisku tak, jak tylko się da?

Po prostu staram się zachować jakąś równowagę.

Przyjazny dla środowiska

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4846468 2010-12-03 11:07 dla mnie to bezsens i strata czasu (2)

śmieci wyrzucam tylko i wyłącznie \"po drodze\", więc rozumiem, że mam udać się z tym kubłem do pracy, a w domu mieć drugi, zapasowy, dla tych, co zostają w domu?

me

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4846479 2010-12-03 11:23

Nie, nie masz. Masz robić tak, jak Ci wygodnie. Ja piszę, co robię ja, a nie, co masz robić Ty.

Mnie akurat stać na poświęcenie minuty czy dwóch na wyjście z domu specjalnie w celu wyrzucenia śmieci raz na parę dni, bo JA widzę w tym sens. Dzięki temu nie dokładam się do bezużytecznej produkcji foliowych toreb. Skoro nie masz takiej potrzeby, to Twoja sprawa.

Przyjazny dla środowiska

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4846502 2010-12-03 12:38

Lub też możesz wysypać wszystko z foliowej torby, a jej samej użyć jako żagla, który w komplecie z założonymi na nogi wrotkami spowoduje, iż ekologicznie i ekonomicznie dotrzesz do miejsca pracy. Pamiętaj - delfiny będą Ci wdzięczne. Przesyłam ekobuziaki.

drzewo, łancuch, kłódka - ratujmy mamutka

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: