• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny rekord na obwodnicy Trójmiasta

ms
21 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Ponad 95 tys. samochodów przejechało w poprzedni czwartek obwodnicą Trójmiasta na wysokości Osowy. To kolejny wakacyjny rekord natężenia ruchu na tej drodze.



Ostatni weekend przyniósł rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów! Zanotowano go w czwartek, 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

- Dla wyobrażenia sobie skali, warto te wyniki porównać z natężeniami zanotowanymi na bramkach autostrady A1 w Rusocinie. Tam w ostatni weekend rekord padł w niedzielę - przejechało 61 611 pojazdów, a w piątek było ich 48 862 - informuje Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Poprzedni rekord padł 1 sierpnia i wyniósł 93 205 pojazdów.

Obwodnica Trójmiasta, czyli droga szybkiego ruchu S6, jest najbardziej obciążoną ruchem drogą krajową w województwie pomorskim. Ze względu na wzmożony ruch turystyczny, właśnie w wakacje odnotowuje się największe natężenia ruchu, szczególnie od piątku do niedzieli. Z tych trzech dni z kolei wyraźnie wybija się piątek (w ostatni weekend, ze względu na jego wydłużenie, rekord padł w czwartek).

Częściową receptą na coraz większą liczbę aut na obwodnicy Trójmiasta ma być budowa tzw. Obwodnicy Metropolitalnej, która pobiegnie na zachód od istniejącej drogi. Trwają prace związane z przygotowaniem dokumentacji tej inwestycji.

Czytaj więcej o Obwodnicy Metropolitalnej

Obwodnica Metropolitalna

ms

Opinie (206) 4 zablokowane

  • (17)

    WOw!

    Ciekawe liczby.

    • 32 7

    • (3)

      Mój rekord to 13min 32sekundy na przejazd całej długości od chyloni do bramek A1.
      Pojazd oczywiście golf 3 gti

      • 17 28

      • Krzysiu po czym ma się takie wizje?

        • 28 3

      • 230 km/h.... Jasne.Golfem, który rozpędza się max do 215 km/h :)

        Zmień zegarek :D

        • 14 2

      • i czym tu się podniecacie?

        za rok kapitalny remont i jeden pas...ale mi frajda z tą darmochą

        • 0 0

    • krok (4)

      Zamknąć dla tirów i innychwieśniaków. Wtedy będzie luz

      • 5 10

      • (1)

        Dokładnie, zamknąć obwodnicę dla tirów. Niech jadą przez miasto.

        • 20 11

        • No co ty?!?!!

          Zamknąć dla wieśniaków

          • 6 4

      • (1)

        A kto ci piwo do Biedry dowiezie?

        • 3 1

        • Twój stary!

          • 2 0

    • granatowy TIR (3)

      a ja się pytam co granatowy TIR robi na lewym pasie (zdjęcie nr.1)

      • 10 1

      • prosi sie o mandat. juz sie tym zajalem.

        • 5 0

      • Nie "TIR",co jest międzynarodową konwencją Transport International Routiers tylko "ciągnik siodłowy z naczepą", (1)

        ....bla,bla,bla,nic nie umiem poza jeżdżeniem ciężarówką,a i tego nie za dobrze,żona mnie nie kocha,dzieci nie poważają,nieznajomi wyśmiewają,rzadko się myję,chciałem przez moment poczuć się lepszy od komentującego w internecie...

        • 0 3

        • taki z ciebie profesjonalista że nie przyóważyłeś że to jedzie solówka

          • 1 0

    • A jak wybudują spalarnię na Szadułkach to z całego Pomorskiego będą się jeszcze ciężarówki zjeżdżać. Ta droga już staje się codzienną udręką.

      • 0 1

    • FAjnie by było gdyby dorobili jeden pas od zjazdu ze słowackiego w stronę węzła KArczemki!

      czemu od razu nie pociągnęli zjazdu jako 3 pas do węzła? Pare Metrów więcej asfaltu a ile by wszyscy zyskali. A tak to przed 3 pasami robi się tłok...

      • 2 0

    • Po co tyle ludzi jeździ?

      • 1 0

    • sprawdzili ile ruskich i jak szybko dotrze do Gdyni z pomocą zielonym ludzikom

      • 0 0

  • Gonimy Zachod (17)

    Natezenie ruchu juz mamy.

    • 109 6

    • (13)

      i tylko tyle

      • 16 11

      • (12)

        a wszytko przez te jeżdżące trupy średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 16 lat...
        zakupiło się złomu do 5k pln i się teraz dziwią ze się drogi zapychają...

        • 10 33

        • (9)

          a co ma piernik??? jak by były same nowe mercedesy to by korków nie było??? ciekawe ciekawe..

          • 37 6

          • byłoby ich mniej więc bez korków (8)

            • 7 8

            • (7)

              taka odp. typu ,,sorry taki mamy klimat,, skoro jest więcej aut to sie buduje nowe drogi a nie kasuje auta..

              • 9 10

              • Pb i ON po 10 zł za literek i problem korków rozładuje się sam!

                • 17 9

              • (4)

                Dokładnie. Każdy posiadacz samochodu ma NEZBYWALNE PRAWO szybko dojechać i zaparkować za darmo pod domem i pod pracą.

                • 5 1

              • (3)

                prosty przykład 4osobowa rodzina 2 dzieci z Wejherowa do Gdyni i powrót
                32zł!!!!
                samochodem jest taniej dlatego są korki do tego można jeździć 20 letnim złomem...
                spójrzcie prawdzie w oczy statystycznie na polaka przypadają prawie 2 samochody to jak się mają drogi nie korkować???

                • 7 2

              • (1)

                korki to wina rządu, skodziarzy, lamusów co nie umieją szybko lecz bezpiecznie jeździć, klimatu i Tuska. Należy budować tyle dróg i parkingów, by każdy mógł bez korków wyjechać spod domu, przejechać, i zaparkować nie dalej niż 30 metrów od punku docelowego. Tak ma być, i żadne skamlenie malkontentów, jakichś urbanistuchów, pedalarzy i takich tam nie może tego zmienić. Tyle w temacie.

                • 3 8

              • Kłamiesz, społeczniku. 15 metrów od wejścia to górna granica, powyżej tego powinno być ODSZKODOWANIE!!

                • 4 0

              • Taniej? Dolicz koszt SAMOCHODU (raty,oc,serwis,przegląd),wyjdzie nieco więcej,niż 25 gr/km LPG...

                • 2 0

              • @qwerty
                kwadratura koła...
                paradoksalnie nowoczesne drogi powodują że więcej osób decyduje się na podróż samochodem co widać na A1 i Obwodnicy poza sezonem letnim się one nie korkują (no chyba ze spadł śnieg i znowu jakaś ciężarówka stanie w poprzek)
                "świąteczne" korki są zjawiskiem powszechnie znanym w każdym rozwiniętym kraju i nie ma na to "siły" trzeba zaakceptować fakt że jak wszyscy wpadną na ten sam pomysł w tym samym czasie to będą korki ;)

                • 6 1

        • @qwerty
          Ma i to dużo samochód stał się najtańszym środkiem lokomocji, wprowadzenie regulacji wieku samochodu zmniejszyło by ilość złomów na drogach a co za tym idzie ilość samochodów na drogach poprawiło by się bezpieczeństwo itd...

          • 4 3

        • Głupiś chłopcze.

          • 0 1

    • w Gdańsku jest w tej chwili więcej samochodów na 1000 mieszkańców (2)

      niż w Berlinie czy Hamburgu. raczej gonimy Moskwę w uwielbieniu dla najmniej wydajnego środka transportu w mieście, jakim jest samochód.

      • 6 2

      • jakieś źródło danych czy gdybologia stosowana? (1)

        pojedź sobie do niemiec to zobaczysz co to korki są, tam nawet o godzinie 21 potrafią być autostrady zakorkowane a wszystko przez to że mają bardzo drogą komunikację miejską i bardziej się opłaca samochodem jeździć.

        • 0 2

        • Zdecydujcie się,bo ja co i rusz czytam,jakie to u Krzyżaka hiper autostradki,co się korkom nie kłaniaja.

          To jak w końcu?

          • 1 1

  • (8)

    Budować kolejne drogi

    • 67 30

    • (5)

      nie ma takiej drogi co by się nie zapchała w momencie gdy cała Polska wpadnie na ten sam pomysł w tym samym czasie żeby jechać na Hel...

      • 38 6

      • (4)

        Poszerzyć Hel! To SKANDAL, żeby w XXI wieku tylu kierowców musiało cisnąć się tak wąską drogą. Przecież oni jadą z MAŁYMI DZIEĆMI!! W każdym normalnym kraju poszerza się drogi i buduje odpowiednio rozległe parkingi!

        • 25 7

        • (2)

          Należy także BEZWZGLĘDNIE i JAK NAJSZYBCIEJ przedłużyć Trasę Sucharskiego estakadą do Helu, tak by stworzyć niezbędną alternatywną drogę dojazdową!

          • 18 0

          • (1)

            Trzecią niezbedną inwestycją jest przedłużenie estakady Kwiatkowskiego do Jastarni; między Jastarnią a Juratą jest miejsce na bezkolizyjny węzeł.

            • 8 0

            • Hel zaorać i zrobić wielki parking.

              • 3 1

        • Duzy parking przed dojazdem na Hel. Dalej pociag co 20 min.

          • 4 0

    • Ani trasa kaszubska S6 ani OPAT za szybko nie powstana (1)

      Wszystko przez kretynke Bienkowska ktora robi kampanie PO z publiczne pieniadze w Szczecinie i buduje S6 od tamtej strony gdzie ruch jest duzo mniejszy.
      Nie ukrywajmy tez ze Szczecin to biedna prowincja

      Czekam na reportaz dlaczego S6 od naszej strony ma byc gotowa dopiero za 6 lat??? Skoro RDOS sros klepna decyzje srodowiskowa. Rzad omija teraz pomorze z drogami

      • 16 7

      • Pretensje miej do gdańskiej Gdaki,a nie Bienkowskiej.

        Jakoś widać sąsiednie województwa sobie radzą z budową dróg (S6 do Koszalina, S7 od Elbląga do Nidzicy wkrótce). A nasi ani nie potrafią przygotować gdańskiego odcinka drogi na Elbląg,ani na Lębork. Dobrze,że chociaż OP powstała...

        • 10 2

  • (2)

    Przejechało? Chyba się przetoczyło bo na Obwodnicy już od dawna nie ma jazdy.

    • 201 14

    • nie ma jazdy przez baranów myślących, że przy predkości 100km/h i wciśnięciu pedału hamulca zatrzymaja się w miejscu

      dlatego większość jeździ zderzak z zderzak. Efekty to CODZIENNIE zablokowana obwodnica. Większość przeczyszcza swoje turbiny w dieslach jezdząc ile fabryka dała o władcach lewych pasów, gadających przez dwa telefony z wielkim tabletem przyczepionym do szyby jako nawigacja już nie wspominam

      • 66 1

    • Jak ci nie pasuje obwodnica to jedź przez miasto

      • 11 15

  • nie ma się czym chwalić...jeszcze troche i nie pojedziemy po obwodniy szybciej niż rower. (1)

    • 118 3

    • dokładnie...

      ...zamiast budować trzecie pasy kupujmy kamery i walmy konia patrząc na ekran na którym jest dziesięcio kilometrowy korek na obwodnicy. "Szwagier ściąga kontener kamer z chin to zróbmy pod niego przetarg". Polska żenada.

      • 10 4

  • Obwodnica już dawno na całym gdańskim odcinku powinna mieć min po 3 pasy (26)

    • 210 22

    • A na gdyńskim odcinku, gdzie gnają TIRy do portu pewnie jeden pas ruchu (11)

      • 13 17

      • W gdańsku Adamowicz wybudował do portu nową sucharskiego (9)

        a teraz jeszcze tunel robią. W Gdyni macie Szczurka, który sobie nie bardzo radzi z budową nowych dróg. Zmieńcie na kogoś sensownego to i u was będą budować

        • 56 13

        • Drogi (6)

          Najpierw w Gdańsku połatajcie dziurawe drogi, a potem bierzcie się za budowanie nowych. Niedługo przebijecie dziurawy Śląsk, tyle że tam są kopalnie...

          • 16 47

          • Już się zabrali. Od jakichś 3 lat co chwile jakiś remont. (1)

            Na Trakcie św Wojciecha to już chyba 3 czy 4 odcinek w ciągu 2 lat robią. Grunwaldzka w Gdańsku też remontowana co chwile i w dużo lepszym stanie niż pofalowana al Zwycięstwa w Gdyni. Adamowicz już dawno się obudził, Szczurek dalej woli wydawać kasę na masowe spędy niż na drogi

            • 39 6

            • W Gdańsku nawet farby na drogi brakuje. Pasy niewymalowane, można jeździć na pamięć lub się domyślać. Za chwilę przyjdzie jesień potem zima i znowu gdańskie ulice będzie otaczała ciemność. Oczywiście w Gdyni i Sopocie światła będą włączone.

              • 1 2

          • (3)

            racja
            tylko tylko ze drogi w Gdyni są dokładnie w takim samym koszmarnym stanie
            ja wiem że wy propagandziści z UM tego nie widzicie ta samo jak wasi klakierzy
            ale to smutny fakt

            • 17 8

            • Lepsze drogi w Gdyni to były może 15 lat temu (1)

              Teraz Gdynia z roku na rozstaje coraz bardziej z tyłu

              • 26 3

              • W gdyni nigdy nie były lepsze niż w gdańsku

                Tu jeszcze nawet płyt yomb wszędzie nie ma a co dopiero mówić o asfalcie

                • 16 14

            • Realniakom dziękujemy

              • 2 4

        • chciałbyś z platformy ??? (1)

          nie dziekuję !

          • 3 5

          • Kiedyś chciałem z platformy. Teraz uważam, że nie ważne skąd byle rozsądny i nie z samorządności

            • 13 1

      • Pół pasa

        Specjalnie dla półgłówków.

        • 2 3

    • Przede wszystkim powinna mieć zjazd na wysokości Sopotu (1)

      • 15 7

      • Teoretycznie ma. Z Osowy przez Borodziej do Sopotu. Wyjazd przy dużym żółtym wieżowcu obok działek.

        • 10 1

    • najlepiej 10 (9)

      Obwodnica 3 pasmowa ? I po co ? jak większość z was i tak nie umie zachować się na 2 pasmówce...

      • 30 16

      • chociażby po to, że 2 pasy przewidziane są na max 90 tys samochodów na dobę. (5)

        A w razie wypadku to już całe trójmiasto zapchane. Tak zostały by zawsze te 2 wolne pasy

        • 16 4

        • nie byłoby dwóch wolnych pasów (4)

          po prostu wypadek zakorkowałby cztery pasy, a nie dwa. Chyba, że chcesz budować kolejną jezdnię za barierkami - ale na to nie ma miejsca (wiadukty nie pozwolą).

          • 6 9

          • Wiadukty można przebudować (2)

            • 13 2

            • Ale to kosztuje. Ile? Zapytaj GDDKiA Kielce...

              • 3 4

            • można przebudować, ale to wyłączy węzły (albo i całą obwodnicę) czasowo z eksploatacji

              • 0 5

          • najczęściej wypadek blokuje 1-2 pasy.

            3 to już rzadkość

            • 6 1

      • Dokładnie,problemem nie jest brak pasów,tylko niewydolne zjazdy (na obwodnicy) i bramki (na autostradzie) (2)

        • 4 9

        • W gdyni to najpierw potrzeba alternatywy dla kwiatkowskiego (1)

          • 6 1

          • po co?

            Skoro Kwiatkowskiego nie jest nigdy zapchana?

            • 2 9

    • na całym gdyńskim odcinku powinna mieć min po 3 pasy i pas zjazdowy techniczny

      i wszystk będzie OK

      • 9 5

    • to nie ma znaczenia, bo i tak drogi dojazdowe do obwodnicy oraz zjazd w Chyloni nie są przygotowane do przyjęcia tak dużej ilości aut

      • 8 3

  • natężenie ruchu

    większe= dłuższy przejazd obwodnicą..... alternatyw wciąż za mało

    • 33 2

  • 95 tysięcy samochodów to powód do dumy? (3)

    Powinno się coś zrobić z tym faktem. To raczej nie powinno tak wyglądać.

    • 67 8

    • tak jest - wpuscic tam jeszcze rowery.... (2)

      przewntylowales sie na tym swoim rowerku czy moze wrecz przeciwnie - zaszkodzil ci zaduch w srodkach komunikacji masowej?

      • 11 13

      • kolejny co wszędzie widzi rowery? (1)

        95 tysięcy aut wpuszczonych w drogę 2x2 to nie jest powód do dumy a do refleksji. Spora część tego ruchu to osoby mijające Trójmiasto. Wiesz, jakie jest rozwiązanie? Ty wsiądź na rower (bo masz na jego punkcie jakąś obsesję... jedyny z klasy na komunię nie dostałeś?) a osoby decyzyjne niech się biorą za OMT.

        • 9 3

        • OMT

          Prawda jest taka, że OMT za wiele nie da, bo teraz lwia część tego ruchu jest generowana przez pojazdy poruszające się w ramach Trójmiasta, względnie w kierunku i z Helu (turyści). OMT oznaczać będzie dla wielu osób koszmarne nadrabianie odległości (wystarczy spojrzeć na , np. w drodze do Gdyni i nie będą te osoby skłonne, żeby pojechać na około. Zdecydowanie lepsze dla Trójmiasta byłoby poszerzenie obwodnicy do trzech pasów, co jest technicznie możliwe i podejrzewam, że tańsze od OMT. Mówiło się już o tym dobre 5 lat temu, ale cóż, władze jak zwykle mają swoje pomysły.

          • 1 3

  • Prawda! Przetoczylo jezdze jako kierowca zawodowy i uwierzcie mi! nie ma dnia na obwodnicy bez zolwika. Codziennie cos .A czas na tacho niestety maleje z minuty na minute.

    • 46 3

  • Prawdziwą receptą na zatłoczoną obwodnicę jest TRZECI PAS! (22)

    • 131 32

    • tak (1)

      ... i buspas:-)

      • 15 12

      • zapomniałem

        jeszcze o pasie dla "lekkich" motocykli...

        • 4 1

    • podbijam stawkę (7)

      zróbmy CZTERY PASY !

      • 25 7

      • (4)

        Wystarczy wprowadzić opłaty za przejazd obwodnicą ... dla każdego i zatłoczona obwodnica w cudowny sposób się odkorkuje

        • 14 38

        • (1)

          wystarczy wprowadzić opłatę za głupie pomysły i takie komentarze nie będą się pojawiały...

          • 51 4

          • gupiś!

            trojmiasto nie wprowadzi opłat za komentarze bo utrzymują się z klików

            • 7 2

        • nie boj nic (1)

          Vincent bez peselu na pewno chętnie by rozszerzył viatoll na osobowki. Jeszcze zdazysz zapłacić.

          • 4 2

          • Heloł, jaki Vincent? Jest rok 2014.

            • 1 2

      • (1)

        Siedem pasów. W każdym dniu tygodnia można wtedy na innym pasie w korku tkwić.

        • 16 4

        • MKAD ma 7 pasów

          Tyle że w środku 10x tyle ludzi co w Trójmieście.

          • 6 1

    • mylisz się (8)

      naukowcy z krajów o znacznie wyższej kulturze drogowej dawno obalili mit jakoby zwiększanie ilości pasów zmniejszało korki - jest wręcz przeciwnie.

      • 12 23

      • Bzdura! (2)

        Trzeci pas buduje się nie dla zwiększenia przepustowości, tylko w celu zmnimalizowania uciążliwości stłuczek i wypadków oraz rozładowania korków po takich zdarzeniach. Poczytaj sobie, ale tych prawdziwych naukowców...

        • 21 7

        • w tym celu buduje sie pas awaryjny (1)

          ktory nalezy do pobocza

          • 8 9

          • Tylko, że polactwo nie umie używać takich zdobyczy cywilizacji... W niedzielę na końcu OP korek przed zwężeniem, a pasem

            Przecież nie po to nowobogacki kupił porszaczka, żeby stać z plebsem w korasie...

            • 8 1

      • Link do tych naukowców (2)

        Albo wyjdź z klasy i przyjdź jutro z matką

        • 10 3

        • Prawo Lewisa-Mogridge'a (1)

          Prawo Lewisa-Mogridgea teoria opisująca natężenie ruchu samochodów i mówiąca, że poszerzanie dróg nie prowadzi do zwiększenia ich przepustowości, ponieważ ruch na takiej ulicy powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową (zwiększoną) przepustowość.
          Zasada została opisana przez Davida Lewisa (1977, Estimating the influence of public policy on road traffic levels in greater London) i Martina Mogridgea (1990, Travel in towns: jam yesterday, jam today and jam tomorrow?). Zgodnie z tą teorią zakładana przed poszerzeniem drogi poprawa przepustowości trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy, po czym korki zaczynają się tworzyć na drodze pomimo większej liczby pasów ruchu.
          Zaobserwowane zostało także zjawisko zwiększenia przepustowości przy zwężeniu ulicy, dzięki zmniejszonej prędkości samochodów i tym samym większej gęstości pojazdów na drodze (mniejszych odstępów)

          • 3 2

          • Pierdu pierdu

            te korelacje sa wziete z kapelusza. To, ze w ameryce w kolejnych latach przybywalo pasow na drodze to wiemy, ale twierdzenie, ze na tej samej drodze przybywalo pojazdow, bo byla szersza jest bzdurne. Po prostu ludzie sobie ich wiecej kupili i gdyby droga nie zostala poszerzona, korki bylyby straszliwe.

            • 2 0

      • tak?? (1)

        "obalili mit jakoby zwiększanie ilości pasów zmniejszało korki - jest wręcz przeciwnie."

        no to mam pomysl na korki
        na poczatek grunwaldzka zrobmy jeden pas zamiast trzech od razu korki znikną
        obwodnica to samo jeden pas
        wszyskie dwupasmowe typu chlopska armi krajowej jeden pas dla obu kierunkow - rych wahadlowy
        pewnie wtedy tez korki znikna

        oj dizecko
        ty i twoi "naukowcy"

        rodizce wiedza ze robisz z siebie idiote?

        • 16 9

        • jak uważasz, że samochód jest jedynym sposobem na poruszanie się po mieście

          na wszelkie rozsądne propozycje reagujesz obelgami

          • 0 2

    • Zgadza się - tylko 3 pasy (1)

      Z Metropolitalnej mało kto będzie korzystał - bo kto będzie robił kółko, żeby i tak dojechać do Chwaszczyna? Przecież wyraźnie podano, że największy ruch dotyczy odcinka od Kokoszek do Osowej a Metropolitalna ma być od Straszyna do Chwaszczyna. Już widzę te tłumy, które z Matarni jadą do Straszyna, żeby nadłożyć 30-40km i dojechać do Gdyni... godzinę później niż przez zakorkowane Trójmiasto.
      Ta droga jest bez sensu - ale wiadomo, jak z Misiem - mamy od niego %, więc im więcej kosztuje, tym... :) Przecież gdzieś trzeba upchnąć kolesi i pociotków, wydać pieniądze na przetargi i przygotowania itd. itp. A czy droga powstanie? - zobaczymy... Ważne, żeby króliczka gonić a nie złapać, bo wtedy dłużej się kasa leje

      • 6 5

      • Przykra prawda

        Można się tylko z przykrością podpisać po tym wpisem rękami i nogami. Z przykrością, bo to przykra prawda. OMT jest bez sensu i nie odciąży wcale obwodnicy. Co najwyżej, może TIRów będzie trochę mniej i to wszystko. Osobówki nie będą nadrabiały kilometrów, bo to się zwyczajnie nie opłaca.

        • 2 2

    • pas pasem ale jak nie będzie dobrych zjazdów i rozproszenia ruchu, to swoje odstoisz przy zjeździe

      a jak połowa Rodaków chce wjechać na półwysep, to i 5 pasów nie pomoże

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane