• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kołobrzeska jak Kartuska. Pierwsze prace w tym roku.

Krzysztof Koprowski
27 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Na przejściach pojawią się też przejazdy dla rowerów.
  • W tym miejscu między pasami pojawi się zabruk.
  • W tym miejscu między pasami pojawi się zabruk.
  • Tutaj kończy się odcinek objęty pracami. Po prawej pojawią się nowe miejsca do parkowania.

Ulica Kołobrzeska zobacz na mapie Gdańska wkrótce upodobni się do Kartuskiej na Siedlcach zobacz na mapie Gdańska. Pojawią się liczne azyle dla pieszych na przejściach, a dla kierowców lewo- i prawoskręty. Będą też przejazdy rowerowe obok przejść. Pierwsze prace ruszą już w tym roku.



Czy ulice na blokowiskach dolnego tarasu wymagają remontów?

Na początek metamorfozę przejdzie odcinek ul. Kołobrzeskiej między ul. Olsztyńską zobacz na mapie GdańskaDąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. Głównym celem prowadzonych prac jest poprawa stanu technicznego oraz bezpieczeństwa ruchu.

Kilka dni temu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wykonanie prac budowlanych. Na oferty wykonawców jednostka miasta czeka do 7 maja. O wyborze zadecyduje kryterium ceny (90 proc. ) oraz okres udzielonej gwarancji, który wynieść ma co najmniej 36 miesięcy (10 proc.).

Największą zmianą będzie organizacja ruchu. Pomiędzy pasami pojawi się zabruk oraz azyle dla pieszych, a obok przejść wytyczone będą przejazdy rowerowe, przy których pojawią się też barierki-podpórki dla rowerzystów. Wykonane będą też lewo- i prawoskręty. Poprawiona zostanie nawierzchnia samej jezdni oraz zatok autobusowych.

Ulica Kartuska na Siedlcach. Tutaj podobne prace uspokajające ruch wykonano kilka lat temu. Ulica Kartuska na Siedlcach. Tutaj podobne prace uspokajające ruch wykonano kilka lat temu.
Nowością będzie sposób parkowania. Skończy się pewna swoboda w tym zakresie, gdyż zostaną wyznaczone miejsca postojowe równoległe do jezdni. Na tym etapie będzie to sześć miejsc przy zespole szkół zawodowych (docelowo na odcinku Dąbrowszczaków-Chłopska będzie 71 miejsc).

Wszystkie prace mają być wykonane w terminie do 30 listopada br.

A co z kolejnymi fragmentami ul. Kołobrzeskiej? - W tym roku nie mamy w planach dodatkowych prac na tej ulicy - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Niewykluczone, że temat ul. Kołobrzeskiej wróci jednak w przyszłym roku. Miasto dysponuje projektem przebudowy dla całej długości ulicy od Dąbrowszczaków do Chłopskiej.

Miejsca

Opinie (101) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejna ulica, która się cywilizuje (6)

    To dobrze.

    • 150 45

    • (2)

      to mogliby jeszcze ucywilizować skrzyżowanie przy hali olivia

      • 21 1

      • (1)

        Jedyny sposób na ucywilizowanie skrzyżowania w Polsce, to nie wpuszczać na nie mentalnych Hunów, czyli kierowców.

        • 11 16

        • trochę minusujących się pojawiło

          co najśmieszniejsze, uważają, że reprezentują większość.

          • 0 4

    • W ramach ucywilizowania (2)

      proponuję naprawę nawierzchni.

      • 16 1

      • (1)

        i ogólną edukację dot. przepisów i standardów ruchu drogowego. Kierowcy z tego mają egzamin, piesi i rowerzyści nie. Skutki widać. Przywrócić kartę rowerową.

        • 4 0

        • I ustanowić kartę pieszego?

          • 0 0

  • no i fajnie. uspokojenie ruchu i krewkich chamów w końcu (2)

    • 105 33

    • :-(

      I "ułatwienie" przejazdu dla służb ratunkowych.

      • 15 8

    • świetnie że remontują drogę

      ale za ten wywalony na środku drogi pas z krawężnikami na Kartuskiej, to projektant powinien odpowiadać karnie. Zwłaszcza że nieopodal 2 szpitale. Idę o zakład o flaszkę wina, że robi się je, bo producent krawężników i kostki ma nadmiary magazynowe i musi je jakoś opchnąć. W cywilizowanym kraju by wymalowano farbą i tyle.

      Myślę że moda na robienie nieprzejezdnego pasa środkowego skończy się tak po 2-3 ofiarach śmiertelnych tego procederu.

      • 4 3

  • a jaki plan na ul.Kołobrzeską w kierunku Grunwaldzkiej ? (6)

    od dłuższego czasu popołudniu korkuje się ul. Kołobrzeska w kierunku Al.Grunwaldzkiej czy jest na to jakiś plan ? pomijam ,że po zgodach na budowy kolejnych bloków mieszkalnych czy to na ul. Szczecińskiej czy Lęborskiej osiedlowe uliczki zostaną zakorkowane - czemu o tym zarząd dróg nie myśli i nie mobilizuje dewoplerów do zadbania o przpustowość uliczek osiedlowych ? Czyżby nasze miasto było tak bogate ,że z własnych pieniędzy będzie to robić ? Czemu nie zmusić dewoplerów ? Jeszcze troche i ul. Kołobrzeska będzie ulicą "korków" całodniowych

    Czyli niech lepiej zajmą sie cześcia ulicy która sie korkuje niż częścią gdzie chcą uspokoić ruch i wówczas kierowcy na 100% to docenią !

    • 72 20

    • (3)

      Ten odcinek zostanie zwężony do jednego pasa, będzie zrobiona droga dla rowerów i tramwaj. Projekt w przygotowaniu. A korki są tylko dla tych którzy nie chcą poruszać się w inny sposób niż samochodem.

      • 29 13

      • Gdzie można zobaczyć plany zmian tej części Kołobrzeskiej?

        • 2 0

      • Tramwaj?

        Mozesz podac jakies zrodlo. Pierwsze slysze, aby mial w tej czesci miasta powstac nowy tramwaj. Nie, aby byl to zly pomysl.

        • 5 1

      • Zona pojechala niedawno tramwajem w miejsce gdzie samochodem jedzie sie jakies 20 min. Tramwajem wyszla godzina. Mysle, ze na jakis czas ma dosc tramwajow. Osobiscie wole stac godzine w korku we wlasnym samochodzie zamiast 30 min w zatloczonym tramwaju. Ostatecznie i tak wychodzi, ze samochodem szybciej bo nie musze na niego czekac ani isc pol km na przystanek. O trasach z przesiadkami nie wspomne.

        • 6 0

    • (1)

      Kolego to jest wina biurowcow przy Arkonskiej a nie nowych blokow.

      • 4 4

      • kolego to jest wina nadmiernej skłonności do korzystania z samochodów

        przez osoby pracujące w biurowcach przy Arkońskiej. Budowa dodatkowego wejścia na peron w Oliwie od strony południowej oraz ucywilizowanie okolic garaży w pobliżu SKM ucywilizowałoby ten rejon miasta. Niestety dopóty, dopóki ten teren jest traktowany jako rezerwa dla Drogi Czerwonej, niewiele da się zrobić.

        • 3 3

  • To na ile lat to jest zplanowane skoro w tym roku ma być zrobiony mały fragment? (1)

    poza tym takie przetargi to powinny być zimą rozstrzygane, żeby ruszać z pracami od wiosny. A z tego co widać to wcześniej niż w wakacje nic tam nie ruszy.

    • 36 1

    • Na tyle, żeby w następnych wyborach ogłosić sukces i nowy odcinek w planach.

      • 5 3

  • Współczyję pieszym

    Na Kartuskiej tyle trzeba czekać na zielone światło po naciśnięciu przycisku,że wiele osób biegnie na czerwonym.Myślą,że się światła popsuły.

    • 55 11

  • Czekamy na zwezenie Obwodnicy (7)

    Tam jeszcze nie ma wydzielonego pasu dla rowerow i progow zwalniajacych...

    • 129 41

    • Wielu pseudokierowcom z pseudomózgami takie progi by się przydały

      • 27 12

    • I oby nie zapomnieli na obwodnicy ronda wybudować, świateł i progów zwalniających. (3)

      Baranie flaki nic nie myślą.....

      • 16 5

      • autostrada / obwodnica - dla samochodow (2)

        ulica / aleja miejska - dla mieszkancow i ludzi, a nie dla przejezdnych.

        Dla kazdego kawalek swiata. Wszyscy w tym miejscu maja prawo zyc. Niektorzy przejezdzaja, inni spedzaja wiekszosc czasu.

        • 5 4

        • Tory dla pociągów, jezdnia dla samochodów, chodniki dla pieszych (1)

          • 7 0

          • owszem, chodniki dla pieszych a nie dla parkujących samochodów

            jezdnie dla jeżdżących z pomyślunkiem. Szosy nie tylko dla szosowców, ziemia nie tylko dla ziemniaków, nauka nie tylko dla studentów, pióra nie tylko dla pisarzy.

            • 9 1

    • nie wykluczam, że starałeś się być ironiczny (1)

      tym niemniej uspokojenie ruchu (niekoniecznie przy pomocy garbów spowalniających) paradoksalnie przyczynia się do zwiększenia przepustowości pasa drogowego.

      • 2 1

      • jasne! W dokładnie tym samym stopniu jak obcięcie nogi powoduje, że na pewno jej sobie nie złamiesz.

        • 6 1

  • Wybrali najmniej zniszczony fragment Kołobrzeskiej...brawo...

    • 57 5

  • Chore. (2)

    • 41 29

    • I się nie podpisało.

      • 9 6

    • Zdrowe.

      • 3 0

  • polska mentalność (4)

    spowalniać, zwężać, ograniczać. Kartuska jest przykładem fatalnego wykonawstwa, po 5 latach nadaje sie do remontu, oby na Przymorzu poszło uczciwiej

    • 56 26

    • miejska mentalnosc (2)

      wiejska mentalnosc - podjechac ciagnikiem pod sklep.

      W miescie nie zmiescisz samochodu dla kazdego mieszkanca. Kazde miasto aspirujace do miana metropolii musi isc w kierunku alternatywnej komunikacji, a nie w kierunku zwiekszania ilosci miejsca dla samochodow.

      • 10 5

      • ten o jednym a ty o drugim... (1)

        skoro trzeba iść w kierunku alt. komunikacji, to niech się może ktoś w końcu zajmie alternatywną komunikacją w gdańsku. Póki co widzę że robione są same utrudnienia w komunikacji samochodowej i zero prac w kierunku polepszania jakiejkolwiek innej komunikacji. Wyjątkiem jest inwestycja w PKM.

        • 5 4

        • co powiesz na temat tramwaju na Morenę?

          Pomyśl także o parkingach dla rowerów na stacjach SKM i PKM. Najlepiej to jednak najpierw wyłącz silnik i włącz myślenie: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, a na pewno nie powinien być głównym. Autorami utrudnień dla komunikacji samochodowej są w największym stopniu sami kierowcy.

          • 4 1

    • co?

      gdzie?

      • 0 0

  • Teraz to będzie wypaków z rowerzystami odpowiednio więcej (1)

    Wiadomo że firmy znajomych muszą zarobić, ale może niech płaci za to z własniej kieszeni la presidente, który nie potrafił zmusić właścicieli biurowców przy Arkońskiej do za bezpieczenia miejsc parkingowych i bezkolizyjnych wjazdów!!!
    Tam to się dzieja scenki a włos codziennie jeży się na grzbiecie!

    • 28 16

    • niech wszyscy uczestnicy ruchu zachowuja rozsadek to nie bedzie wyadkow

      Jesli sa wypadki, to nalezy zaczac od respektowania przepisow, a nie bezkolizycjnych skrzyzowan.

      Miasta nie stac na rozbudowe jeszcze bardziej sieci drog w wielu miejscach. Zarowno pod wzgledem urbanistycznym (wyburzenia, przesiedlenia itp.) jak i finansowym (nie tylko budowa, ale UTRZYMANIE drogi).

      Komunikacja publiczna czy rowerowa oraz (uwaga!) piesza, jest odpowiedzia na problemy komunikacyjne duzych miast. Nie udalo sie na swiecie stworzyc miasta wiekszego niz 100 tys mieszkancow, w ktorym komunikacja bylaby oparta o samochod.

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane