• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komisja Europejska zbada sens budowy lotniska w Gdyni

Patryk Szczerba
2 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Prace przy budowie terminala w Gdyni zostały na początku czerwca przerwane. W Gdyni zapowiadają, że niedługo zostanie wyłoniony nowy wykonawca, choć jeszcze nie rozpisano przetargu. Prace przy budowie terminala w Gdyni zostały na początku czerwca przerwane. W Gdyni zapowiadają, że niedługo zostanie wyłoniony nowy wykonawca, choć jeszcze nie rozpisano przetargu.

Komisja Europejska zbada, czy plany dotyczące przekształcenia lotniska w Gdyni Kosakowie w cywilny port lotniczy są zgodne z unijnymi przepisami. Wątpliwości dotyczą przekazywania funduszy publicznych na rzecz być może nieracjonalnej - zdaniem europejskich urzędników - inwestycji.



Budowa lotniska w Gdyni to racjonalna decyzja?

Kontrowersje związane są z lokalizacją lotniska oraz szacunkami władz dotyczącymi wielkości ruchu lotniczego i zakładanych przychodów. Przedstawiciele Komisji Europejskiej wskazują na fakt, że nowe lotnisko może być zagrożeniem dla gdańskiego portu lotniczego, który znajduje się w odległości 25 kilometrów od Gdyni. Tym samym - paradoksalnie - może osłabić cały region.

- Lokalne porty lotnicze mają duże znaczenie dla dostępności regionu oraz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Mimo to fundusze publiczne nie powinny być wykorzystywane do pomnażania obiektów infrastrukturalnych tam, gdzie nie ma takiej potrzeby - wyjaśnia Joaquín Almunia, wiceprzewodniczący Komisji odpowiedzialny za sprawy konkurencji.

Czytaj także: Budowa terminala przerwana.

Europejscy urzędnicy wskazują również, że dokapitalizowanie przez lokalne władze Gdyni i Kosakowa firmy odpowiedzialnej za budowę i prowadzenie portu lotniczego Gdynia-Kosakowo kwotą 52 mln euro może nie pokryć kosztów funkcjonowania lotniska w początkowym okresie.

Zwłaszcza, że ruch w Gdańsku, choć spory, to nie daje podstaw do myślenia, że inny port lotniczy, będzie mógł przejąc jego część. Dodatkowo tamtejsze opłaty lotniskowe są stosunkowo niskie, więc nie ma marginesu do ich obniżenia. Jako dowód przytaczają liczby: roczna przepustowość portu lotniczego w Gdańsku wynosi pięć milionów pasażerów, ale w 2012 r. przewinęło się przez niego 2,9 mln osób. Analiza ma wykazać, czy prywatne przedsiębiorstwo działające w warunkach rynkowych dokonałoby takiej samej inwestycji.

Władze Gdyni do wątpliwości prezentowanych przez europejskich urzędników podchodzą z dystansem. Twierdzą, że to inwestycja długoterminowa, która nie musi natychmiast przynosić zysków. Co więcej, może nie przynieść ich nigdy - tak wynika z dotychczasowych wypowiedzi miejskich urzędników, bo gdy zapytaliśmy ich o stanowisko Komisji Europejskiej, nabrali wody w usta, odmawiając odpowiedzi i publikując jedynie komunikat.

Komunikat Zespołu Prasowego Urzędu Miasta Gdyni

Przed Komisją Europejską trwa procedura badania dopuszczalności pomocy publicznej dotyczącej adaptacji części lotniska wojskowego Gdynia Oksywie na potrzeby cywilnego lotniska użytku publicznego Gdynia-Kosakowo. Jest to jedno z około sześćdziesięciu prowadzonych aktualnie przez Komisję podobnych postępowań w sektorze lotnictwa, a dotyczących finansowania infrastruktury i działalności portów lotniczych oraz porozumień między portami lotniczymi a liniami lotniczymi.

Zdaniem Miasta finansowanie inwestycji lotniska Gdynia-Kosakowo jest realizowane zgodnie z wymogami dotyczącymi pomocy publicznej i prawidłowymi założeniami ekonomicznymi.

Komisji zostaną udzielone wszelkie informacje i przedłożone opracowania sporządzone na potrzeby tego projektu, a także wyjaśnienia jego specyfiki, jaką jest współużytkowanie lotniska ze stroną wojskową, a także jego komplementarności z portem Gdańsk-Rębiechowo.

O skomplikowaniu zagadnienia pomocy publicznej dla portów i linii lotniczych świadczy fakt, że Komisja Europejska aktualnie pracuje nad projektem nowych wytycznych w tym zakresie.

Zespół Prasowy Urzędu Miasta Gdyni

Opinie (524) 4 zablokowane

  • ojej (13)

    jak mi przykro

    • 235 75

    • he he

      • 24 7

    • z każdym marnotrawstwem powinno tak być

      • 44 5

    • Ktoś zawistny z Gduńska podje..ł Gdynię do Brukselki. (6)

      Pies ogrodnika z tego przestraszonego plajtą gduńskiego lotniska.

      • 30 52

      • (5)

        Budyń. Rębiechowo straci po otwarciu Gdyni i Gdańsk s****żarem, bo już nie będzie pieniążków i dotacji na wypierdowo bez połączenia komunikacyjnego. Chcę zobaczyć minę budynia na otwarciu Kosakowa :)

        • 17 44

        • bez połączenia lokalnego? (2)

          wystaw nos z dziupli to zobaczysz więcej niż kurnik za oknem

          • 31 6

          • (1)

            po jakiego... 2 lotniska w trójmieście....

            • 31 9

            • no jak trójmiasto czyli trzy lotniska poczekamy trochę i będą budowali trzecie...

              • 7 0

        • Prawdziwy gdynianin. Słownictwo, ciekawość świata no i żelazna logika

          • 17 2

        • Heh, serio wy naprawdę myślicie że przewoźnicy zaczną masowo pakować się w nowe lotnisko bo ktoś je wybudował? Jakimi realiami ty zyjesz? Dlaczego więc Zielona Góra nie robi miliona paxów? Dlaczego nie dzieje się ta w Łodzi i Szczecinie?

          • 10 2

    • sens jest taki żeby dowartościować Szczurka

      Kibicuję Gdyni żeby się rozwijała ale sens tego lotniska jest nikły mając na uwadze, że mamy(wszyscy z 3miasta i okolic) w Gdańsku lotnisko które stale się rozwija.
      Panie Szczurek proszę robić ciekawe inwestycje ale nie dublować Sopotu i Gdańska. Lubię Gdynię i trzymam kciuki by dalej się rozwijała!!!

      Ale nie marnujmy pieniędzy na chore ambicje prezydenta Gdyni, Gdańska i tak nie przebije w ogólnym rozliczeniu bo jak się ma 100lat miasta Gdyni do 1000 lat Gdańska.

      Proponuję ambicje skierować na to by Gdynia była liderem województwa w poszczególnych dziedzinach jak np. sektor usług IT, teatr muzyczny i ciekawe festiwale muzyczne i filmowe.

      • 53 9

    • a ja mam w d... to lotnisko (1)

      Mieszkam na Babich Dołach, tuż obok lotniska i chcę mieć spokój!

      • 14 3

      • To się wyprowadź!

        Lotnisko istnieje od II Wojny Światowej - jak się nie podoba to SIO!

        • 7 8

    • bardzo dobrze

      mali ludzie z wioski rybackej leczac swoje kompleksy budowa lotniska marnuja pieniadze i musza byc powstrzymywani przez unijnych urzednikow.. wstyd. zamiast cieszyc sie ze jest juz jedno lotnisko w... uwaga trojmiescie. nie gdansku nie gdyni nie sopocie to marnuja czas i piebiadze. lotnisko jest dla wszystkich...

      • 6 1

  • Mi tam lotnisko nie przeszkadza... (17)

    • 141 82

    • Przeszkadza tylko Gdańszczanom (11)

      Pan redaktor zapomniał się podpisać...

      • 33 45

      • (10)

        bo gdynianie nie widzą niczego złego jak się ich kasę wyrzuca w błoto? gdańszczanie swojego prezydenta potrafią krytykować

        • 43 15

        • A my nie musimy krytykować (5)

          • 11 16

          • (3)

            No jezeli 150 baniek wyrzucone w błoto to nie jest powód do krytyki...

            • 26 5

            • To nie Twoje 150 baniek! (2)

              Owszem z Twoich podatków, ale procent Twojego wkładu jest jak kropla w morzu. Podatki płacić i tak musisz, więc i tak ktoś te pieniądze zmarnuje. Jeżeli mam wybierać czy zostaną zmarnowane na toalety za 300tysięcy, to wolę, żeby poszły na lotnisko. Nawet jeżeli zostaną zmarnowane, to ja na tym zyskam. Nie będę musiał płacić złodziejom złotówom 200zeta za podwózkę do Gdańska, ani telepać się naszą skm. Na zachodzie metro czy pociągi miejskie kursują co chwilę. A un as w zimę zamarzniesz zanim pojedziesz i jeszcze Cię okradną. Chcę lotnisko!

              • 13 31

              • Heh, zabawne jest myślenie niektórych o lotnisku jak o przystanku autobusowym który sobie wybierają względem odległości.

                Po pierwsze, lotnisko w Rębiechowie ma lepszy dojazd niż planowane lotnisko w Kosakowie nawet dla wielu gdynian.

                Po drugie to nie jest tak że wybierasz sobie to które masz bliżej, bo żadna linia nie będzie dublować połączenia. Jezeli jakieś połączenie będzie w GDN to nie będzie w Kosakowie i nawet jezeli jakieś będzie w Kosakowie to go nie będzie w GDN.

                • 13 2

              • ps. Istnieje coś takiego jak koszt alternatywny. Gdynia wyda ileś tam mln na lotnisko to znaczy że nie wyda tych iluś tam mln na co innego. Jestes pewien, że w Gdyni niczego nie brakuje?

                • 14 0

          • PS. Jeżeli pisząc "my" masz na myśli gdańszczan to jednak mamy powody do krytyki, bo czarny scenariusz jest taki że to lotnisko negatywnie się odbije na całej aglomeracji.

            Jeżeli Kosakowo zacznie walczyć z GDN to wygeneruje koszty po obu stronach. GDN będzie się licytował z Kosakowem na dotacje dla linii, a pasażer nie otrzyma z tego tytułu absolutnie nic. Bo co niby miałby otrzymać? Nowe połączenia? A dlaczego skoro teraz jest na nie miejsce? Drugie lotnisko nie sprawi że nagle linie zobaczą potencjał dla jakiegoś połączenia w naszym regionie skoro wcześniej go nie widziały.

            • 6 0

        • krytykować i ciągle wybierać (1)

          bardzo logiczne

          • 4 0

          • A co w tym dziwnego?

            Krytykujesz bo prezydent ma wady i popełnia błędy, ale nie oznacza to, że inni nie mają. Po prostu konkurencja jest jeszcze bardziej beznadziejna.

            • 0 0

        • (1)

          ALe Gdyński prezydent jest najlepszym prezydentem w Pl, więc o czym my tu mówimy )

          • 9 5

          • Praiwe kim dzon owi dorównuje, ale to już po najbliższych wyborach, poparcie 124% i gotowe.

            • 3 0

    • Gdynia

      Przeszkadza gdynianom, którzy muszą finansować nieracjonalne pomysły władz.

      • 45 19

    • Gdanszczanie w większości nie rozumieja, ze gdy ono powstanie, ceny spadna i poziom uslug sie podniesie (3)

      A tak, jak Gdansk ma monopol, to nie musi miec tanio, SG nie musi byc mila dla podroznych. Ludzie...

      • 15 45

      • ?

        Płyny przyjąłeś?

        • 20 7

      • Pewien gdańszczanin nie kuma w ogóle jak to działa. Niby z jakiego powodu ceny miałyby spaść? Przecież pasażer nie jest klientem lotniska tylko LINII LOTNICZYCH. Natomiast linie lotnicze są klientami lotniska.

        Możesz zakładać że konkurencja między lotniskami doprowadzi do spadku opłat lotniskowych a to odzwierciedli się w cenach biletów, tylko kolega nie rozumie, że koszt obsługi jednego pasazera na lotnisku moze być tym mniejszy im większą liczbę pasazerów lotnisko odprawia - efekt skali.

        Tak więc małe lotnisko będzie miało z definicji wyższe koszta niż większy konkurent. Oczywiście moze zaoferować opłaty lotniskowe ponizej swoich kosztów tylko że wtedy lotnisko przynosi straty które trzeba z czegoś pokryć. A skoro lotnisko będzie gdyńskie to pokryją gdynianie.

        A na ceny biletów to się także nie przerzuci bo konkurencja między lotniskami sprowadzi się do licytacji na dopłaty dla linii za które realnie zapłacą mieszkańcy miast.

        No i przypominam że to lotnisko NIE POWSTAJE ZA DARMO. Samo "przystosowanie" do wymogów lotnictwa cywilnego to koszt około 150 mln złotych i nawet jezeli spowoduje to spadek ceny jakiegoś biletu o 10 zł (a co, uwazasz że bilety są drogie i jest jeszcze jakiś margines na dalsze spadki?) to rodzi się pytanie czy oszczędność na tych biletach będzie większa niż koszt wybudowania tego lotniska i utrzymywania go.

        • 46 2

      • PS. Jezeli chodzi o SG czyli Straż Graniczną to lotniska na nią nie mają wpływu. Ci ludzie nawet nie sa pracownikami lotniska i podlegają pod ministerstwo a nie zarząd lotniska.

        Inaczej sprawa ma się w przypadku SOL, czyli Straży Ochrony Lotniska, która to przejęła znaczną część obowiązków od SG, ale pisanie o kulturze panów z SG w kontekście konkurencji między lotniskami jest krótko mówiąc nieznajomością tematu

        • 21 2

  • szczurek... (6)

    już popłynąłeś
    Notabene, niech firma budująca terminal - nigdy tam nie wraca - każdy dzień pracy tego szczurodromu - to kilkaset tysięcy strat

    • 196 73

    • Ale z czyjego strata chyba nie z kieszeni Pana Szczurka , o ma to w d*pie, pieniądze publiczne wydaje na swoje fanaberie. Nawet jak KE stwierdzi że pomysł irracjonalny, to działki w Kosakowie w większości należą do Gdyni, a kto zgadnie co Ekipa Gryzonia z nimi zrobi?

      • 32 10

    • Panie Karnowski, a Pan co sie opie$#$%dala??? (1)

      do roboty, sopot nie może być gorszy!

      • 28 3

      • Proponuję molo przebudować a dla pasażerów dodatkowo bilet wstępu za 7zl

        • 3 0

    • kto podpłacił firme

      aby zeszła z budowy tak ważnego Lotniska, pozostawiając tak wielkie straty dla projektu, gdzie ABW?

      Mam nadzieje, ze wyjaśnią ten polityczny ruch?

      • 5 13

    • jakby niszczało i robiło za lotnisko dla komarów

      tez byś płakał że taki teren się marnuje :)
      Banda hipokrytów :)

      • 7 7

    • mało wiesz a gadasz, polecam zapoznać się ze sprawą dokładniej

      • 0 1

  • Lotnisko w Gdyni jest potrzebne. Mieszkańcy trójmiasta (18)

    bardzo dużo latają. Połowa mieszkańców z trójmiasta na wakacje wybiera się samolotem. Ja kilkukrotnie latam samolotem w ciągu roku. Latanie jest teraz mega tanie.

    • 126 266

    • mieszkancy trójmiasta (8)

      Mieszkańcy trójmiasta mają do dyspozycji nowoczesne i świetnie skomunikowane lotnisko w Rębiechowie.
      Wkrótce dodatkowo będzie obsługiwane przez Kolej Metropolitalną.

      • 108 31

      • mieszkańcy trójmiasta (5)

        Oczywiście że pomysł Szczurka jest głupim marnowaniem pieniędzy publicznych. Jeszcze, w najbliższym czasie zacznie się rozbudowa terminalu T2 na Gdańskim lotnisku co zwiększy przepustowość Rębiechowa do 7 mln pasażerów rocznie... Ja też latam często ale Gdańskie lotnisko mi wystarczy. Życzę bankructwa Gdyńskiego portu, może to będzie nauczka dla władzy i nauczy ich myślenia i racjonalnego wydawania naszych pieniędzy!!!

        • 72 23

        • przymiotniki piszemy z małej..

          nawet jeśli chodzi o nazwy własne takie jak nazwy miast/ państw. Np. polskiej, gdańskiej, gdyńskiej, sopockiego mola, bezsensownego kosakowskiego lotniska.

          J.w.

          Gdynia nie jest wyjątkiem ;)

          • 20 3

        • (1)

          jak zaczeli budowac byl boom na latanie duzo stoczniowcow latalo po europie na kontrakty i turystyka kwitla ale kryzys spowodowal ze coraz mniej ludzi lata i lipa wina komisji europejskiej po co na poczatku dawala kase za co ci niby eksperci biora kase najpierw dja kase i mowia ze to bedzie se oplacac a pozniej w polowie wycofuja sie robili by do konca to lotnisko tak zeby mogli cywile awionetki z pruszcza przeniesc i szybowce w elblagu to funkcjonuje

          • 5 4

          • a kto dał kasę? UE nie dała na to lotnisko ani grosza

            • 9 5

        • Czy wiesz, MK, że złe życzenia wracają do nadawcy?

          Już się bój ;-)

          • 7 4

        • To znaczy że...

          .... Jesteś głupi i uważasz że polska powinna się cofać. ( info dla MK)

          • 2 4

      • z chamska obsluga...dodaj

        • 1 1

      • jeszcze zbudijcie w sopocie, kartuzach i zukowie

        • 5 0

    • Połowa mieszkańców wybiera się na wakacje samolotem... (1)

      Ciekawe skąd masz takie informacje Szerloku?

      • 26 4

      • ?

        Z urzędu miasta???

        • 13 6

    • jest POtrzebne bo niedługo wszyscy będą musieli wyemigrować z tej dziury zwanej III RP.

      • 10 11

    • .

      Urzędnik pisze?

      • 3 1

    • hahahahahaha

      ale propaganda, niczym z misia "to nie prawda ze dach przeciekał, nasz prezes dba o nas..."

      • 15 0

    • Byłoby potrzebne jakby nie było lotniska w aglomeracji. A jest i to mające luzy. Skąd pomysł że drugie lotnisko jest potrzebne? Jezeli mieszkańcy jeżdżą tez pociągami to znaczy że zasadne jest wybudowanie drugiego dworca 200 metrów od istniejącego?

      • 26 5

    • tanie latanie

      skończyło się z OLT!

      • 15 0

    • Dużo ludzi jeździ pociągami.

      Planujecie budować drugi dworzec główny w Cisowej i trzeci w Redowie? no i osobne tory dl pośpiesznych na Karwiny i kolejny dworzec?

      Podobna jest zasadność tego lotniska. Wydać 150 baniek na budowę, 40 baniek rocznie na dopłaty by coś stamtąd latało tylko po to by mieć dojazd o 4 minuty krótszy (albo i dłuższy jak PKM powstanie)?

      Nie ma co, fajna potrzeba.

      • 6 0

    • to niech ci

      na dzielni zbudują - po co masz jeździć taki kawał do Kosakowa?

      • 0 0

  • kompleks... (1)

    Pana Szczurka !!!

    • 229 53

    • sądząc po interpunkcji

      to nasza niezawodna mary lu :D wstyd się podpisać pod takimi farmazonami?

      • 2 22

  • po co w Gdyni lotnisko? (4)

    wstyd chwalic sie, ze mamy w Gdyni lotnisko jak teren wokół jest koszmarny, dziurawe drogi, kiepskie połączenie z centrum, otoczenie.

    • 219 70

    • przerośnięte ego urzędnika

      • 33 4

    • A świstak siesział i zawijał (1)

      Połączenie z centrum jest idealne. Wystarczy poprawić drogę z babich dołów i kosakowa, a wylecimy na estakadkę. 7-15min drogi i jesteśmy w centrum. Przy okazji wylocik na obwodnicę. Otoczenie piękne. Morze widać :) Zamiast się cieszyć, że będzie bliżej i wygodniej, to narzekacie wszyscy. Po co? W narzekaniu już jest taka konkurencja!

      • 9 26

      • Kpisz sobie, prawda? Wjazd na lotnisko za garażami, miedzy ogródkami działkowymi. Estakada kazdego dnia rano i popołudniu zatkana, Wisniewskiego co rano stoi, wąska i dziurawa jednopasmowa Płk Dąbka to za mało. Infrastruktura drogowa tam jest z lat 80-tych ubiegłego wieku i juz nie wystarcza nawet dla mieszkancow, nie mowiac o pasazerach.

        • 12 0

    • no po co

      skoro komórki mają beznadziejny zasięg na rybaków, brak stacjonarnego netu praktycznie w wielu miejscach a jak jest to tylko neo albo ups, bezprzewodowy niemal zero zasiegu, obciach jak ktoś przyleci i będzie chciał skorzystać,

      • 8 1

  • pierosik (4)

    to bezsens - nowe osiedla wkolo (kosakowo, pierwoszyno, pogorze gorne, a ci lotnisko walneli

    • 96 42

    • Nic walnęli (3)

      To cwaniaki pobudowali domy pod lotniskiem i teraz kwękają. Lotnisko było od zawsze i jego lokalizacja mimo wszystko jest atrakcyjna i długo jeszcze będzie. A czy ruch pasażerski się opłaci? Nie wiem - sam terminal jest mały, więc chyba stawiają na cargo na początek.

      • 18 23

      • tak, ale czy lotnisko jest cywilne, czy wojskowe (2)

        to wielka róznica. fakt samoloty wojskowe są głośniejsze, ale nie latają tak często jak cywilne (jesli się mylę to mnie poprawcie)

        • 4 1

        • (1)

          Co Ty nie powiesz... trzeba było tam mieszkać w latach 80-tych jak MIGi startowały parami co 5 minut

          • 14 0

          • Wtedy tak, a co 10 spadał dodatkowo.

            Ale tak od 2000 tak tam od święta coś latało.

            • 3 0

  • Okęcie -Modlin (10)

    Przecież taka sama ma miejsce w W-wie i jest sens. Poza tym często Na Rębiechowie jest mgła a na Kosakowie nie.

    • 97 185

    • prawda! W Kosakowie srednia temperatura w ciagu roku nie spada ponizej 20 stopni (4)

      a bezchmurne niebo kazdego dnia sprzyja ladowaniu airbusow A380 witanych przez Ojca Narodu: Gryzonia I Wscieklego

      • 107 20

      • (3)

        Ale województwo mazowieckie ma ponad 5 mln mieszkańców do tego dochodzi województwo podlaskie nieco ponad mln. oraz częściowo województwa łódzkie, warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie , kujawsko-pomorskie oraz lubelskie. Ponad to Warszawa jest stolicą co generuje ruch "stołeczny". I mają tylko 2 porty lotnicze. U nas mamy województwo mające 2,5 mln do tego dochodzą częściowo województwa warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie i zachodniopomorskie. Nie stać nas na to by mieć dwa porty lotnicze a właściwie nie potrzebne jest nam drugie lotnisko. Tak samo jak nie potrzebujemy drugiej politechniki, drugiej opery, drugiej szkoły marynarki wojennej czy akwarium miejskiego. Inaczej z lotniskami skończymy jak Bydgoszcz i Toruń.

        • 85 6

        • i to jest sendno sprawy!

          aglomeracja warszawska: 2.666 miliona mieszkańców
          aglomeracja gdańska: 1.25 miliona mieszkańców
          stosując szczurzą logikę warszawa powinna właśnie budować 4 lotnisko...

          • 65 6

        • korekta (1)

          W Toruniu jest tylko lotnisko dla aeroklubu. To Bydgoszcz posiada małe lotnisko dla normalnego ruchu.

          • 8 2

          • I widać efekty.

            Miasto większe od Gdyni, do innego lotniska ponad 100 km a i tak świeci pustkami.

            • 5 0

    • w Wawie jest inaczej. Okęcie nie chce za bardzo u siebie tanich linii bo ma duży ruch przewoźników tradycyjnych i dla nich stara się zrobić więcej miejsca. rozbudować się już raczej nie może bo jest otoczone przez miasto.

      poza tym tani przewoźnicy w modlinie spokojnie będą robić limit niezbędny aby lotnisko było rentowne, tzn 1 mln paxów rocznie

      • 22 4

    • ps. w Kosakowie i Rębiechowie jest podobna liczba dni z mgłami, powtarzasz jakieś bzdury.

      Poza tym w Rębiechowie jest ILS cat I i zaczynają pracować nad podwyższeniem do CAT II.

      • 40 4

    • A co było w zeszłym roku na Openerze? Taka mgła że nic nie było widać. Poza tym z ILS'em można lądować we mgle. Po drugie nie porównuj woj. Pomorskiego z Mazowieckim. Porównaj ile osób mieszka w promieniu 200 km od lotniska w Gdańsku, a ile w Wawie. Dlatego lotnisko w Gdyni nie ma ekonomicznego sensu, jesteśmy cały czas za mali by utrzymywać dwa lotniska.

      • 27 3

    • Ale Okęcie obsługuje 9mln pasażerów rocznie! Rębiechowu jeszcze troszkę brakuje i raczej zarząd portu w Gdańsku nie rozbudowywał go po to, aby jakieś lądowisko w Kosakowie zabrało mu paxy!

      • 24 1

    • modlin od roku zamkniety taki to ma sens:)

      • 3 0

  • Komisja Jewropejska (3)

    zbada:................(wpisz co chcesz)............

    • 61 52

    • d...pa

      • 1 2

    • W końcu jak Prezio Komorro mówi ...

      ... Polska to wolny, niepodległy kraj. ... tyle że rządzony z Brukseli.

      • 6 6

    • rychło w czas

      pewnie kaza je teraz burzyc

      • 3 0

  • (7)

    Gryzoń ma tupet, on sie nie dziwi że Ue się tym interesuje.

    Co jak co ale traktowanie własnych mieszkańców jak idiotów wychodzi mu
    doskonale.

    Owszem Ue nie ma wkładu do tego pseudolotniska, ale na pewno w następnej
    perspektywie budzetowej przyjrzy się gdyńskim projektom.

    Potem będzie tylko krzyk ekipy gryzoniowej że to Gdańsk zabiera im dotacje z
    UE.

    • 149 56

    • przez kalke to piszesz? na zamówienie? (2)

      ciekawe, na czyje zamówienie piszesz to samo na wszystkich portalach?

      • 12 32

      • Mądrze pisać to i przez kalkę można. (1)

        Już dawno pisałem, że Gdynia stacza się po równej pochyłej. Problem polega na braku zastępcy tego Pana co woli lotniska i Infoboksy stawiać, niż dużo pilniejsze rzeczy robić

        • 31 6

        • Zamiast krytykować wp...anie się KE w nie swoje sprawy

          (kolejny dowód na to,że status obecnej Polski wobec UE jest jeszcze niższy niż PRL względem centralnego zarządzania z ZSRR), lemingi wolą prowadzić małe POlityczne wojenki na szczeblu lokalnym i przekrzykiwać się, który miejscowy watażka jest gorszy.

          • 0 11

    • tyPOwy POlitruk Pełowski

      idź do swoich co ciebie Gdynia interesuje.

      No już zmykaj k....e

      • 9 22

    • no, ale jak nie zabiera, jak zabiera?

      chciałbym napisac: jak nie zachwyca, jak zachwyca... ale co do Gdańska, to na pewno by to nie pasowało.. a rudzielec zabiera, jak ktoś się interesuje to wie. a że szczur źle gospodarzy, to prawda.

      • 4 1

    • gdańscy onetowcy jak zwykle szczekają,do budy hałastra.

      • 6 18

    • Spróbujcie
      coś napisać o firmie A.G. i biznesmenie M.P. Ciekawy jestem reakcji autora

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane