• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komisja przetargowa wskazała najtańszą ofertę na budowę środkowego odcinka Słowackiego

Michał Stąporek
31 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Budowa wrzeszczańsko-zaspiańskiego odcinka Trasy Słowackiego potrwa 20 miesięcy i prawdopodobnie zakończy się pod koniec 2012 roku. Budowa wrzeszczańsko-zaspiańskiego odcinka Trasy Słowackiego potrwa 20 miesięcy i prawdopodobnie zakończy się pod koniec 2012 roku.

Ponieważ w najtańszej ofercie nie znaleziono żadnych uchybień formalnych, komisja przetargowa zdecydowała się zlecić wykonanie środkowego odcinka Trasy Słowackiego konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii.



Potwierdzają się więc nasze informacje z piątku, gdy jako pierwsi podaliśmy wyniki przetargu na wrzeszczańsko-zaspiański odcinek Trasy Słowackiego. Zwycięska oferta opiewa na 159 mln zł netto, czyli ok. 40 proc. kwoty, jaką ze te prace było gotowe zapłacić miasto (ok. 341 mln zł).

Oferty złożone przez 11 konsorcjów oceniane były według dwóch kryteriów: ceny (90 proc.)czasu wykonania robót (10 proc.). W obu przypadkach wybór oferty Hydrobudowy i towarzyszących jej firm nie budził wątpliwości. Konsorcjum zażądało za prace najniższą cenę, a jeśli chodzi o czas wykonania prac, dorównała mu tylko Skanska, która również chciała wybudować 3-kilometrowy odcinek Słowackiego w 20 miesięcy.

To właśnie Skansą można uznać, za największego przegranego przetargu organizowanego przez miejską spółkę GIK. Szwedzka firma chciała zaledwie 4 mln zł (163,8 mln zł) więcej niż zwycięskie konsorcjum i zadeklarowała budowę ulicy w równie imponującym okresie 20 miesięcy.

Co teraz? Od poniedziałku wszystkie konsorcja biorące udział w przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji komisji przetargowej. W razie ich braku decyzja o wyniku przetargu zostanie wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, umowa z konsorcjum zostanie podpisana pod koniec lutego lub na początku marca br.

Prace budowlane mogłyby wtedy ruszyć jeszcze w marcu. Zakładając 20-miesięczny termin ich wykonania, dwupasmową ul. Słowackiego od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska pojedziemy pod koniec listopada 2012 r. Jednak jeszcze przed EURO 2012 do użytku oddana zostanie jedna nowa nitka ulicy na tym odcinku.

Środkowy odcinek ul. Słowackiego: od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej
-wytypowany wykonawca: konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG, Aprivia
- koszt wykonania: 159 mln zł netto
- czas wykonania: 20 miesięcy
- przewidywany czas zakończenia prac budowlanych: listopad 2012 r.
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada nad al. Grunwaldzką i wiadukt nad torami kolejowymi.

Miejsca

Opinie (98) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Rozumiem.. (11)

    Rozumiem, że wybiera się najtańszą ofertę, bo kasy mało... Ale do cholery co tanio to do pupy !!! Później w ramach gwarancji będą naprawiać... A jak się skończy gwarancja ???

    • 77 42

    • (3)

      Takie mamy prawo, to nie jest samowolka urzędników.

      • 17 4

      • Zatem płaćmy więcej!

        Bo kto bogatemu zabroni?

        • 6 5

      • Co ty wiesz o prawie? (1)

        Ustawa o zamówieniach publicznych móswi wyraźnie, że rozstrzygnięcie przetargu musi nastapic w ooparciu o kryteria określone warunkami przetargu i SIWZ (Specyfikacją Istotnych warunków Zamówienia). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wśród kryteriów była nie tylko cena, ale także czas realizacji, gwarancja, a przede wszystkim doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji. Tak w końcu zaczęła robić GDDKiA po wielu ostatnich bolesnych porażkach.Tak można i u nas, trzeba tylko chcieć lub mieć zgodę "capo di tutti capi" na taki pomysł. A ten nie musi patrzec na prawdziwy interes spoleczny, bo PR zaraz zacznie krzyk medialny, że najtaniej, że zaoszczędzono kasę i starczy na .... ? Właśnie na co ??? Skoro tu zaoszczędzono 180 mln, to może ogłosić przetarg na połączenie Trasy Sucharskiego z Poludniową Obwodnicą ?? Bez tego odcinka ten układ drogowy, który jest budowany nie będzie miał żadnego sensu, a planują go jako ostatni. Tak naprawdę, to już go powinni zacząć budować, bo zabierze część tranzytu ze wschodniej części Portu na Łódź i południe Polski.
        Sorry, ale jakoś nie słyszałem o tym, aby Hydrobudowa miała jakieś osiągnięcia na polu drogownictwa. Co innego Skanska - zbudowali wiele dróg na bardzo wysokim poziomie, że nie wspomnę chocby o nowej nitce estakady i mostu w Toruniu (ca 1800m) i buduje największy w Polsce most pod Grudziądzem (dwie nitki po ca 1870m). No ale Hydrobudowa na pewno bedzie miała najniższe koszty transportu ze swojej bazy na budowę (chyba w Galerii Bałtyckiej na dachu trzymają sprzęt - walce, koparki, spychacze i układarki masy, bo na ich podwórku same osobówki).

        • 10 5

        • nie ta hydrobudowa ;)

          • 3 0

    • Za drogo tez będzie żle. Może powinni wyliczać średnią i wybierać ofertę jej najbliższą hehe

      Jak zbudujesz drożej to gwarancja skończy się tak samo szybko.

      Jedyne rozwiązanie budować tanio i mieć sprawny bieżący nadzór, ostatecznie nie przyjmować źle wykonanej roboty, nakładać kary umowne!!!!!!!!

      • 8 2

    • Zapamiętajcie datę wykonania projektu - listopad 2012!!!

      Jestem pewien na 100%, że ten termin będzie kilkakrotnie zmieniany, i na 100% nikt nie zapłaci nawet złotówki za opóźnienie :)

      • 14 6

    • urzedasi panstwowi byli gotowi zaplacic 341 mln...

      ot rozeznanie na rynku.... ale co tam pantwowe to cudze wiec latwo sie wydaje...
      osobiscie znam pare firemek co kroi na remontach firmy pantwowe za takie stawki, ze normalnie kazdy by ich wysmial...

      • 0 8

    • A ja pytam - co lepsze - jedna droższa droga, czy dwie tańsze? (2)

      Będą tańsze drogi a więcej, to będzie mniej korków. Wszyscy zaoszczedza na paliwie. Dziury? Gdyby kierowcy kupowali auta wyżej zawieszone (albo podnosili zawieszenie) to by nie było problemu... Na Ukrainie 90% aut jest podniesionych, tylko u nas taki głupi naród, co jeszcze sobie obniży a potem sie wkurza, że rurą zachacza o progi zwalniające...

      • 0 7

      • Jeszcze dodam...

        jak jest więcej dróg, to ruch rozproszony jest na większej powierzchni, przez co każda droga z osobna poddana mniejszemu natężeniu wolniej się zużywa.

        • 0 0

      • Ale przecież na Ukrainie piszą cyrylicą!

        • 0 0

    • Jeśli sa takie oszczędności na jedneym odcinku, to jaknajszybciej ogłosić przetarg na naprawe nawierzchni na Trakcie św Wojciecha !!

      • 0 0

  • Nie popieram wizji Nowej Słowackiego (5)

    Wg mnie realizacja trasy lotnisko - stadion powinna przebiegać Słowackiego do skrzyżowania z Chrzanowskiego, dalej (wytyczonym jeszcze przez planistów z lat PRL-u) nowym odcinkiem drogi przecinającej obecny teren jednostki wojskowej, Grunwaldzką i linię kolejową na estakadzie łącząc się z al. Jana Pawła II, następnie z fragmentem przyszłej Drogi Zielonej (równoległa do ul. Czarny Dwór) i planowany odcinek III Nowej Słowackiego do PGE Areny Gdańsk.

    • 42 36

    • może i tak ale teraz to już po ptakach (2)

      ja sie dziwie że ludzie nie protestują że Słowaka jest drogą do lotniska a nie jak kiedyś też jedną z dodatkowych drug na Kaszuby!!!

      teraz mamy turbinowe korki!!!!!

      • 17 2

      • ja to wszystko rozumiem (1)

        ale dlaczego chcesz narkotyki na Kaszubach rozprzestrzeniać, to ja nie wiem !

        • 18 2

        • Bingo!!

          z tymi "drug"-ami - super!!!

          • 6 0

    • oj to mamy problem

      się jakiś Bolek nie zgodził

      trza przetarg odwołać psia mać

      • 3 2

    • Popieram

      ale miasto by nie zarobilo na sprzedazy koszar, nie wiadomo o co chodzi chodzi o pieniadze...

      • 0 1

  • Aprivia (1)

    należy do grupy PBG więc to zasadniczo jedna firma.

    • 27 0

    • Wszystko w rodzinie!

      w przetargach publicznych najczęściej startują różne spółki z grupy .. i bez różnicy, która wygra kasa zostaje w rodzinie :-)

      • 7 1

  • Tanio Dobrze Biedronkowo (1)

    • 50 5

    • sporo zostało do podziału hehe

      • 3 1

  • Załamka...jak najtaniej.... (7)

    Może która firma da 20 lat gwarancji - to bym zrozumiał !!! I wtedy patrzeć na cenę. Czyli 50% czas realizacji 40% długość gwarancji, 10% cena !

    • 41 14

    • śmieszne (6)

      Ciekawe która firma będzie za 20 lat? hehe

      • 8 0

      • śmieszne (5)

        budowa autostrady w USA (zbrojenia i beton) 40lat gwarancji

        • 6 4

        • a Polska to USA

          • 2 1

        • nie maszracji kolego (3)

          zbrojenie autostrady ? gdzies ty to wyczytał ? chyba nie ma na swiecie tyle stali aby byla mozliwosc "uzbrojenia" wszystkich autostrad w ameryce.
          Najlepsze i najwytrzymalsze drogi kladzione sa w niemczech. Posiadaja najgrubsza warstwe bitumiczna, prAwie 2 krotnie grubsza niz stosowana w stanach.

          • 3 2

          • Ale u nas jest inny pomysł na drogi, płynący z samej góry...

            ...przecież pomyślunkiem niektórych przedstawicieli rządu było kłądzenie połowy warstwy asfaltu przed euro 2012 na wszystkich nowych odcinkach autostrad i dróg ekspresowych żeby się wyrobić w terminie z cała planowaną budową... potem się popsują to dołożymy druga połowe i będą jak nowe... :)

            • 1 0

          • weż znawco jedz do tych swoich niemiec "najlepszych na świecie"

            • 0 2

          • zbroi się nawierzchnie betonowe, które są o niebo trwalsze od nawierzchni bitumicznych - a najlepsze autostrady w niemczech właśnie mają nawierzchnię betonową :) dużo droższą zresztą od bitumicznej...

            • 1 0

  • Tyle kasy zaoszczędzimy na Słowackiego, że za resztę wyremontujemy/zbudujemy inne drogi!!! Super!!! (5)

    • 23 19

    • sam nie wirzysz

      w to co piszesz.

      • 8 1

    • Na początek proponuję odbudowanie zniszczonego odcinka Słowackiego za lotniskiem

      • 3 4

    • Ho, ho, jeszcze na parę pomników starczy (1)

      a ile okien arcybiskupowi można wymienić

      • 6 4

      • taki duży a taki głuoi

        • 0 0

    • chyba ESC

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Dlaczego planiści nie zaprojektowali połaczenia tramwajowego Galeria Bałtycka - ETC (6)

    Brakuje łącznika tak aby linie tramwajowe jechały z Wrzeszcza bezpośrednio przez Zaspę na Przymorze itd.

    Częste zerwanie trakcji tramwajowej pod wiaduktem kolejowym przy Operze mści się ale planiści mają to w nosie.

    • 65 7

    • Kiedyś było takie połączenie przez Stary Wrzescz (3)

      Dlaczego to zlikwidowali?

      • 10 1

      • a którędy było owo połączenie, bo młodzież nie kojarzy, a chętnie pozna kawałek historii (2)

        i zarazem dowie się kolejny raz, że kiedyś Gdańsk był lepiej zarządzany niż obecnie

        • 15 0

        • Wyjazd był koło dawnego sklepu Dźwignia na Grunwaldzką (ulicą Waryńskiego).

          ps. proponuję aby młodzież poznała też kawałek historii związany z obecnie zliwidowanym odcinkiem drogi Słowackiego za lotniskiem. Fakt likwidacji tej drogi to też przykład złego zarządzania miastem...

          • 10 4

        • to połączenie nic by nie pomogło

          ponieważ nie łączylo się z torami we Wrzeszczu. Pętla tramwaju numer 9 znajdowała się przy postoju taksowek bagażowych na ulicy Białej (niedaleko budynku Policji) i można było nią dojechać do Brzeźna i Nowego Portu jadąc przez Waryńskiego, Plac Komorowskiego i Chrobrego.

          • 4 1

    • wrzeszcz przymorze

      W planach miejscowych jest takie polaczenie.
      Zarezerwowano pas od zajezdni wrzeszcz do petli na zaspie..
      Ale czy to zrobia...?

      • 3 0

    • a 12?:)

      • 0 0

  • Oby nikt sie nie odwołał!!!

    I od marca rękawy zakasać i do roboty!!!20 miesięcy szybko przeleci a efekt bedzie rewelecyjny!!!

    • 29 5

  • Władze miasta nas oszukują ! (4)

    A kiedy będzie budowany odcinek trasy od Rzeczypospolitej do al. Hallera?
    Jakoś cisza o tym, czyżby pojazdy miały fruwać nad brakującym tym odcinkiem Trasy Słowackiego.

    • 29 6

    • !!!!!!!!! (3)

      Masz rację, parodia. Rozmawiałem z jakimś Panem z GIK-u i terminu budowy tego odcinka w ogóle nie podał! Nie ma go na razie w planach budowy, co uważam za skandal i nieporozumienie, gdyż rondo Rzeczypospolitej - Legionów - Nowa Słowackiego na bank nie przyjmie takiego ruchu i będą korki, co odczują głównie mieszkańcy Zaspy. Nawet nie planuje się dodatkowego prawo skrętu z Nowej Słowackiego na Legionów. Po prostu poszli po najprostszej linii oporu. A na moje sugestie, że co coś jest chyba nie halo, powiedziano mi, że na razie nie ma kasy; no i że musimy coś zostawić wnukom do budowy. Kpina i nic więcej. Budyniowa komuna w mieście:(

      • 10 3

      • przeniesienie korków spod GB do ETC (2)

        Najgorsze będzie to, że samochody będą blokowały trasę tramwajową, która przez całą Al. Rzeczypospolitej przebiega bezkolizyjnie. Może być to, co teraz obok Galerii... Są co najmniej dwa rozwiązania - albo priorytet dla tramwajów, albo przekierowywać ruch na Hynka i JPII (pod wiaduktem) - coby nie było, to kolejnego odcinka Nowej Słowackiego trzeba szukać w okolicy ul. Czarny Dwór.

        • 3 0

        • (1)

          Czy jeśli wybudowany zostanie odcinek Rzeczpospolitej - Hallera to samochody nie będą blokowały skrzyżowania przy ETC? Musiałoby powstać skrzyżowanie dwupoziomowe. Poza tym brak miejsca na ten nowy odcinek, przynajmniej miedzy Chrobrego a Hallera - stoi tam kolonia domków, którą trzeba by wyburzyć. Na tym odcinku ruch samochodowy nie byłby tak duży jak między Potokową a Grunwaldzką.

          • 0 2

          • Bez sensu tłumaczenie:(

            W planach i obiecankach Nowa Słowackiego miała być do Hallera. A że są jakieś domy na trasie to już kłopot miasta, nie mój. Po drugie - można by znacznie ograniczyć niedrożność skrzyżowania przy ETC w iście prymitywny sposób - zbudować długi lewo skręt dla jadących w kierunku Przymorza, prawo skręt dla aut jadących w kierunku Legionów, a dwoma pasami puścić ruch dalej prosto, za "plecami" ETC i po kłopocie. Wtedy ruch na pewno by się rozłożył i upłynnił. Ciekawe, że miasto nie może poradzić z kolonią domków, gdy trasa w tym rejonie planowana jest od lat kilkudziesięciu. To jest właśnie największy DRAMAT.

            • 3 0

  • Co zaskoczy budowniczych, jakie wymówki usłyszymy za kilkanaście miesięcy.

    Trudno jest mi uwierzyć że w 20 miesięcy wybudowany zostanie w całości cały odcinek. A to zima ich zaskoczy a to nagle coś nie planowanego natrafią na placu budowy itd.

    • 31 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane