• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z korkami na ul. Budowlanych. Otwarto nowy wiadukt nad linią PKM

Maciej Naskręt
14 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kierowcy od środy jeżdżą po staremu ul. Budowlanych


Tuż przed południem otwarto nowy wiadukt na ul. Budowlanychzobacz na mapie Gdańska, który przebiega nad linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kierowcy nie muszą już korzystać z często korkującego się objazdu. Z innych wiadomości: nowe składy dla PKM-ki przyjadą do Trójmiasta najszybciej w marcu, a budowa przystanków PKM w Gdyni zakończy się dopiero w 2016 r.



Wiadukt drogowy w ciągu ul. Budowlanych i jednocześnie nad budowaną linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej otrzymał oficjalną zgodę na użytkowanie. W środę przed południem odbyła się ostatnia inspekcja tego fragmentu infrastruktury drogowej.

Wszystko na szczęście okazało się dobrze przygotowane i drogowcy puścili ruch po nowym wiadukcie kilka minut po godz. 11. Stąd dotychczasowy (obowiązujący od maja 2014 r.) objazd ul. Jesienną na Matarni przeszedł do historii.

Dodajmy, że bezpośrednio pod wiaduktem budowana jest nie tylko linia kolejowa, ale też przystanek PKM Matarnia.

  • Budowa przystanku PKM Matarnia pod nowym wiaduktem na ul. Budowlanych.
  • Przystanek na Matarni wykonany jest w kilkumetrowym wykopie, stąd niezbędne okazały się mury oporowe. Gotowy jest też szyb windowy.
  • Zejście z poziomu "zero" do wykopu, w którym biegnie linia PKM.
  • Na Matarni powstanie jedyny przystanek, który posiadać będzie nie dwie a cztery charakterystyczne wiaty.
  • Taki widok na linię rozciąga się wiaduktu w ciągu ul. Budowlanych.
  • Wschodnia nitka ul. Budowlanych jeszcze nie jest dostępna dla kierowców.
  • W tym miejscu jest rozwidlenie ul. Budowlanych w kierunku ul. Słowackiego. Póki co wschodnia nitka nie jest dostępna dla kierowców.
  • Od przystanku PKM w kierunku turboronda jest tylko jedna nitka jezdni. Ma ona być rozbudowana w najbliższych latach na zlecenie miasta.
  • Matarnia. Budynek lokalnego centrum sterowania linią PKM.


Czy interesują cię postępy prac na budowie linii PKM?

Warto tu zaznaczyć, że ruch na wysokości budowy PKM po ul. Budowlanych odbywa się na razie po jednej nitce jezdni. - To dlatego, że musimy wykonać nawierzchnię na drugiej jezdni i scalić ją z drogą, po której dotychczas był prowadzony objazd - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która jest inwestorem budowy 18-kilometrowej linii kolejowej.

Czytaj też: Bez szans na wspólny bilet po starcie PKM

Tabor dla PKM przyjedzie dopiero w marcu

Jeden spośród 10 spalinowych szynobusóww, które mają obsłużyć pasażerów na linii PKM, pierwotnie miał przyjechać do Trójmiasta w grudniu 2014 r. Pojazd nie pojawił się. Władze Urzędu Marszałkowskiego uznały, że nie ma potrzeby, by szynobus przyjeżdżał w tym terminie.

Dostawca - bydgoska firma Pesa - została teraz zobowiązana do dostarczenia pierwszego składu w marcu tego roku, bowiem wtedy jest realna szansa na przeprowadzenie testów. Warto tu wspomnieć, że nowe składy mają być sprawdzone na nowej linii i muszą spełniać odpowiednie wymagania.

W sumie przyjadą z Bydgoszczy trzy pojazdy dwuczłonowe i siedem trójczłonowych. Ostatni ma dotrzeć do Trójmiasta pod koniec maja tego roku. Za wszystkie składy samorząd województwa zapłaci 114 mln zł.

  • Wizualizacja. Dwuczłonowy pociąg na przystanku PKM.
  • Trójczłonowy pociąg PESA na torach linii PKM.
  • Podpisanie umowy na dostawę 10 szynobusów spalinowych odbyło się w nietypowej scenerii - na budowie przystanku PKM Niedźwiednik.

Budowa przystanków PKM w Gdyni zakończy się w 2016 r.

Pierwotnie - według planów z października 2013 r. - przy linii 201 relacji Gdynia - Kościerzyna za 26 mln zł (do momentu uruchomienia linii PKM) miały powstać lub zostać zmodernizowane cztery przystanki: Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny, Gdynia Stadion oraz Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana.

Według obecnych planów w dniu uruchomienia linii PKM ma być zakończona modernizacja wyłącznie stacji Gdańsk Osowa.

Rozbudowa obecnej stacji zakłada wykonanie dwóch peronów o długości ok. 150 metrów każdy. Perony zyskają wiaty i system informacji pasażerskiej. Według wstępnych szacunków koszt budowy miał się zamknąć w kwocie ok. 6 mln zł, ale budowa dodatkowego tunelu dla pieszych między wspomnianymi peronami zwiększyła koszt budowy o ok. 20 mln zł.

Gdyńskie przystanki powinny być zrealizowane do 2016 r. Ma to związek nie tylko z potrzebą odpowiedniego zaprojektowania peronów - tak, by nie kolidowały one z kursowaniem wspomnianą linią pociągów towarowych z ładunkiem ponadgabarytowym, ale też z faktem, że spółka PKM chce zdążyć z przebudową w Osowie do września 2015 r., kiedy to ma być otwarta linia PKM.

Realizacja równolegle przedsięwzięć w Osowie i w Gdyni groziłaby tym, że żadnej z nich nie udałoby się skończyć do 1 września, kiedy wyjedzie pierwszy pociąg.

Czytaj też: Budowa kolei metropolitalnej na finiszu

Lokalizacja przystanków PKM w Gdyni. Lokalizacja przystanków PKM w Gdyni.
15:36 14 STYCZNIA 15

Jak tam dzisiaj na ul. Budowlanych? (2 opinie)

Na ul. Budowlanych, gdzie zmieniono dzisiaj organizację ruchu sytuacja wygląda bardzo dobrze. Kierowcy jadą tam bardzo sprawnie. Na dowód dodajemy też aktualne zdjęcie.

W Gdańsku zwalniamy na ul. Spacerowej do Osowy. Tam w korku tracimy dobre 15 minut. Paraliż mamy też na ul. Świętokrzyskiej w kierunku Kowal. Stoimy pętli do ul. Niepołomickiej, zresztą jak codziennie.

W Gdyni sparaliżowana jest ul. Hutnicza. Powoli jedziemy w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Korkuje się też ul. Małokacka do Witomina. Tam tracimy 5 zmian świateł do Witawy.

Powoli jedziemy także ul. Morską od strony centrum do estakady. Uważajcie. Powoli przemierzamy al. Zwycięstwa w Gdyni do centrum.
Zobacz więcej
Na ul. Budowlanych, gdzie zmieniono dzisiaj organizację ruchu sytuacja wygląda bardzo dobrze. Kierowcy jadą tam bardzo sprawnie. Na dowód dodajemy też aktualne zdjęcie.

W Gdańsku zwalniamy na ul. Spacerowej do Osowy. Tam w korku tracimy dobre 15 minut. Paraliż mamy też na ul. Świętokrzyskiej w kierunku Kowal. Stoimy pętli do ul. Niepołomickiej, zresztą jak codziennie.

W Gdyni sparaliżowana jest ul. Hutnicza. Powoli jedziemy w kierunku Rumi od estakady do ul. Puckiej. Korkuje się też ul. Małokacka do Witomina. Tam tracimy 5 zmian świateł do Witawy.

Powoli jedziemy także ul. Morską od strony centrum do estakady. Uważajcie. Powoli przemierzamy al. Zwycięstwa w Gdyni do centrum.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • Zuchy ;) (1)

    • 35 5

    • 00:35 Muzułmanie

      Robotnik wręcza bombę muzułmance siedzacej w aucie!!

      • 2 0

  • Nareszcie (7)

    Miało być pod koniec roku gotowy kompletny przejazd. Teraz kiedy miasto zrobi dalszy odcinek?
    Ta ulica to dramat osób dojeżdżających do pracy w strefie kokoszki. Brak chodnika i oświetlenia. Pewnie teraz jak nasi projektanci zaprojektują to będą same światła - podobnie jak Havla. Ale kiedy to będzie???

    • 43 18

    • światła, ojej

      są też ludzie, którzy poruszają się pieszo i chcą dostać się na drugą stronę z****nej autostrady, która urzedasy fundują im w mieście, pod wpływem lobby samochodowego.

      • 16 5

    • kiedy na Budowlanych będzie chodnik???? (2)

      Po pierwszym trupie?
      Stacja jest, kolejka ma być za chwilę, ale chodnikiem tam się nie dojdzie.

      • 23 4

      • Nie wcześniej (1)

        • 1 0

        • Wg planów na 2015 rok

          Budowane będą tylko ścieżki rowerowe a chodniki będą wyznaczone białą linią na ulicy

          • 1 0

    • Jeszcze wam te wszystkie chore inwestycje bokiem wyjdą! (1)

      Zero rynkowej kalkulacji jak za komuny a wy się cieszycie. Kasa z Unii pogrąża budżet wszystkich samorządów i w końcu przyjdzie za to płacić. Socjalizm właśnie wraca a wy się wszyscy z tego cieszycie puste głowy

      • 3 6

      • Jestes dobrze p....ny misiu

        • 7 3

    • Światła?

      Nie będzie, bo tu samoloty podchodzą do lądowania...
      Tak myślę...

      • 0 0

  • (3)

    Już to widzę brak korków. Hahaha

    • 38 13

    • korki są i będą... (2)

      jeszcze większe

      możecie się łudzić, że więcej pasów, więcej miejsc parkingowych i bla bla bla inne bzdury polepszą ŚW. PRZEPUSTOWOŚĆ, albo przejrzeć na oczy i ograniczyć korzystanie z auta do minimum. Ja radzę sobie bez niego zupełnie, a znam nawet osoby, które mają dzieci i nie mieszkają w centrum i też potrafią bez auta żyć.

      • 14 4

      • dokładnie, wystarczy spojrzeć na niby nową Słowackiego
        po 2 pasy w każdą stronę, a w godzinach szczytów stoi się
        co za 5 lat będzie

        • 1 1

      • Może ogranicz korzystanie z internetu do minimum

        Wyraźnie ci szkodzi na głowę

        • 0 1

  • (3)

    Koniec z korkami na ul. Budowlanych - śmiała teza Panie Naskręt.. O 12. może tak, ale 16.07 też? Zapraszam w tych godzinach..

    • 67 7

    • to naucz się jeździć po turborondzie, nie będzie korków (2)

      Proste zadanie

      • 15 12

      • błe heheh he he!

        • 3 2

      • Na rondzie jest korek, przez swiatla na Kartuskiej. Nie moga zjechac z ronda i korkuja tez tych z budowlanych.

        • 1 1

  • Yes, yes, yes (1)

    • 24 3

    • No, no, no

      • 1 1

  • Na szczerbatej, dziurawej i wąskiej Budowlanych do ronda Budynia (vel Turbinowego) korki to normalna sprawa... (3)

    Dlatego zamknięcie Słowackiego na wysokości terminala portu lotniczego było bezsensem.

    • 65 20

    • sam jesteś bezsensem (2)

      zamkniecie Słowackiego na wysokości terminala było wymuszone budową nowego terminala oraz budową PKM. Wyobrażasz sobie samochody jeżdżące slalomem pomiędzy gruszkami obu budów? A teraz zobacz, że masz tam takie małe rondo - jak myślisz, po co? Żeby można było zawrócić pod terminal wyjeżdżając spod niego? Czy dlatego, że zbudowano szerokie wiadukty pod którymi zostanie odtworzony przejazd i to o szerokości dwóch jezdni?

      • 7 12

      • Tak szerokie jak wiadukt nad trawnikiem przy Arinie

        służący do wygrywania konkursów iluminacji budowli
        czy szersze?

        • 2 8

      • Spójrz w plan zagospodarowania misiu

        Tam nie ma drogi o charakterze "ponadlokalnym".
        Na pytanie kiedy zostaną wybudowane drogi lokalne, które w tym planie się znajdują, a mogłyby umożliwić przejazd do Rębiechowa i dalej do Banina, Miszewa, V-ce prezydent Gdańska odpowiedział kiedyś w Radiu Gdańsk "Jak pojawi się taka potrzeba. Lokalna".

        • 1 0

  • To dobra wiadomość. (13)

    Po otwarciu PKM-ki nadal będę jeździł samochodem, bo będzie taniej. Ot taka jest polityka władz Trójmiasta, która robi wszystko co może, aby na krótkich trasach baardziej opłacało się korzystać z samochodu niż z transportu zbiorowego. Dodam, że do Centrum nie jeżdżę, więc problemy z parkowaniem mnie nie dotyczą. Samochodem pokonuję dystans rzędu 8 - 12 km (w jedną stronę). Taniej wychodzi korzystanie z ssamochodu niż zakup biletu na autobus i SKM-kę. PKM-ka by mi pasowała, ale już widzę, że będzie drożej niż jazda autem. Dodam, że bilety miesięczne mnie nie urządzają, ponieważ jeźdżę 3-4 raz w tygodniu w weekendy i dni normalne.

    • 41 20

    • Do "jazdy autem",oprócz autogazu,doliczyłeś serwis i części? Już nie wspomnę o ubezpieczeniu, czy -o zgrozo! - amortyzacji (12)

      Nie mylić z amortyzatorami.

      • 9 7

      • (5)

        Tak, ale traktuję to jako koszt wygodniejszego i szybszego podróżowania. W skali roku jest to łącznie dodatkowe 2000 - 2500 zł. O amortyzacji nie wspominam, bo samochód kupiłem 3 lata temu za 7000 zł, a nie wiem ile jeszcze nim pojeżdżę. Dodam, że nie jeżdżę tym samochodem sam, więc te koszta można podzielić przez 2.

        • 10 1

        • w komunikacji miejskiej (3)

          trzeba jeszcze dodac stracone siły nerwy i prychających słoików zarazających grypą itp ciagle brak miejsc i tłok, plus brak klimatyzacji, spoznienia i stres

          wole auto

          • 14 0

          • Znacznie przyjemniej stać w korku we własnym aucie

            • 13 0

          • A stój se ciulu w korku

            • 1 3

          • trzeba dodać tych rodowitych nieumytych pijaczków z gdańska śmierdzących jak ty

            • 0 0

        • aa

          Ja też sie nie przesiąde, jeszcze bym sobie pojezdzil kolejką gdyby to była jakaś niesamowita oszczędność albo szybkość dojazdu, ale nie jest tak

          • 3 0

      • Mam chyba podobnie (5)

        Na dzień dzisiejszy jadąc z Moreny (okolice Piecewskieh) do Sopot (okolice ul. Niepodległości) mam do pokonania samochodem niecałe 13 km, dojazd trwa około 25 - 30 min. Dojazd SKM-ką i autobusem, to koszt rzędu 6,8 zł (będzie niedługo 7 zł) i zajmuje mi jakieś 1 h. Teoretycznie mógłbym kombinować z autobusem 227 i 117, ale 117 jeździ sobie raz czy 2 razy na godzinę, więc taki dojazd byłby zbyt długi. Koszt biletów miesięcznych to 160 zł, przy czym każdego dnia traciłbym dodatkowo 1 h. Miesięcznie to już 20 h. Koszt paliwa na tym odcinku, to miesięcznie około 180 - 220 zł. Zaoszczędzenie nawet tych 50 zł nie jest warte straconych 20 h w miesiącu. W każdym razie o ile zakup biletów miesięcznych jeszcze byłby dla mnie opłacalny, o tyle dojazd jednorazowy środkami komunikacji miejskiej jest obecnie zupełnie nieopłacalny.

        • 12 0

        • niebawem będziesz musiał doliczać opłaty postojowe za pojazd i wtedy zobaczymy

          • 1 3

        • trochę naciągane (1)

          Ja mam właściwie tę samą trasę (Warneńska - Sopot 3 Maja). Miesięczny koszt biletów to 140 zł, a czas dojazdu "door-to-door" to 40 maks. 45 minut. Koszt paliwa rzeczywiście byłby ok. 200 zł, ale nie martwię się o parking i można poczytać po drodze :)

          • 3 1

          • i można powąchać niedomytych gdań-szczan :)

            • 0 0

        • Z Piecek-Migowa do Sopot jest ponad 50 km,bo Sopoty to wieś za Elblągiem. (1)

          • 1 2

          • do Sopot i tyle,tak się kiedyś mówiło i nie sądzę, żeby z czapki nagle było to niepoprawne.

            • 0 0

  • Ten wiadukt nie będzie miał wpływu na korek. (4)

    Tak było i przed całą budową.

    • 44 3

    • a co konkretnie proponujesz? (2)

      budowa dróg nie likwiduje korków, najwyżej przesuwa je gdzie indziej. Korki mogą się zmniejszyć po zakończeniu budowy PKM, jak się część dojeżdżających przesiądzie na bardziej wydajny rodzaj transportu, czyli transport szynowy.

      • 7 4

      • Ja nic nie proponuję, twierdzę tylko, że tytuł artykułu jest bez sensu. (1)

        • 12 4

        • Sam jestes bez sensu

          • 3 3

    • moim zdaniem

      chwilowy objazd wręcz upłynnił jazdę, bo nie było "pałowania" i skrzyżowanie ze słowaka i rondo z drugiej strony wolniej się zapychały

      • 3 0

  • (9)

    Gdynia jak zwykle obstrukcja.
    Ps. W XXI wieku można by pomyśleć nad "wyprostowaniem" linii pomiędzy Karwinami a stadionem...

    • 28 23

    • Góra

      A czy tam przypadkiem jakiegoś wzniesienia nie ma, które kolej musi objechać? Budowa tunelu aby oszczedzic te kilka kilometrów może się nie opłacać.

      • 16 1

    • i po co ten głupi komentarz? masz zamiar skłócać ludzi swoimi kompleksami?

      • 11 7

    • (3)

      Najpierw sprawdź przez jaki teren przebiega tam trasa. Czy nie ma tam wzniesień. Czy nie przepływa tamtędy rzeczka. Czy nie jest to wyjątkowo cenny obszar przyrodniczy chroniony prawnie. Czy trasa nie przebiega przez środek lasu. Czy nie występują tam siedliska i lęgowiska ptaków itd. Poza tym, po co prostować trasę ? Żeby zaoszczędzić 1 min na czasie przejazdu kosztem przebudowy linii za grube miliony zł ?

      • 11 2

      • (2)

        jakim trzeba być ciemnym by nie widzieć ze obecnie trasa przebiega przez las i "cenne" tereny...
        i oszczędność byłaby dużo wyższa niż minuta...

        • 1 5

        • (1)

          1:30?

          • 1 0

          • 1:45 :)

            a w dół 2:20

            • 0 0

    • sam sie wyprostuj

      behehehe

      • 5 1

    • Co racja to racja (1)

      Co racja to racja, Gdynia zawsze dwa kroki z tyłu ... a potem durne komentarze napinaczy, że "po co te kompleksy" albo temu podobne.
      Gdyby nie zadzieranie szczuronosa to PKM mogła być otwarta jednocześnie na całej długości Gdańsk - Gdynia

      • 8 1

      • a co tam jakieś pekaemki, dla bogaczy lotnych, tu się ważą losy szczurodromu w Kossakowo airport

        • 0 0

  • (2)

    Zacznijcie lepiej ulice naprawiać bo zimy prawie nie ma, a ulice się rozpadają w oczach, co kawałek wyrwa, że koło można urwać.

    • 50 9

    • wagarowicz pseudoznawca się odezwał (1)

      gdybyś skończył gimnazjum wiedziałbyś, że drogi rozsadza ... lód. Tak więc, lód powstaje przy spadku temperatury poniżej 0 stopni Celsjusza. tak więc wahania temperatury wokół 0 powodują częsty proces powstawania lodu (rozsadzania) oraz topnienia. No bo jakby raz zmroziło i trzymało to proces rozsadzania wystąpiłby raz, więc byłoby to mniej szkodliwe.

      • 8 8

      • sam jesteś idiotą. Jak by nie robili jak najtaniej, to by co 10 lat można było robić NAPRAWY

        a nie co pół roku!

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane