• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrola unieruchomiła pociąg SKM. Ale zagrożenia nie było

Krzysztof Koprowski
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Tym razem pociąg został skontrolowany jeszcze nim ruszył w trasę, choć zdaniem SKM, nie miałoby to wpływu na bezpieczeństwo. Tym razem pociąg został skontrolowany jeszcze nim ruszył w trasę, choć zdaniem SKM, nie miałoby to wpływu na bezpieczeństwo.

Po raz kolejny pociąg SKM został wycofany z ruchu po kontroli Urzędu Transportu Kolejowego. Jak zapewniają władze kolejowej spółki, tym razem nie było mowy o zagrożeniu dla pasażerów, bo sprawa dotyczy wyłącznie dokumentacji związanej z przeglądem technicznym pojazdu.



Co najbardziej odstrasza cię od podróży pociągiem SKM?

Kontrola Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzona kilka dni temu wykazała, że "przewoźnik dopuścił do eksploatacji pojazd, dla którego wystąpiły przekroczenia wartości dopuszczalnych oraz brak części pomiarów wykazywanych w kartach pomiarowych realizowanych podczas czynności utrzymania". Szybka Kolej Miejska uspokaja jednak, że jest to typowy błąd polegający na złym wpisaniu danych do odpowiedniej dokumentacji.

Kontrola została przeprowadzona w pojeździe, który przechodził akurat wymagane przeglądy techniczne. Za wózki i "dolną" część pociągu odpowiadały Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim, zaś "górą" zajęła się we własnym zakresie SKM-ka.

- Można powiedzieć, że to typowy czeski błąd. Wymiary były dobre, ale do kart wpisano wymiary fabryczne, a nie naprawcze. W żaden sposób nie zagrażało to bezpieczeństwu pasażerów. O wycofaniu zadecydowały wyłączenie kwestie formalne, a nie jakiekolwiek uszkodzenia. Sam pociąg nie opuścił zresztą bazy w Cisowej i nie był eksploatowany liniowo, bo kontrola została przeprowadzona u nas w Gdyni - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu i dyrektor SKM ds. przewozów.

W uproszczeniu różnica w pomiarach wynika z faktu, że nie dokonano jej przed całkowitym zmontowaniem pociągu. Dotyczy to m.in. danych dla zestawów kołowych pod całkowitym obciążeniem, czyli po połączeniu elementów remontowanych w Mińsku Mazowieckim i Gdyni. W efekcie pojazd został niedopuszczony do poruszania się po torach i oczekuje ponownego zgłoszenia poprawionej dokumentacji, co potrwa kilka dni zgodnie z trybem urzędniczym rozpatrzenia tego typu wniosków.

Przypomnijmy, że zaledwie kilka tygodni temu Urząd Transportu Kolejowego dopatrzył się innej nieprawidłowości u trójmiejskiego przewoźnika. Wówczas po trasie poruszał się pociąg z otwartymi drzwiami. Decyzją UTK został on wycofany z eksploatacji do czasu usunięcia usterki.

Miejsca

Opinie (43)

  • Kiedy ktoś wreszcie zrobi porządek z tym SKM? 40 lat temu jezdzily takie same graty jak teraz (6)

    • 101 6

    • Jasne włądza już się zatroszczy o obywatela (1)

      • 6 0

      • Kochani SKM powinno cieszyc oczy bo reprezentuje trzeci swiat.
        Bez tego naprawde nie wiedzielibyscie na co wydac swoje 1500 PZ.

        • 0 1

    • nic nie zrobią...

      niby czemu mają zrobić?
      Władza ma nas w nosie... w ogóle się z nami nie liczą... a wiesz dlaczego? Bo i tak ich wybierzemy jeszcze raz...a potem jeszcze raz... Dopóki będzie żył Jarek... dopóty wygrywać będzie Marszałek... który przez całą swoją kadencje nawet nie zająknął się w temacie SKMki... tak głęboko ma nasze problemy w poważaniu... On i jego rodzina Syfiastą Kolejką Menelską nie jeździ... wiec ma to w d... a nami się przejmować nie musi... bo i tak go wybierzemy...

      • 4 1

    • kolej

      40 lat temu jezdzily sklady z bylego metra berinskigo na 800v .jak nie wisz to nie klikaj

      • 3 0

    • lata temu te pociągi było o te lata młodsze:)

      • 0 0

    • może akcja pasażerskiego nieposłuszeństwa?

      Ciekawe, że warszawska SKM, koleje wielkopolskie, śląskie, ale też niemieckie, czeskie itp. potrafią kupić nowe składy. Tylko trójmiejska SKM upiera się przy remontowaniu starych trupów. Skoro podczas remontu pozostaje tylko pudło - wymieniane są wózki, silniki, fotele, drzwi, okna, sterowanie itp. to na logikę remont powinien być droższy niż zakup nowego - wszak dochodzą koszty demontażu i utylizacji tych elementów. Może kiedyś poznamy kalkulację?

      • 4 1

  • Czeski błąd czy nie, (1)

    ale te pociągi naprawdę wyglądają jak obraz nędzy i rozpaczy...

    • 59 2

    • Buczek....

      ...może jako kolekcjoner i zbieracz historycznego kolejowego śmiecia jesteś dobry ale jako dyrektor jesteś acan do bani.W swoich wypowiedziach wykazujesz waść daleko idące dyletanctwo i brak merytorycznego przygotowania.Nie dziwota wiec ,że wykopano sz.pana z Przewozów Regionalnych...swoja droga drugiego skansenu na żelaznych kołach w Polsce

      • 1 0

  • "Szybka Kolej Miejska uspokaja jednak, że jest to typowy błąd polegający na złym wpisaniu danych do odpowiedniej

    Jakoś mnie nie uspakaja, że typowe prowadzenie dokumentacji technicznej przez skm polega na wpisywaniu błędów

    • 64 2

  • Kiedy w końcu pojedziemy czymś na miarę XXI wieku? Czymś od pessy, a nie cały czas ten sam złom do remontów?!! (2)

    • 41 4

    • akurat za pesa to nie tęsknię

      • 0 8

    • hehe w XXII wieku

      dopóki będzie ten Zarząd to nie pojedziemy niczym nowszym... Przecież dla nich najlepiej, żeby nie było w ogóle pasażerów... jesteśmy dla nich złem koniecznym...

      • 10 0

  • bałagan w SKM?

    Niemożliwe, po tej firmie nigdy bym się tego nie spodziewał.
    A tak z innej beczki, gdzie dzisiaj będzie awaria sieci trakcyjnej?

    • 39 2

  • Jestem dumny ze standardów SKM.

    • 19 1

  • Śmieszna ankieta, dlaczego nie można zaznaczyć kilku odpowiedzi (3)

    nr. 1 zły stan techniczny (muzealne wagony)
    nr. 2 niewielka predkość (patrz kolejki np. w Berlinie)
    nr. 3 syf i smród w kolejkach
    nr. 4 kursują jak chcą bez związku z rozkładem, niewielka częstotliwość
    nr. 5 tydzień bez awarii SKM to już jest cud

    • 84 1

    • (1)

      na dole powinna być pozycja 'wszystko powyższe'.
      Mieszkałem kiedyś poza naszym pięknym trójmiastem, w mieście gdzie również była kolejka, jeździłem nią codziennie do pracy, była szybka, wygodna, nie waliło w niej moczem, częstotliwość kursowania na tyle zadowalająca, że widząc podjeżdżający pociąg, myślałem 'zaraz będzie następny'. Najgorsze jest to, że władze skm nie potrafią tego pojąć, że np zmniejszenie liczby kursów, doprowadza nie do ich oszczędności, a po prostu zmniejszenia liczby podróżnych.

      • 25 0

      • oni to wiedzą

        oni robią to celowo :)
        Oni nie chcą mieć podróżnych... mechanizm jest prosty... Marszałek daje im kasę na transport publiczny... oni muszą wyjść na czysto a najlepiej zarobić... wiec ograniczają liczbę kursów (wystawienie kolejki na trasę kosztuje)... ludzie odchodzą, bo tym syfem raz na godzinę się nie da jeździć... i koniec końców będzie to wyglądało tak:
        Marszałek da im milion na realizację przewozów Wejherowo - Pruszcz... oni nie wypuszczą, żadnej kolejki, wypłaca sobie pół miliona premii za oszczędności, a Marszałkowi powiedzą, ze zarobili pół miliona... dla Marszałka komfort i opinia pasażerów liczy się średnio więc sporzy w Excela i powie gratuluje zadanie wykonaliście idealnie :)
        Problemem jest to, ze na świecie są takie wrzody na tyłku jak my... którzy mimo plucia nam w twarz ciągle tym jeździmy i Zarząd SKM za bardzo nie wie, co ma jeszcze zrobić, by się nas pozbyć...

        • 23 0

    • mozna

      wcisnij Ctrl+a ;)

      • 0 0

  • Buczek nie bucz (1)

    Każdy wie, że w Wenezueli wozi się ludzi w sposób bardziej cywilizowany niż SKM w Trójmieście.

    • 35 0

    • nie każdy

      nie wie tego Zarząd SKM, Urząd Marszałkowski i władze Trójmiasta i Małego Trójmiasta... reszta ludzi faktycznie wie... a turyści na szczęście myślą, że to taka atrakcja turystyczna "retro pociąg"

      • 7 0

  • nudy to nie ma

    • 2 0

  • SKM - Szybka Katastrofa Murowana

    mam 36 lat,a jak miałem kilka to te wagony już były stare, to się do nadaje tylko do kryminału

    • 22 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane