• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka hałasuje, władzom Gdyni nie przeszkadza

Michał Sielski
14 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Kostka na prawoskręcie powoduje, że kierowcy jadą jak długo się da pasem prowadzącym na wprost i zjeżdżają w prawo dopiero przed samym skrzyżowaniem. Kostka na prawoskręcie powoduje, że kierowcy jadą jak długo się da pasem prowadzącym na wprost i zjeżdżają w prawo dopiero przed samym skrzyżowaniem.

Mieszkańcy Chyloni przez lata czekali na remont skrzyżowania, które korkowało pół dzielnicy. Doczekali się, ale okazuje się, że jakość wykonanych prac pozostawia wiele do życzenia.



Czy prowadzone w Trójmieście remonty dróg są wykonywane na najwyższym poziomie?

Na skrzyżowaniu ul. Chylońskiej i Północnej zobacz na mapie Gdyni korki były permanentne. Ul. Chylońska prowadzi wzdłuż torów SKM pomiędzy Leszczynkami a Cisową. Przez tory można przejechać przejazdem przy ul. Puckiej lub ul. Północnej. To właśnie przejazd w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni jest miejscem, które zatykało Chylońską. Gdy opuszczane były szlabany, sznur czekających na przejazd samochodów blokował ulicę w obu kierunkach.

Teraz jest lepiej, bo zdecydowanie wydłużone zostały pasy do skrętu, ale... prawoskręt w ul. Północną wykonany został z kostki betonowej, a nie z asfaltu.

- Wydaje się, że to nawierzchnia jednocześnie droższa i mniej komfortowa dla kierowców - nie kryje zaskoczenia Marcin Horała, radny PiS w Gdyni.

Władze miasta przekonują, że to rozwiązanie wbrew pozorom tańsze, bo kostkę łatwiej zdemontować i ponownie ułożyć. A to w tym miejscu może być konieczne.

- Zastosowanie nawierzchni z kostki kamiennej wynika z uzgodnień dokumentacji przez PEWiK oraz ZDiZ. W związku z przebiegiem w tym miejscu magistrali wodociągowej i brakiem możliwości przełożenia jej w chodnik, zastosowano kostkę, pod którą są płyty - wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Mieszkańcy denerwują się jednak, że jeżdżące po kostce samochody hałasują, co słychać zwłaszcza w nocy, nawet przy zamkniętych oknach.

- Stwierdzenie, iż projekt nawierzchni ma uzgodnienie PEWiK i ZDiZ jest marną pociechą zarówno dla okolicznych mieszkańców, jak i dla kierowców. Po tej drodze po prostu nie da się normalnie jechać ani samochodem, ani rowerem, a generowany przez nią hałas znacząco obniżył jakość życia w okolicy. Nie wierzę, iż w XXI wieku nie istnieje technologia, która pozwoliłaby połączyć dostęp do podziemnych instalacji z elementarnym komfortem jazdy - kręci głową Marcin Horała.

Droga nie została jeszcze odebrana od wykonawcy, ale nawierzchnia na pewno nie zostanie zmieniona. Jest jednak szansa, że wykonawca poprawi azyl, który powstał między pasami jezdni. W założeniu miał on chronić pieszych, ale w praktyce często przeszkadza w skręcie kierowcom ciężarówek i miejskich autobusów.

- Będziemy to miejsce obserwować, wprowadzimy niezbędne korekty - jeśli będą potrzebne - jeszcze przed odbiorem inwestycji - zapewnia wiceprezydent Marek Stępa.

Opinie (155) 6 zablokowanych

  • jak samochody stały godzinami nie było można przejechać (9)

    ani w lewo ani w prawo to nie przeszkadzało.

    • 65 36

    • Kamienie zwane kostką brukową, które zostały tam wyłożone (8)

      nie są gładkie i wystają nierówno co sprawia, że jedzie się ten odcinek jak po totalnych wybojach. Skoro nie może być asfalt, to dlaczego faktycznie nie zrobili tego z kostki betonowej, tak jak się robi zatoczki dla autobusów? A tak w ogóle, to lepiej było dodać kasy i zrobić tunel pod torowiskiem.

      • 24 3

      • (2)

        święta racja, święta racja, po pierwsze tunel - podobno dawne plany zakładały tunel pod torami, a ponadto jak się robi ulicę to nie z takiej kostki, zawieszenie można uszkodzić, a poza tym w zimie będzie problem z odśnieżeniem tego odcinka, żałosne jest to tłumaczenie teraz, dali d... na całego !!!

        • 14 3

        • (1)

          Co, nie da się stówką zasuwać i trzeba przepisowo? Czy może Ty z tych co pod prąd jeżdżą?

          • 6 13

          • 50 też się nie da, ja zbając o zawieszenie jeżdżę tam 20 km/h i jestem wyprzedzany, a to chyba nie jest zbyt bezpieczne ;)

            nie neguję sensu tej inwestycji tylko jej wykonanie !!!

            • 8 4

      • (2)

        heh, uwielbiam to gadanie "lepiej było dodać kasy" tak jakby ta kasa z nieba spadała. nie jestem specjalistą od infrastruktury ale sądzę że koszt tunelu byłby kilka razy większy niż kostki betonowej. a zgadnij kto za to by zapłacił?

        • 7 7

        • (1)

          Po pierwsze tenże tunel przechodziłby przez tereny PKP. Powodzenia życzę.

          • 3 1

          • jakie tereny PKP człowieku jakoś na wzgórzu się dało pod torami przekopać nowy tunel no ale przecież tam jest blisko urząd miasta to tam kasa jest na wszystko

            • 5 4

      • Bo co za bezmózgi pacan zaprojektował tam kocie łby jak przed wojną?? (1)

        Chyba traktorem po bezdrożach jeździ i zachciało mu się wertepów na Chylońskiej. Kilka miesięcy jak pojeżdżę po tych kamieniach ,to zawieszenie do wymiany...Brak słów, ciekawe kto i ile wziął za to w łapę...

        • 4 0

        • kawałek dalej na piaskowej

          MTM ma "magazyn" tych kocich łbów, no i musi to gdzieś opchnąć.
          ręka rękę myje...
          tylko patrzeć gdzie znowu wystartują z tą średniowieczną technologią

          • 1 0

  • Żeby nie hałasowało, proponuję kotarę rozwiesić nad całym skrzyżowaniem (11)

    • 70 18

    • ona jest bardzo dobra

      ...ta koncepcja

      • 16 2

    • (4)

      Od koncepcji to jestem JA

      • 5 1

      • nie Ty tylko JA (2)

        • 0 3

        • (1)

          Nieprawda bo JA

          • 1 2

          • moja

            koncepcja jest mojsza niz Twojsza.

            Wsadzić tam ostatnio modne ekrany dźwiękoszczelne LOL

            • 1 1

      • dobre imię dla dziewczynki

        zupełnie podobnie jak tradycja

        • 0 0

    • Kolejny idiota od kotary.
      Na głowę sobie załóż tą kotarę skoro jej tak pragniesz. Twoja wypowiedź nie wnosi nic do dyskusji o powyższym remoncie, który został wykonany bez pomysłu i bez sensu.

      • 7 7

    • zapraszam

      Zapraszam do Gdańska Nowy Port, tu jakiś IDIOTA zaprojektował kostkę brukową w prawie całej dzielnicy ( pewnie jakiś koń-serwator zabytków ) , jak jedzie jakiś zdezelowany Tir lub inna ciężarówka to hałas słychać w Gdańsku Brzeźnie. Zapraszam do zamieszkiwania tego koń-serwatora do Nowego Portu, albo niech sobie położy kostkę brukową przed swoim domem, zobaczymy jak mu się będzie spało. Debilizm urzędników UM Gdańsk.

      • 4 3

    • ty sobie łeb kotarą (1)

      zasłoń a nawet więcej

      • 3 1

      • taki Kotarski

        • 0 0

    • autostrady też będą z kamieni dlatego tak długo je budują

      no bo wiecie ułozyc kamienie zajmuje trochę dłużej niż wylac asfalt. To już wyższa szkoła jazdy, ale za to będziemy miec autostrady oryginalne na skalę światową i wykonane jak na taki zabiec w bardzo szybkim tępie. Takich autostrad pozazdrości nam cały świat, dodatkowo będą darmowe lub za opłatą symboliczną tak żeby nie trzeba było trąbic tydzień w TV że autostrady staniały o połowę no bo to przecież wiadomośc najwazniejsza, wręcz wagi państwowej. Po co dyskutowac o jakiej tam nowej ustawie czy reformie albo o tym że będziemy pracowac do 67 BEZ możliwości wcześniejszej emerytury(skądinąd w tym też jesteśmy unikalni na skalę światową), po co wogóle zajmowac się ważnymi sprawami, bezrobociem wśród młodych i starych, biedą, nędzą.

      • 2 1

  • Będzie lepiej! (2)

    Kogo obchodzi mieszkaniec? Władze miasta maja cicho, nic im nie hałasuje.

    • 54 12

    • kogo obchodzi obywatel?

      Premier ma spokuj on o prace sie martwic nie musi, do 67. też nie będzie pracował. On wogle ma spokój, media go wyręczają.

      • 1 0

    • tylko deratyzacja w um coś zmieni

      .

      • 1 0

  • Czerwony polbruk - czy to chodnik czy ścieżka rowerowa? (5)

    Czy na fotografii to ścieżka rowerowa czy chodnik wyłożony z czerwonego pol bruku?

    • 39 2

    • To jest chodnik. (1)

      • 4 1

      • A wygląda jak miejsce parkingowe.

        • 0 0

    • (2)

      Co to za moda, żeby robić chodniki i ścieżki rowerowe z fazowanej kostki drogowej lub parkingowej. Istnieją przecież płyty chodnikowe i kostki niefazowane. Ani nie da się po tym przyjemnie jeździć rowerem, ani chodzić np. z wózkiem dziecięcym. Jeśli ktoś ma wątpliwości zapraszam na beznadziejny, sopocki odcinek nadmorskiej ścieżki rowerowej, a potem dla porównania na gdański.

      • 10 1

      • Kostka niefazowana (1)

        Niestety kostki niefazowane kruszą się na styku ścian (kąty proste), co generuje odpady. Trzeba się z nią obchodzić bardzo delikatnie, choć na ścieżkach rowerowych warto. Na kostce fazowanej podczas jazdy rowerem są przekraczane wszelkie możliwe normy drgań działających na rowerzystę.

        • 1 0

        • E tam. Jeżdżę prawie codziennie rowerem po takiej kostce i nie zauważyłem żeby się kruszyła. Za to jazda miód - malina!

          • 0 0

  • Tunele (4)

    Pod torami kolejowymi przy ul.Północnej i Puckiej powinny zostać już dawno wybudowane tunele dla samochodów.W Lęborku taki tunel kosztował parę lat temu raptem ok 7mln zł i zmienił całkowicie poruszanie sie po mieście.
    Tunele niezależnie od przedłużonej obwodnicy.

    • 58 4

    • wystarczyłby jeden tunel

      wystarczyłby jeden tunel i problem z bani

      • 7 0

    • U nas 7 mln to się wydaje na Arkę (2)

      (albo i więcej), a nie na jakieś bzdury.

      • 8 1

      • (1)

        7 min to pikuś. Wyobraź sobie ile ważnych rzeczy można by było wybudować za cenę stadionu PGE, na który po mistrzostwach będzie chodzić max 10 tys. osób.

        • 7 0

        • 10 tysięcy na 44-tysięcznym stadionie to i tak lepiej niż 1500 na 15-tysięcznym. Poza tym ten pierwszy mnie nie interesuje, bo w Gdyni nie stoi.

          • 3 2

  • Jak byk widać, że kostka jest (2)

    standardowa jak to w bruku. granitowa. Gdzie beton?

    • 46 3

    • (1)

      Na fakturze. Morda w kubeł i nie bulgotej. Koperta też poszła.

      • 18 4

      • Granit jest droższy niż beton.

        Myśl !

        • 5 1

  • Innych zmartwień w Gdyni nie mają? (2)

    • 21 41

    • (1)

      Mają. Na klub muszą dokładać, bo tylko 1500 kibiców przychodzi. Kto za to płaci?

      • 8 5

      • Pan płaci i pan płaci

        i pani płaci.

        • 4 3

  • jak władzy nie hałasuje - nikomu nie ma prawa hałasować.

    • 34 5

  • kostka betonowa (6)

    OD RAZU WIDAĆ JAKOŚĆ DZIENNIKARSTWA.NIE ROZRÓŻNIĆ KOSTKI BETONOWEJ
    OD KAMIENIA.CO TU CHCIEĆ WIĘCEJ.

    • 65 1

    • Niech do Gdańska na ul. Na Zboczu przyjedzie to mu pokażę jak bruk, a jak kostka wygląda.

      • 4 1

    • Artykuł sponsorowany przez Horałę ?? (4)

      Dlaczego w artykułach Pana Sielskiego bardzo często występuje randy Horała, i to najczęściej zabiera głos w w sprawach drogowych, specjalista jakiś czy co ?? Tak walczył o te zmiany i nie tylko te (np. progi zwalniające na Chabrowej na Pustkach itp.), a potem zawsze wychodzi, że jest skopana robota, więc jak to jest ??!! Panie Horała ??

      • 8 5

      • owszem Horała ma durne pomysły ale za to że w zarządzie dróg siedzą tacy idioci że najprostszą rzecz umieją spieprzyć nie odpowiada co by nie mówić Horała nie jest winny temu że matolstwo z MTMu i zarządu dróg nie umie zrobić jak należy 4 progów zwalniających czy dorobić jeden pas z kawałka trawnika długości 100 m

        • 3 1

      • (2)

        sponsorowany? Już węszy teorie spiskowe, typowy peowiec. Wszędzie widzą spisek tylko innym to wmawiają. Zawsze najepierw oceń siebie a później spójrz na innych i nie oceniaj bez dowodów. Pewnie boli cię tak bo z pisu jest, jakby był z po pewnie byś nie zauważył.

        • 0 5

        • Wszelkie teorie sPISkowe , to tylko PISowcy .

          • 2 0

        • "Pewnie boli cię tak bo z pisu jest"

          A czy ktoś wspominał tu o jakiejkolwiek partii ??!! Nie, była mowa o pewnym radnym, widać kto tu snuje teorie!! Po prostu żal. A Pan Horała tak walczył o te cztery "piękne garby" na Chabrowej, tylko zapomniał jak sam je omijał swoim zielonym bolidem z grupy VAG. Gdzie On jest teraz ?? Kto rozliczy, poprawi fuszerki MTM-u??

          • 2 0

  • Kostka brukowa jest głośnia przy prędkości większej niż 20km/godz. (4)

    Wynika z tego że właśnie tylko w nocy będzie ona głośna i tym samym uciążliwa dla okolicy.Prostym rozwiązaniem jest wmontowanie w istniejącą już kostkę tzw. "ograniczników prędkości" ,polega to na wstawieniu co dwadzieścia metrów paska wystających " co drugi, wyższych o 4 cm kostek.Tanie ,proste i skuteczne.

    • 19 58

    • Kierowcy Cię neguja (1)

      bo oni chcą tam grzać 100, a wtedy to będzie niemożliwe

      • 3 13

      • nie 100 a 50 i nie tylko samochody ale rowery skutery motocykle trolejbusy takie kamloty są w zatokach przystankowych na wzgórzu i to się nie nadaje na nawierzchnię ulicy

        • 11 3

    • No i takich mamy właśnie drogowców. Masakra. Błagam - przestańcie "myśleć"!

      • 2 2

    • Jadąc tam samochodem 20km/h i tak boję się że podwozie zgubię, albo amortyzatory połamię. Ta kamienna kostka nie jest równa i nie jeździ sie nią jak po normalnym bruku. Pozatym jest wąska i z lewej jest uskok. IMO ktoś nie przemyślał sprawy do końca...

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane