- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (79 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (261 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (123 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Kto dba o "lubię to" na Facebookach miast?
Na Facebooku Gdańsk ma 137 tys. fanów, Gdynia prawie 90 tys., a Sopot 7 tys. Miejską promocję w portalach społecznościowych prowadzą zarówno urzędnicy, jak i zewnętrzne firmy.
Gdańsk od kilku lat jest bardzo aktywny w tych mediach. Ma swoje profile na takich kanałach jak Facebook, Twitter, Instagram, Spotify, Pinterest, FourSquare czy Google+. Liczba stałych fanów na miejskich kanałach rośnie z roku na rok i obecnie sięga ok 200 tys.
Gdański debiut na Facebooku przypadł na marzec 2010 roku, kiedy to jeden z pracowników biura promocji założył i prowadził konto wyłącznie na FB. Od tego czasu sporo się zmieniło.
Od sierpnia 2010 roku kanały Facebook, Twitter, Instagram, Spotify, Pinterest, FourSquare czy Google+ obsługuje zewnętrzna agencja. Robi to codziennie w godzinach 7-23, także w weekendy, święta i dni wolne od pracy. W zeszłym roku agencja otrzymała roczne wynagordzenie 58,8 tys. zł netto w miesięcznych ratach. W tym roku umowa podpisana jest na około 90 tys. zł netto, przy czym 1 tys. zł miesięcznie wyda na kampanie reklamowe w mediach społecznościowych oraz GoogleAdwords, co nie było ujęte w poprzedniej umowie.
- Wraz z dynamicznym rozwojem profilu oraz poszerzeniem się spektrum możliwych do wykorzystania kanałów oraz w związku z potrzebą administrowania kanałami w niestandardowych godzinach, podjęto decyzję o współpracy z agencją - wyjaśnia Antoni Pawlak, rzecznik prezydenta Gdańska. - Rokrocznie rozwiązanie to jest analizowane i poddawane ewaluacji i nie jest wykluczone, że w przyszłości ulegnie zmianie. Dotychczasowa formuła współpracy przynosi efekty wyższe od spodziewanych i stąd jest kontynuowana.
Zlecenie tego zadania zewnętrznej firmie ma być opłacalne finansowo, gdyż - jak twierdzą urzędnicy - obsługa mediów społecznościowych przez ponad 100 godzin tygodniowo wymagałaby, zgodnie z Kodeksem pracy, zaangażowania kilku pracowników urzędu tylko do tego zadania.
Nie oznacza to jednak, że pracownicy magistratu nie zajmują się mediami społecznościowymi: prowadzą oni bowiem oficjalne profile FB prezydenta Gdańska i jego zastępców: Andrzeja Bojanowskiego i Wiesława Bielawskiego. Młodsi od nich Piotr Grzelak i Piotr Kowalczuk prowadzą swoje profile samodzielnie.
Gdynia w większości radzi sobie sama
Z kolei prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek, w ogóle nie ma i nie prowadzi stron społecznościowych. Jego zastępcy o obecność na FB dbają sami. Konto prywatne na Facebooku mają m.in. Michał Guć (jest też na Twitterze), Bartosz Bartoszewicz i przewodniczący Rady Miasta Zygmunt Zmuda Trzebiatowski. Ten ostatni własnymi siłami od początku kadencji prowadzi też profil rady miasta. Na Twitterze zadebiutowała też niedawno Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Oficjalny profil miasta Gdyni w mediach społecznościowych jest prowadzony od początku przez urzędników magistratu. Dwie osoby są oddelegowane do prowadzenia konta na Facebooku, kolejne dwie prowadzą miejski profil na Twitterze oraz Instagramie. Robią to w ramach swoich obowiązków służbowych. Gdynia jest aktywna w mediach społecznościowych także w godzinach wieczornych i w weekendy.
- Aktywność poza godzinami pracy bywała rozliczana rożnie - nadgodzinami i zmianą rozkładu pracy, czyli innym układem godzin. Obydwa rozwiązania są średnio funkcjonalne i szukamy lepszego, poruszając się jednak w skostniałych ramach kodeksu pracy i pokrewnych regulacji - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, dodając, że niebawem zostanie w zakresie działań promocyjnych zostanie przeprowadzona reorganizacja, związana z utworzeniem nowego wydziału komunikacji społecznej i informacji w magistracie.
Przyznaje, że Gdynia w ostatnim czasie wykupywała reklamę na Facebooku przy okazji promocji organizowanego przez nasz portal plebiscytu Skrzydła Trójmiasta (5,5 tys. zł) oraz w związku z konkursem na Gdyński Biznesplan (3,5 tys. zł).
- Nie jestem zwolenniczką zlecania obsługi miejskich profili w mediach społecznościowych agencjom, bo uważam, ze liczy się szczerość, szybkość i odpowiednie podejście do tematu, a to dużo łatwiej znaleźć wśród urzędników niż w agencji, dla której to jedno z wielu zleceń. Z kolei reklama na Facebooku, szczególnie, gdy da się zdefiniować dość precyzyjnie grupę docelową, jest bardzo silnie ukierunkowana, co daje jej dużą przewagę w stos do tradycyjnych form, a jednocześnie jest dość atrakcyjna cenowo - uzupełnia wiceprezydent Gdyni.
Z zewnętrznych agencji praktycznie wcale nie korzystają również inne instytucje miejskie, wykorzystując do działań na portalach społecznościowych umiejętności poszczególnych pracowników. Swoimi siłami radzą sobie m.in. w Muzeum Emigracji, Gdyńskim Centrum Sportu, Centrum Kultury, Infoboksie i ZDiZ, którego pracownicy na Facebooku aktualizują profil oraz stronę internetową "Mobilna Gdynia".
Z kolei o wizerunek Miejskich Hal Targowych, w także w mediach społecznościowych, od ponad roku dba miejska spółka Agencja Rozwoju Gdyni, która wygrała ogłoszony w tym celu przetarg. Za kompleksową promocję, nie tylko w mediach społecznościowych, Gdynia zapłaci łącznie 650 tys. zł.
Przykładem współpracy z zewnętrzną firmą była kampania "Gdynia rowerem", którą miasto zdecydowało się powierzyć zewnętrznej agencji. Półroczna akcja, w ramach której było prowadzone m.in. konto na Twitterze oraz uruchomiono dodatkową stronę internetową i zorganizowano specjalny dzień dla rowerzystów została zakończona. Na razie nie wiadomo, czy powróci ani kto ją będzie realizował.
Z kolei profil Sopotu, który obserwuje ok. 7 tys. użytkowników FB, prowadzony jest także przez urzędników magistratu. Prezydent Sopotu Jacek Karnowski swój profil prowadzi samodzielnie. "Lubi go" dokładnie 3062 użytkowników FB.
Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska - 4750 polubień (profil publiczny), 636 znajomych (profil prywatny)
Jacek Karnowski, prezydent Sopotu - 3062 znajomych (profil prywatny)
Michał Guć, wiceprezydent Gdyni - 2508 znajomych (profil prywatny)
Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska - 1149 znajomych (profil prywatny)
Piotr Kowalczuk, wiceprezydent Gdańska - 1128 znajomych (profil prywatny)
Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska - 272 polubień (profil publiczny założony na początku 2015 roku)
Wiesław Bielawski, wiceprezydent Gdańska - 201 polubień (profil publiczny założony na początku 2015 roku)
Opinie (155) 3 zablokowane
-
2015-03-07 15:04
nie ma czego lubic (9)
Zwykla klamliwa propaganda
- 144 35
-
2015-03-07 15:07
(1)
Smutny, sfrustrowany człowieku, zmień swoje życie, wyjdź z domu, spotkaj się z przyjaciółmi
- 32 46
-
2015-03-08 15:06
ale urwałeś/aś/oś
.
- 0 0
-
2015-03-07 15:11
jak ty zyjesz z takimi problemami? caly dzien na trojmiasto.pl klika odswiez i czeka na nowe artykuly!
- 12 17
-
2015-03-07 16:01
(1)
Zdecydowanie korzystniejszy PR beda mieli jak przekaza te 60 tys na Palac Mlodziezy.
- 22 0
-
2015-03-07 17:16
ale pałacu młodzieży niedługo nie będzie
- 9 2
-
2015-03-08 09:27
Każdy nowy instrument społecznościowy to filtr, który przedstawia osobę od strony cukierkowej. (1)
To tworzenie odrealnionego wizerunku jakiejś osoby. Dlatego na Fb, tweeterze i innych portalach znajdziesz tylko same pozytywne przekazy, podrasowane o interpretację wstawiającego. Siłą rzeczy pomijane są nie wygodne sprawy. Patrz np. profil ogólny PO na którym kasuje się notorycznie nie wygodne wpisy, a takich było ostatnio w związku z kwotą wolną od podatku. Sprawdzcie sobie tę dyskusję. Moderatorzy strony PO nie nadążali już z kasowaniem komentarzy.
- 14 0
-
2015-03-08 15:50
Pieknie powiedziane, choć niepotrzebnie spłaszczone do udziału w grze politycznej.
Fałsz kolejnych cyfrowych masek nie ma odcienia politycznego ani światopoglądowego jest zjawiskiem powszechnym, trawiącym człowieka każdego poglądu.
- 2 0
-
2015-03-08 09:31
nie ma zycia bez facebooka (1)
nie lubie rurek i fryzury ala justin biber
- 2 1
-
2015-03-08 13:57
bo ja wiem czy to całe nasze społeczeństwo? na Chełmie i Oruni zostało sporo zdrowej tkanki jeszcze, brudnych agresywnych dresów w "biało"-zielonych szaliczkach których bardzo martwi, czy przypadkiem nikt inny nie ma żadnego problemu :)
- 3 0
-
2015-03-07 15:04
Ciekawe jakie byłyby wyniki gdyby Facebook wprowacił opcję "nie lubię tego" :) (9)
- 196 2
-
2015-03-07 15:08
Dla Polaków powinny być TYLKO "nie lubię tego" (2)
Nic innego nie jest potrzebne.
- 44 26
-
2015-03-07 16:02
A dla wazeliniarzy- bardzo mi się podoba.
- 28 7
-
2015-03-08 08:25
spieprzaj dziadu. nie mam fejsbuka wiec sie nie podniecaj
- 6 2
-
2015-03-07 15:11
To się wyprowadź.
- 4 16
-
2015-03-07 15:12
wystarczy że trójmiasto to wprowadziło
;p
- 26 0
-
2015-03-07 21:22
Facebook jest kłamliwy, bo: (1)
1. "Lubię to" w stosunku do strony oznacza "chcę śledzić aktualności" (ale aktualności nie są pokazywane rzetelnie i chronologicznie jak na tweeterze, lecz w kolejności tak dziwnej, że algorytm ich sortowania to prawdopodobnie czysty chaos + łyżeczka chili)
2. Pod postami i komentami nie można oceniać (choćby tak ja na niniejszym portalu "łapka w górę" "łapka w dół"), ale jedynie "lubić to".
Te dwa elementy powodują kompletne zafałszowanie obecnego tam przekazu. O innych (wyszukiwarka z silną cenzurą na przykład) nawet nie ma co gadać. Lepiej się wyszukuje nawet googlem dodając site:facebook.com jako parametr wyszukiwania niż samym facebookiem- 23 3
-
2015-03-08 20:18
masz rację
jest jeszcze więcej problemów społecznych i globalnych jakie stwarza ten chory twór zaczynający się na literkę "F" ...
- 3 0
-
2015-03-08 09:29
Porsty sposób jest. Zakładamy profil "Nie lubię ..... (kogoś lub czegoś" i klikamy lubię to. (1)
- 5 2
-
2015-03-08 19:34
Chyba nie rozumiesz metodyki fejsglupa - tam mozesz TYLKO lubic, nie mozez nie lubic. Vortal dla skonczonych imbecyli.
- 0 3
-
2015-03-07 15:06
(7)
Każde miasto, gmina powinna istnieć na portalach społecznościowych z pozytywnym przekazem. Fajnie, że nasze Trójmiasto jest aktywne.
- 38 38
-
2015-03-07 16:58
(1)
Nie miałem, nie mam i nie będę miał fejczbukuf żadnych :)
- 10 4
-
2015-03-07 17:17
to twój wybór i fajnie.
- 15 1
-
2015-03-07 17:21
Jestem z Gdyni, polubiłam na fejsie również profil oficjalny Gdańska i chciałabym pogratulować wielu pięknych zdjęć Starego Miasta nocą!
- 16 6
-
2015-03-08 09:31
Czyli wolisz żeby cię "okłamywali" i dawali tylko pozytywne dla nich iformacje, a te niewygodne pomijali. (3)
Gratuluję wiedzy o świecie.
- 5 2
-
2015-03-08 10:51
gosciu, dzis nikt nie rozumuje w kategoriach prawda-klamstwo. (2)
dzis liczy sie tylko marketing. klamstwo publiczne jest zalegalizowane i nikomu nie przeszkadza. taki swiat.
- 2 1
-
2015-03-08 14:54
kategorie prawda-kłamstwo to logika klasyczna (arystotelesowska)
co prawda matematycy już odkryli logikę niedwuwartościową, a marksiści mają własną definicję "prawdą jest to co działa" - "fałszem jest to co nie działa"
aczkolwiek zwykły Kowalski powinien raczej operować klasycznymi kategoriami "prawda" (zgodne z rzeczywistością) - "fałsz" (niezgodne) niż wnikać w zagadnienia matematyczne, a tym bardziej bełkotać w rytmie "marketingu"- 0 0
-
2015-03-09 11:05
Zaraz mi jeszcze napiszesz, że nie ma dobra i zła na świecie, a liczy się tylko marketing.
Zgodnie z twoją teorią, przekaz mediów rosyjskich w sprawie Ukrainy to tylko marketing i zalegalizowane kłamstwo publiczne, a na dodatek nikomu to nie przeszkadza.
- 0 0
-
2015-03-07 15:06
I czym tu się chwalić???
Portal dla małolatów, dla których życie to jeden wielki wall i like..:(
- 71 31
-
2015-03-07 15:07
jak to kto? (1)
Urzędasy nieroby i ich rodzinki zapewne...
- 44 9
-
2015-03-07 15:13
ja mysle ze to twoja stara klika podczas reklam "na wspolnej"
- 9 12
-
2015-03-07 15:07
Profil Gdyni na FB i TT to jedne z najlepiej prowadzonych miejskich profili społecznościowych w kraju! (8)
do tego jak widac nie potrzebują zewnętrznych firm i wydawania kasy!
brawo dla ludzi ktorzy je prowadzą, oby tak dalej aktywnie- 60 32
-
2015-03-07 15:15
(3)
Znowu klamstwo! zglosze Cie do prokuratury. Najlepszy profil ma Gdynia Realna i nikt tego nie zmieni.
- 11 21
-
2015-03-07 15:56
(1)
to prawda poza tym gdynia realna najlepiej kradnie logo i najlepiej kłamie, a w tym wszsytkim pomaga im PiSuar
- 13 8
-
2015-03-08 10:40
Przecież Szczurek to PiS. Był doradca kartofla
A durne gdynskie śledzie głosują ba tych udiotow
- 0 4
-
2015-03-07 16:36
ahahhahahahahahahaa weź idź z tymi realniakami. Mój znajomy się zajmuje tym profilem hehe
to idealne dla chorych z nienawiści pisiorów- 9 4
-
2015-03-07 18:17
A Ty ten wpis pewnie zrobiłeś wyłącznie z "życzliwości" do Gdyni?
ciekawe ile bierzesz za prace w sobotę?
- 6 5
-
2015-03-07 19:22
codziennie wrzucają widoczki, fakt. może w jakiś spoób przekłąda się to na ilość miejsc pracy. (1)
- 4 1
-
2015-03-07 19:54
7,5 k za miesiac wrzucania
Fotek typu "gdansk noca". Naprawde praca marzen.
- 12 0
-
2015-03-08 08:55
Jako Gdyniaka nie zgodzę się. Na tt zdecydowanie króluje profil Gdańska
- 1 4
-
2015-03-07 15:09
A ciekawe po co jeszcze na naszej klasie jest opcja ,,zarejestruj sie'' (5)
ten portal jest opuszczony jak Czarnobyl po wybuchu..
- 56 5
-
2015-03-07 15:16
(4)
Mnie sie ogolnie smiac chce z ludzi ktorzy maja profile na portalach spolecznosciowych. nie wazne czy na NK czy na FB.
- 26 12
-
2015-03-07 15:27
(3)
Mnie sie ogolnie smiac chce z ludzi ktorzy smieja sie z ludzi ktorzy maja profile na portalach spolecznosciowych.
- 33 20
-
2015-03-07 16:20
(2)
Dokładnie. Każdy robi to co lubi. Inteligentni ludzie o gustach nie dyskutują.
- 15 7
-
2015-03-07 17:01
wprost przeciwnie, inteligentni ludzie mają gust i chętnie o nim dyskutują
bo gusta to świetny temat właśnie do konwersacji
- 18 5
-
2015-03-07 17:17
nie wiem co maja do tego gusta, ale skoro twierdzisz, ze posiadanie profilu na fb lub nk to kwestia gustu to zgadzam sie: gust nie podlega dyskusji chyba, ze ktos ma wyjatkowo spie*dolony...
- 13 0
-
2015-03-07 15:13
propaganda (4)
i blokowanie niewygodnych użytkowników. tak to wygląda w Gdyni.
- 34 14
-
2015-03-07 17:19
to, że zablokowali ciebie realniaku to akurat mieli powód ze względu na obraźliwe zdania i wulgaryzmy - nikt tam nie chce czytać twoich wypowiedzi. lepiej się szykuj na sprawę o kradzież logo miasta.
- 10 7
-
2015-03-07 17:20
to nie to, ze jestes niewygodny jak to nazwales. to kwestia twoich ostatnich wynikow badan eeg.
- 1 4
-
2015-03-07 17:47
w Gdańsku też blokują a jeszcze Budyń kłamał, że to "automat" :-D
- 15 0
-
2015-03-08 09:36
Profil PO sprawa kwoty wolnej od podatku
"Oficjalny profil PO został zarzucony pytaniami oraz negatywnymi komentarzami. Początkowo administratorzy usuwali najbardziej krytyczne wpisy, co skrzętnie odnotowywali piszący posty, ale sytuacja z każdym dniem przybierała na sile.
Internauci nie dają za wygraną. Z każdym dniem przybywa oburzonych. Każdą nową informację, która pojawia się na profilu czy to urodziny Władysława Bartoszewskiego, Oskar dla Idy, odznaczenia przez prezydenta piłkarzy ręcznych czy informacja o Szczycie Rady Europejskiej sprowadzają do pytania co z kwotą wolną od podatku? I nic nie wskazuje na to, by szybko odpuścili."- 3 0
-
2015-03-07 15:13
co za tajemnice? (11)
Jak nazywa się ta agencja w Gdańsku? Kto za nią stoi?
- 32 1
-
2015-03-07 15:23
ProgramPR (1)
- 8 0
-
2015-03-08 19:15
Projekt PR
- 3 0
-
2015-03-07 15:34
dziennikarze się nie popisali (4)
w Gdańsku stoi za tym niejaki Nadolny, obecnie doradca prezydenta. była już afera w mediach że budyn na zebraniu, a za niego posty wrzucano.!
- 32 1
-
2015-03-07 17:42
Dobrze doradził (3)
Teraz ma i pensyjkę i 90 tys
- 23 0
-
2015-03-07 18:20
nie tylko on także niejaka Marta (2)
- 17 0
-
2015-03-07 19:55
Oraz jej siostry (1)
&znajomi :)
- 14 0
-
2015-03-07 21:31
Układy i układziki
Gdańskie
- 14 0
-
2015-03-07 19:04
krwewni i znajomi królika
czyli kolesie
- 9 0
-
2015-03-07 19:21
kiedyś był taki czarny tulipan
- 3 0
-
2015-03-08 00:38
ta za NPB na okopowej?
to Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- 0 1
-
2015-03-08 09:08
Projekt PR
- 4 0
-
2015-03-07 15:14
ale dlaczego niby ktoś ma ślęczeć przy jakims profilu dniami i nocami? (3)
wystarczy aktualizować informacje raz dziennie
nprawdę niektórym chyba odbija- 53 5
-
2015-03-07 21:23
(2)
fanów też można zwyczajnie kupić, cała ta "promocja" jest o kant d_py
- 9 0
-
2015-03-08 19:35
(1)
Nie fanow, a indyjskich kilkaczy. Cena za jednego lajka ostatnio jest na poziomie 5 centow.
- 2 0
-
2015-03-09 15:08
i tacy właśnie są potrzebni! Gdyby byli to polscy klikacze, to jeszcze by mogli zadać masę niewygodnych pytań :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.