aktualności 24h

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (246 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (152 opinie)

sport

Klub nie przedłuży umowy z trenerem

Oby nie trzeba ich było już stosować

Natalia Małaszewska poprowadzi grę koszykarek

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (209 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (29 opinii)

aktywne trójmiasto

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (18 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (242 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (90 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki (2 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Kuria odrzuca projekt kościoła Jana Pawła II. Czy emocje były potrzebne?

Projekt, który wygrał konkurs architektoniczny, ale został odrzucony przez kurię powstał w pracowni Baum & Kwieciński.

mat. prasowe

Projekt, który wygrał konkurs architektoniczny, ale został odrzucony przez kurię powstał w pracowni Baum & Kwieciński.

Gdańska kuria poinformowała w środę wieczorem, iż odrzuca nowoczesny projekt kościoła Jana Pawła II, który miałby powstać w sąsiedztwie osiedli Habenda i Cztery Pory Roku na Łostowicach. O sprawie, pod nieco innym kątem, pisze nasz czytelnik, pan Marcin.



Czy urzędnicy powinni informować mieszkańców o planach budowy nowych kościołów?

nie, to raczej sprawa kurii

8%

tak, ale dopiero, gdy o inwestycji będzie wszystko wiadomo

9%

tak, od razu, w momencie, gdy pojawią się takie plany

83%

łącznie głosów: 1198

Piszę ten tekst, bo nie mogłem się powstrzymać przed przelaniem na papier swoich wniosków po środowym spotkaniu w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego okolic ulic Ofiar Grudnia i Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdańska. Moje wnioski po tym spotkaniu mają w zasadzie niewiele wspólnego z tym, co budziło najwięcej emocji, czyli samą budową kościoła, a dotyczą przede wszystkim tego, co do obecnej sytuacji doprowadziło i czego łatwo można było wielu problemów uniknąć.

Jak potwierdzono na spotkaniu, wniosek kurii w sprawie uzyskania działki w okolicach osiedla Habenda i Cztery Pory Roku, został złożony już w 2007 roku. Informowali zresztą o tym księża przy okazji kolędy. Tak więc zamierzenia kurii wobec tej okolicy były znane już od czterech lat. Wniosek kurii został rozpatrzony pozytywnie prawdopodobnie w 2010 roku, biorąc pod uwagę to, że w styczniu 2011 roku formalnie została sfinalizowana sprzedaż działki z bonifikatą. I od tego momentu zaczęły się błędy miasta lub też jego celowe działanie. Znając sposób działania naszych samorządów jestem skłonny uwierzyć, że to jednak to pierwsze, wynikające z lenistwa lub braku kompetencji.

Najpierw prezydent Paweł Adamowicz sprzedał tę działkę kurii, nie informując o tym radnych, nie mówiąc już o mieszkańcach najbliższej okolicy. To było oczywiście zgodne z prawem, ale każdy wie, jakie ogólne wrażenie pozostawiają tego typu działania. Następnie swoje trzy grosze dołożyła kuria, która nawet w kościołach nie informowała we właściwy sposób o tym, że działka została kupiona i powstanie nowa parafia. Na przykład w parafii p.w. Św. Judy Tadeusza, do której do tej pory należała zdecydowana większość osób z nowej parafii p.w. Błogosławionego Jana Pawła II, ksiądz przedstawił od razu nowego proboszcza i tyle.

Miasto również nie informowało o tym, że będzie powstawał kościół i nowa parafia, a doskonale o tym wiedziało, bo kuria musiała we wniosku jakoś umotywować chęć nabycia działki. Nie było żadnych komunikatów, a przecież budowa kościoła to nie jest budowa kiosku i mieszkańcy o tego typu sprawach powinni wiedzieć.

Władze miasta lub urzędnicy - ktokolwiek był odpowiedzialny za taki stan rzeczy - trzymali się wyłącznie procedur, zapominając o tym, że jest także wymiar społeczny, a nie tylko prawny tej decyzji. Zapomnieli też o tym, że religia od wieków dzieliła ludzi, dzieli ich obecnie i zawsze będzie dzielić, a w Polsce nie mamy 100 proc. katolików.

Ciekawe, jak miasto zamierzałoby działać, gdyby tą działkę sprzedało wspólnocie muzułmańskiej lub świadkom Jehowy? Czy w takiej sytuacji, nawet jeśli budynek, który miałby tam powstać nie wymagałby zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, też potraktowano by sprawę jako zamkniętą i nie wymagającą konsultacji z mieszkańcami? Jeśli tak, to byłby to wyraz skrajnej ignorancji i lekceważenia.

Idziemy dalej. Nagle pojawia się na działce krzyż, który wywołuje spore emocje, przede wszystkim wśród mieszkańców okolicznych bloków. Atmosfera zaczyna się zagęszczać, a miasto nie robi nic by uspokoić sytuację. Prezydent Adamowicz bierze udział w poświęceniu krzyża, do czego ma całkowite prawo, ale zamiast starać się spór zażegnać, stwierdza, że wszystko jest przecież w porządku, bo przecież będą świadczone usługi sakralne, a to jest zgodne z planem zagospodarowania przestrzennego. Kolejny przykład trzymania się procedur, a zapominania o aspekcie społecznym.

Sytuację pogarsza fakt, że ludzie naczytali się wcześniej różnych artykułów i nasłuchali plotek, które sugerowały, że powstanie tutaj wielka bazylika, do której będą ściągały tysiące pielgrzymów.

I tutaj znowu brak jasnych deklaracji zarówno ze strony miasta (że nie pozwoli na zbudowanie tak dużego obiektu), jak i ze strony kurii (że nie chce budować takiego obiektu). Wystarczyło proste, krótkie i zwięzłe oficjalne oświadczenie. Jednak uznano, że lepiej trzymać ludzi w niepewności, podsycać emocje i niczego nie wyjaśniać.

Temat na razie kończy się tym, że 9 listopada odbyło się spotkanie z mieszkańcami, które trochę rzeczy wyjaśniło, chociaż dyskusja sprowadzała się głównie do tego, czy kościół ma mieć 14, czy 29 metrów.

Dowiedzieliśmy się w każdym razie, że kuria nie chce realizować projektu, który wygrał konkurs i nie wiadomo na razie, czy chce budować kościół taki, jaki dopuszczają zapisy planu miejscowego, czy też mniejszy lub większy.

Spotkanie pokazało jednak, jak łatwo można było uniknąć wszystkich problemów. Po pierwsze, w momencie, kiedy wniosek kurii w kwestii działki został rozpatrzony, należało spotkać się z mieszkańcami i ustalić, jak oni się zapatrują na umiejscowienie kościoła. Myślę, że efekt byłby taki, że kuria nie dostałaby działki przy rondzie tylko np. nieco dalej w stronę osiedla Cztery Pory Roku.

Wówczas mieszkańcy Habendy byliby usatysfakcjonowani, bo nie mieliby kościoła pod oknami, osoby zainteresowane powstaniem nowej parafii w tej okolicy, czyli także ja, nie miałyby prawa narzekać, bo te 100 metrów już by różnicy nie robiło, a miasto nie robiłoby w tej sytuacji nikomu pod górkę. Emocji zapewne prawie by nie było.

Po drugie - nawet jeżeli miasto sprzedało działkę bez konsultacji z mieszkańcami - to już po tym fakcie mogło zorganizować spotkanie, by chociaż poinformować, że nowa parafia powstanie i dowiedzieć się, co mieszkańcy na to - czy zgadzają się na budynek wyższy niż dotychczasowe 14 metrów, czy nie. Emocje by już zapewne były, ale ludzie przynajmniej mieliby wrażenie, że ktoś się z nimi liczy.

To są bardzo proste działania, niewymagające wcale wielkiego nakładu pracy. Wymagają jednak dobrych chęci i odrobiny zdrowego rozsądku ze strony - przede wszystkim - miasta oraz - w mniejszym stopniu - kurii. A tego tutaj zabrakło.

Spór o kościół na Łostowicach trwa

Konkurs na projekt architektoniczny kościoła ogłosiła kuria, za namowami władz miasta, którego przedstawiciele byli też w komisji konkursowej. Zwycięski projekt pracowni Baum & Kwieciński od początku nie podobał się duchownym. Na środowym spotkaniu przedstawiciele kurii poinformowali o jego odrzuceniu. Nie podali jednak konkretnych powodów, ani też nie ujawnili swoich dalszych planów, co do działki. Mimo to Gdańsk przystąpił już do zmiany planów zagospodarowania dotyczących m.in. wartej 2,8 mln zł działki, którą wcześniej miasto przekazało za symboliczny 1 proc. wartości kurii. Nowy plan ma zapewnić możliwość powstania tu większej świątyni (dziś mogłaby mieć ona 14 m wysokości, wedle zwycięskiej-odrzuconej koncepcji miałaby mieć aż 30 m wysokości).
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 384)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985447 2011-11-10 10:48 Wydajcie tę Kaskę na.. (21)

1) Drzewa i sprzątanie parku krajobrazowego2) Oczyszczalnie ścieków3) Park dla dzieciaków4) Prezenty na święta dla potrzebujących 5) Pozostałe 300 na fajerwerki - żeby poświętować dobrze wydane pieniążki.

Wujek dobra Rada

popieram opinię 323 / nie zgadzam się 30
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985525 2011-11-10 11:52 Czy zostało juz złożone do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ... (7)

niegospodarności, działaniu na szkodę miasta i prawdopodobnie korupcji, polegającego na przekazaniu kościołowi katolickiemu działki w dzielnicy Łodtwoice, wartej 2,8 mln zł za kwotę 28 tys.

Każdy kij ma dwa końce

popieram opinię 67 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3985528 2011-11-10 11:54 Ach, rozumiem

to dlatego trzeba było podnieść czynsze gdańszczanom!!!

tak, tak

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985631 2011-11-10 13:47 (2)

zero ci uciekło:)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985638 2011-11-10 13:53 Gdzie? (1)

j.w.

Każdy kij ma dwa końce

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985643 2011-11-10 13:59 nigdzie

przecinek przeoczyłem:D

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985777 2011-11-10 21:55 znowu coś za ciebie trzeba zrobić?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985853 2011-11-12 06:49 Zanim złożysz (1)

to sobie poczytaj k.k. i k.p.k, ha, ha, ha. A tam doczytasz, że za składanie donosów bez żadnych podstaw też można odpowiadać ...

lex

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985855 2011-11-12 22:10 Ale czy przekazanie kk tej działki za

jedną setną jej wartości nie jest przejawem działania na szkodę miasta?Nawet jeśli jest zgodne z prawem?

Każdy kij ma dwa końce

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985591 2011-11-10 13:07 Ale ONI wydaja tę kasę na "USŁUGI DUCHOWNE" (cytat Adamowicza) (3)

Tylko jak definiujemy już posługę kapłańską jako USŁUGI DUCHOWNE to te obok USŁUG SZEWSKICH (cytat Adamowicza) też powinny być opodatkowane podatkiem dochodowym i VAT-em.

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985604 2011-11-10 13:15 Za takie nazewnictwo (2)

nasz prezydent powinien dostać "Złote Usta":)))

j.-n.-b.

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985614 2011-11-10 13:27 Pasowałyby do (1)

Złotego Nocnika, jak nazywają jego cacko - stadion

chichrak

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985766 2011-11-10 20:32 przepraszam bardzo ...

... ale to jest nocnik bursztynowy

mądraliński

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985602 2011-11-10 13:14 Przepraszam bardzo, (5)

święta? czyżby chodziło o B o ż e N a r o d z e n i e?! Skoro nie wierzysz, to po co Ci t a k i e święta? Gonisz w piętkę, Wujku:)

ja - nie beret

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985616 2011-11-10 13:30 UDOWODNIJ, ŻE JEZUS URODZIŁ SIĘ 24 GRUDNIA (4)

To stare święto naszych praojców: Słowian i Germanów. Było tak głęboko zakorzenione, że KK musiał wymyślić bajkę, że akurat w tym dniu urodził się Jezus. Według chronologii biblijnej wszystki wskazuje na to, że urodził się jesienią (pasterze na polu, itd). To ty nie wtambalaj się do naszych uroczystości

Wyznawca religii ojców

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3985657 2011-11-10 14:10 od tysiącleci 25 grudnia świętujemy święto boga slońca

od tysiącleci 25 grudnia świętujemy święto boga slońca

od tysiącleci 25 grudnia świętujemy święto boga slońca

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985662 2011-11-10 14:14 Oczywiście ze masz racje (2)

Większość rozwiniętych cywilizacji obchodziło swoje największe świeta własnie 24 lub 25-go grudnia i zazwyczaj było to święto "narodzenia" bo 25-go grudnia dzień przestaje sie skracać - przodkowie wierzyli że to ich bogowie sie odradzają i walczą z siłami zła po czym nastają lepsze czas - wydłużanie sie dnia.. więcej światał... ciepło... wiosna..odrodzenie życia i świata. Bądź co bądź sam KK utrzymuje ze to data bardoz umowna i nie ma z rzeczywistością nic wspólnego - po prostu wpisali sie we wczesniejsze wierzenia zreszta tak samo jak np choinka czy też Świety Mikołaj. Boze Narodzenie tak jak i np Wszystkich Świetych to BARDZO pogańskie święta zaanektowane przez Chrześcijaństwo

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985711 2011-11-10 17:00 poprawka

nie wszystkich świętych tylko Święto Zmarłych, w ostateczności zaduszki.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985753 2011-11-10 18:57 to już lepiej nie mówić o Święcie Pracy

po jakiej religii je zaanektowano:)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985778 2011-11-10 21:58 Właściciel kaski decyduje co z nią zrobić, kościół to mądra iwestycja

jest opłacana z kieszeni wiernych a co tydzień księża będą namawiać ludzi - w tym przede wszystkim młodzież - do życia w umiarze, nie używania alkoholu, nie popełniania seksualnych nadużyć, zachęcali do nauki i pracy.Popatrz na niewierzących - pijaki, gwałtowniki, uzależnieni od seksu i nakrotyków...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3985822 2011-11-11 08:33

Ja też chce obok działkę z bonifikatą od miasta. Postawimy sobie ze znajomymi blok w którym będzie nas stać na mieszkania. Może miasto powinno w tym kierunku pomyśleć. Taniej oddawać ziemię deweloperom w zamiar za zobowiązanie do tańszych mieszkań. Ale nie... Ksiądz Głódź o nie zwykły obywatel.....on musi miec lepiej:/ no commant

wojt

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985836 2011-11-11 11:24 .. wieza za niska i daleko od nieba, a gdyby któryś spadł z niej

to wtedy trafi prosto do piekła

bzyk69

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985449 2011-11-10 10:50 tak właśnie zarządza wasz wybrany wspaniały el presidento i jego świta (1)

popieram opinię 190 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 3985760 2011-11-10 19:37 a tymczasem

na tej samej działce powstaje i kościół i biedronka. Działka dla niepoznaki podzielona jest płotem. Popatrzcie sobie na mapki geodezyjne lub np. na zdjęcie lotnicze działki z artykułu, który był wczoraj lub przedwczoraj. Biedronka powstaje na działce należącej do kościoła. Ktoś zarobił miliony, niestety nie miasto.

kolejna parafia stawia market na działce, którą otrzymała

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985450 2011-11-10 10:50 po pierwsze modlitwa a po drugie kościoły (10)

po co komu kościół skoro nikt sie wnich nie modli, kazdy przychodzi z przyzwyczajenia lub z obawy o zblizajaca się śmierć.Bo przeciez lepiej sie nawrócić choćby 3 dni przed śiercia i być w kościele niż umrzeć jako bezbożnik

popieram opinię 124 / nie zgadzam się 48
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985465 2011-11-10 11:06 zapraszam do kościoła..... (7)

Internautę, który twierdzi, że kościoły to przeżytek i nikt się w nich nie modli zapraszam na msze do kościoła Św. Mikołaja w Gdańsku a szczegulnie serdecznie na mszę niedzielną jak ją nazywamy mszę ostatniej szansy o godzinie 21.00 w Niedzielę.Mimo ,że pora bardzo niedogodna to kościół jest pełen ludzi i to w większości ludzi młodych. Więc istnieje bardzo duż potrzeby obcowania z Bogiem w kościele poprzez wspólna modlitwę i nie sądzę,żeby wynikało to ztak płytkich pobudek jakie wymieniasz. Zgadzam się z tezą.,że można było lepiej przeprowadzić konsultacje społeczne i błędy w tym zakresie obciążają w szczegulności prezydenta Gdańska .

Darek z Gdańska

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 3985471 2011-11-10 11:17 Bylem na takiej mszy, chociaz jestem niewierzacy.

Bylo to ciekawe i sklonialo do refleksji, ale jest to "ostatnia szansa" dla kosciola w Polsce, ktory wlasnie upada na wlasne zyczenie...

atom

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985475 2011-11-10 11:22 A ZATEM (2)

wystarczy kościół św. Mikołaja

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985480 2011-11-10 11:24 Zapraszam do Jezuitów :) (1)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3985524 2011-11-10 11:52 Jezuici

byli powołani po to, by wszelkimi metodami (ze sztyletem włącznie) umacniać KK. To było coś jakby UB a KGB. Optowali też za rozbiorami Polski. Był czas, że nawet papieże mieli ich dość i rozwiązali zakon. Niestety, hydrze odrosła głowa

Poganin

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3985507 2011-11-10 11:36 Jak się do podstawówki nie uczęszczało...

...to tylko kościół pozostaje (vide "szczegulnie)

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3985575 2011-11-10 12:37 warto jednak pamiętać, że...

...kościół św. Mikołaja w Gdańsku i kazania ojca Jacka to zjawisko bardzo, bardzo wyjątkowe. I niestety ma się nijak (a szkoda!) do tego co dzieje się w zwykłych kościołach parafialnych. Obawiam się, że wielu księży gdyby posłuchało o. Jacka, to mogłoby dojść do przekonania, że... trzeba go nawrócić.

pikl

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985640 2011-11-10 13:56 kościół sw. Mikołaja

jest wyjątkowym miejscem.... miejscem gdzie widzę wielu sąsiadów, którzy też jak my przyjeżdzją z rejonów opisywanego w artykule przyszłego kościola. W rejonie Łostowic i Kowal powstaje kilka nowych kościółow, a jednak wolę pojechać do sw. Mikołaja...i myślę, że nie tylko ja.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985768 2011-11-10 21:08

gorzej jak nie bedziesz mogl sie nawrocic 3 dni przed smiercia...

dejw

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985792 2011-11-10 22:51 Skąd

będziesz wiedział kiedy nadejdą te trzy dni?

stary

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985451 2011-11-10 10:50 O czym jest ten artykuł? (9)

popieram opinię 55 / nie zgadzam się 33
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985459 2011-11-10 10:59 o dziwacznych problemach jego autora i innych mieszkańców tamtej okolicy (1)

Jak się czyta o tym, że np postawienie najzwyklejszego w świecie krzyża wywołuje emocje to śmiać się chcę człowiekowi... Ciekawe czy np nieestetyczny bilbord reklamowy wzbudziłby równie wielkie emocje.

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 31

zgłoś do moderacji opinię 3985484 2011-11-10 11:25 Tak... Z Panną z rozdziawionymi ustami wysmarowanymi czekoladą, lub w mega skąpym staniku i majtkach...

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3985463 2011-11-10 11:03 Zapewne o tym, w jak głębokim poważaniu ma Gdańsk swoich mieszkańców

Gdynianin

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985489 2011-11-10 11:27 o braku konsultacji społecznych przed sprzedażą ziemi, która to sprzedaż trwała 3-4 lata (2)

Plany zagospodarowania udostępniane są publicznie i magistrat nic innego by nie robił, gdyby każdą inwestycję konsultował z mieszkańcami, którym nie chce się zajrzeć do planów. Przede wszystkim: co szczególnie kontrowersyjnego jest w budowie kościoła? W końcu to ani autostrada, ani wiadukt pod oknami, ani elektrownia jądrowa lub wysypisko śmieci.

gdańszczanka

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985503 2011-11-10 11:34 W jednym komentarzu ktoś napisał, jak to przyjemnie słyszeć dzwony o 7dmej rano w niedzielę (1)

Poza tym, cotygodniowa zbieranina to zawsze szum, ciut mniejsza prywatność - osobiście nie chciałbym mieszkać w otoczeniu punktu zbiornego ludzi (jakichkolwiek). Już nie mówiąc o negatywnie nastawionych ateistach (a gdybym ja zorganizował czarną mszę pod Pani domem?) Plany zagospodarowania? Codziennie mam tam zaglądać żeby się upewniać, czy nie przybędzie czegoś nowego? Proszę myśleć realnie...

Gdynianin

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3985513 2011-11-10 11:42 wstyd mi że jesteś z Gdyni

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985495 2011-11-10 11:31 o tym jak panstwo polskie (1)

jest dymane przez kosciol i jego slugusów na kazdym kroku.

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3985681 2011-11-10 15:07 dymane to jest, ale przez takich BAUMOW i innych

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985754 2011-11-10 19:10 a o co jest ten spór?

O kształt architektury czy o to, że kościół przeszkadza kilku mieszkańcom najbliższego bloku? (Prasa pokazywała na zdjęciu cztery balkony z prześcieradłami). Ta sprawa tak została rozdmuchana przez media, że nikt już nie wie, o co chodzi. "Sytuację pogarsza fakt, że ludzie naczytali się wcześniej różnych artykułów i nasłuchali plotek, które sugerowały, że powstanie tutaj wielka bazylika, do której będą ściągały tysiące pielgrzymów."

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985452 2011-11-10 10:51 Kuria mać! (2)

Za niski, za mały, za tani.

Pan Szklanka

popieram opinię 218 / nie zgadzam się 28

zgłoś do moderacji opinię 3985676 2011-11-10 15:00 a co najciekawsze

projekt powstal w pracowni BAUM, pewnie to jakis prawdziwy polak i katolik!!!

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985718 2011-11-10 17:10 Miś - Lekcja inwestowania

Krzepki Radek

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985453 2011-11-10 10:51

woda na młyn paligłupa

H

popieram opinię 48 / nie zgadzam się 95
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985455 2011-11-10 10:55 nie można nie zgodzić się z autorem (1)

tradycyjnie wielcy mają w nosie maluczkich, a przecież wystarczy tak niewiele. ale to by wymagało zejścia ze swojego piedestału (czy to cesarskiego czy bożego).

pe

popieram opinię 105 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 3985665 2011-11-10 14:18

...budyniowego

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985456 2011-11-10 10:56 A skąd sie wzięła nagle ta wieża ??? (1)

Kolejny cud? Tak jak znikający komin w Weyerhasuer ...

email: (opcjonalny)

popieram opinię 76 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 3985714 2011-11-10 17:04 no włśnie, wieży nie było w projekcie

wcześniej publikowanym, a teraz jest. Pewnie proboszczunio chce kaski od operatorów telefonii komórkowej i musi mieć miejsce na anteny.

:)

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985457 2011-11-10 10:58 Dość budowy kościołów!!! (35)

Nie mamy dróg, metra w każdym wielkim mieście, brakuje kasy na kluczowe inwestycje, za to możemy się pochwalić chyba największą liczbą nowobudowanych kościołów w Europie. Wstyd i hańba! Każda dzielnica (choćby najmniejsza), każda zakichana wioska ma co najmniej jeden kościół, ludzie, oprzytomnijcie wreszcie! Czas na powszechny bunt! Dość.

dziadek Herkulian

popieram opinię 299 / nie zgadzam się 66
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985467 2011-11-10 11:09 Racja (6)

Najlepiej nie dawać na tace abo po 1 zł

MAX

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3985469 2011-11-10 11:12 Myślisz, że ...

kościół jako firma utrzymuje się tylko z tzw. tacy? pomyśl, ile lat musieliby zbierać na choćby ten kościół?

email: (opcjonalny)

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985488 2011-11-10 11:27 (4)

nie chcesz to nie dawaj i nie chodź do Kościoła bo przecież nikt Cię do tego nie zmusza

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985551 2011-11-10 12:13 ZMUSZA, ZMUSZA (3)

zabierając rokrocznie wiele miliardów z naszego budżetu, na który składają się Polacy, tzn. w większości niekatolicy

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985573 2011-11-10 12:33 a dokładnie do 4 miliardów rocznie... (2)

I jeszcze na tace zbierają...I pytam się ,na co idą te pieniadze??? I czemu ja muszę dokładać się do tego "interesu" ?

Kalina

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985625 2011-11-10 13:43 (1)

bezpośrednio z budżetu na kościół idzie 90 mln, potem na katechezę w szkołach 1,5 mld zł a 1,5 mld zł to datki od wiernych więc nie łżyj tu z tymi 4 mld zł:) Osobiście nie mam nic przeciw temu, żeby kościół dostawał te pieniądze a tak samo płacę podatki jak i ty:) wielu moich znajomych tez nie ma nic przeciwko temu ale np nie chcą stadionów na euro albo ECS a muszą się dokładać do tego interesu :DA już w ogóle nie uśmiecha mi się dokładanie do więźniów 2,5 mld zł rocznie ale przynajmniej dzięki kościołowi jest ich mniej ;p

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 3985715 2011-11-10 17:05 no jest mniej, bo swoich

pedofili kryją skutecznie i przed skazaniem chronią.

:|

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985470 2011-11-10 11:14 Te jestem przeciwny temu kościołowi, ale... (6)

Pamiętaj, że to nie miasto finansuje budowę kościoła... MIasto straciło jedynie kasę na oddaniu działki za bonifikatą. Gdyby nie oddało kościołowi, sprzedałoby deweloperom, a ci nawaliliby nowych bloków i nic więcej. Bo Gdańsk ma w d... potrzeby mieszkańców i leje na infrastrukturę. I tyle. Nie bądźmy niesprawiedliwi i nie czepiajmy sie jedynie kościoła, który w tej całej sytuacji nie ma wielkiej przewiny.

Zbychu

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985600 2011-11-10 13:13 infrastruktura (5)

jeśli twierdzisz ze Gdansk ma w d.. i leje na infrastrukturę to zapraszam Ciebie na budowę trasy WZ, lotniska, węzła Karczemki, obwodnicy południowej, linii tramwajowej na Orunię, Nowej Łódzkiej, Łostowickiej, okolic Letnicy z nowym stadionem, i wszystkich tych ulic i linii tramwajowych w Gdańsku które zostały wyremontowane lub przebudowane w ciągu ostatnich 4 lat

gdańszczanin

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985607 2011-11-10 13:21 Owszem, (3)

z dużym finansowym udziałem FE. Gdyby nie te pieniądze, dalej nie działoby się nic!

jak ja go nie lubię!!!

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3985630 2011-11-10 13:45

FE? naiwniak.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985655 2011-11-10 14:09 (1)

To teraz pomyśl ile moglo by zrobic miasto/ państwo gdyby nie finansowało koscioła czy to z budżetu państwa czy to posrednio bonifikatami na sprzedaż działek.

kk

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3985664 2011-11-10 14:16 tyle samo

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3985696 2011-11-10 15:42 Byle od frontu ładnie wyglądało.

Piękny węzeł Karczemki a obok domy z szambami zamiast kanalizacji i dojazd gruntową drogą.

1.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985473 2011-11-10 11:22 (6)

Ciebie już pokarało bo rozum Ci odebrało

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985704 2011-11-10 16:42 (5)

to wytlumacz matce ktorej dziecko umiera na raka , ze pieniadze z budrzetu poszly na ksiezolkow a nie na chemioterapie , a nfz w tym roku wyczerpal limity , taka twoja wiara i milosc do blizniego

oko proroka

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985712 2011-11-10 17:02 (4)

Sprzedaj swój komputer, a na chemioterapię będzie.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985727 2011-11-10 17:24 Widzisz o co im chodzi? (1)

Sprzedaj komputer, bo inne media wchodzą w d... klerowi, więc ani się nie będziesz mógł szczerze wypowiedzieć ani się nie dowiesz, że społeczeństwo polskie mówi dla KK: DOŚĆ!!!

Bystre oko Komacza

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985736 2011-11-10 17:38 głupiś bardziej niż ustawa przewiduje

Komputer sobie zostaw, sprzedaj samochód dla dobra biednych dzieci, których dobro tak bardzo leży ci na sercu. hipokryto.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3985751 2011-11-10 18:48

a kościół uczy o miłości do bliźniego , to niestety tylko puste słowa , ty to obraz prawdziwego katolika , może i posłucha ale i tak robi swoje, fałsz i obłuda , na szczęście ludzi oszukasz siebie też ale Boga nie oszukasz , On cie osądzi i nie będzie to tamto !!! i w tym moja nadzieja , i na tym koniec pitolenia z faryzeuszem

oko proroka

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3985763 2011-11-10 20:02 Aty oddaj wszystko kościołowi

....................

zzz...

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985492 2011-11-10 11:29 z mało ich chcemy więcej i więcej by po wyjściu z jednego wejsc do drugiego i trzeciego i tak dalej, a cha jeszcze j...tne

reklamy zachęcające do wejścia...

i tyle w temacie

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985512 2011-11-10 11:41 a dlaczego nie dość powstawania: (4)

marketów, banków? każda zakichana uliczka po 7 banków, po jaką cholerę druga Galeria Bałtycka i rozbudowa tejże istniejącej. Ludzie, oprzytomnijcie wreszcie!

babcia Zagulina

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985553 2011-11-10 12:14 bo baranie jeden każda galeria,każdy bank,każdy market da ludziom pracę, (3)

a przede wszystkim płaci podatki,z których ty tez korzystać np.w służbie zdrowia - a kościół ile odprowadza podatków ?! no ile ?!!!

bolo

popieram opinię 38 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3985558 2011-11-10 12:17 i komu daje pracę?

no, komu? Kościołowi najlepiej sie powodzi w biedzie i ciemnocie. Nic dziwnego, że ze wszystkich sił walczyć będzie o utrzymanie biedoty i zacofania.

abc

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985774 2011-11-10 21:36 baranie komu da pracę? (1)

bo akurat market w pobliżu mojej dzielnicy spowodował upadek 3 sklepów osiedlowych, pracę straciło około 15 osób a ja mam teraz dalej do sklepu.A ci co pracują w markecie to za jakie pieniądze i ile godzin?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3985775 2011-11-10 21:51 trzeba było robić zakupy w sklepach osiedlowych, to by nie upadły.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985669 2011-11-10 14:39 Kiedyś budowano ich więcej (1)

Zobacz na Starym Mieście. Kościół graniczy z kościołem

gd

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3985726 2011-11-10 17:20 Tak, to było średniowiecze

nazywane od czasu renesansu wiekami ciemnymi. A skoro ich tyle i na dodatek raczej zagladają do nich tylko turyści, to może już ich wystarczy?Z Łostowic można się wybrać raz w niedzielę na mszę do Śródmieścia. Dzieci co dzień niekiedy muszą pokonywać takie dystanse do szkół

zniesmaczony do granic

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985738 2011-11-10 17:41 wiesz ile kosztuje metro?

stary a głupi

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985770 2011-11-10 21:11 (1)

NIE WIEM SKĄD TE EMOCJE, PRZECIEŻ TO NIE JEST BUDOWANE Z PIENIĘDZY, KTÓRE MOGŁYBY PÓJŚĆ NA DROGI, METRO itp.

ania

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3985776 2011-11-10 21:53

Są niedouczeni.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985803 2011-11-11 00:23

a gdzie kościół na wiszących ogrodach?/?????///////////////////////////

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985839 2011-11-11 12:37 konkordat

c

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985851 2011-11-11 23:49 czy nie nazbyt powierzchowna ocena?

hmm... przecież to Kościół wykłada na budowę świątyń i do Kościoła nie należy budowanie dróg, czy innych kluczowych inwestycji, tylko do miast, gmin, województw itd. to tak jakbyśmy kazali każdej firmie czy każdemu przedsiębiorstwu też finansować "kluczowe inwestycje". Miasto sprzedało działko, Kościół robi z nią co chce, bo ją kupił, a za uzyskane ze sprzedaży pieniądze miasto powinno poczynić inwestycje odpowiednie dla rozwoju miasta, np. wspomniane już drogi. rozumiem też że są tacy, którym Kościół wybudowany może przeszkadzać, ale niewątpliwie są też i tacy, którzy z niego będą korzystać. Jeśli mamy się tolerować to niech idzie w dwie strony:)

lolo_

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985458 2011-11-10 10:58 Sale gimanstyczne, baseny, (24)

swietlice, przedszkola szkoly, a nie ohydne gmachy zaklamania i chciwosci!

atom

popieram opinię 274 / nie zgadzam się 52
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985472 2011-11-10 11:21 Ohydne gmahy zakłamania (7)

z ust Twoich. Powielasz nieprawdę.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 34
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985481 2011-11-10 11:25 Na oczy (1)

przejrzyj.

abc

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3985629 2011-11-10 13:44 A konkretnie?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985499 2011-11-10 11:31 (4)

XXI wiek a ciemnota nadal ma sie dobrze

pop

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985627 2011-11-10 13:43 Jakieś argumenty? (3)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985702 2011-11-10 16:36 (2)

ich czyny i omamienie ludzi takich jak ty , grzesznicy , ksieza z 'gosposiami' i dziecmi , tuszowanie homoseksualizmu wsrod ksiezy i pedofili , brak kar dla winnych , obluda w konfesjonale, pouczania innych a samemu grubo za uszami , brak skrupolow w lewych interesach , brak kultury , pijanstwo i obrzarstwo , brak troski o ubogich i potrzebujacych mam dalej , czy moze z gluchym i slepym dyskutuje , a moze nie masz wlasnego rozumu i swiat wyglada dla ciebie takim jak ktos ci go przedstawil ???ps. niech wybacza mi prawdziwi dobrzy ksieza z powolania ale to zaledwie 10% ogolu

oko proroka

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3985717 2011-11-10 17:08 10% ??

optymista jesteś...

:|

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985834 2011-11-11 11:15 czysty populizm,

to co piszesz można napisać o każdej grupie zawodowej: nauczyciele, sędziowie, politycy, urzędnicy, prokuratorzy, lekarze, pielęgniarki, budowlańcy. Reszta jest kwestią WIARY, której ty nie masz. Napisz czym i przez kogo ty jesteś omotany to będzie nam łatwiej zdiagnozować twój problem.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985514 2011-11-10 11:43 Szkoły?

Przecież szkoły się likwiduje bo Polacy wolą robić "byznes" niż płodzić dzieci i mamy niż demograficzny.

elektron

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985517 2011-11-10 11:46 odczep się od Kościoła (3)

Sale gimanstyczne, baseny, (3)swietlice, przedszkola, szkoly powinno zapewnić państwo. To ich zakichany obowiązek.

anty_debil

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985532 2011-11-10 12:00 OTÓŻ TO (1)

TAKI JEST OBOWIAZEK NORMALNEGO PAŃSTWA. NIESTETY, ŻYJEMY W PAŃSTWIE WYZNANIOWYM I PAŃSTWO ZA SWÓJ OBOWIĄZEK UWAŻA JEDYNIE BUDOWĘ KOŚCIOŁA I UBOGACANIE GO WSZELKIMI ŚRODKAMI. TEREN ZA 1 PROCENT WARTOŚCI? TO PRZESTĘPSTWO

tak, tak

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3985835 2011-11-11 11:19

Po pierwsze primo przestań krzyczeć.Po drugie primo: Państwo nie buduje tam kościoła. Jesteś tłukiem jeśli wierzysz w to co piszesz. Jeśli chcesz zbudować nam basen (wejście free dla mieszkańców) za własne pieniądze to zgłoś się do urzędu miasta a na pewno kupisz działkę z bonifikatą.

nie, nie

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3985703 2011-11-10 16:39

a kosciol powinien szerzyc wiare a nie gromadzic majatek cos sie komus pokickalo w dogmatach wlasnego zajecia

anty anty

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985567 2011-11-10 12:26 przecież masz (4)

stadion z gołębnikiem, jakoś ci nie przeszkadzają wywalone miliony ???

frugo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985569 2011-11-10 12:27 PGE-er Arena z inwentarzem (1)

bujają się gołebie oj bujają

luk lokalny

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985599 2011-11-10 13:12 tak arenę zbudowali tylko

zawodnicy niegodni PGE-ru

adas

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985595 2011-11-10 13:10 Na stadion przychodzą wszyscy (1)

katolicy, nie-katolicy i niewierzący. Poza tym fundnęła go nam Europa. Więc odwal się od stadionu. Pewnie cię wkurza, że zamiast na tacę, ktoś kupuje bilet na stadion

gdańsczanin

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3985837 2011-11-11 11:25

co za bełkot? Na stadion przychodzą kibice. Jeśli ja nie jestem kibicem to nie chodzę ale wśród kibiców są również katolicy. Do kościoła katolickiego chodzą katolicy a część z nich jest kibicami. Więc na stadion przychodzą wszyscy KIBICE. Do kościoła chodzą katolicy. Co ma piernik do wiatraka? Sprawdź jeszcze jaką część tego stadionu "fundnęła na Europa" i skąd ona - ta Europa wzięła na to pieniądze. W przeciwieństwie od ciebie mnie nie "wkurza" to na co inni wydają swoje pieniądze.

również

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985582 2011-11-10 12:50 ktos ci broni? (2)

Kup dzialke i buduj!

p:-)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985597 2011-11-10 13:12 Sam bym kupił tę działkę wartą 2.8 mln zł za te symboliczne 28 tyś zł. (1)

Tyle mam odłożone.

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3985745 2011-11-10 18:14

No tak, na dzialke masz odlozone, a sale i baseny zbudujesz sam z lisci i patykow.

p:-)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3985706 2011-11-10 16:45 Bogu, co boskie (2)

cesarzowi, co cesarskie.Nie chcesz, nie chodź, zamiast na tacę daj kasę na sale gimnastyczne, przedszkola i szkoły.

gus

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3985722 2011-11-10 17:16 Oj, chciałbym!

Ale bez mojej wiedzy dysponują moimi pieniędzmi i szastają na tych wiecznie nienasyconych czarnych.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3985801 2011-11-11 00:00 no wlasnie...

no wlasnie. bogu co boskie a cesarzowi co cesarskie, wiec kupujcie dzialki po cenie rynkowej z tacy, budujcie nastepne koscioly z tacy, utrzymujcie swoich idoli z tacy for fuck sake, a nie mieszajcie do tego panstwa swieckiego i nie chodzcie zebrac po mieszkaniach... a co sie stalo ze znana i szlusznie uznana teza +- rozdaj wszystko biednym i zyj w skromnosci?? heh?

maciek

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: