• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lepsze oznakowanie przejazdów rowerowych

Krzysztof Koprowski
23 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wymalowane na czerwono przejazdy rowerowe w pobliżu Dworca Głównego.

Przejazdy rowerowe w Gdańsku zyskały w ostatnich dniach nowe, czerwone oznakowanie. To jeden z elementów realizacji zwycięskiego projektu rowerowego z poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego.



Czy oddałe(a)ś już głos w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego?

Czerwone "dywaniki" pojawią się łącznie na 67 skrzyżowaniach na terenie całego miasta. Dotychczas tego typu oznakowanie jezdni stosowane na ogół tylko w momencie oddawania do użytku nowej trasy rowerowej. Później bardzo rzadko je odnawiano.

- Niestety koszty realizacji tego oznakowania są dość spore, a stare oznakowanie z biegiem lat po prostu się wytarło - przyznaje Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej, gdański oficer rowerowy.
Co ciekawe, na czerwono pomalowano nawet przejazdy, które będą wkrótce przebudowywane. Tak stało się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

- To błąd wykonawcy. Nie było tego w zakresie prac. Wykonawca nie otrzyma za to dodatkowego wynagrodzenia - wyjaśnia Kitliński.
Przesuń aby
porównać

Przebudowa skrzyżowań zakłada przede wszystkim ich poszerzenie oraz wyprostowanie. Poprawiony zostanie m.in. przejazd pod estakadą Trasy Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, który od samego początku był niefortunnie wykonany, czy droga rowerowa przecinająca aż dwukrotnie przestrzeń pieszą w pobliżu skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska.

- Wykonawca wchodzi już na plac budowy. Przejazdy na skrzyżowaniach będą przebudowane jeszcze w tym roku - zapowiada gdański oficer rowerowy.
Czytaj też: Gdańsk poprawia rowerową infrastrukturę

Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym, rowerzysta na przejeździe rowerowym ma pierwszeństwo przed kierowcą samochodu.

  • Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
  • Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.

Oprócz nowego oznakowania i przebudowy skrzyżowań, projekt z poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego zakłada dodatkowo m.in. montaż luster poprawiających widoczność, stojaków, podpórek oraz poprawę programów sygnalizacji świetlnej.

Kultura i umiejętności kierowców w obrębie przejazdów rowerowych w Gdyni.


Tegoroczne głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego tylko do niedzieli

W tym roku w Gdańsku ogólnomiejski projekt rowerowy został rozpatrzony negatywnie i nie został skierowany do głosowania. Nie brakuje jednak innych ciekawych pomysłów zgłoszonych przez mieszkańców. Głosować można do niedzieli, 25 września, do godz. 23:59.

Także do najbliższej niedzieli trwa głosowanie w tegorocznych edycjach Budżetów Obywatelskich w Sopocie oraz Gdyni.

Zobacz projekty zgłoszone do BO w Gdańsku, Sopocie oraz Gdyni.

Opinie (462) 7 zablokowanych

  • (23)

    W Gdańsku coraz lepiej drogi rowerowe, oznakowanie. Wejherowo podobnie coraz lepsze rozwiązania. W Gdyni mają pusty kontrapas i ... plany.

    • 109 16

    • (8)

      Gdynia pierwsza malowała na czerwono przejazdy, wy jak zwykle 100 lat do tylu

      • 5 22

      • gdzie i co z tego zostało? świat idzie do przodu, nikt nie żyje tylko wspomnieniami. (4)

        • 19 3

        • kiedy byles ostatnio w Gdyni? (3)

          rozejrzyj sie przy Nowym Orlowie, Klifie czy na Dabrowie....

          • 3 12

          • po nowym orłowie hahaha. mam oglądać osiedle??? orłowo jest dużo większę. (2)

            w najbliższej okolicy "sanatorium" maxim, zobacz jak wygląda orłowo w drugiej lini zabudowy za al. Zwycięstwa, przystanek skm w orłowie itp itd.

            • 9 1

            • przystanek SKM w Orłowie, nie ma tragedii, ale przystanek SKM Gdańsk Stocznia to jest dziadostwo nie do pobicia, haha, w Gdańsku...

              • 2 3

            • Nie dosc, ze glupi to jeszcze analfabeta funkcjonalny

              Otymanil cie smrod z Szadolek czy fosfogipsy z Wislinki? Te czerwone sciezki, przejazdy masz chocby orzy Nowym Orlowie i Klidie tam powinno byc ci tluku z Gdanska najblizej

              • 0 3

      • gdzie? te małe kwadraciki na kontrapasie? (2)

        • 5 1

        • Na 3 maja jest niebezpiecznie. W piątek ok.13.20 kierowca przegubowego 2217 (1)

          jadąc w kierunku skrzyżowania na wysokości banku zaczął wyprzedzanie kolarzówki na jakieś 20 cm od kierownicy. Czy ten pajac ochu...ł? Nic mu to nie dało, bo i tak skręcał za kościołem w lewo w AK, a od kolarzówki nie jechał szybciej, bo zmusił rower do zwolnienia przyciskając do krawężnika w niebezpieczny sposób. Czy ktoś tym durniom z MZK wyjaśni, że rower to taki sam pojazd na drodze i nie "wozisz się" na kole roweru metr za nim - wymuszając zatrzymanie". To zachowanie tego pajaca się tam skończy tragicznie któregoś razu. Czy autobusem jedzie pajac 50cm za innymi samochodami 35/h?

          • 3 0

          • zorganizuj spotkanie rowerzystów, kolarzy i cyklistek w zajezdni autobusowej w Gdyni

            zaproś ich do zajęcia miejsca na siedzeniu kierowcy busa, a kierowców ZKM Gdynia zaproś na wspólną przejażdżkę rowerem po ulicach Gdyni w godzinach porannego szczytu.

            W ten sposób osiągniesz sytuację, że obie grupy nabiorą zdolności do patrzenia na sytuacje drogowe z różnych punktów widzenia.

            To generalnie pomaga lepiej niż plucie na inne grupy użytkowników przestrzeni drogowej miasta w internecie.

            • 1 0

    • Dajcie spokój Gdyni. (9)

      Wszyscy wiedzą, że w Gdańsku się dzieje, w Wejherowie jaki w całym MTK też, ale Gdyni nie ma co już pogrążać. Oni nie jeżdżą rowerem, w Gdyni jest lotnisko :-)

      • 18 4

      • (6)

        Wejherowa do Trójmiasta nie porównój bo to smiesznie brzmi :) Wejherowo to sobie możesz do Kartuz porównać albo Kościezyny, poza tym to jest trójmiasto.pl

        • 6 14

        • (1)

          Wejherowo na więcej dróg rowerowych niż Gdynia

          • 6 3

          • Bo rower pasuje do wsi

            To wiejski srodek transportu, stad taki popularny w gdansku i wejherowie

            • 1 1

        • Dlaczego? Jest większe od Sopotu, leży na obrzeżach aglomeracji trójmiejskiej. No i co by nie mówić ma więcej dróg rowerowych niż Gdynia.

          • 5 2

        • (2)

          Gdynia to wieś klasztoru kartuzów w Kartuzach - poczytaj o historii tego miasta :)

          • 3 2

          • (1)

            Na tej zasadzie Gdynia to wioska rybacka.

            • 2 1

            • wieś tak, ale już nie rybacka.

              teraz jakaś taka wieś wsi

              • 3 1

      • (1)

        Kosmodrom, nie lotnisko!

        • 3 1

        • starty raz na dziesięc lat ;)

          • 2 1

    • niestety

      Niektóre drogi rowerowe są bardzo źle wykonane, np. te przy zewnętrznej stronie chodnika, samochody skręcające w prawo na strzałce np. kombi nie mieszczą się w swoim pasie. Mówię tutaj o sytuacji w której nie nadjeżdża rowerzysta, niczego winny samochód oczekujący na skręt często w takiej sytuacji dostaje pięścią w tylną szybę...

      • 10 2

    • był Szpilek a teraz jakiś debil z wejherowa spamuje :) (1)

      • 2 6

      • Śledzi prawda boli

        • 3 2

    • oj pojedziemy po premii

      miało być "jeszcze lepsze oznakowanie" bo znakomite już jest

      • 1 2

  • Logika przejazdów (26)

    po zebrze nie można jeździć bo śmierć i kalectwo, ale jak namalujemy przerywaną linię i piźniemy trochę czerwonej farby, to już można i jest bezpiecznie.

    • 131 33

    • (9)

      Na zebrze kierowca spodziewa się pieszych, na takim pasie rowerzystów. W obu przypadkach zachowuje odpowiednią ostrożność. Nie musisz dziękować za wyjaśnienie.

      • 52 15

      • (8)

        Tia, spodziewa się... stając na pasach. Mnie rąbnął jeden idiota na przejeździe, nie był gotowy na jadący dokładnie 8 km/h rower. W każdym cywilizowanym kraju można jeździć przez pasy

        • 29 23

        • (7)

          Przecież wtedy na pasach też by cię rąbnął, a tym bardziej gdybyś jechał szybciej

          • 15 4

          • (6)

            Wiem, dlatego zauważam bezsens takich przejazdów.

            • 11 5

            • (5)

              A więc co proponujesz w zamian? Naprawdę pytam.

              • 2 2

              • (4)

                depenalizację jazdy rowerem po zebrze
                jak w prawie wszystkich krajach Unii Europejskiej

                w niektorych jest to legalne w innych tolerowane ale karane
                jest tylko w Bolandzie i kilku innych postdemoludach

                • 6 7

              • (3)

                Ale to nie rozwiąże twojego problemu rąbnięcia na przejeździe. Co więcej, bedzie gorzej bo kierowcy naprawdę nie spodziewają się rowerzysty na zebrze. To już lepiej mieć przejazd, który daje im wskazówkę uwaga rowery.

                • 6 3

              • (2)

                Przymusowo przeszkolić wszystkich kierowców w zakresie spodziewaniologii.

                • 5 3

              • Przymusowo (1)

                Przeszkolić wszystkich użytkowników rowerów, co to jest KD i co w nim jest, jak poruszać się po drogach i co powinien mieć każdy rower.

                • 4 2

              • to jest robione na masową skalę w szkołach

                oraz w poradnikach dla rowerzystów.

                Nie udawaj pieszego - przypuszczalnie nieświadomie należysz do sekty uzależnionych od samochodów rygorystów moralnych.

                • 2 3

    • jeżdżę po pasach (14)

      ale rozumiem, po co jest ten przepis i nie zasuwam jak głupi, tylko zwalniam bardzo znacząco, bo wiem, że kierowcy i tak g ów no widzą z auta (widoczność w aucie a na rowerze to niebo a ziemia). Mimo wszystko czasem znajdzie się jakiś głupek, który mimo wszystko zwróć uwagę, co nie ma już chyba sensu, jak poruszasz się z prędkością pieszego praktycznie. A jak w takich warunkach masz problemy z dostrzeganiem osób przekraczających jezdnię, to zastanów się, czy powinieneś jeździć autem:)

      • 33 6

      • (1)

        Ten przepis miał "chronić" pieszych, nie kierowców. Dlatego jest bezsensowny i przestarzały. Zwłaszcza, że już prawie wszędzie są światła.

        • 14 7

        • przepis dotyczy każdego pojazdu bez wyjątku

          po prostu zapomniano wyłączyć rower poruszający się CPR.

          • 3 4

      • Pare uwag... (11)

        Jeżdżę rowerem sporo ostatnimi czasy i nasuwa mi się parę uwag...raczej trzeba zrobić przed skrzyżowaniami szykany albo garby na ścieżkach rowerowych żeby nie którzy szanowni rowerzyści zwolnili ociupinkę.Nie mówię oczywiści o tych którym włącza się po zmroku nieśmiertelność i uważają ze lampka to jest dla mięczaków....Kierowca w samochodach również brakuje czasami wyobraźni ale komu większej?

        • 31 6

        • różnica jest taka

          rowerzysta jest zagrożeniem co najwyżej dla siebie samego.
          na kierowcy ciąży większa odpowiedzialność.

          • 19 13

        • A czemu nie garby na jezdni przed przejazdami? (8)

          Skoro to rowerzysta ma pierwszeństwo, to raczej należałoby spowolnić kierowców. Najlepiej budując przejazdy rowerowe wyniesione w górę na progach zwalniających.

          • 23 12

          • Otóż to

            • 5 4

          • (4)

            Może dla tego że ścieżki rowerowe biegną najcześciej przy chodnikach i nie powinno się gnać jak idiota,może dla tego że taki rower jest mało widocznym punktem,a szybko zbliżajacy się czarny rower z rowerzystą ubranym w ciemne ciuchy i bez oświetlenia....Samochód będzie miał wgniotkę,może zbitą szybe...a Ty? No tak ale miałeś pierwszeństwo.

            • 12 2

            • rowery jeżdżą z dopuszczalną prędkością

              to, że ktoś jeździ rowerem nie oznacza, że ma jeździć jeszcze wolniej.
              Już sam fakt zepchnięcia rowerów na ścieżki pieszo-rowerowe jest bezczelnością władz i wystarczy.

              • 5 13

            • (1)

              Większość ruchu jest w dzień, argumenty nocne nietrafione. Kierowca też nie powinien gnač jak idiota i wjeżdżać na przejazd na pałę. A że ścieżki są przy chodnikach to nie wina rowerzystów, zresztą to się powoli zmienia - Rajska, Jana Pawła, Wita Stwosza - ale to się wam kierowcom też nie podoba

              • 3 3

              • nie chcą zaakceptować rowerów na ulicach i to są właśnie wspólne działania

                lobby samochodowych i rowerowych, aby udawać, że w Polsce coś w tym temacie osiągnięto. No nic nie osiągnięto albo bardzo niewiele. Kierowcy nadal zabijają prawidłowo jeżdżących rowerzystów

                • 1 2

            • pytanie uściślające

              ile to jest dla ciebie gnać jak idiota? 15km/h

              • 3 0

          • Taki jest wymog i tak sie robi, ale na prostej. Przed skrzyzowaniem to teoretycznie zbedne. Tymbardziej jak sa swiatla.

            • 0 0

          • takie rozwiązanie często stosowane jest już w Warszawie

            • 0 0

        • przydałoby się więcej garbów

          ale na twojej mózgownicy

          • 1 0

    • Przejście rowerowe

      Nie jest tylko po to, żeby sobie rowerzysta przejechał, ale po to także, żeby nie "mieszał się" z idącym wte i wewte tłumem pieszych. B ani to bokiem przejechać (po tamtędy też idą), a środkiem to już zapomnij! Więc dzięki tym przejściom rowerzysta może sobie swobodnie przejechać bo ma czystą drogę. Ot, cała filozofia.

      • 0 0

  • szkoda, że u nas w Gdyni Szczurek nie inwestuje w infrastrukturę rowerową. (6)

    czy to taki problem zrobić przejazd przez Orłowo(jest tylko w jednym kierunku) te dziury, brak spójności, o takim oznakowaniu mogę tylko śnić. Ruch rowerowy rośnie i są efekty braku infrastruktury - śmiertelny wypadek.
    dlaczego nie można połączyć ścieżki z Gdańska przez Sopot do Śródmieścia Gdyni??? trzeba jechać w hałasie i smrodzie spalin głównymi ulicami...

    • 57 14

    • W Gdyni się planuje (2)

      w Gdańsku i w MTK się działa :-)

      • 9 3

      • (1)

        MTK to Rumia, Reda, Wejherowo?

        • 2 0

        • Tak

          • 5 0

    • fakt

      Gdynia to rowerowe dno. Jeździłem kiedyś codziennie z Gdańska na Grabówek. Morska to jakaś kpina. Droga rowerowa tak poprowadzona przed przystankami, że nic, tylko pieszy po palcach przejechać, jak nagle się z wiaty wyłonią. A kwiatków jest więcej. Nie wspominając o przerwach.

      • 17 3

    • Przejścia dla prieszych nie można namalować za halą targową (1)

      - argumentacja: przechodzenie bez niego też jest legalne i nikt jeszcze nie zginął. A ja myślałem, że przejścia maluje się tam, gdzie jest duży ruch pieszych, żeby było bezpiecznie i wygodnie, hmm.

      Ze ścieżkami rowerowymi jest jeszcze gorzej, urzędnicy najwyraźniej są dopiero na etapie szukania argumentów za tym, żeby ich nie było.

      • 6 2

      • ostatnio kilka krawężników zniwelowali asfaltem

        zwłaszcza granitowych z ostrym kantem, mocno na nich cierpiały kolarzówki

        • 3 0

  • (1)

    chwali się

    • 28 5

    • Zwłaszcza że koniec sezonu;)

      Chwali się - oj chwali...;)

      • 2 0

  • Rowerzysta ma pierszeństwo nawet jak wpadnie na pasy zza krzaków z dużą prędkością (22)

    a kierowca powinien posiadać zdolność jasnowidzenia. Super!

    • 152 72

    • (2)

      Mówisz o rowerzystach-partyzantach. Na szczęście jest ich już coraz mniej.

      • 29 5

      • (1)

        wymierają w sposób naturalny

        • 20 6

        • Może nie naturalny, ale na pewno spektakularny.

          • 19 3

    • i jeszcze bez oświetlenia

      • 25 3

    • Tak, ma pierwszeńśtwo

      A jak są krzaki to znaczy że skrzyżowanie jest źle zaprojektowane. Zgłoś to, niech wytną krzaki albo postawią lustro dla kierowców.

      • 21 24

    • to jest bzdura na maxa (13)

      jedzie taki z 50km/h i wpada na ulice nie patrzac czy cos jedzie czy nie. Ja mam przewidziec ze taki delikwent zaraz sie pojawi na jezdni. Podjezdzam do przejscia, patrze czy sa piesi i jade az tu nagle wylatuje takie cos i z morda. Normalnie nie wytrzymalem. Oczywiscie lepiej scignac tego kto to wymyslil bo takich sytuacji mnostwo.

      • 32 14

      • Ile??? Może od razu 60 albo 70??? (2)

        Rowery przeciętnie jeżdżą około 20-25 km/h, ściganci 30-35. I tak, jeśli jest wyznaczony przejazd dla rowerów, to powinieneś przewidzieć że rower może się znaleźć na jezdni

        • 10 17

        • Idiota (1)

          Taa i mam pewnie jeszcze wozić szklaną kule w samochodzie

          • 9 2

          • idiotą jesteś ty

            bo brednie wypisujesz

            • 2 2

      • jak to jest, że jak się włączasz to widzisz samochody jadące nawet szybciej (8)

        ale na rowery po prostu nie zwracasz uwagi, bo masz je w głębszym poważaniu niż pieszych. Stąd powinieneś być karany aż zrozumiesz!

        • 4 20

        • ulica jest dla samochodow a nie dla rowerow (7)

          samochod jedzie po ulicy a nie wyskakuje z chodnika. Gdy rowerzysta jedzie po ulicy to go widac a jak na sciezce to zapomnij ze go zobaczysz. Jadac samochodem jestes skupiony na tym co na drodze a nie gdzies obok jezdni. Sciezki sa niebezpieczne dla rowerzystow i ten kto je zaprojektowal powinien isc siedziec. Wszedzie sciezki sa czescia ulicy a nie chodnika. Jezeli sciezka jest czescia ulicy to musisz zauwazyc rowerzyste jak do niej podjedziesz. Kiedy sciezka jest wyodrebniona z chodnika to rower zagraza pieeszym i wpada na ulice niespodziewanie.
          Bubel prawny I konstrukcyjny

          • 14 6

          • laki, oddawaj prawko, bo jesteś za głupi, za ciemny i niebezpieczny dla otoczenia

            • 7 12

          • Widać światełko w tunelu na Jana Pawła. Ciekawe jak się sprawdzi.

            • 2 0

          • Ulice są dla wszystkich uprawnionych pojazdów, a rowery do nich należą (4)

            Totalnie surowe kary za niezachowanie bezpieczeństwa powinny być, a nie jakieś ścieżki rowerowe i z tym się zgadzam.
            Jednak mityczne prędkości i niemożność zauważania rowerzysty jest w 99% bzdurą. Kierowcy przekraczając przejście i przejazd rowerowy skupiają się na włączeniu do ruchu, a nie bezpiecznym przejechaniu tego krótkiego odcinka drogi. Nie pominę, że połowa z nich kompletnie nie potrafi wkomponować się między skrzyżowanie i przejście - blokując ruch.

            • 1 4

            • No to ulice a nie sciezki (3)

              Doszło do tego ze ścieżki stanowią podstawe do której musszą zastosować się kierowcy. Gdyby to rowerzyści stanowili 99% pojazdów to można by takie założenie przyjąć ale nie kiedy jest ich 1% i chcą zachowywać się jak pojazdy uprzywilejowane na specjalnych drogach. Pieszy podchodzi do pasów i sprawdza czy nic nie jedzie a rowerzysta wali na palę bo mu ktoś głupi przepis wymyślił. Ja lubię rower i jeżdżę ale nie po ścieżkach bo mi życie mile. Nie winie kierowców bo wiem jak jest. Winie idiotę który to wymyślił. Gdyby rowery były na ulicy i miały swoj pas ruchu to sytuacja zmienia się na korzyść rowerzysty i wtedy on ma pierszenstwo i go każdy kierowca zauważy.
              Wsiadz do samochodu, ustaw lusterka i sprawdź widoczność ścieżki rowerowej. Nawet gdybyś się odchylel za każdym razem to tez jest ograniczony pkt widzenia góra 5m. Rower może być np 15m i w tym samym momencie wpaść na jezdnię.

              • 3 2

              • taka argumentacja nie ma sensu (2)

                Tramwaje stanowią jeszcze mniejszy % pojazdów, a też mają pierwszeństwo, też uważasz to za absurd?
                Ja, gdzie mogę nie jeżdżę po ścieżkach. Niektóre są niebezpieczne dla życia, zwłaszcza przy wyłączaniu się z ruchu, gdy masz niezniwelowany krawężnik na 2 i więcej cm, to można się najzwyczajniej zabić. Takie równoległe do jezdni niezniwelowane wjazdy są niestety standardem i powinna się tym prokuratura zajmować raczej.
                Jeżdżę samochodem regularnie i szczerze mówiąc nie dostrzegam takich problemów. Jadąc wzdłuż ścieżki widzę rowerzystów jadących w tym samym kierunku, a tak samo widzę jadących z naprzeciwka. Jak jadę wolniej, to widzę tych z naprzeciwka i obejrzę się do tyłu. Lusterko prawe nie zwalnia z upewnienia się i głowa ma się kręcić!
                Jak przecinam ścieżkę pod kątem prostym, to też mam pełne widzenie. O co więc chodzi?

                • 2 1

              • ja też widzialam (1)

                Pewnie ni tyle co Ty, ale widziałam. Regularnie poruszam się w rejonie skrzyżowań równorzędnych i regularnie rowerzyści wymuszają pierwszeństwo. Głupota, zarozumialosc czy brak znajomości przepisów?

                • 1 2

              • Kierowcy tez nie specjalnie sobie radza z rownorzednymi. Przez tydzien z 20dilmikow ciekawych nagralem

                • 3 0

      • masz jechać z "szybkością bezpieczną" ... i tyle w temacie, jak nie potrafisz i się spieszysz, to jest komunikacja miejska

        • 1 0

    • (2)

      Rowerzyści to koszmar dla pieszych

      • 19 13

      • szczególnie tych z słuchawkami

        i nosem w telefonie

        • 1 0

      • kierowcy to koszmar dla pieszych i klientów komunikacji publicznej

        kierowcy to także często koszmar dla innych kierowców

        • 0 0

  • przy Operze (7)

    przez te kretyńskie zawijasy tylko ludzie się plątali razem rowerzystami, miejsca mało, teraz będzie znacznie lepiej

    tylko niech sygnalizację świetlną poprawią, bo w tym momencie, jak rusza się spod Opery w stronę Wrzeszcza, to zielone światło dla pieszych i rowerzystów zapala się kilka sekund później, niż dla aut, co powoduje, że jak Ci pierwsi ruszają, to zawsze jakieś auto zajeżdża im drogę.

    • 79 5

    • (1)

      Szczególnie jak banda na rowerach czeka na zielone i blokuję cały chodnik....Rozumiem że jak by zatrzymali się 2 metry wcześniej to już nie widać sygnalizacji?

      • 6 12

      • Niestety, to jest przykład niemyślenia ogólnie ludzi. Tak samo blokują samochody przejazdy i przejścia, tak samo piesi stają na ścieżkach czekając na zmianę światła i tak samo rowerzyści blokują... przez bezmyślność. Nie wiem czy coś można na to poradzić. Chyba tylko świecić dobrym przykładem ;)

        • 8 2

    • (2)

      ja myślę że nalezy zburzyć operę i zrobić wygodną dla rowerzystów ścieżkę

      • 5 5

      • jej dni i tak są policzone. Ma być nowa Opera w innym miejscu (1)

        • 6 1

        • i słusznie, zrobić tam centrum handlowe

          • 1 0

    • Wystarczyłoby światła odpowiednio dopasować. Gdy piesi i rowerzyści mają zielone to na prawoskręcie przy Operze dać w tym momencie czerwone światło dla samochodów skręcających w prawo, i odwrotnie - gdy piesi rowerzyści mają czerowne to dla aut zieolne.

      • 1 0

    • sygnalizacja jest tak ustawiona wszędzie w Gdańsku

      I krtyn, który tak ją ustawia, powinien odpowiadać za usiłowanie morderstwa.

      • 1 1

  • Ja patrzę na to przejście z przejazdem rowerowym pod Operą (15)

    To zastanawiam się ile promili miał ktoś kto zatwierdził coś takiego...

    • 87 7

    • pewnie podobnie so tego (1)

      co zatwierdzał spie*rzony projekt pod estakadą we Wrzeszczu, który my teraz, za pieniądze z BO musimy poprawiać. A to odpowiedzialne osoby powinny zostać zwyczajnie pociągnięte do odpowiedzialności za wykonanie złej roboty.

      • 16 3

      • Wykonawca robił to co było w projekcie, pretensje do projektanta i GIKu.

        • 11 0

    • A czy to zmiana na lepsze? (11)

      Wcześniej chociaż rowerzysta dzięki zakrętom musiał nieco zwolnić, a teraz niejeden będzie śmigał przez ten przejazd z prędkością rzędu 40 km/h, bo przecież ma pierszeństwo, a poza tym nie ma obowiązku wyposażenia w prędkościomierz.

      • 3 19

      • i w czym problem masz? (5)

        traktuj to jako dodatkowy pas w jezdni. Jak chcesz skręcić w prawo, a jesteś na lewym pasie to co robisz? Proste? Proste!

        • 13 3

        • bzdura (3)

          Rzeczywiście trafna analogia - wtedy zatrzymuje sie i stercze na tym lewym pasie aż na prawym przestana jechac samochody?

          • 1 6

          • Eeee... Tak?

            • 7 0

          • No tak. a co na ch**a wbijasz się na prawy zajeżdżając komuś drogę? To gratuluje

            Oczywiście wyjątki to ekspresówki i Autostrady ( z wiadomych względów )

            • 8 1

          • przejeżdżasz jak przez skrzyżowanie z pierszeństwem, jak przez przejazd kolejowy

            z czym masz problem?

            • 3 0

        • Sęk w tym że zazwyczaj kąt jest taki, że w lusterku takiego rowerzysty nie zobaczysz a przez boczną szybę jeszcze nie zobaczysz. Nie pomaga również to, że obecnie produkowane samochody mają coraz szersze słupki. Wystarczyło by zmienić kolejność układu przejścia od skrzyżowania, najpierw piesi a potem ścieżka rowerowa wówczas było by doskonale widać nadjeżdżające rowery z obu stron.

          • 0 0

      • Co za bzdury (1)

        Po pierwsze co ma do tego wywodu prędkościomierz?

        Po drugie żaden rowerzysta nie da rady tam pojechać 40 nie wyłożywszy się na torach, a mało który w ogóle da radę utrzymać 40 przez dłużej niż pół minuty.

        Po trzecie te zakręty powodują chaos z pieszymi i utrudniają opuszczenie przejazdu gdy rowery jadą z obu stron. Chyba lepiej jak szybciej przejadą i zrobią miejsca dla skręcających samochodów?

        • 15 1

        • Daj spokój

          ja najbardziej właśnie lubię te wywody o prędkości rowerzystów jeżdżących ścieżkami po 50 i 60 km/h :-) Ostatnio trochę sobie ulżyli i piszą już częściej o 40 km/h. Zwykle jak widzę jakieś wypadki z udziałem przejeżdżającego roweru, to się okazuje, że to alu MTB na 26'' kółkach, który oczywiście gnał przez miasto jak szatan, a rowerzysta miał płonącą czaszkę na szyi!
          Na kolarce ulicą trudno w mieście się bujać po 40/h, a po ścieżce nawet się nie da, bo co chwile trzeba zwalniać i max wychodzi 20-25, a w sezonie rowerowym, to stada idiotów uważających DDR-y za ścieżki rekreacyjne, blokują całą szerokość ścieżek jadąc obok siebie.
          Mnie to osobiście wk. że muszę jechać ścieżką, bo lubię kolarzówkę i nie rozumiem dlaczego jakieś palanty zmuszają mnie do przemieszczania się 2-3x dłużej i bujania się z prawej na lewo przez jakieś przejazdy i wystawanie na światłach.

          • 2 0

      • (1)

        to że nie ma obowiązku posiadania prędkościomierza nie znaczy, że może przekraczać dopuszczalną prędkość

        • 1 5

        • A dopuszczalna prędkość na ścieżkach to?

          Jeśli nie ma znaków to 50 km/h

          • 4 0

      • Głupis, a ty z jaką predkością jedziesz przez miasto i po pasach jak masz zielone?

        • 5 0

    • Problem

      A pod Operą głównym problemem nie był galimatias spowodowany tym, że część jedzie w kierunku Wrzeszcz-Oliwa a część skręca w Zaspę i Hallera? Tam to się działo zwłaszcza w wakacyjne popołudnia...

      • 0 0

  • Co będzie przebudowywane na Miszewskiego? (1)

    Czy podczas przebudowy będzie możliwość skrętu w prawo jadąc od centrum w stronę Rynku?

    • 5 8

    • Tak przesuną zaparkowanego za kioskiem Citroena Picassso bo jeden pan ma pieszych i rowerzystów w D...

      • 3 0

  • a co z estetyką? (6)

    nie wygląda to ładnie. Ale pewnie jest potrzebne.

    • 7 51

    • Z estetyka??? Bez żartów.

      • 6 1

    • estetyka to pojęcie względne

      tobie się nie podoba, innym się podoba, jeszcze inni nie mają zdania ... to, że tobie się nie podoba nie oznacza, że naprawdę jest brzydkie ;)

      • 3 1

    • Estetyka estetyką, (2)

      ale czy ta farba jak będzie mokra od deszczu to czy nie zrobi się śliska?

      • 6 2

      • Powinna mieć atesty

        • 2 1

      • nie zrobi, to dobra farba z atestem

        renomowanej austriackiej firmy Rembrandtin. ma w sobie zatopione kryształki antypoślizgowe

        • 1 0

    • mi sie podoba...

      twoje poczucie estetyki jest tylko twoim...nic wiecej

      • 1 0

  • całe zycie na to czekałem!

    pasy rowerowe na Hucisku też poproszę - bo teraz w kontrastowym zestawieniu prawie ich nie widać, a są równie ważne

    • 29 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane