• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus i Mercedes. Nowalijki segmentu premium

Mart
6 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Już za chwilę oficjalnie przedstawią się Trójmiastu - nowy Mercedes klasy C oraz kompaktowy suv, GLA. To chyba najważniejsze, jeszcze przedwiosenne premiery w segmencie premium. Bez rozgłosu w salonie Lexusa pojawił się odświeżony Lexus CT 200h.



Klienci Mercedesa, którzy zastanawiali się, czy wybrać "starą" klasę C czy nowsze CLA, nie musieli się długo wahać. CLA jest nowsze, ładniejsze i zwinniejsze. Prezentuje też nową "twarz" Mercedesa, który chce być kojarzony także z młodszą klientelą. Podążając konsekwentnie tą drogą, Mercedes zaprezentował nową klasę C. Większą, bardziej luksusową niż dotychczas, o zdecydowanie młodszym "looku".

To, że samochód jest lżejszy, niż poprzednik, to już tradycja w przypadku nowych modeli. Nowa klasa C schudła o 100 kg, jest też dłuższa i szersza, za to o pół centymetra niższa.

Mercedes zapewnia, że poziomem komfortu oraz jakością nowa klasa C znajduje się bardzo blisko flagowej "eski". Koncern z pewnością nie oszczędzał też na konstrukcji zawieszenia - z przodu nowej klasy C znajdziemy układ czterech wahaczy, z tyłu pięciu. W gamie silników znajdziemy dobrze znane jednostki benzynowe jak i diesle. Ceny? Zaczynają się od ok. 126 000 zł za podstawową wersję C 180 z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 156 KM.

O ile w przypadku eleganckich sedanów problem wewnętrznej konkurencji w Mercedesie się rozwiązał, to potrwa jeszcze z dobry rok w przypadku suvów. Teraz GLK będzie musiało ustąpić miejsca bazującemu na klasie A, kompaktowemu suvovi - GLA. Ten model także ma szansę na tytuł rynkowego przeboju.

Kto pragnie lepiej poznać oba modele Mercedesa, ten może udać się do salonu marki prowadzonego przez firmę Witman w Gdańsku.

- Zapraszamy na Dni Otwarte oraz jazdy testowe w dniach 14-16 marca br - mówi Anna Kaim z Witman. - 14 marca, w piątek od godziny 8 do 20, 15 marca, w sobotę, od godziny 8 do 15 oraz w niedzielę, 16 marca, od godziny 9 do 15.

Wśród miejskich kompaktów segmentu premium możemy już oglądać odświeżonego Lexusa CT 200h. Samochód 3 marca br. pojawił się w salonie Lexus Trójmiasto w Gdyni.

- Od połowy zeszłego roku widać ofensywę nowych modeli Lexusa - mówi Krzysztof Walder z Lexus Trójmiasto. - Od tego czasu premiery miały nowe modele IS 250, IS 300h oraz GS 300h. Początek tego roku należy właśnie do CT 200h. Patrząc na zainteresowanie naszych klientów, model CT 200h wyjątkowo spodobał się paniom. Bez wątpienia jest to wyjątkowo eleganckie i pełne wdzięku, choć niepozbawione charakteru miejskie auto, najmniejsze w gamie modeli Lexusa. Przyjmujemy już zamówienia na limitowaną edycję CT 200h Elite w wyjątkowo atrakcyjnej cenie 93.800zł. Samochód w tej wersji także pojawi się w naszym salonie jeszcze w marcu

CT 200h po liftingu ma sztywniejsze podwozie, ulepszone zawieszenie oraz poprawioną aerodynamikę. W samochodzie ograniczono także poziom hałasu, drgania i wibracje wewnątrz kabiny. Od poprzednika wyróżnia go też przeprojektowane nadwozie z "wrzecionowatym" grillem" znanym np. z modeli IS300 czy IS250. W zmienionym nieco wnętrzu znajdziemy nowocześniejsze wyposażenie, nowe dodatki mocniej podkreślają też usportowioną wersję F.

Tu znajdziesz adresy, gdzie sprzedają Mercedesy

Tu znajdziesz salon Lexusa
Mart

Miejsca

Opinie (60) 6 zablokowanych

  • GLA bardzo ładny (21)

    smak i styl

    • 19 16

    • (8)

      ja i tak wole BMW. za całokształt.

      • 3 7

      • a ja wole SKMke (2)

        Bo tansza, a jak sie zepsuje to mnie nic nie obchodzi

        • 7 1

        • biorę 3 merce, jeden dla zony jeden dla siebie i jeden dla kochanki

          • 3 2

        • Jak sie zepsuje to idziesz z buta...

          • 1 0

      • BMW zatrzymało się stylistyką w 2003 roku. (4)

        Poza tym, bardzo awaryjne, brzydkie stare oklepane wnetrza. Najgorszy jest jednak typ klientów - półgłówki oraz fatalna obsluga klienta. Omijac szerokim łukiem buractwo.

        • 11 6

        • Niektorzy wlasciciele BMW takze (1)

          zatrzymali sie w rozwoju intelektualnym w 2003 roku. Ale Ja nie.

          • 2 5

          • ty w 1995 się zatrzymałeś

            • 8 1

        • klientami nowych beemek są tacy sami w miarę dobrze zarabiający ludzie jak mercedesa

          czy lexusa. ty zaś mieszasz ich z częścią klienteli starych produkowanych na kaszubach zlepków, zaznaczam, z częścią.

          • 3 1

        • brzydkie? przecież to kwestia gustu

          mi się akurat podobają, aczkolwiek nowa stylistyka mercedesa oraz lexusa trafia do mnie bardziej. czy awaryjne to nie wiem bo mi sie nigdy bmw nie psuło, a miałem 2, jedno stare ponad 20 letnie jak byłem studentem i jedno 5 letnie kupione od mojego szefa. miałem też inne auta i tez mi sie nie psuły. ba mi sie w ogóle samochody nie psują. a co do twojego określenia to jakbyś ze mną porozmawiał to byś zmienił zdanie o kierowcach BMW. jestem kulturalny, nigdy nikogo jednoznacznie i bezczelnie tak jak ty nie oceniam, nie szufladkuję, jestem zwyczajnie empatyczny i miły. a BMW kocham. kocham je za prowadzenie, tylny napęd i osiągi i tylko jedna rzecz mogłaby sprawić ze bym o nich zapomniał - Ferrari, ale to już daleko poza moim zasięgiem

          • 3 0

    • gla

      Faktycznie piękny

      • 2 0

    • Przereklamowane auta

      • 4 1

    • (6)

      a czy redaktorzyna, ktory wypuscil ten artykul wie, ze nowalijka to mlode/nowe warzywo? Chyba, ze czegos nie wiem i Merce i Leksusy teraz z rzodkiewki robia...

      • 7 4

      • (5)

        Redaktorzyna stara sie pokazać gimbusom, ze jest cos takiego jak gra slów albo metafora. Czasem mniej lub bardziej udane, ale na Pudlu rzadziej występują, wie rozumiem, ze ktoś mogl nie zrozumieć.

        • 2 4

        • dobrze gadasz (2)

          Dowaliłeś gimbusowi. Pewnie na "polskim" sie głupio chichrał w ostatniej ławce jak omawiali wiersze i teraz nie kuma najprostrzych zabiegów językowych

          • 1 3

          • (1)

            coz za cieta riposta:) zawsze mnie zadziwia, ze kazdego z kim sie nie zgadzamy od razu nazywamy gimbusem:) biedni gimnazjalisci. Swoja droga co? zapomnialo sie jak sie w wieku gimnazjalnym bylo? czy dopiero podstawowka?

            • 1 0

            • nie zapomniało sie, ale to nadal nie powód by gimbusa nie skrytykować

              właśnie po tym że nie kuma prostych zabiegów językowych można poznać kim jest

              • 1 0

        • (1)

          gra slow? metafora? gimbus? redaktorzyna to wlasnie pokazal, ze nie zna znaczenia slowa nowalijka, a teraz musi udawac, ze tak mialo byc...spadac w dol, cofac sie do tylu...to tez metafora? gra slow? bitch pliiiizzz zdecyduj sie zatem, czy to miala byc gra slow czy metafora.

          • 2 1

          • zna, ale wie też co to metafora

            w przeciwieństwie do ciebie

            • 0 1

    • ale malutki :( (1)

      • 1 1

      • Nie taki maly wcale

        Wewnatrz bardzo duzo miejsca dla wszystkich pasazerow, wysoko zawieszony.

        • 1 0

    • auris za 100tys.....

      • 1 0

  • Modny ale nie ładny (2)

    przecież to nie jest SUV, tylko A klasa z czarnymi błotnikami, audi w wersji allroad to taki sam typ aut, ale nie nazywają go SUV-em i bardzo dobrze:) moim zdaniem średnio sie taka stylistyka offroadowa komponuje z autem segmentu premium w wersji sedan. :)

    • 9 3

    • Nie masz racji. (1)

      GLA jest o wiele większym samochodem, zawieszonym 8 cm wyżej, w środku o wiele więcej miejsca. To samo bagażnik. Powiększony. Więc nie wypisuj bajek. Porównaj sobie wymiary auta na zewnatrz i wewnatrz, na stronach Mercedesa.

      • 2 4

      • oj gadasz bzdury

        to jest auto oparte o klase A. to ze ma wieksza dlugosc pare centymetrow wiaze sie po prostu z innymi bardziej wystajacymi zderzakami. to auto ma ta sama plyte podlogowa i to skroconą !!! wzgledem klasy A o 9 mm

        • 1 0

  • Chyba nie ma na rynku brzydszych samochodów niż Mercedes (1)

    Ale tak to już w życiu jest. Nie można mieć wszystkiego. Zdecydowanym przykładem tego jest właśnie Mercedes. Techniczna rewelacja, obrzydliwy design.

    • 7 29

    • ty konserwa

      sama jesteś brzydka

      • 4 1

  • Mercedes to nie klasa premium ! (10)

    Po zestawieniach dekra, adac i innych to najbardziej awaryjna marka w europie. Czy dalej mozna nazwac to klasa premium? Czy klasa premium to kwestia ceny produktu czy klasy wykonania, prestizu?

    • 13 14

    • tylko Dacia !

      • 17 0

    • Co za brednie wypisujesz? Brednie wyssane z palca, kompletnie z sufitu. (2)

      Mercedes tak sie składa NAJMNIEJ awaryjny w Europie i na świecie, w czołówce. Audi, BMW padają silniki, skrzynie, fatalna obsluga klienta.

      • 5 5

      • zobacz wyniki (1)

        a potem pisz. Taka mala rada na przyszlosc.
        Tak jakbys nie wierzyl zobacz wyniki:
        A klasa 1999-2007
        C klasa 1999-2010
        E klasa 2002-2007
        S klasa 2002-
        Sprinter 2002-
        Poza tym pokaz mi 10 latka ktory nie jest zardzewialy? Ma cale nadkola i tylnia klape?

        • 4 0

        • Ja mam 8-smio latka - B kalse

          I nigdzie nie widzę rdzy.
          Nigdy tez mi sie nie zespól
          Ogólnie jestem zadowolony na tyle ze niebawem kupuje nowa B klasę.

          • 0 1

    • zz

      Co ma (tumoki rąb*ane) pojęcie klasy "premium" wspólnego z awaryjnością?

      piepszone gimnazjum.

      • 2 6

    • Akurat żadne testy nie są miarodajne (1)

      czy to ADAC, czy TUV, czy Dekra. Poczytajcie ostatni Auto Świat Poradnik.
      Nie żeby ta gazeta była szczególnie rzetelna, ale chyba w tej akurat kwestii mają rację.

      • 0 1

      • najlepsze to opinie kierowcow

        a miedzy innymi mialem tez Mercedesa c 220cdi 2003 rok, trafil do serwisu autoryzowanego i oficjalny komunikat byl taki "nie naprawiamy juz tak starych samochodow- auta naszej marki po 10 latach POWINNY trafic na zlom".
        Opinie na forum przekonaly mnie do premium tej marki..

        • 1 0

    • premium! (2)

      to jakość wykonania, spasowanie, wykończenie, materiały, smaczki a nie awaryjność.
      jeśłi chodzi o awaryjność to np. do 5 lat prius z 1 miejsca ma 93% samochodów bez poważnych awarii, a np uznane przez was zapewne za awaryjne bmw x3 z 50 miejsca 88%. ledwie 5,4% więcej awarii. patrzycie na miejsca zamiast na procenty. 25 % bardziej awaryjne są dopiero francuzy z ostatnich miejsc, ale czy to też aż tak dużo? mówimy o poważnych usterkach

      • 3 3

      • z twojego toku rozumowania wynika (1)

        ze jesli zrobie kupe w formie tortu to bedziesz zadowolony :)

        • 2 2

        • to będzie to coś jak Dacia wykończona skórami z merynosa

          nadal shit ale w dobrej oprawie. czy ja sie kłóce?

          • 2 0

  • W Mercedesie w Niemczech można kupić za 300 EUR rocznie pełną gwarancję (2)

    auta do 10 lat lub 110 000 km.

    • 3 9

    • U nas też:) nazywa się to "ubezpieczenie kosztów napraw" i działa! Mi w 2,5 letniej C-klasie pojawiły się jakieś problemy ze sterownikiem silnika i choć rachunek był na ponad 6 tys zł ubezpieczalnia bez problemu zapłaciła serwisowi - trwało to 2 dni ale wszystko ogarnął serwis - ja nie kiwnąłem nawet palcem. Umyślnie nie podaję nazwy serwisu ani ubezpieczalni żeby ktoś nie myślał , że chcę coś zareklamować ale z czystym sumieniem mogę polecić taką formę "przedłużenia gwarancji"!

      • 0 2

    • do 110 ? do 110 tysięcy ??? Hahhahaha!

      Albo coś się zepsuje "od razu" albo " nigdy" !

      ale jelenie znajdują w Reichu! :-))

      • 0 2

  • chyba sobie kupię...

    tylko czy można zastawić mieszkanie wzięte w kredyt hipoteczny?

    • 7 1

  • Zadnego z tych nie wybral bym. (3)

    Nissan Infiniti. To jest to.

    • 4 11

    • żadne infiniti (2)

      pagani zonda to jest to

      • 2 0

      • ...eee, złom (1)

        w USA nie spełnił norm emisji spalin ;-)))))

        • 0 0

        • wlasciciele pagani nie zwracaja na to uwagi

          z reszta w specyfikacji nikt tego nie podaje

          • 0 0

  • Serwis

    Szukasz dobrego nie drogiego serwisu. Wejdź sobie na stronkę pogwarancyjni.pl Masz tam wyszukiwarkę niezależnych serwisów m.in mercedesa.

    • 0 7

  • Rosja najwiekszy rynek zbytu aut luksusowych wiec kto Putinowi podskoczy!! (1)

    Dlatego Merkel zadnych sankcji niechce wprowadzic !!A Putin ma gdzies rozmowy pokojowe.

    • 2 7

    • ta bo to akurat przez te auta im nikt nie podskoczy

      surowce energetyczne nikogo nie obchodzą

      • 1 1

  • Nowalijki?

    Nowalijki to były na IAA 2013 we Frankfurcie, czyli 6 miesięcy temu...

    • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane