• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia autobusowa połączy biurowce w Oliwie z PKM

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób. Centrum biurowe Olivia Business Centre cały czas się rozbudowuje i ciągle rośnie liczba zatrudnionych tu osób.

Deweloperzy dwóch kompleksów biurowych w Oliwie rozważają uruchomienie własnej linii autobusowej, którą ma zachęcić do rezygnacji z auta na rzecz komunikacji miejskiej. Pisaliśmy o tym przed miesiącem, ale teraz te plany są bardziej konkretne.



Aktualizacja godz. 14:15 Po publikacji artykułu skontaktował się nami przedstawiciel dewelopera, firmy Torus, który stwierdził, że do oficjalnego komunikatu wkradła się nieścisłość i na razie nie ma ostatecznej decyzji, czy linia będzie bezpłatna czy będzie trzeba uiścić opłatę za przejazd.



Czy kierowcy przesiądą się z samochodów na PKM i darmowy autobus?

Zespoły biurowców Alchemia zobacz na mapie Gdańska oraz Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska to dzisiaj największe skupisko biur w Trójmieście. Ta koncentracja nie zawsze odbierana jest pozytywnie przez okolicznych mieszkańców, którzy skarżą się, na rosnącą liczbę aut w okolicy

Czytaj też: Rynek biurowy w Trójmieście: 70 proc. powierzchni w Gdańsku

Właściciele aut nie są skorzy do korzystania z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu jest dość dobrze rozwinięta - tuż obok jest przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet, trasa tramwajowa oraz przystanki autobusowe (niedawno powstała nowa para przystanków autobusowych na wysokości Alchemii).

Dlatego też deweloperzy próbują zmienić przyzwyczajenia kierowców i uruchomić prywatną linię, która ułatwi dotarcie do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Strzyża zobacz na mapie Gdańska.

- Torus [deweloper Alchemii - dop. red.] we współpracy z Olivia Business Centre pracuje nad wspólną inicjatywą uruchomienia linii autobusowej kursującej pomiędzy przystankiem PKM Strzyża a rozbudowującymi się kompleksami biurowymi oraz kampusem Uniwersytetu Gdańskiego. Na podstawie przeprowadzonej wśród pracowników Alchemii ankiety, analizujemy obecnie, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie - mówi Maciej Brożek, dyrektor ds. komercjalizacji w firmie Torus.

Także zespół biurowców Alchemia powiększa swoją powierzchnię i liczbę najemców.


Czytaj też: Kolejny budynek Alchemii ze szklanym narożnikiem, Najwyższy biurowiec Olivia Business Centre gotowy w 2016 r.

Ponieważ cały czas trwa zbieranie danych od pracowników, nie są jeszcze znane szczegółowe ustalenia dla nowej linii. Wiadomo jednak, że autobusy będą kursowały co najmniej w godzinach szczytów porannego i popołudniowego.

- Połączenie ma być współfinansowane przez deweloperów Alchemii i Olivia Business Centre, a korzystać z niego będą zapewne nie tylko pracownicy kompleksów biurowych, ale także studenci sąsiadującego UG - dodaje Brożek.
Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie. Strzyża to najbliżej położony przystanek PKM w stosunku do biurowców w Oliwie.
Inicjatywa deweloperów biurowców w Oliwie nie jest pierwszą tego typu. Z prywatnej linii autobusowej korzystać mogą również pracownicy kompleksu biurowego BPH na Jasieniu zobacz na mapie Gdańska (deweloperem był Euro Styl).

Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne. Pracownicy biur BPH również mogą korzystać ze specjalnej linii autobusowej, ale jej trasa jest wielokrotnie dłuższa, a przejazdy płatne.
Linia jest obsługiwana przez przewoźnika Gryf, który w dni powszednie wykonuje cztery kursy dziennie - dwa rano, dwa po południu na trasie BPH - Gdynia Dworzec Autobusowy (przez Osową).

Przejazdy są jednak płatne - bilet jednorazowy kosztuje 2,50 zł (ważny w granicach Gdańska lub Gdyni) lub 3 zł (dla trasy z przekraczaniem granicy między miastami). Cena biletu miesięcznego to odpowiednio 60 i 80 zł.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • Super inicjatywa. I to jest prawdziwa synergia. (1)

    • 108 18

    • prawdziwa synergia będzie

      jeśli linia będzie organizowana przez ZTM, dofinansowana przez zarządców obiektów i będzie się dało z niej korzystać na normalnym miesięcznym ZTM.

      • 3 0

  • dobry pomysł (4)

    autem nie jeżdżę pare razy zrezygnowałam z załatwienia sprawy bo tam akurat nie ma czym się dostać

    • 42 13

    • Pomysł dobry ale pisanie, że nie ma się tam jak dostać o jednym z najlepiej skomunikowanych miejsc w trójmieście to bzdura (3)

      • 15 0

      • Tylko ze już jest linia 122 (2)

        jeździ i ma przystanki w tych miejscach. Nie wiem o co tyle problemu. Od przystanku PKM do Alchemii autobusem? Przecież to nie wiecej niż kilkaset metrów

        • 16 0

        • a 122 (1)

          gdzie ma przystanki no gdzie? na grunwaldzkiej a jak ktoś mieszka np.,na głogowskiej to chyba pasuje taka linia no nie?

          • 1 2

          • Jak mieszkasz na Głogowskiej to idziesz z buta albo podjeżdżasz tramwajem.

            • 0 0

  • urzędnikom z wojewódzkiego by się przydało dla przykładu (1)

    kilka kursów rano i kilka popołudniu, żeby rozwieść świtę, która skutecznie blokuje Okopową i Św.Wojciecha

    • 96 4

    • urzędnikom to nawet jak by autobus wjeżdżał na piętra do pokoi

      to ciężko będzie zrezygnować z auta

      • 26 2

  • (4)

    Bez straży miejskiej nie zlikwiduje się tej patologii, którą uprawiają kierowcy, którzy nie wyobrażają sobie innego transportu niż auto do pracy. A że mieszkańcy i piesi męczą się przez 8 godzin, jak ich auto zastawia wjazd na posesję lub chodnik, to już ich nie obchodzi...

    • 76 25

    • sami siebie nie szanujecie (1)

      ty na pewno też tylko widzisz czubek swojego nosa,
      ale do rzeczy, ile konkretnie wjazdów na posesję jest zastawionych?

      zero?
      jeden?
      dwa?
      dwieście dwadzieścia cztery?

      zacznijmy od ustalenia faktów
      i napewno zaraz znajdziemy rozwiązanie polubowne,
      uczciwe dla każdego

      • 10 20

      • widzę brak zainteresowania faktami i dyskusją

        i dlatego macie tak jak dbacie biedne, wredne żmije,
        nikt się w tym waszym papierowym kraiku nie szanuje
        a zamiast debatować szczekacie jak wyjce

        • 0 0

    • Ja wierze tylko w fizyczne blokowanie możliwości parkowania na chodniku.
      Czyli slupki, kwietniki betonowe itd.

      I powinno się przywrocic całkowity zakaz parkowania na chodniku. Zmiana tego przepisu była ogromnym bledem

      • 16 5

    • Zastawiona posesja przy OBC albo Taurusie?... Gdzie Ty tam masz posesje?

      • 1 0

  • Świetna inicjatywa (3)

    Bardzo dobra idea!

    • 34 5

    • od koncepcji to jestem tutaj ja (2)

      • 2 3

      • a pamietacie linie planetobusa do osowej z gdanska glownego przez oliwe? (1)

        i co jezdzilo sie mimo ze platny to autobus byl dobry.

        • 7 2

        • chciałem podobnie, najważniejsze, żeby autobus był dobry

          żeby był sens nim jeździć
          a jak będzie sens to i zapłacić mogę

          • 3 2

  • pomysł-bardzo-dobry-popieram.Wkurza,mnie,ta,roszczeniowa,postawa,ludzi,którym,wydaje,sie,że,deweloper,w,pierwszej,lini,powinien,martwic,się,o,miejsca,parkingowe...Otóż,nie,po,to,się,buduje,takie,biurowce,w,centrum,miasta,żeby,budować,parkingi.Przepraszam,za,te,przecinki,ale,spacja,mi,padła...;/

    • 6 21

  • Szkoda że Arkońska o tym nie myśli - (4)

    ale lewoskręt za wiaduktem na kołobrzeskiej dawno miasto powinno zakazać.
    Przecież tam od dawna powinien funkcjonowac jeden kierunek.

    • 25 11

    • pewnie polowa Arkonskiej (1)

      przeprowadzi się w to nowe miejsce

      • 6 1

      • A przypadkiem tego już nie zrobiła

        Z tego co widzę, kto otwiera biura w Alchemii to połowa ściągnięta właśnie z Arkońskiej przez Torus. Ogólnie Torus zrobił nie zły biznes, bo opchnął biurowce z klientami, a potem każdego ściąga powoli do nowych biurowców.

        I tak stare biurowce pozostaną puste i do remontu, ale już przez nowych właścicieli.

        • 12 1

    • Czemu jeden kierunek na Słupskiej? (1)

      • 0 8

      • Słupska może być dwukierunkowa

        problematyczny jest tylko skręt w lewo z Kołobrzeskiej, blokuje cały pas i zmniejsza przepustowość, a spokojnie można jechać dalej do Szczecińskiej, gdzie jest osobny pas do skrętu w lewo.

        • 5 0

  • (9)

    Bardzo dobry pomysł :)
    Ja z auta nie zrezygnuje ze względu na ciągłe awarie tramwajów i opóźnienia w kursowaniu autobusów, nie mówiąc już o przepełnionych środkach transportu publicznego. Jednak czasem zdarza się podróżować komunikacja, ale to wyjątkowe sytuacje, typu imprezy. Jednakże byłoby miło gdyby dla posiadaczy dowodów rejestracyjnych (właścicieli lub wspolwlacicieli aut) komunikacja była za darmo za okazaniem owego dokumentu :)

    • 13 86

    • (3)

      Już nie tylko darmowe parkingi ale jeszcze darmowa komunikacja?
      Co jeszcze byście chcieli za darmo, drodzy kierowcy?
      Macie jeszcze jakieś roszczenia i zachcianki, które mają sponsorować wszyscy mieszkańcy?
      Chcesz za darmo, to jedź rowerem.
      Nie dość, że niszczycie i trujecie miasto, to jeszcze macie dostawać coś za darmo, za to że akurat tego dnia nie będziecie jechać autem? To jest dyskryminacja i szantaż.
      Jedyne, co wam się należy to wprowadzenie opłat za wjazd do centrum.

      • 45 10

      • komunikację miejską też sponsorują wszyscy (1)

        bo bilety nawet połowy kosztów nie pokrywają, więc się tak nie miotaj

        • 10 6

        • lepiej napisz, ile pokrywają kosztów

          drogi miejskie, hehe

          • 5 1

      • ok zwolnij, zastanów się

        chcesz zakorkowanego, zasmrodzonego, nieprzejezdnego miasta?
        ich, tzn. kierowców, stać na stanie w samochodach, udowadniają to co dzień!
        żadne opłaty ich nie odstręczą!
        trzeba spróbować nie tylko kijem, trzeba marchewką!

        oni i tak nie przesiądą się masowo do autobusów
        a wystarczyło by KUPIĆ w ten sposób 10% kierowców
        żeby korek był 10% mniej śmierdzący i gęsty

        nie szukaj i nie wciskaj SPRAWIEDLIWOŚCI SPOŁECZNEJ
        bo jej NIE MA, próby wprowadzenie kończą się koszmarami,
        miastu i nam wszystkim, korumpowanie kierowców... biletami autobusowymi
        OPŁACAŁO by się, to była by taniocha, w porównaniu z cenami parkingów, smrodu, wypadków itd

        A rower jest niezły, ale policja poluje na rowerzystów znacznie intensywniej niż na kierowców, nie każdy dobrze to znosi, pomyśl i o tym!

        • 4 4

    • tramwaj (3)

      Jeżdżę codziennie tramwajem z Chełmu do Gdańska od dwóch lat i jeszcze ani razu nie przeżyłem awarii!

      • 28 6

      • O kurcze, przykra sprawa...
        To ile żyć już straciłeś?

        • 19 10

      • Bardzo ciekawe

        Ja z kolei zaliczyłem w tym roku dwie poranne awarie na Chełmie i straciłem przez to sporo czasu..

        • 3 7

      • ja przeżyłem awarię w zeszłą sobotę

        ale już jestem dobry, naprawiłem się

        • 6 5

    • Wystarczy zrobic platny wjazd do miasta i platne parkingi

      jednoczesnie znacznie poprawiajac oferte komunikacji publicznej i pracowac nad przyspieszeniem tramwajow. Rower na trasie Wrzeszcz - Glowne miasto jest szybszy...

      • 20 8

  • rowery im dac

    i niech pedaluja. caly dzien przy biurku to autobus im niepotrzebny. A nawet nie wskazany.

    • 38 9

  • niby spoko, ale czy naprawdę aż tak daleko jest ze stacji pkm do tych biurowców? (14)

    przecież to 10-15 minut drogi pieszo.

    • 81 26

    • dokladnie (1)

      jakis absurd. mlodziez obecnie to nawet w obrebie srodmiescia w Gdansku potrafi podjezdzac wszedzie tramwajem ;)

      Rozumiem zeby takie linie na legitymacje emeryta zrobic bezplatne ale nie dla zdrowych mlodych ludzi.

      • 24 7

      • emeryci niech się cieszą, że emeryture dostaja i niech się przed zmrokiem nie pokazujo

        • 4 20

    • (1)

      Jakoś kierowcy nie są w stanie przejść nawet 50 metrów od auta, więc jak ich zachęcić?

      • 36 1

      • można ich zniechęcać do jazdy samochodem wprowadzając opłaty kongestyjne

        i opłaty za parkowanie, nie mówiąc o ograniczeniach wjazdu na wybrane ulice historycznej części miasta.

        • 19 5

    • rowerem pięć minut (3)

      • 4 5

      • (2)

        A czy z rowerem wejdę do PKM i nikt mnie nie wyrzuci? Szczególnie w godzinach szczytu.

        • 9 8

        • Póki co wszyscy wchodzą. (1)

          • 12 0

          • na razie nie ma tłumów i z taryfy wynika ze nie mają prawa roweraka wywalić

            ale

            jak tu wyżej zauważono, na tej drodze pełno świateł dla pieszych. A także dla rowerzystów. A tylko święty stał by na wszystkich karnie. To nie Francja, gdzie pieszy i rowerzysta może legalnie przejść/przejechać na czerwonym, ustępując pierwszeństwa, czyli "jeśli nic nie jedzie". W Polsce psiarnia by siedziała całymi sforami po krzaczorach i wymuszała na pieszych i rowerzystach mandaty. "Dla ich bezpieczeństwa".

            • 6 2

    • :> (1)

      z 15 minut biegiem bo tam jest dużo świateł i długo na nich się czeka, jest tylko jedno wejscie na pkm strzyze od strony tramwaju nie ma od strony grunwaldzkiej

      • 6 5

      • A dlaczego tak długo czeka się na światłach? Ano dlatego,że w Gdańsku wszystkie światła ustawione są pod ruch samochodowy, a piesi w ogóle się nie liczą.

        • 7 4

    • No właśnie. 10-15 minut straty. Razy dwa. Szybciej i wygodniej jest samochodem. (3)

      Google twierdzi że pieszo 14 minut 1,2 km

      • 7 11

      • (2)

        To nie jest strata. Te 30 min ruchu to minimum dla organizmu.
        Najpierw wszyscy woza się samochodem, potem maja problemy ze zdrowiem i placa drogie karnety na silownie. To jest dopiero glupota

        • 17 2

        • (1)

          w mrozie i wzdłuż grunwaldzkiej pół godziny dziennie słabo na zdrowie wpłynie

          • 7 4

          • nie trzeba isc wzdluz Grunwaldzkiej. Tylko samochodem musisz jechac po prostych i ulicami. Piechota jest wieksza wolnosc. Spacer w mrozie akurat jest fantastyczny. Wystarczy odpowiednio sie ubrac. Jak sie chodzi czlowiek zawsze sie rozgrzewa i robi sie cieplo.

            • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane