• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mandat za zbyt drogi bilet SKM

Krzysztof Koprowski
17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Podczas kontroli liczy się nie tylko nominał biletu, ale też to, czy został zakupiony po ostatniej podwyżce. Podczas kontroli liczy się nie tylko nominał biletu, ale też to, czy został zakupiony po ostatniej podwyżce.

Jazda z biletem SKM w starej cenie, nawet gdy jest ona wyższa od obowiązującej opłaty na danym odcinku, może skończyć się mandatem. Przekonał się o tym nasz czytelnik, który podróżując z Gdańska Głównego do Gdyni Redłowa skasował bilet za 6 zł, choć na tym odcinku obowiązują bilety w wysokości 5,50 zł.



Czy dostałeś(aś) kiedyś mandat w komunikacji miejskiej?

- Kilka miesięcy temu kupiłem w kasie Szybkiej Kolei Miejskiej bilet o nominale 6 zł. Udając się w podróż na trasie Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - Gdynia Redłowo zobacz na mapie Gdyni w pośpiechu skasowałem ten bilet, wiedząc, że jest to kwota wyższa od obowiązującej na tym odcinku [5,50 zł - dop. red.]. Niestety na wysokości przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska kontrolerzy oświadczyli, że bilet jest od trzech miesięcy nieważny i wystawili wezwanie do zapłaty (mandat), choć na bilecie nie ma przecież terminu ważności, a moim celem nie było uniknięcie opłaty za przejazd - pisze pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Okazuje się, że nasz czytelnik - w myśl regulaminu SKM - otrzymał mandat słusznie. Bilety wprawdzie nie mają wydrukowanego terminu ważności, ale tracą ważność wraz z wejściem w życie nowego cennika. W tym przypadku bilet za 6 zł został zastąpiony biletem za 6,50 zł wraz z kwietniową podwyżką wszystkich cen biletów.

- Bilet z nieobowiązującym nominałem jest biletem nieważnym. Czytelnik portalu okazał kontrolerom bilet o nominale 6 zł, ważny w strefie kilometrów 19-24, który obowiązywał tylko do 31 marca br. Z tego powodu zostało wystawione wezwanie do zapłaty - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Co zatem zrobić z biletami, które są już nieaktualne? Kolejarze proponują dopłatę w kasie biletowej lub bezpośrednio w pociągu. W kasach można również otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety zakupione przed podwyżką cen.

Warto zauważyć, że nasz czytelnik nie otrzymałby mandatu, gdyby skasował bilet droższy, ale zgodny z obowiązującym cennikiem (czyli za 6,50 zł). Regulamin przewozów SKM dopuszcza bowiem jazdę na bilecie o wyższym nominale (np. dla stref 19-24 km) na krótszych trasach (np. w strefie 13-18 km).

Miejsca

Opinie (568) 7 zablokowanych

  • SKM przed wejściem do kolejki każe czytać regulamin, która ma ponad 300 stron (1)

    Zadałem sobie trud i dotarłem do regulaminów SKM. Na stronie internetowej SKM jest 9 regulaminów dotyczących osobno taryf, cenników, sprzedaży internetowej, dodatków do taryfy przewozowej, odległości taryfowych. Pominę regulamin rzeczy znalezionych, przejazdów grupowych i promocji festiwalowych, bo to dotyczy trochę innych spraw niż opisanych w artykule. Nie licząc tych dodatkowych regulaminów, suma stron do przeczytania wynosi 357, z tego najważniejsze trzy pierwsze regulaminy dotyczące taryf, regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt, oraz cenniki to 140+88+81= 309 stron.

    Pragnę zauważyć, że regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt od 14 listopada 2016 do 31 maja 2017 zmieniał się aż 7 razy. Wynika to z zamieszczonego na początku regulaminu wykazu dokonanych zmian i uzupełnień. Oznacza to, że przed każdym wyjazdem SKM potencjalny pasażer powinien na nowo przestudiować regulamin, albo przynajmniej raz w miesiącu, bo z taką częstotliwością następują zmiany.

    Przedstawiciel SKM w sytuacji trudnej i konfliktowej odsyła dziennikarza i ukaranego mandatem pasażera do regulaminu. Proszę bardzo SKM jest w porządku. To nawet Mrożek i wszyscy kabareciarze razem wzięci czegoś podobnego by nie wymyślili. To tor przeszkód i pole minowe. Każdy w określonej sytuacji może popaść w konflikt z SKM. A wtedy nie ma zmiłuj: kara jest wysoka. I zawsze pada sakramentalne: trzeba było czytać regulamin. A że to całkowicie sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem i wrogie podejście do każdego pasażera i turysty, których z góry traktuje się jak oszustów i gapowiczów.

    A skoro już muszą mieć taki absurdalny regulamin, to niech przynajmniej przy każdym kasowniku dadzą wielki napis w czterech językach. KASOWANY BILET MUSI MIEĆ DOKLADNIE TE WARTOSC JAKA WYNIKA Z CENNIKA. ANI MNIEJ ANI WIECEJ. BILETY KTÓRE PAŃSTWU POZOSTAŁY PO OSTATNIEJ PODWYZCE MOŻNA ODDAC W NAJBLIZSZEJ KASIE SKM LUB U KIEROWNIKA POCIAGU UZYSKUJAC 100 PROCENT CENY BILETU. W ŻADNYM RAZIE NIE NALEŻY PODRÓZOWAC NA TAKIM BILECIE, BO JEST ON NIEWAZNY.

    Trudno taki napis dać? Był na bilecie albo na kasowniku? Jeśli nie to sprawa w sądzie wygrana. Pasażerów, z których SKM żyje nie można traktować jak zwierzynę łowną, jeleni lub owiec które można równo strzyc. A tak to dzisiaj wygląda. Niech się Głuszek nie ośmiesza, wysyłając pasażerów, szczególnie tych z zagranicy by czytali 300 stron regulaminu przed wejściem do kolejki..

    https://www.skm.pkp.pl/taryfy-i-przepisy/przepisy-i-druki/

    • 5 0

    • xx

      Kupując bilet zawarł umowę cywilno prawną z podmiotem reprezentującym przewoźnika.
      W związku z brakiem terminu ważności ( jak to ma miejsce np. przy bilecie do kina na konkretny seans) uiszczona opłata jest obowiązująca do czasu zakończenia usług przewozowych. Przewoźnik ma obowiązek świadczyć usługę na podstawie zawartej umowy ( kupionego biletu) w zakresie równowartości kwoty. Sprawa jest łatwa do wygrania z powództwa cywilnego. Przepisy prawa są w tym wypadku ponad zmienianym przez przewoźnika regulaminem. http://www.uokik.gov.pl

      • 1 0

  • skm-ka

    Szybka w jeździe po bandzie, WOLNA od myślenia!

    • 3 0

  • (1)

    To jest robienie ludzi w bambuko, bo bilet jest w/g regulaminu nieważny, ale jak się dopłaci to jest ważny, pomimo tego , że opłata jest niższa niż opiewa ten bilet nieważny. To może powinno się pójść do kasy, żeby oddali w kasie 0,50 gr i wtedy będzie ważny. Jak kupuje się bilet to zawiera się umowę na wykonanie usługi przewozu pasażera i pasażer decyduje kiedy tę usługę wykorzysta.

    • 6 0

    • Kupując bilet zawarł umowę cywilno prawną z podmiotem reprezentującym przewoźnika.xxxxxxxxxxxxx
      W związku z brakiem terminu ważności ( jak to ma miejsce np. przy bilecie do kina na konkretny seans) uiszczona opłata jest obowiązująca do czasu zakończenia usług przewozowych. xxxxxxxxxxxxxxxxxx Przewoźnik ma obowiązek świadczyć usługę na podstawie zawartej umowy ( kupionego biletu) w zakresie równowartości kwoty. Sprawa jest łatwa do wygrania z powództwa cywilnego. Przepisy prawa są w tym wypadku ponad zmienianym przez przewoźnika regulaminem. http://www.uokik.gov.pl- do sądu ze sprawą - to jest BANDYCTWO

      • 0 0

  • Dopłata (1)

    Jak mi władze SKM powiedzą jak mogę zrobić dopłatę minusową (z wyższego biletu starego na nowy, niższy, aktualny) to to zrobię, obiecuję. tylko niech mi powiedzą JAK???

    • 2 0

    • Oddać stary kupić nowy?

      • 0 0

  • patologia

    Złożyć wniosek o unieważnienie mandatu. Jak się nie da to do sądu. Nauczyć paj**** z Renomy, że nie oni są tutaj Panami tylko my ... pasażerowie, bo dzięki NAM oni mają pracę.

    • 5 0

  • Standard

    Przecież to nie od dzisiaj wiadomo, że tak robią. Sama się z tym spotkałam.

    • 2 0

  • Bilet

    Już mogli mu uznać ten bilet

    • 1 0

  • UMOWA (1)

    Kupując bilet zawarł umowę cywilno prawną z podmiotem reprezentującym przewoźnika.
    W związku z brakiem terminu ważności ( jak to ma miejsce np. przy bilecie do kina na konkretny seans) uiszczona opłata jest obowiązująca do czasu zakończenia usług przewozowych. Przewoźnik ma obowiązek świadczyć usługę na podstawie zawartej umowy ( kupionego biletu) w zakresie równowartości kwoty. Sprawa jest łatwa do wygrania z powództwa cywilnego. Za takie podejście przewoźnika należy się jeszcze nawiązka na rzecz organizacji pożytku społ. w kwocie 20 tysięcy złotych z tytułu złamania przepisów prawa o umowach cywilno-prawnych oraz stresu i strat moralnych pasażera. Przepisy prawa są w tym wypadku ponad zmienianym przez przewożnika regulaminem. http://www.uokik.gov.pl Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ( https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php)

    • 7 0

    • Nareszcie jakiś rozsądny komentarz :-)

      • 0 0

  • to jest zwykłe łojenie kasy z pasażerów, taki panuje system! Na pewno mają premię za wystawioną ilość mandatów!

    • 1 0

  • UOKiK

    Regulamin do analizy Urzędu Ochrony Konsumentów. To jest Czyste złodziejstwo!!! Za usługę zapłacono kilka miesięcy wcześniej i ten bilet powinien być ważny na tej trasie na jakiej był ważny w momencie zakupu. PO WSZE CZASY.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane