- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (47 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (110 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (310 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (95 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (216 opinii)
Lotnisko w Rębiechowie znów przyjmuje samoloty
Z powodu gęstej mgły, która zaległa nad Trójmiastem w środowy poranek, ruch na lotnisku w Rębiechowie został niemal całkowicie wstrzymany. Większość odlotów z Gdańska została odwołana, a przyloty są przekierowywane na inne lotniska.
Aktualizacja, godz. 13 Pogoda poprawiła się, pierwsze samoloty wylądowały w Gdańsku ok. godz. 12:30
Pasażerowie, którzy w środę rano udali się do terminala odlotów lotniska w Rębiechowie, musieli powrócić do swoich domów. Mniej więcej od godz. 8 wszystkie odloty z Gdańska zostały bowiem odwołane. Podobnie w przypadku osób oczekujących w terminalu przylotów na powrót bliskich.
Z kolei samoloty lądujące w Gdańsku zostały przekierowane do innych lotnisk (np. w Bydgoszczy, Modlinie czy Poznaniu), a w najlepszym wypadku znacznie opóźnione.
Paraliż lotniska został spowodowany gęstą mgłą, która zaległa nad całym Trójmiastem w nocy z wtorku na środę i utrzymuje się do tej pory. Warunki atmosferyczne ograniczają widoczność pasa startowego do zaledwie ok. 200-220 metrów.
To zdecydowanie zbyt mało, by piloci mogli bezpiecznie podejść do lądowania. System przeciwmgłowy ILS kat. II, który działa w Rębiechowie od połowy września, umożliwia lądowanie przy widoczności wynoszącej co najmniej 300 m.
Już niedługo utrudnienia mają ustąpić. Zgodnie z najnowszymi prognozami pogody, mgła ma rozrzedzić się wczesnym popołudniem i wtedy prawdopodobnie ruch na lotnisku w Rębiechowie zostanie przywrócony do normy.
Lotnisko w Rębiechowie: ruch wstrzymany. Powód: mgła (18 opinii)
Miejsca
Opinie (107) 5 zablokowanych
-
2016-10-19 12:07
to po cholere kupowali ten ILS skoro to nic nie daje ,nie trzeba było kupować wcale albo kupić system kat.III (14)
- 43 85
-
2016-10-19 12:12
Po jaką cholerę piszesz jeśli sie nie znasz na sprawie? (9)
- 37 9
-
2016-10-19 12:23
znam ,trzeba było kupić ILS kat. III (8)
- 9 18
-
2016-10-19 12:32
nie ma ILS kat. III (3)
Jest:
kat. I
kat. II
kat. IIIa, IIIb, IIIc
Kat. IIIc pozwala na start/lądowanie na przyrządach bez względu na widoczność.- 19 2
-
2016-10-19 12:38
Czyli jest kat. III (2)
A, b i c to sa tylko klasy III kategorii. Trollujesz mądralo.
- 14 7
-
2016-10-19 14:48
nie, samej III nie ma
- 3 7
-
2016-10-19 18:04
durniowi nie wytłumaczysz
a zapatrzonemu w swoje procedury to jedynie kostucha jest w stanie coś wytłumaczyć
- 2 1
-
2016-10-19 14:18
s*asz, a nie znasz. Nie mozna skoczyc z kat. I od razu na kat. III. Poczytaj pisowski biedaku umyslowy.
- 8 7
-
2016-10-19 15:29
Dalej bredzisz.
Nie można podnieść kategorii ILS z I na III z pominięciem II.
System, który jest w Rębiechowie mógłby pracować w kategorii III, tylko po pierwsze patrz wyżej, po drugie certyfikacja i utrzymanie kategorii IIIa kosztuje cholernie dużo i musi to mieć ekonomiczny sens (nie chodzi o % odwołanych operacji tylko ich liczbę bezwzględną).
A po trzecie, to aby samolot mógł wykonać podejście na minimach właściwych dla kat IIIa, to jeszcze sam samolot musi być odpowiednio wyposażony, a załoga musi być certyfikowana do wykonywania podejść w danej kategorii, więc jak nie będzie, to nawet mimo obecności IIIa samolot i tak będzie podchodzić na minimach włąściwych niższej kategorii albo poleci na lotnisko zapasowe.- 9 1
-
2016-10-19 22:52
IIIa (1)
Musiałby być tak wielki jak Heathrow albo Franfkurt. Albo przynajmniej jak Praga. No i trzeba by górki wyrównać. Bo takie są wymagania dla elektroniki.
- 0 0
-
2016-10-19 23:01
Akurat jeśli chodzi o niwelację pasa i terenu wokół, to nic nie trzeba wyrównywać, tylko że póki co to ekonomicznie nie ma sensu ładować kasy w IIIa, za mała liczba pasażerów.
- 0 0
-
2016-10-19 12:31
bo kupuje suię kat IIIc albo kat I żeby tylko było coś po taniości
- 2 9
-
2016-10-19 12:35
ILS (1)
gdyby to było takie proste wszędzie byłby ILS kat III, a jednak jest na niewielu - największych lotniskach na świecie.
Poza tym, Panie Znawco, oprócz wyposażenia lotniska musi być właściwie certyfikowany / wyposażony samolot i pilot też musi mieć specjalną klasyfikację.- 21 1
-
2016-10-19 12:42
IIIc jest tylko na papierze
w praktyce nie ma procedur taxi dla zerowej widoczności - co wyląduje, zostaje na pasie
- 11 0
-
2016-10-19 19:30
Zamknijcie to lotnisko!
Nawet Niemcy tam go nie posiadali .
To jest gorzki śmiech , kasa Państwa , Samorządów Trójmiejskich wywalona w błoto .
Nie wspmnę oOLX !
Tak to jest jak się nadaje imię zyjących ludzi w nazwę lotniska .
Ilu kolesie obojętnie czy czerwonych , żóltych , czarnych zasiada w zarządach tej spółki ?
Na marginesie czy korporacja taxi przy lotnisku płaci miastu jakąś kaskę za dzierżawę terenu na postój ?
Czy były konkursy na te postoje ?
To tak na marginesie w związku z UBEREM .- 4 9
-
2016-10-19 12:08
Lipa (2)
- 26 12
-
2016-10-19 12:44
dobrze że lipa (1)
bo mogłabybyć brzoza
- 13 0
-
2016-10-19 13:05
Touche!
- 4 0
-
2016-10-19 12:09
żenada...
jutro bedzie to samo
- 32 20
-
2016-10-19 12:12
Podobno tam jest nowy ILS... (2)
- 23 41
-
2016-10-19 12:17
Przecież jest wyjaśnione (1)
jaka musi być minimalna widoczność. Boże, czy ludzie przestają umieć czytać albo myśleć?
- 29 4
-
2016-10-19 16:38
Jedno i drugie dla urodzonych po 1989.
- 4 0
-
2016-10-19 12:15
Buuuuaaahaha (1)
Uwazam ze trzeba jeszcze wyludzic pare baniek i napchac sobie konta pod pretekstem udoskonalenia ILS.
Przeciez jak krasc to miliony
I to ewidentnie wzieli sobie do serca odpowiedzialni za ta farse.- 30 42
-
2016-10-19 12:40
W końcu maąa Józefa B, więc wiedzą, jak kombinować.
PO to mistrzowie w tym fachu, durne pisiory, choćby nie wiadomo jak starałyby się i chciały, to im nie dorównają.
- 4 8
-
2016-10-19 12:20
(6)
We Frankfurcie lądują międzykontynentalne szerokokadłubowe w kompletnym mleku a tu wielkie halo.
- 35 32
-
2016-10-19 12:59
(1)
Mam nadzieję, że kiedyś jakiś pilot zaryzykuje lądowanie w mleku ale z Tobą na pokładzie.
- 17 4
-
2016-10-19 19:55
Już jeden Kozak we mgle lądował i poległ
- 9 0
-
2016-10-19 13:28
w Reichu, kury znoszą jajka duże jak jabłka.
a robol pracuje dwoma łopatami na raz.
Samoloty juz nie latają w tamtej krainie bo Niemcy podłapali teleportację.- 27 1
-
2016-10-19 15:01
A w Ameryce teź byłeś?
- 2 0
-
2016-10-19 19:45
maniek (1)
we Frankfurcie mają ILS IIIC albo ten najdokładniejszy, Lokalnych lotnisk nie stać na takie cudo
- 4 0
-
2016-10-19 20:42
nie, Frankfurt też nie ma IIIc.
przy czym w obrębie kategorii III minima sprowadzają się do tego, jak wielkie utrudnienie spowoduje przekierowanie lotu. Poniżej minimów dla IIIb opuszczenie drogi startowej jest praktycznie niemożliwe (nie widać dróg kołowania) więc... o ile nie jest to sytuacja "palą nam się silniki i nie dolecimy na zapas" to raczej nie praktykuje się lądowań. Owszem, są filmy z testów automatycznej awioniki, ale... to tylko testy. Oczywiście problem lądowania w zerowej widoczności gryzie linie lotnicze, więc trwają prace nad procedurami GNSS, zarówno dla podejścia (minima zbliżone do ILS CAT I) jak i dla kołowania (tu możliwe byłoby poruszanie się w rzeczywistej zerowej widoczności)
- 0 0
-
2016-10-19 12:27
przekierować do kosmoportu w babich dołach (2)
po sprawdzeniu jednak nie da rady ... dziś start wahadłowca "słonce skweru I"
- 56 11
-
2016-10-19 12:46
na pokładzie szczurek i łucyk. lot w jedną stronę:)))
- 10 5
-
2016-10-19 13:17
Mały problem
na lotnisko w Gdyni nie ma drogi dla wiekszego auta ale to nie problem bo kwiatkowskiego i tak zablokowana wiec niedojedziesz i tak
- 9 2
-
2016-10-19 12:27
Samoloty już lądują w Gdańsku. (1)
- 14 6
-
2016-10-19 22:49
Zamontowali ILS III?
- 0 0
-
2016-10-19 12:34
(9)
to lotnisko jest w złym miejscu
- 25 26
-
2016-10-19 12:37
(4)
Geniusz!
przenieśmy je w lepsze!- 10 2
-
2016-10-19 12:44
Bo ono jest w najgorszym z możliwych miejsc i to było wiadomo od początku. (3)
Tyle tylko, że mleko się rozlało - i w przenośni i dosłownie (patrz mleko w powietrzu) - i teraz jest już za późno na zmianę.
Skandalem jest natomiast to inwestowanie w ILS kat. II, zamiast od razu w III c.
Mierzą w 5 mln pasażerów, a sami sobie strzelają w stopę ograniczając dostępność lotniska.- 6 15
-
2016-10-19 12:48
Dokładnie (1)
Średniorocznie dziennie jest ca 12 tysięcy pasażerów - dwa tygodnie mgły to prawie 170k pasażerów. Niby niewiele, ale przy spadku czarterów do śniadolicych, to robi już różnicę.
- 2 8
-
2016-10-19 13:26
Ale pasażerowie poczekają, nie znikną. Mgła chyba nie trwa przez 2 tygodnie bez przerwy? :)
- 7 2
-
2016-10-19 16:07
"Skandalem jest natomiast to inwestowanie w ILS kat. II, zamiast od razu w III c."
Następny matoł. Nie można przejść od razu z I do jakiejkolwiek III, to raz.
Dwa, że kat. IIIc w praktyce nie ma nigdzie na świecie, bo musiałby być również system prowadzenia samolotu po drogach kołowania przy zerowej widzialności.- 7 0
-
2016-10-19 12:39
"to jezioro damy tutaj a ten niech sobie stoi w zieleni"
- 18 1
-
2016-10-19 12:47
(2)
to przenieśmy je do Kosakowa....i w końcu spełni się szczurzy sen.......Gdynianie nie idżcie tą drogą
- 6 7
-
2016-10-19 12:52
Gdynianin \, ale i pasażer (1)
Czas aby uruchomić Gdynię jako lotnisko GA i zapasowe dla tanich linii.
- 6 10
-
2016-10-19 16:10
Ja pi**rzę, tyle razy tłumaczone, ale niektórzy jak widać są niereformowalni.
To linie lotnicze wybierają sobie lotniska zapasowe, a wybierają takie, z których mają stałą siatkę połączeń, a nie że ty sobie otworzysz lotnisko zapasowe dla kogoś. Żadna linia nie będzie dublować połączeń czy też operować z obu lotnisk ze względu na koszty.- 7 4
-
2016-10-19 12:49
przez Poznań (jak zwykle) (7)
Co prawda mgła jest dzisiaj wyjątkowo wredna , ale nadal występuje znaczna różnica między Rębiechowem, a lotniskiem w Gdyni. Każdy wie, że sytuacja potrwa całą jesień jak co roku. Nie sądzę, aby udziałowców było stać na kolejne inwestycje w system ILS o klasie lotniska Heahtrow. Może dajmy w końcu szansę na dokończenie budynku gdyńskiego terminalu. Zawsze to łatwiej i przyjemnie wracać do domu przez Gdynię niż Poznan czy Bydgoszcz, a nawet, za przeproszeniem - Modlin czy Warszawę.
- 32 24
-
2016-10-19 18:31
A która linia lotnicza podpisze umowy na korzystanie z dwóch lotnisk oddalonych od siebie o 20 kilometrów? (6)
To nie jest tak, że z powodu warunków atmosferycznych samolot może sobie lądować gdzie mu wygodnie. A przewoźnik nie będzie ponosił kosztów umowy z lotniskiem tylko dlatego, żeby móc tam trzy razy w roku wylądować.
- 3 3
-
2016-10-19 19:33
Obawiam się iż ? (4)
Linie przeniosłyby się do Gdyni , po cholrę im dodatkowe koszty przez prawie pól roku w związku z niedolotami ?
3 razy w roku ?
Raczej 3 razy w okresie jesiennym , wiosennym jest szansa na wylądowanie na tym paskudnie położonym niedolocie .- 2 6
-
2016-10-19 22:57
(3)
Pół roku powiadasz?
Liczby są nieubłagane. Przy ILS I który był w Rębiechowie odwołano/przekierowano 0,3% wszystkich operacji lotniczych. Po podniesieniu kategorii liczba ta jeszcze spadła (pomijając sam okres modernizacji sprzętu).
Jaka linia przeniesie się na mniejsze, gorzej skomunikowane i przede wszystkim gorzej wyposażone lotnisko w Gdyni?
A gdyby Kosakowo miało dorównać wyposażeniem Gdańskowi, to potrzeba kolejne kilkaset milionów, przecież tam nawet certyfikowanego ILS I nie ma.- 1 0
-
2016-10-19 23:18
Blue (2)
Wyposażenie elektroniczne Gdyni jest znacznie lepsze. Wieża kontroli lotów najnowocześniejsza w Polsce. Pełne cyfrowe zobrazowanie sytuacji w powietrzu. Jakość betonu najwyższa i nie wymaga ciągłego szpachlowania przez dziwnych ludków. Gdynia nie ma natomiast certyfikowanego systemu ILS bo po prostu dzisiaj nie potrzebuje takiego.
- 0 2
-
2016-10-20 11:27
Gdybym miał te 500mln to dałbym je Gdyni aby tylko przekonała się że ich pomysł z lotniskiem był jednak kretyński. Ale glupiemu nie wytlumaczysz. Głvpi nawet nie wie że jest głvpi.
Wczoraj mgła była nawet na lotnisku w Gdyni. Widoczność taka słaba jak wczoraj zdarza się niezmiernie rzadko. A najgorsza jest mgła poranna bo jest jasno i światła podejścia się rozpraszają. Wczoraj w nocy warunki były też złe ale samoloty lądowały, bo pilot musi zobaczyć światła podejścia aby stwierdzić czy ląduje. A swoją drogą pasażerowie nie mają pojęcia o skomplikowaniu całego procesu, ani nawet o pracy lotniska. Nie ma sensu się produkować i tłumaczyć bo szary człowiek i tak nie zrozumie, a swoje mądrości wyleje. A ciemny lud pójdzie za nim.- 1 0
-
2016-10-20 11:55
Nie ma też dróg kołowania szybkiego zjazdu, płyt postojowych, certyfikacji na samoloty kodu C i jeszcze kilku innych rzeczy.
Dlaczego jak Grecy lądowali w Kosakowie, to całą obsługę ze sprzętem trzeba było ściągać z Rębiechowa?- 0 0
-
2016-10-19 23:22
Gdynia
To trzeba było popatrzyć sobie ile paliwa linie straciły na wykręcanie na niebie bezsensownych kółeczek w oczekiwaniu na ew. poprawę widoczności i jak poobsuwały się rozkłady lotów. To nic nie kosztuje?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.